• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و تبادل نظر در مورد اتفاقات روز فوتبال و حواشی ِ آن

میزان اطلاعات فوتبالی صدا سیما؟

  • عالی

    Votes: 4 6.2%
  • خوب

    Votes: 16 24.6%
  • کم

    Votes: 10 15.4%
  • فضاحت

    Votes: 35 53.8%

  • Total voters
    65

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
مقایسه کنید !!!!!!

ساكت : رانت خواري در تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس ممنوع شد
مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي فولاد مباركه سپاهان اصفهان اعلام كرد : با انتقال امتياز تيم‌ها به شهرستانها ، رانت خواري در تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس تهران ممنوع شد.

محمدرضا ساكت روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي خود با خبرنگار ايرنا در خصوص انتقال امتياز تيم‌ها به شهرستانها گفت : اين مساله سبب مي‌شود رانت تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس كم و محدود و يا حتي ممنوع شود.

وي خاطرنشان كرد : در شرايط عادي ، دو تيم استقلال و پرسپوليس تهران هشت بازي خانگي بيش از ديگر تيم‌ها دارند كه اين مساله ، بي‌عدالتي را به وجود مي‌آورد.

به گفته وي ، اگر اين امتيازها منتقل شود ، عدالت برگزاري مسابقات بيشتر مي شود كه اين مساله خوشحالي تيمهاي شهرستاني را به دنبال خواهد داشت.

وي با اشاره به اين كه استعدادهاي فوتبال در همه استانها وجود دارد ، اظهار داشت : بايد ساز و كارهاي شكوفا شدن اين استعدادها فراهم شود و اين مساله نياز به حمايت دارد.

وي تصريح كرد : البته در برخي از شهرستانها و استانها استعدادهاي فوتبال از لحاظ فيزيكي و زيرساختهاي لازم مناسب نيستند كه نياز به بازنگري دارد.

ساكت خاطرنشان كرد : اگر مي‌خواهيم فوتبالي قدرتمند و به روز داشته باشيم ، بايد جغرافياي فوتبال را در ايران گسترش دهيم.

مديرعامل باشگاه سپاهان اصفهان بيان داشت : معتقدم جغرافياي ورزش ايران در همه استانها بايد گسترش يابد
.


صفايي فراهاني: فوتبال كالاي قابل توزيع در كشور نيست

خبرگزاري فارس: رئيس اسبق فدراسيون گفت: فوتبال كالا نيست كه بخواهيم آن را در سطح كشور توزيع كنيم و هيچ كجاي دنياي چنين مكانيزمي وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاري فارس، تعداد سهميه تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا هنوز به طور دقيق مشخص نشده است. اين در حالي است كه مسئولان فدراسيون معتقد هستند چهار سهميه در رقابت‌هاي آسيا خواهيم داشت.
در اين خصوص و ساير مسايل فوتبال ايران، محسن صفايي فراهاني با خبرنگار خبرگزاري فارس گفت و گويي انجام داد كه متن آن را در زير مي‌خوانيد:

فارس: تعداد سهميه تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان دقيقا چقدر است؟
اين مسئله مهر ماه مشخص مي‌شود. اگر فوتبال ايران زير 300 امتياز كسب كند، فقط يك سهميه خواهيم داشت؛ اما اگر به تعهدات عمل شود، چهار سهميه خواهيم داشت. امتيازي كه اكنون AFC داده، براساس تعهدات ارائه شده كه فوتبال ايران 326 امتياز كسب كرده است. آن هم منوط به اينكه تعهدات انجام شود و مشكلي پيش نيايد.

فارس: يعني در صورت كسب كمتر از 300 امتياز، حتي قهرمان جام حذفي ايران نيز اجازه حضور در ليگ قهرمانان را نخواهد داشت؟
بايد تا مهر ماه صبر كنيد تا كارها انجام شود. اگر كمتر از سيصد امتياز بگيريم، فقط يك تيم از ايران در رقابت‌هاي آسيايي حضور خواهد داشت.

فارس: نظر شما درباره واگذاري باشگاه‌ها به استان‌هاي مختلف چيست؟
تا آنجا كه مي‌دانم، اين مسئله با مقررات موجود همخواني ندارد؛ مگر آنكه قوانين موجود اصلاح شده باشد.

فارس: منظورتان قوانين موجود در اساسنامه فدراسيون است؟
خير، منظورم قانون سازمان تربيت بدني است. تا آنجا كه مي‌دانم، اگر بر فرض تيمي بخواهد از تهران به استان ديگري برود، بايد مجوز اين انتقال از سوي اداره كل تربيت بدني تهران صادر شود. اين اتفاق در زمان انتقال باشگاه پاس از تهران به همدان نيفتاد و اداره كل تربيت بدني تهران انتقال را تائيد نكرد. سازمان تربيت بدني مستقلا عمل كرد. بنابراين، مقررات در اين انتقال رعايت نمي‌شود.

فارس: شائبه دخالت دولت در فوتبال هم به وجود آمده است.
از نظر ماهيتي اگر شخصي پيگير آن باشد، مي‌تواند اين مسئله را ثابت كند چرا كه تيم‌ها متعلق به موسسه‌هاي دولتي هستند كه به يك موسسه دولتي ديگر واگذاري مي‌شوند. ماهيت آن به دستور دولت مربوط مي‌شود. البته اين روش در كل، روش درستي نيست و نمي‌تواند باعث رشد فوتبال يك استان شود. فوتبال هر استان بايد بستر خودش را داشته باشد. چرا هاكي در هند محبوب است و حتي در اين رشته قهرمان جهان مي‌شوند؟ آيا اگر تيم بايرن مونيخ را به هند ببريد، معنايش آن است كه فوتبال هند در دنيا به سطح اول خواهد رسيد؟

فارس: يعني با اين روش نمي‌توان باعث پيشرفت فوتبال شد؟
دقيقا، مثلا در ژاپن براي آنكه فوتبال در اين كشور ريشه بدواند، در سال 1980 كارتن فوتباليست ها را كه حتما آن را ديده ايد، با هزينه فدراسيون توليد شد. براي رشد فوتبال بايد سال‌ها روي آن كار كرد تا جا بيفتد و فوتبال به صورت ريشه اي در يك استان پا بگيرد. انتقال باشگاه‌ها به استان ديگر مانند تلقيح مصنوعي است و جواب مثبت نمي‌دهد و نتيجه حرفه‌اي به وجود نمي‌آيد.

فارس: يكي از كارشناسان، واگذاري باشگاه‌ها به استان‌ها را عقب گرد 40 ساله فوتبال ايران ناميد. نظر شما در اين مورد چيست؟
همانطور كه گفتم، با اين ديدگاه‌، فوتبال رشد نمي‌كند. فوتبال كالا نيست كه بخواهيم آن را در سطح كشور توزيع كنيم. هيچ كجاي دنياي چنين مكانيزمي وجود ندارد كه بخواهيم باشگاه‌ها را توزيع كنيم. اين تفكرات دولتي است و قطعا نتيجه نمي‌دهد. مثالي براي شما مي‌زنم. نوزاد بعد از تولد و رشد به دبستان، دبيرستان و دانشگاه مي‌رود. نمي‌توانيم يك بچه 20 ساله به دنيا بياوريم و او را يك مرتبه راهي دانشگاه كنيم. انتقال باشگاه ها به استان هايي كه فوتبال آنها رشد نكرده، نمي‌تواند باعث پيشرفت شود. اين مسئله از بديهيات است و نبايد به امور بديهي توجهي كنيم. در محافل محدود تصميم هايي مي‌گيريم كه شكل عوامفريبانه آن خوب است؛ اما از نظر مديريتي ناپخته است.

