• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار IT در پرشین تولز

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
مایكروسافت مدعی شد لینوکس 235 مورد حق امتیاز را نقض کرده است.

کمپانی مایكروسافت خواهان پرداخت حق امتیاز از سوی شركت‌ها و كاربران نرم‌افزار كد باز برای نقض 235 مورد حق امتیاز این شركت شده است.

مشاور عالی و معاون بخش حقوق معنوی و لیسانس مایكروسافت اعلام كرده اند كه نرم‌افزارهای كد باز از جمله لینوكس، 235 مورد حق امتیاز مایكروسافت را نقض كرده‌اند.

به گفته‌ی مشاور عالی مایكروسافت كرنل لینوكس، 42 مورد و سطح كاربری سیستم عامل لینوكس، 65 مورد از حق امتیازهای این شركت را نقض كرده‌اند.

وی همچنین مدعی شد كه مجموعه‌ی برنامه‌ی اوپن آفیس، 45 مورد و برنامه‌های ایمیل كد باز، 15 مورد و سایر برنامه‌های نرم‌افزارهای كد باز، 68 مورد از حق امتیازهای مایكروسافت را نقض كرده‌اند.

بر اساس این گزارش مایكروسافت مدتی است كه ادعاهای حق امتیاز را علیه لینوكس و نرم‌افزار كد باز طرح‌ریزی می‌كند؛ اخیرا این شركت قرارداد لینوكسی را با ناول منعقد كرده كه این شركت را از ادعاهای حق امتیاز مایكروسافت در مورد لینوكس مصون می‌كند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
خسارت استفاده‌ي غيرقانونی از نرم‌افزار در سال گذشته 40 ميليارد دلار برآورد شد

بر اساس آمار، خسارت‌هاي ناشي از استفاده‌ي غيرقانوني از نرم‌افزارهاي داراي كپي‌رايت در سراسر جهان در سال گذشته،‌٤٠ ميليارد دلار برآورد شده است.

بر اساس مطالعه‌ي صورت گرفته از سوي موسسه‌ي IDC، در حدود يك‌سوم از نرم‌افزارهايي كه سال گذشته برروي رايانه‌هاي شخصي در سراسر جهان نصب شدند، غيرقانوني بودند.

به گفته‌ي اين شركت، خسارت جهاني نرم‌افزارهاي غير قانوني به ‌٤٠ ميليارد دلار رسيده است و خسارت‌هاي جهاني ناشي از آن در سال گذشته در مقايسه با سال ‌٢٠٠٥، ‌١٥ درصد يا به عبارتي پنج ميليارد دلار افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش، از ‌١٠٢ كشوري كه تحت پوشش اين مطالعه قرار گرفتند، ميزان استفاده‌ي غير مجاز از نرم‌افزارهاي داراي كپي‌رايت در ‌٦٢ كشور به نسبت كاهش يافته و در ‌١٣ كشور بالا رفته است.

كشورهايي مانند چين و روسيه كه پيش از اين عملكرد ضعيفي در مبارزه با استفاده‌ي غيرقانوني نرم‌افزارهاي داراي كپي‌رايت داشتند، بر اساس اين گزارش در اين زمينه پيشرفت داشته‌اند به طوري كه اين ميزان در مدت سه سال در چين ‌١٠ درصد و در روسيه هفت درصد كاهش يافته است.

بازار نرم‌افزارهاي قانوني در چين تقريبا ‌٢/١ ميليارد در سال ‌٢٠٠٦ رشد كرد كه نسبت به سال ‌٢٠٠٥ با افزايش ‌٨٨ درصدي روبه‌رو بوده است.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
سرويس نقشه‌ي آ‌نلاين ياهو ارتقا مي‌يابد

با عرضه‌ي علايم تصويري جديد و راهنماهاي مسير رانندگي در ‌٣٤ كشور اروپايي، سرويس نقشه‌ي آنلاين ياهو ارتقا مي‌يابد. سرويس نقشه‌ي آنلاين ياهو در آمريكا براي جذب كاربران Aol و گوگل،‌ راهنماي مسيرهاي رانندگي در ‌٣٤ كشور اروپايي را عرضه كرد.

ياهو اعلام كرد با كمك نرم‌افزار جديد، در كنار راهنمايي رانندگان در اروپا، اين شركت براي اولين بار، راهنماها و علايم تصويري بيش‌تري را براي كمك به مردم براي يافتن مسير مورد نظر خود عرضه خواهد كرد.

بر اساس آمار، سرويس جست‌وجوي نقشه‌ي AOL، در ماه آوريل با سه درصد افزايش نسبت به سال گذشته، ‌٢/٤٩ ميليون بازديد كننده را جذب كرد و ترافيك نقشه‌ي گوگل نيز ‌٤٩ درصد افزايش يافت و بازديد كنندگان آن به ‌٨/٣٠ ميليون نفر رسيدند، در حالي كه ترافيك نقشه‌ي ياهو پنج درصد كاهش يافته و بازديد كنندگان آن به ‌٤/٢٩ ميليون نفر رسيدند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
مایكروسافت، 40 میلیون كپی از ویستا را به فروش رساند

بیل گیتس، در جمع گروهی از سازندگان سخت‌افزار اعلام كرد كه مایكروسافت تاكنون ‌٤٠ میلیون كپی از ویستا را به فروش رسانده است.

این شركت با تایید اخبار وب سایت خود، ویندوز سرور ‌٢٠٠٨ با نام رسمی ‌ویندوز سرور لانگهورن را كه قرار است در پایان سال جاری میلادی نهایی شود، معرفی كرد.

