برگزیده های پرشین تولز

۴ تقویت کننده عالی پوست که احتمالا شما در آشپزخانه خود دارید

P-khakestari

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
290
سن
64
در این مقاله قصد داریم شما را با چهار ماده شگفت انگیز آشنا کنیم که پوست شما را ترمیم میکند و به آن زیبایی می بخشد و از همه مهمتر اینکه احتمالا در آشپزخانه شما یافت میشود!
عسل طبیعی
عسل استخراج شده از زنبور عسل، نجات دهنده پوست می باشد. آن یک ضدعفونی کننده و جاذب طبیعی رطوبت می باشد. یا، به زبان واقعی، آن پوست مبتلا به آکنه را مرطوب کرده و به درمان آن کمک می کند.

روش کار: قسمت آسیب دیده را کمی مرطوب کنید تا به درمان سریعتر آن کمک کنید. ماسک عسل را با بلغور جو دوسر برای لایه برداری ملایم یا با دارچین برای درخشندگی بیشتر پوست، مخلوط کنید. شما حتی میتوانید مقدار کمی را در نرم کننده خود قرار دهید.




سرکه سیب
آیا به خاطر می آورید که یکبار بطری خاک گرفته ای که برای تهیه سس سالاد خریداری کرده باشید را لمس نکرده باشید؟ بله، شما باید خوشحال باشید که این مورد را خریده اید. سرکه سیب ممکن است که تنها، با ارزش ترین بطری در انبار ذخیره زیبایی شما باشد.

روش کار: آن را با آب مانند جوهر، ترکیب کنید تا به کنترل چربی کمک کند و پوست متورم و مبتلا به قرمزی را آرام کند.

از یک گوش پاک کن استفاده کنید تا آن را مستقیماً روی جوش ها قرار دهید. مقداری سرکه سیب و مقداری آب را ترکیب کنید و به صورت یک شستشو دهنده مو استفاده کنید تا از ریزش آن جلوگیری کرده و درخشندگی را افزایش دهید.

هر روز دو قاشق سوپخوری سر خالی سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید تا به هضم غذا کمک کند و کیفیت کلی پوست را بهبود دهد.

ماست ساده
در اینجا یکی دیگر از اعجاز صورت وجود دارد. اسیدهای هیدروکسی آلفای موجود در ماست ساده، پوست خشک را نرم کرده و به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند. همچنین دارای خواص آنتی باکتریال برای کمک به درمان آسیب های پوستی می باشد.

ماست حتی رنگ رفتگی را کاهش می دهد- خبر خوب برای کسانی که دچار لکه های ناشی از آفتاب زدگی و زخم های آکنه هستند.

روش کار: ماست ساده را روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید که خشک شود. وقتی آن را می شویید، پوست شما نرمتر و روشن تر می شود و چربی، تحت کنترل خواهد بود. آن همچنین آفتاب سوختگی های جزئی را تسکین می دهد، درد را کاهش می دهد و قرمزی پوست را کم می کند.

روغن زیتون
در یک بازی جسورانه و در جهت مخالف، روغن زیتون می تواند به عنوان یک پاک کننده به کار رود. به دلیل اینکه روغنی که مواد روغنی را حل می کند، پوست شما را از بین نمی برد، پس صورت شما نیازی به پمپاژ زیادی از حد روغن ندارد. صورت خود را با روغن زیتون تمیز کنید و شما پوست تمیزتری را خواهید دید.
 
بالا