برگزیده های پرشین تولز

✿✪❤ طـــرز تهــیه انــواع شــرینی تــر ❤ ✿✪

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
سلام عزیزان.
در این تاپیک طرز تهیه انواع شیرینی های تر رو براتون قرار میدم تا با توجه به آموزش تهیه کنید و لذت ببرید!.
:general504:
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
ژنوآز توت فرنگی

مواد لازم

تخم مرغ - 8 عدد
آرد سفید - 200 گرم (8 قاشق سوپخوری پر)
شکر - 200 گرم (8 قاشق سوپخوری)
کره - 150 گرم
وانیل - نصف قاشق چایخوری

برای تزئین

خامه - 400 گرم
پودر قند - 125 گرم (5 قاشق سوپخوری)
وانیل - نصف قاشق چایخوری
توت فرنگی درشت سفت و سالم - 1 کیلو

طرز تهیه
برای آماده کردن این شیرینی به یک سینی فر به طول 40 تا 42 سانت و به عرض 30 سانتیمتر احتیاج داریم. کف سینی را یک ورقه کاغذ روغنی می اندازیم و کمی روی کاغذ را با روغن چرب می نمائیم. در ظرف لعابی یا استیل گودی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و با هم زن برقی خوب بهم می زنیم(باید یک تخم مرغ را شکست و خوب مخلوط نمود، بعد تخم مرغ بعدی را شکست) به همین ترتیب تمام تخم مرغ ها را مخلوط کرده ، با همزن هم می زنیم تا مایه کاملا پف کند .

ظرف تخم مرغ ها را در ظرف آبی قرار می دهیم و ظرف آب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم . همزدن را ادامه می دهیم تا مایه گرم شود. شکر و وانیل را کم کم در تخم مرغ می ریزیم، باز هم همزدن را ادامه می دهیم تا مایه داغ شود. ظرف تخم مرغ را از آب خارج کرده،آرد را کم کم در آن ریخته و باز هم خوب مخلوط می نماییم و در آخر کار کره را قطعه قطعه کرده ، داخل مایه می ریزیم، هم می زنیم تا مایه کاملا مخلوط شود.

مایه را در سینی آماده شده می ریزیم ،با لبه کارد آن را صاف می نمائیم تا ضخامت آن در همه جا یکسان شود. فر را با حرارت 300 درجه فارنهایت و یا 150 درجه سانتیگراد گرم می نمائیم. (فر باید لااقل یک ربع قبل گرم شود).

سینی را می گذاریم روی پنجره وسط فر ، به مدت 15 تا 20 دقیقه تا نان بپزد ولی زیاد خشک نگردد. سینی را بیرون می آوریم ، می گذاریم کمی سرد شود و ژنوآز را از طول به دو قسمت مساوی می بریم، دو قطعه ژنوآز را روی هم قرار می دهیم و اطراف آن را با هم کمی می بریم تا کاملا هر دو ورقه به یک اندازه شود. کاغذ هر دو قطعه را می بریم و می گذاریم ژنوآز کاملا سرد شود.

خامه را در ظرف گود استیلی میریزیم ، ظرف را روی ظرف یخی قرار می دهیم و خامه را با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا سفت شده ، فرم بگیرد و وانیل پودر قند را کم کم در خامه می ریزم و خوب مخلوط می کنیم.

توت فرنگی ها را می شوئیم ، خشک می نمائیم ، دم آن را می گیریم ، چند عدد از آنها را کنار می گذاریم، بقیه را از وسط دو نیم نموده ، روی هر ورقه از ژنوآز را مقداری خامه می ریزیم با لبه کارد خامه را کاملا صاف نموده، یک ردیف توت فرنگی روی سطح یکی از ژنوآزها می چینیم و یک قطعه دیگر ژنوآز را روی آن قرار می دهیم.

اطراف ژنوآزها باید کاملا به هم چسبیده و صاف باشد ، کمی خامه اطراف آن می مالیم ، مقداری از نصفه های توت فرنگی را اطراف ژنواز می چسبانیم . یکی دو قطره رنگ قرمز مخصوص شیرینی داخل بقیه خامه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا خامه صورتی کمرنگ بشود و سطح ژنوآز را با خامه می پوشانیم و رویش را با لبه کارد کاملا صاف کرده ، با چند عدد توت فرنگی درسته روی آن را تزئین می نمائیم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
اکلر با خامه و کارامل
خمیر اکلر را مطابق دستور آماده می نمائیم : خمیر اکلر
فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد گرم نموده از خمیر گلوله هایی به اندازه یک نارنگی کوچک به فاصله در سینی فر می چینیم سطح آن را با لبه کارد کمی صاف می نمائیم که مخروط نباشد و مطابق عکس بعد از طبخ روی آن کمی پهن شود (این شیرینی بزرگتر از اکلرهای معمولی است ) سینی را روی پنجره وسط فر قرار داده در فر را می بندیم . حرارت را 50 درجه کم می کنیم نان باید به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت 400 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد در فر بماند .

