برگزیده های پرشین تولز

یک روز پر از هیجان در فول مون پارتی در جزیره کوپنگان

arin1365

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2015
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
3
سن
38
جزیره کوپنگان با مساحتی در حدود ۱۶۷ کیلومتر مربع پنجمین جزایر معروف تایلند می باشد که بین جزایر ساموئی و تائی واقع شده است. جزیره کوپنگان تا جزیره سامویی تنها ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. کوه Phangan دارای بیش از ۸۰ کیلومتر مربع جنگل های نسبتا دست نخورده با انواع گیاهان و جانوران متنوع است.

thailandtor-4.jpg

نمایی زیبا از جزیره کوپنگان سامویی

نام کوپنگان از کلمه پنگان است که پنگان به معنای “نوار شن و ماسه” در گویش جنوبی، حاصل می شود، زیرا بسیاری از این جزیره را شن و ماسه های دریایی فرا گرفته است. این جزیره در ابتدا برای کشاورزی درختان نارگیل مورد استفاده قرار گرفت بعدها به علت زیبایی فوق العاده اش به عنوان یک مکان توریستی محبوب برای گردشگران تور تایلند مشهور شد.

thailandtor-1.jpg

ساحل سفید رنگ جزیره کوپنگان

کشور تایلند دارای جزایر فوق العاده زیبایی می باشد که این جزیره جذابتر و شگفت انگیزتر از خیلی از جزایر تایلند می باشد. این جزیره درای سواحل شنی سفید رنگ رویایی می باشد که می شود یک روز به یاد ماندنی را در سواحل زیبای این جزیره سپری کرد. خصوصیاتی که این جزیره را متمایز ساخته کوه های زیبا و سرسبزش و جنگل های گرمسیری منحصر به فرد با در ختان بزرگ نارگیل می باشد که لذت خاصی را به تماشاگر خود می بخشد. این جزیره مقصدی جذاب و دیدنی برای جامعه کوهنوردان می باشد.

هر ساله در این جزیره جشن ها و فستیوال های بسیاری برگزار می گردد. یکی از این جشن های مشهور به نام جشنواره رقص ها یا معروف به مهمانی ماه کامل full moon party است که طرفدارن بسیاری دارد. این جشن فول مون پارتی یک مهمانه شبانه از ابتدای شب تا طلوع آفتاب است که هرماه ۱۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰۰ نفر در این پارتی شرکت میکنند. هرماهه در شبی که ماه کامل است در ساحل HaadRin جزیره پنگان برگزار میشود.

thailandtor-6.jpg

جشن فول مون پارتی جزیره کوپنگان

اولین فول مون پارتی در سال ۱۹۸۵ و به صورت کاملاً بداهه برای تشکر از ۲۰ مسافر در باری چوبی که نزدیک ساحل بود انجام شدو این واقعه طولی نکشید که در دنیا به مهمانی ماه کامل مشهور شد. در سال های اخیر آتش بازی به طریق مختلف نیز به این مهمانی اضافه شده است و جزوی جدا نشدنی از مهمانی گشته است.


این جزیره برای علاقمندان به اردو‌ زدن‌ که می‌ خواهند تمام وقت خود را غرق زیبایی‌ های طبیعی جزیره از قبیل جنگل‌ های انبوه و سواحل نمایند، مقصدی عالی و بی همتا است. توریست‌ های علاقمند به مکان‌ های آرام‌تر نیز می‌ توانند از معابد متعدد بودایی کوپینگان دیدن ‌کنند. از دیگر عواملی که بر شهرت این جزیره می‌ افزاید، اسپا و مکان‌ های مخصوص مدیتیشن در این جزیره است که گردشگران تور تایلند می توانند با سفر به این جزیره روزهای متفاوتی را تجربه کنند.

thailandtor-5.jpg

تصویری جذاب از جزیره کوپنگان

منبع: تور تایلند سایت تور تایلند بلیط تایلند Thailand Tour
 
بالا