آژانس هواپیماییexchanging

MLM يا Pyramid، مسئله اين است!

شروع موضوع توسط soroush_mahdavi ‏5 سپتامبر 2007 در انجمن ویژه کاربران عمومی

  1. soroush_mahdavi

    soroush_mahdavi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2007
    نوشته ها:
    248
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Tehran
    اين عنوان و بحثهايي كه خواهد شد برگرفته از خبرنامه سايت دوستان عزيزم (پيام آوران موج نو) مي باشد.
    من احساس كردم هنوز اين مطلب براي خيلي ها درست حل نشده.
    دوستاني رو ميبينم كه در حال كار كردن در يك شركت نتورك ماركتينگ هستند و هنوز نمي دانند كه اين طرح پيراميدي هست يا نه!!!.
    ميخوام اين بحثو براي دوستاني آغاز كنم كه ميخواهند اطلاعات درستي در اين ضمينه داشته باشند. البته با كمك گرفتن از اطلاعات دوستان عزيزم (پيام آوران موج نو).
     
  2. hajagha

    hajagha کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    436
    تشکر شده:
    4
    خب منتظریم!
     
  3. soroush_mahdavi

    soroush_mahdavi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2007
    نوشته ها:
    248
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Tehran
    شايد زماني كه طرحهاي پيراميدي با محصول وجود نداشت؛ ساده ترين محك تشخيص MLM از Pyramid اين بود كه نگاه كنيم يك طرح درآمدزايي، محصولي دارد يا نه. اما امروز چيزي كه زياد ديده ميشود طرحهايي هستند كه محصول در آنها بهانه اي بيش نيست به اين طرحها MLM هاي عضوگيري ميگوند.
    خوب از كجا ميتوان فهميد كه اين محصول، بهانه است يا واقعي؟
    چندين محك بسيار ساده براي اينكار مگويم كه نقاط مبهم و تاريك برطرف شود.
    از خودتان بپرسيد: "اگر فرصت درآمدزايي وجود نداشت آيا باز هم اين محصول را با اين قيمت مي خريدم؟" اگر جواب منفي باشد، احتمالا آن طرح، يك طرح پيراميدي است.
    سئوال جالبتر اين است كه از خودتان بپرسيد: "اگر از اين طرح درآمدزايي بيرون بيايم و ديگر توزيع كننده نباشم آيا باز هم به خريدن محصولات آن ادامه خواهم داد؟" باز هم اگر جوابتان منفي است احتمالا با يك طرح پيراميدي روبرو هستيد.
    در نهايت، زيباترين محك اين است:
    فرض كنيد كه مثلا شما وارد يك نتورك شده ايد و 1000 نفر زير مجموعه داريد

    [​IMG]

    همانطور كه مي دانيم تعداد زيادي از زير مجموعه هايتان هنوز وروديهاي خود را نگرفته اند. اما حالا فرض كنيد به شما بگويند ديگر از امروز كسي از اين 1000 نفر حق ندارند عضوگيري كند. بعبارت ديگر اين هرم 1000 نفره نبايد بزرگتر شود. حالا دو امكان پيش مي آيد:
    الف) اينكه هم كمپاني، هم شما و هم تمامي زير مجموعه هايتان از امروز ديگر هيچ سودي دريافت نمي كنيد و در واقع هرم از بين مي رود. در نتيجه طرح پيراميد است.
    ب) اينكه هم كمپاني، هم شما و هم تمامي زير مجموعه هايتان با اينكه عضو جديدي نمي گيريد اما باز هم مي توانيد كلي سود كنيد. در نتيجه طرح شما MLM است.
    حال سوال طبيعي كه پيش مي آيد اين است كه حالت "ب" چطور امكان پذير است؟ يعني چگونه وقتي هيچ عضو جديدي وارد مجموعه نمي شود اما باز هم همه از جمله خود كمپاني مي توانند سود كنند؟
    همانطور كه در شكل زير مي بينيد، نكته كار خرده فروشي به افراد بيرون از هرم است.