در این مدت در فر را به هیچ وجه باز نمی کنیم بعد مجددا 50 درجه حرارت را کم می کنیم و 15 تا 30 دقیقه دیگر می گذاریم نان در فر بماند تا نان کاملا پف کرده خشک و طلائی شود. سینی را بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا نان ها سرد شود.

مواد لازم برای داخل شیرینی
1 . خامه - 350 گرم
2 . پودر قند - 125 گرم (5 قاشق سوپخوری پر)
3 . وانیل - نصف قاشق چایخوری (یا یک بسته وانیل شکری)

برای شربت کارامل
1 . شکر - 150 گرم (یک لیوان سرخالی )
2 . آب - 2 تا 3 قاشق سوپخوری

طرز تهیه خامه
خامه و وانیل را در ظرف استیل مانند گودی می ریزیم ، ظرف را در داخل ظرف دیگر محتوی یخ قرار می دهیم . مایه را با همزن برقی می زنیم تا خامه کمی سفت شود . پودر قند را کم کم در خامه می ریزیم و همزدن را ادامه می دهیم تا خامه کاملا سفت شود به طوری که از قاشق نریزد سر نان ها را با کارد تیزی یک دایره بر می داریم و داخل آن ها را از خامه پر کرده سر آنها را می گذاریم .

بعد کارامل را به طریق زیر آماده می نما ئیم :

شکر و 2 تا 3 قاشق آب را در ظرف کوچک گودی می ریزیم هم می زنیم تا شکر کمی مرطوب شود ظرف را روی آتش می گذاریم و در دقایق اول آن را هم نمی زنیم (باید توجه داشت که کارامل کردن شکر بسیار ساده است ولی دقت زیاد لازم دارد ، اگر در دقایق اول آن را هم بزنیم آب آن تبخیر شده دوباره شکرک می بندد ) وقتی ذرات شکر آب شده کم کم طلائی گردید گاهی آن را زیر و رو می کنیم تا شربت به رنگ طلائی پر رنگ در آید . باید دقت نمائیم که رنگ آن زیاد تیره نگردد و در نتیجه تلخ نشود و یا زیاد کمرنگ نباشد تا بعد از سرد شدن شکرک بزند.

در هر حال وقتی کارامل آماده شد آن را از روی آتش بر می داریم و پس از آنکه کمی سرد شد با قاشق مقداری از آن را برداشته به شکل الیاف ظریفی روی نان ها می دهیم.

این نکته قابل توجه است که کارامل به دو نوع تهیه می شود کارامل خشک و یا شربت کارامل در کارامل خشک وقتی شکر کارامل شد در آن آب نمی ریزیم و آن را مصرف می کنیم تا بعد از سرد شدن به حالت ترد و شکننده درآید. ولی در شربت کارامل وقتی ذرات شکر کارامل شد و رنگ انداخت به تناسب شکر در آن آب می ریزیم و می جوشانیم تا به صورت شربت درآید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
مالاکوف
مواد لازم
بیسکویت قاشقی - 20 عدد
پودر بادام پوست گرفته - 125 گرم
کره - 125 گرم
خامه - 250 گرم
شکر - 100 گرم
عرق بهارنارنج - 3 تا 4 قاشق سوپخوری
پودر قند - 4 قاشق سوپخوری
malakof.jpg



طرز تهیه
برای تهیه شارلوت با کرم بادام یا مالاکوف به قالبی احتیاج داریم که دیواره آن از کف جدا شود. قالب متناسب با مواد را کمی چرب کرده ، بیسکویت ها را به طور ایستاده دور قالب می چینیم . چند عدد بیسکویت در کف قالب به شکل بعلاوه (+) قرار می دهیم . کره را کمی گرم می کنیم به حدی که نرم شود . شکر را در کره ریخته ، بهم میزنیم تا شکر حل شود و کره کاملا نرم و لطیف گردد .

بادام را مخلوط می نمائیم و عرق بهار نارنج را به آن اضافه کرده ، بهم می زنیم . این مایه را کنار می گذاریم . خامه را در ظرف لعابی یا فلزی می ریزیم و ظرف خامه را روی یخ قرار می دهیم ، خامه را با همزن به هم می زنیم تا کمی سفت شود . پودر قند را کم کم با خامه مخلوط می کنیم و عمل هم زدن را ادامه می دهیم تا خامه سفت شده فرم بگیرد ، به حدی که از قاشق نریزد .

3 تا 4 قاشق از خامه را کنار می گذاریم ، بقیه خامه را با مایه کره و بادام که آماده نموده ایم ، مخلوط می کنیم و آن را درداخل قالب که بیسکویت چیده ایم می ریزیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم. قالب را یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کرم خودش را بگیرد. بعد قالب را از یخچال بیرون می آوریم و ظرف گود متناسبی را روی دهانه قالب قرار می دهیم . دور قالب را باز می کنیم و شارلوت را با احتیاط در ظرف بر می گردانیم .

