برگزیده های پرشین تولز

Formula 1

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
نتايج مسابقه پيست ايتاليا که دیروز برگزار شد:

italia%20result.jpg

رده بندي رانندگان پس از مسابقه امروز:

رقابت در صدر جدول بسيار شديد است همانطور که ميبينيد هميلتون و مسا تنها 1 امتياز با هم اختلاف دارند. و رابرت کوباکيا هم در تعقيقب اين دو مي باشد.

driver-result-italia.jpg

رده بندي تيمي فرمول 1:

team-result-italia.jpg
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
مسابقه بعدي 7 مهر در سنگاپور برگزار مي شود.

پيست سنگاپور:

singapore01.jpg

singapore02.jpg
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
یک نکته جالبی امروز تو سایت بی بی سی درباره پست اسپانیا دیدم گفتم اینجا هم بذارم :پی

پیست کاتالونیا اسپانیا از چندین پیچ سرعت بالا تشکیل شده است که باعث می شود اتومبیلها نتوانند بیش از اندازه به اتومبیل جلوتر نزدیک شوند.

اتومبیل فرمول یک بواسطه ساختار آیرودینامیک که در سرعتهای بالا نیروی رو به پایین زیادی تولید می کند، می تواند با سرعتهایی بسیار بیشتر از دیگر اتومبیلها در پیچ حرکت کند، بدون آنکه نیروی اینرسی باعث خارج شدن اتومبیل به هر نحو از پیست شود.

اما این اتومبیل ها هوای پشت سر خود را نیز به شدت دچار اغتشاش می کنند و در پیچهای سریع، اتومبیلهای پشت سر "هوای تمیز" لازم برای ایجاد نیروی رو به پایین کافی را ندارند و فاصله کم می تواند براحتی به بروز حادثه ای برای اتومبیل پشت سر منجر شود.

از این رو در پیستهایی شبیه به پیست بارسلونا، عملا پس از دور اول مسابقه رانندگان به شدت از یکدیگر فاصله می گیرند.
درسته سهیل جان

در مسیر مستقیم ، خلأ در پشت ماشین ، به راننده ی عقبی کمک می کنه که سریعتر شتاب بگیره و به جلویی نزدیک شه ،

اما این خلأ روی پیچهای پرسرعت ، بسیار خطرسازه چون مانع ایجاد downforce کافی برای ماشین عقبی میشه و میتونه اون رو منحرف کنه .
 

ReD3ath++

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 ژوئن 2004
نوشته‌ها
694
لایک‌ها
7
محل سکونت
Vienna, VA
پیست Monza رو هم معرفی کنید لطفا...
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
مسابقات اين فصل فرمول 1 هم با رقابتي شديد و هيجان بسياري زيادي که ناشي از رقابت بين هميلتون و ماسا بود بالاخره با پيروزي هميلتون در آخرين دور مسابقه نهايي پايان يافت.

آخرين مسابقه فصل 2008 در پيست برزيل برگزار شد و نتايج قبل از اين مسابقه طوري بود که اگر هميلتون به عنواني کمتر از 5 دست مي يافت و ماسا اول ميشد ماسا به عنوان قهرماني درست پيدا ميکرد اين اتفاق تا اخرين دور مسابقه برزيل افتاده بود يعني ماسا اول و هميلتون در جايگاه ششم قرار داشت ولي در دور اخر هميلتون خود را به جايگاه پنجم رساند و قهرماني خودش را ثبت کرد.

نتايج مسابقه برزيل

brasil.jpg

جدول نهايي رده بندي رانندگان در پايان فصل 2008

driver%20final%20result.jpg

جدول نهايي رده بندي تيم ها در پايان فصل 2008

team%20final%20result.jpg
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
پس از حادثه در فرمول 1/عمل جراحی "فلیپه ماسا" با موفقیت انجام شد

"فلیپه ماسا" راننده برزیلی حاضر در رقابت های فرمول یک مجارستان که روز شنبه از ناحیه جمجمه دچار آسیب دیدگی شدید شده بود، تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ماسا در حال حاضر تحت تدابیر شدید پزشکی در بیمارستان نظامی AEK شهر بوداپست قرار دارد. این راننده روز شنبه در حالی که با سرعت 190 کیلومتر در ساعت در حرکت بود با قسمت رهاشده ای از یک اتومبیل برخورد کرد و همین امر کنترل وی را بر هم زد تا آنجا که با لاستیک های پیست برخورد کرد.

460512_orig.jpg



یکی از مسئولان برگزاری رقابت ها اظهار داشت: زمانی که ماسا به بیمارستان منتقل می شد در شرایط چندان حادی قرار نداشت. وی نفس می کشید و جریان گردش خونش طبیعی بود.

