برگزیده های پرشین تولز

IT Bros

itbros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
سلام . من تازه وارد persiantools شده ام وقصد دارم یک قسمت برای آموزش ایجاد کنم .
Flash Professional cs3
و همچنین به فروم برنامه نویسی نیز سری بزنید که قصد آموزش برنامه های زیر را دارم:

زبان برنامه نویسی در فلش Action Script
زبان برنامه نویسی Visual Basic 6.02
زبان برنامه نویسی PHP
 

itbros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
سلام . من تازه وارد persiantools شده ام وقصد دارم یک قسمت برای آموزش ایجاد کنم .
Flash Professional cs3
و همچنین به فروم برنامه نویسی نیز سری بزنید که قصد آموزش برنامه های زیر را دارم:

زبان برنامه نویسی در فلش Action Script
زبان برنامه نویسی Visual Basic 6.02
زبان برنامه نویسی PHP

:f34r:
 

itbros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
امکانات جدید در Flash 8 Professional

فلش نسخه 8 که توسط شرکت ماکرومدیا (ادوبی) ارائه گردیده دارای دو محیط کاری جهت کاربردهای مختلف می باشد که عبارتند از :
• Flash 8 professional
• Flash 8 basic
در این کتاب به معرفی فلش Professional می پردازیم زیرا امکانات موجود در این نسخه در برگیرنده تمامی محتویات فلش Basic می باشد و علاوه بر آن توانمندی های قدرتمندتری را جهت کاربران حرفه ای ارائه کرده است. در زیر به جدیدترین امکانات عرضه شده در فلش 8 می پردازیم.
1. امکانات بیشتر در ابزار Gradiant : کنترل های جدید به شما امکان استفاده از ابزار Gradiant را به صورت های پیچیده تر فراهم میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به معرفی ابزار Gradiant مراجعه کنید.
2. امکانات جدید در ترسیم اشکال به صورت های عادی و یا شیئی : در فلش با نسخه های قدیمی اگر یک شکل را ترسیم می کردید این شکل بر روی سایر شکل های موجود در صفحه و آن چه را که در زیر خود بود و به شرط آن که در همان لایه باشند را حذف می کرد در فلش 8 می توانید اشکال را بصورت های عادی (مدل قدیمی ) و یا مدل شیئی ترسیم کنید در مدل شیئی ترسیم های خود را به صورت شی انجام دهید تا این ترسیمات سایر شکل ها را که در زیر قرار گرفته اند را از بین نبرند ترسیم به صورت شیئی با فعال کردن کلیدی در قسمت خصوصیات (Options) پنل ابزار (Tools) امکان پذیر می باشد ابزارهای زیر همگی دارای این امکان در طراحی می باشند : Line-Pen-Oval-Pencil-Rectangle-Brush لذا در معرفی هریک از این ابزار طراحی، از آوردن این مطالب خودداری شده است.

