برگزیده های پرشین تولز

Head2Head: Call of Duty MW2

بنظر شما در عنوان MW2 کدام پلتفرم بهتر عمل کرده؟

  • Xbox360

    Votes: 4 100.0%
  • !?

    Votes: 0 0.0%
  • Ps3

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    4

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
ohn3pbmiwinh0w0fw2ui.jpg



بدون کوچکترین شک و شبه‌ای سال 2009 میلادی یکی از بزرگترین سال‌های بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری بشمار میره. انتشار عناوین بزرگ و پرشمار به‌نحوی که ترافیک سنگین بازی‌ها فرصت تست بازی‌های استثنایی رو هم از ما گرفته! معمولا پیش از شروع هر سال میلادی، لیستی تحت عنوان "
Most Wantedـه سال بعد" منتشر میشه و بازی‌هایی که اکثر قریب به اتفاق گیمرها منتظر عرضشون در سال آینده هستند، در این لیست معرفی میشن. شکی نیست بازی بسیار محبوب و دوست داشتنی CoD: MW2 در کنار عناوینی مثل RE5، UC2، SFIV و ACII در صدر لیست Most Wanted‌های سال 2009 میلادی قرار داشته و تعداد بسیار زیادی از گیمرها برای عرضه‌ی این عنوان روزشماری و حتی ثانیه‌شماری می‌کردند. نزدیک به یک هفته از عرضه‌ی رسمی و عمومی این عنوان می‌گذره (هرچند از یک ماه پیش این بازی در فروشگاه‌های ایران قابل تهیه بود) و ما تصمیم داریم در این تاپیک به مقایسه‌ی عملکرد دو ابر کنسول نسل هفتمی در چالشی از نوع MW2
بپردازیم!
از زمان تایید ساخت و تولید بازی CoD: MW2 از طرف مسئولان اکتیویژن، این بازی در راس خبرسازترین بازی‌های سال 2009 میلادی قرار داشته. از مناقشه‌ی سرورهای اختصاصی نسخه‌ی PC و طومار چند‌هزار امضاء، تا بحث و چالش پیرامون تیراندازی به‌افراد غیرمسلح، حذف بخش Party Chat در نسخه‌ی X360 و عکس‌العمل سیاسی دولت روسیه که جمع‌‌آوری نسخه‌های کنسولی بازی از قفسه‌های فروشگاه‌ها رو در پی داشت! اما با تمام این حواشی، بازی در تاریخ دهم نوامبر منتشر شد و خیلی زود تونست رکوردهای باورنکردنی‌ای رو در تاریخ بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری ثبت کنه. کسب رکورد بیشترین فروش در 24 ساعت نخست عرضه در کشور انگلستان، در کنار رسوندن رکورد کاربران آنلاین شبکه‌ی XBL به بیش از 2 میلیون نفر بصورت همزمان، تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های چشمگیر این عنوان استثنایی بشمار میاد.
از اونجا که MW2 ششمین نسخه‌ی رسمی از مجموعه‌ی Call of Duty بحساب میاد، طبق سنت رایج سالیان گذشته که ساخت شمارگان زوج بازی به استودیوی Infinity Ward محول میشه، اینبار هم مردان کالیفرنیایی فرصت پیدا کردند تا با ادامه دادن خط داستانی MW، یک بار دیگه قابلیت‌هاشون رو در ساخت FPSای خارق‌العاده به بقیه‌ی رقبا ثابت کنند. برای ساخت بازی از موتور اختصاصی کمپانی Infinity Ward یعنی IW 4.0 بهره گرفته شده که نسخه‌ی ابتدایی این موتور پیشتر بر روی عناوین MW و WaW امتحان خودش رو پس داده بود. در ساخت بازی MW2 از نسخه‌ی جدید موتور IW که قابلیت پردازش محیط‌های وسیع‌تر، جلوه‌های بصری و گرافیکی دقیق‌تر به‌همراه رندرینگ کارآمدتر رو داراست، به بهترین شکل ممکن بهره گرفته شده. همچنین در موتور جدید بخشی تحت عنوان "هوش مصنوعی دینامیک" در نظر گرفته شده که عکس‌العمل نیروهای دشمن رو بمقدار بسیار زیادی پیشرفت و گسترش داده. این قابلیت جدید جایگزین سیستم سنتی Respawn در سری CoD شده، بنحوی که با هر بار بازی در بخش داستانی می‌بایست منتظر عکس‌العمل‌های متفاوتی از طرف نیروهای دشمن باشید.
طبق روال گذشته قابلیت‌های دو کنسول X360 و PS3 رو در سه بخش مجزا اعم از گرافیک، پرفورمنس (عملکرد) و لودینگ‌تایم (زمان بارگزاری) بررسی می‌کنیم تا نهایتا کنسول برتر رو در این راند با کمک شما انتخاب کنیم.

