برگزیده های پرشین تولز

۱۰ دلیل برای نیاز به استراتژی بازاریابی دیجیتالی

deltamusic

Registered User
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
179
لایک‌ها
17
digital-marketing-strategy.jpg

10 دلیل برای نیاز به استراتژی بازاریابی دیجیتالی اگر قرار باشد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی را پایه‌ریزی کنید، از کجا شروع می‌کنید؟ خوب به نظر من لازم نیست به دنبال گزارش‌های پیچیده و پر طول و تفصیل باشید، یک استراتژی خوب را می‌توان در دو یا سه برگه A4 و در قالب یک جدول خلاصه کرد. جدولی که استراتژی بازاریابی دیجیتالی را به اهداف هوشمندانه مرتبط می‌کند. با این تفاصیل، به نظر می‌رسد بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برنامۀ مشخصی برای بازاریابی دیجیتالی خود ندارند. شما چطور؟ برای بازاریابی دیجیتالی استراتژی مشخصی دارید؟ در سال ۹۴ یک نظرسنجی غیررسمی ترتیب دادیم تا دریابیم استفاده از استرتژی بازاریابی دیجیتالی تا چه حد در میان سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در ایران متداول است. نتایج به دست آمده حیرت‌آور بود. حدود دو سوم تا سه چهارم شرکت‌ها برنامه‌ای برای بازاریابی دیجیتالی نداشتند.
marketing-strategy-300x291.jpg


به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌ها فعالیت‌های پراکنده‌ای در زمینه بازاریابی دیجیتالی دارند. اما برای جمع‌بندی و تکمیل کردن فعالیت‌های بازاریابی آنلاین خود برنامۀ مشخص و از پیش تعریف شده‌ای ندارند. زمانیکه داشتیم برای گزارش مربوط به مدیریت بازاریابی دیجیتالی خود تحقیق و تفحص می‌کردیم بی‌صبرانه منتظر بودیم تا ببینیم این اعداد و ارقام برای یک نمونۀ تعریف شده چقدر خواهد بود. در نهایت، نتیجه زیر به دست آمد: استراتژی بازاریابی دیجیتالی تحقیق اخیر ما حاکی از این بود که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و مدیران بازاریابی شرکت‌ها در رویکردشان برای برنامه‌ریزی دیجیتالی پیشرفت‌هایی داشته‌اند اما در نمونۀ مورد بررسی ما تنها ۳۴ درصد از این افراد از استراتژی بازاریابی دیجیتالی مشخصی غافل نبوده‌اند. اگر شما‌هم جزو آن دست شرکت‌هایی هستید که برای خودتان استراتژی بازاریابی دیجیتالی دست و پا کردید، به شما تبریک می‌گویم! یک پیشنهاد برای ارتقای استراتژی بازاریابی دیجیتالی فرقی نمی‌کند برای خودتان استراتژی بازاریابی دیجیتالی خاصی مشخص کرده باشید یا خیر، مهم‌ترین اصل در بازاریابی دیجیتالی این است که معیارهایی را مشخص نمایید تا بتوانید جایگاه امروزتان را با جایگاهی مقایسه کنید که قرار است در آینده به آن دست پیدا کنید. این معیارها اصول کلی استراتژی دیجیتالی و تاکتیک‌هایی از قبیل جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و طراحی وبسایت را در برمی‌گیرد. استراتژی بازاریابی دیجیتالی اگر شما‌هم جزء آن دسته از شرکت‌هایی هستید که استراتژی دیجیتالی ندارند، در این صورت با دو اقدام ساده می‌توانید یک برنامۀ دیجیتالی طراحی کرده و گامی به سمت جلو بردارید. یک برنامۀ جداگانه برای بازایابی دیجیتالی داشته باشید، برنامه‌ای که تغییرات و سرمایه‌گذاری‌های لازم برای بازاریابی دیجیتالی را مشخص می‌کند. برنامۀ دیجیتالی و برنامۀ بازاریابی را در‌هم ادغام کنید. مثل همیشه دیجیتالی بودن بخشی از تجارت کسب و کار می‌شود. خب، حالا باید نکات مهم زیر را در این بین مدنظر داشته باشید:
Marketing-Strategy-1-300x235.jpg



