• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

تالار ماشین های سنگین #معرفی , نقد و بررسی , گالری تصاویر و .....#

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
MM412.jpg


MM420.jpg


StigP23.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در حال حاضر تعرفه واردات خودروهاي تجاري 30 درصد است، در حالي كه نرخ تعرفه براي خودروهاي حمل و نقل عمومي بايد كاهش يابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديرعامل شركت خودروسازي خصوصي ستاره نيك ايران (اسنا) روز گذشته با بيان مطلب بالا درباره سابقه فعاليت اين شركت گفت: شركت‌ ما كه جزو بخش خصوصي است، در سال 1380 شروع به كار كرد و در آغاز بيشتر فعاليت ما محدود به بازرگاني و مشاوره فني بود، اما بعدا وارد تجارت هم شديم.

پورغفار افزود: اولين كار ما مشاوره در خريد بنز براي نيروي انتظامي بود. در آن زمان با توجه به مسائل واردات خودرو يك الگو طراحي كرديم، امتيازدهي انجام داديم، پارامترها و مسائل فني و كاربري را بررسي كرديم تا در نهايت در مزايده‌اي كه شركت‌هايي مثل ولو، تويوتا، پژو و بنز در آن حاضر بودند، بنز با توجه به شرايط مناسبي كه داشت برنده مزايده شد و كار به جايي رسيد كه آماده شدند در داخل ايران نيز خط توليد راه اندازي كنند و در نهايت به ايران خودرو ديزل متصل شدند.

مديرعامل اسنا ادامه داد: چون از نقش خودروهاي حمل و نقل عمومي اطلاع داشتيم، استراتژي شركت را در اين بخش متمركز كرديم و به همين دليل مركز خودرو تبريز را ايجاد كرديم كه هشت هكتار وسعت دارد و 24 هزار متر آن را به توليد اتوبوس و ميني‌بوس اختصاص داديم.

پورغفار با بيان اين كه چون در بخش اتوبوس و ميني‌بوس بنز خلاء وجود داشت، علاقه مند بوديم با شركت بنز كار مشتركي انجام دهيم، افزود: در آغاز چون شاسي توليد بنز با توجه به شرايط برزيل طراحي شده استحكام مناسب‌تري نسبت به شاسي‌هاي اروپايي داشت و براي جاده‌هاي ما مناسب‌تر بود، تصميم گرفتيم از اين شركت شاسي وارد كنيم و حتي به نوعي آن‌ها را در سرمايه‌گذاري دخيل كرديم.

وي ادامه داد: آغاز كار ما با خريد شاسي براي شركت زرين خودرو كه يك شركت بدنه ساز است، همراه بود. در زمينه طراحي اتاق نيز از كارشناسان بازنشسته خارجي استفاده كرديم تا يك محصول خوب در داخل توليد شود. در حدود هزار شاسي براي اين شركت تهيه كرديم و در دانش فني هم كمك كرديم، اما در ادامه، سرمايه‌گذاري خارجي به دلايلي متوقف شد.

* * دليكا يكي از بهترين ون‌هاي چيني است

پورغفار در مورد پروژه‌هاي ديگر اسنا گفت: پروژه بعدي ما ون بود كه با بررسي‌هايي كه انجام داديم، تاكسي را به دليل قيمت بالا و شرايط نامناسبي كه داشت براي بازار داخلي بدون شانس ارزايابي كرديم. با مطالعه بازار چين و ژاپن، ون دليكا را انتخاب كرديم، چون وابسته به ميتسوبيشي بود و در حقيقت 50 درصد سهام اين شركت متعلق به ميتسوبيشي و 50 درصد ديگر آن متعلق به دولت چين است و تكنولوژي، موتور، ساختار توليد و خدمات پس از فروش آن توسط مديريت ژاپني انجام مي‌شود؛ بنابر اين در مجموع يكي از بهترين ون‌هاي چيني است. بعد از آن در تبصره 13 با توجه به رقابتي كه بين بخش خصوصي و دولتي ايجاد شده بود، راننده‌ها اين خودرو را انتخاب كردند؛ بنابراين شركت ما حدود 10 هزار دستگاه از اين محصول وارد كرد و ارائه خدمات پس از فروش براي آن آغاز شد.

* * اتوبوس‌هاي بي.آر.تي را ما پيشنهاد داديم

او در بيان پروژه‌هاي ديگر اين شركت اظهار كرد: پروژه BRT كار ديگر شركت ما بود كه از پيش از هشت سال قبل آن را مطرح كرديم، اما در ابتدا چندان مورد قبول قرار نگرفت. بعد از مدتي شهرداري به اين نتيجه رسيد كه BRT مي‌تواند در تهران مفيد باشد و شركت ما براي اين پروژه پيش قدم شد. اما به دليل محدوديت منابع و مسائل بانكي كه بين ايران و اروپا وجود داشت، يك ماشين چيني را انتخاب كرديم كه البته قطعات آن از آلمان خريدار مي‌شود و توانسته‌ است استانداردهاي يورو 3 و يورو 4 را بگذراند. گيربكس آن آخرين تكنولوژي ويت آلمان و ترمز آن نيز ساخت آلمان است. در واقع ما براي اينكه بتوانيم يك ماشين آلماني تهيه كنيم، با توجه به محدوديت‌هاي موجود قطعات را از آلمان خريداري كرده و به چين منتقل مي‌كنيم تا در آنجا ساخته شود و به ايران بيايد.

مديرعامل اسنا در مورد ديگر پروژه‌هاي اين شركت بيان كرد: پروژه ميني‌بوس از برنامه‌هاي فعلي ماست كه جزو خلاءهاي حمل و نقل ايران است. ميني‌بوس‌هاي قديمي بايد در تيراژ وسيع جايگزين شود، ولي با مطالعاتي كه انجام شد، برندهاي اروپايي مناسب اين جايگزيني نيستند؛ چون هم از لحاظ قيمت، هم تعميرات و هم مراودات بانكي در خريد و استفاده از آنها به مشكل بر خواهيم خورد و بنابراين دوباره سراغ كارخانه‌هاي چيني رفتيم و سعي كرديم تلفيق مناسبي بوجود آوريم. براي همين موتور دويتز (deutz) را انتخاب كرديم كه در خود چين توليد مي‌شود، اما تكنولوژي آن متعلق به "مان" آلمان است و سعي مي‌كنيم در آينده توليد داخل آن را شروع كنيم.

پور غفار با تاكيد بر اين كه شركت اسنا حساسيت زيادي روي خدمات پس از فروش دارد، افزود: براي اين‌كه در آينده بتوانيم در صنعت خودرو حرفي براي گفتن داشته باشيم، نياز داريم در اين بخش سرمايه‌گذاري كنيم.

