برگزیده های پرشین تولز

abbas_habibi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2013
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
21
محل سکونت
تهران
ریچارد بکستر، مدیر اجرایی موسسه Builtvisible و متخصص سئو و بهینه سازی است. او می گوید: از طریق وبلاگ هایی که در اینترنت وجود دارد فرآیند سئو و بهینه سازی را فرا گرفته و بر روی سایت های خود اجرا می کند. او قصد دارد منابع مورد علاقه خود را که در اینترنت پیدا کرده و روزی چند بار به آنها سر می زند را با سایر کاربران به اشتراک بگذارد، تا آنها هم بتوانند سریعتر به یک حرفه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت تبدیل شوند. پس در ادامه همراه ما باشید...

آیا در تلاش هستید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید؟
اگر در تلاش هستید که به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید به جای درستی آمده اید، در اینجا می توانید به نکات مهم و منابعی که ریچارد بکستر معرفی می کند نگاهی بیاندازید و آنها را در برنامه کاری خود قرار دهید و به طور منظم به آنها سر بزنید.

1-YOAST:
a4860-yoast.jpg


Yoast به مقدمه یا معرفی خاصی نیاز ندارد بخصوص که اگر شما کاربر وردپرس هستید. سایت Yoast یکی از بهترین منابع برای یادگیری سئو وردپرس است و بهترین شیوه های اصولی سئو وردپرس را به کاربران خود معرفی می کند.این تیم همانطور که مطلع هستید سازنده افزونه Seo By Yoast برای سیستم های وردپرس و دروپال است.

2-Seacrh Engine Land :
cfe02-search-engine-land.jpg


دنی سولیوان (Danny Sullivan) به همراه تیمش یک سایت با نام موتور جستجوی زمین یا ( Search Engine Land) را راه اندازی کرده اند که به صورت مرتب روزانه آپدیت می شود و آخرین خبرها و تحولات در موتورهای جستجو را در قالب مقاله و ویدیو منتشر می کند.

همچنین این سایت دارای منابعی برای افراد مبتدی است که می توانند به راحتی سئو و بهینه سازی را درک کرده و ادامه مسیر دهند.

پیشنهاد مقاله: هر آنچه که باید درباره ی سئو سایت در سال 2017 بدانید!
3-MOZ:
f03b2-moz.jpg


رند (Rand Fishkin) و تیم Moz او در طیف گسترده ای از رشته های بازاریابی موتورهای جستجو فعالیت می کنند که در سایت خود اطلاعات و تجربیات به دست آمده را در قالب مقالاتی با سایر کاربران به اشتراک می گذارند.

یکی از مشخصه های خوب این سایت این است که در قسمت نظرات بخوبی با کاربران تعامل برقرار کرده و به سوالات آنها پاسخ می دهند و همین موضوع باعث شده است که سایت MOZ به یکی از بهترین منابع بازاریابی موتورهای جستجو محسوب شود.

4- SEO By the Sea:
33afa-seaa.jpg


من هرگز بیل اسلواکی را ملاقات نکردم اما نوشته هایش را به صورت مستمر دنبال می کنم و احساس خوبی نسبت به او دارم و حس می کنم او را می شناسم.بیل یکی از فعالان در زمینه موتورهای جستجو است و سایت او در آینده به یک منبع بسیار کاربردی در اینترنت تبدیل خواهد شد.

البته ناگفته نماند که شما در بلاگ بیل اسلواکی می توانید هر چیزی که مربوط به موتورهای جستجو و وب می شود را بیابید از دسته بندی های برنامه نویسی و توسعه تا UX و بازاریابی اینترنتی و ...

پیشنهاد مقاله: 5 ابزار برتر سئو برای حرفه ای ها
5-David Naylor:
1f299-nylor.jpg


دیوید نیلور، دارای بیش از 16 سال تجربه در صنعت جستجوگرها است . اگر شما قرار است در اینترنت و وب فعالیت کنید و به یکی از کارشناسان و محققین موتورهای جستجو تبدیل شوید حتما به این سایت سر بزنید و از تجربیات نیلور استفاده کنید.