    [​IMG]

    در اين شكل، منظور از بازار مصرف شما، افرادي كه از طريق شما محصول را ميخرند اما به هر دليلي وارد طرح درآمدزايي نشده اند.
    شما محصولات را به قيمت عمده فروشي مثلا 900 ريال از كمپاني ميخريد و به قيمت خرده فروشي (مثلا 1000 ريال) به مشتريهايتان در بازار مصرفتان مي فروشيد و سود حاصل (100 ريال) دريافت مي كنيد و علاوه بر آن هم درصدي از سود خرده فروشي ناشي از فروش زير مجموعه هايتان به بازار مصرفشان دريافت مي كنيد.

    يكي ديگر از اين محكها است كه ببينيد از هر 10 نفر كه كار و محصولتان را معرفي مي كنيد چند نفر هستند كه وارد طرح نشوند اما از محصول خوششان بيايد و آنرا خريداري مي كنند. هر چقدر كه تعداد اين افراد بيشتر باشد بسادگي نشان دهنده اين است كه محصول شما مي ارزد و ديگر نيازي به داستان بافي راجع به برآورد قيمت محصول يا ارزش آن نداريم.
    فقط مواظب باشيد گول نخوريد! منظور از محصولي كه اينجا صحبت شد، محصولي كه با خريد آن وارد نتورك مي شويد و نه محصولاتي كه در E-Shop نتورك مي دهند تا افراد بتوانند با پورسانتهايشان از آنها خريداري كنند. E-Shop هاي اين شكلي هيچ ربطي به نتورك ندارند.
    حال مي توانيد با خيال راحت، اين محكها را در مورد شركت خود بكار ببريد تا بفهميد كه MLM كار ميكنيد يا Pyramid؟

     
  4. hajagha

    hajagha کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    436
    تشکر شده:
    4
    خیلی خیلی خوب بود. مرسی.
    حالا میشه معنی mlm رو هم برام بگی؟ تا بعد من سوالاتم رو بپرسم.
     
  5. soroush_mahdavi

    soroush_mahdavi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2007
    نوشته ها:
    248
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Tehran
    اگه ميخوايد سطح اطلاعات منو بفهميد من هيچ ادعايي ندارم. اگر هم ببينيد همه جا نوشتم از منبع ديگه اي آوردم.
    بهر حال MLM مخفف Multi-level Marketing هستش.
     
  6. hajagha

    hajagha کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    436
    تشکر شده:
    4
    جساراتاً فکر میکنم که منظورم رو بد فهمیدی. من نه قصد امتحان کردن داشتم نه هیچی. فقط یک سری سوال برام مطرح است که دیدم اگر معنی این اصطلاح رو بلد باشم، شاید اون سوالا از بین بره.
    من تا الان فکر میکردم که MLM همون هرمیست!!
    الان هم که شما کل عبارت رو گفتید، بازهم نفهمیدم که فرقشون چیه.
    نه عزیزم، صرفاً بیسوادی هستم که خیلی دلم میخواد بدونم. همین.

    با تمام این احوال اگر ناراحتت کردم، ازت معذرت میخوام. قصد و نیت بدی در کار نبود.
     
  7. ashkanbamaram

    ashkanbamaram Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2007
    نوشته ها:
    95
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    ایران _ مشهد
    خیلی عالی بود :specool:
    به خدا تو این چند روزه هی میخواستم بیام و تاپیک رو راه بندازم ؛ ولی شرمنده که واقعاً وقتم پره :wacko:
    ممنونم از سروش عزیز که بحث رو شروع کرد :heart:
    طی همین یکی دو روزه میام و مفصل درموردش توضیح میدم ;)
     
  8. hajagha

    hajagha کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    436
    تشکر شده:
    4
    خیلی خیلی ممنون میشم.
     
