برگزیده های پرشین تولز

NBA2K11

AntiGame

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 مارس 2010
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
0
محل سکونت
Germany

jaob13wnugq1jpx21n7e.jpg



سازنده :
Visual Concepts


ناشر :
2K Sports


پلتفورم :
همه ی سیستم ها


تاریخ عرضه :
5 اکتبر 2010 | سه شنبه 13 مهر 1389


سبک :
شبیه سازی لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا
[FONT="]

[/FONT] [FONT="]

[/FONT] نسخه ی قبل سری NBA 2K واقعا بی نظیر بود. گیم پلی ای جذاب و لذت بخش که به آن عادت کرده ایم ، گرافیکی با انیمیشن روان و آشنا و در کل همه ی چیزهایی که یک بازی بی نظیر به آن نیاز دارد را در 2K10 دیدیم. هنوز هم وقتی پای این بازی می نشینم و از چپ و راست دانک می زنم ، احساس می کنم اولین باری است که NBA 2K10 را بازی کرده ام و هر بار با شگفتی خاصی با تیم مورد علاقه ام، کلیولند کوالیرز، بازی می کنم . با خوشحالی باید بگویم نسخه ی جدید نیز هنوز کاملا شگفت انگیز به نظر می رسد و البته برخی از اشکالات اساسی بازی نیز رفع شده اند . یکی از مشکلات اعصاب خورد کن بازی این بود که نمی توانستید جلوی برخی از حرکات بازیکنان را بگیرید . برای مثال هنگامی که بازیکنی برای دانک زدن به هوا بلند می شد ، تقریبا نمی شد او را بلاک کرد . به عبارت دیگر شما نمی توانستید مانع از اجرای انیمیشن از پیش طراحی شده ی حرکت بازیکن باشید . خوشبختانه این جور چیزها دیگر از بازی حذف شده اند و NBA 2K11اندکی از آن حالت سینمایی خود فاصله گرفته و به یک بازی NBA واقعی بسیار نزدیک تر شده است .
به جرات می توانم بگویم تمامی انیمیشن ها قابل شکسته شدن هستند و همه ی حرکات از پیش تعیین شده را می توان تغییر داد . می خواهید لی آپ ( سه گام ) انجام دهید و می بینید یک سنتر بزرگ و بلند قامت جلوی شما ایستاده است ؟ در این صورت به راحتی می توانید با دوباره فشار دادن دکمه ی شوت ، حرکت خود را عوض کنید. شاید بگویید در نسخه ی قبل نیز چنین چیزی امکان پذیر بود ، درست است چنین چیزی بود اما یک تفاوت اساسی وجود دارد . در این نسخه با تغییر لی آپ یا دانک خود، شاهد اجرای حرکتی جدید هستیم و یا بهتر بگویم این تغییر حرکت کاملا در کنترل شماست. همانطور که می دانید در NBA 2K می توانید با RS نیز شوت کنید. این قابلیت در این نسخه کاملا پیشرفته تر شده است. برای مثال هنگامی که در حال دانک زدن هستید با تکان دادن RS می توانید دانک خود را عوض کنید و یا اینکه اگر بازیکنی جلوی شماست با زور دانک خود را به سبد نزدیک کنید و از همه جالب تر در 2K11 می توانید بعد از دانک، خودتان گرفتن یا نگرفتن حلقه را کنترل کنید . البته در برخوردهای هوایی و این تغییر شوت ها نیز باز هم انیمیشن وجود دارد، وی کنترل شما بر حرکات بازیکن در این نسخه کاملا بیشتر شده است . البته انیمیشن هایی که می توان آن ها را قطع کرد فقط به Lay Up یا دانک محدود نمی شود بلکه دریبل های بازیکنان نیز بسیار ساده تر از قبل قابل قطع شدن و یا در اصطلاح بسکتبالی steal کردن هستند .


9vh2zixd8kyzfefaoaxi.jpg

[FONT="]