6-Distilled:
eddd9-distilled.jpg


یک وبلاگ با بینش عمیق در زمینه بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ است. این وبلاگ برای افرادی توصیه می شود که دارای تجربه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند و می خواهید دانسته های خود را افزایش دهند و به دنبال منابعی کاربردی برای شناخت تکنیک ها هستند.

7-Builtvisible:
26465-builtvisible.jpg


وبلاگی است که از سال 2008 و با عنوان یک تیم مشاور سئو راه اندازی شده است در این سایت مطالب پیشرفته، فنی و تحقیقاتی قرار می گیرد. همچنین محتواهایی که در این سایت قرار می گیرد بسیار متفاوت است از آنچه که کاربران فکر می کنند زیرا این سایت با استفاده از تکنیک های محتوا نویسی حرفه ای توانسته است کاربران زیادی را جذب کند.



به عنوان مثال شما قصد یادگیری سئو و مباحث دیجیتال مارکتینگ را دارید وقتی وارد دسته بندی مطالب آن می شوید و بر روی دسته مورد نظر کلیک می کنید با صفحه ای از عناوین عجیب و غریب برخورد می کنید، عناوینی که هیچ ارتباطی به موضوع اصلی که تخصصی در زمینه سئو است ندارند.

به نظر من این روش بسیار تکنیکی تر است و من به شخصه که جذب می شوم بر روی آن عناوین کلیک کنم و زمانی که وارد صفحه مقاله می شوم، حس خوبی از نوشته ها دریافت میکنم.

به شما هم پیشنهاد می کنم که این وبلاگ ها را در برنامه کاری خود قرار دهید و روزی 1 الی 2 بار به آنها سر بزنید تا بتوانید از آخرین خبرها در زمینه وب و موتورهای جستجو باخبر شده و در زمینه تخصصی خود حرفه ای شوید، با استفاده از تکنیک هایی که در این سایت ها ارائه می شود، می توانید پروژه های خود را سریعتر و بهینه تر به نتیجه برسانید.

نویسنده و مترجم: عباس حبیبی
منبع : بهسا وب
 

DigiBloger

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2017
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
تهران
ریچارد بکستر، مدیر اجرایی موسسه Builtvisible و متخصص سئو و بهینه سازی است. او می گوید: از طریق وبلاگ هایی که در اینترنت وجود دارد فرآیند سئو و بهینه سازی را فرا گرفته و بر روی سایت های خود اجرا می کند. او قصد دارد منابع مورد علاقه خود را که در اینترنت پیدا کرده و روزی چند بار به آنها سر می زند را با سایر کاربران به اشتراک بگذارد، تا آنها هم بتوانند سریعتر به یک حرفه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت تبدیل شوند. پس در ادامه همراه ما باشید...

آیا در تلاش هستید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید؟
اگر در تلاش هستید که به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید به جای درستی آمده اید، در اینجا می توانید به نکات مهم و منابعی که ریچارد بکستر معرفی می کند نگاهی بیاندازید و آنها را در برنامه کاری خود قرار دهید و به طور منظم به آنها سر بزنید.

1-YOAST:
a4860-yoast.jpg


Yoast به مقدمه یا معرفی خاصی نیاز ندارد بخصوص که اگر شما کاربر وردپرس هستید. سایت Yoast یکی از بهترین منابع برای یادگیری سئو وردپرس است و بهترین شیوه های اصولی سئو وردپرس را به کاربران خود معرفی می کند.این تیم همانطور که مطلع هستید سازنده افزونه Seo By Yoast برای سیستم های وردپرس و دروپال است.

2-Seacrh Engine Land :
cfe02-search-engine-land.jpg


دنی سولیوان (Danny Sullivan) به همراه تیمش یک سایت با نام موتور جستجوی زمین یا ( Search Engine Land) را راه اندازی کرده اند که به صورت مرتب روزانه آپدیت می شود و آخرین خبرها و تحولات در موتورهای جستجو را در قالب مقاله و ویدیو منتشر می کند.

همچنین این سایت دارای منابعی برای افراد مبتدی است که می توانند به راحتی سئو و بهینه سازی را درک کرده و ادامه مسیر دهند.