تیم فراری اعلام کرد که عمل جراحی موفقیت آمیزی بر روی این راننده صورت گرفته است. مسئولان بیمارستان هم حال عمومی این راننده 28 ساله را رضایتبخش توصیف کرده اند.

منبع:مهر
 

schumi

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
755
لایک‌ها
155
محل سکونت
كرمان
در حرکت آهسته که از onboard فیلیپه ماسا در دور تعیین خط فیلمبرداری شده بود یک شئی به سر ماسا برخورد کرد و همون باعث شد به باریر برخورد کنه و وان ماجرا پیش بیاد ولی چیزی که برای من خیلی عجیبه اینه که چرا مدیران تیم FERRARI از لوکا بادوئر راننده سوم تیم استفاده نکرد!!!؟؟؟
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
بازگشت ميشائيل شوماخر به پيست فرمول يك
قيصر جانشين ماسا شد


بازگشت ميشائيل شوماخر افسانه‌اي به رقابت‌هاي فرمول يك شايعه‌اي بود كه در نهايت رنگ واقعيت به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قهرمان هفت دوره رقابت‌هاي فرمول يك در پايگاه اينترنتي خودش اعلام كرد، جانشين فيليپه ماساي بدشانس خواهد شد و به عنوان راننده فراري در رقابت‌هاي فصل جاري فرمول يك پشت رل خواهد نشست. شوماخر در اكتبر 2006 پس از هفت عنوان قهرماني در رقابت‌هاي جام جهاني فرمول يك، 91 پيروزي در دوره‌هاي مختلف و 250 مسابقه از دنياي فرمول يك كناره‌گيري كرده بود و از آن پس به عنوان مشاور با تيم فراري همكاري مي‌كرد.

او كه براي ماسا آرزوي سلامتي دانست، توضيح علت گرفتن اين تصميم را اين طور عنوان كرد: با استفانو دومنيكالي و لوكادي مونته‌زمولو صحبت كردم و با هم اين طور تصميم گرفتيم كه براي جانشين فيليپه خودم را آماده كنم.

خبر بازگشت اين راننده موفق و خوشنام آلماني‌ها دربست همان چيزي بود كه فرمول يك پس از جنگ قدرت طولاني ميان مكس موزلي و تيم‌ها بر سر محدود سازي بودجه و نيز كناره‌گيري روز چهارشنبه BMW از حضور در رقابت‌هاي فصل آينده به آن نياز داشت.

راننده‌اي همانند ميشائيل شوماخر در پشت فرمان فراري يعني توجه و نگاه مثبت به باقي فصل. شوماخر همچنين گفت: اگرچه فرمول يك براي من از مدت‌ها پيش به طور كامل پايان يافته بود، با اين حال من به دليل رابطه نزديكم با اين تيم نمي‌توانم اين شرايط ناخوشايند را ناديده بگيرم و نسبت به آن بي‌تفاوت باشم. به عنوان يك رقيب و راننده از اين چالش تازه خوشحالم.

روزنامه ورزشي گاتزتا دلواسپورت كه پيش‌تر از عدم حضور شوماخر در رقابت‌هاي فرمول يك نوشته بود، به نقل از تيم فراري نوشت: "فراري در نظر دارد شوماخر را تا زماني كه ماسا نمي‌تواند پشت رل بنشيند، جانشين راننده برزيلي‌اش كند."

بر اين اساس شوماخر بايد تمرين‌هاي آماده‌سازي ويژه‌اي را از سر بگذراند. او بايد در عوض سه هفته خودش را براي دور يازدهم رقابت‌هاي فصل در والنسيا آماده كند. به دليل ممنوع بودن رانندگي آزمايشي در رقابت‌هاي فرمول يك شوماخر نمي‌تواند با خودروي فراري تمرين داشته باشد. او در فوريه گذشته در حادثه‌اي كه به هنگام رانندگي موتور برايش رخ داد، از ناحيه گردن دچار آسيب ديدگي شد و تا مدت‌ها نمي‌توانست تمرين كند و حتي شروعش در رقابت‌هاي بين‌المللي موتورسواري آلمان را هم به تاخير انداخت.

ويلي وبر مدير برنامه‌هاي شوماخر هم نبود اطمينان به خودرو را دليل گفته‌هاي روز يكشنبه‌اش عنوان كرد جايي كه گفته بود شوماخر به احتمال 200 درصد تلاشي براي بازگشت به رقابت‌هاي فرمول يك نخواهد كرد و هر مسابقه براي او همانند يك قمار خواهد بود. شوماخر هم اهل قمار نيست.

