برگزیده های پرشین تولز

۵ الگوریتم مهم گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها

آموزشگاه ابراهیمی نژاد

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2018
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
سن
36
۵ الگوریتم مهم گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها
موتور جستجوی گوگل برای اینکه همواره بهترین نتایج را به کاربران خود ارائه دهد ، از الگوریتم های فروانی استفاده می کند. هدف اصلی در گوگل راضی نگه داشتن کاربران و هدایت آنان به صفحات و محتوای مورد نیازشان است.

این الگوریتم ها به مرور زمان تکامل پیدا کرده و در صدد این هستند که فریبکاری و تقلب برخی از وب مستران را جهت رسیدن به صفحه ی اول گوگل برملا کنند.

اساس کار این الگوریتم ها رساندن کاربر به بهترین و مناسب ترین محتوای موجود در فضای اینترنت می باشد. هر کدام از الگوریتم های مورد استفاده ی گوگل، برای هدفی خاص طراحی شده اند. در این مقاله ۵ الگورتیم مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها مورد بررسی قرار می دهیم:
1-الگوریتم رنک برین
الگوریتم رنک برین در سال ۲۰۱۵ از سمت گوگل معرفی شد.شاید به نوعی بتوان گفت که مکانیزم عملکرد این الگوریتم تا حدودی مشابه الگوریتم مرغ مگس خوار است .

این الگوریتم به تفسیرعبارات جستجو به شکل کاملا معنایی پرداخته و هم چنین سابقه ی شخصی جستجوی کاربر را نیز مد نظر قرار می دهد و بر اساس مکان و سلیقه ی کاربر به ارائه ی محتوای مناسب اقدام می کند.

الگوریتم رنک برین یک سیستم هوش مصنوعی بوده و برای تحلیل وضعیت سایت ها و رفتارکاربران از الگوریتم های “یادگیری ماشین” استفاده می کند و به مرورعملکرد آن بهتر و بهتر می شود. در طراحی این الگوریتم تلاش شده است که از ورود سایت های بی محتوا و کم اهمیت به رتبه های بالای گوگل خودداری شود.

این الگوریتم قادر خواهد بود که معنای عبارت و واژه ها را بهتر از الگوریتم مرغ مگسخوار تشخیص دهد و نتایجی کاملا مشابه با خواست و نظر کاربر را به او پیشنهاد دهد. در واقع این الگوریتم شکل پیشرفته ی الگوریتم های قبلی است و بهبود مستمرازویژگی های بارز آن محسوب می شود.
.jpg

2- الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد. هدف از طراحی این الگوریتم، شناسایی سایت هایی با محتوای با کیفیت است. به علت وجود محتوای فراوان در اینترنت، این الگوریتم به منظور تشخیص محتوای کپی شده و محتوای نامرتبط با موضوع سایت طراحی شده است.

الگوریتم پاندا رتبه‌ي سایت هایی که از محتوای دیگران کپی نکرده اند و خودشان اقدام به تولید محتوای مناسب می‌کنند را افزایش می‌دهد.

محتوای سایت ها توسط خزنده های این الگوریتم مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و در صورت استفاده نامناسب از کلمات کلیدی و نامرتبط و در صورت ترک کردن سایت توسط کاربر بلافاصله پس از ورود به صفحه، امتیاز سایت را کاهش می‌دهد و گاها از نتیجه ی جستجو حذف می‌کند.

برای مشاهده ی بقیه ی الگوریتم ها به مقاله ی "۵ الگورتیم مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها" مراجعه نمایید
موفق و پیروز باشید
 
بالا