فارس: چارلتون انگليس و تيم ملي مصر بنا به دلايل سياسي، حاضر به بازي مقابل ايران نشدند. آيا مي‌توانيد در اين خصوص در فيفا عليه آنها اقدام كنيم؟
در جريان قراردادها نبوده ام و نمي‌دانم چه نكاتي در متن اين آنها وجود داشته است. نمي‌توانم بدون ديدن متن قرارداد، اظهار نظر بكنم؛ اما آنچه مسلم است اينكه به طور مستقيم به مسائل سياسي اشاره نخواهند كرد و در متن قرارداد بندي را پيدا مي‌كنند و آن را دستاويز قرار مي‌دهند.

فارس: مي‌توانيم از آنها درخواست غرامت كنيم؟
اگر در قرارداد بندي مشخص شده باشد، مي‌توان به آن استناد كرد و غرامت گرفت؛ اما در زمان رياست من در فدراسيون، هيچگاه با اسپانسر قرارداد امضا نمي‌كردم و مستقيما با فدراسيون ها قرارداد منعقد مي‌كردم. براي انجام ديدار برابر امريكا، هلند، اتريش و دانمارك، قراردادها با فدراسيون اين كشورها امضا شد.

فارس: از نظر حقوقي قرارداد با اسپانسر چه تفاوت‌هايي با قرارداد با اسپانسر دارد؟
در صورت امضا قرارداد با اسپانسر، فيفا نمي‌تواند اقدامي در مورد آن انجام دهد. اسپانسر مي‌گويد تلاش كردم تا اين بازي انجام شود؛ اما اين اتفاق رخ نداد. فدراسيون‌ها عضو فيفا هستند.

فارس: در كل، اين نحوه مذاكره ناگهاني براي انجام بازي تداركاتي در دنيا مرسوم هست؟
خير، براي انجام ديدار تداركاتي بايد در ابتداي سال ميلادي كه يك كشور تقويم خود را تنظيم مي‌كند، درخواست ارائه كرد. در سايت فيفا تمام روزهاي فيفا و تيم‌هايي كه بازي تداركاتي دارند مشخص است. در آنجا معلوم است كدام تيم‌ها بدون ديدار هستند و بر اساس آن مي‌توان با آن كشورها تماس گرفت. اين روش كه برويم و در مسير با يك تيم بازي ‌كنيم، يك روش غير سيستماتيك است كه براي دنيا ناشناخته است.

فارس: يعني در ديدارهاي تداركاتي كه در زمان رياست شما انجام شد، اين پروسه طي شد؟
بله، براي بازي مقابل آمريكا در سال 1999 قرارداد را با فدراسيون اين كشور امضا كرديم. در سال 2000 بازي انجام شد. در مورد بازي با ژاپن هم همين كار را انجام داديم.

فارس: در مورد علي دايي گفتيد قرباني سود مديريت‌ها خواهد شد. حالا كه تيم ملي به مرحله بعد مقدماتي جام جهاني صعود كرده، باز هم همين نظر را داريد؟
بحث من موفقيت يا عدم موفقيت يك شخص با يك تيم نيست؛ مگر فوتبال ما چند نفر مثل دايي دارد؟ تعداد آنها قطعا محدود است. امثال او بايد رشد واقعي و منطقي خود را طي كنند. شخصيتي مثل ميشل پلاتيني كه رئيس اتحاديه فوتبال اروپا است، در سي سالگي به اين سمت منصوب نشده؛ بلكه رشد منطقي خود را طي كرده است و اكنون هم يك رئيس موفق است. هر چيز بايد سير طبيعي خودش را طي كند. آيا در فوتبال جهان فوتباليست مشهور كم داريم؟ اما فقط امثال پلاتيني و بكن بائر سير قابل قبولي را طي مي‌كنند و از بين نمي‌روند. در مورد علي دايي هم حرفم اين بود كه بايد سير طبيعي را طي كند. ممكن است تيم به جام جهاني برود كه همه ايراني‌ها براي رسيدن به اين هدف دعا مي‌كنند چون تيم كشورمان است؛ اما برد و باخت يك تيم را من نشانه ضعف و قوت مديريتي نمي‌دانم. تيم ملي انگليس در يورو 2008 حضور نداشت. اين به معناي سقوط فوتبال انگليس است؟ اين تيم در يك دوره در جام ملت‌هاي اروپا نتوانسته حضور داشته باشد. اين به معناي مرگ فوتبال يك كشور نيست. متاسفانه در رسانه هاي ما بد تعبير مي‌كنيم و برد و باخت ملاك مي‌شود؛ در حالي كه در ورزش و فوتبال بايد مديريت مطرح باشد.

فارس: يعني معتقديد اصل ورزش، مديريت است؛ نه نتيجه آن؟
اصل قضيه به وجود آمدن سيستم است. اگر بخواهيم 5 ليگ اول جهان را نام ببريم، قطعا ليگ برتر انگليس يكي از آنها خواهد بود؛ اگر فوتبال انگليس فقط يك بار در جام جهاني قهرمان شده باشد يا در يورو 2008 حضور پيدا نكند. همه چيز فوتبال در آن قهرماني يا برد و باخت خلاصه نمي‌شود. بايد بستر را پرورش دهيم و به ورزش اهميت بدهيم و آن را در ساختار اجتماعي جا بيندازيم. چرا در ليگ انگليس 90 درصد بليت‌ها از چند ماه قبل پيش فروش مي‌شود؛ اما در ايران 90 درصد تيم ها فقط با ده درصد سكوهاي پر روبرو هستند؟ در اينجا با يك پيروزي و حضور در جام جهاني حس مي‌كنيم قدرتمند شده ايم و با يك ناكامي احساس ذلت و بدبختي مي‌كنيم؛ در حاليكه هيچ كدام آنها به معناي توانايي يا فقر نيست. بايد ديد پتانسيل در بخش ورزش چقدر ماندگار است و عمر ماندگاري و سازماندهي مديريتي چقدر است
.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
مقایسه کنید !!!!!!




.

حامد جان ساكت كه تكليفش روشنه بايد هم اينطوري حرف بزنه . از يك طرف اين حرفا رو ميزنه از يك طرف سپاهان نوينو ميخوان توي استان اصفهان نگه دارن . نميدونم آدم بايد دم خروس رو باور كنه يا قسم حضرت عباسو. ;):D
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
مردودي در كلاس توجيهي داوري
رييس كميته‌ي داوران فدراسيون فوتبال:داور جديدي در ليگ هشتم سوت نخواهد زد
كوچكترين بدرفتاري با شديدترين برخورد روبرو خواهد شد


مسعود عنايت گفت: در ليگ هشتم از داوراني استفاده مي‌شود كه در فصل پيش قضاوت كردند و داور جديدي در اين فصل سوت نخواهد زد.

رييس كميته‌ي داوران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: پنج‌شنبه گذشته كلاس توجيهي داشتيم و با پخش فيلمي نسبت به اتخاذ تصميمات هماهنگ به داوران توصيه‌هاي لازم را انجام داديم. ضمن آن كه از داوران تست آمادگي جسماني گرفتيم و در اين تست حدنصاب فيفا و حتي بالاتر از آن را ملاك قرار داديم كه از 96 داور حاضر تنها 10 تا 12 نفر نمره قبولي كسب نكردند. البته در ميان اين افراد داور سرشناسي حضور نداشت و تمام چهره‌هاي اصلي داوري ايران در اين آزمون پذيرفته شدند.

وي افزود: يكي از مسايلي كه به صورت جدي از داوران خواستيم اين كه با كوچكترين بدرفتاري و اعتراض از سوي نيمكت تيم‌ها شديدترين برخوردها انجام گيرد.

