برگزیده های پرشین تولز

7 راهکار ساده برای سئو سایت بجای استفاده از SSL

aftabgardun_erfan

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2012
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
28
محل سکونت
تهران
7 روشی که به شما کمک می کنند تا سئو خود را بالاتر از SSL قرار دهید :

از یک هفته پیش که گوگل اعلام کرد که SSL شاید بر روی رتبه بندی شما تاثیر بگذارد، این مسئله باعث ایجاد جنب و جوش در صنعت سئو شده است.
security.png

از اینجا میتوانید خبر گوگل را بخوانید :

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2014/08/https-as-ranking-signal.html


به نظر من همین الان هم برای داشتن یک سئو تأثیر‌گذار می‌توانید 100 تا کار انجام بدهید تا مجبور نشوید به سمت SSL بروید.
صنعت سئو که خود ما هم شامل آن می شویم، مکنده‌ی گلوله‌های نقره‌ای به حساب می آید، تو حرفه‌ی ما همگی به دنبال چیزی هستیم که به ما رتبه‌ی بالا با ترافیک قابل تغییر ارائه بدهد. پس هر موقع گوگل عامل جدیدی رو برای تاثیر گذاری در رتبه بندی اعلام می‌کند، همه‌ی سعی‌امان رو می‌کنیم تا بتوانیم اون عامل رو به صورت کامل درک کنیم.
در واقع حقیقت اینه که چیزی نمی‌تواند بیش از یک سئو خوب به شما ترافیک اهدا کند. یک سئو خوب ترکیبی از بقیه چیزاست اما بدین معنی نیست که حتما باید ترکیب یکسانی از بقیه چیزا را داشته باشه، همانطور که در اول گفتم 100 تا کار می‌توانید انجام دهید که به شما بیش از SSL کمک می‌کنند تا رتبه اتان رو افزایش دهید.
در اینجا به 7 روشی که خودم به شخصه دوستشان دارم میپردازم :


1- همگام سازی تمامی URL ها

یعنی اینکه لینکی رو که در اختیار کاربرانتان قرار دهید، ‌لینکی رو که از آن در استراتژی لینک کردن داخلی استفاده می‌کنید و لینکی که از آن در XML Sitemap استفاده می‌کنید، باید با هم تطبیق داده شوند. یکی از اشتباهات رایجی که بارها شاهدش بودم این بود که علاوه بر استفاده از لینک Canocial آدرس دوم نیز در نقشه‌ی سایت وجود دارد. اگر می خواهید یکی رو بروز‌رسانی کنید، به نظرم بهتره بقیه رو هم بروز رسانی کنید.


2-URL های سنگینِ بدون پارامتر و کوتاه

این یکی درباره‌ی داشتن حوزه‌ی تطبیق داده شده نیست، درباره ی این هست که چطوری می توانیم URL خودمان رو به URL‌ای تبدیل کنیم که Spiders (عنکبوت ها) بتوانند خیلی راحت پیداش کنند و بخوانند . پارامترهایتان را محدود کنید. به جای اعداد از کلمات استفاده کنید. به جای Underline از خط فاصله (Hypen) بهره بگیرید و در صورت امکان از Subdomain (دامنه‌های فرعی) استفاده نکنید.


3- Contentهای مرتبط و واقعی نه کپی SEO

این روزا خیلی کم پیش می‌آید بتوانید سایتی رو پیدا کنید که کپی‌ از مطالب دیگران رو در سایتشان قرار ندهند، اما اینها که Content نیستند، کپی SEO هستند. در واقع اکثرا از چند فرمول خاص استفاده می‌کنند: هر مطلب میانگین 300 کلمه باشد، در هر مطلب 3 تا 5 کلمه‌ی کلیدی قرار دهید و 5 لینک داخلی درون هر مطلب به کار ببرید.
کمی خلاقیت به خرج دهید! مگر دارید مسائل ریاضی فیزیک حل می‌کنید که احساس می‌کنید به فرمول احتیاج دارید. نمی‌خواهم بگویم که این فرمولا بی‌فایده‌اند اما نمی‌توانند همیشه پاسخگوی شما باشند. در واقع سعی کنید محتواهایی رو بنویسید که بتواند به کاربران تو تصمیم گیریشون برای خرید کمک کند.



4- متن های اصلی رو بالای صفحه قرار بدید نه اون پایین صفحه !!

عنکبوت‌های موتورهای جستجو صفحات رو به صورت خطی می‌خوانند. به نظرم متن نباید پشت یک Div مخفی باشه و یا جز Backlink ها حساب شود،‌ بلکه بهترین متنی که می‌توانید داشته باشید متن زنده و فعال است. در واقع این روش موتورهای جستجو برای آشنایی با سایت و رتبه دهی به آن هست. اگر یک Spider قبل از خواندن متن اصلی مثلاً ۱۰۰ لینک و ۵۰ عکس را ببینه به نظرش این لینک ها و عکس ها از محتوای شما مهم‌تر هستند. پس محتوای خودتون رو در بالای صفحه قرار دهید.


5- لینک ها

صادقانه بگم! Link Building هیچ وقت نخواهد مُرد، و سایتی که لینک‌های با کیفیت‌تر و بهتری نسبت به دیگر سایت‌ها داشته باشد، بالاتر از بقیه قرار می‌گیرد (این مسئله در رابطه با بهینه سازی سایت نیز یکسان می باشد). اگه شما به یک احیا کننده احتیاج دارید، می توانید از منابع Link-Building که به وسیله‌ی Linkarati جمع آوری شده است، استفاده کنید.



6- CTA قوی و تگ های دوست داشتنی عنوان

توجه داشته باشید که این مطلب هیچ ربطی به Keyword-heavy title tag ندارد، در واقع شما هنوز احتیاج دارید تا از یک کلمه‌ی کلیدی در تگ عنوان خود استفاده کنید و این عمل را بهتر است یکی از اولین کارهای خود در نظر بگیرید. همانطور که عرض کردم 1 یا نهایتاً 2 کلمه‌ی کلیدی کافی است. من همچنین طرفدار استفاده از کلمات فعالی مانند: فروش، خرید،‌ درخواست و... هستم.


7- تا آنجا که می توانید سرعت بارگذاری سایتتون رو افزایش بدید

به ضررتان خواهد بود هر چقدر بارگذاری صفحه‌اتان بیشتر طول بکشد کاربران بیشتری رو از دست می‌دهید و Spider ها زمان بیشتری رو باید برای تجزیه‌ی صفحه‌ی شما به هدر بدهند. در واقع این روزا دیگه کسی حوصله نداره 7 ثانیه فقط به خاطر بارگذاری صفحه منتظر بماند.
اگر کلی کدهای اضافی در میان کدهای خود دارید، ‌شانس این را دارید تا آن‌هایی را که احتیاج ندارید و فقط فضا را اشغال کرده‌اند، پاک کنید. به خاطر اینکه وقتی درباره‌ی آرایش فنی صحبت می‌کنیم، تمامی تکه‌ها ارزش خاص خود را پیدا می‌کنند.
این یک لیست کامل نیست وقتی که هیچ کس SEO را به شکل یکسان انجام نمیدهد، و هر کسی برای خود راه و روشی دارد، 7 روش اصلی شما می‌تواند با 7 روش اصلی من تفاوت داشته باشد. پس چه چیزی رو از دست دادم؟ به نظرتون چه چیزی بیش از یک سند رسمی SSL بر رتبه بندی سایت تاثیر می‌گذارد؟

امیدوارم خوشتون اومده باشه
 
بالا