برگزیده های پرشین تولز

6 استراتژی کلیدی در بازاریابی اینترنتی

Ecommerce-sorooshpardaz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2015
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
1
سن
32
6 استراتژی کلیدی در بازاریابی اینترنتی
به هنر و علم فروش محصولات یا ارائه خدمات از طریق اینترنت بازاریابی اینترنتی گفته می‌شود.اگر شما تمایل به شناساندن حرفه خود در گستره اینترنت دارید در زیر استراتژی هایی را مطرح می‌کنیم که با استفاده از آن ها می‌توانید به هدف خود دست یابید
با ما همراه باشید...

1. طراحی سایت یا وبلاگ
اولین استراتژی در بازاریابی اینترنتی طراحی سایت یا وبلاگ است. اینکه شما یک وبسایت رسمی داشته باشید یا تنها یک وبلاگ برای معرفی محصولات و خدمات خود داشته باشید اهمیت چندانی ندارد، بلکه هدف دیده شدن حرفه و خدمات شما است، بنابراین حتی اگر شما محصولی را به صورت آنلاین نمی‌فروشید باز هم به یک وبسایت نیاز خواهید داشت.
وجود بلاگ در وبسایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با استفاده از تولید مطالب مرتبط با حرفه و خدمات خود میتوانید مخاطبین هدف را جذب نموده و به مرور آن ها را تبدیل به مشتری کنید. علاوه بر این اگر مطالب ارائه شده در وبسایت شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، این مطالب توسط خوانندگان در اینترنت منتشر شده و به شناخته شدن هر چه سریع تر وبسایت شما کمک بسیاری خواهد نمود.

2. تبلیغات اینترنتی
در این استراتژی شما میتوانید به یکی از روش های زیر عمل کنید:
• تبلیغات رایگان در وبسایت هایی که امکان این نوع تبلیغات را دارند.
• تبلیغات به ازای پرداخت هزینه در سایت هایی با پیج رنک بالا و قرار دادن لینک یا بنر سایت خود در این سایت ها
• استفاده از google adwords و استفاده از روش ppc یا پرداخت به ازای کلیک
• تولید و انتشار ویدیوی آنلاین در اینترنت

3. لیست ها و دایرکتوری ها
در اینترنت وبسایت هایی وجود دارند که عملکردی تقریبا مشابه با موتورهای جستجو دارد و آن هم لیست کردن سایت های مختلف در دیتابیس خود است اما تفاوت مهم این سایت ها با موتور های جستجو این است که این سایت ها رباتی که عمل خزیدن و ایندکس کردن صفحات را انجام دهد ندارند و شما به صورت دستی وبسایت خود را در دسته بندی مربوطه آن ها قرار می‌دهید. این روش یکی از روش های ساده و کم هزینه برای بازاریابی آنلاین حرفه شما است.



Internet-Marketing-Strategies.jpg




4. شبکه های اجتماعی
مشارکت در بحث ها و گفتگوهای شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک،فروم ها و...، قرار دادن پست در flickr و یوتیوب و کامنت گداری در پست های دیگر کاربران و... از جمله امکاناتی است که این استراتژی برای بازاریابی اینترنتی سایت شما فراهم می‌آورد.
بازاریابی به این روش نسبت به روش تبلیغات اینترنتی نیاز به تکنیک بالاتری دارد. در حقیقت بازاریابی به این روش شرکت در بحث ها و تلاش برای برقرای ارتباط با افراد است، نه فقط تولید مطالب spam و تبلیغاتی به منظور دعوت افراد به بازدید وبسایت شما
این استراتژی بازاریابی اینترنتی بسیار زمان بر است. اگر شما به دنبال این هستید تا با استفاده از این روش بازاریابی موفقی داشته باشید باید هزینه آن که همان صرف زمان است را بپردازید. اما به خاطر داشته باشید اگر عملکرد خوبی داشته باشید، این استراتژی تاثیر بسیار مثبتی در دیده شدن حرفه و خدمات شما خواهد داشت.

5. شبکه ارتباطی آنلاین
در بحث شبکه های ارتباطی آنلاین لینکدین از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در حقیقت لینکداین با بیش از 40 میلیون عضو از بیش از 200 کشور جهان فضایی را برای شما فراهم می‌کند تا با متخصصان و فعالان حرفه خود ارتباط برقرار کنید.

6. بازاریابی ایمیلی
بازاریابی به این روش یکی از بهترین و قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی است. با این روش شما پس از تهیه لیستی از ایمیل علاقه مندان به محصولات و خدمات خود پیامی را از طریق ایمیل و به صورت گروهی برای آن ها ارسال میکنید که اگر به درستی انجام شود، یکی از روش های بسیار خوب برای ایجاد ارتباط با مشتریان شما است. یکی از روش هایی که با استفاده از آن میتوانید لیست ایمیل علاقه مندان را جمع آوری کنید استفاده از امکان عضویت در خبرنامه سایت شما است.
 
بالا