• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

7 اشتباه در ارسال اس ام اس و پیامک های تبلیغاتی

aftabgardun_erfan

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2012
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
28
محل سکونت
تهران
7 اشتباه در ارسال اس ام اس

تصور کنید روی صندلی یک پارک نشسته اید و در یک دستتان گوشی قرار دارد و چندین متر آن طرف تر یک بیلبورد تبلیغاتی؛ اگر چشم شما (در بیشتر مواقع برحسب تصادف)به تابلو تبلیغاتی بیوفتد و در همان لحظه یک اس ام اس دریافت کنید؛ به خواندن تابلو تبلیغاتی ادامه میدهید؟! یا سریعاً به گوشی خود نگاه میکنید و اس ام اس دریافتی را میخوانید؟! فکر کنید و صادقانه پاسخ دهید... پاسخ شما چیست؟!
بسیاری از افراد در پاسخ به این سوال مورد دوم را انتخاب میکنند، و این نشان دهنده اهمیت پیامک برای مخاطبین است.
اما چرا با این حال اس ام اس تبلیغاتی نمی تواند آن تاثیری که باید بگذارند را داشته باشند؟!

بازاریابی پیامکی نیز مانند هر سنت، روش و فرهنگی که در جامعه وجود دارد؛ آداب و رسوم خاص خودش را می طلبد. سازمان ها، نهادها و ... باید راهی را در پیش بگیرند که بیشترین استفاده را از ارسال پیامک های تبلیغاتی داشته باشند.
حال می خواهیم 7 خطای بزرگ فرستنده های اس ام اس های تبلیغاتی را برای شما جز به جز شرح دهیم.

یک قلم و یک کاغذ کنار خود بگذارید و به صورت موردی یادداشت برداری کنید... چرا که یقیناً به این مطالب نیاز دارید...

خطای اول : ساعات نامناسب ارسال پیامک تبلیغاتی

clock.jpg

در طول روز ساعاتی هستند که عموم افراد کم ترین توجه را به مسائل متفرقه می کنند، مطمئن باشید که ساعت خواب شخص، برایش مهم تر از اس ام اس تبلیغاتی ای می باشد که فرستنده آن را نمی شناسد. در مجموع بهترین زمان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی شرکت ها ، سازمان ها از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۲:۰۰ و عصر ها از ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰و در صورتیکه کسب و کار شما یک کسب و کار بومی و محلی است بهتر است روزهای پنجشنبه و جمعه را برای ارسال پیامک انتخاب کنید . روزهای تعطیل و آخر هفته ها تاثیر بهتری برای تبلیغات محلی خواهد داشت .

خطای دوم : ارسال اس ام اس به بازار هدف اشتباه!

Target.jpg

تصور کنید که برای فروش یک ماشین گران قیمت، اس ام اس تبلیغاتی فرستاده اید و افرادی که آن را دریافت کرده اند، اغلب بخش کارگر و کارمند جامعه هستند! به نظر شما محصول مناسب این افراد است؟!
در این صورت انتظار بازخورد مثبت و فروش بیشتر را نداشته باشید... هرچند که اس ام اس شما خلاقانه باشد! خلاقیت میتواند نظرات مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد اما به شرطی که مشتریان شما از ابتدا علاقه ای هرچند اندک به آن موضوع داشته باشند.
شما به عنوان فروشنده باید راهکارهایی داشته باشید که در آن بازار هدف خود را شناسایی کنید و به صورت هدفمند پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

خطای سوم : طولانی بودن پیام تبلیغاتی

boring.jpg

تا به اینجا فرض را بر این بگیریم که اس ام اس تبلیغاتی را در ساعاتی مناسب و به بازار هدف ارسال کرده اید! اما همواره در نظر داشته باشید که صبر و حوصله افراد با یکدیگر یکسان نیست! شما با ارسال اس ام اس تبلیغاتی طولانی شانس خود را برای دیده شدن به یقین از دست خواهید داد!!! چرا که بیشتر مردم علاقه دارند تا مختصر و مفید اطلاعات را دریافت کنند. تمام تلاش خود را بکنید که اس ام اس های تبلیغاتی خود را کوتاه و گیرا بنویسید. اگر مایلید در اینباره بیشتر بدانید میتوانید به مقاله نگارش پیام کوتاه کوتاهتر و مقاله متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی رجوع کنید...

خطای چهارم : ارسال مکرر پیام کوتاه
anger.png

تا به حال برایتان اس ام اس تکراری ارسال شده است!؟ واکنش شما چیست!؟ با ارسال چنین اس ام اس هایی تنها چیزی که عاید شما می شود کلافه شدن مخاطب شماست. آیا می خواهید نتیجه کار شما بعد از این هزینه ای که کرده اید، چنین باشد؟!

خطای پنجم : از مشتریان خود فاصله نگیرید

customer-service.png

با مشتریان خود صمیمی شوید! در صورتی که شما شناخت کافی از بازار هدف داشته باشید می توانید برای مثال در روز تولد مشتریان بسته هدیه هایی برای آنان در نظر بگیرید و با تبریک این مناسبت می توانید محصولات خود را نیز معرفی و به فروش برسانید.

خطای ششم : اس ام اس های پرسش و پاسخ

QA.jpg

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد از روش تبلیغات پیامکی استفاده میکنند و تا حدودی با نحوه ارسال اس ام اس تبلیغاتی هیجان انگیزآشنایی دارند، پیامک هایی وجود دارند که توجه مشتریان را جلب میکند و حتی منجر به پاسخگویی مخاطبان و ارتباطی دو سویه میشود.
اما برخی از افراد هستند که هرگز به اینگونه اس ام اس های تبلیغاتی پاسخی را ارسال نمی کنند... به این دلیل که از طولانی شدن روند ارسال اس ام اس هراس دارند. سعی کنید اگر اس ام اس های مسابقه ای که دارای پرسش و پاسخ است را ارسال میکنید؛ از قبل برای نقطه پایان مناسب آن برنامه ریزی کرده باشید...

خطای هفتم: استفاده نکردن از نام و یا شماره اختصاصی

NameTag.jpg

پیامک تبلیغاتی خود را با نام و نشان تجاریتان ارسال کنید تا توسط مشتریان خود شناسایی شوید. تا با استفاده از این نکته ساده، افراد به شما اطمینان پیدا کنند. با این کار شما در یاد آنها خواهید ماند و به عنوان فروشنده ای دوره گرد معرفی نخواهید شد!

اگر تا به اینجا، به مزیت خرید سامانه پیامک پی برده اید، میتوانید با انتخاب و خرید پنل اس ام اس مورد نظر خود، از همین امروز تبلیغات پیامکی را شروع کنید!

امیدواریم از مطالعه این مطلب بهره کافی را برده باشید...


منبع : www.smsacc.com
 
بالا