پیشنهاد مقاله: هر آنچه که باید درباره ی سئو سایت در سال 2017 بدانید!
3-MOZ:
f03b2-moz.jpg


رند (Rand Fishkin) و تیم Moz او در طیف گسترده ای از رشته های بازاریابی موتورهای جستجو فعالیت می کنند که در سایت خود اطلاعات و تجربیات به دست آمده را در قالب مقالاتی با سایر کاربران به اشتراک می گذارند.

یکی از مشخصه های خوب این سایت این است که در قسمت نظرات بخوبی با کاربران تعامل برقرار کرده و به سوالات آنها پاسخ می دهند و همین موضوع باعث شده است که سایت MOZ به یکی از بهترین منابع بازاریابی موتورهای جستجو محسوب شود.

4- SEO By the Sea:
33afa-seaa.jpg


من هرگز بیل اسلواکی را ملاقات نکردم اما نوشته هایش را به صورت مستمر دنبال می کنم و احساس خوبی نسبت به او دارم و حس می کنم او را می شناسم.بیل یکی از فعالان در زمینه موتورهای جستجو است و سایت او در آینده به یک منبع بسیار کاربردی در اینترنت تبدیل خواهد شد.

البته ناگفته نماند که شما در بلاگ بیل اسلواکی می توانید هر چیزی که مربوط به موتورهای جستجو و وب می شود را بیابید از دسته بندی های برنامه نویسی و توسعه تا UX و بازاریابی اینترنتی و ...

پیشنهاد مقاله: 5 ابزار برتر سئو برای حرفه ای ها
5-David Naylor:
1f299-nylor.jpg


دیوید نیلور، دارای بیش از 16 سال تجربه در صنعت جستجوگرها است . اگر شما قرار است در اینترنت و وب فعالیت کنید و به یکی از کارشناسان و محققین موتورهای جستجو تبدیل شوید حتما به این سایت سر بزنید و از تجربیات نیلور استفاده کنید.

6-Distilled:
eddd9-distilled.jpg


یک وبلاگ با بینش عمیق در زمینه بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ است. این وبلاگ برای افرادی توصیه می شود که دارای تجربه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند و می خواهید دانسته های خود را افزایش دهند و به دنبال منابعی کاربردی برای شناخت تکنیک ها هستند.

7-Builtvisible:
26465-builtvisible.jpg


وبلاگی است که از سال 2008 و با عنوان یک تیم مشاور سئو راه اندازی شده است در این سایت مطالب پیشرفته، فنی و تحقیقاتی قرار می گیرد. همچنین محتواهایی که در این سایت قرار می گیرد بسیار متفاوت است از آنچه که کاربران فکر می کنند زیرا این سایت با استفاده از تکنیک های محتوا نویسی حرفه ای توانسته است کاربران زیادی را جذب کند.



به عنوان مثال شما قصد یادگیری سئو و مباحث دیجیتال مارکتینگ را دارید وقتی وارد دسته بندی مطالب آن می شوید و بر روی دسته مورد نظر کلیک می کنید با صفحه ای از عناوین عجیب و غریب برخورد می کنید، عناوینی که هیچ ارتباطی به موضوع اصلی که تخصصی در زمینه سئو است ندارند.

به نظر من این روش بسیار تکنیکی تر است و من به شخصه که جذب می شوم بر روی آن عناوین کلیک کنم و زمانی که وارد صفحه مقاله می شوم، حس خوبی از نوشته ها دریافت میکنم.

به شما هم پیشنهاد می کنم که این وبلاگ ها را در برنامه کاری خود قرار دهید و روزی 1 الی 2 بار به آنها سر بزنید تا بتوانید از آخرین خبرها در زمینه وب و موتورهای جستجو باخبر شده و در زمینه تخصصی خود حرفه ای شوید، با استفاده از تکنیک هایی که در این سایت ها ارائه می شود، می توانید پروژه های خود را سریعتر و بهینه تر به نتیجه برسانید.