3. بهبود وضعیت متن در فلش : اشیا از نوع متن سازگاری ظاهری بهتری در زمان نمایش در اجرا کننده فایل های فلش (Flash Playr) و متن های تایپ شده دارند.
4. استفاده از دستورات اکشن اسکریپت بدون نیاز به شناخت جزئیات : برای کسب توضیحات بیشتر به بخش معرفی پنل Actions مراجعه کنید.
5. ناحیه کاری گسترش یافته : می توانید از نواحی اطراف صفحه کاری فلش جهت نگهداری اشیا یا اشکال گرافیکی استفاده کنید در حالی که این قسمت ها در زمان اجرای فایل SWF نمایش داده نخواهند شد.
6. امکان باز کردن چند سند (*.Fla) به طور همزمان در فلش : می توانید چندین فایل فلش را به طور همزمان باز کنید و سند فعال را از قسمت بالای صحنه کاری فلش انتخاب کنید.
7. پنل کتابخانه (Library) چند قسمتی : به کمک این پنل می توانید چندین پنل کتابخانه را به طور همزمان باز کنید.
8. ساده شدن پنجره Publish Setting : جهت کسب اطلاعات بیشتر به فصل تولید محصول در فلش مراجعه کنید.
9. ایجاد امکان Undo/Redo بر روی اشیاء : اکنون می توانید تغییرات اعمال شده بر روی اشیاء را کنترل کنید. اگر از این امکان استفاده کنید برای هر شی در صحنه فلش و در کتابخانه دارای لیست Undo/Redo مربوط به خود می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتربه معرفی پنل History مراجعه کنید.
10. ساخت انیمیشن های به روش Ecasing Mode : در این روش ساخت انیمیشن فلش نموداری بر حسب Frames/Tween را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید میانیابی های حرکتی را با امکانات بیشتری را ایجاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر به فصل انیمیشن در فلش بخش میانیابی حرکتی مراجعه کنید.
11. فیلترهای گرافیکی اضافه شده به فلش: می توانید افکت های گرافیکی را به اشیا موجود در صحنه اعمال کنید و این افکت ها را در طول انیمیشن خود وارد کنید به این معنا که ضمن اعمال انیمیشن در طول فریم های متوالی می توانید افکت گرافیکی مورد نظر خود را در طول این فریم ها بر روی اشیاء اعمال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به فصل فیلترهای گرافیکی و ترکیب تصاویر در فلش مراجعه کنید.
12. ترکیب تصاویر در صحنه فلش : در فلش 8 می توانید تصویر اشیاء قرار گرفته در صحنه فلش را که بر روی هم قرارگرفته اند را با یکدیگر ترکیب کنید در این روش میتوانید نحوه ترکیب تصویر یک شی را با سایر اشیا قرار گرفته در زیر آن کنترل کنید برای کسب اطلاعات بیشتر به فصل فیلترهای گرافیکی و ترکیب تصاویر در فلش مراجعه کنید.
13. بهبود نمایش عکس های Bitmap در صحنه فلش 8 : عکس ها اکنون پس از افزایش یا کاهش اندازه بسیار بهتر نمایش داده می شوند.
14. بهبود نمایش متن ها در فلش 8: اکنون می توانی نحوه نمایش متن ها را در فلش کنترل کنید به این معنا که اگر متنی را به اندازه بسیار کوچک نوشته اید و قصد نمایش آن را به نحوی که قابل خاندن باشد ( به عنوان مثال در موبایل) را دارید می توانید تنظیمات دلخواه خود را به نحوی اعمال کنید که متن ها در خواندن یا در انیمیشن به درستی نمایش داده شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به فصل متن در فلش مراجعه کنید.
15. مبدل فرمت های تصویری به فرمت های قابل استفاده در فلش به نام Flv : یک مبدل جدید ویدئویی در فلش موجود است این نرم افزار جانبی که به صورت مجزا در فلش قرار داده شده امکان تبدیل فرمت های ویدئویی را به فرمت شناخته شده در فلش (*.FLV) را فراهم می کند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فصل پخش فیلم مراجعه
کنید

File PDF

baner.jpg
 

itbros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
آشنایی با فضای کاری فلش 8

فلش نسخه 8 شرکت ماکرومدیا (ادوبی) که در سپتامبر سال 2005 میلادی ارائه شده امکانات وسیعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، به طوری که طیف وسیعی از نیازهای کاربران با نیازمندی های متنوع را برطرف می کند. بسیاری از کارها را در فلش می توانید به وسیله پنل ها انجام دهید و از آنجا که تعداد پنل های موجود در فلش زیاد هستند، لذا شما می توانید آنها را نمایش دهید یا از دید پنهان کنید. با کمک کلید F4 می توانبد تمام پنل های محیط فلش را نمایش دهید یا پنهان کنید که این عمل از طریق منوی Window >> Hide Panels نیز امکان پذیر است.
شما می توانید تنظیمات مربوط به پنل های خود را ذخیره کنید که این عمل از طریق منوی زیر امکان پذیر است: Window >> Work Space Layout >> Save Current و همچنین می توانید از تنظیمات ذخیره شده برای پنل ها استفاده کنید که از طریق منوی Window گزینه Work Space Layout برای چیدن پنل ها استفاده کنید.
به طور کلی محیط فلش به 4 قسمت تقسیم می شود که عبارتند از :
• منوها : به کمک منوها می توانید به فرمانهای موجود در فلش دسترسی مستقیم داشته باشید.
• صحنه کاری : در این قسمت می توانید طراحی و یا ترسیم مورد نظر خود را انجام دهید.
• سطر زمانی : در این پنل می توانید فریم های مورد نظر خود را ایجاد کنید، به ازاء هر فریم موجود در لایه که در سطر زماهنی قرار دارد یک محیط کاری در اختیار شما قرار می گیرد به این صورت قادر خواهید بود که انیمیشن بسازید. فریم ها در لایه های متفاوت قرار می گیرند ، و محتویات هر فریمی که در لایه بالاتر قرار گیرد جلوتر از محتویات سایر لایه های زیرین نمایش داده خواهد شد. این قانون در مورد اشیاء موجو در یک لایه نیز حاکم است یعنی هرگاه چند شیء که در روی هم قرار گرفته اند شیی جلوتر نمایش داده خواهد شد که در بالای سایر اشیاء قرار گرفته باشد.