وبر در تازه‌ترين اظهار نظرش به روزنامه آلماني گفت: فراري از او درخواست كرد اين كار را انجام بدهد و او نمي‌توانست به آنها نه بگويد. او به عنوان بخشي از تيم آمادگي‌اش را اعلام كرد. اين براي همه خوب است. رسانه‌ها، هواداران، فرمول يك. اينكه آيا اين تصميم براي خودمان هم خوب است يا نه معلوم خواهد شد.

دور بعد رقابت‌ها 23 اوت برگزار خواهد شد و 6 دور ديگر تا پايان فصل 2009 رقابت‌هاي فرمول يك باقي است. فيليپه ماسا شنبه پيش در دور تعيين خط جايزه بزرگ مجارستان دچار حادثه و راهي بيمارستان شد. زمان بازگشت او به رقابت‌ها معلوم نيست.

** واكنش‌ها به بازگشت شوماخر

گاتزتا دلواسپورت: او دوباره مي‌آيد. او نتوانست نه بگويد و فراري هم نتوانست از او چشم بپوشد. زيباترين زوج تاريخ فرمول يك در موقعيتي دراماتيك دوباره در كنار هم قرار مي‌گيرند. تمام فرمول يك جشن مي‌گيرد.

توتو اسپورت: فراري شايسته تشويق است. مزلي و اكلستن بايد به مارانلو رفته و در جلوي در فراري زانو بزنند. از والنسيا آمار تماشاگران تلويزيوني اوج خواهد گرفت معجزه‌اي كه تنها از شوماخر و فراري برمي‌آيد.

ديلي ميرر: ما گفته بوديم. ميشاييل شوماخر در 40 سالگي به فرمول يك بازگشت. يك ميليون سود براي هر روز.

ماركا: قيصر پس از سه سال به فرمول يك بازمي‌گردد

گاتزتا اسپورتيوا: بازگشت افسانه

لوييز آنتونيو ماسا (پدر فيليپه): فيليپه بدون ترديد از اين خبر خوشحال خواهد شد.

سباستين فتل: فكر مي‌كنم اين خبر براي همه شگفتي بزر گي باشد.

رالف شوماخر (برادر ميشاييل): فكرش را مي‌كردم كه او باز هم به فرمول يك بازگردد. اين بهترين اتفاقي بود كه مي‌توانست براي فرمول يك رخ دهد.

لانس آرمسترانگ: ديدن دوباره شوماخر در رقابت‌ها هيجان‌انگيز است. او بزرگ‌ترين تمام دوران‌هاست.

فرانتس بكن‌باوئر: از اين به بعد هر بار تماشاگر فرمول يك خواهم بود.

منبع: ایسنا
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
بادوئر جايگزين ماسا؛شوماخر پشيمان شد

ميشاييل شوماخر به رقابت‌هاي فرمول يك بازنمي‌گردد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين راننده افسانه‌اي روز سه‌شنبه اعلام كرد به رقابت‌هاي فرمول يك برنمي‌گردد. شوماخر كه سابقه هفت عنوان قهرماني‌ در اين رقابت‌ها را دارد، در گفت‌وگو با پايگاه اينترنتي‌اش با اعلام اين خبر عنوان كرد: ما شب گذشته با لوكا دي مونته زمولو، رييس تيم فراري حرف زدم و به او و همچنين استفانو دومينكالي اطلاع دارم كه نمي‌توانم جانشين فيليپه ]ماسا[ بشوم.

اين راننده 40 ساله علت انصراف خود را درد گردنش خواند. او گفت: با وجود تمام تلاش‌هايمان در زمينه پزشكي نتوانستيم درد را كنترل كنيم. اين درد ناشي از حادثه‌اي است كه در يك حادثه موتورسواري براي شوماخر به وجود آمد. شوماخر ادامه داد: پيامدهاي آن حادثه متاسفانه بسيار سنگين است. از همين رو گردن من نمي‌تواند فشار بيش از اندازه در فرمول يك را تحمل كند. براي جوانان حاضر در فراري و همه هواداراني كه برديم آرزوي موفقيت كرده بودند بسيار ناراحتم.

تنها يك بار ديگر مي‌توانم بگويم كه تمام تلاشم را به كار بستم همه آنچه در توانم بود. دوست داشتم با كمال ميل جاي فيليپه را پر كنم. اكنون تنها كاري كه برايم باقي مي‌ماند آن است كه براي تمام اعضاي تيم در ادامه رقابت‌ها آرزوي موفقيت كنم.