گرافیک: در بحث تکنیکال هر دو کنسول در حوزه‌ی گرافیک برابر و نزدیک بهم عمل کردند. دقیقا مثل دو نسخه‌ی پیشین سری، یعنی MW و WaW، اینبار هم نسخه‌های هر دو کنسول در وضعیت 720p رندر میشن، اما پشتیبانی از 2x Anti-Aliasing تا حدودی این نقیصه‌ی سنتی رو پوشش میده. همونطور که در محصولات گذشته‌ی Infinity شاهد بودیم، علی‌رقم گرافیک پویا و مثال‌زدنی بازی، این‌بار هم شاهد کم‌کاری‌هایی در زمینه‌ی طراحی اشیاء هستیم. بطور مثال برخی از اشیاء موجود در محیط از تکسچرهای شارپ و مناسبی برخوردار هستند اما دقیقا در کنار این سطوح که با دقتی مثال‌زدنی طراحی شدند، آبجکت‌هایی با تکسچرهای بسیار ضعیف و دقت طراحی ناچیز بچشم میخورند.
در بحث کیفیت سایه‌ها، هر دو نسخه‌ی MW2 از سطوح دندانه‌دار و بعضا آزاردهنده رنج می‌برند، اما در ورژن X360 به‌لطف استفاده مناسب‌تر از سیستم Anti-Aliasing شاهد ناهمواری‌های کمتری هستیم. همچنین از جمله مواردی که اختلاف ناچیزی بین گرافیک دو کنسول ایجاد کرده، عدم وجود روشنایی ویژه‌ی تکنیک *Glare/Bloom در نسخه‌ی PS3 هستش. حالا چرا از لفض "اختلاف ناچیز" استفاده کردیم؟! در نسخه‌ی X360 این تکنیک بر روی سطوح فلزی اسلحه‌ها، کاراکترها و سطوح شفاف قابل رویت هستش، اما قبل از اینکه این ویژگی به‌عنوان یک برتری مطلق درنظر گرفته بشه باید به این نکته هم توجه داشت که این تکنیک تنها در زمان‌هایی که خبری از درگیری نیست قابل مشاهده خواهد بود! چیزی که مشخصه در مواقعی که مشغول تیراندازی هستید و از هم سمت گلوه‌های نیروهای دشمن بسمت شما شلیک میشن و هر آن نارنجکی در نزدیکی شما منفجر میشه، توجه کسی به تکنیک Glare/Bloom جلب نمیشه! البته با نگاهی منصفانه‌تر باید اعتراف کرد در مپ‌های کوهستانی و برفی این تکنیک بشدت خودنمایی میکنه و حتی در متن درگیری‌ها هم میشه از شفافیت ویژه‌ی اوون لذت برد.

