• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

یک مدیر فروش خوب استخدام کنید ، بهترین نتیجه را از سرمایه گذاری خود بگیرید

razihz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 فوریه 2016
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
1
سن
40
چرا نقش یک مدیر در کسب و کارهای مشتری محور و خدماتی تا این حد مهم است ؟ پاسخ این است :
مدیر فروش تیم فروش شما را مدیریت میکند:
کسانی که در یک تیم فروش مشغول به کار هستند از مهارت ها ، توانمندی ها و قابلیت های ارتباطی مختلفی برخوردارند و این به عهده مدیر فروش است که بتواند هر کسی را در جایگاه مناسب قرار داده تا خروجی کار بالاترو موثر تر باشد .
مدیر فروش میتواند به سرمایه های انسانی که همان تیم فروش هستند انگیزه لازم را بدهد:
پروسه فروش کار سختی است و ممکن است به کرات با پاسخ های منفی روبه رو شوید اما یک مدیر یا کارشناس فروش با تجربه از آن جایی که نه شنیدن را بخشی از حرفه خود کرده است و معمولا" افراد پیگیر و صبوری هستند میتوانند تجربیات شان را با بقیه اعضای تیم به اشتراک بگذارند و به نوعی به آن ها انگیزه بدهند ؛ مدیر فروش است که باید سرمایه های انسانی که شاید از انگیزه کافی برخوردار نباشند رو به جلو هل دهد .
معمولا" فن آخر از طرف مدیر فروش اجرا میشود:

کسانی که مدیر یا کارشناس فروش هستند مسلما" دارای تجربه کاری فراوانی هستند که در این سمت قرار گرفته اند بنابراین با فوت و فن هاو ریزه کاری های مجاب کردن مشتری و ارتباط گیری با آن ها آشنا هستند ، بنابراین در بسیاری از موارد یک مدیر فروش میتواند با تجربه و دانش خود یک مشتری بالقوه را به یک خریدار وفادار تبدیل کند.
مدیر فروش تیم شما را یکپارچه و هماهنگ میکند :
در یک تیم فروش اعضای تیم ممکن است مسئولیت ها و وظایف مختلف و متعددی داشته باشند که در یک زمان همگی باید به صورت یکپارچه و هماهنگ کارهای متفاوتی را انجام دهند این جا ست که نقش یک کارشناس فروش پر رنگ تر میشود و باید این یکپارچگی و هماهنگی را تداوم بخشد . مثلا" هماهنگی بین تامین کنند گان و بخش تدارکات و خدمات و تحویل همه به عهده مدیر فروش است .
مدیر فروش میتواند باعث افزایش سرمایه و کسب و کار شما باشد:
مدیران فروش باید با بخش بازاریابیارتباط و تعاملی سازنده داشته باشند ؛ بخش بازاریابی میتواند اطلاعات تکمیلی در اختیار مدیر فروش قرار داده تا راحت تر بتواند با توجه به شرایط بازار با مشتریان ارتباط بگیرد . مدیران فروش با تعاملی که با بخش بازاریابی دارند باید کاری کنند که سرمایه شرکت افزایش پیدا کرده و این سرمایه در جهت رشد و توسعه شرکت سود آوری نیز داشته باشد .
مدیر فروش میتواند انتظاراتی که مدیر عامل از سرمایه های انسانی خود دارد برآورده کند :
در اصل مدیر فروش رابط میان مدیریت شرکت و تیم فروش است ، اگر اعضای تیم هر گونه کم و کاستی یا مشکلی داشته باشند باید از طریق مدیر فروش این را به اطلاع مدیریت برسانند یا بالعکس .
مدی فروش کمک میکند تیم فروش از هر فرصتی برای پیدا کردن و جذب کردن مشتری استفاده کند:
جالب است بدانید اکثر کسانی که به عنوان مدیر فروش فعالیت میکنند شغلشان را دوست دارند زیرا روند کار فروش و مدیریت سرمایه های انسانی به قدر سخت و دشوار است که به صبوری و شکیبایی فراوانی نیاز دارد و صد البته این که این افراد باید با استفاده از دانش تئوریک خود و تجربه و تخصص در این امر هدایت تیم و مشتریان را به صورت غیر مستقیم به عهده بگیرند . مدیران فروش به مشتریان بالقوه به چشم سرمایه ای نگاه میکنند که حفظ و بقای کارشان در گرو سرمایه گذاری بلند روی آن ها میباشد .
نکته 1: یک کارشناس فروش حرفه ای همیشه کارت ویزیت خود را به همراه دارد .
نکته 2 : کارشناسان و مدیران فروش معمولا" در مجامع عمومی و نمایشگاه های مختلف شرکت میکنند تا دیده شوند و افراد با کار آن ها بیشتر آشنا شوند .

نکته3 : کارشناسان فروش حرفه ای خود را محدود به محل کارشان نمی کنند و ارتباطات گسترده ای دارند.

نکته4 : یک کارشناس فروش حرفه ای در جهت حفظ و افزایش سرمایه کسب و کار تلاش میکند زیرا میداند در طولانی مدت خود او نیز بهره خواهد برد.

نکته 5 : کارشناسان فروش نه تنها باید دانش تئوریک داشته باشند بلکه باید تجربه و تخصص و سابقه کاری نیز داشته باشند.

نکته 6 : کارشناسان فروش که به درآمدهای بالا فکر میکنند بهتر هستند چون باعث میشوند کسب و کار مربوطه به درآمد زایی و سود دهی بیشتری برسند .

نکته 7 : کارشناسان فروش باید انگیزه کافی برای ادامه کار و سرمایه گذاری بلند مدت در این زمینه داشته باشند چون ممکن است به قدر با پاسخ های منفی رو به رو شوند که نگرش منفی نسبت به کار پیدا کنند .

نکته 8 : کارشناسان فروش افرادی پیگیر هستند زیرا به خاطر همین پیگیری هاست که میتوانند با مشتری قرارداد ببندند کاری که بسیاری از فروشندگان انجام نمیدهند و بعد از شنیدن یک یا دو پاسخ منفی از جانب مشتری منصرف میشوند .

نکته 9 : یک کارشناس فروش حرفه ای باید خود را به تکنیک های روان شناسی مجهز کند و از آن ها در امر فروش استفاده کند.

نکته 10 : یک کارشناس یا مدیر فروش حرفه ای روی نقاط ضعف خود و تیمش کار میکند و با هوشمندی تمام سعی کند آن ها را به نقطه قوت تبدیل کند .
منبع:سرمایه گذاری مگاشید
 
بالا