"زابينه كم" سخنگوي شوماخر در گفت‌وگو تلويزيوني از لطمه به يكي از شريان‌هاي او در آن حادثه خبر داد. به گفته او اين آسيب ديدگي تا آن اندازه ناگوار است كه ميشائيل نمي‌تواند فشار بي‌اندازه‌اي را كه در فرمول يك وجود دارد را به سادگي تحمل كند.

لوكادي مونته زمولو، رييس فراري هم واكنشي نااميدانه به انصراف شوماخر داشت: «بسيار ناراحتم كه اين ناراحتي براي ميشائيل به معناي عدم امكان او براي شركت در رقابت‌ها است. بدون ترديد بازگشت او براي فرمول يك خوب بود. مطمئن هستم كه او مي‌توانست دوباره بر سر قهرماني بجنگد.»

يوخن ماس، راننده سابق رقابت‌هاي فرمول يك هم گفت از انصراف شوماخر ناراحت نيست: «خطر اين كه شوماخر به عنوان بازنده از تاريخ رقابت‌ها كنار برود، تقريبا زياد بود. خيالم راحت شد، كه اين خطر برطرف شده است.»

لوكا بادوئر جانشين شوماخر و فيليپه ماسا در فراري خواهد شد.

ماسا به خاطر حادثه در دور تعيين خط رقابت‌ها جايزه بزرگ مجارستان اين فصل از رقابت‌ها را از دست داد.

منبع:ایسنا
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
فراري ترمز ماسا را كشيد
بازگشت به پيست، سال آينده

فليپه ماسا براي بازگشت به رقابت‌هاي فرمول يك بايد تا فصل جديد رقابت‌ها صبر كند. فراري تمام بحث‌ها درباره بازگشت احتمالي راننده 25 ساله و برزيلي‌اش به پيست در فصل جاري رقابت‌هاي فرمول يك را رد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در روزهاي اخير بحث‌هاي زيادي درباره حضور ماسا در باقيمانده رقابت‌هاي فصل جاري فرمول يك مطرح شده بود كه اكنون تمامي آنها رد شده است. تيم ايتاليايي فراري اعلام كرد كه ماساي آسيب ديده در دور تعيين خط رقابت جايزه بزرگ مجارستان تنها در خودروي سال 2007 اين تيم مي‌تواند تمرين كند و بررسي‌هاي انجام شده در روزهاي جمعه و شنبه در پاريس اگرچه مثبت بودند اما،نه تا آن اندازه كه به ماسا اجازه بدهد در اين فصل به رقابت‌ها بازگردد.

در اظهارنظر رسمي فراري در پايگاه اينترنتي‌اش همچنين آمده است: «زماني كه ماسا در F2007 مي‌نشيند، زمان سنجي در كار نخواهد بود. او براي آنكه در كنار فرناندو آلونسو قرار بگيرد، زمان كافي در اختيار خواهد داشت. »

اين راننده برزيلي نخست بايد به پيست رقابت‌ها عادت كند. تست روز دوشنبه (امروز) ماسا اگرچه با اهميت است اما، به هيچ روي به اين معني نيست كه او به زودي و در آينده نزديك در رقابت‌ها شركت خواهد كرد.

ماسا در رقابت هفته آينده در برزيل به صورت نمادين پرچم سياه و سفيد پايان مسابقه را تكان خواهد داد. جنسون باتن راننده انگليسي براون GP زادگاه ماسا مي‌تواند قهرماني زودهنگام فصل 2009 را جشن بگيرد.

در وب سايت فراري و خود ماسا همچنين آمده است كه چشم چپ او دوباره به طور كامل بينايي‌اش را بدست آورده است.

منبع:ایسنا
 

schumi

Registered User
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
755
لایک‌ها
155
محل سکونت
كرمان
بازگشت دوباره میشائیل شوماخر به فرمول یک

0,,5048223_4,00.jpg

ورود میشائیل شوماخر به صحنه‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک را می‌توان "بازگشت سال" لقب داد. این قهرمان ۴۱ ساله این‌بار برای مرسدس پشت فرمان "کمان طلایی" خواهد نشست. همراه شوماخر، نیکو رزبرگ، راننده‌ی ۲۴ ساله خواهد بود.

رییس جدید شوماخر یک آشنای قدیمی است: راس براون، سرپرست تکنیکی تیم فراری؛ تیمی که شوماخر را سال‌ها به عنوان راننده با خود داشت. براوان سهم عمده‌ای در قهرمانی‌های شوماخر داشته است.