همچنین بر اساس پژوهش جدیدی از سوی تحلیلگران موسسه‌ی IDC، مجموعه‌ی بازار مربوط به فروش ویندوز ویستا و ویندوز سرور ‌٢٠٠٨ تا پایان سال بعد میلادی ‌١٢٠ میلیارد دلار خواهد بود كه نرم افزارها و سخت‌افزارهایی را كه برای این سیستم عامل طراحی می‌شوند را نیز در برمی‌گیرد.

بنا بر برآوردهای IDC، به ازای هر یك دلاری كه از فروش ویندوز ویستا و ویندوز سرور ‌٢٠٠٨ نصیب مایكروسافت می‌شود، در مقابل، ‌١٨ دلار نصیب شركت‌های فن‌آوری دیگر می‌شود و بیش‌تر درآمد مربوط به ویستا به جیب شركت‌های سخت‌افزاری می‌رود.

همچنین بر اساس این گزارش تا سال بعد، ‌٢٤٠ میلیون كپی ویستا فروخته می‌شود و ویندوز سرور ‌٢٠٠٨، در ‌٥/٣ میلیون از سرورهای جهان نصب خواهد شد.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
هیتاچی دی‌وی‌دی 200 گیگابایتی ساخت

پژوهشگران شركت ژاپني هيتاچي به‌فناوري دست يافتند كه با كاربرد آن مي- توان حجم حافظه ديسك "دي.وي.دي" نسل آينده از نوع "بلوري ديسك" را چهار برابر سطح كنوني كرد.

به نوشته روزجمعه روزنامه "نيهون كيزاي"، با كاربرد اين فناوري مي‌توان حجم حافظه قابل ثبت در ديسك "دي.وي.دي" را به ‪ ۲۰۰‬گيگا بايت رساند.

پژوهشگران ژاپني با بهبود فناوري نوري براي خواندن‌اطلاعات موجود بر روي ديسك و امكان پذير كردن قراردادن اطلاعات در هشت سطح ، به اين دستاورد دست يافتند.

لازم به ذكر است كه ديسك "بلو ري" ساخته شده‌از سوي شركت‌هاي ماتسوشيتا و سوني مي‌توانند در هر سطح خود ‪ ۲۵‬گيگا بايت اطلاعات را جاي دهند.

هم اكنون ديسك‌هاي فروشي اين دو شركت داراي دو سطح مي‌باشند كه در مجموع مي‌توانند ‪ ۵۰‬گيگا بايت اطلاعات را در خود جاي دهند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
یاهو، عرضه‌ی سرویس یاهومیل با ظرفیت نامحدود را آغاز كرد.

بنا بر اعلام یاهو، تمامی ‌اكانت‌های كاربران یاهومیل در طی ماه‌های جاری ارتقا خواهند یافت و به این ترتیب یاهو میل اولین سرویس از میان سه عرضه كننده سرویس ایمیل در جهان خواهد بود كه ظرفیت ذخیره‌ی ایمیل نامحدود عرضه می‌كند.

بر اساس این گزارش اغلب عرضه كنندگان این سرویس تا سه سال پیش ظرفیت ذخیره‌سازی بسیاری محدودی به كاربران خود عرضه می‌كردند كه از دو تا ۱۰ مگابایت متغیر بود و كاربران مجبور بودند به جای نگهداری پیام‌های ایمیل خود در سرور عرضه كننده‌ی سرویس، دائما آن‌ها را حذف یا دانلود كنند. اما عرضه‌ی جی‌میل از سوی گوگل و ظرفیت یك گیگابایتی صندوق دریافت ایمیل آن در آوریل ۲۰۰۴ تحولی در این عرصه به‌وجود آورد و از آن زمان كاربران شاهد رقابت در زمینه‌ی ظرفیت صندوق‌های ایمیل در بین یاهو، گوگل و مایكروسافت بوده‌اند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
آیا ویندوز ویستا سرویس پک 1 وجود دارد؟

با توجه به تمامی سردرگمی ها و به هم ریختگی های اطلاع رسانی در مورد انتشار سرویس پک 1 برای ویندوز ویستا، جالب است تا چند سند اثبات بر وجود آنرا مرور کنیم.

در کنفرانس "مهندسی سخت افزار مایکروسافت" (WinHEC) که بتازگی بر پا شد، کاربران سایت WinFuture.de توانسته اند عکس های مستندی از رایانه ی ارائه دهنده مطلب بدست آورند که نشان “Windows Build 6001 Service Pack 1, v113” را نمایش میدهد. این مطلب بطور واضح اعلام می کند که سرویس پک ویندوز ویستا می بایست وجود داشته باشد.

همچنین مطلب دیگری در این کنفرانس ارائه شده که در مورد Vista SP1 سخن گفته است. اما تحلیلگر مایکروسافت آقای "مایکل چری" در این باره می گوید: "این واضح است که مردم بسیاری بر این باورند که دیگر نیازی به بسته های کامل اصلاحیه ها وجود ندارد در حالیکه هر فایل بروزرسانی که منتشر شود بطور خودکار بر روی سیستم های کاربران نصب میشود. بنابراین نیاز به بسته های سرویس پک یا مشابه آن ضرورت ندارد."

وی در ادامه می افزاید: "تنها مسئله ای که مرا به فکر عرضه سرویس پک، اجبار می کند مربوط به رسمی ساختن ارائه PatchGuard API می باشد. اما همچنان ضرورتی بر عرضه سرویس پک مشاهده نمی شود."

اما اگر طرح ساخت و عرضه سرویس پک وجود دارد، چه کسی از تاریخ انتشار آن با خبر است؟!