******* را که کنار گذارده ایم در قیف می ریزیم و روی مالاکوف را با آن و توت فرنگی تزئین می نمائیم .

مالاکوف نوعی شارلوت با کرم بادام می باشد.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
پاری برست کوچک
مواد لازم
تخم مرغ - 5 تا 6 عدد
آرد گندم - 1 لیوان معمولی ( 125 گرم)
آب - 1لیوان معمولی (یک چهارم لیتر)
روغن - نصف لیوان کوچک (100 گرم)
خامه - 250 گرم
وانیل - نصف قاشق چایخوری
پودر قند - 3 تا 4 قاشق سوپخوری

pariberestkochak.jpg



طرز تهیه
آب و روغن را در ظرفی می ریزیم ، روی زآتش می گذاریم تا جوش بیاید . آرد را یک مرتبه داخلآب جوشان می ریزیم ، کمی زیر و رو می کنیم تا آب تبخیر شده و خمیر کاملا سفت شود . خمیر را از روی آتش برداشته می گذاریم کمی سرد شود . یک عدد تخم مرغ در خمیر می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم ، به همین ترتیب همه تخم مرغ ها را با خمیر مخلوط می کنیم . هر قدر تخم مرغ این خمیر بیشتر بشود زیادتر پف کرده ، لطیف تر می شود ، مشروط بر اینکه خمیر شل نشود .

سینی فر را کمی چرب می کنیم ، فر را با حرارت 450 درجه فارنهایت یا 225 درجه سانتیگراد گرم می کنیم ، از خمیر مقداری در قیف ریخته ، دایره های کوچکی در سینی می ریزیم . سینی را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم . حرارت را 50 درجه کم می کنیم . به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم نان در فر بماند ، بعد از 10 تا 15 دقیقه دیگر حرارت را 350 درجه فارنهایت می کنیم . نان ها باید کاملا پف کرده و داخل آن ها خالی شود.

شیرینی ها را بیرون می آوریم و می گذاریم سرد شود . 250 گرم خامه را با نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم . ظرف خامه را روی یخ می گذاریم و می زنیم تا خامه سفت شده ، فرم بگیرد . بعد 3 تا 4 قاشق سوپخوری پودر قند را با خامه مخلوط می کنیم .

ممکن است 2 عدد سفیده تخم مرغ را در حدی که کاملا ، سفید ، سفت و خشک شود ، هم زد ه ، کم کم داخل خامه بریزیم .

روی نان را یک دایره بر می داریم و خامه را در قیف ریخته ، داخل نان را توسط قیف پر می کنیم . ورقه ای را که از روی نان برداشته ایم روی آن قرار می دهیم و کمی پودر قند روی آن می پاشیم .

در صورت تمایل می توانیم 2 تا 3 قاشق مربای آلبالو بدون شربت را با خامه مخلوط نموده ، نان را پر کنیم. همچنین می توانیم وقتی نان ها را در سینی برای طبخ گذاشتیم ، قبل از پخته شدن مقداری بادام پوست گرفته ، به صورت ورقه یا خلال بادام روی آن ها بپاشیم و بعد شیرینی را طبخ کنیم.

این خمیر را می توانیم یکجا در قالب گرد میان خالی ، که کف آن را چرب کرده ایم ریخته ، طبخ کنیم (در این صورت مدت طبخ در حدود 45 دقیقه می شود ) و داخل آن را با خامه پر نمائیم.این شیرینی فرانسوی می باشد.

باید توجه داشت انواع شیرینی ها که با خامه ترئین می شوند ، پس از طبخ ابتدا باید کاملا سرد شوند و بعد با خامه تزئین گردند.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
شیرینی ناپلئونی شکلاتی با خمیر فیلو
مواد لازم
كره آب‌شده نصف پيمانه
پودر كاكاو و پودر قند به ميزان لازم
خمير فيلو به ميزان لازم
زرده تخم‌مرغ 5 عدد
شير 2.5 پيمانه
وانيل و نمک از هر کدام نصف قاشق مرباخوری
شكر 1 پيمانه
آرد نصف پیمانه
شکلات چیپسی نصف پيمانه

shirininapelonishokolati.JPG



طرزتهيه
سطح یک برگ از خمير فیلو (که دستور تهیه آن قبلا ذکر شده) را با برس كره آب شده زده و تا چهار لایه این کار را ادامه میدهیم . سپس خمير را به صورت مربع‌های 10 سانتي‌متري مي‌بريم.هر تعداد که مربع های 10 سانتیمتری داشتید یکچهارم آن را پودر كاكائو پاشيده و با پودر قند تزيين نمایید تا در آخر برای لایه رویی شیرینی ناپلئونی شکلاتی استفاده شود.در صورتی که تمایل دارید روی شیرینی ناپلئونی شما با خامه یا خامه شکلاتی تزئین شود اسن کار لازم نمیباشد.

خمير‌ها را با احتياط در سينی فری که قبلا با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد گرم شده ميگذاريم و به مدت 7 دقيقه در فر قرار داده تا سطح آنها طلايی شود.

برای آماده نمودن کرم شیرینی ناپلئونی شکلاتی در مرحله نخست دو پيمانه شير، وانيل و نمك را روي حرارت قرار مي‌دهيم تا داغ شود، زرده‌ها را با شكر آنقدر مي‌زنيم تا رنگ آن سفيد و مثل كرم غليظ شود. آرد را هم در باقیمانده شير حل كرده و همراه زرده‌ها به شير اضافه مي‌كنيم. كرم را روي حرارت ملايم آنقدر هم بزنید تا غليظ شود. ظرف را از روي حرارت برداشته و شكلات را افزوده و مخلوط مي‌كنيم تا شكلات ذوب شود.