طبق خبرها، قرار است شوماخر برای نخستین بار در ماه ژانویه خودروی جدیدش را امتحان کند و در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۰ بر پیست اتومبیل‌رانی بحرین حاضر شود. به این ترتیب شوماخر درست ۱۲۳۹ روز پس از آخرین مسابقه در شهر سائوپائولوی برزیل بار دیگر برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان با دیگر مدعیان دست و پنجه نرم خواهد کرد.

در ماه اوت سال جاری میلادی پس از تصادف سنگین فیلیپه مسا، راننده‌ی تیم فراری و هم‌تیمی سابق، میشائیل شوماخر برای بازگشت به مسابقات فرمول یک و کمک به تیم فراری اعلام آمادگی کرد. انتشار این خبر بازتابی جهانی را به خود به همراه داشت، اما مشکلات جسمی که پس از یک سانحه‌ی رانندگی با موتور سیکلت برای شوماخر پیش آمد، موجب شد که وی از تصمیم خود برای جانشینی مسا صرف‌نظر کند.

شایعات بر سر تیم تازه‌‌ی شوماخر، یعنی مرسدس، از چندی پیش بر سر زبان‌ها افتاده بود. این شایعات زمانی بیشتر قوت گرفت که مسئولان مرسدس مدیریت تیم قهرمان و مطرح "براون" را بر عهده گرفتند و به این ترتیب توانستند راس براون را به عنوان رییس این تیم در کنار خود داشته باشند. براون در ابتدا اعلام کرد که شوماخر هیچ آرزویی مبنی بر بازگشت دوباره ندارد و رییس تیم مرسدس نیز یک بار از "آرزوها"یی حرف زد که "همیشه منجر به واقعیت نمی‌شوند".

در این بین مدیر برنامه‌های شوماخر نیز هر گونه تماس با مرسدس را تکذیب کرد و در عین حال خود را از پخش چنین گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌ها متعجب نشان داد. با این همه شوماخر سرانجام پس از این حرف و حدیث‌ها روز ۲۳ دسامبر خبر بازگشت‌اش به مسابقات قهرمانی فرمول یک را تأیید کرد.

شوماخر قراردادی سه ساله با تیم مرسدس امضا کرده است.


زنده باد SCHUMI:thumbsup:
 

CBS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
حدود ۳۷ سال پیش یعنی در سوم ژانویه ۱۹۶۹ ، رلف و الیزابت شوماخر درشهر هورث ـ هلمونهیم از توابع کلن در آلمان غربی صاحب پسری شدند که نامش را مایکل گذاشتند. چندی بعد خانواده به شهر کرپین ـ منهیم ، یک شهر کارگری درنزدیکی کولون عزیمت کرد، آنجا بود که خانواده او با کارتینگ آشنایی پیدا کردند. پدرش یک اتومبیل کارتینگ را که با موتور یک ماشین چمن زنی قدیمی تقویت کرده بود در اختیار مایکل گذاشت. این گونه بود که از رکاب حقیر یک اتومبیل کوچک و بی ارزش، رکاب قهرمانی جهان زیر پای مایکل شوماخر لمس شد. با درایت پدر و روج جوان و فعال مایکل، کارتینگ به دغدغه اصلی خانواده تبدیل شد. اوتوانست درمسابقات متعددی ازجمله در سال ۱۹۸۴ قهرمانی جوانان آلمان ، پیروزی کسب کند. بعدها کم کم با نشان دادن استعداد خود توانست در "فرمولا فورد" یا در لفظ آلمانی " فرمولا کوئیک " و در همان راستا در رده های بالاتر گام بردارد.در فرمولا ۳هم موفقیت لازم را کسب کرد تا بدین گونه راهش رابرای ورود به رقابت های جهانی فرمولاوان هر چه بیشتر آماده کند. از جردن شروع کرد وبا فراری به پایان رساند.
صحبت از قهرمانی ها و مقام های متعدد این آچار فرانسه آلمانی اگر چه لازم وجالب است اما لطف دیگر جنبه های بحث را ندارد. جنگجویی وی در کارش با خصوصیات جالب دیگری از زندگی شخصی اش آمیخته است که محبوبیتش را دو چندان میکند. پی مودن بانوز ( خبرنگار تایمز) در مقاله ای در ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۴ می نویسد : مایکل شوماخر مسلسل قهرمانی که فرمولاوان را به قتل رسانده است.باریکلو با شوماخر رقابت نمی کند.مایکل آنقدر قدرت دارد که هم تیمی اش باید برایش لنگ بیاندازد.