عنايت در پاسخ به اين سوال كه آيا امسال داور جديدي در رقابت‌هاي ليگ برتر قضاوت خواهد كرد يا خير گفت: در ليگ هجده تيمي ما نياز به 28 داور و 56 كمك داور داريم. بنابراين امسال تنها از داوراني استفاده خواهد شد كه فصل گذشته در رقابت‌هاي ليگ برتر هم قضاوت كرده بودند.

وي درباره هماهنگي ايجاد شده ميان كميته داوران و كميته انضباطي به ايسنا گفت: ما پيش از اين هم مشكلي با كميته انضباطي نداشتيم اما، اين شاه حسيني بود كه مشكل ايجاد مي‌كرد. در حالي كه فشارهاي وارد شده به محسن قهرماني را در دو ديدار پرسپوليس، استقلال اهواز و همچنين پگاه، ملوان ديده بود حكم به محروميت سه جلسه‌اي قهرماني داد. ما تنها اعتراض‌مان به اين حكم بود. با وجود اين با حضور دكتر شريفي در كميته انضباطي شرايط بسيار خوبي به وجود ‌آمده و مي‌دانيم كه ايشان اهل جنجال رسانه‌اي نيستند و مثل تمام دنيا احكام انضباطي با آرامش در فدراسيون صادر مي‌شود. ضمن اينكه تخلف داوران به جز رشوه‌گيري، تباني، زدوخورد در بيرون از زمين و... بايد در كميته داوران رسيدگي شود.

رييس كميته‌ي داوران درباره پيشنهادش براي افزايش دستمزد داوران در ليگ هشتم گفت: پيش از اين داور، كمك داور، داور چهارم و ناظر به ترتيب 200، 150، 100 و 65 هزار تومان دستمزد مي‌گرفتند اما، ما پيشنهاد داده‌ايم اين دستمزدها به 400، 250، 150 و 100 هزار تومان افزايش يابد. البته اين مساله بايد در فدراسيون و سازمان ليگ تصميم‌گيري شود.

عنايت افزود: داوراني كه در ايران قضاوت مي‌كنند تنها به خاطر عشق و علاقه‌شان به فوتبال است. آنها كيسه‌اي براي فوتبال ندوخته‌اند. فوتبال ما حرفه‌اي شده اما، در ايران نمي‌توان داوري را حرفه‌اي كرد.

عنايت ادامه داد: در خارج از ايران براي داوران ضمانت كار وجود دارد ولي در ايران چنين ضمانتي نيست. به همين دليل نمي‌توان داوري ايران را حرفه‌اي كرد. دستمزدي كه يك داور در 21 داوري‌اش در 34 هفته ليگ مي‌گيرد چهارميليون و صد هزار تومان در سال است كه اين از حقوق يك مستخدم يك اداره هم كمتر است. اين دستمزد بايد متناسب با كاري باشد كه انجام مي‌گيرد. بايد اختلاف فراواني كه بين دستمزد اقشار مختلف در فوتبال وجود دارد تا حدودي پر شود. با اين حال در خارج هم اين چنين است اما فشاري كه داوران ايراني تحمل مي‌كنند، با هيچ جاي دنيا قابل مقايسه نيست. به عنوان نمونه با اطمينان مي‌گويم كه فشار داوري بازي فرانسه و ايتاليا در يورو 2008 بسيار كمتر از قضاوت در بازي‌ استقلال – پگاه يا پرسپوليس و سپاهان است.

عنايت در پاسخ به اين سوال كه آيا بازي هفته نهم استقلال – پرسپوليس را داوران ايراني قضاوت خواهند كرد، يا خير به ايسنا گفت: براي سوپر جام چنين اجازه‌اي داشتيم و علاقه‌مند هستيم كه داربي اين فصل را داوران ايراني قضاوت كنند. با اين حال نمي‌خواهيم شرايطي به وجود بيايد كه آن بازي آخرين قضاوت آن داور ايراني باشد و به همين دليل حاضريم براي حضور داوران خارجي در ايران هزينه كنيم اما، داوران ايراني را براي آينده فوتبال حفظ كنيم. بنابراين بايد شرايط قضاوت داوران ايراني در داربي فراهم شود و پس از آن ما در اين زمينه تصميم‌گيري مي‌كنيم. اگر دو تيم همان رفتاري را با داوران ايراني داشته باشند كه با داوران خارجي دارند، قطعا قضاوت داربي را به ايراني‌ها خواهيم داد.

وي درباره حضور مسعود مرادي و حسن كامراني‌فر در المپيك پكن گفت: نمي‌توانم پيش‌بيني كنم كه آنها چه عملكردي خواهند داشت اما،‌ با تجربه‌اي كه دارند اميدواري زيادي به قضاوت خوب آنها دارم. اميدوارم با آمادگي خوب‌شان راه را براي ديگر داوران ايراني براي حضور در جام جهاني و المپيك باز كنند.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
با رد شايعات روزهاي اخير،مديرعامل باشگاه سپاهان نوين در گفت‌وگو با ايسنا:انتقال امتياز به فولاد قطعي است

مديرعامل باشگاه سپاهان نوين گفت: انتقال امتياز تيم فوتبال سپاهان نوين به فولاد خوزستان قطعي شده و تنها يكي از نمايندگان مردم اصفهان در مجلس قصد بازگرداندن اين تيم را دارد.

كشاورز با بيان اين مطلب به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: گرچه ما و مسوولان فوتبال استان اصفهان راضي به انتقال امتياز تيم فوتبال سپاهان نوين به تيم فولاد خوزستان نبوديم اما، اين انتقال با دستور وزير صورت گرفت و حكم آن نيز امضا شده است. در حال حاضر فولاد در حال آماده‌سازي خود براي حضور در ليگ برتر است و ما نيز به فكر بازي در ليگ دسته‌ي يك هستيم.

وي افزود: اما، چندي پيش "كامران" نماينده‌ي مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي جلسه‌اي را با حضور بازيكنان تيم فوتبال سپاهان نوين، نماينده‌ي سازمان تربيت بدني در اصفهان و همچنين رييس هيات فوتبال اصفهان و مديران باشگاه سپاهان برگزار كرد و در آن جلسه بنابر تمايل بازيكنان تيم كه خواهان بازگرداندن امتياز تيم سپاهان و حضورشان در ليگ برتر بودند، قول پيگيري مجدد را به آنها داد.

كشاورز ادامه داد: ما نيز قلبا راضي به اين انتقال نبوديم اما، به عنوان مديرعامل باشگاه تابع تصميمات وزير مربوطه هستيم. تا جايي كه مي‌دانم بحث انتقال امتياز تيم سپاهان به فولاد قطعي شده و تنها بايد صبر كرد تا ببينيم كامران تا چه حد مي‌تواند اقدامات موثري را در بازگرداندن اين امتياز به اصفهان انجام دهد.

كشاورز گفت: زماني كه حكم اين انتقال از سوي وزارتخانه صادر شده بود، بنده به عنوان مديرعامل باشگاه و برخي از مسوولين فوتبال اصفهان خواستار پيگيري مسوولين بالاتر درباره‌ي لغو اين حكم و برگرداندن امتياز به تيم سپاهان شديم كه متاسفانه مسوولين مربوطه توجه لازم را نكردند. در حال حاضر نيز فكر مي‌كنم زمان بسيار زيادي را براي آماده‌سازي تيم و تقريبا به طور كامل فرصت را براي جذب بازيكنان موردنظر در ليگ برتر از دست داده‌ايم. از اين رو تنها منتظريم تا ببينيم مسوولان چه تصميمي را در اين رابطه مي‌گيرند؟
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
با سلام خدمت دوستان
امروز حين جستجو درباره يك مورد خاص به اين مصاحبه در سايت فوتبال مديا برخوردم كه به دليل جالب بودن مبحث براتون اينجا قرار مي دم :

يکي از دلال هاي فوتبال ايران از فعاليت هايش در نقل و انتقالات مي گويد

چگونه به فوتبال وارد شدي؟

من خودم سيزده سال فوتباليست بودم و حتي در برق شيراز بازي کردم که رباطم پاره شد و در تيم ملي جوانان هم بودم که در سوريه ساق پايم شکست. اين استعداد از بچگي در من وجود داشت و دوستانم را به تيم هاي مختلف معرفي مي کردم اما نمي دانستم که مي توانم کسب درآمد کنم. من دلال نيستم چون دلالان معامله را جوش مي دهند و ارتباط شان قطع مي شود اما من از آنها حمايت مي کنم و ارتباطم حفظ شده است.

