برگزیده های پرشین تولز

News

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
عبور بزرگترين اتوبان جهان از ايران


سازمان ملل‎ اعلام‎ كرد: قرار است‎ به‎‎ زودي 24‎‎ كشـور از ‎32 كشـوري كـه خواهان احداث بزرگراهي از ژاپـن تـا غـرب‎ روسيه‎‎ هستند، توافقنامه‌اي را امضا كنند.



بـه‎‎ گزارش‎ خبـرگزاري‎ فرانسه، بنا بر اعلام‎ كميسيون‎‎ اقتـصـادي‎ و اجتماعي‎ سازمان ملل‎ براي آسيا و اقيانوس آرام (يونسكاپ‎)، نخستين‎ بزرگراه‎ فـرامـلـي‎ آسيا در امتداد چندين‎ راه‎‎ از جنوب‎ چين‎ تا اندونزي‎ و تا مرز روسيه با فنـلانـد از 32 كشور خواهد گذشت‎.



كيم‎ هاك‎ سو دبير اجرايي‎ يونسكاپ‎ گفت‎: اين‎ بزرگراه ‎‎ 140هزار كيلومتري‎ به همگرايي اقتصادي منطقه‎اي كمك‎ زيادي خواهد كرد. وي‎ افزود: همه‎‎ اين ‎ 32كشور به طور اصولـي‎ با امضاي‎ اين توافقنامه‎‎ موافقت‎ كرده‌اند. سازمان‎‎ ملل‎ نخستين بار طرح‎ احداث بزرگراه‎ فرا ملي آسيا را در سال 1959 پيشنهاد داد اما درآن زمان به سبب‎ موانع‎ ژئوپوليتيكي‎ تحقق‎ آن‎ عملي‎ نشد.


مسير اصلي‎‎ اين‎ بزرگراه‎‎‎ كه «بزرگراه آسيايي يك»‎ نام‎ دارد از توكيو آغاز خواهد شد و در استانبول‎ پايان‎ خواهد يافت‎ و از كشورهـاي‎ كره‎ شمالي‎‎ و جنوبي، چين‎, ويتنام‎ و كامبوج‎ و تايلند، ميانمار، هند و پاكستان،, افغانستان، ايران و ارمنستان عبور خواهد كرد.
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
چندي پيش، خبري با عنوان «قطار دريايي، طرح بلندپرواز جهان آينده» ‌به نقل از مجله «popular science» در «بازتاب» منتشر شد كه مبني بر آنكه دو دانشمند آمريكايي به نام‌هاي «ارنست فرانكل» و «فران ديويدسون»، طرح قطاري را ارايه كرده‌اند كه با سرعت 7400 كيلومتر در ساعت حركت مي‌كند و مسافرانش را ظرف 55 دقيقه، از لندن به نيويورك مي‌رساند.



پس از انتشار اين خبر، يك دانشجوي ايراني به نام «مرتضي كردافشاري‌» طي پيامي به «بازتاب»، نوشت كه طرح فوق، پيش از آنكه توسط محققان آمريكايي ارايه شود، به وسيله وي و يكي از همكارانش به نام علي‌اصغر اميري در جشنواره خوارزمي عرضه شده بود كه متأسفانه مورد تمسخر مسؤولان جشنواره فوق قرار گرفته و حتي مجال طرح نيافته است.



با پيگيري موضوع از سوي «بازتاب»، وي با ارسال جزييات ماجرا و مدارك مربوطه به سايت، بر سخنان پيشين خود پافشاري كرد كه نظر به اهميت حمايت از انديشمندان و محققان ايراني، به انتشار آن مي‌پردازيم و منتظر پاسخ مسؤولان ذيربط هستيم.



وي پس از ارايه گزارشي از سوابق تحقيقاتي خود و پروژه‌هايي كه پيشتر بر روي آنها كار كرده، درباره طرح قطار چنين توضيح داده است:



طرح ابرفكس



ما اين طرح را در دوران دانش‌آموزي بعد از طراحي به دبيرخانه جشنواره فرستاديم،‌ قبل از آن به دفتر رهبري و رياست‌جمهوري نامه نوشتيم، كه يك نماينده از دفتر رياست‌جمهوري آمد منزل ما در شهرستان مينودشت. ايشان اول بسيار ذوق‌زده شده بود كه يك همچين طرحي ارايه شده ولي بعداز اين كه متوجه شد، دو دانش‌آموز هستيم به كل، پرپر شد. اين آقا گفت، با اين وصف اگر آنها بفهمند شما دانش‌آموزيد كه ديگر اصلاً تحويل نمي‌گيرند. نمي‌دانم چرا مدام اصرار داشت كه ما طرح را از شخص ديگري گرفته‌ايم و فكر مي‌كرد حتماً بايد يك استادي، يا كسي پشت اين طرح باشد.