هنوز‌هم استفاده از بازاریابی دیجیتالی بدون داشتن یک رویکرد استراتژیک در میان شرکت‌ها بسیار رایج و متداول است. بدون شک شرکت‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند از رسانه‌های دیجیتالی استفادۀ مؤثر و مطلوبی دارند. تردیدی نیست که از گشت و گذارهای اینترنتی، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نتایج بسیار خوبی می‌گیرند. با این حال من مطمئنم که اکثر این شرکت‌ها فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهند و از چالش‌ها و مشکلاتی رنج می‌برند که در ادامه لیستشان را ارائه نمودم. این مشکلات برای سازمان‌های بزرگتر که نیاز به نظارت بیشتری دارند حادتر باشد. در حالیکه شرکت‌های کوچکتر نیاز کمتری به یک استراتژی دیجیتالی دارند، از قدیم گفتند هر که بامش بیش برفش بیش! استراتژی بازاریابی دیجیتالی تعداد کثیری از شرکت‌هایی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند، رویکردی استراتژیک به سمت دیجیتالی شدن در پیش گرفته بودند. از صحبتی که با شرکت‌ها داشتم متوجه شدم که خلق یک برنامۀ دیجیتالی غالباً در دو مرحله صورت می‌گیرد. در ابتدا یک برنامۀ دیجیتالی به صورت مستقل و مجزا شکل می‌گیرد. این مرحله با نشان‌دادن فرصت‌ها و مشکلات موجود و ترسیم نقشۀ کلی اهداف و استراتژی‌های دیجیتالی می‌تواند بسیار مفید باشد و برای شما مشخص نماید چطور می‌توان بازاریابی دیجیتالی را با سایر فعالیت‌های تجاری ادغام نمود. در مرحلۀ دوم دیجیتالی شدن و استراتژی بازاریابی در‌هم ادغام می‌شوند، این یک فعالیت کلیدی و بسیار مهم است اما برنامه ریزی‌های جداگانه را در برنمی‌گیرد، البته در نظر داشته باشید در این حالت تاکتیک‌ها استثتا هستند. ۱۰ مشکل ناشی از نداشتن استراتژی بازاریابی دیجیتالی اگر یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی مشخص ندارید یا می‌خواهید ببینید کدام مشکلات استراتژیک برای یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت می‌‌باشد، پیشنهاد می‌‌کنم در ادامه با ما همراه باشید، چرا که در بررسی‌های خود به ۱۰ مشکل بسیار رایج برخورد کردم که در نتیجه نداشتن یک استراتژی مشخص به وجود می‌آیند. کسب و کار و تجارت شما سمت و سوی درستی نخواهد داشت. من به این نتیجه رسیدم که شرکت‌هایی که استراتژی بازاریابی دیجیتالی ندارند – حتی بسیاری از شرکت‌های دارای استراتژی دیجیتالی – برای به دست آوردن مشتریان جدید و عمیق‌تر کردن روابط خود با مشتریان قدیمی‌تر اهداف استراتژیک واضح و مشخصی در فعالیت‌های آنلاین ندارند. از اینجا به بعدش‌هم که ساده خواهد بود. چرا که اگر هدف مشخصی نداشته باشید، برای رسیدن به آن هدف منابع لازم و کافی را اختصاص نخواهید داد و در نهایت نیز نمی‌توانید در تجزیه و تحلیل‌های نهاییتان بفهمید که به چنین اهدافی خواهید رسید یا خیر! نمی‌توانید بفهمید سهم شما از بازار آنلاین چقدر است. اگر بر روی نیاز مشتریان به خدمات آنلاین تحقیقات لازم را انجام نداده باشید، تقاضای مشتریان آنلاین را دست کم می‌گیرید و مهم‌تر از همه این است که به درک درستی از بازار آنلاین نمی‌رسید. اساس بازارهای قدیمی و سنتی دیروز با بازارهای دیجیتالی و آنلاین امروز بسیار متفاوت است. نحوۀ برخورد با مشتری و خصوصیات مشتریان و رقبا متفاوت است، نوع پیشنهاد‌دادن و ارتباط برقرار کردن با مشتریان و فعالیت‌های بازاریابی در این دو بازار تفاوت‌های بسیاری دارد. سهم شما از بازار آنلاین نصیب رقبای قدیمی و تازه‌کار می‌شود. اگر منابع کافی را به بازاریابی دیجیتالی اختصاص ندهید و ابزار بازاریابی دیجیتالی شما تک منظوره بوده یا استراتژی‌های تعریف شده‌ای برای آن نداشته باشید، سایر