مایکل شوماخر راننده سابق فرمولاوان وقهرمان ۷ فصل جهان است. بر اساس رده بندی F۱ ازنظر آماری « بهترین ورزشکار درسرتاسر جهان بوده وهست » اواولین ورزشکار میلیاردر جهان نیز هست بطوریکه گفته میشود تنها در سال ۲۰۰۴ سالیانه حدود ۸۰میلیون دلار دستمزد می گرفته است.در نظر سنجی در زمینه کاری اش در فرمولاوان بعنوان محبوبترین رانند F۱ از طرف هواداران برگزیده شد.
درزمینه کاری اش در فرمولاوان بخاطر توانایی دررقم زدن دورهای بسیار سریع خصوصا درلحظات دشوار مشهور است. همچنین توانایی اداره اتومبیل بویژه در جوبارانی ازویژگی های منحصر بفرد وی بوده است همین غلبه بر سخت ترین عامل ممکن یعنی رطوبت وی را به \Regenkonig( سلطان باران ) یا "Regenmeister " ( ارباب باران ) مشهورکرده است.همچنین به خاطر فراری سرخ رنگش و نیز باتوجه به مانفرد ون ریچتافن ( موفقترین خلبان جنگ جهانی اول ) به وی ( بارون سرخ ) نیزمی گویند. القاب دیگری مانند« شومی » و« شو» نیز معرف او هستند. محبوبیت عامی شوماخر بیشتر به علت آوردن فرمولاوان به عرصه ورزشی آلمان بوده چرا که این ورزش مهیج را به صحنه ورزشی آلمان آشنا کرد که در
تاریخ F۱ بی نظیراست.رانندگان جوانتر آلمانی مانند "سباستین وتل "معتقدند شوماخر کلید گشایش درب F۱ به روی آنان بوده است.

● مدالسیون افتخار
شوماخر توانست جایزه ورزشکار برتر سال جهان ـ لاروس ـ را در سال های ۲۰۰۲ و۲۰۰۴ به خاطر عملکرد فوق العاده اش در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به خود اختصاص دهد. هر ورزشکار طمع رسیدن به این جایزه را دارد. در تاریخ ۷ ساله بوجود آمدن این جایزه بزرگ از هر کس دیگری ( سه سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ ) نامزد دریافت ان شده است.
● کلاه خود شوبرت
شوماخر در طراحی اولین کلاه ایمنی از جنس کربن سبک وزن به شوبرت کمک کرد. در سال ۲۰۰۴ یک نمونه از آن بصورت عمومی آزمایش مقاومت گردید. برای این کار یک تانک را بر روی آن عبور دادند وکلاه دست نخورده باقی ماند. در آخرین گراند پری وی کلاه ایمنی اش که استفاده می کرد با ترکیبی از اسامی ۹۰ گراند پری قهرمانی وی طراحی شده بود.