در صورتی که مایل نبودید از کرم استفاده نمایید می توانید از خامه فرم گرفته شکلاتی به جای کرم استفاده کنید.

برای درست كردن هر شيرينی لابه لای سه عدد خمير كرم شكلاتی مي‌ماليم و برای لايه رويی از خميری که قبلا توسط شکلات و پودر قند تزيين شده استفاده مي‌كنيم.

شیرینی ناپلئونی شکلاتی آماده شده را در ظرف بسته برای مدت حداقل یک ساعت در یخچال گذاشته تا خنک شود و سپس میل نمایید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
تارت پرتقال
مواد لازم
زرده تخم‌مرغ دو عدد
کره 150 گرم
آرد 2.5 پيمانه
بيكينگ پودر نصف قاشق چايخوري
پودر قند نصف پيمانه
وانيل 4/1 قاشق چايخوري
نمك 8/1 قاشق چايخوري
آب خنک به ميزان لازم

tartporteghal.JPG


طرز تهيه

آرد ،بکینگ پودر،پودر قند،وانیل و نمک را با هم مخلوط كرده با كمك نوك انگشت کره قطعه قطعه شده را به خورد مواد مي‌دهيم. بعد از آن‌كه به شكل خرده نان در آمد، زرده را اضافه مي‌كنيم. سپس آب خنک را با قاشق چايخوري آنقدر اضافه مي‌كنيم تا خمير نرمي به ما بدهد. خمير را به مدت 30 دقيقه داخل يخچال استراحت مي‌دهيم. سپس آن را در قالب‌هاي كوچك تارت پهن كرده كف قالب‌ها را با چنگال سوراخ مي‌كنيم و در فر با حرارت 160 درجه سانتي‌گراد به مدت 15 دقيقه مي‌پزيم. بعد از خنك شدن داخل تارت‌ها را با خامه فرم گرفته و فيله پرتقال پر مي‌كنيم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
ناپلئونی شکلاتی
مواد لازم
كره آب ‌شده نصف پيمانه
پودر كاكائو و پودر قند به ميزان لازم
خمير فيلو به ميزان لازم
زرده تخم‌مرغ پنج عدد
شير دو و نيم پيمانه
وانيل و نمک از هر کدام نصف قاشق چايخوري
شكر 3/4پيمانه
آرد و شکلات چیپسی 1/3پيمانه

shirininapelonishokolati.JPG


طرز تهيه

فر را با حرارت 175 درجه سانتي‌گراد روشن مي‌كنيم.لابه ‌لاي چهار برگ خمير را با برس كره آب شده زده و روي هم قرار مي‌دهيم. سپس خمير را به صورت مربع‌هاي 10 سانتي‌متري مي‌بريم. (بايد 24 عدد مربع داشته باشيد اگر كافي نبود دوباره تكرار كنيد) روي شش عدد از آنها پودر كاكائو پاشيده و با پودر قند تزيين مي‌كنيم خمير‌ها را با احتياط در سيني فر مي‌گذاريم و به مدت پنج دقيقه در فر قرار داده تا روي آنها طلايي شود در اين فاصله كرم را آماده مي‌كنيم.

دو پيمانه شير وانيل و نمك را روي حرارت قرار مي‌دهيم تا داغ شود زرده‌ها را با شكر آنقدر مي‌زنيم تا رنگ آن سفيد و مثل كرم غليظ شود. آرد را هم در باقي شير حل كرده و همراه زرده‌ها به شير اضافه مي‌كنيم. كرم را روي حرارت ملايم آنقدر هم مي‌زنيم تا غليظ شود. ظرف را از روي حرارت برداشته و شكلات را افزوده و مخلوط مي‌كنيم تا شكلات ذوب شود.

براي درست كردن هر شيريني لابه لاي سه عدد خمير كرم شكلاتي مي‌ماليم و براي لايه رويي از خمير تزيين شده استفاده مي‌كنيم.اين شيريني را سرد سرو كنيد.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
شیرینی تر
مواد لازم
تخم‌مرغ هفت عدد
شكر 200 گرم
آرد سفيد 250 گرم
بيكينگ پودر يك قاشق چايخوري
وانيل يا رنده پوست ليموترش به ميزان لازم
آبجوش 1/4 پيمانه
خامه 200 گرم