  9. ashkanbamaram

    ashkanbamaram Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2007
    نوشته ها:
    95
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    ایران _ مشهد
    multi=چند تائی - چند
    level=سطح - رده
    marketing=بازاریابی
    در اصطلاح بازرگانی و فروش میشه "بازاریابی چند سطحی" :happy:
     
  10. soroush_mahdavi

    soroush_mahdavi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2007
    نوشته ها:
    248
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Tehran
    من شرمندم آخه فكر ميكردم ديگه اين ...
    ولش كنيد. والا اگه به بيسوادي باشه من بيسواد ترم بخواطر همين ناراحت شدم كه رو نقطه ضعف دست گذاشتيد.:lol::lol::lol:
    هرجاي مطلب گنگ بود بگيد من توضيح بدم البته تا اونجايي كه خودم بلدم زود ميگم وگرنه ميپرسم كمي ديرتر ميگم. البته بقيه دوستان هم كمك ميكنند.
    بهترين راه جلوگيري از گسترش اين شركتها اعمال زور نيست بلكه بالا بردن اطلاعات و فرهنگ اين قضيست.
    اميدوارم بتونيم با كمك همديگه سطح اطلاعاتمونو بالا ببريم.
     
  11. hajagha

    hajagha کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    436
    تشکر شده:
    4
    خب متاسفانه، هنوز سوال من باقیست.
    سروش، خصوصیات بازاریابی هرمی رو گفت، خصوصیات این چند سطحی چیه؟
     
  12. hajagha

    hajagha کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    436
    تشکر شده:
    4
    یعنی میدونی منظورم چیه؟
    فکر میکنم که خیلی ها از بس توی رادیو تلویزیون گفتند، دیگه هرمی بلد باشند. من الان فهمیدم که میشه بازاریابی باشه و هرمی نباشه. اسمش هم هست بازاریابی چند سطجی. خب منظورم اینه که این رو توضیح بدید برام.
    خواهش میکنم. فهمیدم که سو تفاهم شده.
     
  13. avajang.com .leftavajang.com.right
  14. soroush_mahdavi

    soroush_mahdavi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2007
    نوشته ها:
    248
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Tehran
    خوب براي اينكه من با بي سوادي خودم بجاي كمك لطمه ي مجددي به نتورك ماركتينگ يا ام ال ام نزنم يك مطلب از كتاب حرفه ي نو برات مينويسم البته يخورده زمان ميبره.
     
  15. hajagha

    hajagha کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20 دسامبر 2002
    نوشته ها:
    436
    تشکر شده:
    4
    راضی به اینهمه زحمت نیستم.
     
  16. ashkanbamaram

    ashkanbamaram Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2007
    نوشته ها:
    95
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    ایران _ مشهد
    خوبه خوب بخونید :rolleyes:
    بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی

    چکیده: بسياري از مردم در داخل يا خارج از ايران دركي اشتباه از بازاريابي شبكه اي يا اصطلاحاً Network Marketing دارند و به همين دليل بسياري از فعاليت‌هاي مرتبط با اين نوع بازاريابي در ايران منجر به شكست مي شود. بازاريابي شبكه اي اخيراً به بحثي جنجال برانگیز در سرتاسر جهان و خصوصاً ايران تبديل شده است و علت آن اين است كه متاسفانه بازاريابي شبكه‌اي به عنوان نوعی مدل کسب و کار، توسط افرادي ناآگاه و به شيوه اي نادرست به مردم معرفی شده است. مسلماً بسياري از مدل‌های بیزنس و بویژه بازاريابي چند سطحی MLM نيازمند آموزش و فرهنگ‌سازي است و عملاً اين موضوع در سطح عامه مردم یا هنوز به درستی پياده نشده است و یا اینکه فعالیت های آموزش و آماده‌سازی اذهان عمومی و حتی برخی از مسئولین مملکتی پیش از اینکه آغاز شود منجر به شکست شده است. بازاريابي به روش چند سطحي يا MLM يكي از روش هاي واقعي و عملی بازاريابي كالا و خدمات است اگر به درستي و صحيح پياده سازي شود. اين نوع بازاريابي بسيار سخت است و مسلماً از طريق آن نمي شود يك شبه ميلياردر شد اما اگر درست پياده شود و آموزش هاي لازم داده شود افراد يا شركت ها به خوبي مي توانند از آن به عنوان یک مدل کسب و کار برای ایجاد درآمد و نیز به عنوان يكي از استراتژي هاي بازاريابي خود استفاده كنند.