نویسنده و مترجم: عباس حبیبی
منبع : بهسا وب
بد نبود چند تا ایرانی هم معرفی کنین
 

DigiBloger

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2017
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
تهران
مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟
A-Glimpse-Of-Digital-Marketing-Through-The-Eyes-Of-A-Practioner-34y0m93p394j7b34e8q5ts.jpg

دیجیتال مارکتینگ یا همان کمپین بازاریابی دیجیتال بخشی کوچک اما قابل ملاحظه در پروژه های بازاریابی است. دقت کنید که گفتم پروژه های بازاریابی؛ نه پروژه بازاریابی در این دسته از کسب و کار یا آن دسته از کسب و کار. همه کسب و کارها به اجرای فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند.

{ این مطلب برای کاربران آماتور بازاریابی دیجیتال نگارش شده است. اما مطالعه آن برای کسانی که دستی بر آتش دارند نیز خالی از لطف نیست. }

چرا دیجیتال مارکتینگ اینقدر زیاد توصیه می شود؟
ما و همکاران ما در شرکت های دیگر به مشتریان خود توصیه می کنیم که حتما بودجه ای را به صورت برنامه ریزی شده تحت یک کمپین بازاریابی به دیجیتال مارکتینگ اختصاص دهند. بزرگ ترین دلیلی که از نظر من بازاریابی دیجیتال را به بازاریابی سنتی ارجحیت می دهد (البته در مقیاس کسب و کارهای متوسط و کوچک)، قابلیت رهگیری عکس العمل کاربر بر اساس پیام و رسانه و توانایی دستیابی به اطلاعات کاربران هدف تا سطح جزئیات شخصی است. این اطلاعات به من کمک می کند تا سرانه هزینه بازاریابی پروژه ها به ازای هر مخاطب تا سطح قابل توجهی کاهش یابد. به نوعی شما از 100 تومان هزینه ای که برای هر کاربر صرف می کنید، می توانید چندین بار استفاده کنید و اصطلاحا هزینه را بازیافت نمایید.

از کجا بفهمیم دیجیتال مارکتینگ می کنیم؟!
بازاریابی دیجیتال ارسال پیام از طریق هر نوعی از رسانه های الکترونیکی است. پس اگر شما برای مشتریان هدف خود پیامک هم بفرستید، در اصل، درست یا غلط، بصورت دیجیتال در حال بازاریابی هستید. این ابتدایی ترین گام از مفهوم دیجیتال مارکتینگ است. بسیاری به اشتباه بازاریابی اینترنتی را با بازاریابی دیجیتال برابر می دانند. در صورتی که مثال فوق، یک تناقض برای دیدگاه دسته خاص از اشخاصی است به خوبی نتوانستند دیجیتال مارکتینگ را درک کنند. بازاریابی اینترنتی بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که در آن تنها از رسانه های اینترنتی جهت ارسال پیام به مخاطبان هدف استفاده می شود.

کمپین بازاریابی دیجیتال چگونه شکل می گیرد؟
خب این روزها، با رسانه های مختلف الکترونیک در ارتباط هستید. منظور از رسانه کامپیوتر و یا موبایل شما نیست. منظور ابزاری است که شما با سخت افزار خاصی مثل موبایل می توانید به آن ابزار وصل شده و پیام ارسال شده را دریافت کنید. این رسانه ها می توانند گرم و یک سویه مثل یک شبکه رادیویی، سرد و یک سویه مانند یک شبکه تلویزیونی، گرم و دو سویه مثل شبکه های اجتماعی و … باشند.
کمپین بازاریابی، برنامه ریزی برای بهره گیری از نفوذ رسانه های مختلف در اجتماع بر اساس بودجه و زمان است. بنابراین یک کمپین بازاریابی دیجیتال، برنامه ایست که به مجری می گوید در چه زمانی چه پیامی از چه رسانه الکترونیکی ای باید به کدام دسته از مخاطبان ارسال گردد.

کمپین بازاریابی دیجیتال و رسانه …
در کمپین های بازاریابی دیجیتال، پیام بر اساس نرخ تبدیل مخاطب عام به لید با هدف ارسال پیام در جهت ایجاد آگاهی طراحی و ارسال می شود. جدا از بحث طراحی پیام، به صورت عمومی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ در سطح TTL (Through the line) می تواند شامل رسانه های وبسایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی، پیامک باشد.

