برگزیده های پرشین تولز

Take Off با اتومبیل!!

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
به نقل از athar :
من واسه TakeOff 3.5 ثانیه رکورد دارم. البته چیزی نیست که بشه با قانون یاد گرفت. باید قلقش دستت بیاد. مهترین چیز که توی زمانش تاثیر میذاره بازی با گاز توی موقعی که کلاچ رو ول میکنی هست. دور موتور هم باید حوالی 6.000 باشه. (واسه پژو)
واسه دستی هم من یه بار فقط امتحان کردم با دوستم که فقط 90 درجه چرخیدم. البته سرعتم کم بود و سر یه پیچ بود.
چند تا لاستيك عوض كردي تا حالا؟
اميدوارم ترمزهات ديسكي نباشه!
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
نه بابا مصطفی
این کارو دوست دارم اما زیاد نمیکنم.
لاستیک هام هم نو هست.
به ترمز هم ربطی نداره چون فقط یه بار دستی کشیدم.
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
از اونجائي كه بنده دو بار ماشين چپ كردم ( يكي تو پيست و يكي تو رالي كوير) لذا بهتره که اصلا اینکارا رو نکنین ولی



1- جهت تیک اف : اگر ماشین تون تو پانلش دور موتور داره دور موتور رو در حالی که ماشین تو دنده است و ایستاده تا 4 بالا ببرین (4000 دور ) سپس کلاچ رو ول کنین و ...
2- جهت دور زدن در سرعت بالا دو حالت داره یکی دستی کشیدن ویکی که فقط با ماشین 1.5تن به بالا مثل ماشین امریکائی میشه انجام داد
( دستی کشیدن ) : سعی کنین سرعت رو تا 60 پائین بیارین همزمان که فرمون رو تا اخر به سمت چپ میچرخونین دستی رو بالا بکشین. توضیح : سعی کنین تو زمین خاکی و باز اینکارو برای اولین بار بکنین. اصلا هم ترمز نزنين .
( دور درجا در سرعت بالا) توي سرعت بالا بيشتر از 80 نشه يه لحظه كه فرمون رو ميچرخونين ( هيدروليك باشه بهتره ) در يه لحظه ترمز رو تااخر بگيرين و ول كنين . توصيه ميكنم اينكارو اصلا نكنين.
3- جهت دور درجا : عین تیک اف فقط با این تفاوت که دور موتور تا5 بالا بره. فرمون تا یه کم مونده به اخر به چپ برگردونده بشه. و سپس کلاچ رو ول کنین.


جناب بحرینی با ماشین امریکائی تیک اف نمیشه کشید ولی دور درجا و دور درسرعت بالا رو میشه انجام داد.
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
به نقل از athar :
بهترین جا واسه دستی سر پیچ ها و جایی که باید دور بزنی هست. دنده رو باید سنگین کنی و در عوض گاز رو بیشتر کنی. بعد هم دستی و سپس فرمون رو تا جایی که میشه بپیچونی. اما اگه میخوایی بعد از پیچ به حرکت ادامه بدی بهتره دوستان دیگه توضیح بدن چون من تابحال امتحان نکردم. (سرعت عمل باید بالا باشه :D )
اون ديگه آخرشه!
يارو دنده عقب ميره يهو 180 تا ميپيچه از طرف جلو به همون مسير ادامه ميده بدن اينكه ماشينو يه لحظه هم نگه داره.
 

Gt_Max

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2003
نوشته‌ها
1,663
لایک‌ها
80
محل سکونت
In Your Pantz
اين كه چيزي نيست من 360 هم كشيدم !
28.gif
28.gif


البته با پرگار !
171.gif
171.gif


لوس ! :eek:
 

Gt_Max

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2003
نوشته‌ها
1,663
لایک‌ها
80
محل سکونت
In Your Pantz
به نقل از amirhoman :
از اونجائي كه بنده دو بار ماشين چپ كردم ( يكي تو پيست و يكي تو رالي كوير) لذا بهتره که اصلا اینکارا رو نکنین ولی