    موفقیت - چه در دنیای واقعی پیرامون ما و چه در دنیای مجازی یا اینترنت - از خودش ردی بر جای می گذارد. افرادی که می‌خواهند در کسب و کارشان موفق شوند، یکی از کارهایی که می‌کنند این است که رد افراد موفق را در پیش می‌گیرند یا به اصطلاح از الگویی که آنان دنبال کرده‌اند، الگو برداری می‌کنند. به این ترتیب، مدل های کسب و کار یا اصطلاحاً (Business Models) شکل می‌گیرند. از طرف دیگر، واقعیت هایی پیرامون ما، می‌توانند به موفقیت ما در پیروی از مدل های کسب و کار کمک کنند. مثلاً این یک واقعیت انکار ناپذیر است که هر کسی در هر جامعه‌ای، افرادی را پیرامون خود دارد که با آن افراد معاشرت دارد. حلقه ای از افراد مختلف پیرامون یک فرد مورد نظر، شبکه ای از افراد را بوجود می‌آورد که می توانند با ارتباطاتی که با هم دارند، روی هم اثر بگذارند. این اثرات، مثبت یا منفی بسیار حائز اهمیت می باشند. هر چقدر فرد مورد نظر ما با افراد بیشتری در ارتباط باشد، به این معنی است که شبکه گسترده تری را پوشش می‌دهد. اثر مثبت روی این فرد، می تواند منجر به اثری مثبت روی کل افراد متصل به او شود. مسلماً یک اثر منفی بر روی این فرد، می تواند منجر به فاجعه‌ای در ایجاد یا حفظ معاشرت های آتی ما شود. در حقیقت، واژه «معاشرت» را در اینجا، من به عنوان معادلی نسبتاً مناسب برای Networking آورده‌ام. در جملاتی که امریکایی ها بکار می برند، حتماً شنیده اید که مثلاً می‌گویند: «از یک networking بر می گردم ...» این به این معنی است که آن طرف از یک گردهمایی ویژه می آید، جایی که با عده آدمهای بیشتری آشنا شده است و با آنها ارتباط برقرار کرده است. ما در اینجا، در جامعه خودمان، به نوعی از آن به عنوان «معاشرت» یاد می‌کنیم.

    بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی یکی از انواع مدلهای کسب و کار است که در سالهای اخیر بویژه بخاطر اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابی فعالیتی است که طی آن ما می خواهیم به افراد کمک کنیم که کالا یا خدمات ما را که به نحوی می تواند پاسخگوی نیازهایشان باشد پیدا کنند. در مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای، ما در سطوح مختلف از افراد، «نفوذ» می کنیم و استفاده از کالا یا خدماتی را که «خوب و مفید» تشخیص داده ایم و خودمان یکی از «مصرف کنندگانش» هستیم را به سایرین «توصیه» می کنیم. این را هم قبلاً گفته بودم که باید توجه داشته باشیم وقتی چیزی را «توصیه» می کنیم، گویی داریم آن چیز را «بازاریابی» می کنیم. اگر کالا یا خدماتی واقعاً خوب و مفید باشد، آن کالا یا خدمات خودبخود یک نوع تبلیغ شفاهی یا اصطلاحاً WOM = Word of Mouth مثبت برای خودش ایجاد می کند و اگر ما هم به جمع توصیه کننده ها اضافه شویم به گسترش استفاده از آن کالا یا خدمات به نوعی کمک می‌کنیم. پیش از اینترنت، امکان این که افراد «توصیه کننده» یک کالا یا خدمات مورد نظر بتوانند از توصیه یا در حقیقت عمل بازاریابی خود بهره‌مند شوند یا به نوعی وجود نداشت و یا میزان آن آنقدر کم بود که به این ترتیب که امروز از آن یاد می‌شود، سخنی از آن به میان نمی‌آمد. MLM یا Multi-Level Marketing یک مدل کسب و کار است تا زمانی که یک کالای مصرفی یا خدمات قابل مصرف در میان باشد و اگر چنین باشد در همه جای دنیا قانونی است و در اینجا (ایران) هم باید باشد. اما در صورتی که فعالیت ها بر اساس یک سیستم هرمی بدون کالای یا خدمات مصرفی در نظر باشد- یعنی فقط یک نام تجاری را به نوعی روی هوا بخواهد تبلیغ کند، این روش در همه جای دنیا غیر قانونی است و مسلماً در ایران هم غیر قانونی است. وقتی از مدل های کسب و کار یا بیزنس صحبت می کنیم، یعنی از مدلهایی صحبت می کنیم که برای فرد یا افراد در گیر آن، ایجاد درآمد می کند. نوع درآمدی که این مدل ایجاد می کند، مشابه همان نوع درآمدی است که افراد از به حساب گذاشتن مبلغی پول در بانک و در حسابهای سپرده کوتاه یا بلند مدت خود به دست می آورد، یا مثلاً افرادی که کتابی می نویسند یا ترجمه می کنند و با هر نوبت چاپ، درصدی از پشت جلد کتاب به هنگام فروش ضرب در تیراژ کتاب نسیبشان می‌شود. این نوع درآمد را اصطلاحاً Residual Income می‌گویند که وقتی این نوع درآمد در بانکها یا در صنعت نشر قانونی است پس در مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای نیز قانونی است. مورد دیگر که در MLM مطرح می‌شود، این مساله است که یک تساعد هندسی و دوبلیکیشن در میان است. ما در اصول موفقیت در کسب و کار، حال هر نوع کسب و کاری که باشد و در هر سطحی که باشد این را باور داریم که چنانچه دایره افرادی که شما با ایشان در ارتباط هستید گسترده تر و وسیعتر باشد یا به عبارت دیگر چنانچه شما با افراد بیشتری در ارتباط باشید، موفقیت شما به نوعی تضمین شده است.