- چطور از بازيکنانت حمايت مي کني؟

بازيکنان صادقانه مسائل ريز و درشت زندگي شان و حتي خصوصي ترين مسائل را با من در ميان مي گذارند و خصوصياتم به گونه يي است که آنها به من علاقه مند مي شوند. خودم مهدي سيدصالحي را از اميدهاي راه آهن به سپاهان با 10 ميليون بردم و پارسال 400 ميليون از آنها گرفت و امسال هم به پيکان مي آيد. من علي عليزاده را از مس کرمان به پرسپوليس بردم و اين به خاطر نزديکي من با بازيکنان است.

- چطور با بازيکنان رفيق مي شوي؟

الان ديگر به جايي رسيده ام که اسم و رسم دارم و بازيکنان خودشان مي آيند.حتي يکسري بازيکنان گمنام به دوستان من پول مي دهند تا با من ارتباط برقرار کنند. خوشحالم که اين گونه مصطفي اکرامي، باقر احمدي، منصور جماليان، مصطفي مهدوي کيا، امين محتشمي و مرتضي کاشي را به فوتبال ايران معرفي کردم.

- انتقال هاي بزرگي که در فوتبال ايران انجام داديد، چيست؟

حسين بادامکي، مهرزاد معدنچي و ابوالفضل حاجي زاده را به پرسپوليس آوردم، عليزاده و طالب نسب را به استقلال بردم، سيدصالحي را به سپاهان و فضلي را به استقلال اهواز رساندم.

- در اين فصل چه بازيکناني را منتقل کرديد؟

ول کن، شر مي شود. فقط تيم هايش را مي گويم. به راه آهن، سپاهان، پيکان، پرسپوليس، استقلال و همين چند روز پيش به پگاه بازيکن دادم.

- معلوم بود در دوران پروين پرسپوليس خيلي رابطه ات نزديک بود؟

آره، آن سال با يکي از دوستانم پرسپوليس را بستيم، علي آقا رفيقم بود و براي کمک به او همه کار کردم.

- شايعه است که شما 60 درصد از بازيکنان مي گيريد؟

نه، اما دلال ها اين کار را مي کنند. من از بازيکنان درصد نمي گيرم، مي توانيد برويد بپرسيد.

- پس چطور با آنها حساب مي کنيد؟

ما با هم کار مي کنيم و طبق کار جلو مي رويم. آنها مي گويند فلان قدر بگير.من با هيچ کس طي نمي کنم. چند روز پيش دلالي را ديدم که فلان بازيکني که فصل قبل 5 ميليون گرفته بود را با روابط، هشتاد، نود ميليون به تيمي فروخت.مطمئناً بازيکن اگر چهل ميليون بگيرد کلاهش را هوا مي اندازد.

- ارتباطت با مديران باشگاه ها چطور است؟

اگر مديران باشگاه ها اخلاق و کردارمان را بدانند کار مي کنند اما اگر نشناسند از ما مي ترسند. من تنها کسي هستم که سالم کار کردم و از خيلي از بازيکنان در جمکران قول مي گيرم.

- در طول يک فصل چقدر درآمد داريد؟

نمي توانم بگويم اما خوب است، بد نيست. اگر کارمند ماهيانه يک و نيم ميليون در مي آورد ما بيشتر از آنها مي گيريم.

- اينکه برخي از دلالان حتي براي تغيير نتايج هم رايزني مي کنند حقيقت دارد؟

بله، واقعاً اين اتفاقات مي افتد. متاسفانه هر روز هم بيشتر مي شود و در هفته هاي آخر ليگ برتر، دسته اول و دوم به اوج مي رسد. من شنيدم هفته آخر بازي با نفت به مديرانش زنگ مي زنند و مي گويند 200 ميليون مي گيرند که در مقابل پاس همدان کاري کنند تا نفت برنده شود.

- تا حالا از شما نخواستند که از اين کارها بکنيد؟

نه، فقط يک بار در فصل گذشته خواستند که به يکي از مربيان آشنا زنگ بزنم و نتيجه بازي را به نفع تيمي در حال سقوط تغيير بدهم.

- بحثي هم درباره حضور بازيکنان خارجي زير متوسط در فوتبال ايران وجود دارد که منبع خوبي براي دلالان است.

بازيکنان خارجي درجه پنجم سياهپوست که در کشورشان کارگر و عمله هستند را به ايران مي آورند و با زد و بند با برخي مديران، انتقال را انجام مي دهند و جاي جوانان ايراني را پر مي کنند. اينها خيانتکار هستند. يکسري خانم ها و آقايان دست پنج بازيکن سياهپوست را مي گيرند و به اين باشگاه و آن باشگاه مي برند.بياييد فوتبال مان را پاک کنيم.

- شما در تمام گفت وگو ديگران را دلال خطاب کرديد، مگر خودتان دلال نيستيد؟

نمي دانم اسم من را چه مي گذاريد؟ دلال، منيجر يا واسطه، ولي به هر حال اگر کل دلالان را کنار هم بگذاريد به اندازه نصف فعاليت هاي من کار نکرده اند. اين همه سال گذشته و من صدها بازيکن معرفي کرده ام اما حتي يک بار هم فدراسيون نيامد مشکلات مان را بپرسد. من که هر طور شده امسال مجوز ايجنت خودم را مي گيرم.

منبع مصاحبه
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
رابطه شب‌زنده‌داري و پارگي رباط

متاسفانه بازيكنان فوتبال ما به استراحت بعد از بازي و تمرين توجهي ندارند و گاه اتفاق افتاده كه فوتباليست بعد از تمرين در مراجعت به خانه استراحت نكرده و شب‌زنده‌دار بوده و...
---------------------------------------------
حميد خداداد، بدنساز تيم استقلال درباره مصدوميت‌هايي كه اين روزها شايع شده مي‌گويد: «اين مصدوميت‌ها كه منجر به پارگي رباط صليبي يا تاندون مي‌شود علل مختلفي دارد. دوپينگ كردن، بي‌برنامگي بعد از تمرين و عدم استراحت به موقع و مهار نكردن قدرت بازي از جمله علل مصدوميت‌هاي شديد است. مثلا يك بازيكن دوپينگ مي‌كند و عضلات قوي مي‌شود ولي رباط‌ها و ليگامنت‌ها تقويت نمي‌شوند و در نتيجه ناهماهنگي در قدرت بازي، بافت‌هاي ضعيف تسليم عضلات قوي شده و منجر به مصدوميتي مانند پارگي رباط و تاندون مي‌شود. خداداد پس از اشاره به دوپينگ درباره سرعت بازيكنان نيز مي‌گويد: «يكسري از مهاجمان و فورواردها از سرعت زيادي برخوردارند و روي زمين كه مي‌دوند در اثر تغيير مسيرهاي ناگهاني فشار زيادي به عضلات و بافت‌ها وارد مي‌كنند و همين تغيير مسيرهاي ناگهاني مي‌تواند مصدوميت شديد را به‌دنبال داشته باشد. مثل بلايي كه سر اميد روانخواه آمد و در يك چرخش ناگهاني افتاد و مصدوم شد.» خداداد درباره رفتار غيرحرفه‌اي بازيكنان فوتبال نيز گفت: «متاسفانه بازيكنان فوتبال ما به استراحت بعد از بازي و تمرين توجهي ندارند و گاه اتفاق افتاده كه فوتباليست بعد از تمرين در مراجعت به خانه استراحت نكرده و شب‌زنده‌دار بوده، اين مسائل مهم است و خواب عميق هفت، هشت ساعته جزو الزامات استراحت فوتباليست‌هاست كه به وضعيت جسماني آنها كمك مي‌كند. آنها بايد به تغذيه و بحث‌هاي روانشناسي دقت كنند تا بدن آنها بعد از بازي و تمرين به تعادل برسد و عدم‌رعايت تمام اين مسائل و جبران نكردن سوخت و سوز بدن منجر به گرفتاري و مصدوميت مي‌شود.