کمپین بازاریابی دیجیتال و متدولوژی …
احتمالا نام های مختلفی از متدها از جمله بازاریابی درونگرا را شنیده اید. در دیجیتال مارکتینگ هم می توان از تمام متدهایی که در بازاریابی سنتی برای ترغیب مخاطبان استفاده می شود نیز بهره برد. محبوب ترین این متدها در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی (Content Marketing) است که در مطالب بعدی در مورد انواع متدهای بازاریابی و نوع پیاده سازی آنها در دیجیتال مارکتینگ خواهیم گفت.

از کجا شروع کنیم؟
شما اول می بایست کار با ابزارها را بیاموزید. به نظر من مناسب است به عنوان یک کاربر آماتور، با شبکه های اجتماعی و نحوه استفاده رقبایتان و برندهای موفق از آنها بیشتر آشنا شوید. منظور من از شبکه های اجتماعی، ابزارهای پیام رسان مثل تلگرام و سوشال نتورک ها مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و … می باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را با سایرین به اشتراک بگذارید.

منبع: وبلاگ آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده پالسند | PulSend.com
 

abbas_habibi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2013
نوشته‌ها
59
لایک‌ها
21
محل سکونت
تهران
مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟
A-Glimpse-Of-Digital-Marketing-Through-The-Eyes-Of-A-Practioner-34y0m93p394j7b34e8q5ts.jpg

دیجیتال مارکتینگ یا همان کمپین بازاریابی دیجیتال بخشی کوچک اما قابل ملاحظه در پروژه های بازاریابی است. دقت کنید که گفتم پروژه های بازاریابی؛ نه پروژه بازاریابی در این دسته از کسب و کار یا آن دسته از کسب و کار. همه کسب و کارها به اجرای فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند.

{ این مطلب برای کاربران آماتور بازاریابی دیجیتال نگارش شده است. اما مطالعه آن برای کسانی که دستی بر آتش دارند نیز خالی از لطف نیست. }

چرا دیجیتال مارکتینگ اینقدر زیاد توصیه می شود؟
ما و همکاران ما در شرکت های دیگر به مشتریان خود توصیه می کنیم که حتما بودجه ای را به صورت برنامه ریزی شده تحت یک کمپین بازاریابی به دیجیتال مارکتینگ اختصاص دهند. بزرگ ترین دلیلی که از نظر من بازاریابی دیجیتال را به بازاریابی سنتی ارجحیت می دهد (البته در مقیاس کسب و کارهای متوسط و کوچک)، قابلیت رهگیری عکس العمل کاربر بر اساس پیام و رسانه و توانایی دستیابی به اطلاعات کاربران هدف تا سطح جزئیات شخصی است. این اطلاعات به من کمک می کند تا سرانه هزینه بازاریابی پروژه ها به ازای هر مخاطب تا سطح قابل توجهی کاهش یابد. به نوعی شما از 100 تومان هزینه ای که برای هر کاربر صرف می کنید، می توانید چندین بار استفاده کنید و اصطلاحا هزینه را بازیافت نمایید.

از کجا بفهمیم دیجیتال مارکتینگ می کنیم؟!
بازاریابی دیجیتال ارسال پیام از طریق هر نوعی از رسانه های الکترونیکی است. پس اگر شما برای مشتریان هدف خود پیامک هم بفرستید، در اصل، درست یا غلط، بصورت دیجیتال در حال بازاریابی هستید. این ابتدایی ترین گام از مفهوم دیجیتال مارکتینگ است. بسیاری به اشتباه بازاریابی اینترنتی را با بازاریابی دیجیتال برابر می دانند. در صورتی که مثال فوق، یک تناقض برای دیدگاه دسته خاص از اشخاصی است به خوبی نتوانستند دیجیتال مارکتینگ را درک کنند. بازاریابی اینترنتی بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که در آن تنها از رسانه های اینترنتی جهت ارسال پیام به مخاطبان هدف استفاده می شود.