وي در توصيف مركز خدمات پس از فروش اين شركت گفت: اين مركز با سرمايه‌گذاري بالغ بر 20 ميليارد تومان در زميني به وسعت 5 هكتار در ابتداي جاده قديم كرج ايجاد شده است و در آن شبكه‌اي از خدمات را ايجاد كرده‌ايم كه بتوانيم به نمايندگان خود سرويس مناسب ارائه كنيم. در اين مركز علاوه بر انبار قطعات، مراكز تعمير و آموزش هم وجود دارد و اميدواريم به زودي آماده بهره‌برداري شود.

پورغفار با اشاره به مشكلات واردات بيان كرد: در واردات دو بحث قيمت و مراودات بانكي مطرح است. مثلا در مورد اتوبوس كه يك كالاي دست ساز است و خط توليد ندارد، قيمت آن در اروپا به دليل بالا بودن قيمت كارگر از 250 تا 300 هزار يورو براي هر دستگاه آغاز مي‌شود و گاه تا 700 هزار يورو مي‌رسد، اما در حال حاضر قيمت اتوبوس‌هاي BRT ما در حدود 50 تا 60 درصد قيمت محصولات اروپايي است. البته قطعات اصلي از اروپا وارد مي‌شود، اما قيمت نهايي 30 تا 40 درصد از اروپا ارزان تر است.

وي ادامه داد: در مورد ميني‌بوس نياز به جايگزيني 52 هزار دستگاه ميني‌بوس فرسوده در كشور وجود دارد، اما بايد به ظرفيت‌ها توجه كنيم. ما برنامه داريم با سالانه 500 دستگاه توليد را آغاز كنيم كه قيمت آن از 40 ميليون آغاز مي‌شود. در حال حاضر نمونه سازي آن تمام شده و آماده توليد است.

او در مورد مصرف سوخت خودروهاي توليدي اين شركت گفت: در مورد موتور اتوبوس توانسته‌ايم استاندارد يورو 3 را به دست آوريم، اما با يك سري تغييرات كوچك اين موتور مي‌تواند استاندارد يوور 4 را هم به دست آورد. در حال حاضر نيز مصرف اين اتو‌بوس‌ها بين 27 تا 30 ليتر است، در حالي كه مصرف اتوبوس‌هاي قديمي در حدود 80 ليتر است.

پور غفار در مورد اشتغال زايي ايجاد شده توسط شركت اسنا اظهار كرد: اشتغال زايي مستقيم پروژه ميني‌بوس بين 300 تا 400 نفر است، اما مثلا در مورد ون با وارد كردن 10 هزار خودرو توانسته‌ايم 10 هزار شغل مستقيم ايجاد كنيم كه با احتساب نمايندگي‌ها، خدمات پس از فروش و مجموعه بازار، رقم اشتغالي كه ايجاد شده بسيار بيشتر از اين‌هاست.

وي خودرو را از صنايع پراشتغال دنيا دانست كه در مواقع بروز بحران اولين صنعتي است كه مورد حمايت قرار مي‌گيرد و به همين دليل بايد در اين حوزه به بخش خصوصي اهميت داده شود.

او با اشاره به ظرفيت‌هاي بازارهاي كشورهاي همسايه گفت: قابليت خوبي در خودروهاي سنگين، اتوبوس و ميني بوس وجود دارد و اگر بتوانيم ساختار خوبي ايجاد كنيم همسايگان ما خريداران خوبي خواهند بود، زيرا حمل و نقل اين خودروها از برزيل يا آلمان هزينه بسياري تحميل مي‌كند.

پورغفار در مورد استفاده از قطعه سازان داخلي در خط توليد اسنا تصريح كرد: اگر اين شركت‌ها بتوانند ظرفيت ايجاد كنند و به تعهدات خود عمل كنند، از آن‌ها استفاده خواهيم كرد، زيرا عمل به تعهدات بسيار مهم است.

* * تعرفه واردات خودروهاي حمل و نقل عمومي بايد كاهش يابد

وي با اشاره به مشكلات واردات خودرو يادآور شد: در حال حاضر تعرفه واردات كامل خودروهاي تجاري 30 درصد است و تغيير نرخ آن بستگي به توليد داخل دارد، اما ما معتقديم نرخ تعرفه براي خودروهاي حمل و نقل عمومي بايد پايين بيايد؛ چون اين خودروها كاربري عمومي دارند و كم شدن تعرفه‌ آنها به نفع مردم است.

* * خريد خودروهاي باكيفيت پول بيشتري هم مي‌خواهد

مديرعامل اسنا در پاسخ به دلايل به اصطلاح خشك بودن ون‌هاي وارداتي با اشاره به استفاده از سيستم‌هاي جديد تعليق براي خودروها گفت: در بعضي ماشين‌هاي اروپايي تعليق از روغني به شكل فنري درآمده است، اما اين كار قيمت را بالا مي‌برد و ما توانايي استفاده از فنر براي سيستم تعليق را داريم، اما در اين صورت قيمت خودروها بالاتر خواهد رفت.

وي در مورد ون‌هاي وارداتي اين شركت بيان كرد: در ابتدا ما دو نوع ون دو ليتري و 2.4 ليتري داشتيم كه اختلاف قيمت آن‌ها بيشتر از دو ميليون بود، زيرا نوع 2.4 ليتري موتور بزرگ‌تري داشت و قيمت آن هم بالا رفته بود و در مجموع از 10 هزار خريدار، در حدود 200 نفر مدل 2.4 ليتر را انتخاب كردند، چون واقعيت اين است كه رانندگان ما توان پرداخت بيش از اين را ندارند.

* * ضعف‌ ون‌هاي فعلي را قبول دارم

او تصريح كرد: ضعف‌ ون‌هاي فعلي را قبول دارم، اما نگاهي در مورد محصولات چيني حاكم است كه چندان صحيح نيست. مثلا در مورد BRT مي‌توانستيم يك نمونه كاملا چيني بخريم كه قيمت آن بسيار ارزان‌تر خواهد بود، اما تاكيدمان بر محصولات با كيفيت است. با اين وجود قيمت محصولات فعلي از محصولات اروپايي بسيار مناسب‌تر است. براي مثال اگر مي‌خواستيم همين اتوبوس‌هاي BRT را از لهستان تهيه كنيم، قيمت هر دستگاه آن 330 هزار يورو مي‌شد كه بعد از ورود به كشور به 450 ميليون تومان افزايش مي‌يافت.

