برگزیده های پرشین تولز

4 گام برای ساخت شبکه یIoT

novinhost

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 آپریل 2016
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
4
سن
33
بزرگترین اشتباهی که اغلب اوقات در ساخت یک شبکه ی IoT برای بار اول رخ می دهد این است که سازندگان برآورد اشتباهی از میزان پیچیدگی طراحی ، ساخت و اداره ی این شبکه دارند و اعتقاد دارند که فن آوریهای قدیمی و مدلهای موجود قابلیت پشتیبانی و تأمین نیازهای لازم برای گسترش این شبکه در مقیاسهای وسیع را دارند.



g1g2.jpg







ساختن یک شبکه ی IoT آنگونه که به نظر می رسد ، آسان نیست و زمانی که به مرحله ی ساخت شبکه در ابعاد وسیع می رسید، در مسیر تحقق خواسته های خود با مشکل مواجه می شوید. آنچه که در ابتدا به عنوان استقرار چند راه ورودی و مدیریت تأمین ابزار و برقراری ارتباط ، کار ساده ای به نظر می رسد ، زمانی که به ابعاد انجام عملیات در حد سایت و شبکه می رسد با چالش روبرو می گردد. برخی نیز در تأمین منابع و ابزار مناسب برای برنامه های خود ، پیکربندی و کنترل ابزار ، انجام رمزگذاری و خدمات امنیتی و در نهایت تولید اطلاعات متناسب با شرایط برای استفاده ی کاربران خود ، دچار مشکل می شوند. برای ساخت شبکه ی IoT خود لازم است که به مراحلی که در ادامه ی مطلب توسط نوین هاست به شما ارائه می شود ، توجه داشته باشید:


لیستی از امکانات موردنیاز خود تهیه کنید


ضروری است که قبل از ساخت یک اپلیکیشن IoT و شبکه ی پشتیبان آن یک لیست کامل از تمام امکانات مورد نیاز خود تهیه کنید. برای تهیه ی این لیست باید به سوالات زیر پاسخ دهید:



  • آیا انرژی دستگاههای من از باطری تأمین می شود یا خیر؟
  • دستگاهها را کجا قرار خواهم داد، آیا با RF می توانم به هارد دسترسی داشته باشم ؟
  • برای برقراری امنیت کامل در سرتاسر شبکه به چه چیزهایی احتیاج دارم؟
  • برای بارگیری اطلاعات می توانم به یکی از شبکه های کابلی موجود متصل شوم؟
  • آیا به شبکه ی وایرلس یا هیبریدی نیاز دارم ؟
  • آیا لازم است که دستگاههای من در حال حرکت نیز امکان اتصال به شبکه را داشته باشند؟
  • بطور معمول لازم است دستگاههای من چه حجم از اطلاعات را انتقال دهند و این انتقال باید به چه صورتی انجام شود؟


پاسخ به این سوالها به شما در انتخاب فن آوری صحیح ، دستگاه مناسب و به کارگیری مدل مناسب برای تأمین بهترین امکانات برای برنامه تان کمک خواهد کرد.

دانش و مهارتهای مورد نیاز خود را شناسایی کنید

ساخت و اجرای یک شبکه ی IoT ایمن که قابلیت گسترش در ابعاد بزرگتر را نیز داشته باشد ، نیازمند دانش و مهارت در رشته های مختلف است. علاوه بر مهندسین نرم افزار ماهر و سازندگان اپلیکیشن و برنامه نویسان مجرب که برای ساخت یک برنامه ی کاربردی مورد نیاز هستند ، به حضور مهندسان شبکه نیز نیاز است تا از برقراری ارتباط بین اجزای مختلف شبکه و عملکرد صحیح آنها نیز اطمینان حاصل کنید. مهارتهای عملی کلیدی سایت عبارتند از : طراحی شبکه و برنامه ریزی RF ( جانمایی راههای ورودی و برنامه ریزی نحوه ی اجرا ) ، استقرار ( دریافت سایت شبکه ی دسترسی رادیویی ) ، نگهداری ( افزایش تعداد خدمات مورد ارائه و مدیریت این خدمات برای انجام عملیات شبکه نیز وجود مجموعه ای از مهارتها از جمله نظارت و اعلام هشدار ، نظارت بر اجرای اپلیکیشن ، عیب یابی و پشتیبانی مشتریان) نیز بسیار اهمیت دارند.