به نقل از روزنامه دنياي فوتبال مورخ 23 مرداد 87
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
روايت تازه‌ي «شاه ‌حسيني» از دانه درشت‌هاي فوتبال:"مولايي" را تهديد كرده بودند
برخي آراء به راحتي تغيير مي‌كنند؛ اين عين بي‌عدالتي است


پرونده‌ي اسرار‌آميز "علي مولايي" بازيكن پيشين مس كرمان سرانجام در هاله‌اي از ابهام به بايگاني فدراسيون فوتبال رفت، تا عبدالرحمن شاه حسيني مردي كه دوست و دشمن در زمان صدارتش بر كميته‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال او را به عدالت مي‌شناختند؛ فاتحه‌ي "عدل" را براي فوتبال بخواند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ عبدالرحمن شاه‌حسيني رييس پيشين كميته‌ي انضباطي اصرار دارد كه صحبت‌هايش چنين آغاز شود: « تاكنون بيش از 20 بار به طور مفصل و شفاف درباره مسائل انضباطي فوتبال صحبت كردم، تمامي رسانه‌ها و فوتبال دوستان جزييات تمامي پرونده‌هايي كه كميته انضباطي براي آن راي صادر مي‌كرد اما، پس از مدتي دست خوش تغيير و تحول مي‌شد را مي‌دانند، با اين حال معتقدم صحبت‌هايم سودي ندارد، چرا كه مسوولان فدراسيون بدون كوچك‌ترين توجهي كار خود را انجام مي‌دهند و به اين كه عمل‌شان صحيح است يا نه؛ حق است يا نيست وقعي نمي نهند».

وي ادامه داد: تفاوتي ندارد كه اين صحبت‌ها را يك منتقد منصف انجام مي‌دهد يا فرد ديگري. حاكمان فدراسيون هر تصميمي مي‌خواهند مي‌گيرند، چرا كه كسي نيست تا آنها را بازخواست كند. به عنوان نمونه در همين فدراسيون بود كه دبير كل به صورت رسمي و با صراحت اعلام كرد كه راي پرونده علي دايي را نگه داشته و اجازه نداده اين حكم اجرا شود؛ حال به آيين‌نامه فدراسيون مراجعه كنيد اين اظهارات صددرصد خلاف قانون است و دبير كل در برابر يك راي انضباطي چنين حقي نداشته و خلاف قانون است اما، كدام مقام بالاتر حاضر شد او را مواخذه كند. كدام يك از مديران عالي ورزش تا كنون در برابر اين رفتارها واكنش نشان داده و مسوولان فدراسيون فوتبال را بازخواست كرده‌اند؟»

شاه حسيني سپس در ادامه به سراغ پرونده "علي مولايي" رفت و با تاكيد بر اينكه صحبت‌هايش هيچ سودي جز آگاهي مردم نخواهد داشت به ايسنا، گفت: پس از آن كه تست دوپينگ يك سري از بازيكنان مثبت اعلام شد، طبق آيين نامه انضباطي دوپينگ، شوراي صدور راي با حضور رييس كميته انضباطي، دبير كل فدراسيون و رييس كميته ضد دوپينگ تشكيل شد و در نهايت با توجه به اينكه بازيكن مسووليتش در قبال استفاده از داروهاي نيروزا مطلق است، علي مولايي را همراه با چند بازيكن از جمله افشين كمايي و بازيكني به نام "فرحناك" به مدت دو سال از حضور در ميادين محروم كرديم كه اين راي به آنها و فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) نيز ابلاغ شد.

رييس پيشين كميته‌ي انضباطي در ادامه به ايسنا گفت: با گذشت چند ماه از اين راي "علي مولايي" و نيك نفس بازيكن و مدير عامل وقت باشگاه مس كرمان، هم‌چنين مسعود رضاييان مدير عامل وقت باشگاه فولاد خوزستان كه "مولايي" سابقه بازي در آن باشگاه را داشته و دهكردي رييس وقت هيات فوتبال خوزستان در تماس‌هايي با من اعلام كردند كه مولايي قصد دارد تا واقعيت‌هاي تازه‌اي را پيرامون موضوع دوپينگش بيان كند كه پس از آن "علي مولايي" با حضور در كميته انضباطي با دست خود مطالبي را پيرامون تجويز داروهاي نيروزا از سوي سرمربي سابق‌اش و پزشك تيم فوتبال مس عنوان و اسامي آنها را اعلام كرد.

شاه‌حسيني ادامه داد: زماني كه از مولايي براي ادعايش دليل خواستيم، او از كميته انضباطي درخواست كرد تا در جلسه‌اي با حضور اين افراد توضيحاتي را ارائه كند. به همين دليل سرمربي و پزشك آن زمان تيم مس به كميته انضباطي دعوت شدند اما، دو جلسه به دليل عدم حضور دبيركل فدراسيون فوتبال انجام نشد و در واقع با نيامدن "نبي" جلسه از اكثريت خارج مي‌شد و هنوز هم دليل غيبت‌هاي «نبي» بر من آشكار نشده است.»

وي افزود: در نهايت توانستيم نشستي را با حضور تمامي اعضا، مربي وپزشك تيم فوتبال مس تشكيل دهيم اما، اين بار علي مولايي در نشست حاضر نشد و حتي عنوان شد كه مولايي را تهديد كرده‌اند تا در اين جلسه شركت نكند؛ ما نيز درباره ادعاي مولايي پيرامون تخلف صورت گرفته و همين‌طور تهديد احتمالي مولايي از مربي و پزشك مس سوال كرده و تذكر داديم كه احتمال محروميت وجود دارد اما، آن دو با انكار موضوع، اعلام كردند كه اگر مولايي شاهدي براي حرف‌هايش بياورد، محروميت را مي‌پذيرند. با اين حال تا زماني كه من رييس كميته انضباطي بودم، مولايي براي اثبات حرف‌هايش شاهدي نياورد و نمي‌دانم كه آيا او را تهديد كرده بودند كه اين كار را انجام ندهد يا نه؟

عبدالرحمن شاه حسيني به ايسنا گفت: پس از اين علي مولايي از كميته انضباطي درخواست تخفيف كرد كه با توجه به آيين‌نامه دوپينگ اين تخفيف بايد به تصويب هيات رييسه فدراسيون فوتبال مي‌رسيد، به همين دليل در نشستي با حضور من به عنوان رييس كميته انضباطي، دبير كل فدراسيون و "شريف" مسوول كميته ضد دوپينگ؛ هم‌چنين اعضا هيات رييسه فدراسيون فوتبال (كفاشيان، فتح‌الله زاده، بهروان، شفق، آيت‌اللهي، گنجعلي خاني، تاج و خانم فريده شجاعي) تشكيل شد و من در اين نشست گزارش كاري را ارايه داده و بحث تخفيف مولايي، كمايي و فرحناك از دو به يك سال مطرح شد كه به تصويب اعضا هيات رييسه رسيد و نبي با دست خط خودش صورت جلسه را نوشت و در واقع همان جا آخرين تصميم گرفته شد و محروميت مولايي و آن دو بازيكن ديگر از دو به يك سال كاهش يافت. اين حكم توسط مديران فعلي فدراسيون نيز قابل تغيير نيست اما، بسيار جالب است كه فدراسيون در تقابل با تصميم هيات رييسه خود باز هم حكم محروميت اين بازيكن را دو سال اعلام كرده است.