ايشان مطرح كرد: بهتر است ما فعلاً طرح را فراموش كنيم، چون به اندازه كافي دكترهاي لايق هستند كه دهانشان براي بودجه‌هاي تحقيقاتي باز است. بعد هم عنوان كرد كه خود ايشان دو طرح در دستور اجرا دارند كه اگر درست به ياد بياورم، براي يكي از آنها درخواست 60 ميليون تومان پول كرده بود.



بعد از رفتن ايشان ما كمي دلسرد شديم ولي كماكان به كار ادامه داديم، جالب اين كه مسؤولان جشنواره ما را لايق دعوت كردن براي دفاعيه نديده بودند، براي همين ما مجبور به نوشتن نامه به دفتر رهبري شديم كه چندي بعد فردي با من تماس گرفت و گفت، از دفتر رهبري است. گفت، حالا با اين وصف چه مي‌خواهي، گفتم: نمي‌دانم، چه كار شما مي‌توانيد براي ما بكنيد، گفت: هيچي، فقط سفارش مي‌كنيم كه شما را براي دفاعيه دعوت كنند. همين شد كه دعوت شديم.



از هيچ چيز كه بهتر بود، قبول كرديم و چندي بعد دعوت شديم، آن هم با اكراه و تمسخر فراوان! حتي مجبور شديم پول رفتن و برگشت را از جيب بدهيم.



بعد از ساعت‌ها انتظار متوجه شديم كه اصلاً اسم ما در ليست اسامي نيست بنابر اين مجبور شديم تا رفتن نفر آخر منتظر بشويم، بعد ازظهر اطراف ساعت 4 تا 5/4 نوبت ما شد.



در بين جلسه يكي از اساتيد جوان بلند شد و بي‌مقدمه جو علمي جلسه را برهم زد و گفت كه ما فقط مي‌خواستيم بدانيم كه شما كي هستيد كه جرأت اين ادعا را كرده‌ايد و شروع كرد به حرف زدن و مدام تأكيد داشت ما از جايي كپي كرديم ولي از كجا؟ خودش هم نمي‌دانست، اساتيد ديگر كمي ساكت بودند، ناگهان يكي از آنها گفت در كشوري كه تونل‌هايش مال زمان رضاخان است، چطور شما مي‌خواهيد كانال ويژه بكشيد.



ديگري گفت هزينه ايجاد خلاء بسيار است، و . . .



ولي در كل همه توافق داشتن از لحاظ تئوري و علمي مشكلي ندارد كه نشود با كمك چند متخصص حل كرد.



يكي از اساتيد كه از اول ساكت بود و كنار دست من نشسته بود، آرام گفت بهتره به يكي از دانشگاه‌هاي خارجي بفرستيد و مطمئن بود اگر اين كار را بكنيم، آنها ما را بورسيه مي‌كنند.



ولي من گفتم لازم نيست كه حتماً حالا قابل اجرا باشد، مهم اين است كه به اسم بچه‌هاي ايراني در مجامع بين‌المللي‌ ثبت مي‌شود و اگر در آينده كسي چنين طرحي بدهد، حداقل گفته مي‌شود، اول ايراني‌ها پيشروي اين كار بودند، ولي انگار ذره‌اي عرف وطن‌پرستي در آنجا نبود.



همان استاد جوان در (جواب همكارم كه گفت ما مي‌توانيم در 10 دقيقه شما را به پاريس منتقل كنيم) گفت: براي من چه فرقي مي‌كند در 10 دقيقه بروم يا 4 ساعت در هر دو حالت وقت بيكاري زياد دارم و شروع به خنده كرد.



جلسه ما خيلي طول نكشيد و ما با دل شكسته، به خانه برگشتيم.



چندي بعد ما را از استان فراخواندند كه طرح شما را به عنوان طرح برگزيده استان معرفي كرده‌ايم. ولي براي ما ارزشي نداشت.



