برگزیده های پرشین تولز

SplinterCell: Conviction

adnan_mary

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2007
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
1
با سلام خدمت دوستان عزيز!
طبق وقايع اخير که در دنياي بازي افتاد (مخصوصا E3 2009 ) بازي جديدي از سري درخشان SplinterCell به گيمرها معرفي شد که واقعا جاي خاليش تو قسمت بازي هاي PT احساس ميشد.
tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090601092734394_640w.jpg

SplinterCell: Conviction اسم اين قسمت از سري بازي محبوب SC مي باشد. اين بازي بعد از به تاخير افتادن هاي بسيار بعد از نسخه ي قبلي بالاخره در E3 2009 ظاهر شد و همه ي توجه ها رو به خودش جلب کرد. سري SC و Metal gear به طور کلي پايه گذاران سبک Stealth بودن و اين نسخه شماره ي پنجم از اين سري ميباشد.
ناشر: Ubisoft سازنده: Ubisoft Montreal تاريخ عرضه: پاييز 2009

Story line :
Sam Fisher در اين شماره از کمپاني Third Echelon که در چهار شماره ي قبلي به عنوان Agent ويژه سازمانش بود جدا ميشه. سم در اين نسخه کاملا يک فرد خود محوره و هدف اصليش هم انتقام گرفتن از تموم کسانيه که بهش پشت کردن. در Double Agent دخترش ( سارا ) کشته ميشه و اين موضوع ضربه ي بزرگي به سم وارد ميکنه. حالا سم با تمام مهارت هايي که طي اين سال ها کسب کرده به جنگ با قاتلين دخترش مي پردازه! هنوز از جزئيات بيشتر داستان مطلع نيستيم.
در دمويي که در E3 پخش شد سم به دنبال فردي به اسم Andriy Kobin ميگرده و براي اينکار از افراد مختلف بازجويي ميکنه تا به اون برسه. کم کم معلوم ميشه که کمپاني سابق سم Third Echelon پشت اين قضاياست و سم اين بار بايد به مبارزه با اون بپردازه!

Gameplay :
تغييرات بسياري در اين نسخه صورت گرفته. بازي بري PC و انحصارا روي کنسول Xbox عرضه ميشه. با اين کار Ubisoft به جنگ Metal gear solid 4 که انحصارا روي PS3 بوده رفته. ( سري MGS از بازي هاي محبوب خودمه )
در اين نسخه از موتور گرافيکي LEAD استفاده شده که در واقع موتور کامل شده ي نسخه ي Splinter Cell: Choas Theory هست.
تغييرات گرافيکي کاملا محسوسه و با ديدن دموهاي بازي به عظمت اين امر پي ميبريد. نور پردازي در بازي فوق العاده زيبا کار شده و در عکس هايي که پايين همين قسمت گذاشتم کاملا مشخصه.
يکي از ابداعات بسيار زيبا و جذاب گروه ايجاد Mark and Execute در بازي هست. به اين صورت که وقتي سم در سايه در کمين نشته ميتونه اشخاص ، منابع نور و يا مواد منفجره و ... رو Mark کنه. البته تعداد Mark کردن ها بسته به سلاح و تير هاي شما متفاوته.
براي مثال شما پشت ستون مخفي شديد. در اون طرف 2 نفر ايستادن و يک چراغ در بالاي سرشونه. شما هر سه تارو Mark ميکنيد.ترتيبش مهم نيست چون در آخر اين سم هست که تصميم ميگيره. سم با توجه به مارک هاتون بهترين و عاقلانه ترين تصميمو ميگيره و ابتدا چراغو ميزنه تا توجه دو نفر جلب شه و بعد .... ! اين سيستم برگ برنده ي اين نسخه هست و سرعت فوق العاده اي به بازي بخشيده . به جاي اينکه شما از پناه گاهتون بيرون بياد و نشونه بگيريد و ... دشمن قبل اينکه متوجه شما بشه با اين سيستم کشته شده. با توجه به اين سيستم صحنه هاي سينماتيک زيبايي در بازي خلق ميشه. سازندگان ادعا کردند که کساني که از سريال 24 خوششون اومده عاشق اين بازي ميشن. ( دموي بازي رو در پايين همين قسمت ميذارم! )
از ابداعات ديگه Last Known Position ميباشد.( در دمو مشاهده شود ) يعني آخرين مکاني که دشمن شما رو اونجا ديده به صوت يک سايه ي نقره اي از شما نشون داده ميشود و با توجه به آن ميتوانيد تصميمات بهتري در استراتژي حمله ي خود بگيريد.
قسمت جذاب ديگه Light Projection است. با توجه به اين سيستم مامورت هاي شما بر روي در و ديوار روبه رويتان روئيت ميشه که سرعت بازي افزايش پيدا ميکنه!

در آخر بايد بگم با يک عنوان ويژه طرفيم و SplinterCell: Conviction سيستم بازي هاي اين سبکي رو دگرگون کرده!
خوشحال ميشم نظرتون رو بشنوم!​

دانلود دمو ها:




تصاویر:
 
Last edited:
بالا