تصاوير: عکس 1 | عکس 2
منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از ZDNET)
 

zirnevis

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2006
نوشته‌ها
992
لایک‌ها
8
اداره‌ي بيش از 850 هزار نام دامنه‌اي كه به مشتريان رقيب شركت گوددي متعلق بوده و به دليل مشكلات مالي و اجرايي بلاتكليف مانده بودند،‌ با انعقاد قراردادي محرمانه، از سوي اين شركت پذيرفته شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قرارداد مذكور با پشتيباني آيكان - سازمان نظارت بر آدرس‌هاي اينترنتي - منعقد شد و با پذيرش آن از سوي گوددي،‌ مشتريان شركت رجيستر فلاي توانست آدرس‌هاي خود را تمديد كرده و در صورت تمايل به جاي ديگر انتقال دهند زيرا با بروز مشكلات مالي و اجرايي شركت رجيستر فلاي،‌ افراد حقيقي و حقوقي وب سايت‌هاي خود را غير قابل عمل مي‌يافتند زيرا نمي‌توانستند آدرس‌هاي خود را قبل از پايان مهلت فعاليت تمديد كرده و يا به شركت ديگري انتقال دهند.

شركت گوددي بيش از 20 ميليون نام دامنه را تحت نام‌هاي com،.org ،.biz. وinfo. و پسوندهاي ديگر اداره مي‌كند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
37
محل سکونت
Atlantica
كارشناسان امنيتي از كشف يك نقص جديد در مرورگر Opera خبر مي‌دهند كه در صورت عدم به روزرساني اين نرم‌افزار توسط كاربران، سبب ايجاد حملات مخرب رايانه‌اي و خسارت‌هاي فراوان خواهد شد.

بنا بر اعلام، اين حفره امنيتي به علت بروز خطا در هنگام نقل‌وانتقال فايل‌هاي مخرب Torrent (نوعي از فايل‌هاي به اشتراك گذاشته شده)، ايجاد مي‌شود و با سرريز كردن بافر، شرايط مناسبي را براي نفوذ هكرها و تخريب رايانه‌ها ايجاد مي‌كند.

از آنجا كه اين نقص امنيتي در تمام نسخه‌هاي ماقبل نگارش 9.21 كشف شده است، كارشناسان به كليه كاربران نرم‌افزار Opera توصيه كرده‌اند كه مرورگر خود را به نسخه 9.21 ارتقا دهند: www.opera.com/download
 

zirnevis

Registered User
تاریخ عضویت
15 می 2006
نوشته‌ها
992
لایک‌ها
8
با وجودي كه از انتشار اصلاحيه‌هاي جديد شركت اپل براي رفع نقص‌هاي امنيتي محصولاتش بيش از چند روز نمي‌گذرد، اين شركت از كشف چند حفره‌ي امنيتي جديد در نرم‌افزار Quick Time خبر داد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بنا بر اعلام شركت اپل، اين حفره‌ها در نسخه ‌٧.1.6 از اين برنامه‌ي پركاربرد و مشهور براي سيستم‌هاي عامل ويندوز و مك رديابي شده‌اند.

بر اساس اين گزارش يكي از اين حفره‌هاي امنيتي با عنوان CVE-2007-2388 به علت مراجعه‌ي كاربران به وب‌سايت‌هايي كه داراي Java applet مخرب،‌ با قابليت اجراي كدهاي تخريب كنده باشند است، در اين صورت، با بروز شرايط مناسب براي ايجاد اين حفره‌ي امنيتي، اطلاعات محرمانه و نيز ساير داده‌هاي موجود در رايانه مورد حمله و در معرض سرقت و سوءاستفاده‌هاي احتمالي قرار مي‌گيرند.

بنا بر اعلام، حفره‌ي امنيتي ديگري نيز با نام CVE-2007-2389 كه در Quick Time كشف شده مي‌تواند سبب دسترسي‌هاي غيرمجاز به رايانه‌هاي آسيب‌پذير و سرقت اطلاعات حساس گردد.

اپل، به كليه‌ي كاربران Quick Time توصيه كرده كه براي ترميم نقص‌هاي فوق و به روزرساني اين نرم‌افزر به آدرس www.apple.com/support/downloads مراجعه كنند.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
1 تير 1386 - فناوران - گوگل تا آخر سال جاري ميلادي از هرگونه گاز گلخانه‌اي و ابزاري كه كربن توليد كند، پاك مي‌شود.


به گزارش رویتر اين شركت براي كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي كه باعث گرم‌شدن زمين مي‌شوند در بخش‌ كارآيي انرژي سرمايه‌گذاري مي‌كند.

گوگل يكي از فعال‌ترين شركت‌ها در زمينه انجام اقدامات مفيد براي محيط زيست است و طبق اطلاعيه اخيرش تا سال 2008 از هرگونه عامل انتشار گازهاي مضر و سمي پاك مي‌شود.

سرمايه‌گذاري براي استفاده از انرژي‌هاي جايگزين همچون انرژي خورشيدي و خريداري جايگزين‌هاي كربن از ديگر اقدامات گوگل عنوان شده است.

گوگل در وب سايت خود آورده است: البته جايگزين‌هاي كربن به خودي خود ظرفيت ايجاد تغييرات بنيادين در زير ساخت‌هاي انرژي را ندارند. اين زير ساخت‌ها مي‌توانند انتشار گازهاي گلخانه‌اي در جهان را به سطح استاندارد و امن برسانند.