جزييات طرح (بطور خلاصه)



ابرفكس (انتقال انسان و اشياء با سرعت مافوق تصور):



در طراحي اين سيستم سعي شد چند عامل اصلي:



1ـ جاذبه زمين بر متحرك



2ـ اصطكاك مولكول‌هاي هوا و متحرك



3ـ اصطكاك بين متحرك و زمين



4ـ نيرو محركه‌ متحرك، به نحوي كاملاً حل شوند،



لذا قسمت‌هاي مختلفي را براي اهداف فوق در سيستم در نظر گرفتيم كه عبارتند از:



1ـ خط لوله ويژه:



اين خط لوله بين دو نقطه مورد نظر در روي زمين ساخته مي‌شود، سپس با استفاده از موتورهاي قوي مكنده‌ هوا، هواي داخل لوله به بيرون مكيده شده و در داخل آن خلأ نسبي ايجاد مي‌شود.



جنس اين لوله بايد از آلياژي باشد كه اولاً به دليل طويل بودن در اثر فشار هوا مچاله نشود و ثانياً به دليل ايجاد خلأ پديده خروج، بخار شدن فلز(Outgases) از سطح داخل لوله رخ ندهد. تا اينجا با ايجاد محيط خلأ در داخل خط لوله‌ ويژه مي‌توانستيم عامل اصطكاك مولكولهاي هوا را از ميان برداشته شد.



2- ريل مغناطيسي:



در داخل خط لوله ويژه ريلي به شكل T طراحي شده كه وسيله نقليه بصورت كشويي بر روي آن قرار مي‌گيرد. ريل و شكمه وسيله نقليه به نحوي طراحي شده‌اند كه در هيچ شرايطي وسله از ريل جدا نشود.



وظيفه اين ريل اين است كه با ايجاد بارهاي همنام بر روي آن و متعاقباً بر روي شكمه‌ وسيله‌ نقليه، نيروي جاذبه را براي وسيله‌ نقليه صفر كند و بدين ترتيب عوامل جاذبه زمين بر متحرك و اصطكاك بين زمين و متحرك از ميان مي‌روند.



3ـ وسيله نقليه ويژه(متحرك):



اين وسيله از سه قيمت زير تشكيل شده است:



1ـ بخش كنترل



2ـ قسمت مسافرين



3ـ محفظه‌ نيرو محركه.



متحرك به دليل طويل بودن و داشتن حفره‌اي طولي در شكمه‌ آن شباهت زيادي به قطارهاي سريع‌السير (با ريل مغناطيسي يا با تشك هوا) كه در عصر حاضر متداول‌اند دارند.



چند نكته:



الف: لزوم به رعايت اصول آيروديناميكي در اين متحرك نيست.



ب: به جاي دو ريل بر روي يك ريل حركت مي‌كند.



ج: در شكمه متحرك حفره‌اي طولي داراي بارهاي همنام با ريل مغناطيسي وجود دارد.



د: متحرك هرگز با ريل تماس برقرار نمي‌كند.



موتورها: نيروي محركه:



الف: موتور موشك



ب: موتور الكتروني



ج: موتور نوري



با وجود اينكه موتور موشك بسيار ساده و پرقدرت است اما به دليل اينكه خلأ را از بين مي‌برد نمي‌توان از آن در سيستم استفاده كرد.



ب: موتور الكتروني:



اين موتور در حال حاضر موجود نيست و ما صرفاً بر اساس تفنگ الكتروني كه در فيزيك هاروارد با آن روبرو شديم تصميم براستفاده از آن كرديم و بديهي است پايه علمي درست كردن آن همانند، درست كردن تفنگ الكتروني است و سيستم كار آن درست مثل موتور نوري، كه به دليل بالا بودن قدرتش ما اين را ترجيح مي‌دهيم. از بيان مطالب بيشتر در باب موتور الكتروني معذوريم و آن به اين بابت است كه مقاله‌اي كه بايد خلاصه باشد كمي طولاني‌تر از حد معمول مي‌شود.



