برگزیده های پرشین تولز

۲۵ سایت و وبلاگ برتر اینترنت اشیا (بخش اول)

mimm

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2017
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
10
سن
34
۲۵ سایت و وبلاگ برتر اینترنت اشیا (بخش اول)

برای دنبال کردن خبرهای روز دنیا به کدام صفحات سر می‌زنید؟ تازه‌های دنیای تکنولوژی را چطور دنبال می‌کنید؟ می‌توانید چند سایت تخصصی در حوزه تکنولوژی را نام ببرید؟
حالا اگر دقیق‌تر شویم و بخواهیم به حوزه اینترنت اشیا بپردازیم چه؟ برای کسب اطلاع از دنیای اینترنت اشیا چند منبع تخصصی می‌شناسید؟ این سؤالی است که خیلی‌ها از ما می‌پرسند! چه در حوزه تحصیل و چه در حوزه کسب‌وکار، همواره مهم است که به بهترین و موثق‌ترین منابع دنیا دسترسی داشته باشیم.

اینکه مطالعات خود را محدود به منابع خاصی بکنیم، صحیح نیست! با این حال بد نیست همواره بهترین‌ها را مدنظر داشته باشیم و مدام به آن‌ها سر بزنیم. آنچه در ادامه آمده فهرستی از بهترین منابع اینترنتی اینترنت اشیا در دنیا است. بی‌شک نام بسیاری از آن‌ها را به‌عنوان مرجع در اخبار و مقالات پیشین ما دیده‌اید.

این فهرست به ترتیب اهمیت یا برتری تنظیم‌نشده است، لذا هرکدام از این صفحات می‌توانند برای شخص یا سازمانی اولویت داشته و مرجع اصلی باشند.

  • Readwrite
2-4.jpg



این سایت تمام عناوین اینترنت اشیا را از گجت های هوشمند گرفته تا ماشین‌های بدون راننده، پوشش می‌دهد. مطالب آن مدام به‌روز می‌شوند و می‌توانید به‌عنوان یک مرجع روزانه به آن نگاه کنید.

  • Microsoft
3-2.jpg



وبلاگ اینترنت اشیا مایکروسافت، صرفاً به محصولات نمی‌پردازد؛ بلکه با ارائه نمونه‌ها و مثال‌های موفق این حوزه، مفهوم و کاربرد اینترنت اشیا را به‌طور قابل‌لمس به مخاطب ارائه می‌کند.

  • The Guardian
4-1.jpg


چه تازه به دنیای اینترنت اشیا پا گذاشته و چه در این حوزه حرفه‌ای باشید؛ مطالب گاردین می‌تواند پیچیدگی‌ها و پیشرفت صنعت اینترنت اشیا را به شما آموزش دهد.

  • Intel
5-1.jpg



اینتل تمرکز زیادی روی حوزه اینترنت اشیا دارد. این شرکت همین حالا هم در حوزه‌های سلامت، فروش، انرژی، اتوماسیون، حمل‌ونقل، ساخت و تولید، ساختمان‌های هوشمند و .. واردشده و در حال پیشروی است. بد نیست پیشرفت‌های شرکت بزرگی مانند اینتل را مدام پیگیری کنید.

  • Cisco
6-1.jpg



سیسکو یکی از پیشگامان شبکه در دنیا است. تا به امروز در عرصه ارتباط اینترنتی پیشتاز بود و از این به بعد در دنیای اینترنت اشیا. از طریق این مرجع می‌توانید ببینید کدام صنایع از اینترنت اشیا سیسکو استفاده می‌کنند و همچنین می‌توانید با نمونه‌های موردی مختلفی آشنا شوید.

  • McKinsey
7.jpg


مکنزی با جمع‌آوری، تحلیل و ارائه داده‌های مختلف، کمک می‌کند دید بهتری از روند اینترنت اشیا داشته باشیم. این آمار و اطلاعات کمک می‌کند تا سازمان‌ها به شیوه‌ای حرفه‌ای‌تر تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

  • TechCrunch
8.jpg


تک کرانچ، منبع بسیار خوب و جامعی از تمامی سرفصل‌های تکنولوژی است و ازآنجاکه اینترنت اشیا، تکنولوژی حال حاضر دنیا است؛ بسیاری از مطالب این سایت به این مبحث اختصاص دارند. از جدیدترین گجت ها گرفته تا پیشرفت‌های صنایع مختلف، تمامی مباحث IOT را می‌توانید در این رسانه دیجیتال دنبال کنید.

  • Harvard Business Review (HBR)
9.jpg



مطالب این سایت بسیار مفید و کاربردی است. از بررسی نمونه‌های موردی گرفته تا جدیدترین دستاوردها در حوزه صنایع؛ تمامی مباحث را می‌توانید در این سایت دنبال کنید.