اما با اين وجود ما معتقديم كه جايگزين‌هاي كربن به طور قابل توجه و چشمگيري باعث كاهش انتشار اين گازها مي‌شوند.

از ديگر سو با اين اقدام ما احساس مي‌كنيم كه مسووليت خود را در اين زمينه به انجام رسانده‌ايم.

گوگل برنامه‌هاي ديگري نيز براي استفاده از گاز متان تهيه شده از كود حيواني دارد. متان 20 برابر دي اكسيد كربن گرما توليد مي‌كند.

اين شركت همچنين در نظر دارد 600 ميليون دلار براي ساخت يك ديتا سنتر در غرب ايالت آيوا سرمايه‌گذاري كند. برق اين ديتا سنتر از كارخانه Mid American Energy تهيه مي‌شود كه از سوخت زغال سنگ براي توليد برق استفاده مي‌كند.

گوگل هفته گذشته نيز اعلام كرد كه طراحي و توليد سيستم‌هاي سرور و PC هاي با كارآيي انرژي بالا با همكاري اينتل در دست اجرا است.

البته شركت‌هاي ديگري از جمله News Crop نيز براي پاك شدن از آلودگي كربن، اعلام آمادگي كرده‌اند. البته آن شركت تا سال 2010 از كربن پاك مي‌شود.






منبع: آی تی ایران
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


يك هكر اينترنتي آن‌چه را كه مدعي است قسمت پاياني آخرين كتاب هري ‌پاتر است، بر روي وب‌سايتي قرار داد.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هكر انگليسي با ادعاي اين‌كه توانسته است به سيستم رايانه‌يي مؤسسه‌ي انتشاراتي "بلومزبري" - ناشر انگليسي كتاب‌هاي هري‌ پاتر - نفوذ كند، اعلام كرد، مي‌داند چه كسي در پايان كتاب «هري پاتر و قديسان مرگ‌بار» خواهد مرد.


اين در حالي است كه سخنگوي بلومزبري با رد اين ادعا، اعلام كرد شايعه‌هاي زيادي در اينترنت وجود دارند.


به گزارش بي.بي.سي، سخن‌گوي مؤسسه‌ي "اسكالستيك" - ناشر آمريكايي كتاب‌هاي هري ‌پاتر - نيز در اظهار نظري مشابه اعلام كرد، اين ادعا هم يكي از چندين ادعايي است كه در اينترنت وجود دارد.


اين هكر كه خود را "گابريل" معرفي كرده، اعلام كرده است براي آن‌كه مطالعه‌ي قسمت پاياني كتاب را براي خوانندگان آن خسته‌كننده و تكراري كند، اين كار را انجام داده است.


"جي.كي‌ رولينگ" - خالق داستان‌هاي هري پاتر - كه اعلام كرده بود دو شخصيت داستان در پايان كتاب هفتم خواهند مرد، ماه گذشته هشدار داد كه طرفداران هري پاتر مراقب شايعه‌هاي غلط درباره‌ي موضوع اصلي داستان «هري پاتر و قديسان مرگ‌بار»‌ باشند.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


نفوذ يك هكر به يكي از سيستم‌هاي ايميل غير رده‌بندي شده‌ي پنتاگون، مقامات وزارت دفاع آمريكا را به مسدود كردن سيستم‌هاي رايانه‌يي خو واداشت.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با نفوذ يك هكر به سيستم ايميل پنتاگون، مقامات وزارت دفاع آمريكا 500 رايانه‌ي آسيب ديده از اين حمله را از سيستم رايانه‌هاي خود خارج كردند.

جزييات اندكي در مورد اين حمله منتشر شده اما وزير دفاع آمريكا اعلام كرد: سيستم‌هاي رايانه‌يي به زودي كار خود را از سر خواهند گرفت و اين مساله در حال پيگيري است.

وي همچنين گفت: پنتاگون روزانه شاهد صدها حمله است و اين مورد نيز هيچ اثري برروي عملكرد اين وزارتخانه نداشته است.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات


شركت هواوي چين تكنولوژي سه مدل گوشي با قابليت بخش موسيقي را در نمايشگاه مخابراتي آسيايي communic Asia به نمايش گذاشت.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدل‌هاي جديد گوشي‌هاي معرفي شده شامل يك مدل تاشو كه از فن‌آوري انتقال داده بي‌سيم پرسرعت استفاده مي‌كند، يك گوشي نسل سوم و يك مدل ديگر هستند.

شركت هواوي كه بزرگ‌ترين سازنده‌ي تجهيزات شبكه‌ي مخابراتي چين است تلاش دارد در بازار جهاني تلفن همراه كه فروشندگاني مانند نوكيا، پيوسته مدل‌هاي دوست داشتني را عرضه مي‌كنند، براي خود مكان مناسبي را كسب كند.

اين شركت از معدود شركت‌هاي موفق چيني در بخش فن‌آوري است كه در سطح جهاني با شركت‌هايي مانند اريكسون، موتورلا و نوكيا رقابت مي‌كند.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


به دنبال ممنوعيت انتشار بازي خشن ويديويي Manhunt2 در انگليس و ايرلند، ناشر آمريكايي اين بازي انتشار آن را معلق كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ناشر آمريكايي بازي‌هاي رايانه‌يي و ويديويي Take-Two اينتراكتيو سافت‌وار اعلام كرد كه به منظور بازبيني بازي ويديويي Manhunt2 انتشار آن را متوقف كرده است.

ناشر آمريكايي اين بازي در حالي آن را يك اثر ظريف هنري خواند كه شوراي درجه‌بندي فيلم انگلستان انتشار اين بازي را به دليل وجود صحنه‌هاي خشونت‌آميز و بيرحمانه ممنوع كرد و اين ممنوعيت بعد از 10 سال در اين كشور بي‌سابقه محسوب مي‌شود.