* * محصولات وارداتي تهديدي براي توليدات داخل محسوب نمي‌شوند

وي در پاسخ به سوالي در مورد اين‌كه محصولات وارداتي مي‌توانند تهديدي براي توليد داخل باشند؟ گفت: ايران خودرو ديزل ادعا مي‌كند كه سالانه 6 هزار دستگاه خودرو تجاري توليد مي‌كند، در صورتي كه كل اتوبوس‌هاي خارجي كه وارد شده‌اند، دو هزار دستگاه است. در واقع اين محصولات وارداتي براي توليد داخلي تهديد به‌شمار نمي‌روند؛ ضمن اينكه اين طور نيست كه خودروسازان پيشرفته دنيا هم درهاي خود را بسته باشند. براي مثال تركيه يا آلمان واردات خودرو را تعطيل نكردند و آلمان سالانه يك ميليون و 200 دستگاه خودرو صادر مي‌كند و در حدود 550 هزار خودرو وارد مي‌كند كه نيمي از رقم صادرات خودرو آنهاست.

پور غفار ادامه داد: ايران خودرو ديزل 7 هزار و 500 كارمند دارد و سالانه سه هزار و 500 خودرو توليد مي‌كند. اين در حالي است كه مان آلمان هفت هزار كارمند دارد و 120 هزار دستگاه كاميون توليد ميكند. ماركوپولو برزيل سه هزار و 500 كارمند دارد و سالانه 16 هزار دستگاه اتوبومبيل توليد مي‌كند. به نظر من مشكل ايران خودرو ديزل ربطي به واردات ندارد.

مديرعامل اسنا در مورد برنامه آينده اين شركت براي داخلي سازي محصولات خود گفت: ما يك برنامه پنج ساله داريم كه سقف داخلي سازي محصولات را به 50 درصد برسانيم و از چيزهايي مثل صندلي، شيشه، تاير و غيره شروع كرده‌ايم تا در نهايت بتوانيم بخش‌هاي از گيربكس را هم داخلي سازي كنيم.

* * صلاح نمي‌دانيم وارد سواري سازي شويم

در ادامه، هاشمي - رييس هيات مديره اسنا - در مورد ورود اين شركت به واردات يا توليد محصولات سواري گفت: صلاح نمي‌دانيم وارد بحث سواري شويم. ما به هيچ وجه نه در واردات و نه در توليد سواري وارد نمي‌شويم. تيم نخبه ما هم اعتقاد دارد كه ما در توليد خودروهاي سنگين برتري داريم.

وي در مورد بحث‌هايي كه در مورد همكاري اين شركت با سايپا براي توليد محصولات سواري مطرح بود، اظهار كرد: همكاري كه بين اسنا و سايپا مطرح بود فقط مربوط به ون مي‌شد، چون ون به نوعي شبيه سواري است، لذا بحث همكاري ما و سايپا مطرح شد، اما اگر روزي امكان همكاري فراهم شود، مي‌توانيم روي آن فكر كنيم؛ با اين حال هدف ما صرفا حمل و نقل عمومي است و خدمات پس از فروش خود را هم به حمل و نقل عمومي اختصاص داده‌ايم.

وي در پاسخ به برخي انتقاداتي كه در مورد خودروهاي ون وارداتي مطرح است، گفت: واقعيت اين است كه ماشين اروپايي براي حمل و نقل عمومي ما ظرفيت ندارد. درست است كه بدنه ون ضعيف است، اما ما نمونه‌هاي تصادفي ون را جمع آوري كرده‌ايم و ديده شده براي مثال وني كه در جاده چپ كرده است، اتاق آن سالم مانده و صدمه جدي نديده است.

او با بيان اينكه متاسفانه نگهداري خودرو در تهران ضعيف است، گفت: ما 500 دستگاه ون دليكا به تبريز فرستاده‌ايم و 700 دستگاه به اصفهان تحويل داده‌ايم، اما آن‌ها مشكلاتي در اين زمينه ندارند. در تهران 5 هزار راننده دليكا كار مي‌كنند كه واقعا پول در مي‌آورند و حاضر به وقت گذاشتن براي تعمير خودرو خود نيستند؛ ضمن اين‌كه ون دليكا از نظر استحكام كلي بدنه داراي استانداردهاي خوبي است.

وي ادامه داد: در حال حاضر اسنا روي ون ديگري براي آينده كار مي‌كند كه سايز آن از ون دليكا بزرگ‌تر است و موتور آن آخرين نسل موتور متسوبيشي است. البته ون در حال حاضر اولويت سوم شركت ماست و هدف اصلي شركت ما در حال حاضر ميني بوس است كه بعد از آن BRT و سپس ون در جايگاه سوم قرار دارد.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي شركت اسنا گفت: ما توانايي داريم ون جديد را در شش ماهه تحويل دهيم، اما مشكلات كلي در اين زمينه وجود دارد. بخش خصوصي در مورد توليد سنگين حركت مي‌كند و نياز به حمايت دولتي وجود دارد.

وي در مورد ون جديد اين شركت گفت: قيمت اين ون از ون دليكا گران تر خواهد بود، اما هنوز هم نسبت به نمونه‌هاي اروپايي بسيار ارزان است. استحكام بدنه، ارتفاع سقف و انعطاف موتور خوبي دارد. وني را انتخاب كرده‌ايم كه مي‌تواند با موتور دوگانه سوز بنزيني و ديزلي و همچنين گيربكس اتوماتيك كار كند. پيش‌بيني كرده‌ايم كه اين ون تمام نيازهاي جامعه مصرفي ايران را در بخش درون شهري، برون شهري، آمبولانس و خودروهاي خاص جوابگو باشد.

مديرعامل اسنا در مورد ميني بوس‌هاي توليد اين شركت كه با نام ايراني آريا روانه بازار خواهد شد، توضيح داد: ما ادعا مي‌كنيم كه ميني‌بوس توليدي ما از ميني‌بوس‌هاي خوب كشور خواهد بود. هدف اسنا اين نيست كه با استخدام كارگر زياد وام‌هاي كمكي دريافت كند، بلكه مي‌خواهيم كار خود را بين قطعه سازان تقسيم كنيم.

او خاطرنشان كرد: كارگاه‌هاي كوچك قطعه سازي منطقه آذربايجان شرقي از نظر قطعه سازي بي‌نظيرند و ما تصميم داريم بخشي از كار را در كارگاه‌هاي اصفهان، مشهد و اراك توزيع كنيم. اشتغال زايي ما در بخش غير مستقيم از اين نظر بي‌نظير خواهد بود.

وي در مورد ظرفيت اسمي توليد ميني بوس اين شركت گفت: ظرفيت اسمي واقعي ما دو هزار دستگاه است، ولي توليد ما منوط به سفارش است.