1- جهت تیک اف : اگر ماشین تون تو پانلش دور موتور داره دور موتور رو در حالی که ماشین تو دنده است و ایستاده تا 4 بالا ببرین (4000 دور ) سپس کلاچ رو ول کنین و ...
2- جهت دور زدن در سرعت بالا دو حالت داره یکی دستی کشیدن ویکی که فقط با ماشین 1.5تن به بالا مثل ماشین امریکائی میشه انجام داد
( دستی کشیدن ) : سعی کنین سرعت رو تا 60 پائین بیارین همزمان که فرمون رو تا اخر به سمت چپ میچرخونین دستی رو بالا بکشین. توضیح : سعی کنین تو زمین خاکی و باز اینکارو برای اولین بار بکنین. اصلا هم ترمز نزنين .
( دور درجا در سرعت بالا) توي سرعت بالا بيشتر از 80 نشه يه لحظه كه فرمون رو ميچرخونين ( هيدروليك باشه بهتره ) در يه لحظه ترمز رو تااخر بگيرين و ول كنين . توصيه ميكنم اينكارو اصلا نكنين.
3- جهت دور درجا : عین تیک اف فقط با این تفاوت که دور موتور تا5 بالا بره. فرمون تا یه کم مونده به اخر به چپ برگردونده بشه. و سپس کلاچ رو ول کنین.


جناب بحرینی با ماشین امریکائی تیک اف نمیشه کشید ولی دور درجا و دور درسرعت بالا رو میشه انجام داد.


هومن ميشه يه خورده مفصل تر توضيح بدي ! علاقه مند شديم ! :happy:
فقط با ماشين هاي Flat ميشه اين كارو كرد ؟ :eek:
 

mostafa_gm

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
438
محل سکونت
My House
به نقل از SherlockHolmes :
:blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:

--------------------------
خداييش من اينا رو تو Need For Speed دیدم، تو خيابون كه ت.. اين كارا رو ندارم اونم با ماشين بابام!!
101.gif
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
به نقل از athar :
من واسه TakeOff 3.5 ثانیه رکورد دارم. البته چیزی نیست که بشه با قانون یاد گرفت. باید قلقش دستت بیاد. مهترین چیز که توی زمانش تاثیر میذاره بازی با گاز توی موقعی که کلاچ رو ول میکنی هست. دور موتور هم باید حوالی 6.000 باشه. (واسه پژو)
واسه دستی هم من یه بار فقط امتحان کردم با دوستم که فقط 90 درجه چرخیدم. البته سرعتم کم بود و سر یه پیچ بود.


ببينم اين ركورد رو كجا زدي؟

3.5 ثانيه صفر تا صد؟
مگه ماشينت چيه؟ دوج وايپر 0 تا صدش 4 ثانيه است اونم با لاستيك هاي مخصوص . كه پس از يه تيك اف هر چهار حلقه بايد عوض بشه.

من ميخوام اين ركورد رو يه بار ديگه بياي تو فدراسيون و تو پيست بزني.
 

faridbahal

Registered User
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,543
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهران بــــــــــــزرگ
( دور درجا در سرعت بالا) توي سرعت بالا بيشتر از 80 نشه يه لحظه كه فرمون رو ميچرخونين ( هيدروليك باشه بهتره ) در يه لحظه ترمز رو تااخر بگيرين و ول كنين . توصيه ميكنم اينكارو اصلا نكنين.
3- جهت دور درجا : عین تیک اف فقط با این تفاوت که دور موتور تا5 بالا بره. فرمون تا یه کم مونده به اخر به چپ برگردونده بشه. و سپس کلاچ رو ول کنین
اولیش که خیلی ترسناک به نظر میرسه!!
اما دومی رو امتحان میکنم:D
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
نه بابا من حرفه ای نیستم.
منظورم از رکورد هم طول زمان TakeOff بود. یعنی لاستیک به مدت 3.5 ثانیه درجا چرخید که فکر نکنم کار زیاد سختی باشه. (در حالی که من حتی توی رانندگی معمولی هم آماتور هستم)
مکان هم پشت چراغ قرمز بود. روی این نوارهای سفید که نمیدونم اسمشون چیه. بهترین جا یکی همین پشت چراغ قرمز هست و یکی هم جاهایی مثل پارکینگ.
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
تيك اف در حال حركت ( مخصوص ماشينهاي اتوماتيك ) تقزیبا دنده معکوس
ماشين هاي اتوماتيك علاوه بر دنده D دارای دو دنده کمکی L1 , L2 هستن.
دنده L2 عمدتا دنده سنگین محسوب میشه ولی L1 جهت بالا رفتن از شیب های تند.
حال اگر توی سرعت بالا و یا درحال سبقت ، ماشینی از روبرو بیاد و مجال فرار نداشته باشین کافیه دنده رو بیارین رو L1 پشت ماشین در یک لحظه کاملا پائین میاد و بلند میشه و با سرعتی بالاتر حرکت میکنه.
 