● یک ورزشکار ـ یک شوهر ـ یک پدر
در آگوست ۱۹۹۵ "کورینا بچ" وارد زندگی مایکل شد.جینا ماریا ( متولد ۱۹۹۷ ) و میک ( متولد ۱۹۹۹ ) نتیجه ازدواج آنها هستند. انها از سال ۲۰۰۶ در گلاند سویزرلند در نزدیکی دریاچه جنوا زندگی می کنند. شوماخر همواره از مدافعان زندگی خصوصی اش بوده وازشهرت در این زمینه نیزبهرمند است.
● آنسوی F۱
شوماخر اولین ورزشکار میلیاردرجهان است. بیشتر در آمد وی ازتبلیغات است.شرکت ندوچ وورمونز براتوگ » در طی یک قرارداد از سال ۱۹۹۹ برای پوشیدن کلاه لبه دار۱۰سانتیمتری این شرکت با ۸ آگهی بر آن مبلغ ۸ میلیون دلار آمریکا به وی پرداخت کرده است. این قرارداد تا سال ۲۰۱۰ تمدید شده مایکل برای تیم فوتبال محلی اش یعنی FC اینچنین بازی میکند. اوهمچنین درچندین بازی فوتبال خیریه شرکت داشته ومسابقاتی رانیز بین رانندگان F۱ ترتیب داده است.
او ۱۰ میلیون دلار آمریکا برای کمک به زلزله زدگان اقانوس هند درسال ۲۰۰۴ پرداخت کرد. بعدها معلوم شد که یکی از محافظان وی « پورخارو کرامر» که همراه با همسرش درتعطیلات در فوکت تایلند بسر می برده اند در آن حادثه جان باخته است. اوهمچنین رابطه خوبی با یونسکو دارد و ۵/۱ میلیون یورو به آنها پرداخت کرده است.
● پرده آخر
گراند پری برزیل یعنی آخرین گراند پری۲۰۰۶ ونیز گراند پری شوماخرروزی بود که خیلی چیزها تعیین می شد .سکانس آخر تجلی آرزوی شوماخر درتمام کارش با هشتمین قهرمانی F۱ بود. قبل ازمسابقه، قهرمان افسانهای فوتبال "پله" هدیه ای به پاس سال ها خدمت شوماخر به فرمولاوان به وی اهدا کرد. درنبرد آخر دور به دور می تاخت و در آخرین ساعات کارش یک نمایش نفس گیر قهرمانی راارائه کرد .اما سکانس آخر آنگونه که باید کلید نخورد یک برخورد ـ یک تصادف وخداحافظی بدون جام هشتم!
گفته می شود که وی در فصل ۲۰۰۷ معاونت رئیس جدید اسکودریا فراری یعنی "جین تادت " رابعهده خواهد داشت. کار اصلی کمک در انتخاب رانندگان آینده فراری است.
▪ نام: مایکل شوماخر ( میکائیل شوماخر )
▪ ملیت : آلمان
▪ سالهای فعالیت : ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶
▪ تیم ها : جردن، بنتون، فراری
▪ وضعیت تاهل : ازدواج با " مورینا بچ "
▪ اولین گراند پری : ۱۹۹۱ بلژیک
▪ آخرین گراند پری : ۲۰۰۶برزیل
▪ اولین پیروزی : ۱۹۹۱ گراند پری بلژیک
▪ آخرین پیروزی : ۲۰۰۶ گراند پری چین
▪ گراند پری : ۲۵۰ بار
▪ قهرمانی : ۷ بار ( ۱۹۹۴ ـ ۱۹۹۵ ـ ۲۰۰۰ ـ ۲۰۰۱ ـ ۲۰۰۲ - ۲۰۰۳ ـ۲۰۰۴ )
▪ پیروزی مسابقات : ۹۱ بار
▪ روی سکو ( جزوسه نفر ) : ۱۵۴ بار
▪ پل پزیشن : ۶۸ بار
▪ کسب بهترین دور : ۷۶ بار
 

CBS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
فرمول یک (در زبان انگلیسی: Formula One) که به اختصار «F۱» نوشته می‌شود، همچنین به «مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ» نیز مشهور است. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA)، سازمان‌دهی ورزش‌های اتومبیل‌رانی و مسابقات اتومبیل‌رانی را برعهده دارد.
مقصود از لفظ «فرمول» مجموعه‌ای از مقررات و قوانین است که تمامی شرکت‌کنندگان و خودروها باید از آن متابعت کنند. فصل قهرمانی فرمول یک جهان از مجموعه‌ای از مسابقات، که به جایزه بزرگ مشهور است تشکیل شده، که معمولاً در فهرست پیست‌های فرمول یک، و در معدودی موارد در جاده‌های بسته شهری برگزار می‌شود. نتایج تمامی مسابقات جمع بسته می‌شود تا دو فهرست قهرمانان فرمول یک جهان در هر سال، یکی در بخش فهرست رانندگان قهرمان فرمول یک جهان و دیگری در بخش فهرست سازندگان قهرمان فرمول یک جهان مشخص شود. این مسابقات یک رویداد مهم تلویزیونی است که میلیون‌ها نفر از بیش از ۲۰۰ کشور جهان آن را بصورت زنده تماشا می‌کنند. خودروها با سرعتی تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت (حدود ۲۲۰ مایل در ساعت) با هم مسابقه می‌دهند.
مقررات این مسابقات شامل شماری محدودیت‌ها و شرایطی است که خودروها باید از آن متابعت کنند. از جمله مواردی که این مقررات به خاطر آن تدوین شده، می‌توان به کنترل ایمنی سرعت‌های فزاینده اشاره کرد. از سال ۲۰۰۶ [۱] موتور درونسوز به موتورهای طبیعی V۸ دارای (ظرفیت) جابجایی ۴/۲ لیتر است (که حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت و در حدود ۱۹۰۰۰ دور در دقیقه (رم‌پ) تولید می‌کند. عملکرد خودروها تا حدود زیادی به الکترونیک، آیرودینامیک، فنربندی و چرخ‌ها بستگی دارد.
مسابقات فرمول یک در طول تاریخ تحولات و تغییرات بسیاری را شاهد بوده‌است. در طول سالهای متوالی موتورهای بسیاری به کار گرفته شده است؛ موتورهای عادی، تقویت‌شده و توربو، که از straight-۴ تا H۱۶ با جابجایی سوخت ۵/۱ تا ۵/۴ لیتر متفاوت است. حداکثر قدرتی که در طول تاریخچه مسابقات به دست آمده ۱۲۰۰ اسب بخار در پیست مسابقات در دهه ۱۹۸۰ بوده‌است.
قاره اروپا دارای طرفداران بسیاری از مسابقات فرمول یک و بازار اصلی آن است. با این وجود، مسابقات جایزه بزرگ در سرتاسر جهان برگزار شده، و با برگزاری مسابقات جدید در بحرین، جمهوری خلق چین، مالزی و ترکیه، دامنه این مسابقات در حال گسترش است.
مسابقات فرمول یک در مقام گران‌ترین ورزش جهان، دارای تأثیرات اقتصادی چشمگیری است و نزاع‌های مالی و سیاسی آن نیز کاملاً مشهود است. جایگاه و محبوبیت بالای این ورزش آن را تبدیل به یک محیط آشکار تجاری کرده، که این امر منجر به سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری توسط حامیان مالی و تبدیل این سرمایه‌گذاری‌ها به بودجه‌های عظیم برای تیم‌های سازنده فرمول یک شده‌است.
دفتر مرکزی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) در شهر کنکورد، پاریس واقع است. این فدراسیون مسئولیت نظارت بر این مسابقات را برعهده دارد. رئیس کنونی این فدراسیون مکس موسلی است. حقوق تجاری فرمول یک در دارایی‌های گروه فرمول یک، که اکنون مالکیت آن در اختیار آلفا پرما است، سپرده شده‌است.
 