ايرلند نيز به دنبال تبعيت از تصميم انگلستان انتشار اين بازي را ممنوع كرد و وزير ارتباطات ايتاليا نيز اعلام كرد ممنوعيت فروش اين بازي را در كشور خود دنبال خواهد كرد.

بازي Manhunt2 ويژه‌ي كنسول‌هاي بازي wii شركت نينتندو و پلي‌استيشن 2 سوني، قرار بود در 10 جولاي در آمريكا منتشر شود اما با گرفتن درجه‌ي تنها براي بزرگسالان از سوي شوراي درجه‌بندي نرم افزارهاي سرگرمي‌ آمريكا و محدوديت فروش آن، ناشر آمريكايي اين بازي سي روز فرصت خواهد داشت تقاضاي تجديدنظر كرده يا تغييراتي در بازي صورت دهد.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
1 تير 1386 - دنیای اقتصاد - استيو جابز دوبار كمپاني اپل را به اوج رسانده است و اين بار قصد دارد با عرضه آي‌-فون، ابتكار جديد اين شركت، براي بار سوم قله افتخار را فتح كند.

شايد در هر موقعيت ديگري خيلي جالب نبود كه با قطعه‌اي از اشعار بيتل‌ها، سه دهه رابطه مايكروسافت و اپل را كه تركيبي از اتحاد و رقابت، شراكت و دشمني و همچنين شكست و پيروزي در هر دو طرف بود ترسيم كنيم. اما وقتي استيوجابز از كمپاني اپل، با بيل گيتس از مايكروسافت درباره زمان گذشته در كنفرانس هفته قبل صحبت كرد، ناخودآگاه اين شعر بيتل‌ها را به خاطر همگان آورد. او خطاب به بيل گيتس گفت: شما و من خاطراتي طولاني‌تر از راهي كه در پيش داريم در ذهن داريم.

احتمالا استيو جابز در گفت‌وگو با مايكروسافت اضافه كرده است كه آن دو در همين مدت باقيمانده باز هم به رقابت با يكديگر ادامه خواهند داد. در گذشته آنها و كمپاني‌هايشان عصر كامپيوترهاي شخصي را شكل دادند، جابز به عنوان پيشگام ازلي با ساختن بعضي جعبه‌هاي خاص در سه دهه قبل و بيل گيتس به عنوان صنعت‌گراي ازلي و به عنوان اولين نفري كه فهميد چگونه براي نرم‌افزار به عنوان يك بخش و تكه مستقل و مجزا پول بگيرد و آن را براي سلطه بر كل اين صنعت استفاده كند.

امروزه در طليعه دوره جديدي از زندگي ديجيتال كه در آن كامپيوترها فقط بخشي از صنعت رو به رشد الكترونيك هستند، زوج اپل و آقاي جابز برنده هستند.

در شش سال گذشته اپل با آي‌پاد و نيز خدمات itunes تقريبا بر صنعت موسيقي ديجيتال (قانوني) تسلط داشته است، همچنانكه مايكروسافت سلطه خود را بر صنعت كامپيوتر شخصي با ويندوز حفظ كرده است. در 29 ژوئن امسال اپل وقتي محصول جديد خود را كه تلفن‌همراه جديدي به نام آي- فون است وارد بازار كند، بخش بزرگتري از بازار را تسخير خواهد كرد.
جاه‌طلبي‌ها و آرزوهاي جابز براي آي‌فون، متعادل هستند. او انتظار دارد كه 10ميليون آي‌فون تا پايان سال آينده بفروشد كه حدود يك درصد بازار جهاني گوشي‌هاي موبايل را تشكيل مي‌دهد. اپل تاكنون 10برابر انتظارش، آي‌-پاد فروخته است. اما اين ارقام تصوير اشتباه و نامعقولي از اهميت آي‌-فون و آرزوهاي آقاي جابز براي آن ارائه مي‌دهد.

هر چند اين موضوع آخرين مرحله از تحول اپل از يك كمپاني سازنده كامپيوتر را به كمپاني مصرف‌كننده الكترونيك نشان مي‌دهد، چيزي كه آقاي جابز آن را امسال با برداشتن كلمه «كامپيوتر» از نام شركت، كاملا رسمي كرد.

موفقيت‌هايش در مسير اين تحول تاكنون، و انتظارات او از دوره جديد شركت اپل به لطف توليد آي‌فون، توضيح مي‌دهد كه چرا اپل، يك دهه پس از افول، حالا بيش از 100ميليارد دلار مي‌ارزد و قرار است كه در زمره اليت سهام مرغوب در وال‌استريت قرار گيرد.

آي فون به عنوان يك نمونه چشمگير و خارق‌العاده، بهترين DNA اپل را در طراحي و سادگي به نمايش مي‌گذارد.

در حالي كه صفحه گوشي‌ها پر از دكمه‌هاي مكانيكي و شلوغ است، آي‌فون فقط يك دكمه دارد.
براي داشتن كارايي، اين تلفن همراه جديد از تكنولوژي جديد به نام Multi-touch يا لمس استفاده مي‌كند كه به كاربران اجازه مي‌دهد تا از انگشتان خود به جاي مداد براي انتخاب اندازه، چرخاندن و يا انتخاب مطالبي كه روي صفحه بايد ظاهر شوند، استفاده كنند. به هر حال تكنولوژي Multi-touchابداع اپل نيست، اما به نقطه اتكاي آقاي جابز براي طراحي نوآوري جديدشان يعني آي‌-فون تبديل شد. اپل تنها كمپاني نيست كه از انگشتان به عنوان ابزار هدايت استفاده مي‌كند، مايكروسافت نيز طرحي به نام Surface-Computer دارد كه پيچيده‌تر از تكنولوژي لمس صفحه است.