shirinitar.jpg


طرز تهيه

ابتدا تخم‌مرغ و شكر را زده تا سفيد شود. بعد بيكينگ پودر و وانيل را هم اضافه كرده با همزن برقي بزنيد تا سفت شود. آرد را كم‌كم مخلوط كرده و با همزن به سرعت بزنيد. داخل سيني را كاغذ انداخته كمي چرب كرده يا كاغذ روغني بيندازيد. و در فري كه با حرارت180 درجه سانتي‌گراد از قبل گرم كرده‌ايد به مدت 25 دقيقه قرار دهيد. پس از پخت، كمي كه سرد شد از قالب جدا كنيد وسط كيك را برش دهيد و كمي شربت (آبجوش و وانيل) روي كيك بريزيد و وسط آن را خامه ماليده و كمي از خامه را در قيف ريخته با ترافل رنگي و انواع كمپوت يا ميوه تازه تزيين نماييد.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
مثلث *******
مواد لازم
آرد دو پيمانه
بيكينگ‌پودر و نمک از هر کدام نصف قاشق مرباخوري
شكر دو قاشق مرباخوري
پنير پيتزا 125 گرم (نصف پيمانه)
خامه 350 گرم (يك و نيم پيمانه)
شويد خردشده يك قاشق غذاخوري
تخم‌مرغ يك عدد

moslasekhameii.jpg

طرز تهيه
آرد، شكر، نمك و بيكينگ‌پودر را با هم مخلوط بعد خامه را اضافه كرده و هم بزنيد. كمي از پنير را كنار گذاشته و بقيه را به مواد بالا اضافه كرده با شويد و همه را با هم مخلوط كنيد. خمير را زياد ورز ندهيد و به صورت مستطيل روي ميز كار گذاشته و به شكل مثلث (سه گوش) برش دهيد. روي آنها با قلم‌مو تخم‌مرغ زده و پنير باقي‌مانده را بپاشيد و در فر از قبل گرم شده با حرارت 200 درجه سانتي‌گراد به مدت 20 دقيقه قرار دهيد تا پنيرها آب شده و طلايي شوند.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت ******* با توت فرنگی
مواد لازم
آرد سفيد 120 گرم
آرد ذرت 30 گرم
آب‌جوش دو قاشق غذاخوري
شكر 150 گرم
تخم‌مرغ شش عدد
وانيل نصف قاشق چايخوري
بيكينگ‌پودر يك قاشق چايخوري

roletkhameiibatotfarangi.jpg


طرز تهيه
زرده و سفيده تخم‌مرغ‌ها را جدا كرده و هم مي‌‌زنيم به زرده، شكر و وانيل اضافه مي‌‌كنيم تا كرم رنگ شود، بعد آب جوش را اضافه كرده هم مي‌‌زنيم در اين هنگام سفيده زده شده را افزوده و آرام مي‌‌زنيم. آرد و بيكينگ‌پودر را مخلوط كرده و به مواد اضافه مي‌‌كنيم و آرام با همزن مي‌‌زنيم.

فر را با حرارت180 درجه سانتي‌گراد گرم كرده، قالبي را كه كف آن كاغذ پهن كرده‌ايم آماده مي‌‌كنيم. (قالب به شكل مربع يا مستطيل باشد و مواد كيك بايد به اندازه يك سانتي‌متر قالب را پر كند) مواد را در قالب ريخته و به مدت 15 دقيقه در فر مي‌‌گذاريم تا بپزد توجه داشته باشيد كيك خشك نشود. بعد كيك را از فر خارج و آن را از طول لوله مي‌‌كنيم (مي‌‌توانيد از پارچه نمدار براي لوله كردن كيك استفاده كنيد) و مي‌‌گذاريم تا خنك شود. بعد خامه زده‌شده را روي كيك ريخته و صاف كرده و آن را باز لوله مي‌‌كنيم. بعد روي رولت را با خامه و توت‌فرنگي تزئين مي‌‌كنيم.براي تهيه خامه زده شده، 200 گرم خامه ساده را با دو قاشق پودر شكر و 200 گرم خامه قنادي هم مي‌‌زنيم تا فرم بگيرد.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
اسلایس پسته
مواد لازم
- کره ذوب شده 185 گرم
- آرد ساده 300 گرم
- شکر (کالستر شوگر) 150 گرم
- پسته خرد شده 150 گرم
- تخم مرغ 1 عدد کامل، زرده 1عدد
- کره 60 گرم
- عسل 5 قاشق غذاخوری
- خامه 2/1پیمانه
- شیر عسل 4/1پیمانه

طرز تهیه
آرد و کره و شکر را مخلوط می کنیم مواد را داخل قالب 30×20 که قبلاً کف آن کاغذ مومی قرار داده ایم می ریزیم و به مدت 25 دقیقه داخل فر با دمای متوسط قرار می دهیم . بعد از سرد شدن مواد رویه آن را رویش پهن می کنیم و می گذاریم کاملاً سرد شده و ببندد و بعد برش می زنیم.
طرز تهیه رویه شیرینی :
شیره و کره و عسل داخل ظرفی می ریزیم و به مدت 15 دقیقه روی حرارت کم می گذاریم و در آخر خامه را اضافه کرده و هم می زنیم و از روی حرارت برمی داریم روی شیرینی پهن می کنیم و پسته روی آن می پاشیم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
نان لطیفه
مواد لازم
آرد 100 گ ( 3/2 پ )
شکر 100 گ ( 2/1 پ )
زرده تخم مرغ 4 عدد
سفیده تخم مرغ 4 عدد
وانیل 8/1 ق چ - 2/1 ق چ BP
پودر قند و پودر پسته به میزان لازم
خامه فرم گرفته 200 گ