  • KrebsOnSecurity
10.jpg


برایان کربز یکی از معتبرترین مراجع در حوزه امنیت اطلاعات و کامپیوتر است. برایان سابقاً در واشینگتن پست مشغول فعالیت بود؛ اما الآن مدتی است که وبلاگ KrebsOnSecurity را مدیریت می‌کند. تمام مطالب حوزه امنیت را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید: از امنیت اینترنت اشیا و حملات DDoS گرفته تا مباحث مربوط به هک و …

  • TechTarget IOT Agenda
11-1.jpg



یکی از جذاب‌ترین خصوصیات اینترنت اشیا، رشد سریع این تکنولوژی است. این سایت کمک می‌کند تا آخرین اخبار سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را پا به پای این رشد شتابان پیگیری کنید.

  • Postscapes
12.jpg


“پست اسکیپز” با ارائه اطلاعات مفید، کمک می‌کند به گشت‌وگذار در این دنیای تحت شبکه بپردازید. یکی از بخش‌های جذاب این سایت مطالبی است که در مورد پروژه‌های DIY (Do It Yourself) منتشر می‌کند.

  • IBM THINK Blog
13.jpg


این وبلاگ به شما راهکارها و توصیه‌هایی را ارائه می‌کند که لازمه پیشروی در دنیای مدام در حال تغییر اینترنت اشیا است.

  • IOT Journal
14.jpg


پر از اطلاعات در مورد تکنولوژی‌های هوشمند و پر از راهکارهای مفید اینترنت اشیا! از توصیه‌های حرفه‌ای گرفته تا مرور اخبار هفتگی!

  • BLN IOT Blog
15.jpg


یک منبع عالی برای تمام فعالان و علاقه‌مندان این حوزه! این وبلاگ، فروم و رویدادنگار اینترنت اشیا تقریباً یک سال است که شروع به فعالیت کرده و اطلاعات بسیار خوبی در مورد سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و شرکت‌های اینترنت اشیا ارائه می‌کند.

  • Adafruit
16.jpg


این سایت مرجع خوبی برای دانشجویان رشته الکترونیک و همچنین برای کسانی است که می‌خواهند محصول هوشمندی را به بهترین نحو طراحی کنند. خوبی مطالب این سایت در این است که راهنمایی‌ها به شیوه‌ای ارائه می‌شوند که برای تمام افراد از مبتدی تا حرفه‌ای مفید خواهند بود.

  • Make Use Of
17.jpg


این سایت مرجع خوبی از تمامی پروژه‌هایی است که هرکدام از ما خودمان می‌توانیم از عهده‌اش برآییم (DIY). علاوه بر این می‌توانید خبرهای تکنولوژی و اینترنت اشیا را نیز در این سایت دنبال کنید.

  • Raspberry Pi Blog
18.jpg


این وبلاگ را به تمامی کسانی که یک دستگاه رزبری پای دارند؛ با رزبری پای کارکرده‌اند، با رزبری پای آشنایی دارند، یا حداقل اسم آن به گوششان خورده توصیه می‌کنیم!

  • Arduino Blog
19.jpg



یک سایت عالی برای اجرایی کردن ایده‌هایی که در سردارید. امکانات و قابلیت‌هایی که این بردهای میکروکنترلر در اختیارتان می‌گذارند را اینجا ببینید.

  • Internet of Things Consortium
20.jpg


کنسرسیوم اینترنت اشیا، نام یک سازمان غیرانتفاعی است که اکوسیستم جهانی از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت اشیا را به وجود آورده است. اخبار و رویدادهای حوزه اینترنت اشیا را نیز می‌توانید از این سایت دنبال کنید.

  • BeeBom
21.jpg


بررسی محصولات، اخبار تکنولوژی و … : این سایت مطالب مختلف حوزه اینترنت اشیا را از سراسر دنیا گردآورده است.

  • Internet Geek
22.jpg


مرجع خوبی از آخرین اخبار اینترنت اشیا، هک و آینده گجت های هوشمند.

  • IOT Security Foundation
23.jpg


همان‌طور که از نامش پیدا است، هدف این سایت ایجاد امنیت در حوزه اینترنت اشیا است. تمامی جنبه‌های مرتبط با امنیت و زندگی هوشمند در این رسانه پوشش داده می‌شود.

  • Georgia Tech IOT
24.jpg



این مرجع، یافته‌ها، اطلاعات و تحلیل‌های خود از پروژه‌ها و تحقیقات مختلف را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

  • Internet of things Institute
25.jpg


اخبار اینترنت اشیا، بررسی محصولات و راهکارها، و مفاهیم پایه‌ای بازار رو به رشد اینترنت اشیا؛ ازجمله سرفصل‌های این سایت است.

در ادامه با معرفی ۲۵ مرجع معتبر دیگر همراه شما خواهیم بود…



بخش دوم


منبع: iott.ir
 
بالا