به نظر عده‌اي، اين تكنولوژي لمس صفحه در حال حاضر در برخي از شركت‌ها استفاده مي‌شود. اين سخن درست است، ماشين‌هاي صدور بليت از چنين تكنولوژي استفاده مي‌كنند، اما آنچه تكنولوژي اپل را متفاوت از ديگر انواع آن مي‌كند، تركيب نرم‌افزار و سخت‌افزار آن با يكديگر و آماده كردن آن براي فروش است.

در يك بررسي اجمالي، آي‌فون طرح و دستگاهي غيرمعمول براي معرفي كردن است. تيم بايرين يكي از تحليلگران بازار معتقد است، آقاي جابز معمولا به طرح‌هايي علاقه‌مند است كه رده‌بندي‌هاي جديدي را تعريف مي‌كند به جاي اين كه با صنعت از قبل موجود مانند سازندگان گوشي‌ها رقابت كند. اما آقاي جابز مي داند كه تلفن‌هاي همراه دارند تبديل به پخش كننده‌هاي موسيقي مي‌شوند و اين به معناي رقيبان جديد براي آي-پاد است، به همين دليل اپل براي دفاع از خود وارد صنعت توليد تلفن‌همراه به شيوه‌اي جديد شده است.

در اين صنعت از آنجا كه آقاي جابز نمي‌توانست خود محصول و نيز رده‌بندي آن را ابداع كند چون قبلا ابداع شده بود، تصميم گرفت تا درون آنها دست به ابتكار بزند. او اين كار را با ساختن آي‌فون، نه فقط با شكل و كاركردهاي يك تلفن كرد، بلكه آن را به شكل يك آي‌پاد كامل هم درآورده است و مي‌توان ادعا كرد كه اين محصول كل اينترنت را داخل جيب كاربران قرار مي‌دهد.
يكي از تحليلگران اين صنعت معتقد است، استيو جابز در «پانته‌ئون سيليكون ولي» منحصر به‌فرد است زيرا نه فقط مي‌تواند رده‌بندي محصولات را ابداع كند بلكه حتي خود را همواره به روز مي‌كند. وسيله جديدي كه وي به بازار عرضه كرده است، به اين معنا است كه آقاي جابز پيشگام سومين انقلاب تكنولوژيك پس از توليد رابط گرافيكي مكينتاش در 1984 و آي‌پاد در سال 2001 كه دوره موسيقي قانوني ديجيتال را رقم زده است.

اولين انقلاب جابز، مكينتاش بود كه حالا ديگر كمتر شناخته شده و معروف است، در آن زمان مي‌توان گفت مبلغ و مروج شعار « متفاوت فكر كن» بود. اين اولين كامپيوتر شخصي بود كه به كاربران اجازه مي‌داد با يك موس كار كنند. اپل اين تكنولوژي را از خارج از اپل گرفت و آن را توسعه داد و براي استفاده سهل كرد. در واقع مايكروسافت نرم‌افزار آن را براي اپل نوشت و سپس براي ساخت ويندوز از آن كمك گرفت.

پس از آن اپل براي مديريت بهتر تصميم گرفت تا جان اسكولي را به عنوان مدير برگزيند و در انتخابات هيات مديره در ماجرايي كه به يك درام شكسپيري شباهت داشت، عليه جابز راي دادند و او از مديريت خارج شد. خود او مي‌گويد اخراج من از اپل بسيار براي من خوب بود. پس از سنگيني همواره موفق بودن، روشنايي از نو شروع كردن را ديدم.

در اين دوره او در يك كمپاني ديگر به نام Next مشغول به كار شد و طراحي كامپيوتري جديد را شروع كرد. اولين محصولي كه او توليد كرد به نامNext Cube آنقدر گران بود كه هيچكس نتوانست آن را بخرد. پس از آن او شروع به ساختن نرم‌افزار و هنر سيستم عامل پردازي كرد.
او مجددا به اپل با حقوقي معادل يك‌‌ دلار در سال بازگشت، اما ميزان سهم او در اپل باعث شد تا او بالاترين حقوق در رده مديران را در آمريكا دريافت كند. در زمان مديريت او اپل با مشكلات قانوني مواجه شده است و چندين بار از طرف دولت، گردش مالي و نحوه پرداخت و مصارف نظارت شده است.

جابز هم در مظان اتهام قرار گرفت اما هيچ‌يك از اين اتهامات او را متوقف نكرد و پس از شاهكارش در عرصه موسيقي ديجيتال، او آي‌فون را به دنياي ديجيتال معرفي كرد. حالا او با دوستانش در گوگل،‌ ائتلافي عليه مايكروسافت گشوده‌ است. به هر حال به نظر مي‌رسد جابز و گيتس در اين جاده همواره رقباي جدي و نيز ناگزير يكديگر باشند تا بتوانند هنوز در عرصه تكنولوژي انقلابي و پيشگام باقي بمانند.

ipod

پخش‌كننده چندرسانه‌اي قابل حمل شركت Apple اولين بار در ماه اكتبر سال 2001 به بازار معرفي شد. ipod در طول اين سال‌ها با سليقه كاربران و قابليت‌هاي جديد تغيير كرد تا به مدل پرطرفدار nano رسيد. ipod يك پخش‌كننده چند رسانه‌اي با امكانات مختلف است كه در ظرفيت‌هاي مختلف به بازار آمده است.