کمپین بازاریابی دیجیتال چگونه شکل می گیرد؟
خب این روزها، با رسانه های مختلف الکترونیک در ارتباط هستید. منظور از رسانه کامپیوتر و یا موبایل شما نیست. منظور ابزاری است که شما با سخت افزار خاصی مثل موبایل می توانید به آن ابزار وصل شده و پیام ارسال شده را دریافت کنید. این رسانه ها می توانند گرم و یک سویه مثل یک شبکه رادیویی، سرد و یک سویه مانند یک شبکه تلویزیونی، گرم و دو سویه مثل شبکه های اجتماعی و … باشند.
کمپین بازاریابی، برنامه ریزی برای بهره گیری از نفوذ رسانه های مختلف در اجتماع بر اساس بودجه و زمان است. بنابراین یک کمپین بازاریابی دیجیتال، برنامه ایست که به مجری می گوید در چه زمانی چه پیامی از چه رسانه الکترونیکی ای باید به کدام دسته از مخاطبان ارسال گردد.

کمپین بازاریابی دیجیتال و رسانه …
در کمپین های بازاریابی دیجیتال، پیام بر اساس نرخ تبدیل مخاطب عام به لید با هدف ارسال پیام در جهت ایجاد آگاهی طراحی و ارسال می شود. جدا از بحث طراحی پیام، به صورت عمومی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ در سطح TTL (Through the line) می تواند شامل رسانه های وبسایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی، پیامک باشد.

کمپین بازاریابی دیجیتال و متدولوژی …
احتمالا نام های مختلفی از متدها از جمله بازاریابی درونگرا را شنیده اید. در دیجیتال مارکتینگ هم می توان از تمام متدهایی که در بازاریابی سنتی برای ترغیب مخاطبان استفاده می شود نیز بهره برد. محبوب ترین این متدها در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی (Content Marketing) است که در مطالب بعدی در مورد انواع متدهای بازاریابی و نوع پیاده سازی آنها در دیجیتال مارکتینگ خواهیم گفت.

از کجا شروع کنیم؟
شما اول می بایست کار با ابزارها را بیاموزید. به نظر من مناسب است به عنوان یک کاربر آماتور، با شبکه های اجتماعی و نحوه استفاده رقبایتان و برندهای موفق از آنها بیشتر آشنا شوید. منظور من از شبکه های اجتماعی، ابزارهای پیام رسان مثل تلگرام و سوشال نتورک ها مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و … می باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را با سایرین به اشتراک بگذارید.

منبع: وبلاگ آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده پالسند | PulSend.com




لطفا اگر امکان داره خودتون معرفی کنید. چون صرفا معرفی کردن مهم نیست اینطوری باشه 1000 تا سایت ایرانی وجود داره که در این زمینه میشه معرفی کرد اما چیزی که مهمه کیفیت کاره نه صرفا معرفی کردن و لینک سازی کردن.
موفق باشید
 

DigiBloger

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2017
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
37
محل سکونت
تهران
لطفا اگر امکان داره خودتون معرفی کنید. چون صرفا معرفی کردن مهم نیست اینطوری باشه 1000 تا سایت ایرانی وجود داره که در این زمینه میشه معرفی کرد اما چیزی که مهمه کیفیت کاره نه صرفا معرفی کردن و لینک سازی کردن.
موفق باشید

واقعیت اینه که الان سایت های مختلفی در حوزه عملکرد استراتژیک بازاریابی دارن متون مختلفی منتشر می کنند و این درجهت افزایش درک عمومی از بازاریابی خوبه اما عمدتا مفاهیم کاربردی در بازار ایران رو کمتر پیدا می کنین و چند تا سایت خاص هستند که الان این کار رو دارن انجام میدن.
ما هم شروع کردیم به پر کردن این چاله و اگر شما به وبسایت یا کانال تلگرام ما مراجعه کنین، می بینین که قدم به قدم در مورد موضوعات خاص داریم میریم جلو.