وي افزود: بايد پرسيد چگونه است كه در حكم "مولايي" تا اين اندازه قاطعيت به خرج داده مي‌شود و او بايد 2 سال محروم شود اما در احكام مربوط به پرسپوليس، مجتبي جباري از باشگاه استقلال و علي دايي حكم محكوميت به راحتي تغيير مي‌كند، بي ترديد پاسخ اين است به دليل آن كه علي مولايي كسي را در پشت سرش ندارد، فوتبال ايران پر از مولايي‌هايي است كه در حال گذراندن محروميت‌هاي خود هستند.

رييس پيشين كميته‌ي انضباطي درباره اظهار بي‌اطلاعي همتاي فعلي‌اش در فدراسيون از وجود پرونده‌ي دانه درشت‌ها به ايسنا گفت: در ميان باشگاه‌ها، مديران و بازيكنان دانه درشت داريم و همه مي‌دانند كه اين دانه درشت‌ها چه كساني هستند كه هرگاه رايي بر ضد آنها صادر مي‌شود، بلافاصله معترض شده و زمين و آسمان را به هم مي‌دوزند تا راي خود را بر گردانند، كه آخرين نمونه آن نيز تغيير راي باشگاه پرسپوليس است.

شاه‌حسيني افزود: كميته انضباطي در فصل گذشته سپاهان را از بازي‌هاي خانگي محرم كرد و اين حكم اجرا شد، اكنون چگونه است كه راي محروميت براي دو بازي خانگي پرسپوليس به راحتي نقض مي‌شود، اين عين بي‌عدالتي است.

وي افزود: داستان پرونده مولايي با كاهش محروميت پايان يافته بود، تنها پرونده سرمربي و پزشك وقت تيم مس باز بود اما، اكنون مطلبي عنوان مي‌شود كه در تضاد با راي واقعي است، كدام يك از اعضا هيات رييسه و يا حتي رييس و دبير كل فدراسيون حاضر هستند تا تصميم خود را درباره اين پرونده رد كنند، مگر آن كه خداي ناكرده بخواهند خلاف واقع صحبت كنند.

شاه‌حسيني افزود: در اين مدت تمامي آرا مربوط به پرسپوليس، استقلال و يا بعضي از ملي‌پوشان؛ برخي آقايان را به تكاپو انداخت تا به دنبال تخفيف باشند. در ليگ هفتم كميته انضباطي "كريم باقري" را احضار كرد كه اين بازيكن با جان و دل محروميت خود را پذيرفت و آن را سپري كرد، حال اين راي را مقايسه كنيد با نوع رفتاري كه پس از آراء افرادي چون مجتبي جباري، علي دايي، ‌ساكت و هادي عقيلي اتفاق افتاد، هر رايي كه كميته انضباطي مي‌داد با مقاومت برخي در فدراسيون رو به رو مي‌شد تا در نهايت اجرا نشود.

شاه حسيني در بخش پاياني صحبت‌هاي خود با تاكيد بر مظلوم واقع شدن "علي مولايي" در اين پرونده گفت: بر طبق آيين‌نامه فدراسيون فوتبال هر بازيكني كه از احكام فدراسيون متضرر شود، مي‌تواند به فيفا شكايت كند و مولايي نيز مي‌تواند اين كار را انجام دهد.

منبع : ايسنا
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
"فوتبال جان لطفا پياده شو"

يادداشت مسعود رضاييان در دفاع از "محمد مايلي كهن"

مسعود رضاييان، مديرعامل پيشين باشگاه فولاد خوزستان در نمابري در خصوص مطالب منتشره شده در برخي از جرايد در رابطه با به خدمت گرفتن "محمد مايلي كهن" پاسخ گفت.

به گزارش ايسنا، در ابتداي اين نمابر آمده است: "دنياي مجازي قصه‌ها پر از شخصيتهاي خوب، بد، زشت، زيبا، دوست‌داشتني، نفرت‌انگيز، وحشتناك و غيره است كه هر كدام از آنان نمادي از خصوصيات آدميان است.

بي‌گمان افسانه‌هاي سند باد را شما اگر از كودكان خود بيشتر نديده باشيد كمتر هم نديده‌ايد. در داستانهاي اين دريانورد شجاع ايراني موجودي شرير وجود دارد بنام (غول بياباني)، اين موجود با ظاهري بسيار نحيف و مردني در بيابانها بر سر راه مسافران تنها، سبز و با عجز ولابه از آنها كولي مي‌گيرد و تا مرگ مركوب خود، پياده نمي‌شود.

متاسفانه امروز فوتبال ما كه تصادفا ظاهري رنجور و نحيف هم دارد براي خودش شده يك پا غول بياباني! او سوار گرده‌ي آدمهايي مي‌شود كه از راه دلسوزي قصد كمك به او را داشته‌اند. يك نمونه آن بند‌ه‌ي حقير كه هرچه فرياد مي‌كنم فوتبال جان پياد شو؛ اصلا توجهي نمي‌كنند.

وقتي بنده دو هفته پيش با سلام و صلوات، گل و شيريني و سكه و عزت و احترام رفتم دنبال كار خودم فكر نمي‌كردم سايه‌ي بلند فوتبال هيچوقت دست از سرم برندارد.

هنوز طعم شيرين و دوست داشتني محبت يكي از روزنامه نگاران ورزشي در دفاع از اعتبارم كه به چالش كشيده شده بود تمام نشده بود كه با خبر شدم از طرف بنده نقل شده است كه آوردن آقاي مايلي كهن به فولاد در ليگ ششم بزرگترين اشتباه زندگي من بوده است.

واقعا دست شما درد نكند زحمت مي‌كشيد كمك مي‌كنيد. زبان من الكن است و جوهر خود نويسم تمام شده كه جاي من صحبت مي‌كنيد و مي‌نويسيد. لطفا اگر زحمت نباشد كتاب خاطرات بنده را هم خودتان بنويسيد و چاپ كنيد و حالش را ببريد. اما به حرمت اين ماه شريف اجازه مي‌خواهم نه براي اولين بار بلكه براي آخرين بار موضوع مايلي كهن را خودم تشريح كنم تا ديگران را مجالي براي تحريف واقعيتها پيش نيايد.

ليگ ششم هنوز شروع نشده بود كه باشگاه فولاد خوزستان با مشكل بزرگ بودن يا نبودن دست پنجه نرم مي‌كرد. فشارهاي جانبي، چنان مديران ارشد كارخانه را كلافه كرده بود كه چاره‌اي جز واگذاري تيم برايشان وجود نداشت. تضادهاي ويرانگر در آئين نامه و در دستور العمل‌هاي دولتي ادامه‌ي باشگاه داري را به شرايطي بسيار بحراني سوق داده بود و شانه خالي كردن از بار سنگين فوتبال يا همان غول بياباني تنها راه ممكن بود كه آن هم به دليل پيامدهاي امنيتي، اجتماعي و فرهنگي در استان ميسر نشد و مسئولان اجازه ندادند كه فولاد، فوتبال را رها كند. آن روز فوتبال براي فولاد باقي ماند اما 60درصد بودجه باشگاه كاهش يافت، بجز دو سه بازيكن بقيه بازيكنان مطرح و ملي پوش از فولاد جدا شدند و آن دو سه نفر هم تا پايان نماندند.