فایل Download PDF
 

itbros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
مبانی ابزارهای کاربردی در فلش 1

معرفی ابزار موجود در فلش را با آشنایی در مورد ابزار قرار گرفته در پنل Tools شروع می کنیم.

معرفی پنل ابزار و اجزاء موجود در آن:

اگر این پنل را مشاهده نمی کنید مراحل زیر را جهت نمایش آن طی کنید Window >> Tools یا با فشردن کلیدهای Ctrl + F2 می توانید این پنل را ظاهر یا محو نمایید. ابزار موجود در این پنل به شما امکان رسم کردن – رنگ آمیزی – انتخاب و ویرایش اشیاء را در صفحه کاری فلش می دهند. این پنل به 4 قسمت تقسیم شده است که عبارتند از :

1. قسمت ابزار (Tools) : که شامل ابزاری جهت رسم کردن و رنگ آمیزی، انتخاب و ویرایش می باشد.
2. قسمت نمایش (View) : شامل ابزار بزرگنمایی و تغییر ناحیه نمایش می باشد.
3. قسمت رنگها (Colors) : شامل ویرایشگرهای رنگ، خطوط و سطوح.
4. قسمت خصوصیات (Options) : شامل ویرایشگرهای ابزار انتخاب شده هستند.
به عنوان مثال شما می توانید پس از انتخاب ابزار کشیدن مستطیل گوشه های آن را از شکسته به منحنی تبدیل کنید. در ادامه به معرفی قسمت Tools می پردازیم. به تصویر و اعداد روبرو و توضیحات آمده دقت کنید.



معرفی ابزار Selection :

وظیفه آن انتخاب اشیاء و ویرایش اشکال ترسیم شده است و کلید میانبر جهت دسترسی سریع به آن کلید V می باشد.

توجه : نقاشی های شما در فلش که با ابزار استاندارد موجود در پنل ابزار و در سمت ابزار انجام می شود. که هر نقاشی رسم شده توسط ابزار استاندارد ( از این پس آن را شکل می نامیم ) از دو قسمت تشکیل می شوند 1- محدوده (Stroke) 2- سطح (Fill) همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید سطح توسط محدوده محصور شده است.



نکته : شیء عبارت است از مجموعه ای از اشکال ترسیم شده توسط ابزار موجود در فلش و خصوصیات آن ها، به عنوان مثال طراح می تواند یک دایره و مستطیل رسم شده را در قالب یک شیء تعریف کرده و خواص و متد ( رویداد ) مربوط به آن را تنظیم و کنترل کند و یا این شیء را در کتابخانه فلش قرار داده و آن را به کرات در انیمیشن خود با خواص جدید استفاده کند.


اگر ابزار Selection را انتخاب کنید در قسمت پایین همین پنل و در قسمت Options خصوصیات مربوط به آن نمایش داده خواهد شد که جهت تنظیم خصوصیات مربوط به این ابزار میباشند وظیفه آن ها به شرح زیر است :

1. خصوصیت Snap to Objects : انتخاب این گزینه باعث می شود در جابجایی اشیاء و شکل هایی که توسط ابزار Selection انتخاب شده حالت چسبندگی به سایر اشیاء و شکل ها به وجود آید.
2. خصوصیت Smooth : خطوط شکل هایی که توسط ابزار Selection انتخاب شده اند توسط این گزینه به منحنی میل می کند.
3. خصوصیت Straighten : خطوط شکل هایی که توسط ابزار Select انتخاب شده از منحنی به خطوط صاف میل می کند و لرزش های دست کاربر را در هنگام رسم خطوط از بین می برد.




فایل Download PDF
 

itbros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2007
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
0
مبانی ابزارهای کاربردی در فلش 2

معرفی ابزارFree Transform :

با کمک این ابزار می توانید بر روی ابزار یا اشکال انتخاب شده توسط ابزار Selection عملیات های تغییر اندازه – چرخاندن و ... را انجام دهید. از این ابزار می توانید پرسپکتیوهای مورد نظر خود را بر روی اشکال مختلف انجام دهید. برای انتخاب چند شکل کلید Shift را نگه دارید یا هر محدوده ای را که می خواهید توسط ابزار Selection انتخاب کنید. تمرین بعد را انجام دهید، هدف از این تمرین آموزش عملیات های قابل انجام توسط ابزار Free Transform می باشد.