رقبا سهم شما از بازار آنلاین را نوش جان خواهند کرد! پیشنهادات آنلاین شما آنطور که باید و شاید قوی و جذاب نخواهد بود. اگر برای مشتریان آنلاینتان پیشنهادات خوب و قابل توجهی داشته باشید می‌توانید سرویس‌های آنلاین متمایز و منحصر به فردی ارائه دهید، بدین شکل نه تنها مشتریان قدیمی و جدید را به خرید تشویق می‌کنید، بلکه سبب وفاداری‌آنها به شما و عدم استقبال از خدمات رقبا خواهد شد. شناخت کافی و درستی از مشتریان آنلاین خود نخواهید داشت. همه فکر می‌کنند رسانه‌های دیجیتالی قابل سنجش‌ترین رسانه‌ها هستند با این حال باید در نظر داشته باشید که تجزیه و تحلیل‌های گوگل فقط یک سری عدد و رقم در اختیارتان می‌گذارد و چیزی از احساسات و نگرش‌های مشتری‌ها به شما نخواهد گفت. برای شناخت نقاط ضعف خود و برطرف کردن‌آنها باید از ابزارهای دیگری کمک بگیرید تا بازخورد کاربران و وبسایت را نشان دهد. متمرکز نخواهید بود. استراتژی بازاریابی فرقی نمی‌کند یک بازاریاب دیجیتالی حرفه‌ای با تحصیلات عالیۀ IT باشید یا یک آژانس دیجیتالی مستقل، داده‌های دیجیتالی را باید در قالب‌های مرسوم ذخیرۀ اطلاعات تکمیل و بازاریابی دیجیتالی را به بخش‌های مناسب‌تری تقسیم‌بندی کرد. ولی این روش آنطور که باید و شاید مؤثر و کارآمد نخواهد بود. همه قبول دارند که رسانه‌های دیجیتالی زمانی به بهترین نحو عمل می‌کنند که با رسانه‌های قدیمی و کانال‌های پاسخگو تلفیق شده باشند. نفرات و بودجه‌ای که صرف فعالیت‌های دیجیتالی کرده‌اید در خور اهمیت بالای بازاریابی دیجیتالی نیست. ممکن است منابع کافی و مناسبی برای برنامه‌ریزی و اجرای بازاریابی اینترنتی اختصاص داده نشود یا مهارت‌های خاص یک متخصص بازاریابی اینترنتی را در اختیار نداشته باشید، در چنین صورتی به هنگام مواجه شدن با یک تهدید رقابتی در بازار نمی‌توانید درست و اصولی پاسخگوی این مشکل باشید. پول و وقتتان را برای دوباره کاری‌های بی‌مورد تلف می‌کنید. استراتژی بازاریابی دیجیتال حتی اگر منابع کافی را صرف بازاریابی اینترنتی کرده باشید، باز‌هم این احتمال وجود دارد که منابعتان را هدر دهید. این مورد غالباً در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ اتفاق می‌افتد، در چنین شرکت‌هایی بخش‌های مختلف بازاریابی به خرید ابزارهای متنوع و یا استفاده از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای به انجام رساندن فعالیت‌های بازاریابی آنلاین مشابه اقدام می‌کنند. به حد کافی زیرک و فرز نیستید که بتوانید به سایر رقبایتان برسید و یا از‌آنها جلو بزنید. اگر به برترین برندهای آنلاین مثل Amazon، Dell، Google، Tesco و Zappos دقت کنید، متوجه خواهید شد که‌آنها مدام در تکاپو هستند. این شرکت‌ها مرتباً رویکردهای جدید بازاریابی را امتحان می‌کنند تا بتوانند مشتریان آنلاین خود را حفظ کرده و نظر مشتریان جدید را به خودشون جلب کنند. خوش‌بین نیستید. تمامی شرکت‌های دارای وبسایت می‌توانند داده‌های مربوط به سایت خود را تجزیه و تحلیل کنند اما بسیاری از مدیران ارشد این نگرانی را دارند که تیمشان وقت لازم برای بررسی و به کار بستن این اطلاعات را نداشته باشند. در صورتی که داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی، پایه و اساس تجارت شما را محکم می‌کند. از اینجا به بعد شما می‌توانید بر روی مفاهیم کلیدی کسب و کارتان بیشتر تمرکز و هر روز پیشرفت کنید. مفاهیمی از قبیل بازاریابی از طریق گشت و گذار اینترنتی، ارسال ایمیل و رسانه‌های اجتماعی. خوب، این‌هم از ۱۰ مشکلی که با داشتن یک استراتژی مدبرانه می‌توانید از آن‌ها اجتناب نمایید. شما با کدام یک از این ده مشکل دست و پنجه نرم کرده‌اید؟!