[/FONT] بگذارید ابتدا در مورد تغییر مکانیک دریبلیگ بازی صحبت کنم . در نسخه ی قبل با گرفتن هم زمان RT و LT ( در نسخه ی X360 ) و یا فقط LT و در بعضی مواقع هم ترکیبی عجیب از این دو ، می توانستید دریبل های متفاوتی را اجرا کنید . در بازی امسال برای سادگی کار گیمرها ، بیشتر حرکات توسط LT انجام می شود . با نگه داشتن LT و تکان دادن LS در جهت های مختلف ، بازیکن دریبل های متفاوتی را انجام می دهد، اما نکته ی اصلی این است که این بار همه ی حرکات شما باید معنی دار باشد و با موقعیت توپ و بازیکن هم خوانی داشته باشد . برای مثال ، اگر توپ در دست راست بازیکن باشد و شما LS را به سمت راست بچرخانید، بازیکن وانمود به انجام حرکت crossover می کند در حالی که اگر در همین حالت LS را به چپ تکان دهید ، بازیکن یک Crossover کامل انجام می دهد . شما می توانید انواع و اقسام حرکات را اجرا کنید و همه ی اینها بستگی به نحوه ی تکان دادن LS دارد .
حتما با حرکات چرخشی (Spin Move) آشنایی دارید ولی در اکثر اوقات آنطور که در بازی های واقعی NBA دیده اید نمی توانید آن ها را اجرا کنید . همیشه برای من سوال بوده که Kobe Bryant چگونه این حرکات چرخشی کوچک را به یک Jump Shot عالی تبدیل می کند اما در بازی من هیچ وقت نمی توانم چنین کاری را انجام دهم . در NBA 2K11 همه ی این حرکات قابل اجرا هستند و ستاره های بازی نیز این حرکات را بسیار بهتر انجام می دهند . در این نسخه کوبی و همه ی ستارگان دیگر NBA می توانند دریبل های size-up و انواع دیگر دریبل ها مخصوص و آزار دهنده ی خود را اجرا کنند و البته همه ی اینها به سادگی با نگه داشتن LT قابل انجام است . اگر LT وRT را هم زمان نگه دارید ،بازیکن در هر کجای زمین که باشید حالت Post-Up[FONT="] می گیرد. مکانیک دریبلینگ بازی تغییرات کاملا عظیمی داشته است و فراتر از چیزهایی است که به آن اشاره کردم .



[/FONT]​
bynvnlr9nhswwwtsfswr.jpg

[FONT="]

[/FONT] [FONT="]

[/FONT] علاوه بر دریبلینگ که تیم سازنده به وضوح تمرکز ویژه ای بر روی آن داشته است ، سیستم پاس دادن نیز دچار تغییراتی شده است . سال گذشته در NBA Live 10 شاهد سیستم پاس کاری دستی ( Manual) بودیم و امسال نیز این سیستم به NBA 2K11 آورده شده است . با فشردن RB علامت هایی بالای سر بازیکنان نشان داده می شود که با فشردن این دکمه ها، به صورت مستقیم توپ را به فرد مورد نظر پاس می دهید اما در صورتی که دکمه ی مورد نظر را نگه دارید ، کنترل بازیکن را در دست می گیرید و هر وقت که دکمه را رها کردید به بازیکن مورد نظر پاس داده می شود .
Play Calling یا همان تاکتیک های تیمی ای که در بازی می توانید اجرا کنید، یکی از بخش های متحول شده است . خود من چندان رابطه ی خوبی با این بخش نداشتم و از ان استفاده ی چندانی نمی کردم . اما با این تغییرات بوجود آمده هر کس به راحتی می تواند آن ها را به کار گیرد. با فشردن LB بر سر بازیکنان علامت هایی نشان داده می شود ( همانطور که می دانید برای علامت گذاری از دکمه های کنترلر استفاده شده است ) که با فشردن هر یک لیستی از کارهایی که آن بازیکن می تواند انجام دهد به سادگی پیش روی شما قرار می گیرد. هم چنین می توانید با فشردن دکمه ی RB[FONT="] کنترل بازیکن مورد نظر را در دست بگیرید و به سرعت به سمت حلقه هجوم بیاورید و در لحظه ی مناسب با دادن پاس فرصتی مناسب برای امتیاز گرفتن خلق کنید .



[/FONT]​
cdcgjkux5dk7vanme9s3.jpg

[FONT="]

