برگزیده های پرشین تولز

۵ روش درمان قطعی اسید معده با عسل

kamyar rezaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
3
محل سکونت
ایران
رفلاکس معده جیست؟
سوزش پشت جناغ سینه و سر دل بر اثر برگشت اسید (که به بیماری رفلاکس معده) به مری شناخته میشود با مصرف عسل طبیعی می توان تا حدودی آن را درمان کرد. بیماری رفلاکس معده به مری (GERD)، هنگامی بروز می یابد که محتویات معده به مری برگشت نماید و سبب ایجاد علایم یا بروز آسیب در مخاط مری گردد. GRED یک بیماری شایع است که سبب بسیاری از علایم آزار دهنده می شود و همراه با بیماری های جدی نظیر آدنوکارسینوم مری به خصوص در کسانی که مری بارت دارند، می باشد. بیماری رفلاکس معده به مری اغلب به شکل سوزش پشت جناغ سینه و سر دل و برگشت اسید که به نام علایم تیپیک نامیده می‌شود، بروز می‌نماید.

مری لوله ای است بین معده و گلو و هنگامی که عضله تنگ کننده (اسفنگتر) بین مری و معده بسته نمی شود، اسید معده از معده به مری وارد می شود.
توصیه می شود برای درمان رفلاکس معده با عسل تا افراد مبتلا به رفلاکس قبل از خوردن هر وعده غذایی، یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی مصرف کنند. می توانید عسل را با مقداری نان مصرف کنید اما حدود ۲۰ دقیقه پس از آن از مصرف مایعات و آب خودداری نمایید، زیرا کارایی عسل را برای بهبود رفلاکس کاهش می‌دهد.

خواص عسل برای معده
خواص عسل برای درمان رفلاکس معده را با توجه به موضوع بیماری و راه حل های عسل درمانی ذکر خواهیم کرد. دقت کنید که این روش ها برای کمک به بهبود می باشد و در صورت حاد بودن بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید و تنها به درمان سنتی بسنده نکنید. ضمنا خواص ذکر شده تنها مربوط به عسل طبیعی می باشد و نه عسل های صنعتی و شرکتی.

به طور کلی غذایی که می خوریم از طریق لوله ای به نام مری وارد معده می شود. هضم غذا در معده توسط اسید و شیره معده آغاز می گردد. دیواره معده مملو از پرزهایی است که با ترشح نوعی ژلاتین از هضم شدن معده به دلیل تماس مداوم با اسید و شیره معده جلوگیری می کنند و در مقابل اثرات مخرب آنها مقاوم شده؛ و بالعکس دیواره مری به دلیل اینکه بطور معمول در معرض تماس با اسید و شیره معده نیست دفاع مناسبی هم در برابر این عوامل ندارد.

در حالت طبیعی دریچه ای بنام دریچه مری بین مری و معده قرار دارد که اجازه می دهد غذا از مری وارد معده شود، ولی از بازگشت غذا و شیره معده به مری جلوگیری می کند. اگر دریچه مری وظیفه خود را به درستی انجام ندهد؛ یعنی به خوبی بسته نشود یا بی موقع باز شود، اسید و شیره معده به داخل مری بر می گردند. نکته قابل توجه اینکه شما میتوانید با دستورالعمل این مطلب درمان رفلاکس معده با عسل را انجام دهید و شاهد کاهش و از بین رفتن درد به وسیله عسل شوید.

همانطور که قبلاً ذکر شد دیواره مری در برابر اسید و شیره معده آسیب پذیر است. بنابراین در شرایطی که دریچه مری کار خود را به درستی انجام ندهد، بازگشت اسید و شیره معده به داخل مری باعث آزردگی مری می گردد. به بازگشت غیر عادی اسید و شیره معده به داخل مری و آزرده شدن مری در اثر تماس با این عوامل، بیماری رفلاکس معده به مری گفته می شود؛ اگر این عمل به صورت مکرر اتفاق بیافتد ممکن است باعث ایجاد زخم در مری و به سرطان منجر شود.

درمان اسید معده با عسل
1. یک قاشق چای خوری از پودر شنبلیله را بجوشانید. با کمی عسل شیرین کنید و ناشتا بنوشید. بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل بخورید.

2. یک لیوان ماست که یک قاشق غذا خوری عسل به آن اضافه شده باشد. آن را روزانه ۳ بار مصرف کنید. اسید معده را کاهش می دهد. دیگر اثری از ترشی معده نخواهد دید.

3. سه پره سیر با شیء باریک سوراخ شوند. آنها را ناشتا ببلعید تا با معده فعل و انفعال داشته باشد. فایده درمانی آن را خواهد دید. دقت کنید، اگر سه پره سیر بدون این که سوراخ شوند خورده شوند هیچ فایده ای نخواهد داشت. بعد از بلعیدن سیرها (به مقدار دو قاشق مربا خوری) شنبلیله خشک را در نیم لیوان آب جوشانده؛ با عسل شیرین و همراه با ۱۰ قطره روغن سیاه دانه به مدت یک هفته بنوشد.

4. جهت معالجه باید تا بهبودی کامل صبح ناشتا به میزان یک قاشق چایخوری عسل میل نمایید.

5. یک قاشق غذا خوری پودر ریحان را در نصف لیوان دم کرده و صاف کرده آن را با عسل روزانه یک یا یک و نیم لیوان در روز به‌تدریج مصرف کنید؛ زیرا درمان کننده ورم معده ،روده و یبوست است.

شما نه تنها درد های معده و ترشی آن را احساس نمی کنید. بلکه آن را یک داروی مفید برای دردهای معده و روده‌ها می‌دانید.

چگونه می توان از رفلاکس پیشگیری و درمان کرد؟
بی شک تغییر در سبک زندگی یکی از ساده ترین روش‌های پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی است. پرهیز غذایی می تواند به بهبود علایم رفلاکس و پیشگیری از بروز آن کمک کند. بنابراین اگر به رفلاکس معده دچار هستید درمان رفلاکس معده با عسل یکی از بهترین روش هاست؛ همچنین خوردن غذا به اندازه، پرهیز از پرخوری، کاهش مصرف فست فود، نوشابه های گاز دار، سس آماده به خصوص سس قرمز و غذاهای سنگین و بسیار چرب، کم کردن نوشیدن چای، ترک سیگار و قلیان، کاهش وزن و داشتن برنامه منظم ورزشی (حداقل روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی) در کاهش علائم یا پیشگیری از رفلاکس مؤثر هستند؛ به علاوه کنترل استرس و تعدیل فشارهای روانی در کنترل رفلاکس بسیار مؤثر است.

ایام به کام
 
بالا