در اين ميان همراهي فروشگاه اينترنتي iTunes هم تاثير قابل توجهي در ميان چشمگير ipod در سال‌هاي اخير داشته است. تا نيمه اول ماه ‌آوريل سال گذشته اين شركت توانست صد‌ميليون دستگاه ipod را به فروش برساند كه اين رقم بيشترين سهم از بازار پخش‌كننده‌هاي موسيقي را نصيب Apple كرد.

IPHON
جديدترين محصول APPLE كه يك تلفن‌همراه هوشمند مجهز به امكانات چند رسانه‌اي وارتباط با اينترنت است، اولين بار در ماه ژانويه سال 2007 معرفي شد.

Iphone داراي قابليت‌هايي مانند پخش‌كننده چند رسانه‌اي، دوربين 2مگاپيكسلي، نمايشگر لمسي 5/3اينچي، بلوتوث، ارتباط اينترنتي بي‌سيم (wi-fi)، سيستم عامل macosx، مرورگر اينترنت، 250ساعت شارژ باتري در حالت آماده به كار، دسترسي به سرويس google Maps و ايميل Yahoo است. محصول جديد شركت APPLE كه از خدمات ارتباطي شركت Cingular بهره مي‌برد، قرار است روز 29ژوئن به بازار عرضه شود.

MacintoshياMac
كامپيوترهاي شخصي كه شركت Apple كار طراحي، توليد، توزيع و بازاريابي آنها را به عهده دارد، اولين‌بار در ماه ژانويه سال 1984 به بازار عرضه شدند. اين كامپيوترها كه با هدف استفاده خانگي، آموزشي و ايجاد بازارهاي حرفه‌اي‌تر توليد شدند، امروزه در مدل‌هاي Macmini و Xserve در بازار به فروش مي‌رسند. مهم‌ترين ويژگي اين كامپيوترها مجهز بودن آنها به سيستم عامل توليدي شركت Apple است.

توليد اين كامپيوتر‌هاي شخصي نقش موثري در افزايش درآمد Apple داشته است تا آنجا كه طبق آمار موسسه تحقيقات IDC، سهم Apple از بازار كامپيوتر‌هاي شخصي آمريكا در سال 2006 به 6درصد رسيد كه اين رقم در مقايسه با سال 2005 تا 30درصد رشد داشته است
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
1 تير 1386 - دنیای اقتصاد - هر چند Sony توانسته در طول چندين سال به مقبوليت خوبي در بازار محصولات ديجيتال دست پيدا كند و محصولاتي را به بازار عرضه كند كه معمولا پرطرفدار هم مي‌شوند، اما در اين ميان نوت‌بوك‌هاي اين شركت همچنان در مقايسه با توليدكنندگان بزرگ ديگر سهم كمتري از بازار اين محصول را به خودشان اختصاص داده‌اند.

با اين وجود Sony سعي دارد با توليد و عرضه نوت‌بوك‌هاي جديد با قابليت‌هاي متفاوت، سهم خودش را از اين بازار افزايش دهد.

به اين ترتيب Sony هفته گذشته يك مدل جديد از نوت‌بوك‌هاي سري VAIO خود را در بازار آمريكا و اروپا معرفي كرد.

اين در حالي است كه اين شركت همزمان 21 مدل جديد از 4 سري مختلف VAIO را در ژاپن معرفي كرد. اين نوت‌بوك‌هاي جديد VAIO از سري‌هاي F/FZ, BX, وA و G هستند. نوت‌بوك‌هاي VAIO سري A معمولا در دو مدلVGN-AR73DB و VGN-AR53DB براي كاربران خانگي و 4 مدل ديگر براي كاربران تجاري يا حرفه‌اي در بازار وجود دارند. اين نوت‌بوك‌ها داراي امكاناتي مانند هارد درايوهاي با ظرفيت بسيار بالاي 200 يا 240 گيگابايتي، تيونر براي تلويزيون‌هاي ديجيتالي، نمايشگر 17 اينچي، CPU دو هسته‌اي مدل T73000 يا T7100، رم يك گيگابايتي، بلوتوث و سيستم عامل ويستا هستند.

نوت بوك‌هاي سري BX اين شركت هم در 8 مدل در بازار به فروش مي‌رسند. مدل‌هاي جديد اين سري قابليت‌هايي مانند: نمايشگر 1/14 اينچي، هارد درايو 120 گيگابايتي، DVD درايو و CPU دو هسته‌اي مدل T7100 را دارند.

سري F/FZ اين نوت‌بوك‌ها كه در دو مدل VGN-FZ70B و VGN-FZ50B عرضه مي‌شوند، امكاناتي از قبيل درايو BLU-RAY، نمايشگر 4/15 اينچي، هارد درايو 120 يا 160 گيگابايتي، CPU دو هسته‌اي مدل T7100، بلوتوث، DVD درايو و برقراري ارتباط WI-FI را در اختيار كاربرانش قرار مي‌دهد. نوت‌بوك‌هاي VAIO سري G هم كه در مدل VGN-G1KBNA در بازار موجود هستند، شامل قابليت‌هاي CPU يك هسته‌اي مدل V1400، رم يك گيگابايتي و نمايشگر 1/12 اينچي هستند.
در نهايت نوت‌بوك‌هاي جديد Sony در اواخر ماه ژوئن و ماه جولاي به فروش عمومي مي‌رسند.