[/FONT] باید اشاره کنم در نسخه ی جدید برش هایی که به سمت حلقه انجام می شود با یک حس ضرورت خاصی همراه هستند و اگر بازیکنی که به تنهایی به سمت حلقه می رود را نبینید، فرصت های زیادی را از دست می دهید و حتی ممکن است به همین دلیل بازی را ببازید . از دیگر چیزهای جدیدی که به بازی اضافه شده است ، گول زدن در هنگام پاس دادن یا همان fake pass است . برای این کار کافی است دکمه ی B را فشار دهید ( در PS3 دکمه ی دایره) . به این ترتیب می توانید با گول زدن مداقع رو به رو او را به سمت توپ هدایت کنید و مسیر پیش روی خود را باز کنید . در NBA 2K11 هر تیم نزدیک به 30 حرکت واقعی و اختصاصی دارد که 2K آن ها را با استفاده از 1000 مربی واقعی بسکتبال که بازی های NBA را با دقت بسیاری دنبال می کنند ، طراحی کرده است .
این نوع توجه به جزئیات بسیار ریز و واقع گرایی ،که سازندگان این بازی همیشه به آن توجه خاصی داشته اند ، باعث شده سری NBA 2K به جرات بزرگترین شبیه ساز بسکتبال باشد.در NBA 2K11 ، LeBron James واقعا خود لبرون جیمز است. Jump Shot هایش ، Crossover هایش ، نوع خاص لی آپ ها و دانک هایش و بیش از همه چهره ی او کاملا مشابه واقعیت است ( با اینکه از جیمز متنفر هستم اما نمی توانم این همه توجه به جزئیات را ستایش نکنم ) . 2K Sports توجه خاصی به نحوه ی حرکت و استایل بازیکن ها داشته است و علاوه بر اینکه سعی داشته استایل حرکت و بازی آن ها را طبیعی تر کند، بر روی ریتم حرکت آن ها نیز تاکید خاصی داشته است به گونه ای که بازیکنان مانند یک روبات بی احساس فقط حرکت نمی کنند بلکه بسته به شرایط بازی حرکات آن ها نیز تغییر می کند .هنوز در زمان تعویض انیمیشن ها اندکی وقفه وجود دارد اما با توجه به اینکه بازی هنوز در کامل نیست می توان انتظار پیشرفت در این بخش را داشت . با این حال می توان گفت حتی در همین نسخه ی ابتدایی نیز NBA 2K11[FONT="] در اکثر بخش ها سنگ تمام گذاشته است .



[/FONT]​
y6awsyaov1jfr7xt3aor.jpg

[FONT="]

[/FONT] بد نیست اندکی هم در مورد فیزیک بازی صحبت کنیم . در بازی امسال تغییراتی در فیزیک بازی بوجود آمده است که به شما کنترلی کامل بر روی بازیکنان می دهد، حتی در حالتی که به شدت به بازیکن حریف بر خورد می کنید . هدف اصلی تیم سازنده این بوده است که وزن و شتاب حرکت بازیکنان در برخورد های متفاوت ، کاملا مشابه واقعیت باشد . متاسفانه چیز بیشتری از درباره ی فیزیک گفته نشده است و باید منتظر اطلاعات بیشتر در این باره ماند .
گرافیک NBA 2K11 نیز مانند نسخه های قبل بی نظیر است و به جرات می توانم بگویم چهره ی بازیکنان دقیقا کپی واقعیت آن ها است. هر چند اندکی افت فریم در هنگام انتقال انیمیشن ها به گیم پلی وجود دارد ولی این مشکل قابل حل است. هم چنین تماشاگران و cheerleader ها نیز از لحاظ بصری بسیار بهتر شده اند . در کل می توان گفت گرافیک بازی پیشرفت داشته است و در اکثر مواقع نیز از نظر نرخ فریم بسیار خوب است .
اما یکی از چیزهایی که 2K Sports بر روی آن مانور زیادی می دهد وجود مایکل جردن در NBA 2K11 است . این اولین بار است که جردن در یک بازی کامپیوتری حضور دارد و می توان گفت این موضوع یک برگ برنده برای NBA 2K11 است .عکس مایکل جردن بر روی باکس آرت بازی وجود خواهد داشت اما حضور او به اینجا ختم نمی شود . در بازی بخشی به نام Jordan Challenge وجود دارد که در آن بخش هایی از به یاد ماندنی ترین لحاظات دوران حرفه ای مایکل جردن را باید بازسازی کنید . تا به حال 10 مورد از این challenge ها معرفی شده است . هم چنین در بازی امسال علاوه بر تیم های All-Star کلاسیک ، تیم های برتر دهه ی 80 و 90 میلادی نیز در بازی وجود خواهد داشت.


ki98fvrjz54544juddck.jpg


[FONT="]

[/FONT]2K Sports برای ارتقا گزارش بازی های خود با TNT ( یکی از بزرگترین شبکه های پخش کننده ی NBA( قرار داد امضا کرده است . علاوه بر این ها قبل از بازی صحنه هایی از بازیکنان در حال خارج شدن از اتوبوس ، در رختکن و هم چنین در راهروی زمین مسابقه می بینیم ( همانند پوشش شبکه ی TNT از مسابقات NBA ) .
مسلما هر قدر به 5 اکتبر ( 13 مهر ) نزدیک تر می شویم اخبار بیشتری از این بازی به گوش خواهد رسید ، اما تا به اینجای کار باید گفت با یکی از بزرگترین تجربه های شبیه سازی بسکتبال حرفه ای رو به رو هستیم که نسبت به نسخه ی قبل پیشرفت های زیادی در همه ی زمینه ها داشته است . NBA 2K11 یکی از بهترین بازی های ورزشی سال 2011 است که احتمال بردن جایزه ی بهترین بازی ورزشی سال را دور از دسترس نمی بیند .

منتظر اطلاعات بیشتر توسط تیم تحریریه بازینما باشد!
 
بالا