برگزیده های پرشین تولز

۱۴ نکته کلیدی بهینه‌سازی لینک‌های داخلی

daneshr67

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2018
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
3
محل سکونت
مشهد
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سئوی سایت تاثیر‌گذار است, داشتن استراتژی برای لینک‌سازی داخلی است که ما قصد داریم در این مقاله ۱۴ مورد از استراتژی‌های عالی برای لینک‌سازی داخل سایت را مورد بررسی قرار دهیم.



لینک سازی داخلی یکی از اصول مهم درسئوی داخلی است و یکی از روش های بسیار خوب و بدون هزینه در بهبود سئو سایت به حساب می آید که معمولاً کمتر از حدی که شایسته‌ی آن است، جدی گرفته می‌شود.

در گذشته مقالاتی در مورد تکنیک های سئوی داخلی منتشر کرده ایم و در آن لینک سازی داخلی را شرح داده ایم. در اینجا سعی داریم به مبحث نحوه ساخت لینک داخلی بپردازیم. ۱۴ نکته طلایی ولی ساده که شما می‌توانید در بحث ایجاد لینک های داخلی وبسایت خود اعمال کنید.



  1. داشتن مطالب با کیفیت
یکی از مهمترین نکاتی که در لینک سازی داخلی باید مورد توجه داشت، تولید مطالب و مقالات با کیفیت در سایت می باشد،.هر چه مطالب شما با کیفیت تر و کامل تر باشد، امکان ساخت لینک های داخلی را برای شما راحت تر کرده و میتوانید مخاطبین خود را به راحتی برای مطالعه به سایر مقالات راهنمایی کنید.

  1. تعداد مناسب لینک داخلی
تعداد لینک داخلی در هر صفحه سایت و تاثیر آن در سئو سایت بحث های زیادی دارد ، هرچند در ماه آوریل 2010 یکی از مهندسان گوگل به نام جان مولر استفاده از 100 لینک در یک صفحه را پیشنهاد کرده است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که شما در حال تقسیم کردن اعتبار یک صفحه(Page Authority) با دیگر صفحات هستید. هرچه تعداد لینک ها در یک صفحه افزایش یابد، ارزش و اعتباری که به هرکدام میرسد کاهش خواهد یافت. بنابراین باید تعداد لینک هایی که ارائه می شود در حد مناسبی باشد. تعداد زیاد لینک ها در یک صفجه می تواند موجب سردرگم شدن کاربران نیز شود.

برای فهم بیشتر این موضوع به تصویر زیر دقت کنید.

Page-Authority.jpg
Page-Authority2.jpg


  1. نوع لینک
نوع لینک نیز از اهمیت برخوردار است. لینک گذاری با استفاده کدهای HTML به مراتب بهتر از استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می باشد. بعضا مشاهده می شود که برای زیباسازی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت و تصاویر برای لینک دادن به دیگر صفحات استفاده می شود. اما تجربه نشان می دهد که لینک دادن با استفاده از کلمات، اعتبار بیشتری را برای صفحات به بار می آورد.

  1. اولین لینک صفحه
اولین لینک صفحه، طبق آزمایش هایی که از طرف کارشناسان انجام شده است، مهمترین آن می باشد. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکست های متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشد، طبق تجربه صرفا اولین انکر تکست برای گوگل مهم است و معمولا به بقیه انکر تکست ها توجهی نمی کند.

  1. صفحات را بدون لینک رها نکنید.
در سایت نباید هیچ صفحه باشد که لینکی به آن داده نشده باشد و همچنین هیچ صفحه ای نیز نباید عاری از لینک به جاهای دیگر سایت باشد.

  1. بازبینی و بروز رسانی منظم محتوا
هر زمان که صفحات جدیدی به سایت اضافه می کنید لینک های داخلی به صفحات قدیمی را در آن درج کنید تا گوگل متوجه به روز بودن مطالب شما شود.

همچنین مقالات قدیمی خود را در دوره های مشخص بروز رسانی کنید:

  • در ابتدای مقاله پاراگرافی اضافه کنید و دلیل بروز رسانی را توضیح دهید.

  • چندین پاراگراف به محتوای متن اضافه کنید و اطلاعات جدید بدهید.

  • در متن مقاله به آخرین پست ها لینک بدهید.



منبع :www.3dots.ir
مقاله :۱۴ نکته کلیدی بهینه‌سازی لینک‌های داخلی
 
بالا