برگزیده های پرشین تولز

۸ راهکار بسیار موثر در درمان بیماری های پوستی با عسل

kamyar rezaei

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
3
محل سکونت
ایران
مقدمه
امروزه بدی آب و هوا و مشکلات محیط زیستی و ژنتیکی سبب مشکلات و بیماری های پوستی شده است. امروز میخواهیم به راهکارهای درمان بیماری های پوستی به وسیله عسل بپردازیم. با ما همراه باشید.

خواص ماسک عسل
عسل دارای خواص ضد میکروبی، ضد عفونی و آنتی اکسیدان است؛ چسبندگی شگرفی دارد که این چسبندگی، گرد و غبار، سلول‌های مرده و باکتری‌ها را از منافذ پوست بیرون می کشد و خواص ضد عفونی نیز از آلوده شدن دوباره پوست جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به شادابی و جوان به نظر رسیدن پوست کمک می‌کند.

عسل به تنهایی می‌تواند به‌عنوان ماسک مورد استفاده قرار گیرد و به‌دلیل خواص ضد عفونی که دارد، در درمان آکنه و پاک‌سازی پوست و جلوگیری از رشد میکروب تأثیرگذار است. به‌علاوه، قسمت موم عسل به نرمی، شادابی و صافی پوست کمک می‌کند.

۸ راهکار بسیار موثر در درمان بیماری های پوستی با عسل
۱. وقتی پوست دست ترک می خورد، به آن عسل بمالید، ترک ها را درمان می کند. مالیدن عسل در رفع سوزش ترک پوست حاصل از سرما و یا ورم آن نیز تاثیر فراوان دارد. عسل را به عنوان مرهم روی زخم های چرکی و خونی بمالید، خیلی زود این بیماری پوستی را التیام می دهد.
۲. مخلوط عسل و سرشیر را روی خال های قرمز پوست بمالید و هر روز چند بار ادامه دهید؛ این بیماری پوستی را برطرف خواهد کرد.

۳. عسل را با رب انار مخلوط و هر روز بر موضع بمالید. سودا را درمان می کند.
۴. برای درمان انواع دمل و آبسه عسل و آرد سفید را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا مرهم عسل به دست آید. این مرهم باید کمی سفت باشد و آن را روی دمل و آبسه بگذارید تا چرک آن را بکشد و خشک کند.
۵. عسل را با نشادر مخلوط و تا رسیدن به نتیجه ی کامل هر روز برموضع بمالید. لکه های برص و بهق را درمان می کند.
۶. عسل را با برگ گزنه بکوبید؛ مخلوط و ضماد کنید. سر سوزه را بازکنید، زگیل را نیز برطرف می سازد.
۷. دو قاشق عسل را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط و بمالید. سوختگی های بدون تاول را درمان می کند.
۸. عسل را با آب زیره مخلوط و بمالید. زخم گاز سگ را درمان می کند.

نتیجه
بیماری‌های پوستی می‌توانند بسیار خطرناک باشند؛ این بیماری‌ها مسری یا غیر مسری هستند؛ به همین دلیل باید افراد به طور مرتب آن را کنترل و درمان کنند. مخصوصا اگر سابقه بیماری پوستی در خود یا اطرافیان یا اعضای خانواده خود دارند. امیدواریم این مقاله به کار شما اومده باشه.

ایام به کام
 
بالا