برگزیده های پرشین تولز

11 نکته مهم و ویژه در طراحی لوگوی ساده

bamana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 اکتبر 2017
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
32
لوگوی ساده: طراحی لوگو کار ساده ای نیست زیرا باید در هنگام طراحی به نکات مهمی توجه داشته باشید. توجه به این نکات مهم در طراحی یک لوگو، اساس کار برای ایجاد یک لوگوی مناسب و موفق در کسب و کارتان می باشد. تیم مائده دیزاین با معرفی این نکات مهم شما را در طراحی یک لوگوی ساده ایده آل کمک می کند.
11 نکته مهم و ویژه در طراحی لوگوی ساده
طراحی ساده لوگو

لوگویی که دارای پیچیدگی و جزئیات زیاد باشد هم سخت طراحی می شود و زمانبر است و هم اینکه دیرتر به خاطر سپرده می شود. یکی از ویژگی های مهم برای انتخاب یک لوگو برای کسب و کار مان اینست که به راحتی در ذهن بماند. چرا باید زمان خود را با طراحی یک لوگوی پیچیده که زمان بر و دیر گیر است هدر دهیم در حالیکه می دانیم لوگوی ساده جذاب تر است؟! اتفاقاً طراحی لوگوی ساده به مراتب سخت تر هم است؛ زیرا هم باید ساده باشد و هم جذاب. طراحی خوب است که بتواند با توجه به ایده های خوب ذهنش و با در نظر گرفتن ویژگی های آن کسب و کار و هدفش یک لوگوی ساده طراحی کند.
سایز یا اندازه لوگو

یک لوگو باید در هر سایزی طراحی شود زیرا برای موارد مختلفی کاربرد دارد. مواردی نظیر سربرگ شرکت یا سازمان، وب سایت و آگهی های تبلیغاتی و حتی شبکه های اجتماعی. در نظر داشته باشید که اگر لوگوی شما پیچیده و دارای جزئیات زیادی باشد، طراحی آن در سایز کوچک سخت شده و گاهی غیر قابل طراحی، اینجا مزیت ساده بودن لوگو مجدداً نیز یاد آوری می شود. تمام سعی خود را نمایید که لوگوی ساده در تمامی سایزها ارائه دهید زیرا برای یک مشترری با تجربه دارای اهمیت است.

لوگوی ساده، سایز لوگو
نسبت ابعاد در طراحی لوگو

لوگوهایی که اندازه های غیر معمولی دارند مثلا کوتاه و پهن اند یا باریک و بلند، ذهن مشتریان این لوگو ها را گیج کننده تفسیر می کند. بنابراین توجه به تعادل بین طول و عرض در طراحی لوگو گام مهمی است. در طراحی یک لوگوی مطلوب حتماً نباید قرینه سازی صورت بگیرد، رعایت تعادل بین ابعاد طرح خود باعث بالا بردن جذابیت یک لوگو می شود. لوگوهایی که به شکل مربع هستند هم به اندازه لوگوهایی که دایره شکل اند تأثیر گذار خواهند بود.
توجه به ماهیت کمپانی در طراحی

هر کمپانیی دارای ارزش هایی برای خود است که همیشه دوست دارد این ارزش ها را در تاریخچه خود برجسته کند و زنده نگه دارد. زمانی که دارید لوگوی کمپانی را طراحی می کنید توجه به این ارزش ها بسیار مهم و حتی جهت دهنده به مسیر طراحی شما خواهد بود. هر لوگویی با ارزش های مختص به خود مناسب کمپانی خود می باشد و برای صنف دیگر غیرقابل درک و نامطلوب جلوه می کند. به عنوان مثال لوگوهایی که برای مدرسه طرح زده می شوند مناسب مغازه بستنی فروشی یا فرش فروشی نمی باشند.