طرز تهیه
ابتدا آرد + وانیل + BP را با هم مخلوط کرده و 3 بار الک نمایید سفیده تخم مرغها را با همزن بزنید تا کاملاً سفت و سفید شود. سپس زرده ها را یکی یکی به آن اضافه کنید و همزن را خاموش نمایید موادخشک را کم کم اضافه کرده و بصورت دورانی با لیسک مخلوط کنید سپس مواد را در قیف ریخته و یا می توانید از اسکوب بستنی استفاده نمایید و بعد روی کاغذ روغنی که داخل سینی پهن کرده اید با فاصله از مواد بریزید و بعددر فر 200 درجه سانتی گراد یا 400 فارنهایت یا شماره 5 به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید قبل از اینکه شیرینی را داخل فر قرار دهید روی آنها کمی پودر قند بپاشید . خامه را با همزن بزنید تا کاملاً نرم بگیرد سپس بین دو عدد از شیرینی های آماده مقداری خامه ریخته و بعد برای تزئین کمی پودر پسته روی آنها بپاشید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
ملكه بادام
مواد لازم
آرد 2/1 پيمانه
پودر شكر 3/1 پيمانه
خامه 2 قاشق سوپخوري
BP 8/1 قاشق چايخوري
روغن 3/1 پيمانه سر پر
تخم مرغ 1 عدد
شكر 4/1 پيمانه
شير 8/1 پيمانه
وانيل 8/1 قاشق چايخوري
عسل 3/1 پيمانه
خلال بادام 1 پيمانه
كره 8/1 پيمانه
زعفران آبكرده 4/1 قاشق مرباخوري


طرز تهیه
روغن و پودر شكر رازده و وانيل را به همراه تخم مرغ مي افزائيم و خوب مي زنيم وخامه و شير را با مواد مخلوط كرده و BP و آرد را با هم مخلوط و الك ميكنيم و با مواد مخلوط كرده و خمير را كف سيني چرب شده پهن مي كنيم و داخل فر مي گذاريم تا اطراف خمير طلايي شود و مواد رويه را روي آن پهن كرده و مجدداٌ داخل فر مي گذاريم تا روي آن طلايي شود و به صورت گرم برش مي دهيم . طرز تهيه رويه : تمام مواد را مخلوط كرده و روي حرارت ملايم مي گذاريم تا مواد كاملاٌ باز و مخلوط شود.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
شيريني با رويه موكا
مواد لازم
تخم مرغ 1 عدد
ماست شل 3 قاشق سوپخوري
پيكينگ پودر 1 قاشق مرباخوري
مغز گردوي خرد شده 2/1 پيمانه
پودر نسكافه(براي رويه) 2 قاشق چايخوري
كاكائو(براي رويه) 3 قاشق غذا خوري
شير (براي رويه) 1 قاشق سوپخوري
كره 120 گرم
وانيل و نمك به مقدار لازم
پودر قند (براي رويه) 1 و نيم پيمانه
آرد 2 پيمانه
نمك و وانيل (براي رويه) به مقدار لازم
كاكائو 6 قاشق غذاخوري
شكر قهوه ايي 2/1 فنجان
شكلات خرد شده 1 پيمانه
كره ( براي رويه) 70 گرم


طرز تهیه
كره و كاكائو رادر قابلمه اي مخلوط كنيد و روي حرارت ملايم بگذاريد تا آب شود . 10 دقيقه آن را خنك كنيد و بعد شكر قهوه اي را داخل آن نماييد و بعد ماست شل و وانيل و تخم مرغ را اضافه نموده و همه را با هم زن برقي يكي دو دقيقه بزنيد تا خمير صافي بدست بيايد . مواد خشك را به تدريج به مايه بالا اضافه كرده و مخلوط نماييد و آخر از همه گردو و خرده شكلات را اضافه كنيد و هم بزنيد كه مخلوط شود و در يك سيني كه قبلاٌ چرب شده است مواد را با قاشق مرباخوري با فاصله در سيني بگذاريد و در حرارت 350 درجه فارنهايت به مدت يك ربع در فر بپزيد سپس با رويه مكا آن را تزئين كنيد . رويه مكا : نسكافه را در شير حل كرده و كره و كاكائو و نمك را مخلوط نموده و بزنيد تا پف كند و سفيد شود و به تدريج پودر قند را اضافه نموده و مخلوط كنيد شير را به مقدار يك قاشق چايخوري هر مرتبه داخل نموده و با همزن مي زنيم تا كاملاٌ پف كند سپس مايه را در قيف ريخته و روي شيريني مي ريزيم و يك تكه مغز گردو روي آن قرار مي دهيم .
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت ******* -2
مواد لازم
تخم مرغ 5 عدد
شکر 150 گ
آرد 150 گ
آب جوش 2/1 استکان
شربت 4/1 استکان