در ادامه اين نشست، عنايت‌الهي از اعضاي هيات مديره اسنا در مورد جايگزيني ميني بوس‌هاي شهري گفت: در طرح جديد جايگزيني ميني‌بوس‌هاي شهري سازمان پايانه‌ها بنا دارد دو هزار و 500 دستگاه خودرو را جايگزين كند، اما بعضا با شركت‌هايي قرارداد بسته كه تا امروز سابقه واگذاري حتي يك دستگاه خودرو را هم ندارند. با توجه به اين‌كه وزارت صنايع به هيچ عنوان اجازه واردات CBU را نمي‌دهد، اين طرح به مشكل خواهد خورد. چرا كه بعد از اينكه مشتري ثبت نام كرد و خودرو خود را اسقاط كرد، ماشيني نيست كه تحويل بگيرد.

وي در مورد ظرفيت توليد اتوبوس BRT در شركت اسنا گفت: ظرفيت اوليه ما براي سال اول 250 دستگاه بوده است. با توجه به اين‌كه تهران تا دو هزار دستگاه ظرفيت BRT دارد و همچنين طرح BRT در اصفهان،‌ تبريز و مشهد در حال آغاز است، نياز بازار به BRT تا 7 هزار دستگاه خواهد بود. براي همين برنامه داريم در آينده ظرفيت خودرو را افزايش دهيم.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وزيران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت با لغو ممنوعيت تردد اتوبوس ها و ميني بوس‌هاي ديزلي در تهران، با شماره گذاري اتوبوس ها و ميني بوس هاي نفت سوز يا گازوئيلي موافقت کردند.

به گزارش سرويس شهري ايسنا، وزيران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي با شماره گذاري اتوبوس‌هاي شهري و ميني‌بوس‌هاي ديزلي (نفت گاز سوز يا گازوئيلي) براي تردد در کلان شهرهاي کشور موافقت کردند.

بر اساس اين مصوبه،‌ تصويب نامه‌هاي مربوط به ممنوعيت تردد اتوبوس‌ها و ميني بوس هاي ديزلي در تهران که از سوي هيات وزيران از ابتداي سال 1387 ممنوع شد، نيز لغو شد.

بر اساس اين مصوبه ، وزيران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت همچنين با افزايش ميزان تسهيلات و کمک هاي بلاعوض براي از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده موافقت کردند.

بر اساس اين مصوبه، کمک بلاعوض براي از رده خارج کردن تاکسي ها 30 ميليون ريال، ون و وانت با ظرفيت يک تن و پايينتر 10 ميليون ريال، ون و وانت با ظرفيت يک تن و بالاتر 20ميليون ريال ، ميني‌بوس 30 ميليون ريال، اتوبوس برونشهري 100 ميليون ريال ، کاميونت ( 5/3 تا 6 تن ) 30 ميليون ريال ، کاميون سبک (6 تا 10 تن) 40 ميليون ريال، کاميون متوسط (10 تا 26 تن)50 ميليون ريال ، کاميون سنگين (26 تا 32 تن)70 ميليون ريال و کاميون کشنده 80 ميليون ريال تعين شده است.

بر اساس اين مصوبه ، تسهيلات بانکي (حداکثر تا 80 درصد قيمت خودرو) براي تاکسي ها 70 ميليون ريال ، ون و وانت با ظرفيت يک تن و پايينتر 70 ميليون ريال ، ون و وانت با ظرفيت يک تن و بالاتر 70 ميليون ريال ، ميني‌بوس 200 ميليون ريال، اتوبوس برونشهري 120 ميليون ريال ، کاميونت ( 5/3 تا 6 تن) 200 ميليون ريال ، کاميون سبک (6 تا 10 تن) 300 ميليون ريال، کاميون متوسط (10 تا 26 تن)600 ميليون ريال ، کاميون سنگين (26 تا 32 تن)700 ميليون ريال و کاميون کشنده 800 ميليون ريال تعين شده است.

بر اساس گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، اين مصوبه، دوره بازپرداخت تسهيلات نيز 60 ماهه، 72 ماهه و 84 ماهه تعيين شده است.

اين مصوبه از سوي رئيس جمهور تاييد شده و از سوي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان سمنان گفت: با هدف تسريع در اجراي طرح نوسازي ميني بوس‌هاي فرسوده و افزايش ايمني سفر و كاهش تصادفات و ارائه خدمات مطلوب به مسافرين به ازاي اسقاط هر ميني بوس فرسوده 20 ميليون تومان وام كم بهره و 11 ميليون تومان كمك بلاعوض اعطا مي‌شود.

قاسم باقري در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر خاطرنشان کرد: در مرحله اول اين طرح ميني بوس‌هاي فرسوده بالاي 30 سال عمر يعني مدل 1359 شمسي و پايين‌تر مي‌توانند ثبت نام كنند.

وي تصريح كرد: خودروهاي فرسوده‌اي شامل طرح جايگزيني مي‌شوند كه داراي پلاك منطقه‌اي ايران سري ع باشند ضمن اين كه مالكان ميني بوس‌هاي فرسوده بايد داراي كارت هوشمند ناوگان و معرفي نامه از اتحاديه شركت‌هاي تعاوني حمل و نقل ميني بوس راني كشور نمايندگي استان‌ها باشند.

وي گفت: ثبت نام مالكان ميني بوس‌هاي فرسوده صرفا از طريق سايتwww.farsoodeh.ir و از طريق ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌هاي هر استان انجام مي‌گيرد. همچنين زمان ثبت نام 15 روز است كه از زمان آغاز ثبت نام در صورت تكميل ظرفيت در اين مرحله سايت ثبت نام بسته خواهد شد.

شايان ذكر است كه مرحله اول طرح محدوديت تردد ميني بوس‌هاي فرسوده در حمل و نقل جاده‌اي كشور از اول آبان ماه سال جاري اجرا مي‌شود.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
با وجود اين‌كه ناوگان باري سنگين تاثيرگذارترين بخش در اقتصاد ملي هستند، ماشين‌هاي باري در كشور ما سالانه نصف استاندارد جهاني تردد مي‌كنند و هر ماشين زمان خواب طولاني دارد كه با اصلاح مديريت ناوگان باري از خود مالكي به شركت محوري، خواب كاميون‌ها كاهش و بهره‌وري افزايش مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درحالي‌كه طبق استاندارد جهاني هر وسيله نقليه سنگين سالانه 120 هزار كيلومتر تردد دارد، ناوگان باري ايران 60 تا 70 هزار كيلومتر تردد مي‌كنند كه با توجه به مديريت خود مالكي ناوگان باري سنگين برون شهري، كارشناسان معتقدند با تغيير مديريت ناوگان به شركت محوري، وسايل نقليه سنگين باري زير پوشش شركت‌هاي حمل و نقل تردد و برنامه‌ريزي سفر خواهند داشت.

همچنين با اداره شدن ناوگان باري توسط شركت‌هاي حمل و نقل، سفرهاي يك سر بار خالي ناوگان حذف مي‌شود و بازده اين بخش افزايش مي‌يابد، اما رانندگان به دلايلي مختلف تمايلي به تغيير مديريت ندارند و همچنان به صورت سنتي و خود مالكي فعاليت مي‌كنند.

* * نبود فرهنگ تيمي، دليل بي‌رغبتي رانندگان به مديريت شركت محور

مديركل دفتر حمل بار سازمان راهداري نيز با تاكيد بر اصلاح مديريت حمل و نقل باري كشور، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه بايد مديريت در بخش باري اصلاح شود و هر وسيله نقليه باري بايد توسط سه راننده در طول شبانه‌روز تردد و زمان خواب كمتري داشته باشد كه اين امر بهره‌وري حمل و نقل جاده‌اي بار در كشور را دو چندان خواهد كرد.

به گفته اماني طبق اهداف اين بخش بايد تردد 60 و 70 هزار كيلومتر سالانه و تردد هر وسيله نقليه باري به 80 و 90 هزار كيلومتر افزايش يابد.

وي عدم تمايل رانندگان براي مديريت شركت محوري را پرداخت كارمزد به شركت‌ها و همچنين ريشه در فرهنگ و تفكر آنان عنوان و اظهار كرد: مالكيت ريشه در عقايد و فرهنگ مردم دارد و در جامعه رسوخ كرده است؛ به طوري‌كه از كارهاي تيمي و گروهي چندان استقبال نمي‌شود.

* * اقتصادي نبودن بخش حمل و نقل، دليل بي‌رغبتي رانندگان به مديريت شركت محور

اما مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي حمل و نقل باري در گفت‌وگو با ايسنا، اقتصادي نبودن بخش حمل و نقل را دليل عدم تمايل رانندگان و همچنين شركتها براي اصلاح مديريت در اين بخش عنوان و اظهار كرد: مشكل فعلي حمل و نقل باري برون شهري سرمايه‌گذاري و بازگشت سرمايه از اين مجموعه است، چرا كه بخش حمل و نقل سوده نيست و شركت‌ها و تعاوني‌هاي حمل و نقل راه‌اندازي نمي‌شوند و رانندگان هم تمايل ندارند كه از خود مالكي به شركت محوري تغيير كنند.

نوروز كيا تصريح كرد: هزينه و درآمد حمل و نقل باري در نقطه سر به سر است، لذا تمايلي به فعاليت در زير مجموعه شركت‌هاي حمل و نقل وجود ندارد.

به گفته وي به طور ميانگين هركاميون نيمي از سال فعال و نيمكي ديگر در خواب است؛ بدين معنا كه 50 درصد از ظرفيت هر ناوگان استفاده مي‌شود و به همين نسبت 50 درصد درآمد اين بخش افت مي‌كند كه در چنين شرايطي باز هم از مديريت شركت محوري استقبال نمي‌شود.

مديرعامل اتحاديه شركتهاي حمل و نقل باري با اشاره به ركود اقتصادي تصريح كرد: توليد، واردات و صادرات پايين و ميزان جابه‌جايي‌ها كم است كه اين بخش را از چرخه اقتصادي خارج كرده است.

* * حذف راننده محوري با تشكيل شركت‌هاي حمل و نقلي توانمند

در اين زمينه يك كارشناس حمل و نقل نيز تاكيد كرد: افزايش بهره‌وري در حمل و نقل نيازمند ايجاد امنيت سرمايه‌گذاري براي بخش خصوصي است، چراكه با تشكيل شركت‌هاي حمل و نقل توانمند راننده محوري حذف مي‌شود و شركت‌ها به عنوان بنگاه‌هاي اقتصادي براي جابه‌جايي‌هاي اقتصادي و كاهش سفرهاي يك‌سر خالي برنامه ريزي‌هاي مي‌كنند.

وي اعمال قوانيني كه هزينه‌هاي حمل و نقل تك واحدي در كشور را افزايش دهد، الزامي دانست و گفت: با شركت محوري حمل و نقل، خواب ناوگان باري كاهش مي‌يابد و حمل و نقل توجيه اقتصادي خواهد داشت.

انتهاي پيام

Multimedia%5Cpics%5C1384%5C6%5CEconomy%5C85.jpg
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توليد انبوه کاميون جديد ايران خودرو ديزل به نام فراز، از مهرماه امسال آغاز مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، هاشم يکه زارع - مديرعامل ايران خودرو ديزل - با بيان مطلب بالا، از توليد يک کاميونت جديد هيوندايي تا پايان امسال و دو نوع اتوبوس، يک نوع ميني بوس و يک ون در سال آينده خبر داد و گفت: از آن پس هر شش ماه، يک محصول جديد توسط ايران خودرو ديزل به بازار عرضه خواهد شد.

وي افزود: در سبد توليدات اين شرکت جاي ون خالي است، لذا ايران خودرو ديزل براي حمل و نقل عمومي در شهرها، به توليد ون در دو مدل بنزيني و گازوييلي اقدام مي‌کند.

اين مقام مسوول تصريح کرد: اتوبوس بين شهري جديد ايران خودرو ديزل با قواي محرکه بنز نيمه اول سال آينده وارد بازار مي شود که با اتوبوس "سي 457" کاملا متفاوت و از نظر زيبايي و راحتي مدرن ترين اتوبوسي است که در ايران عرضه

‌مي‌شود.

مدير عامل ايران خودرو ديزل اظهار داشت: به منظور تامين رضايت مشتري، در اتوبوس هاي جديد تغييراتي داده شده که جايگزيني موتورهاي قديمي 355 با موتورهاي 457 از آن جمه است.

وي توان لازم براي موتور يک اتوبوس شهري را 350 اسب عنوان کرد و گفت: سال آينده نيز يک اتوبوس جديد شهري عرضه و اتوبوس فعلي از مدار توليد خارج شده و اتوبوس آکاردئوني آرتي کيولت هم در دستور کار قرار مي‌گيرد.

يکه زارع با اشاره برنامه جايگزيني خودروهاي تجاري فرسوده، گفت: قراردادي براي اين کار بسته شده و ايران خودرو ديزل 40 درصد در آن مشارکت دارد.

مديرعامل ايران خودرو ديزل با اشاره به شروع اين طرح تا دو هفته ديگر اظهار داشت: در فاز اول 9 هزار کاميون از مدار خارج مي شود.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديرعامل اتحاديه حمل و نقل باري با انتقاد از اين‌كه هيچ يك از مصوبات و وعده‌هاي نوسازي ناوگان اجرايي نشده است، تصريح كرد: از سال 1385 كه مصوبه تبصره 13 نوسازي ناوگان قانون اعلام شده، تاكنون يك كاميون هم نوسازي نشده و قوانين و وعده‌هاي نوسازي همچنان روي كاغذ مانده و از اجرا خبري نيست.
نوروز كيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت متولي تخصيص اعتبار نوسازي ناوگان است، گفت: سيستم‌هاي مختلف براي نوسازي با يكديگر هماهنگ نيستند و وزارت راه به عنوان متولي حمل و نقل به تنهايي تصميم گيرنده نيست.
وي تصريح كرد: نوسازي دو هزار و 500 دستگاه ميني‌بوس، هزار و 500 دستگاه اتوبوس و حدود 10 هزار دستگاه كاميون جزو طرح نوسازي بوده كه تاكنون هيج يك عملياتي نشده است.
كيا با تاكيد بر اينكه نوسازي ناوگان بايد توسط بخش خصوصي انجام شود نه با اقدامات دولتي، افزود: طبق اصل 44 قانون اساسي بايد اختيارات به اصناف واگذار شود، درحالي‌كه نوسازي ناوگان از طريق بخش دولتي پيگيري مي شود كه پنج سال بي‌نتيجه به طول انجاميده است.
مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي حمل و نقل باري با بيان اين‌كه حدود 50 درصد از ناوگان باري فعلي فرسوده هستند، گفت: 100 هزار دستگاه از ناوگان بالاي 25 سال سن دارند كه بايد نوسازي شود كه هر ساله وعده‌هاي مختلف براي نوسازي تعدادي از ناوگان فرسوده داده مي‌شود.
وي اظهار كرد: از سوي ديگر امسال 100 هزار دستگاه نيازمند بازسازي است كه با اجرايي نشدن آن سال بعد بر اين تعداد افزوده مي‌شود.
كيا با اشاره به اينكه براي نوسازي ناوگان اتوبوسي درون شهري 82.5 درصد از هزينه خودرو به صورت يارانه‌ و 17.5 درصد آن هم به صورت وام پرداخت شده است، اظهار كرد: در بخش برون شهري هيچ تسهيلاتي ارائه نمي‌شود و تخصيص اعتبارات بسيار ناچيز هم به بخش مسافري اختصاص مي‌يابد و حمل و نقل باري مورد توجه نيست.
مديرعامل اتحاديه شركت‌هاي حمل و نقل باري با بيان اينكه امسال هيچ ناوگاني وارد مجموعه نشده است، با ابراز نا اميدي اظهار كرد: تا پايان امسال هم بعيد است كه تعدادي از ماشين‌هاي فرسوده از رده خارج و ناوگان نو جايگزين شود.
به گفته وي ميانگين سني ناوگان باري بالاي 23 سال است و ماشين هاي باري تا 45 سال نيز در جاده‌هاي كشور تردد دارند.
كيا تنها راه اقتصادي شدن اين بخش را ارائه تسهيلات نوسازي ناوگان دانست و گفت: به دليل ركود اقتصادي و پايين بودن فعاليت‌هاي توليدي، واردات و امثال آن حمل و نقل بار براي شركت‌ها و رانندگان مقرون به صرفه نيست و به دليل كاهش حجم جابه‌جايي، نيمي از ظرفيت ناوگان استفاده مي‌شود و ناوگان باري به جاي اين‌كه سالانه 120 هزار كيلومتر تردد داشته باشد، 60 هزار كيلومتر تردد دارد.
گفتني است، چند روز پيش رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از امضاي تفاهم نامه بين اين سازمان، ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت، وزارت صنايع و معادن و بانك‌ها براي نوسازي 9 هزار دستگاه كاميون در آينده نزديك خبر داده و اعلام كرده بود كه طبق برنامه بايد تا پايان امسال هزار و 500 دستگاه اتوبوس و دو هزار و 500 دستگاه ميني‌بوس نوسازي شود.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در بخش حمل ونقل؛ خودمالکی وسائط نقلیه حذف واسطه گری را بدنبال دارد ارومیه - خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره کانون کامیونداران کشور، توانمندسازی شرکتهای حمل و نقل کالا در زمینه خودمالکی وسائط نقلیه را یکی از مهمترین روشهای حذف واسطه گری در بخش حمل و نقل کالا دانست.
به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، رضا عباسی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون فعالیت عده ای به عنوان واسطه و دلال، روابط ناسالم بین رانندگان و شرکتهای حمل و نقل کالا ایجاد کرده است، افزود: این امر حقوق رانندگان را پایمال می کند.​
وی با اشاره به پیامدهای مثبت طرح توانمند سازی شرکتهای حمل و نقل بار، بیان داشت: اجرای این طرح موجب به روز رسانی سیستم حمل و نقل بار و توانمندسازی شرکتهای حمل و نقلی در عرصه بین المللی شده که گامی مهم برای احقاق حقوق رانندگان و بهره گرفتن از سرمایه ها و ظرفیتهای پراکنده این بخش محسوب می شود.​
رئیس انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین آذربایجان غربی در ادامه اظهار داشت: جهت تحقق این امر باید زمینه برخورداری شرکتهای حمل و نقل استانی از حداقل 12 و شرکتهای حمل و نقل ملی از 50 دستگاه کامیون فراهم شود.​
به گفته عباسی این طرح نه تنها باعث حذف شرکتهای حمل و نقل کنونی نشده، بلکه با سهامدار شدن رانندگان در این شرکتها توانمندی فعالیت آنها در عرصه حمل و نقل داخلی و خارجی کالا چند برابر افزایش می یابد.​
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با برطرف کردن برخی مشکلات پیش روی اجرای این طرح تا پنج سال آینده 90 درصد از شرکتهای حمل و نقل کالای کشور توانمند شوند.​
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


گزارش فارس/ مديريت پاسخ‌گو كجاست؟
هوو همچنان "جان " مي‌گيرد
خبرگزاري فارس: آدم كشي هووها همچنان ادامه دارد،‌ 209 كشته و 526 مجروح حاصل تصادفات هووهاست اما گويا جان افرادي كه در اين بين كشته مي‌شوند چندان توجه‌برانگيز نيست.

A0661688.jpg



به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، چندي‌پيش باز هم هوو خبر ساز شد و در يك تصادف بر اثر نقص فني هوو در شهر همدان 13 نفر كشته و زخمي شدند،‌ طي چند ماه گذشته هووها عامل بسياري از تصادفات دلخراش بوده‌اند.

تردد خطرناك اين خودرو بي‌كيفيت چيني در جاده‌ها، ‌پليس را بر آن داشت تا محدوديت‌هاي تردد براي اين نوع خودرو را اعمال كند اما حادثه دو روز گذشته در شهر همدان نشان داد كه حتي محدوديت تردد نيز نمي‌تواند مقابل آدم كشي هوو بايستد.


* 209 كشته و 526 مجروح حاصل تصادفات هووها

سردار محسن بيگي فرمانده پليس راه كشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي فارس مي‌گويد: تجزيه و تحليل حوادث سال‌هاي 87، 88 و 4 ماه اول سال جاري خودروهاي هوو به دليل نقص فني در سيستم ترمز و مهار وسيله نقليه با وقوع 151 فقره تصادف منجر به فوت و 327 فقره تصادف منجر به جرح در جاده‌هاي كشور موجب مرگ 209 نفر و مجروحيت 526 نفر شده‌ است.

فرمانده پليس راه كشور مي‌گويد: بيشترين تصادفات تريلي‌هاي هوو در محورهاي بندرعباس - سيرجان، رشت - قزوين، فيروزكوه، ‌قم - تهران، خرم آباد - انديمشك، اصفهان - تهران، چمن‌بيد به وقوع پيوسته و 289 نفر در محورهاي مذكور فوت و مجروح شدند.


* گرانفروشي ميليارد توماني هوو

اشكالات فراوان هوو از همان ابتدا خود را نشان داد اما شركت وارد كننده با وجود حادثه‌آفريني اين خودرو از محصول خود حمايت كرد و همچنان نتوانسته پاسخ قانع كننده‌اي را ارائه دهد.

وجود اين حجم از مشكلات در هوو و دريافت مجوزهاي لازم توسط سازمان‌هاي مرتبط جاي تأمل دارد، بي‌تفاوتي در قبال از دست دادن جان‌ مردم و به خطر انداختن امنيت در جاده‌هاي كشور موضوعي نيست كه بتوان به سادگي از آن گذشت. اين ‌كه هوو با وجود اشكالات اساسي در ساختار خودرو، سيستم تعليق، ترمز، پايداري، فرمان‌پذيري و ايستايي، توسط مؤسسه استاندارد مجوز دريافت كرده و شماره‌گذاري شود تا بتواند در جاده ايران تردد كند، قابل بررسي است و سازمان‌هاي نظارتي در اين زمينه بايد از حقوق مردم دفاع كنند.

در موارد مشابهي كه در ساير كشورها در زمينه نقص فني خودروها اتفاق افتاده است، شركت‌هاي خودروساز ضمن عذرخواهي از مردم نسبت به جمع آوري محصول و رفع نقص اقدام مي‌كنند،‌ اما سريال ترسناك هوو همچنان با مرگ 13 نفر ديگر در شهر همدان ادامه يافته و از قرار معلوم بايد منتظر حوادث جديدي از سوي اين ارابه مرگ باشيم.

شركت وارد كننده هوو هنوز از مردم ايران به خاطر اين محصول عذرخواهي نكرده و خيلي دير به فكر رفع نواقص هووي چيني افتاده است،
اين شركت به دليل گرانفروشي بايد چندين ميليارد تومان بابت گرانفروشي به خريداران هوو بپردازد، اين شركت بايد به 16 هزار مالك اين خودروهاي چيني مبالغي را برگرداند.


* مديرعامل ايران خودرو ديزل: گران فروشي نكرديم

مديرعامل ايران خودرو ديزل درباره جريمه اين شركت به علت گران فروشي كاميون‌هاي هووو گفت: پرونده‌اي مبني بر گران‌فروشي كاميون‌هاي هوو از سال 1384 در سازمان تعزيرات تشكيل شد و ما ضمن رد گرانفروشي، از قانون تبعيت و هم اكنون حقوق خود را از مجاري قانوني پيگيري مي‌كنيم.

رئيس سازمان تعزيرات حكومتي ششم شهريور از انسداد حساب شركت ايران خودرو ديزل مربوط به خودروهاي كاميون هوو و ضبط 9 ميليارد ريال به نفع كاميون داران خبر داده بود.

يكه زارع با اشاره به تردد حدود 16 هزار كاميون هوو در جاده هاي كشور افزود: ايران خودرو ديزل ، طرح فراخوان براي بازبيني سامانه ترمز را از 20 مرداد آغاز كرد و تاكنون2 هزار مورد ثبت نام و حدود يك‌هزار دستگاه از اين نوع كاميون به نمايندگي‌هاي شركت مراجعه كرده اند، اين طرح تا پايان آذر ادامه دارد.

يكه زارع مي‌گويد: 5 درصد تريلي‌هايي كه به كشنده‌هايي مانند هوو بسته مي شوند از شركت هاي مورد تائيد استاندارد تهيه مي‌شوند و بقيه غيراستاندارد يا تريلي هاي فرسوده بازسازي شده هستند.

قصه تراژديك و فرجام تلخي كه اين خودرو در تصادفات به بار مي‌آورد از همان ابتدا خود را نشان داد و مشكلات متعددي از هوو گزارش مي‌شد، پس از مدتي انواع و اقسام تصادفات هوو را در جاده‌ها نظاره‌گر بوديم اما عليرغم هشدارهاي پليس راه، شركت وارد كننده اين محصول همچنان از محصول خود دفاع مي كرد و مي‌كند.

دعواي نصب ترمز ضد قفل بر روي هوو در زمان سردار رويانيان رئيس وقت پليس راهنمايي و رانندگي نيز با نصب اين ترمز به پايان رسيد اما جناي‌هاي اين ارابه مرگ چيني هنوز پايان نيافته و حتي ترمز ضد قفل هم بر آدم‌كشي هوو مهار نزده است.

به گفته سردار مؤمني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي «عمر مفيد هوو 5 سال است»، كه با گذشت اين زمان مطمئناً‌ توانمندي هوو در مرگ ايرانيان افزايش تصاعدي خواهد يافت.

تصادف ماه گذشته هوو در جاده دماوند و تداوم آدم‌كشي اين ارابه مرگ در همدان كه عليرغم محدوديت تردد هوو اتفاق افتاد، ضرورت توجه به كيفيت و ايمني خودروها را دوچندان كرده و لازم است تا نهادهاي نظارتي با دقت بيشتري اين موضوع را بررسي كنند.