پرفورمنس: هر دو نسخه‌ی کنسولی MW2 در بخش پرفورمنس، عملکرد مناسبی دارند اما هیچ‌کدوم مطلق و کامل نیستند. با مراجعه به تصاویر کپچر شده از هر دو کنسول متوجه می‌شیم در مواقعی که درگیری‌ها شدت می‌گیره باید با عارضه‌ی افت فریم‌ریت دست و پنجه نرم کنیم! نرخ فریم ریت بسته به موقعیت‌های متفاوت در بازی فرق داشته و از 60 فریم در ثانیه تا نزدیک به 30 فریم در ثانیه متغیره. نکته‌ی خوشحال کننده اینکه نرخ فریم ریت بازی به ندرت از 30 فریم در ثانیه تنزل می‌کنه و از این رو جای نگرانی وجود نداره، اما در صحنه‌های درگیری و ضدوخورد سنگین، برای نسخه‌ی PS3 نرخ بیشتری از افت فریم‌ریت (حتی کمتر از 30 فریم در ثانیه) ثبت شده. به‌علاوه تصاویر ضبط شده موید این امر هستند که در مواقعی که حجم دود عظیمی در بازی تشکیل میشه، هر دو نسخه با افت سنگین فریم مواجه میشن. دقیقا مثل نسخه‌های گذشته‌ی بازی تیم سازنده‌ از سیستم V Lock بهره گرفته تا از این طریق نرخ Screen Tearing رو تا حد امکان پائین بیاره. نتیجه‌ی کار کاملا رضایت بخش و مطلوب بوده. تیم سازنده با برنامه‌نویسی قوی و دقیق تونستن سیستم V Lock رو به بهترین شکل ممکن با موتور بازی سازگار و هماهنگ کنند که درنتیجه نرخ Screen Tearing به عدد دوست‌داشتنی صفر رسیده!
آمار و ارقام حاصل از آنالیزـه نسخه های X360 و PS3 عنوان MW2:
- فریم ریت کنسول PS3: بطور میانگین 53.73 فریم در ثانیه
- فریمریت کنسول X360: بطور میانگین 57.31 فریم در ثانیه
- نرخ Screen Tearing کنسول PS3: بطور میانگین0.0درصد
- نرخ Screen Tearing کنسول X360: بطورمیانگین0.0درصد

لودینگ‌تایم: مشابه نسخه‌های گذشته این‌بار هم زمان بارگزاری هرکدوم از مراحل بازی با روایت داستانی اوون مرحله پوشش داده شده و از اونجا که تمام آنالیزهای مربوط به بارگزاری بازی بطور همزمان و در ابتدای مراحل انجام میشه فرآیند لودینگ در طی بازی مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. اما در صورتی که قصد تکرار مراحل رو داشته باشید و علاقه‌ای به دیدن کات‌سیسن‌های روایت داستان بازی برای چندمین بار ندارید، باید گفت که نسخه‌ی X360 زمان بارگزاری سریعتری نسبت به رقیبش داره. بطور میانگین برای بارگزاری هر مرحله در نسخه‌ی PS3 زمان 27 ثانیه ثبت شده در حالی که برای کنسول X360 این زمان تنها 19 ثانیه ثبت شده. لازم بذکره هیچگونه نصب اجباری از طرف سازنده‌های بازی برای کنسول PS3 درنظر گرفته نشده.
آمار و ارقام حاصل از آنالیزـه نسخه های X360 و PS3 عنوان MW2:
- زمان بارگزاری ثبت شده در تست اول: کنسول PS3 بطور میانگین: 14 ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین: 14 ثانیه
- زمان بارگزاری ثبت شده در تست دوم: کنسول PS3 بطور میانگین: 40 ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین: 25 ثانیه
- زمان بارگزاری ثبت شده در تست سوم: کنسول PS3 بطور میانگین: 30 ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین: 20 ثانیه
- زمان بارگزاری ثبت شده در تست چهارم: کنسول PS3 بطور میانگین: 26 ثانیه/ کنسول X360 بطور میانگین: 18 ثانیه

صرف‌نظر از اینکه کدوم نسخه رو برای بازی کردن انتخاب می‌کنید محصول Infinity به‌هیچ وجه شما رو نا‌امید نخواهد کرد و لذت لازم رو بر روی هرکدوم از پلتفرم‌ها خواهید برد. اما مشابه تمامی راندهای گذشته می‌بایست یکی از پلتفرم‌ها به‌عنوان برنده‌ی قطعی این راند انتخاب بشه. با توجه به استفاده‌ی مناسب از تکنیک Glare/Bloom، سایه‌های استانداردتر در کنار نرخ فریم‌ریت بالاتر و همچنین زمان بارگزاری بمراتب کمتر در تکرار مراحل، کنسول Xbox360 بعنوان پلتفرم برتر در چالش با عنوان Modern Warfare 2 انتخاب میشه. هرچند تکرار این مسئله لازم بنظر میرسه که MW2 انقدر عالی و استثنایی طراحی و ساخته شده که پلتفرم مورد استفاده‌ی شما کوچکترین تاثیری در لذت بردن از این عنوان نخواهد داشت.
با مقایسه تصاویر رای خودتون رو در مورد پلتفرم برتر ارسال کنید.
By Vahid Ronin












برای راحت Load شدن تصاویر در چند پست قرار می گیرند :)

 
Last edited:

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
fzq179b2ln4qryjbiqy5.jpg

qwlfcwp988xxr1iny03e.jpg

در تصویر فوق تفاوت حالت HDMI و معمولی هر دو کنسول قابل رویت هستش


rkxsrfmge7mrii4l66g4.jpg

144h39hopdi8uaao1yqd.jpg


ei4242yhdwltt11pvqo7.jpg

uyh3o5npv64t0uqjljoa.jpg


y7p7rui8i5fgjmswnqq9.jpg

c70dai4tuvdmr37hiqx7.jpg
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
911ipdau1mjy6mok2ba9.jpg

8mz0ka2jj9p3cyyxz20p.jpg


g1jhwgnrvvsmck0bh8r0.jpg

ad3i0i2g7hqqb6s8nl20.jpg


4u4n0vvdg2apgsbk5sem.jpg

glapgt2qs0h7xto85xkh.jpg


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نتیجه گیری کلی:

nhlpdty303q1o6mpv5zs.jpg


 

Parsa-Undead

مدیر باز نشسته
تاریخ عضویت
5 مارس 2009
نوشته‌ها
3,761
لایک‌ها
1,121
محل سکونت
Tehran
« ؟! » چیه ؟! فحشه ؟ :دی

پ ن : باید می ذاشتی تو معرفی بازی البته ! :دی
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
فحش چیه بابا همون Tie هست :دی

اینجا کوچه و بازار های یزده :دی (کتاب فارسی )

پ.ن : مقایسه بین عملکرد 2 بازی هست ... :دی چه کاریه !!!:دی
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
به قول معروف بیشتر بدانید !:دی


* برای آشنایی بیشتر با تکنیک های Bloom و High Dynamic Range Rendering/HDR بتصاویر زیر مراجعه کنید:

mcjy414j4tdx1agm2g17.jpg


h9b4cadypermtezmlhub.jpg
 

Dark Hero

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
4,096
لایک‌ها
370
محل سکونت
Shiraz
آقا دمت گرم.
ولي اين كه يه چيز واضحي بود :دي
بدون شك Xbox360 بهتره.
ps3 فقط بخاطر Bluray ميشه گفت با xbox رقابت داره!
وگرنه..... اين حرفا نيست :دي
ممنون.
 

Blocker

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
24
محل سکونت
Where May I Roam
Ps3 از نظر کنسولی برتری هایی داره که Blue-ray هم یکی از اونهاست ... اما در این تست همون طور که گفتید X360 برنده بود !

دوستان رای بدید :دی

پ.ن : خواهش میشه :)
 
بالا