طرز تهیه
زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده زرده ها را با شکر مخلوط کرده با همزن برقی بزنید آب جوش را اضافه کنید به زدن ادامه دهید تا مایه سفید و غلیظ شود . شربت را به مواد فوق اضافه کنید سفیده را جداگانه بزنید تا فرم بگیرد زرده وسفیده را با هم مخلوط کنید آرد را به مواد بیافزایید.همه مواد را به آرامی مخلوط کنید. در یک سینی 60×40 کاغذ بیاندازید مایه را روی کاغذ ریخته با پالت صاف کنید و در فری که با آخرین درجه گرم کرده اید بمدت 10 دقیقه قرار دهید بعد از اینکه نان رولت را از فر خارج کردید رویش را بپوشانید تا کمی خنک شود سپس آنرا لوله کنید در یخچال قرار دهید سپس نان را باز کنید و سطح آنرابا خامه فرم گرفته پوشش دهید و مجدداً آن رالوله کنید در ظرف دلخواه قرار دهید و رویش رابه دلخوه تزیین کنید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت *******
مواد لازم
تخم مرغ=5 عدد
شکر=150 گرم
آبجوش=2/1 استکان
شربت=4/1 استکان
آرد=150 گرم
خامه فرم گرفته=بمقدار لازم
شکلات برای تزئین=بمقدار لازم

طرز تهیه
زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید.
زرده ها را شکر مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید. آبجوش را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه سفید و غلیظ شود.
شربت را به این مواد بیفزایید.
سفیده ها را نیز جداگانه بزنید تا فرم بگیرد. بعد زرده و سفیده را با هم مخلوط کنید.
آرد را به مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ بیفزایید و همه مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید.
کف یک سینی 40 در 60 سانتیمتری را کاغذ بیندازید.
مایه را روی کاغذ بریزید و با پالت روی آن را صاف کنید و در فری که با آخرین درجه گرم کرده اید،به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا بپزد. بعد از اینکه نان رولت را از فر خارج کردید،روی آن را بپوشانید تا خنک شود. رولت را روی یک کاغذ روغنی برگردانید. سپس آن را لوله کنید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید. بعد از یک ساعت، نان را باز کنید و سطح آن را با خامه فرم گرفته بپوشانید و دوباره آن را لوله کنید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. روی رولت را با شکلات یا خامه به دلخواه تزئین کنید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
تارت لت شكلات و ميوه
مواد لازم
پودر كاكائو 3 قاشق سوپخوري
كره 150 گرم
شكر 40 گرم
آرد 250 گرم
مارمالاد زردآلو به ميزان لازم
آب 3 قاشق سوپخوري
شكلات آب شده 50 گرم
ميوه تازه به ميزان لازم
فندق خرد شده 50 گرم


طرز تهیه
آرد ، پودر كاكائو و كره را مخلوط كرده با نوك انگشت به شكل خرده نان درآوريد . شكر را اضافه كنيد و مخلوط را با هم تركيب كرده آب كافي اضافه كنيد تا مواد خمير شود خمير را به اندازه 15 دقيقه در يخچال استراحت دهيد سپس به اندازه قالب تارت لت باز كنيد و داخل آن بياندازيد رويش را چنگال بزنيد سطح روي خمير را با يك تكه كاغذ روغني بپوشانيد روي كاغذ را حبوبات خشك بريزيد . همه خمير را به همين شكل آماده كنيد در سيني فر بچينيد در فري كه از قبل با حرارت 190 درجه سانتي گراد گرم كرده ايد به مدت 20 دقيقه قرار دهيد . سپس كاغذ را از روي خمير برداشته 5 دقيقه ديگر زمان دهيد تا بپزد . از فر خارج كنيد بعد از خنك شدن لبه نانها را با شكلات يا مارمالاد آغشته كنيد و در فندق خرد شده بغلطانيد . داخل نان را شكلات آب شده بريزيد سپس رويش را با ميوه دلخواه بپوشانيد روي ميوه ها را با مارمالاد گرم شده برس بزنيد تارت آماده است . داخل نان تارت را مي توان بعد از ريختن شكلات خامه فرم گرفته و يا كرم پاتي سير ريخته و بعد روي آن را ميوه بچينيد.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
بيسكويت پنيری
مواد لازم
– بيسكويت ساده شكلاتي خرد شده 200 گرم
– كره آب شده 80 گرم
– دانه هاي شكلات 100 گرم
ماده پر كننده
– پنير خامه اي 375 گرم
– شكر 2/1 پيمانه
– تخم مرغ 3 عدد
– شكلات سفيد آب شده لايه روبي
– ماست خامه اي 160 گرم
– شكلات نيره 150 گرم