منبع:آی تی ایران
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگ‌ها


ميان وبلاگ نويسان هميشه اين اختلاف وجود داشته است که آيا بهتر است نوشته‏هاي وبلاگ يک موضوع واحد را دنبال کنند، يا از هر دري سخني گفته شود شايسته‏تر است؟

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسنده‌ي وبلاگ "جامي از فرهنگ" به نشاني http://nishonoosh.parsiblog.com در ادامه نوشته است: بنا به اينکه هر دو شيوه طرف‏داراني دارد، پاسخ‌هاي متضادي شنيده مي‌شود. پاسخ من به سؤال طرح شده اين است که يادداشت‏هاي هر وبلاگ بايد به نوعي انسجام داشته باشند تا وبلاگ شخصيتي قابل تأمل پيدا کند. به عبارتي هر وبلاگ نياز به يک عنصر وحدت بخش دارد. گاهي اين انسجام با يک موضوع واحد ايجاد مي شود. مثلاً ممکن است يادداشت‏هاي يک وبلاگ صرفاً قرآني باشد، يا وبلاگي ويژه‏ي دفاع مقدس باشد، يا ورزشي باشد و ... . اين راحت ترين شيوه‏ي تشخّص يک وبلاگ است.

اگر وبلاگ نويس در رشته‏اي تخصصي مشغول کار باشد و با همين انگيزه وبلاگ ايجاد کرده باشد، چاره‏اي، جز انتخاب همين شيوه، ندارد. اما عيب آن دل‏زدگي مخاطبين در درازمدت است، که البته يک نويسنده‏ي کاربلد براي رفع دل‏زدگي مخاطب، به هنگام، ترفندهايي را رو خواهد کرد.

گاهي عنصر وحدت بخش وبلاگ، شخصيت وبلاگ نويس است. ممکن است اين شخص در اجتماع جايگاهي ويژه داشته باشد، در اين صورت خود به خود وبلاگش متمايز و درخور تأمل خواهد بود. وبلاگ‏هاي سياستمداران، نويسندگان معروف، هنرپيشه‏ها و ... از اين دسته هستند.

ممکن است عنصر وحدت بخش، نوع نگاه وبلاگ نويس باشد. در اين حالت نويسنده به هر موضوعي که بپردازد، نوع نگاه، داوري و ارائه‏ي راه‏کارهايش ويژه‏ي خودش و مخصوص همان وبلاگ خواهد بود. به اعتقاد نگارنده، اين بهترين شيوه‏ي وبلاگ نويسي است و قابل جمع با نوع نخست (وبلاگ نويسي تخصصي) نيز هست.

گاهي نيز عنصر وحدت بخش «زبان، نثر، لحن و ادبيات» نويسنده است. حتماً ديده‏ايد که گاهي يک وبلاگ نويس با استفاده از ابزار زبان، از مايه (سوژه) هاي پيش‏پاافتاده، يادداشت‏هاي جالب و جذاب خلق مي کند.

ممکن است انسجام وبلاگ با عناصر کم اهميت‏تر (مثل قالب‏بندي، استفاده از کدهاي جاوا و ...) ايجاد شود، اما آنچه مسلم است اينکه هر وبلاگ بايد يک عنصر عمده‏ي وحدت بخش داشته باشد.

با توجه به آنچه آمد، در مورد وبلاگ خود قضاوت نماييد. به نظر شما آيا وبلاگتان شخصيت لازم را دارد؟
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات


معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: افزايش 10 درصدي حق‌السهم دفاتر خدمات ارتباطي كه تقريبا اواسط آذرماه تصويب شده بود، ابلاغ شد.

علي نادي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بحث افزايش 10 درصدي حق‌السهم دفاتر خدمات ارتباطي اظهار كرد: اين دفاتر حق‌السهم 20 درصدي از فعاليت‌هاي خود دريافت مي‌كردند كه بعد از ابلاغ دستورالعمل جديد مبني بر افزايش اين حق‌السهم، از اين پس دفاتر خدمات ارتباطي براي انجام فعاليت‌هاي خود 30 درصد حق‌السهم دريافت خواهند كرد.

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تصريح كرد: طبق اين دستورالعمل در صورتي كه 90 درصد از فعاليت‌هاي مرتبط با تلفن ثابت و همراه نيز در دفاتر انجام ‌پذيرد، اين حق‌السهم به 40 درصد افزايش خواهد يافت.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
جمعه، ۱ تیرماه ۱۳۸۶

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت AMD تصمیمات جدیدی را برای منطقه خاورمیانه دارد و تصمیم گرفته است که به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده پردازنده در دنیای عرب تبدیل شود.

بر اساس اخبار جدید منتشر شده در رسانه‌های محلی، شرکت بزرگ AMD قصد دارد در سال جاری بخش بیشتری از بازارهای خاورمیانه،‌ آفریقا و پاکستان را به خود اختصاص دهد.

شرکت AMD در نظر دارد به منظور افزایش رقابت‌های خود با اینتل قیمت ریزپردازنده‌های خود را برای بازارهای خاورمیانه 50 درصد کاهش دهد و از این طریق سهم بیشتری از بازارهای منطقه را به‌دست آورد.

بررسی‌های جدیدی که مرکز iSuppli انجام داده نشان می‌دهد شرکت AMD تصمیمات جدیدی را برای منطقه خاورمیانه دارد و تصمیم گرفته است که به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده پردازنده در دنیای عرب تبدیل شود.

iSuppli در مطالعاتی که پیشتر انجام داده بود اعلام کرد، AMD رتبه خود را از پانزدهمین شرکت به هشتیمن شرکت بزرگ دنیا رسانده است.






منبع:ایتنا
 
بالا