DirectX و نوشتن بازی و یا ایجاد محیط کاری سه بعدی

شروع موضوع توسط Ali_Nob ‏29 آپریل 2004 در انجمن بایگانی

  1. Ali_Nob

    Ali_Nob کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آپریل 2004
    نوشته ها:
    290
    تشکر شده:
    1
    با سلام به تمام برنامه نویسان و علاقه مندان این حرفه جذاب
    من می خواستم یک محیط سه بعدی ایجاد کنم که بتوان object هایی را در آن کنترل کرده و حرکت داد همانند محیط بازی های سه بعدی کامپیوتری .
    آیا بجز DirectX زبان دیگری مناسب این کار موجود می باشد و نیز مرجع مناسبی برای یادگیری برنامه نویسی با DirectX در محیط VB وجود دارد .
    و نیز ابزارهایی که بتوان در آن Object و Template های مورد نیاز را ساخته و سپس آنها را در محیط DirectX باز کرد.
    من یک برنامه ساده دارم که می تواند Object هایی با پسوند obj. ساخته و سپس به آن Texture اضافه کرد و این object ها در DirectX قابل فراخوانی و کنترل می باشد ولی آین ابزار امکانات بسیار ساده ایی دارد و برای کارهای سنگینتر به هیچ وجه کارا نیست لذا آیا کسی برنامه مناسبی در این زمینه می شناسد.
    پیشاپیش از کسانی که در این زمینه مرا راهنمایی می کنند متشکرم.

    با سپاس علی نوبهاری
     
  2. خرید بک لینکبازدیدیار - افزایش بازدید سایت و سیگنال های برند
  3. irgamer

    irgamer مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏23 جولای 2003
    نوشته ها:
    2,030
    تشکر شده:
    14
    سلام.
    نظر من اینه که با OpenGL بنویس که خیلی راحت تو همه سیستم عاملها بشه انتقالش داد.
     
  4. Ali_Nob

    Ali_Nob کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آپریل 2004
    نوشته ها:
    290
    تشکر شده:
    1
    من یک پاسخ بصورت Send New Private Message برای شما ارسال کردم و چون تازه با این سایت آشنا شدم کاملا با آن آشنا نیستم برای همین می خواستم ببینم پاسخ را دریافت کردید
     
  5. irgamer

    irgamer مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏23 جولای 2003
    نوشته ها:
    2,030
    تشکر شده:
    14
    بله رسید. خوب شد اینجا گفتید چون من یادم میره اون بالا نگاه کنم ببینم پیغام دارم یا نه!
    جوابتون رو با اجازه همینجا میگم. من خودم اطلاع زیادی OpenGL ندارم اما Refrence های اینترنتی رو سعی می کنم پیدا کنم و اینجا بذارم.
    موفق باشید.
     
  6. Monirzadeh

    Monirzadeh Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏9 آپریل 2004
    نوشته ها:
    997
    تشکر شده:
    17
    سلام
    دربه در به دنبال كسي بودم كه دنبال ساخت بازي باشه
    دوستان من تاحالا فقط توانسته ام بازي هارا دست كاري كنم شخصيت هارا جابه جا كنم يا عكس بازي ها را عوض كنم يا نوشته هاي توي بازي را عوض كنم متشكر مي شوم اگر به من هم ياد دهيد چگونه بازي بسازم واقعا دوست دارم لطفا من را هم كمك كنيد تا بتوانم بازي هاي دلخواهم را بسازم
    دوست عزيز Ali_Nob مي توانيد آن برنامه ها را كه گفتيد اينجا براي دانلود هم بگذاريد
    منتظر جوابتان هستم
    اگر امكانش هست براي من هم يك آموزش در باره ي ساخت Object بگذاريد (شرمنده)
    متشكر :king:
     
  7. irgamer

    irgamer مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏23 جولای 2003
    نوشته ها:
    2,030
    تشکر شده:
    14
  8. en2fa

    en2fa Pocket PC کاربر فعال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2003
    نوشته ها:
    1,630
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    tehran
    من قديما خيلی directx کار بودم....
    البته از شماره 7 و 8 به بعد خيلی همه چيز عوض شده....
    سؤالی چيزی بود در حد اطلاعات من جواب ميدم....
    سايت هم فت و فراون هست با توضيحات و tuturial برای ساخت بازی...
    خواستيد يک 2 جين لينک بدم....

    (هر چند که با يکم search کلی چيز جديد تر ميتونيد پيدا کنيد...)
     
  9. Ali_Nob

    Ali_Nob کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آپریل 2004
    نوشته ها:
    290
    تشکر شده:
    1

    ممنون مي شوم در اين موارد مرا كمك كنيد:
    1- نحوه ساخت Object و یا بعبارت دقیقتر ابزارهایی که بتوان Object و Template و بدنه محیط بازی را ایجاد کرد معرفی کنید و ترجیحا منابعی که در بازار ایران قابل تهیه و خریداری باشد.
    2- در مورد سایت ها نیز راهنایی کنید متشکر می شوم و مخصوصا اگر در آن Salmple برای Download کردن باشد.
     