راه‌اندازي سيستم:



پس از قرارگيري وسيله‌ نقليه (به صورت كشويي) بر روي ريل با ايجاد بارهاي همنام در ريل و شكمه‌ وسيله، وسيله معلق شده و با وارد آمدن روشن شدن موتور (الكتروني) نيرويي به وسيله وارد مي‌شود كه موجب شتاب گرفتن آن و رسدن به سرعت (بالفرض 30 كيلومتر بر ثانيه) مي‌شود. سپس موتورها از كار افتاده و متحرك بقيه مسير را با سرعت مافوق تصور ثابت اوليه مي‌پيمايد، سپس در پايان مسير موتورها با وارد كردن نيروي مخالف موجب توقف متحرك مي‌شوند.
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
پليس فرانسه، پنجشنبه شب در پي يك تهديد تروريستي، اقدام به توقف چندين قطار متروي شهر پاريس و تخليه 100 هزار نفر از مسافران ايستگاه‌هاي مترو كرد.



به گزارش ايرنا، يكي از مقامات پليس فرانسه در اين‌باره به خبرنگاران گفت: سازمان «سيا» ـ واحد مادريد ـ از احتمال وقوع يك عمليات تروريستي در يكي از خطوط متروي شهر پاريس خبر داد.



وي افزود: سازمان «سيا» با دريافت يك «اي‌ميل»، مبني بر بمب‌گذاري در خط «آ» متروي پاريس در ساعت 8 تا 5/9 شب پنجشنبه، پليس فرانسه را در جريان اين تهديد قرار داد.



به دنبال اين تهديد تروريستي، پليس فرانسه، رفت‌وآمد در خط مترو «آ» پاريس و حومه را قطع كرد و از مسافران خواست كه ايستگاه‌ها را تخليه كنند. همزمان با تخليه مسافران، پليس اقدام به جستجوي اشياي مشكوك در مسير ريل مترو كرد، اما موفق به كشف بمب با هيچ‌گونه شيء مشكوكي نشد. پس از اين اقدام، در ساعت 9:5 شب دستور عبور و مرور متروهاي پليس صادر شد.
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
وزير مسكن و شهرسازي، از تصويب طرح مجموعه شهري تهران خبر داد.



به نوشته «شرق»، عبدالعلي‌زاده گفت: اين طرح، جامع‌ترين مطالعه صورت گرفته در مورد تهران است كه در 250 سال اخير، بي‌نظير است.



وي افزود: در اين طرح، هدف اين است كه ساخت و ساز توسعه‌اي به حاشيه تهران محدود شود.



عبدالعلي‌زاده، توكيو را به عنوان يك مدل معرفي كرد و گفت: يك معلم در شهر توكيو به دليل گراني مسكن، نمي‌تواند ساكن شود، لذا بايد 80 كيلومتر از شهر دور شود تا به تناسب درآمد، بتواند جايي براي سكونت پيدا كند. لذا برنامه ما هم همين است كه در طرح مجموعه شهري تهران، هزينه زندگي در شهر را به اندازه‌اي افزايش دهيم كه از ميزان جمعيت كاسته شود! :blink:


وي افزود: بايد جمعيتي كه ماندن آنها در تهران ضرورت ندارد، از شهر بروند.
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
رييس كل بانك مركزي از طراحي اسكناس‌هاي پنج و ده هزار توماني خبر داد.



ابراهيم شيباني در گفت‌وگو با «شرق» گفت: به دنبال انتشار اسكناس‌هاي دوهزار توماني، كار طراحي اسكناس‌هاي 5 و 10 هزار توماني نيز به پايان رسيد. او افزود: اين اسكناس‌ها در صورت تصويب در شوراي پول و اعتبار و تأييد وزير امور اقتصادي و دارايي به تدريج وارد بازار پولي كشور خواهد شد. رييس كل بانك مركزي درخصوص توزيع مجدد اسكناس‌هاي دوهزارتوماني خاطرنشان كرد: اسكناس‌هاي دوهزار توماني بر اساس برنامه زمان‌بندي شده از ارديبهشت ماه وارد شبكه بانكي خواهد شد.



گفته مي‌شود، طرح اسكناس‌هاي پنج هزار توماني بدين قرار است: روي اسكناس منقش به تصوير امام خميني و پشت اسكناس تصويري از ارگ بم طراحي شده است. پيشنهاد چاپ تصوير ارگ بم از سوي مرحوم محسن نوربخش براي اسكناس‌هاي دوهزار توماني پيشنهاد شده بود كه مورد موافقت طهماسب مظاهري، وزير امور اقتصادي و دارايي قرار نگرفت. از سوي ديگر وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در مورد انتشار اسكناس‌هاي درشت 5 و 10 هزارتوماني گفت: طراحي براي چاپ اسكناس‌ها از كارهاي دايمي بانك مركزي است اما تصميم گيري براي چاپ، بايد با تصويب شوراي پول و اعتبار صورت بگيرد. بانك مركزي بايد اين موضوع را بررسي كند تا اگر لازم شد نسبت به اين كار اقدام كند.