با شرکای تأیید شده ی شبکه ی IoT هماهنگ باشید


اینترنتی بودن امور نیازمند استفاده از مدلهای جدید برقراری ارتباط و انجام تجارت در بین تمام افراد و سازمانهای دخیل در این سیستم شامل : تأمین کننده های خدمات ارتباطی ، سازمانها و شرکتها و مشاوران آنها ، است. صرف نظر از اینکه شما در چه جایگاهی هستید ، بهترین راه برای اطمینان از توجه کامل به اجزای اصلی و حیاتی شبکه ( امنیت، قابلیت گسترش در ابعاد بزرگتر و انعطاف پذیری) و داشتن بهترین رویکرد برای ساخت یک شبکه ی IoT ، هماهنگی و ارتباط با یک شریک (همکار) تأیید شده در زمینه ی شبکه ی IoT است ، ارتباطی که از طریق آن بتوان خدمات ارتباطی کنترل شده در شبکه ارائه کرد ، همچنین بتوان توانمندیهای فناوری ، اپلیکیشن و مدلهای انعطاف پذیر کسب و کاری را که برای گسترش این شبکه لازم است ارائه کرد.


همکاری با یک ارتباط دهنده ی شبکه ی IoT در زمینه ی ایجاد و اجرای شبکه باعث می شود تا با خطرات کمتری مواجه شوید ، سریعتر به بازار دسترسی پیدا کنید و با استفاده از برنامه های ارزش افزوده بتوانید یک لینک مسقیم به درآمدهای حاصل از این شبکه داشته باشید.
علاوه بر این ، شبکه ها می توانند از طریق پروتکلهای متنوع و متعدد با یکدیگر ارتباط داشته باشند و اگر قرار است که شبکه ی IoT باقی بماند و رشد کند ، ضروری است که این پروتکلها استاندارد شوند. مطمئن شوید که یک پروتکل باز و استاندارد را برای شبکه ی IoT خود انتخاب کرده اید.


با یک فروشنده یا یک پارچه کننده ی سیستم کار کنید


کار با یک یکپارچه کننده ی سیستم و یا یک فروشنده ی شبکه بستگی به پیچیدگی شبکه یا اپلیکیشن مورد استفاده دارد. گفته می شود که اگر نکات مربوط به امنیت ، قابلیت گسترش و انعطاف پذیری شبکه مد نظرتان است ، که باید یاشد ، بهتر است برای رفع نیازهای مربوط به خدمات ارتباطی خود با یک طرف مطمئن همکاری کنید.


ایجاد شبکه های IoT در ابعاد وسیع نیاز به مجموعه های بسیار پیچیده ی مدیریتی و سیستمهای تجاری و اجرایی ریشه ای ، سرور مجازی و سرور اختصاصی پیچیده و پرهزینه دارد. بسیاری از خدمات رسانها تلاش می کنند که پیچیدگیهای ایجاد و اجرای شبکه ی IoT را کنترل کنند و از مزایای رقابتی قابل ملاحظه ی همکاری با شرکای فضای IoT همچون ارائه کنندگان پلت فرم تأیید شده برای برقراری ارتباط ، شبکه های موجود و ارائه کنندگان راههای کسب و کار هدفمند، برخوردار شوند.


همچنین بسیاری از پیشگامان یکپارچه سازی سیستمها با سازندگان شبکه ی IoT همکاری می کنند و از تخصص خود برای افزایش کیفیت دستگاههای نهایی، سرویسهای برقراری ارتباط ، مدیریت دستگاهها و حتی ارائه ی اطلاعات متداول و مرتبط استفاده می کنند. این امر به سیستمهای بین المللی (SI)امکان می دهد تا خدمات خود( اجرا و یکپارچه سازی یک اپلیکیشن ، مدیریت و اجرای پروژه های میدانی ) را به بهترین شکل ارائه کنند. همکاری با شرکای متخصص و قابل اطمینان در این زمینه ها تا حد زیادی خطرات موجود را کاهش می دهد.


پیاده سازی و اجرای شبکه ی IoT در آن ابعاد با چالشهای بسیاری روبروست. شناخت و کنترل پیچیدگیهای موجود ، استفاده از منابع صحیح فناوری و دستگاههای مناسب ، شناخت پیکربندی و چینش مناسب ، برقراری امنیت و ارائه ی اطلاعات متناسب مورد نیاز می تواند بسیار تأثیرگذار باشد ، اما شناخت و رعایت این چهار گام می تواند اساس محکمی برای دستیابی شما به موفقیت باشد.

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، هاست ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سربلند باشید.
 
بالا