  10. en2fa

    en2fa Pocket PC کاربر فعال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2003
    نوشته ها:
    1,630
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    tehran
    سؤال اولت رو دقيق نفهميدم...
    يعنی چی ساخت Object؟
    ببين object چيز خاصی نيست جز يک مشت vector که بهم وصل شدن...و بعد روشون يک texture ميکشی...
    directx 6 يا 7 خودش امکان باز کردن فايل های با پسوند x رو (اگه اشتباه نکنم)داره...
    چند برنامه هم برای تبديل فايل های 3ds و mesh به اين ساختار هست....
    من اگه اشتباه نکنم خود plug-in 3ds max رو از سايت microsoft گرفتم...
    يک function لد هم بود که اينو ميياورد رو صفحه...

    اما کل اين تعاريف تا جايی که من ميدونم در directx های جديد عوض شده(البته برای compatibility با نسخه های قديمی هست اما يکجور هايی عوض شده)

    و اما سايت
    gamedev.net فکر کنم کامل ترين هست...
    flipcode.com اينجا هم خوب چيزايی پيدا ميشه..
    delphigamer.com که اگه delphi کار هستی...اما link های خوبی هميشه يادم هست توش بود...
    programmersheaven که حتماً آشنا هستی باهاش...خيلی ميشه روش وقت گزاشت..و کلی چيز خوب هم پيدا ميشه...
    http://www.thefreecountry.com/sourcecode/games.shtml
    http://klaudius.free.fr/
     
  11. Ali_Nob

    Ali_Nob کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آپریل 2004
    نوشته ها:
    290
    تشکر شده:
    1
    سلام
    منظور من هم ساخت همان جسم برداري بوده اگر بتوان اين كار را در 3D Studio Max انجام داد و سپس از آن در DirectX استفاده کرد که بسیار ایده آل است . در این مورد اگر اطلاعات بیشتری بدهید ممنون می شوم.
    برای سایت ها هم ممنونم.
     
  12. en2fa

    en2fa Pocket PC کاربر فعال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2003
    نوشته ها:
    1,630
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    tehran
    چشم بعداً مفصل توضيح ميدم....
    اما بگم که فکر کنم امکان استفاده از اينها ديگه تو نسخه های جديد يا نيست يا يکجور ديگه شده....
    چون اون interface هايی که استفاده ميکرديم اونوقت اصلاً خوراک بازی نوشتن بود...مثلاً يک path تعريف ميکردی و خودش اوتومات جسم رو در اون مسير حرکت ميداد...
    (البته چون هدف راحتی هست حتماً چنين چيز هايی باز هم هست و بهتر اما به شکل ديگه)
    اسم دقيق interface ها رو اگه ميخوای بهت ميگم....اما بعدش رو خودت ديگه بايد از msdn بری...
    کار سختی هم اصلاً نيست...
    حالا به چه زبانی ميخوای بنويسی؟
     
  13. Ali_Nob

    Ali_Nob کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آپریل 2004
    نوشته ها:
    290
    تشکر شده:
    1
    با سلام و تشكر از اينكه در اين ارتباط نوشتاري و توضيحي اكتيو هستي.
    من مي خواهم با vb بنویسم البته در مورد نوشتن برنامش می تونم با MSDN کارم را بیش ببرم.
    فقط اینکه از 3D Studio Max بتونم به فرمت های سازگار با DirectX تبدیل کنم مثلا همان x. فایل ساختن خیلی برام مهمه یعنی چطوری می تونم Object های توی 3ds max را به x فایل یا هر فرمت سازگار دیگه تبدیل کنم.
    و یا اگه با plag in خاصی با ید این کار کرد ان چیه ؟ در ضمن بخش DirectX shader من در 3ds max غیر فعاله
    آیا از آن باید استفاده کرد ؟
     
  14. Monirzadeh

    Monirzadeh Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏9 آپریل 2004
    نوشته ها:
    997
    تشکر شده:
    17
    لطفا برنامه اش را اين جا بگذاريد يا بگوييد توي اين سايت كدام را دانلود كنم
     
  15. en2fa

    en2fa Pocket PC کاربر فعال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2003
    نوشته ها:
    1,630
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    tehran
    نه اون directx shader ربطی به اين قضايا نداره....
    اسم برنامه رو دقيقاً يادم نمياد...پيدا کردنش هم روی اين hard سخته.....اما اگه پيدا نکردی واست ميگردم...
    اما حتماً تو سايت خود microsoft برو قسمت directx و اونجا download ها رو نگاه کن...حتماً اونجا پيدا ميکنی...
    يا در بدترين حالات search کن واسه plug-in يا 3ds studio...چون ميگم من از همونجا گرفتم...
     
  16. Ali_Nob

    Ali_Nob کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏25 آپریل 2004
    نوشته ها:
    290
    تشکر شده:
    1

    سلام
    من نرم افزار مناسبي كه براي اين كار پيدا كردم به نام Polytrans مي باشد ولي حجم آن بسيار زياد بوده ضمن اينكه
    اين نرم افزار به صورت Trial Version در دسترس می باشد
    آیا منظور شما هم همین نرم افزار می باشد.
     
  17. en2fa

    en2fa Pocket PC کاربر فعال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15 مارس 2003
    نوشته ها:
    1,630
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    tehran
    والا نميدونم چجوری پيدا نکردی...
    تو microsoft يک search کن واسه maya...ديگه حتماً بايد پيدا بشه...
    اسم فايل هست d3dexporter.exe
     
عسل طبیعی و گرده گل ایرانیخدمات پی پال، وسترن یونیون