حالا در ادامه مطالب دیگه ای میزارم تا کیفیت مطالب رو خود مخاطب ها بسنجن
 

samyar2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 جولای 2013
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
5
سن
35
محل سکونت
تهران
سلام مقاله خوبی تهیه کردید.
حتماً به مرور زمان این مقاله رو آپدیت کنید چراکه این مقاله می تونه یه مقاله کامل و جامع برای کسانی باشه که دنبال یادگیری سئو هستند.
 

bestirani2

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2007
نوشته‌ها
590
لایک‌ها
82
بد نبود چند تا ایرانی هم معرفی کنین
سلام
اموزش کامل سئو به فارسی را از سایت زیر میتوانید مشاهده کنید.
 

toostajhiz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2020
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
32
محل سکونت
tehran
ریچارد بکستر، مدیر اجرایی موسسه Builtvisible و متخصص سئو و بهینه سازی است. او می گوید: از طریق وبلاگ هایی که در اینترنت وجود دارد فرآیند سئو و بهینه سازی را فرا گرفته و بر روی سایت های خود اجرا می کند. او قصد دارد منابع مورد علاقه خود را که در اینترنت پیدا کرده و روزی چند بار به آنها سر می زند را با سایر کاربران به اشتراک بگذارد، تا آنها هم بتوانند سریعتر به یک حرفه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت تبدیل شوند. پس در ادامه همراه ما باشید...

آیا در تلاش هستید که به یک متخصص سئو تبدیل شوید؟
اگر در تلاش هستید که به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید به جای درستی آمده اید، در اینجا می توانید به نکات مهم و منابعی که ریچارد بکستر معرفی می کند نگاهی بیاندازید و آنها را در برنامه کاری خود قرار دهید و به طور منظم به آنها سر بزنید.

1-YOAST:
a4860-yoast.jpg


Yoast به مقدمه یا معرفی خاصی نیاز ندارد بخصوص که اگر شما کاربر وردپرس هستید. سایت Yoast یکی از بهترین منابع برای یادگیری سئو وردپرس است و بهترین شیوه های اصولی سئو وردپرس را به کاربران خود معرفی می کند.این تیم همانطور که مطلع هستید سازنده افزونه Seo By Yoast برای سیستم های وردپرس و دروپال است.

2-Seacrh Engine Land :
cfe02-search-engine-land.jpg


دنی سولیوان (Danny Sullivan) به همراه تیمش یک سایت با نام موتور جستجوی زمین یا ( Search Engine Land) را راه اندازی کرده اند که به صورت مرتب روزانه آپدیت می شود و آخرین خبرها و تحولات در موتورهای جستجو را در قالب مقاله و ویدیو منتشر می کند.

همچنین این سایت دارای منابعی برای افراد مبتدی است که می توانند به راحتی سئو و بهینه سازی را درک کرده و ادامه مسیر دهند.

پیشنهاد مقاله: هر آنچه که باید درباره ی سئو سایت در سال 2017 بدانید!
3-MOZ:
f03b2-moz.jpg


رند (Rand Fishkin) و تیم Moz او در طیف گسترده ای از رشته های بازاریابی موتورهای جستجو فعالیت می کنند که در سایت خود اطلاعات و تجربیات به دست آمده را در قالب مقالاتی با سایر کاربران به اشتراک می گذارند.

یکی از مشخصه های خوب این سایت این است که در قسمت نظرات بخوبی با کاربران تعامل برقرار کرده و به سوالات آنها پاسخ می دهند و همین موضوع باعث شده است که سایت MOZ به یکی از بهترین منابع بازاریابی موتورهای جستجو محسوب شود.

4- SEO By the Sea:
33afa-seaa.jpg


من هرگز بیل اسلواکی را ملاقات نکردم اما نوشته هایش را به صورت مستمر دنبال می کنم و احساس خوبی نسبت به او دارم و حس می کنم او را می شناسم.بیل یکی از فعالان در زمینه موتورهای جستجو است و سایت او در آینده به یک منبع بسیار کاربردی در اینترنت تبدیل خواهد شد.

البته ناگفته نماند که شما در بلاگ بیل اسلواکی می توانید هر چیزی که مربوط به موتورهای جستجو و وب می شود را بیابید از دسته بندی های برنامه نویسی و توسعه تا UX و بازاریابی اینترنتی و ...