CBS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
با اينکه تکليف قهرمان اتومبيلراني جهان در برزيل مشخص شده بود اما رانندگان ردبول ريسينگ از هيچ تلاشي براي تثبيت موقعيت خود در جدول کوتاهي نکردند.

پس از طي زماني برابر 103.414 ثانيه «سباستين فتل» پديده اين فصل فرمولا وان، نام خود را به عنوان نخستين قهرمان گرندپري ياس مارينا به ثبت رساند تا هم تيمي اش «مارک وبر» و قهرمان فصل يعني «جنسن باتن» به ترتيب با اختلاف 17.8 و 18.4 ثانيه به گرد او هم در خط پايان نرسند. عليرغم آنکه در شروع مسابقه «لوئيس هميلتون» در خط نخست قرار داشت و تا دور هفدهم که به پيت وارد شد، به فاصله زماني 1.4 ثانيه اي با خودروي دوم رسيده بود اما دو دور بعد به دليل بروز اشکال در سيستم ترمز مجبور به ترک مسابقه شد و به اين ترتيب «وبر» که به دليل سوختگيري دور بيستم هم تيمي اش «فتل»، از او جلو افتاده بود در جاي دوم قرار گرفت.

سرانجام پس از هفده مسابقه سخت و نفس گير در فصل 2009 فرمولا وان، «جنسن باتن» انگليسي از تيم براون جي پي- مرسدس با 95 امتياز اول شد، «سباستين فتل» آلماني از تيم ردبول ريسينگ- رنو با 84 امتياز در جايگاه دوم ايستاد و «روبنس باريکلو» برزيلي از تيم براون جي پي- مرسدس با 77 امتياز در مکان سوم قرار گرفت. «مارک وبر»، «لوئيس هميلتون»، «کيمي رايکونن»، «نيکو روزبرگ»، «يارنو ترولي»، «فرناندو آلنسو» و «تيمو گلوک» رتبه هاي چهارم تا دهم را کسب کردند. در رده بندي تيمي نيز براون جي پي- مرسدس، ردبول ريسينگ- رنو و مک لارن- مرسدس به ترتيب با 172 و 153.5 و 71 امتياز اول تا سوم شدند، فراري با 70 امتياز چهارم شد و تويوتا 59.5 امتيازي در جاي پنجم ايستاد.
 

CBS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
رقابتهاي اتومبيلراني ژاپن با قهرماني تيم اتومبيلراني بي ام دابليو همراه بود.

در دور نهايي رقابتهاي قهرماني اتومبيلراني کلاس اتومبيلهاي گشت ژاپن که در هوايي باراني و در پيست اتومبيلراني اوکياما برگزار شد آگوستو فارفوس از تيم اتومبيلراني بي ام دابليو زودتر از ديگران از خط پايان گذشت و به مقام نخست رسيد.

پس از فارفوس،اندي پيرالاکز و يوان مولر ديگر هم تيمي هاي وي به ترتيب دوم و سوم شدند.
 
بالا