منبع : رسپیناتک
 

missbahare

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2017
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
3
سن
27
ساخت سایت ابتدایی ترین مرحله یک بیزینس دیجیتال می باشد و شما برای داشتن یک دیجیتال مارکتینگ موفق نیاز به طراحی سایت و سپس بهینه سازی آن یا همان خدمات سئو دارید. این خدمات را در ادامه ی این پست از مجله ایده پردازی و در راستای داشتن یک دیجیتال مارکتینگ موفق پیش می بریم.


یکی از مواردی که در بازاریابی دارای اهمیت بالایی می باشد همین دیجیتالی شدن سیستم های بازاریابی می باشد که به سادگی می توانید بازدهی کاری خود را با استفاده از این روش بالاتر ببرید.
موارد بالا واژه هایی می باشد که امروزه بسیار می شنوید ولی در بیشتر مواقع مشاهده شده است که افراد با معنای آنها اشنایی کامل و جامعی ندارند. بهینه سازی سایت یا سئو به تمامی فرایند های ساده و پیچیده ای گفته می شود تا مواردی که شما می خواهید برای یک موتور جست و جو جذاب به نظر رسیده و آن را برای نمایش عمومی اولویت ببخشد.

شما برای بهبود عملکرد سئو ی سایت باید به دو نکته توجه داشته باشید تا بتوانید در دیجیتال مارکتینگ پیشرفت کنید.

سئو و بهینه سازی آن سایت on site
در این بخش از بهینه سازی به برسی مواردی که در خود سایت شما باید به آن توجه داشته باشید می پردازیم

  • اولین رکن لازم برای هر سایت از نظر موتور های جست و جو داشتن مشخصات فنی درست و بدون مشکل می باشد. شما باید در قدم اول کد نویسی سایت خود را با استفاده از جدید ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب طراحی کرده و همه موارد بهینه سازی را در آن رعایت کنید. به این صورت که تمامی موارد در کادر های مشخص شده قرار گرفته و دسته بندی ها به گونه ای باشد که در کمترین زمان ممکن کاربر سایت به موضوع مورد نظر برسد.
  • دومین نکته که امروزه دارای اهمین بالایی می باشد و در کد نویسی باید رعایت شود یک سایت واکنش گرا می باشد. به این صورت که سایت شما به نصبت ابعاد مورد نظر تغییر شکل دهد
  • داشتن نسخه موبایل نیز می تواند در نظر موتور های جست و جو جذاب باشد.
  • در کد نویسی درست به سرعت لود شدن سایت نیز توجه می شود و این میزان زمان تاثیر بسیار بالایی بر جذابیت سایت شما در موتور های جست و جو و سئو و آژانس بازاریابی آنلاین است.
  • خدمات سئو در موارد آن سایت on site به صورتی می باشد که لازم می باشد ولی کافی نمی باشد
  • بعد از کد نویسی شما باید به تولید محتوی بپردازید به صورتی که مطالبی که در سایت خود قرار می دهید ارزش خوانده شدن را دارا باشد و به سادگی هر فردی بتواند از این مطلب برای رفع مشکلاتی که دارد استفاده کند. به این صورت که محتوی کامل باشد و بیشتر از ۳۰۰ کاراکتر باشد تا از نظر موتور جست و جو با ارزش به نظر برسد.
  • در انتخاب عکس مناسب برای مطالب خود دقت داشته باشید که این مورد می تواند بهترین مطالب را به مطالب کم ارزش تبدیل کرده و مطالب متوسط را به مطلبی خوب تبدیل نماید.
  • لینک دادن به موضوعاتی که در مطالب به آنها اشاره می شود نیز یکی از موارد بسیار مهم برای بالاتر بردن جذابیت سایت شما می باشد ولی این امر را به حد تعادل نگه دارید زیرا در سئو همه چیز بایستی متعادل باشد.
  • بهتر است الگوریتم های گوگل که یکی از مهم ترین موتور های جست و جو می باشد را مطالعه کنید تا اهمیت مطالب بالا را بهتر درک کنید.