    من به دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند یک رازی را همیشه در میان گذاشته ام و آن این بوده است که مهم نیست چه مدل کسب و کاری را برای خودتان انتخاب می‌کنید، مهم این است که بتوانید در طول یک مدت زمان معین، در زندگی کاری خود، با افراد بیشتری «معاشرت» کنید. این به این معنی است که در برنامه کاری خود بگذارید که هر روز با دو نفر جدید آشنا شوید و از آن دو نفر جدید هم بخواهید که شما را با دو نفر جدید دیگر آشنا سازند. چه اتفاقی می‌افتد؟ شما دایره‌ی دوستان و آشنایانتان را گسترش می دهید و به همین ترتیب میزان موفقیت خودتان را و کارتان را و بالا بردن سطح زندگی تان و ... این بسیار مهم است که ما با مدل بازاریابی اینترنتی می‌توانیم به موفقیت های چشمگیری دست یابیم، در هر سطحی که از آن باشیم. همانطور که در بالا هم اشاره کردم، میزان نفوذ ما اهمیت بسیاری دارد، آن را اصطلاحاً Leverage می گویند: یک قدرت مضاعف و اهرمی می تواند شما را چندین روز، ماه یا سال جلوتر بیاندازد. ببینید، این خیلی ساده است شما یک نفر هستید و اگر ۱۰۰ نفر از دوستانتان ۵ در صد از وقتی را که دارند برای شما بگذارند بهتر است یا اینکه یک نفر ۱۰۰ درصد از وقت (یا پول و سرمایه ای که دارد)؟ اگر با افراد با نفوذی آشنا شوید که ۱۰۰۰ نفر را در دایره آشنایانشان دارند و قرار باشد که این ۱۰۰۰ نفر در یک مهمانی فقط ۵ دقیقه از وقتشان را به شما بدهند که برایشان صحبت کنید شما هم در زمان و هم در سرمایه از نفوذ و قدرت یا Leverage آن یک نفر اصلی (که قطعاً در زندگی شما نقش بسیار مهمی را داشته است) استفاده کرده‌اید. منظور من این است که هر فردی که با او آشنا می شوید، یک قدرت نفوذ ویژه دارد و در بازاریابی شبکه‌ای، افراد شبکه‌ها، قدرت و نفوذ خود را با هم به اشتراک می کذارند. سطوح بالاتر باید به فکر سطوح پایین تر خود باشند، یعنی به نوعی آنها را اسپانسر کنند: یعنی از آموزش مداوم آنها و تهیه مطالب و متون و تصویر و سایت وب و ... دریغ نکنند. حمایت سطوح بالاتر باعث می شود که انگیزه و اعتماد و اطمینان در بین اعضای شبکه بالا رود و افراد مطمئن تر از گذشته درباره شما، کالا یا خدماتی که شرکت یا موسسه شما ارائه می‌دهد، با سطوح پایین تر خود صحبت می کنند (WOM) و مسلماً هر سطح به سطح بالاتر از خودش درصدی را به عنوان همان Residual Income اختصاص می دهد. حاصل چیست؟ کالا یا خدماتی که خوب و مفید و مصرفی باشد بخوبی بازاریابی می شود، یعنی افراد با کالا یا خدمات آشنا می شوند در اثر تبلیغ شفاهی، خود آن کالا را می خرند و مصرف می کنند و اگر واقعاً کیفیت آن کالا یا خدمات بالا باشد، آن را به دیگرانی که در شبکه آشنایان خود دارند - و دائم به تعداد آن می افزاید - «توصیه» می کنند و همین توصیه زبان به زبان می چرخد و از بابت این همین کار، کالاها و خدمات بیشتری بفروش می رسد و بازاریابان هم درصدی به عنوان کاری که انجام داده اند دریافت می کنند.

    بازاریابی شبکه‌ای، کار سختی است و اصلاً نباید آن را به عنوان یک مدل کسب و کار که با آن می شود یک شبه میلیاردر شد برخورد کرد. ببینید! متقاعد کردن مردم و جلب رضایت مردم و جلب اطمینان آنان کار ساده ای نیست، خصوصاً وقتی که شما بخواهید این کار را روی اینترنت انجام دهید، جایی که ارتباطات رو در رو نیست. اما ایجاد یک درآمد خوب و سالم از این راه وجود دارد. آن چیزی که لازم است در اینجا بگویم این است که ما باید مردم را آگاه سازیم، من سعی دارم با همینن سمینارها و جلساتی که دارم و با همین مقالات این کار را انجام دهم. در بازاریابی شبکه‌ای هم باید از استراتژی ها و تکنیک ها و تاکتیتک‌هایی که پیش از این جواب داده اند استفاده کنیم، در واقع همانطوری که قبلاً نیز گفتم، MLM مدلی نیست که به آسانی شما را موفق کند، اما اگر موفق شوید، هم خودتان موفق شده اید، هم کالا و خدمات خوبی را که انتخاب کرده اید به دست مصرف کنندگان اصلی اش خواهد رسید (هدف بازاریابی) و هم اینکه تولید کننده آن کالا یا عرضه کننده آن خدمات انگیزه بیشتری برای یافتن بازارهای بیشتر و وسیعتر و نیز بالا بردن کیفیت کالا یا خدماتش خواهد داشت.