لوگوی ساده، ماهیت کمپانی را برای طراحی لوگو باید در نظر داشت
لوگو باید در اولین نظر تأثیر گذار باشد

لوگویی که این خصیصه را دارد یک لوگوی خوب شناخته می شود. لوگو باید در اولین برخورد نهایت تأثیر خود را بر روی مشتری و بیینده گذاشته و او را برای گام بعدی تشویق نماید. در صورتی که بیننده برای درک هدف از لوگو و مفهوم آن نیازمند زمان باشد لوگویی پیچیده محسوب شده و دیر بر ذهن نیز می ماند. امروزه که در دنیای ما سرعت حرف اول را می زند باید لوگویی که طراحی می کنید سریعاً هدف کسب و کار را در ذهن بیننده به تصویر کشیده و ذهن او را برای درک درگیر نکند.
لوگو را Tag Line نکنید

هر چند این آیتم مشکلی را ایجاد نمی کند اما جزو طرح لوگو هم محسوب نمی شود. هنگام طراحی لوگو باید نهایت سعی خود را برای شناسایی ارزش های کمپانی نمایید و آن را ساده نمایید و در طراحی به کار برید. در صورتی که از تگ لاین ها در طراحی استفاده کنیم وقتی سایز لوگو را برای استفاده کوچک نمایند تگ لاین ها به حدی کوچک می شوند که ناخوانا می گردند. استفاده از Tag Line یا لب مطلب در طراحی هایی که فضای بیشتری برای چاپ وجود دارد مناسب است. برای فکس و سربرگ ها و …

لوگوی ساده، لوگو را Tag Line (توضیح کوچک زیر لوگو) نکنید
انتخاب رنگ لوگو در مرحله آخر

انتخاب رنگ لوگو را به مرحله آخر کار موکول نمایید. ممکن است که لوگوی طراحی شده شما توسط چاپگر بدون رنگ بصورت سیاه و سفید چاپ شود. بنابراین نکته مهم، طراحی خود لوگو می باشد. انتخاب رنگ را به مرحله آخر بسپارید هر چند انتخاب رنگ مناسب نیز حائز اهمیت می باشد اما ممکن است که اصلاً به نسخه رنگی لوگو نیازی نباشد.
در انتخاب رنگ مناسب لوگو دقت کنید

اوصولاً هر سازمانی قبل از انتخاب لوگو برای کسب و کار خود یک هویت کاری و همچنین یک رنگ کاری برای خودش داشته است. بنابراین در انتخاب رنگ لوگو باید حتماً از آن رنگ صنفی استفاده کنید. در صورتی که رنگ بندی مناسبی برای لوگو نداشته باشیم مجبوریم که از رنگ های مختلف استفاده کنیم که اینکار ممکن است موجب زننده شدن لوگو به هنگام چاپ بر روی برگه های تبلیغاتی شود.
از رنگ های چاپی استفاده کنید

از آنجایی که درجات مختلفی از رنگ های وب موجود است بهترین کار اینست که از همان ابتدای طراحی و انتخاب رنگ مناسب لوگو از رنگ های چاپی CMYK استفاده نمایید. این کار باعث بالا رفتن کیفیت رنگ آمیزی خواهد شد. تجربه ظراح لوگو نیز در این کار دخیل است.

لوگوی ساده، به رنگ های چاپی باید دقت کرد
مفهوم و طرح کاربردی لوگو ساده باشد

سعی کنید از همان ابتدای کار با مشتریانتان این موضوع را در میان بگذارید که هر چه طرح لوگو ساده باشد کاربر پسند تر و در ذهن ماندگارتر خواهد بود. حتی اگر در دنیای اینترنت هم گریزی بزنید باز خواهید دید که برندهای معروف و پر طرفدار نیز دارای لوگوهای ساده و در عین حال دارای مفهوم هستند. هر چند استفاده از چند ایده پشت یک لوگوی ساده کار سختی است اما نتیجه کار مطلوب تر خواهد بود.
تبلیغات

تبلیغات آخرین مرحله از کار طراحی یک لوگوی موفق و مطلوب می باشد. هر چند این مرحله خارج از کار طراح است اما طراح باید این را در ذهن داشته باشد که قرار است لوگوی طراحی در ذهن مخاطب ماندگار شود و در نهایت منجر به جذب مشتری گردد. هر چه لوگوی طراحی شده ساده باشد بعد از تبلیغات چشم بیننده را بیشتر درگیر خود کرده و موفق تر خواهد بود.

لوگوی ساده، تبلیغات
 
بالا