مظاهري در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان وجود دارد كه امسال اين اسكناس‌ها منتشر شود، گفت: تحقق اين موضوع بستگي به نظر و بررسي بانك مركزي دارد.
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
با پيدا شدن سر بريده مردي روي نيمكتي در يك پارك در هندوراس، تعداد چنين حوادثي در 9 ماه گذشته به 10 مورد رسيد.



به گزارش «رويتر»، مقامات اين كشور، جنايات قبلي را به پاي گروه‌هاي گانگستري جوان گذاشته بودند زيرا آنها مي‌كوشند مبارزه «ريكاردو مادورو» رييس‌جمهوري هندوراس را با خود خنثي كنند.



در نامه‌اي كه در كنار آخرين سر بريده بود نوشته شده: «مادورا»، ما آنقدر گرسنه‌ايم كه داريم مردم را مي‌خوريم.»



مادورا ماه اوت گذشته براي مبارزه با گانگسترهاي جوان معروف به «مارا» برنامه‌هايي را اعلام كرد.



از آن زمان صدها مظنون به اتهام خشونت، سرقت و ارتكاب خلاف هاي مربوط به مواد مخدر، دستگير شده‌اند.



«ادگاردو زرون» سخنگوي پليس گفت: سر بريده در يك كيسه پلاستيكي در پاركي شلوغ در «ال پروگرسو»، در 150 كيلومتري شمال پايتخت تگوسيگالپا پيدا شد.



وي گفت يك واحد ويژه پليس مشغول تحقيق درباره اين حادثه و 9 مورد قبلي است.



«مارا»ها كه ريشه آنها به گانگسترهاي خياباني آمريكا در لس‌آنجلس مي‌رسد، در چند كشور آمريكاي مركزي فعال هستند. «مارا سالواتروچا» و گروه رقيب آن «مارا 18» از جمله مخوف‌ترين اين باندها هستند.



در هندوراس حدود 30 هزار جوان كه بيشترشان از بچه‌هاي خياباني هستند، عضو اين دو گروه و باندهاي ديگر هستند.



جنگ‌هاي بين خود اين باندها و اعدام سرخود آنان توسط ماموران متمرد پليس در 5 سال گذشته باعث كشته شدن حداقل 1500 نفر از اين بچه‌هاي خياباني در هندوراس شده است.
 

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
تكراريه.................
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
به نقل از fotocopy :
وزير مسكن و شهرسازي، از تصويب طرح مجموعه شهري تهران خبر داد.



به نوشته «شرق»، عبدالعلي‌زاده گفت: اين طرح، جامع‌ترين مطالعه صورت گرفته در مورد تهران است كه در 250 سال اخير، بي‌نظير است.



وي افزود: در اين طرح، هدف اين است كه ساخت و ساز توسعه‌اي به حاشيه تهران محدود شود.



عبدالعلي‌زاده، توكيو را به عنوان يك مدل معرفي كرد و گفت: يك معلم در شهر توكيو به دليل گراني مسكن، نمي‌تواند ساكن شود، لذا بايد 80 كيلومتر از شهر دور شود تا به تناسب درآمد، بتواند جايي براي سكونت پيدا كند. لذا برنامه ما هم همين است كه در طرح مجموعه شهري تهران، هزينه زندگي در شهر را به اندازه‌اي افزايش دهيم كه از ميزان جمعيت كاسته شود! :blink:


وي افزود: بايد جمعيتي كه ماندن آنها در تهران ضرورت ندارد، از شهر بروند.
فتوكپي جون بايد يه همچين دانشمندايي! وزير بشن تا اون دانش آموزان طرحشون گم و گور بشه ديگه . بايد همه چيز اين ملت بهم بياد .
 

fotocopy

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
9 جولای 2003
نوشته‌ها
2,888
لایک‌ها
42
محل سکونت
كدومش؟؟؟؟؟
 
بالا