Gt_Max

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2003
نوشته‌ها
1,663
لایک‌ها
80
محل سکونت
In Your Pantz
به نقل از amirhoman :
تيك اف در حال حركت ( مخصوص ماشينهاي اتوماتيك ) تقزیبا دنده معکوس
ماشين هاي اتوماتيك علاوه بر دنده D دارای دو دنده کمکی L1 , L2 هستن.
دنده L2 عمدتا دنده سنگین محسوب میشه ولی L1 جهت بالا رفتن از شیب های تند.
حال اگر توی سرعت بالا و یا درحال سبقت ، ماشینی از روبرو بیاد و مجال فرار نداشته باشین کافیه دنده رو بیارین رو L1 پشت ماشین در یک لحظه کاملا پائین میاد و بلند میشه و با سرعتی بالاتر حرکت میکنه.

گفتي ماشين هاي اتوماتيك ؟ :eek:
كدوم دنده ميشه دقيقا ؟ :eek:
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
55
محل سکونت
Tehran
به نقل از athar :
نه بابا من حرفه ای نیستم.
منظورم از رکورد هم طول زمان TakeOff بود. یعنی لاستیک به مدت 3.5 ثانیه درجا چرخید که فکر نکنم کار زیاد سختی باشه. (در حالی که من حتی توی رانندگی معمولی هم آماتور هستم)
مکان هم پشت چراغ قرمز بود. روی این نوارهای سفید که نمیدونم اسمشون چیه. بهترین جا یکی همین پشت چراغ قرمز هست و یکی هم جاهایی مثل پارکینگ.


وقتي كلمه تيك اف و زمان همراه هم مياد يعني صفر تا صد.
پس جمله ات رو كامل بگو.
 

Ghamnevis

Registered User
تاریخ عضویت
3 مارس 2005
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
16
در مورد تيك آف كه هيچي !
من از وقتي بچه بودم همش توي فيلم ها ميديدم و كف بر ميشدم تا اين چند سالي كه خودم پشت رل ميشينم....

اما در مورد تيك آف در حركت كه هومن عزيز گفت...
بله اكثرا با ماشين هاي گيربكس اتوماتيك انجام ميدن اما من با Cielo ي خودم انجام دادم ! مسلما نه در سرعت هاي بالا !

توي سرعتي حدودا 40 تا پس از تحمل مشقات زياد موفق شدم و واقعا كف بر شدم !
مشكل Cielo اينه كه به اصلاح پلوس جلو هستش و در يحن حركت نميشه به راحتي باهاش تيك آف كشيد...

البته ناگفته نمونه كه من با دنده معكوس اينكار را نكردم ! بلكه برعكس ! بار اول توي يه كوچه بودم و خواستم بپيچم توي خيابون كه اومدم دنده را 3 كنم يه نيم كلاچ دادم و آروم آروم كلاچ را تا ته گرفتم و همزمان هم پدال گاز را فشار ميدادم و بعد يكدفعه كلاچ را ول كردم...
نتيجه هم لذت بخش بود !
اين تنها باري بود كه شانسي و از روي اتفاق (احتمالا به آسفالت هم بستگي داشته) تونستم در حين حرتكت عادي و نه دنده معكوس تيك آف بكشم !


دستي كشيدن با ماشين هاي ظريفي مثل دوو يكمي سخته... در سرعت هاي پايين تقريبا امكان پذير نيست اما در سرعت هاي بالا چرا... ولي خوب كار جالبي نيست و خيلي خطر داره... يكي دوبار تا مرز چپ كردن پيش رفتم !

اما با دنده عقب خطرش كمتره و خيلي هم حال ميده :D چاره كار هم يك ميخ ترمز كامل در حد يكي دو ثانيه است در سرعت بالا :D
 

xPlod

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
17 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,314
لایک‌ها
8
سن
41
کسی تا حالا با ماشین دیف جلو BurnOut زده؟
 

SherlockHolmes

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 می 2004
نوشته‌ها
3,068
لایک‌ها
825
تو نيد 4 اسپيد آره!!:lol:

فكر كنم همونه كه سر پيچ ماشينو سر ميديدي ديگه!!نه؟;)
 

Gt_Max

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2003
نوشته‌ها
1,663
لایک‌ها
80
محل سکونت
In Your Pantz
به نقل از Ghamnevis :
در مورد تيك آف كه هيچي !
:D

سايان تو خلافم بودي لو نمي دادي ! :D :happy:

يه ذره ميشه زير بوق حرف بزنيد ما هم متوجه بشيم... :happy:
 

xPlod

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
17 آپریل 2004
نوشته‌ها
2,314
لایک‌ها
8
سن
41
اون Drift ـه.
BurnOut همونه که:
به نقل از daftarekhaterat :
نميدونم اونهايي كه ماشينشون رو 360 درجه يا 180 درجه درجا ميچرخونن چيكار ميكنن
 
بالا