سئو و بهینه سازی آف سایت off site
یکی دیگر از مواردی که برای بهینه سازی سایت دارای اهمیت بالایی می باشد میزان محبوبیت سایت شما نزد دیگر کاربران و سایت ها و … می باشد. به این صورت که در بسیاری از موارد که داخل سایت شما از هر نظر کامل می باشد و این امر لازم می باشد شما نیاز به بهینه سازی خارجی دارید.

نمونه هایی از این نوع بهینه سازی میزان به اشتراک گذاری ادرس های وبلاگ شما در سطح وب می باشد که به سادگی می تواند شما را محبوب سازد ولی باز هم نیاز به تعادل در آن مشاهده می شود.

تبلیغات و تبادل لینک نیز یکی دیگر از مواردی می باشد ه شما نیاز به آن دارید تا بهینه سازی بیرون سایت شما بهتر شود ولی دانستن یک نکته طلایی برای این کار بسیار لازم می باشد.

نکته طلایی
بهترین روش تبلیغات برای هر سایت یا وبلاگی، تبلیغ در سایت ها و فضا هایی می باشد که مطالبی مربوط به سایت شما را دارا می باشند به این صورت که کاربران پس از ورود به سایت شما نیاز هایی را که به دنبالشان بودند را در مطالب سایت شما بیابند.

مهم تر از این مورد و قبل از هر کاری ساخت مطالب به میزان کافی می باشد تا بعد از ورود کاربر به سایت مقدار مناسبی از مطالب را در سایت شما مشاهده کرده و جذابیت ذکر شده را در این سایت مشاهده نماید.

سئو و دیجیتال مارکتینگ
در این مورد بایستی ابتدا معنای کسب و کار دیجیتال را بدانید که کسب و کاری در دنیای مجازی می باشد. حال اگر شما و سایت شما از بهینه سازی مناسبی برخوردار باشید به سادگی می توانید میان رقبای خود، محتوایی که ساخته اید را به سادگی به نمایش در بیاورید و به همین دلیل شما به نصبت آنها برتری دارید. همین برتری برای پیروزی شما در دنیای وب لازم می باشد ولی کافی نمی باشد.

شما نیز می توانید با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی به سادگی به رشد قابل توجهی رسیده و عملکرد چند ساله ی اخیر خود را با یک دوره چند ماهه تکرار کنید.
 

balanar

Registered User
تاریخ عضویت
28 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,902
لایک‌ها
163
سن
33
محل سکونت
تهران
بنظر بنده بازاریابی اینترنتی با وجود تلگرام و اینتاگرام مسئله خیلی سهلی شده اما باز نظر شخصی من اینه بازاریابی برای اینترنت در فضای عادی جامعه خیلی اهمیتش بیشتره که اکثر افراد انجام نمیدن
الان مجلات زیادی برای تبلیغات چاپ میشن اما هیچ کدام مانور زیادی روی شبکه های اجتماعی یا سایت انجام نمیدن شاید ریشه در مدیریت های اون سازمان ها داره در حالی که بازخوردها به مراتب بالاتره
 
بالا