طرز تهیه
بيسكويت خرد شده را با كره آب شده كه به دماي محيط رسيده است را با هم مخلوط فقط در حد مخلوط كردن چرا كه بر اثر زياد همزدن بصورت خمير در مي آيد بعد در يك قالب 30*20 كه چرب كرديم داخل آن كاغذ روغني انداخته ايم به طوري كه از عرض يك تعدادي بالاتر مي باشد مي ريزيم كاملاً با پشت قاشق برس مي كنم و بعد شكلات چيلي را روي سطح مي ريزيم و به مدت نيم ساعت در يخچال قرار مي دهيم از طرف ديگر جداي مواد مياني مي آئيم در ابتدا پنير خامه اي را با درجه كند همزن مي زنيم به يك مقداري يكنواخت شود بعد يواش يواش شكر را اضافه مي كنيم و بعد دانه تخم مرغ را اضافه مي كنيم هر تخم مرغ را اضافه مي كنيم حدود 1 دقيقه به زدن ادامه مي دهيم و تخم مرغ بعدي را اضافه مي نمائيم وبعد شكلات سفيد آب شده را اضافه كرده همواره شروع به زدن مي كنيم بعد مخلوط را روي قالبي به بيسكويت در آن برس شده است اضافه مي كنيم بعد در فري كه از قبل گرم شده است به مدت 30 دقيقه در دماي 180 درجه سانتيگراد يا 350 درجه فارنهايت و يا درجه فر شماره 4 قرار مي دهيم بعد از اين زمان از فر در مي آوريم مي گذاريم كه كاملاًٌ خنك شود بعد روي آن را با فويل مي پوشانيم و در يخچال به مدت 12 ساعت قرار مي دهيم بعد مي آئيم ماست خامه اي با شكلات نيره را مخلوط كرده و در ظرف استيل قرار مي دهيم بعد اين ظرف را در آب جوش قرار مي دهيم و به طريق غيرمستقيم حرارت مي دهیم حدود 5 الي 10 دقيقه اين زمان كافي مي باشد كاملاً به هم مي زنيم اجازه مي دهيم كه مقداري خنك شود بعد آن را روي ماده مياني قرار مي دهيم با پالت كاملاً صاف مي كنيم و بعد در يخچال به مدت 2 الي 3 ساعت قرار مي دهيم بعد از اين زمان به ابعاد موردنظر برش مي دهيم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,259
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت مربایی
مواد لازم
▪ تخم مرغ (زرده و سفیده به صورت جداگانه) شش عدد،
▪ آب جوش یک دوم پیمانه،
▪ آرد سفید ۶ قاشق غذاخوری سرپر،
▪ وانیل شکری یک دوم قاشق چای خوری،
▪ پودر قند یا شکر ۸ قاشق غذاخوری،
▪ بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
● مواد لازم برای داخل رولت
▪ خامه زده شده و فرم گرفته یک پیمانه،
▪ پودر ژله آب شده یک چهارم پیمانه،
▪ مربای توت فرنگی یک پیمانه

طرز تهیه
با هم زن سفیده ها را به همراه ۲ قاشق پودر شکر بزنید تا پف کند و سفت شود. زرده ها را به همراه ۶ قاشق پودر شکر در ظرف جداگانه ای بزنید تا به رنگ زرد کم رنگ در آید، این کار حدود ۵ دقیقه طول می کشد. نیم پیمانه آب را در ۲ یا ۳ نوبت به تدریج به زرده ها اضافه کنید و با هم زن بزنید تا حباب بزند. آرد الک شده را با بیکینگ پودر و وانیل مخلوط کنید.
۳ قاشق از این آرد را به مایه اضافه کنید و با قاشق آرام هم بزنید. سپس بقیه آرد را اضافه کنید و هم بزنید.
وقتی مواد هنوز به طور کامل به خورد هم نرفته است سفیده ها را که قبلا زده اید و کف مانند شده است، آهسته و با احتیاط کامل به مواد بیفزایید و با یک کفگیر به صورت دورانی مواد را با هم مخلوط کنید. دقت کنید که این عمل را از یک جهت انجام دهید تا کیک حالت اسفنجی پیدا کند.
فر را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید تا داغ شود. یک قالب مستطیل شکل به ابعاد ۲۰۳۰ را چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و چرب کنید (بهتر است قالب را از قبل آماده کنید.)
مواد آماده شده را درون قالب بریزید تا کف ظرف را به طور یکنواخت بپوشاند. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کیک بپزد و کمی طلایی شود.
مربای توت فرنگی یا هر نوع مربای دلخواه را با هم زن بزنید تا یک دست شود. سپس یک چهارم پیمانه ژله آب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آن را در یخچال بگذارید تا ژله خودش را بگیرد و مربا را سفت کند.
وقتی کیک پخته شد آن را از فر بیرون بیاورید. یک ورقه فویل که کمی بزرگ تر از ابعاد قالب باشد انتخاب کنید و روی آن یک پارچه تمیز پهن کنید.
کیک را با احتیاط روی پارچه برگردانید و کاغذ روغنی ته آن را جدا کنید. سپس کیک را به همراه پارچه لوله کنید و کاغذ فویل را روی آن بپیچید تا محکم شود.
این رولت را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود و کیک فرم لوله ای بگیرد. بعد از یک ساعت کاغذ فویل را باز و کیک را با احتیاط باز کنید.
یک لایه از مربای آماده شده را به قطر حدود نیم سانتی متر روی کیک بمالید. روی آن را یک لایه نیم سانتی خامه بمالید و رولت را دوباره و این بار بدون پارچه لوله کنید.
کاغذ فویل را بار دیگر دور رولت بپیچید و یک ساعت دیگر آن را در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت کاغذ فویل را باز کنید و رولت را به فواصل ۵/۲ سانتی متر برش دهید و در ظرف بچینید
 
بالا