پیشنهاد مقاله: 5 ابزار برتر سئو برای حرفه ای ها
5-David Naylor:
1f299-nylor.jpg


دیوید نیلور، دارای بیش از 16 سال تجربه در صنعت جستجوگرها است . اگر شما قرار است در اینترنت و وب فعالیت کنید و به یکی از کارشناسان و محققین موتورهای جستجو تبدیل شوید حتما به این سایت سر بزنید و از تجربیات نیلور استفاده کنید.

6-Distilled:
eddd9-distilled.jpg


یک وبلاگ با بینش عمیق در زمینه بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ است. این وبلاگ برای افرادی توصیه می شود که دارای تجربه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند و می خواهید دانسته های خود را افزایش دهند و به دنبال منابعی کاربردی برای شناخت تکنیک ها هستند.

7-Builtvisible:
26465-builtvisible.jpg


وبلاگی است که از سال 2008 و با عنوان یک تیم مشاور سئو راه اندازی شده است در این سایت مطالب پیشرفته، فنی و تحقیقاتی قرار می گیرد. همچنین محتواهایی که در این سایت قرار می گیرد بسیار متفاوت است از آنچه که کاربران فکر می کنند زیرا این سایت با استفاده از تکنیک های محتوا نویسی حرفه ای توانسته است کاربران زیادی را جذب کند.



به عنوان مثال شما قصد یادگیری سئو و مباحث دیجیتال مارکتینگ را دارید وقتی وارد دسته بندی مطالب آن می شوید و بر روی دسته مورد نظر کلیک می کنید با صفحه ای از عناوین عجیب و غریب برخورد می کنید، عناوینی که هیچ ارتباطی به موضوع اصلی که تخصصی در زمینه سئو است ندارند.

به نظر من این روش بسیار تکنیکی تر است و من به شخصه که جذب می شوم بر روی آن عناوین کلیک کنم و زمانی که وارد صفحه مقاله می شوم، حس خوبی از نوشته ها دریافت میکنم.

به شما هم پیشنهاد می کنم که این وبلاگ ها را در برنامه کاری خود قرار دهید و روزی 1 الی 2 بار به آنها سر بزنید تا بتوانید از آخرین خبرها در زمینه وب و موتورهای جستجو باخبر شده و در زمینه تخصصی خود حرفه ای شوید، با استفاده از تکنیک هایی که در این سایت ها ارائه می شود، می توانید پروژه های خود را سریعتر و بهینه تر به نتیجه برسانید.

نویسنده و مترجم: عباس حبیبی
منبع : بهسا وب

سایت hubspot هم منبع خوبیه هم کاملا به روزه و خلاصه خیلی عالیه.
 

Morteza.azimi1375

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2017
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
11
به تازگی داخل سایت جذب مارکتینگ آکادمی سئو رو هم راه اندازی کردیم
فعالیت قبلی روی مباحث پایه ای دیجیتال مارکتینگ بوده که روی کلمه آموزش دیجیتال مارکتینگ قبلا هم رنک داشتیم و الانم داریم
و دارم تجربیاتم رو داخل سایتم به اشتراک میذارم که بخش آموزش سئو از اینجا ببینید.


برای اینکه بدونید چه فعالیت هایی داشتم و با چه سایت هایی کار کردم میتونید اکانت لینکدین من رو ببینید
 

webwix.ir

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2019
نوشته‌ها
161
لایک‌ها
40
سن
38
محل سکونت
everywhere
به تازگی داخل سایت جذب مارکتینگ آکادمی سئو رو هم راه اندازی کردیم
فعالیت قبلی روی مباحث پایه ای دیجیتال مارکتینگ بوده که روی کلمه آموزش دیجیتال مارکتینگ قبلا هم رنک داشتیم و الانم داریم
و دارم تجربیاتم رو داخل سایتم به اشتراک میذارم که بخش آموزش سئو از اینجا ببینید.


برای اینکه بدونید چه فعالیت هایی داشتم و با چه سایت هایی کار کردم میتونید اکانت لینکدین من رو ببینید
بنده خیلی وقته عضو کانال تلگرامتون هستم و بسیار مطالب ارزشمندی دارید.
 
بالا