برگزیده های پرشین تولز

آموزشگاه ابراهیمی نژاد

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
سن
36
امروزه خرید و فروش خانه به علت بالا رفتن قیمت ها و هم چنین نوسانات موجود در بازار به یک امر بسیار مهم تبدیل شده است. از آنجایی که ملک جز اموال غیرمنقول در نظر گرفته میشود، شامل بار حقوقی در معاملات است . دقت در فرآیند خرید و فروش(از انتخاب ملک تا نوشتن قرارداد ،پرداخت هزینه ها و تحویل آن) نیازمند آشنایی و رعایت یکسری اصول می باشد.
۱۵ نکته مهم در خرید خانه باید مورد توجه قرار بگیرد:
۱.توجه به تمامی هزینه هایی که برای خرید خانه و یا آپارتمان پیش رو خواهید داشت. مانند: قیمت نهایی ملک، هزینه ی انتقال سند، دفاتر ثبت اسناد، کمیسیون مشاور املاک، هزینه ی ماهیانه ی شارژ آپارتمان و ....

۲.به مقاومت و کیفیت مصالح به کار برده شده در ساختمان با دقت بیشتری توجه نمایید. هدف شما از خرید خانه ، استفاده برای یک سال و دو سال نیست!!

۳.توجه به تعداد واحدهای کل ساختمان یکی از موارد بسیار مهم است.آپارتمان هایی با واحدهای کم دارای مزیت هایی هستند اما معایبی را هم دارا می باشند، مانند افزایش هزینه ماهیانه شارژ ساختمان، جدی نبودن مدیریت ساختمان و ...بر اساس شرایط وتمایل خودتان به سراغ بهترین گزینه بروید.

۴.به نحوه قرار گیری واحد هایی که در هر طبقه وجود دارند دقت کنید.بهترین حالت برای آپارتمان های چند واحدی، واحد های نیم طبقه و یا روبروی هم هستند! واحدهایی که درهای کنار هم دارند می تواند در میان مدت مشکلاتی را برای ساکنین به وجود اورد.

۵.قبل از خرید خانه حتما با چند نفر از ساکنین آن ساختمان درباره سیستم های گرمایشی و سرمایشی صحبت کنید. پرسش در خصوص مواردی از قبیل نحوه قطعی آب و برق ، فشار گاز، تدابیری که برای عدم اتلاف انرژی در نظر گرفته شده ، امری ضروری است.

۶.به نمای ساختمان، ورودی ساختمان، مشاعات، عرض راه پله ها، جای پارکینگ و انباری توجه نمایید.

۷.از یکی دو نفر از ساکنین درباره ی رفتار کلی همسایه ها و هم چنین قوانین ساختمان، مدیریت و ....سوال نمایید.

۸.در ساختمان های چند طبقه ، طبقه ی اول به علت سرو صدای پارکینگ, عبور و مرور ساکنین و ... معمولا گرینه ی مطلوبی به حساب نمی آید! طبقات بسیار بالا نیز یه علت مشکلات بالا پشت بام و گاها خرابی آسانسور می تواند مسائلی را برای ساکنین به همراه داشته باشد.

۹.توجه به ماکلیت سند امری بسیار ضروری است. در صورت وجود چندین مالک، حضورو رضایت تمامی مالکین و یا نماینده ایی که از جانب آن ها وکالت رسمی فروش و دریافت وجه را دارا باشد بسیار مهم است.

۱۰.توجه به این نکته که ملک دارای سند رسمی است یا خیر.... در برخی از زمین های بزرگ، زمین دارای سند مادر و رسمی می باشد اما پس از تبدیل به قطعات کوچکتر، آن قطعات به صورت وکالتی معامله می شوند و فاقد سند رسمی برای هر قطعه هستند!

۱۱.اگر قصد خرید خانه ایی را دارید که دارای سند وکالتی می باشد، دقت کنید که این ملک قبلا به اشخاص دیگری واگذار نشده باشد.

۱۲.هنگام خرید خانه توجه کنید که فروشنده تمامی تعهدات مالی مربوط به ملک را پرداخت نماید . تسویه وام بانکی و ....
جهت مشاهده ی ادامه مقاله لطفا از لینک زیر وارد سایت شوید.
15 نکته مهم در خرید خانه
 
بالا