    مایلم در رابطه با این موضوع بیشتر بنویسم، اما قبل از آن بیشتر مایلم بدانم که شما در این خصوص چه فعالیتی دارید و چگونه توانسته اید کار بکنید؟ مایلم بدانم که چه قواعد و قوانینی در ایران در این زمینه به تصویب رسیده است و سازمانهای متولی امور بازاریابی و بازرگانی داخلی و بین المللی چگونه با این موضوع برخورد کرده اند. برایتان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که این مطالب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. "تابان خواجه نصیری"
     
  17. soroush_mahdavi

    soroush_mahdavi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2007
    نوشته ها:
    248
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Tehran
    بازاريابي شبكه اي، چندسطحي: چه چيزي در يك نام وجود دارد؟
    صفحه ي 154 فصل 4
    پيش از شرح جايگاه و موقعيت كنوني اين صنعت، بياييد ببينيم بازاريابي شبكه اي نام خود را از كجا گرفته و عملكرد آن چگونه است.
    بازاريابي شبكه اي و بازاريابي چند سطحي، اصطلاحاتي هم معني هستند. مدارك نشان مي دهند كه بازاريابي چند سطحي، اولين عنواني بود كه در دهه 40 به اين مجراي توزيع كالا داده شد. بازاريابي چند سطحي، توصيفي بود براي طرحهاي پاداشي كه در آنها دستمزدها بر اساس فروش "سطوح چندگانه" (Multiple levels) يا "لايه هاي چندگانه" (Multiple tires) يك سازمان فروش با ساختار عمومي پرداخت ميشد.
    دوريس وود از انجمن بين المللي بازاريابي چند سطحي (MLMIA) يكي از اولين تعريفهاي رسمي درباره اين مجراي فروش را چنين منتشر كرد: "بازاريابي چند سطحي يك سيستم قانوني خريد و فروش محصولات از طريق سطوح چندگانه ي توزيع (توزيع كننده ) است. اين توزيع كنندگان، بطور عمده خريد كرده و نقش واسطه را بين توليد كننده و مصرف كننده اي كه محصولات را بقيمت خرده فروشي خريداري ميكند، بازي ميكنند".
    در مقام مقايسه، برنامه هاي پاداش فروش مستقيم خانه به خانه ي سنتي فقط براي يك سطح، آن هم بر مبناي يك معامله فروش بين خريدار و فروشنده، دستمزد پرداخت ميكند. و ....

    ديگه نميشد كل كتابو آورد:p:blush:
    در آينده سعي ميكنم اين قسمتو تكميل تر كنم البته اميدوارم بقيه دوستان هم كمك كنند.:p
    در اصل هدف اوليه من يك آگاهي براي كسايي كه يك آشنايي با اين قضيه داشته مثلا يك چنين كاري بهشان معرفي شده ولي در درست و غلط بودن مشكل دارند و يا مشغول به كار هستند. با اين پيش فرض مطبو نوشتم.
    اما بحث خيلي داره بهتر جلو ميره اميدوارم در آخر منم يكخورده باسواد تر بشم:D.
     
  18. ashkanbamaram

    ashkanbamaram Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2007
    نوشته ها:
    95
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    ایران _ مشهد
    خیلی خوب بود سروش جان :happy:



    میدونی که MLMIA (اتحادیه بین المللی بازاریابی چند سطحی) یک شرکت خصوصی هست که تأییدیه استاندارد در زمینه بازاریابی شرکتهای نتورک سالم میده، مثل ایزو .... ;)
    قابل توجه اون دسته از دوستانی هم که My7Diamonds رو هم جزو شرکتهای هرمی میدونن!!؟؟ :hmm: این صفحه رو ببینید Corporate Member Directory
    در اینجا لیست شرکتهای سالمی که در زمینه نتورک مارکتینگ کار میکنند و MLMIA زیر پوشش خودش داره رو میتونید ببینید:D
    شرکتهای سالم زیادن :rolleyes: فقط باید به مردم درست نشون داده شن :cool:
     