تمرین : یک دایره را رسم کرده، عملیات های مختلف ممکن با این ابزار را شرح دهید :

1. توسط ابزار Oval یک دایره رسم کنید.
2. ماوس را بروی سطح دایره برده و دابل کلیک کنید.

نکته : هرگاه بر روی سطح یک شکل یک بار کلیک کنید،سطح انتخاب می شود و اگر دابل کلیک کنید سطح و خطوط محصور کننده ( محیط دایره ) انتخاب می شود.

3. در پنل Properties (Ctrl + F3) می توانید رنگ سطح و خطوط محصور کننده دایره را تغییر دهید.
4. ابزار Free Transform را انتخاب کرده یا کلید Q را بزنید.
5. نشانگر ماوس را در مجاورت مربع های کوچک ظاهر شده در اطراف شکل قرار داده و پس از تغییر نشانگر ماوس کلید سمت راست ماوس را پایین نگه داشته و ماوس را حرکت دهید و به تغییرات اعمال شده بر روی شکل دقت کنید.


خصوصیات ابزار Free Transform :

به کمک ابزار Oval یک دایره رسم کنید سپس با ابزار Selection بر روی آن دابل کلیک کنید از منوی Tools ابزار Free Transform را انتخاب کنید.
خصوصیات ابزار موجود در فلش از طریق منوی Main Toolbar نیز قابل دستیابی هستند این منو را می توانید از طریق Window >> Toolbar >> Main ظاهر نمائید.
1. خاصیت Snap to Object : فعال کردن این گزینه باعث می شود خطوط راهنمایی که در اطراف شکل ظاهر می شوند به هر شیئی در صورت نزدیک شدن بچسبند.
2. خاصیت Rotate and Skew : این ابزار که از طریق Main toolbar نیز قابل دسترسی می باشد، به شما اجازه می دهد که شکل مورد نظر خود را خم کرده یا بچرانید.
3. خاصیت Scale : این ابزار نیز از طریق Main toolbar قابل دسترسی می باشد، به کاربران امکان تغییر ابعاد اشیایی که انتخاب شده اند را در محورهای x و y و صفحه xy می دهد.
4. خاصیت Distort : اشکالی که کاربران در محیط فلش طراحی می کنند توسط یک مستطیل احاطه می شود. کاربران می توانند شکل های ترسیمی خود را با جابه جایی نقاط لنگری این مستطیل ویرایش کنند. به کمک ابزار Distort می توانید به شکل های ترسیمی خود در فلش پرسپکتیو بدهید.
دو ابزار Distort و Envelope برای شکل ها (shape) استفاده می شود و در صورتی که بخواهید اشیاء را با این دو ابزار ویرایش کنید باید با دابل کلیک روی اشیاء، اشکال تشکیل دهنده آن ها را با این دو ابزار ویرایش کنید.
متن های نوشته شده در فلش که با ابزار text نوشته می شوند نیز قابل ویرایش با این ابزار نیستند، شما می توانید برای تبدیل text به شکل (Shape) با کمک ابزار Selection متن مورد نظر خود را انتخاب کرده سپس از منوی Modify >> Break a part یا از کلید میانبر Ctrl + B استفاده کنید. این عمل شکستن را تا آنجا ادامه دهید که مستطیل محصور اطراف متن محو شده و متن موجود در صفحه به شکل (Shape) تبدیل شود، در آن صورت می توانید به کمک این دو ابزار و انتخاب متن توسط ابزار Selection به ویرایش مستطیل محصور کننده شکل بپردازید .


توجه : در صورتی که قصد انجام تغییرات بر روی شکل را به صورت متقارن دارید. می توانید با نگه داشتن کلید shift تغییرات ابزار Distort را به صورت متقارن بر روی آن ملاحظه نمایید.


5. خاصیت Envelope : به کمک این ابزار می توانید به طور کاملاً آزادانه لنگرهای مستطیل محاطی را شکل ها را با کمک منحنی های بیزیر ویرایش کنید در محیط این مستطیل که شکل مورد نظرتان را در بر گرفته مربع ها لنگرگاه و دایره ها نقاط انتهایی شاخک های بیزیر هستند. توجه کنید که هر لنگرگاه دارای 2 شاخک می باشد. جمعاً 8 لنگرگاه و 16 عدد شاخک داریم که لنگرگاه ها قابل جابه جایی می باشند. برای توضیحات بیشتر در مورد این ابزار به شکل زیر دقت کنید.

فایل Download PDF
 
بالا