تيم فولاد شده بود يك كشتي طاعون زده كه دزدان دريايي هم حاضر نبودند آن را غارت كنند. 16 بازيكن از تيم اميد و جوانان فولاد جذب اين تيم شدند، اجازه‌ي جذب بازيكن خارجي از ما گرفته شد و در آن موقع تنها كسي كه حاضر شد قيد سرمربي گري تيم ملي را بزند و به فولاد كمك كند همين حاج آقا محمد مايلي كهن بود و بس. تنها سالي كه فولاد به اردوي خارج از كشور نرفت در همان زمان بود. عدم علاقه مديران ارشد نسبت به تيم داري بدليل فرآخوانده شدن به دادگاه، كاهش شديد بودجه، خروج دست جمعي بازيكنان خوب به دليل تعيين سقف دست مزدها، حضور همزمان بيش از ده بازيكن در رده‌هاي مختلف تيم‌هاي ملي، مشكل زمين چمن تختي اهواز، دو سه داوري بسيار ضعيف و تاثير گذار در نتيجه بازي، همه و همه از عوامل ناكامي و سقوط تيم بودند كه ظاهرا دودش بايد فقط به چشم من و مايلي كهن مي‌رفت.

واقعيت فضيه اين است كه مايلي كهن ريسك بزرگي كرد و در آن شرايط بحراني هدايت سكان اين كشتي طوفان زده را پذيرفت و اميداورم كه ايشان هرگز از پذيرفتن چنين ريسكي پشيمان نشود، چون فقط مردان بزرگ هستند كه در زندگي خطر مي‌كنند؛ بقول شاعر: در ره منزل ليل كه خطر بسيار است، شرط اول قدم، آن است كه مجنون باشي.

در باشگاه فولاد مربيان بسيار بزرگي حضور داشته‌اند، بگوويچ كه به لطف او فوتبال فولاد سازمان يافته شد و حركت جديدي را در كشور ايجاد كرد. لوكابوناچيچ به تيم نظم و انضباط تاكتيكي بخشيد. فرانچيچ با توانايي بسيار بالا در استفاده بهينه از امكانات موجود تيم را قهرمان كرد. مايلي كهن برخلاف ظاهري نيمه خشن، مظهر اخلاق،‌ عطوفت و جوانمردي بود، نجيب و شريف و جوانمرد اما خشك و تانشو. آنقدر مرد بود كه بجاي اينكه مي‌ماند تا همه پول قراردادش را بگيرد و افتادن و يا نيافتادن تيم برايش مهم نباشد، بخاطر تيم استعفا داد و نصف پولش را هم نگرفت و حتي حاضر شد كه آن نصف گرفته شده را هم پس بدهد.

اينها را مي‌گويم حق مطلب ادا شده باشد و گرنه چند سال است كه نه ايشان را ديده‌ام و نه حتي تلفني صحبتي را داشته‌ايم. نه قرار است ايشان صاحب منصبي شود كه به من خيري برساند و نه من قادرم از ايشان در جايي استفاده كنم. آوردن مايلي كهن نه تنها اشتباه نبود بلكه بزرگترين افتخار زندگي ورزشي‌ام بود.

در خاتمه از دوستان عزيز تمنا مي‌كنم در هنگام برافروختن آتش كينه و نفاق لطفا از استخوانهاي بنده به عنوان هيزم استفاده نفرمائيد.
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
هنوزم نمیخواد بپذیره که اشتباه کرده

جالبه میگه همه اشتباه میکنن اما وقتی نوبت خودش میشه شونه خالی میکنه.

به قول فرزاد اگه از همون اول مثل افشاریان میپذیرفت که اشتباه کرده الان اصلا این جریانات پیش نمیامد.

وقتی که اقا میاد میگه داور درجه 3 هم میگه این پنالتیه توقع داری به بقیه بر نخوره اونوقت یکی میاد بهش میگه ژن داوری نداره این اینطوری داغ میکنه.

رووووووووووووو رو برم والا
 

giba-iran30

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آگوست 2007
نوشته‌ها
895
لایک‌ها
209
سن
54
محل سکونت
My TeH
مرادی داور خوبی بود
ولی از موقعی که شد داور برتر آسیا..دیگه خیلی افت کرد.. و از اون موقع کلی بازی داشت که خیلی ببحث بر انگیز(به قول عادل)
قضاوت میکرد
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
مخالفت رييس فدراسيون با انصراف مرادي از كانديداتوري قضاوت جام جهاني
كفاشيان: دراين موارد فدراسيون تصميم گيرنده است نه شخص


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي كفاشيان پس از ديدار بعدازظهر امروز خود با مسعود مرادي اظهار كرد: به مرادي گفتم كه تصميمش براي انصراف از كانديداتوري قضاوت در رقابت‌هاي جام جهاني 2010 يك تصميم شخصي است در حالي كه اين موضوع يك مساله ملي و تصميم‌گيري در مورد آن بر عهده فدراسيون فوتبال است.


وي افزود: مرادي نمي‌تواند در اين مورد به تنهايي تصميم بگيرد و فدراسيون فوتبال نيز با اين تصميم مخالف است و ما به مرادي تاكيد كرديم كه هر تصميمي در اين رابطه بايد از طريق فدراسيون فوتبال اتخاذ شود نه تصميمات شخصي.


كفاشيان گفت: بي‌ترديد در صورت تكرار چنين مسائلي در آينده با آن برخورد خواهيم كرد.


مثل اینکه این داستان تمام شدنی نیست !
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
"سعيد آذري" مديرعامل باشگاه ذوب آهن به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال فراخوانده شد

به گزارش ايسنا، در پي شکايت اکبر شجاع و آرن غازاريان از باشگاه ذوب آهن اصفهان در خصوص مطالبات وجه و تعيين تکليف، جلسه رسيدگي به اين پرونده روز سه شنبه در محل کميته انضباطي فدراسيون تشکيل خواهد شد.

در اين جلسه بايد مديرعامل باشگاه يا نماينده تام الاختيار وي با در اختيار داشتن معرفي نامه و کليه مدارک حضور يابد.




سرمربي اسبق تيم ملي در پي شكايت علي دايي محكوم شد

طبق راي شعبه 78 دادگاه تجديدنظر استان تهران، سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال با شكايت كاپيتان سابق تيم ملي، به محروميت از اظهارنظر و مصاحبه و جزاي نقدي بدل از حبس محكوم شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، محمد مايلي‌كهن، سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال بر اساس راي صادره از سوي شعبه 78 دادگاه تجديدنظر استان تهران، به سه ميليون ريال جزاي نقدي معادل سه ماه حبس و يك سال محروميت از اظهارنظر و مصاحبه محكوم شد.

در راي اين شعبه آمده است كه ممنوع المصاحبه‌شدن محمد مايلي كهن به تمامي روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها و نشريات ابلاغ خواهد شد



رييس سازمان ليگ برتر گفت: اساس‌نامه هجده باشگاه ايراني امروز به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال شد.

عزيز محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: دو نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا براي بررسي وضعيت اساسنامه باشگاه‌هاي ايران به تهران مي‌آيند اما، ما پيش از حضور اين نماينده‌ها امروز اساسنامه هر هجده باشگاه حاضر در ليگ برتر را براي AFC ارسال كرديم. با اين حال كپي اين اساسنامه‌ها در اختيار ماست و در زمان حضور نمايندگان AFC در تهران كپي اساسنامه‌ها در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اتفاق جديدي در مذاكره فدراسيون فوتبال با صداوسيما براي دريافت حق پخش تلويزيوني افتاده است، گفت: فعلا كه هيچ اتفاقي نيفتاده است.

محمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا اميدوار به حل اين مشكل هستيد، تنها به اين جمله بسنده كرد: "توكل بر خدا".

وي درباره‌ي اعتراض باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال به انتخاب سعد كميل گفت: اعتراض اين باشگاه‌ها وارد نيست. مگر مي‌شود فدراسيون بنا به خواست باشگاه‌ها داوران مسابقات را انتخاب كند. كجاي دنيا يك باشگاه درباره انتخاب داور اظهارنظر و اعتراض مي‌كند. ما مي‌خواستيم در ابتدا از داوران ايراني براي قضاوت در داربي استفاده كنيم اما، به دليل جو وحشتناكي كه عليه داوران به وجود آمده بود، هيچ داوري جرات نداشت كه اين كار را انجام بدهد. به همين خاطر سعد كميل را انتخاب كرديم.

وي درباره‌ي كمك داوران داربي هم گفت: به طور قطع كمك داوران اين بازي ايراني خواهند بود اما، نام‌شان تا شب قبل از بازي اعلام نمي‌شود
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
سرمربي اسبق تيم ملي در پي شكايت علي دايي محكوم شد

طبق راي شعبه 78 دادگاه تجديدنظر استان تهران، سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال با شكايت كاپيتان سابق تيم ملي، به محروميت از اظهارنظر و مصاحبه و جزاي نقدي بدل از حبس محكوم شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، محمد مايلي‌كهن، سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال بر اساس راي صادره از سوي شعبه 78 دادگاه تجديدنظر استان تهران، به سه ميليون ريال جزاي نقدي معادل سه ماه حبس و يك سال محروميت از اظهارنظر و مصاحبه محكوم شد.

در راي اين شعبه آمده است كه ممنوع المصاحبه‌شدن محمد مايلي كهن به تمامي روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها و نشريات ابلاغ خواهد شد

منظور سه میلیون ریال پرداخت شدن به جای سه ماه حبس هستش دیگه ؟!!

یعنی به سه ماه حبس محکوم شده بوده مایلی کهن؟
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
منظور سه میلیون ریال پرداخت شدن به جای سه ماه حبس هستش دیگه ؟!!

یعنی به سه ماه حبس محکوم شده بوده مایلی کهن؟

بعله ظاهرا ، البته به نظرم حکم یک تادیب کوچیک رو داره چون 300 تومن مبلغی نیست که بخوان ندن و 3 سال برن زندان !!

هرچند که بعید میدونم مایلی کهن حکم رو قبول کنه
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
آشتي‌كنان دايي و قلعه نويي در دفتر سردار بابايي
علي دايي: من مدافع تيم ملي‌ام، قلعه‌نويي مدافع باشگاهش
امير قلعه نويي: "دايي" افتخار فوتبال ايران و آسياست


علي دايي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با حضور در استاديوم آزادي با امير قلعه‌نويي آشتي كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي دايي كه براي تماشاي ديدار برق شيراز و استقلال تهران به ورزشگاه آزادي رفته بود با ميانجي‌گري سردار بابايي فرمانده يگان ويژه مستقر در ورزشگاه آزادي و محمد رجبي دوست مشترك‌اش با قلعه نويي در ميان دو نيمه بازي با حضور در مقر نيروي انتظامي ورزشگاه آزادي با وي روبوسي و آشتي كرد.

علي دايي خطاب به امير قلعه‌نويي گفت: "ما با هم مشكلي نداشتيم و من براي قلعه‌نويي احترام بسياري قائلم، برخي از رسانه‌ها به اين روند دامن زدند، من از تيم ملي حمايت مي‌كردم و مدافع حقوق تيم ملي بودم و امير قلعه‌نويي از باشگاهش حمايت مي‌كرد."

در ادامه نيز امير قلعه‌نويي سرمربي تيم استقلال تهران گفت: "آرزو مي‌كنم تيم ملي با هدايت علي دايي به جام جهاني صعود كند. علي دايي افتخار فوتبال ايران و آسياست و احترامش واجب است."

منبع: ايسنا
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
در بازي مقابل استقلال رخ داد
مصدوميت شديد سه بازيكن برق شيراز


خبرگزاري فارس: سه بازيكن تيم فوتبال برق شيراز در بازي مقابل استقلال تهران با مصدوميت شديد روبرو شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در جريان بازي برق شيراز و استقلال سه بازيكن تيم شيرازي با مصدوميت هاي شديدي روبرو شدند.
حميد جعفري، محسن نيكخواه و سجاد بيرانوند بازيكناني بودند كه به احتمال زياد بايد مدتي را دور از ميادين طي كنند.
در جريان بازي جعفري و نيكخواه به دليل شدت مصدوميت نتوانستند به كار خود ادامه دهندو تعويض شدند؛ اما بيرانوند تا پايان مسابقه با مصدوميت به كار خود ادامه داد.
پس از پايان بازي امين نوروزي فيزيوتراپ استقلال به معاينه اين سه بازيكن پرداخت.
مصدوميت جعفري و نيكخواه مشكوك به پاره گي رباط است و بيرانوند نيز بايد 72 ساعت به يخ درماني بپردازد و سپس ميزان مصدوميت مچ او مشخص شود، البته حداقل يك ماه دور از ميادين خواهد بود.
تيم برق شيراز در هفته يازدهم ليگ بايد با تيم پرسپوليس بازي كند.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
مسابقه‌هاي فوتبال نوجوانان آسيا-ازبكستان
نخستين قهرماني تيم ايران در آسيا رقم خورد
"كاوه رضايي" آقاي گل مسابقات شد


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ديدار پاياني رقابت‌هاي نوجوانان آسيا بعدازظهر امروز

(شنبه) تيم‌هاي ايران و كره جنوبي در شهر تاشكند ازبكستان به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان تيم نوجوانان ايران با برتري دو بر يك مقابل حريف، به مقام قهرماني اين رقابت‌ها دست پيدا كرد.

تيم ايران در نيمه‌ي نخست بازي با گلزني محسن طالبات از حريف خود پيش افتاد. ضمن آنكه در اين نيمه "كيم دائه كونگ" بازيكن كره‌اي با دريافت كارت زرد دوم از زمين مسابقه اخراج شد.

در نيمه‌ي دوم نه تنها تيم ايران براي حفظ نتيجه عقب‌نشيني نكرد، بلكه بر شدت حملات خود بر دروازه‌ي كره جنوبي افزود و در نهايت كاوه رضايي توانست گل دوم تيم ايران را وارد دروازه‌ي كره جنوبي كند.

در ادامه بازي داور مسابقه يك گل ايران را با تشخيص مشكوك مردود اعلام كرد. همچنين اسماعيل‌زاده و علي حيدري چند فرصت گلزني را براي تيم ايران از دست دادند. در دقايق پاياني بازي هم معدود حملات كره نتيجه داد و "لي‌چونگ" تك گل كره را به ثمر رساند.

تيم ايران بدون شكست و تساوي و با پشت سر گذاشتن تيم‌هاي بحرين، ازبكستان، سنگاپور، سوريه، امارات و كره جنوبي براي نخستين بار قهرماني مسابقات نوجوانان آسيا را كسب كرد.

تيم نوجوانان ايران در اين مسابقات، 15 گل وارد دروازه‌ي حريفان كرد و تنها سه گل دريافت كرد.

به گزارش ايسنا، كاوه رضايي با شش گل زده به عنوان آقاي گل اين رقابت‌ها انتخاب شد.

عرض تبریک خدمت همه دوستان :)
 
بالا