  19. soroush_mahdavi

    soroush_mahdavi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏31 می 2007
    نوشته ها:
    248
    تشکر شده:
    1
    محل سکونت:
    Tehran
    اشكان جان تا اونجايكه يادم هست عضويت در اين سايت خيلي سخت نيست و براي سالم بودن يا نبودن خيلي نميشه روش حساب كرد.
    فكر كنم يكي از چيزهايي كه به اين راحتيها نيست عضويت DSA داشتنه. سايتشم اينه http://www.dsa.org (همه اين مطالب، از گفته هاست و اعتبارش زماني تاييد ميشه كه از منبع درستي آورده بشه)
    بهر حال من در صلاحيت خودم نميبينم در مورد اينكه مثلا شركت .... درست كار ميكنه يا نه بيام نظر بدم و فكر كنم اينجا هم بحث نشه بهتره. كلا هر شركت رو فقط با معيارهايي كه دارم محكش ميزنم. كه فكر ميكنم تقريبا كافي باشه.;)
    از همين محكهايي كه گفتم استفاده كن ببين خودت چي فكر ميكني.
     
  20. ashkanbamaram

    ashkanbamaram Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2007
    نوشته ها:
    95
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    ایران _ مشهد
    سروش عزیز حرفهائی که میزنی کاملاً درسته :happy:
    من خودم به شخصه رو هیچ شرکتی تعصب ندارم ، حتی به بهترینی که در حال حاضر با اون مشغول کارم ;)
    مطمئن باش اگه شرکتی باشه که از اینی که باهاش کار میکنم بهتر خدمات بده خودم اولین نفر میرم وارد میشم :cool: ولی افسوس :wacko: هر چه گشتم کمتر دیدم :( این برای کشور ایران با این همه پتانسیل قوی، خیلی افتضاحه :hmm: شاید شرکتهائی باشند که تا حدودی شرایط درست رو داشته باشند! ولی تمام قوانین رو رعایت نمیکنن که این خودش باعث شک و شبهه میشه.
    دوست داشتم تو سمیناری که ماه پیش در تهران برگزار کردیم بودی و خودت میدیدی برنده برنده یعنی چی :happy: و صحبتهای دکتر صنایعی _ که خودش یکی از مجریان طرح IT در ایران هست و ... _ رو میشنیدی.
    به هر حال ...
    همین M7D هم تا قبل از این که قانون نتورک در ایران اصلاح بشه مثل تمام شرکتهای دیگه بود. ولی بعد اون شرایطش رو با قوانین ایران همسان کرد به طوری که در حال حاضر تنها شرکتی در ایران هست که مجوز واردات و صادرات کالاهای خودش رو داره :rolleyes: این یعنی اینکه دارای مجوز تأسیس نمایندگی انحصاری در ایران میباشد؛
    حالا از اینها بگذریم ولی سخنم با دوستان دیگست، یادتون باشه که پلن 3.3b که فقط مختص ایران بود دیگه در ایران کار نمیشه و شرایطش کاملاً فرق کرده و اگه پلنهای دیگه بهتون معرفی شد وارد نشید. چون هیچ اعتباری به اون پلنها در ایران نیست و خود شرکت هم اونها رو تو ایران ساپورت نمیکنه :hmm: و تنها پلن در ایران 3.3B هست که اونم دیگه با اسم M7D کار نمیکنه و با شرایط ویژه و مختص به خودش کار میکنه :)
     
  21. ashkanbamaram

    ashkanbamaram Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏28 آگوست 2007
    نوشته ها:
    95
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    ایران _ مشهد
    این لیست که میبینی الزاماً این نیست که فقط اینها شرکتهای سالم هستند :rolleyes: