برگزیده های پرشین تولز

UNIVERSE AT WAR زیز پوتین های یک کهکشان بی رحم

slipknot_james

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
363
لایک‌ها
1
محل سکونت
Vancouver
UNIVERSE AT WAR زیز پوتین های یک کهکشان بی رحم.
هر چی از این بازی strategy میدونین بریزین اینجا.

PC , XBOX 360

سازنده : Petroglyph

ناشر : SEGA

سبک : Strategy
 

slipknot_james

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
363
لایک‌ها
1
محل سکونت
Vancouver
موضوع حمله نژادهای فضایی به زمین داستانی آن چنان کلیشه ای و تکراری است که نیازی به توضیح ندارد.در این داستان ها یک نژاد فضایی به زمین حمله می کند و انسانها در معرض خطر انقراض قرار می گیرند اما ناگهان یک فرد شجاع ودوستدار خانواده از راه می رسد و راهی آسان ولی معجزه آسا (مثل پاشیدن آب!!!)برای غلبه بر این نژاد پیدا می کند و بشر پیروز می شود.حتی بازگو کردن این داستان هم کسالت آور است چه رسد به استفاده آن در یک بازی جدید . به همین دلیل سازندگان بازی جدید Uniserve At War:Earth Assualt داستان حمله موجودات فضایی به زمین را کمی تغییر داده اند.
این بار موجودات فضایی برای کشف استعدادهای مخفی!این نژاد خودپستد به زمین حمله نمیکنند,بلکه به طور کاملا تصادفی به زمین می رسند و در حالی که سه نژاد کاملا متفاوت از آن ها برای بقا تلاش می کنند, نسل بشرهم چون بوته ای در محل مبارزه ی فیل های نر قرار گرفته,زیر پاهای آن ها له می شود.
این بار داستان مبارزه بشر برای بقا روربه رو نیستیم(چون در این بازی بشر امیدی برای بقا ندارد) بلکه بازیباز باید داستان یکی از سه نژاد را دنبال کند که هریک با هدفی خاص به ناچار در یک سیاره کوچک دور افتاده و نفرین شده به نام زمین ! گرفتار شده است.داستان بازی با هجوم گسترده یک نژاد فضایی ناشناخته با نام هایرارکی (hierarchy)در سال2012 شروع می شود.هدف هایراکی ها از حمله به سیارات, استخراج کامل کلیه منابع سیاره(از جمله موجودات زنده و انسان)است.زمین اولین سیاره ای نیست که هایراکی به آن هجوم می آورد. این نژاد کهن نژادهای متعددی را به طور کامل نابود کرده و نوبت انقراض انسان ها رسیده است. در حالی که انسان ها آخرین ساعات بقای خود را قبل از اینکه استخراج شوند را سپری می کنند,یک ارتش بسیار قدرتمند از ربات های فضایی به نام نووس (Novus) که هایراکی نژاد به وجود آورنده آن ها را نابود کرده است , حمله گسترده خود را شروع می کنند.تنها هدف نووس نابودی مطلق هایراکی است واین نژاد اهمیتی برای بشر قایل نیست. در حالی بزرگترین جنگ تاریخ کائنات آغاز شده,نژاد مرموز چهارم نیز از راه می رسد تا بر عظمت فاجعه بیفزاید.
دو نژاد از این سه نژاد محکوک به فنا هستند و نژاد بشر نیز قرار است با آن ها راهی شود. این بار بشر سلاح جادویی خنده دارش را در دست ندارد.
شاید گفتن این نکته تکراری شده باشد,اما کارکنان شرکت Petroglyph از اعضای اصلی تیم سازنده بازی های Westwood Studios(همان شرکتی که بازی های C&CوDune را در کارنامه خود دارد) تشکیل شده اند. این شرکت سال گذشته بازی Star Wars: Empire at War را تولید کرد که تجربه جدید و متفاوتی بود ونشان داد سازندگان آن خلاقیت خود را از دست نداده اند.
اما Empire at Warیک بازی بدون نقص نبود.در سری بازی های جدید Universe at War آنها قصد دارن تجربه استراتژیک EaW را گسترش داده, نقاط قوت آن را تقویت و ایرادات آن را رفع کنند.این که petroglyph تا چه حد موفق می شود یک سبک منحصر به فرد جدید خلق کرده و افسانه C&C را تکرار کند,به تلاش سازندگان مستعد وگذشت زمان بستگی دارد.حتی در یک نگاه سطحی نیز Universe at War یک بازی کاملا متفاوت و غیر عادی است.
نژادهای بازی آن چنان منحصر یه فرد هستند که مشابه آن ها در هیچ بازی دیگری دیده نشده و تاثیر قابل توجهی روی گیم پلی می گذارد. انسان ها نژاد فراموش شده Universe at War هستند.این نژاد به قدری ضعیف است که در داستان اصلی نقشی ندارد و صرفا در مراحل آموزشی بازی مورد استفاده قرار می گیرد.البته انسان ها در بعضی از مراحل حضور دارند و ممکن است برای بازیباز مشکل ایجاد کنند , ولی بیش از آن که یک نژاد باشد یک منبع هستند و می توانند توسط حداقل یک نژاد دیگر به جای مواد معدنی استخراج شوند!!.بهطور کلی بازیباز به دلیل ضعف این نژاد قادر به بازی با ان نیست. نژاد عجیب و خرچنگ مانند هایراکی نزاد اصلی موجود در بازی است.نام هایراکی به ماهیت این نژاد که در واقع نوعی موجود خرچنگ مانند با زندگی اجتماعی است،اشاره دارد.این کلمه در دانش زیست شناسی به موجودات نظیر مورچه اطلاق می شود که در کلنی زندگی می کنند,اما اعضای مختلف کلنی به منظور تامین نیازهای آن به شدت تخصص یافته اند و هر عضو بر اساس نقشی که در کلنی ایفا می کند,شکل و وظیفه متفاوتی دارد.هایراکی گونه به ظاهر ساده ای است که به حیوانات پست شباهت دارد و به طور کلی در مبارزه با نژادهای زیستی موثرتر بوده و باعث ایجاد جهش در آن ها می شود.هایراکی به سلاح های رادیو اکتیو و آلوده کننده بسیار قدرتمند مجهز است.علاوه بر این هر واحد هایراکی در صورت آسیب دیدگی ترشحات رادیو اکتیو(خون سبز فسفری)تولید می کنند که به محیط و دشمنان آسیب می زند. با استفاده از این ویژگی هایراکی می تواند نقاطی از نقشه را برای نیروهای دشمن غیر قابل استفاده کند.
یکی دیگر از قابلیت های خطرناک هایراکی قابلیت کنترل ذهن موجودات زنده است که به آن ها اجازه می دهد از نیروهای دشمن بر علیه خود او استفاده کنند.قابلیت کنترل ذهن هایراکی در کنارتوانایی جهش زایی به ابن نژاد اجازه می دهد از نیروهای دشمن استفاده کرده و با ابجاد جهش از آن ها استفاده کنند.این نژاد بر خلاف سایر موجوداتی که در بازی های استراتژی دیده ایم,قادر به احداث ساختمان نیست,بلکه از گونه های بسیار غول پیکر هایراکی که در واقع موجودات زنده هستند,به عنوان پایگاه استفاده می کند.این پایگاه های زنده که واکر(Walker)نامیده می شوند,توسط کارگرها تولید نمی شوند بلکه از فضل به زمین پرتاب می شوند. هر واکر یک واحد نظامی بسیار قدرتمند است که می تواند از خود دفاع کند.بازیباز می تواند قسمت های مختلف بدن و پاهای هر واکر را (HardPoint) برای افزایش نیروهای تهاجمی یا افزایش سرعت تولید و تعیین نوع نیروهای تولید شده ارتقا دهد.علاوه براین واکرها می توانند با سرعت بسیار کمی حرکت کنند و جالب این که این واحدهای نظامی قادرند روی سطوحی حرکت کنند که واحدهای نظامی معمولی توانایی حرکت روی ان را ندارد.به این ترتیب موانع موجود در نقشه تاثیر استراتژیک روی حرکت واکرها ندارد و معمولا تنها راه جلوگیری از حرکت آن ها ,نابود کردن شان است.یکی دیگر از قابلیت های دیگر واکرها تولید موجودات کوچکتری به نام ریپر(Raeper)یا دروگر است که نیروهای جمع آوری کننده هایراکی محسوب شده و هرچه سر راه خود ببینند(از جمله خانه ها,ماشین ها,درختان,زباله,موجودات زنده و حتی انسان ها)را به منابع تبدیل می کنند. با توجه به این که هایراکی نیاز زیادی به ابن منابع دارد ,بازیبازدر طول بازی مجبور است پایگاه خود را به طور مداوم جابجا کند.به این ترتیب پایگاه نظامی هایراکی یک کلنی غول پیکر گرانقیمت,بسیار قدرتمند وکند است که درست مثل کلنی مورچه های سربازمنابع را سر راه خود جارو می کند و به ترتیب پش می رود.
نقطه مخالف هایراکی کیست؟نژادی از موجودان غیرزنده اهنی و چابک به نام نووس که پایگاه ثابتی دارد.اما این پایگاه ساده و ضعیف قادر به ایستادگی در برابر پایگاه وحشتناک هایراکی نیست.برای مقابله با این مشکل,نیروهای نووس پایگاه بسیار ارزانقیمتی دارند که به سرعت ساخته شده و گسترش می یابد.این پایگاه شبکه بزرگی از ساختمان های متصل به هم است که می تواند به سیستم های دفاعی مجهز شده و علاوه بر اینکه قابلیت گسترش سریع دارد,به نبروها اجازه می دهد با استفاده از ساختار شبکه ای این پایگاه(برای بقای نووس حتما باید سطح وسیعی از نقشه را در بر بگیرد)به سرعت منتقل می شوند. به این ترتیب اگر یک پایگاه متحرک هایراکی در مسیر خود به یک پایگاه نووس برسد,نیروهای نووس به طور کامل نابود نخواهند شد.
نژاد چهارم بازی هنوز معرفی نشده است, چون این نژاد از لحاظ ظاهری کاملا دگرگون شده و تولید کننده فعلا مشغول بررسی حالت های بیشتر است. به هر حال با توجه به ویژگی های غیرعادی دو نژاد دیگر باید منتظر یک نژاد استثنایی باشیم که احتمالا پایگاه متمرکز نمی سازد, پایگاه خاص فضایی یا خارج از دسترس دارد.
تمام نژادهای بازی دارای یک یا چند قهرمان هستند که حضورآن ها در بعضی ازمراحل بازی ضروری است. با توجه به خاطراتی که بازیبازها از قهرمان های بازی های C&C دارند می توان انتظار دیدن نیروهای بسیار قدرتمند و جالبی را داشت.علاوه براین در این بازی نیزسلاح های فوق العاده(Super Weapon) وجود دارند که یکی از جالب ترین ویژگی های C&C محسوب می شدند.هریک از سه نژاد فضایی بازی دارای سه نوع سیستم تکنولوژیک متفاوت است و بازیبازدرهربازی قادراست تنها یکی ازاین سه مسیر را انتخاب کند. انتخاب مسیرتکنولوژیک تأثیرعمیقی وی گیم پلی دارد ویکی ازمهم ترین عوامل موفقیت درشرایط ظاهرا سخت است..هریک از این مسیرها مزایای خاص و گیم پلی متفاوت دارند و بازیبازباید بسته به استیل بازی خاص خود و استراتژی مورد استفاده در دشمن،بهترین سیستم را انتخاب کند.به عنوان مثال هایراکی می تواند با استفاده از پژوهش های کوانتومی میزان و سرعت تولید را افزایش دهد،با استفاده ازتکنولوژی تهاجمی میزان آسیب وارده توسط نیروها را بیشتر کند و درنهایت با استفاده از پژوهش درزمینه های جهش زایی،میزان تشعشع و مقاومت در برابرتشعشع نیروهای خودی را افزایش دهد که اثرات مفیدی روی نیروهای خودی داشته،اما روی نیروهای متخاصم تاثیر منفی می گذازد.
سیستم گیم پلی این بازی برخلاف بازی های C&C از روند تاکتیکی کمی دورشده و حالتی استراتژیک تردارد.در نتیجه این بازی سرعت بازی های C&C را ندارد و بازیباز باید حوصله ی بیشتری به خرج دهد،اما مانند Superme Commander کند وخسته کننده نیست و بازیبازباید دایما در حال مبارزه برای بقا باشد.علاوه براین بازی از یک سیستم شبیه به EaW استفاده می کند.به این ترتیب که قبل ازهرماموریت تصویر بزرگ کروی شکلی از زمین نمایش داده شده و بازیباز موقعیت و زمان حمله را با استفاده ازآن انتخاب می کند.
این بازی دارای حالت های یک نفره و چند نفره بسیار متنوعی است. حالت یک نفره عادی بازی 22 تا 25 مرحله دارد،اما روند آن کاملا خطی و داستانی است و بازیبازمبارزه را از دید نیروهای نمختلف دنبال می کند.ناگفته پیداست که یک مد Skirmish کامل هم وجود دارد که به بازیباز اجازه می دهد علیه هوش مصنوعی بازی زورآزمایی کند.اما جالب ترین ویژگی یک نفره بازی یک مد به نام Conquest است که به سناریوهای بازی های Civilization یا Earth Empire شباهت دارد.در این حالت بازیباز باید یک سناریو را که روند داستانی مشخصی دارد انتخاب کرده و بازی کند.تعداد زیادی ازسناریوهای بازی حالت بدون پایان دارند و بازیبازمی تواند به صورت نامحدود بازی کرده و کشور گشایی ! کند.بعضی از سناریوها نیز دارای محدودیت زمانی هستند و بازیباز مجبور است با سرعت بیشتری بازی کند، به عنوان مثال یک سناریو به نام "غلبه بر آمریکای جنوبی در 10 روز" وجود دارد. این سناریو انعطاف پذیری زیادی دارند و به بازیباز اجازه می دهد شرایط و محدودیت های بازی را قبل از ورود به بازی مشخص کند.علاوه براین تعدادی از سناریوها دارای آزادی عمل زیاد و پایان های متفاوت هستند.
در حالت چند نفره تنوع حتی بیشتراز حالت تک نفره است.حالت مبارزه های تحت شبکه بازی به قدری متنوع است که خود یک مقاله کامل می طلبد.در این حالت سرورمی تواند قوانین بسیار زیادی را برای بازی تعیین کند و حتی ارتش ها را توسط انواع مختلفی از هوش مصنوعی کنترل می شوند،وارد بازی کند.بازیبازها می توانند در حالت Free For All و به صورت انفرادی یا در گروه ها بازی کنند. علاوه براین پاره ای ازقوانین بازی می تواند گیم پلی را به طورکلی متحول کند . مثلا حالت DEFCON باعث می شود سطح ارتش بازیبازها را درمقطع زمانی مشخص به طور خودکار افزایش یابد.به این ترتیب زمان بندی حمله ها ارزش حیاتی پیدا می کند، چون نیروهای به ظاهر ضعیف یک گروه ممکن است پس از افزایش سطح، توانایی جدید به دست آورده و ناگهان قدرتمند شود.
حالت World Domination Tour بازی های C&C را به یاد می آورید؟ این باردرUaW شاهد یک مد مشابه با نام Conquer the World هستیم. ساده ترین راه توصیف این حالت این است که آن را یک MMORTS بنامیم،یعنی یک بازی استراتژی در ابعاد یک بازی نقش آفرینی آنلاین که تعداد خارج از تصوری بازیباز درآن به رقابت می پردازند.در این حالت بازیبازمی تواند دربخش های مختلف کره زمین مبارزه کرده و درصورت پیروزی آن را تصاحب کند. با افزایش اندازه قلمرو بازیباز مبارزه ها سخت ترمی شوند و تا زمانی که بازیباز موفق شود کل سیاره را در اختیار گیرد ادامه پیدا می کنند.پس از پیروزی دریک سیاره بازیباز می تواند وارد سیاره دیگری شده و درآن مبارزه کند.
در صورتی که تولید EA با تاخیر مواجه نشود،طرفداران PCوX360 در سراسردنیا می توانند قبل ازآغاز سال 2008 دردنیای غیرعادی این بازی که قرار است توسط SEGA منتشرشود،ماجراجویی کنند.
کارکنان شرکت Petroglyph همان افرادی هستند که سبک بازی های استراتژی را ابداع و برای اولین باریک بازی در این سبک روی کنسول ها عرضه کردند و اکنون قراراست MMORTS را نیز به سبک های فعلی بیفزایند. با این حال برای این که پی ببرید UaW تا چه حد متفاوت و منحصر به فرد است، نیازی به ذکر این سوابق نیست. این بازی نیز چون بازی های ناموفق و جاه طلبانه دیگر قصد ندارد تا تعریف جدیدی از سبک استراتژیک ارایه دهد،بلکه بدون تغییر فاحش اصول این سبک روی جزییات آن تغییراتی ایجاد می کند که آن را منحصر به فرد و استثنایی می سازد و دقیقا به همین دلیل است که ما (و بسیاری از بازیبازها و منتقدین در سراسر دنیا)این چنین بی صبرانه منتظر آن هستیم.
 

slipknot_james

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
363
لایک‌ها
1
محل سکونت
Vancouver
فکر کنم هیچ کس این تاپیک رو نخونده.
حداقل 1 پست میدادین.
fingersmiley.gif
 

aiat_gamer

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 جولای 2007
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
4
هر کی میخونه که حتما نباید پست بده.تازی توضیحات خیلی زیادی هستن
 

slipknot_james

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
363
لایک‌ها
1
محل سکونت
Vancouver
هر کی میخونه که حتما نباید پست بده.تازی توضیحات خیلی زیادی هستن

آخه فکر میکردم همه این گیم رو میشناسن.
چون رتبه ی 32 E3 رو به خودش اختصاص داد.
به نظر من این بازی بهترین بازی استراتژی این چند سال اخیره.
داستان بازی حرف نداره.
 

aiat_gamer

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 جولای 2007
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
4
من هم می شناسم و تا حدودی دنبالشم.ولی دوست ندارم قبل از بازی کردن داستان بازی رو بدونم.
 

slipknot_james

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
363
لایک‌ها
1
محل سکونت
Vancouver
خوب بلاخره این بازی هم عرضه شد...
امروز رفتم گرفتم ...2 دی وی دی/ تازه شروع کردم ... داستان بازی خیلی جالبه.
 

Thomas.Angelo

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2007
نوشته‌ها
407
لایک‌ها
16
محل سکونت
Lost Heaven
خوب بلاخره این بازی هم عرضه شد...
امروز رفتم گرفتم ...2 دی وی دی/ تازه شروع کردم ... داستان بازی خیلی جالبه.

سلام

لطفا حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی رو بنویسید . . .

ممنون .:happy:
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
Minimum System Requirements

System: P4 2.0 GHz RAM or equivalent
RAM: 512 MB
Video Memory: 128 MB
Hard Drive Space: 6000 MB
Recommended System Requirements

System: P4 2.8 GHz or equivalent
RAM: 1024 MB
Video Memory: 256 MB
 

Mod.Chip

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
2
محل سکونت
تهران
بازی خوبی باید باشه من همیشه با بازیهای RTS حال میکنم بی صبرانه هم منتظر StarCraft هستم .
 

slipknot_james

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2007
نوشته‌ها
363
لایک‌ها
1
محل سکونت
Vancouver
ُStarCraft II که بیاد غوغا میکنه.

نظر من در مورد این بازی : گرافیک بازی متوسطه... به C&C 3 نمیرسه / گیم پلی بازی زیاد جالب نیست ... یه کم کسل کننده است .../ یونیت ها خیلی خوب طراحی شدن / هوش مصنوعی متوسط/ صدا گذای خوب/ دوربین بد/داستان عالی ...

از Gamespot نمره 7.5 گرفته ، به نظر من که این نمره برای این بازی خیلی زیاده ... 5.0 کافی بود.

من که خوشم نیومد .
 
بالا