* هوو داراي اشكالات اساسي در ساختار خودرو، سيستم تعليق، ترمز، پايداري، فرمان‌پذيري و ايستايي است

سردار اسكندر مومني مي‌گويد: تريلي‌هاي هوو كه هفته گذشته شاهد يك مورد تصادف مرگبار آنها در جاده دماوند بوديم، داراي اشكالات اساسي در ساختار خودرو، سيستم تعليق، ترمز، پايداري، فرمان‌پذيري و ايستايي است.

وي با اشاره به اين كه مردم انتظار دارند تا پليس موضوع اين تريلي‌ها را بررسي كند چرا كه وظيفه ما ايمني آمد و شد و حفظ جان مردم است، مي‌افزايد: در رابطه با اين خودرو اقدامات كوتاه مدت و بلند مدتي در دست اقدام است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مي‌گويد: هم‌اكنون 16 هزار تريلي هوو در جاده‌هاي كشور تردد دارند، هوو با 40 تن بار و 7 محور پذيرش نيروهاي جانبي وارده از سوي يدك را ندارد و به اين لحاظ داراي مشكلات فراواني است در برخي از كشورهاي شرقي از اين خودروها به عنوان كاميون با ظرفيت‌هاي پايين‌تر استفاده مي‌شود.

وي با تأكيد بر اين كه در مرحله اول از اين كشنده‌ها به هيچ وجه براي حمل مواد آتش‌زا و خطرناك استفاده نخواهد شد، اعلام كرد: محدوديت‌هاي زماني و مكاني بزودي براي تردد اين خودرو اعمال مي‌شود.

رئيس پليس راهور ناجا مي‌گويد: شركت ايران خودرو ديزل نيز قرار است نسبت به فراخواني اين خودروها نسبت به اصلاح سيستم آنها بخصوص ترمز اقدام كند. هرچند كه نصب ترمز ضد قفل (ABS) نيز براي اين خودروها كارايي ندارد.

* ورود تريلي‌هاي هوو به عنوان كشنده تصميم اشتباهي بود

سردار مؤمني مي‌گويد: ورود تريلي‌هاي هوو به عنوان كشنده تصميم اشتباهي بود، اين خودرو در سراشيبي مشكلاتي را به لحاظ ايستايي دارد و باعث مي‌شود تا ترمز از كار بيفتد. همچنين ظرفيت باد ترمز اين خودرو با چند ترمز پياپي كاهش يافته و كارايي ترمز از بين مي‌رود.

رئيس پليس راهور ناجا تأكيد كرد: در دراز مدت ظرفيت تريلي‌هاي هوو از 40 تن به 26 تن كاهش مي‌يابد و با تغيير وضعيت، از آن به عنوان كاميون، كمپرسي و ميكسر استفاده مي‌شود.

سردار مؤمني مي‌افزايد: تريلي‌هاي هوو علي‌رغم اين كه يك درصد از كل خودروهاي سنگين كشور را تشكيل مي‌دهند اما بيش از 10 درصد تلفات و تصادفات خودروهاي سنگين كشور را به خود اختصاص داده‌اند.


* اعتراض مالكان هوو به ممنوعيت تردد 17 روزه اين خودرو

100 نفر از دارندگان تريلي‌هاي هوو در اعتراض به ممنوعيت تردد اين كاميون‌ها به مدت 17 روز توسط نيروي انتظامي در مقابل دفتر فروش شركت ايران خودرو ديزل در خيابان آزادي تجمع كردند.

اين افراد در اعتراض به اطلاعيه نيروي انتظامي مبني بر محدوديت تردد اين خودروها از تاريخ 18 شهريور تا 3 مهر سال جاري در مقابل دفتر مركزي فروش شركت ايران خودرو ديزل در خيابان حبيب زادگان خيابان آزادي تهران تجمع كردند.

اكثر كاميون‌داران اعتراض داشتند كه اگر اين خودرو غير استاندارد است چرا اجازه واردات رسمي داده شده است؟ چرا اين خودرو از طرف نيروي انتظامي پلاك شده و چرا در صورت اعمال محدوديت از قبل اعلام نمي‌شود زيرا در حال حاضر حدود هزار دستگاه از اين خودروها در انديشمك و حدود 2 هزار دستگاه در بندرعباس متوقف و معطل مانده‌اند.

رانندگان كاميون‌ها اعلام داشتند، اگر دولت واقعاً مي‌خواهد مانع تردد كاميون‌هاي غير استاندارد شود، وجه پرداختي و اقساط كاميون‌داران را مسترد كند و يا اينكه خودروهاي غير استاندارد را تحويل گرفته و در عوض خودروي استاندارد به آنها تحويل دهد.

اين رانندگان اعتقاد داشتند هر دستگاه كاميون زندگي حداقل 10 نفر را اداره مي‌كند، چرا با اين دستور نيروي انتظامي از كار و زندگي و پرداخت اقساط عقب مانده‌اند؟

همچنين رانندگان عنوان كردند كه هنگام دريافت خودرو با وجود اينكه هزينه تمام شده آن 45 ميليون تومان بوده اما به قيمت 68 تا 70 ميليون تومان آن را دريافت كرده‌اند، همچنين خودرو كه از كشور چين وارد شده با وسايل يدكي مانند گيربكس، ميلنگ، استارت، دينام و لوازم تعمير اوليه موتور همراه بود كه متأسفانه توسط وارد كنندگان اين وسايل برداشته شده و بدون وسايل تحويل خريداران شده است.

رانندگان اعتراض مي كردند كه ابتدا اين شركت اعلام كرده بود موتور اين خودروها اتريشي، گيربكس آلماني و ديفرانسيل آن هلندي است اما در عمل همه اين قطعات اصلي چيني بودند.

مشكلات اين ارابه مرگ چيني علاوه بر به خطر انداختن جان مردم باعث بروز مشكلاتي در حمل و نقل عمومي و ديگر مشكلات اقتصادي شده است كه بررسي هر كدام از اين معضلات خود چندين گزارش مفصل را مي‌طلبد، هدر دادن ثروت ملي، مرگ ايرانيان بي‌گناه و بروز مشكل در عرصه اقتصاد هر كدام گناه نابخشودني است.

اما براي جبران اين اشتباه بزرگ مبني بر ورود هوو به سيستم حمل و نقل بار امروز هم خيلي دير است، هر چند مردم همچنان منتظر عذرخواهي عوامل اين اشتباه هستند،‌ هووها نبايد جاده‌هاي ايرانيان را كشتارگاه تبديل كنند.
انتهاي پيام/ك

8_8906220058_L600.jpg








4_8906220058_L600.jpg



10_8906220058_L600.jpg



5_8906220058_L600.jpg



4_8906220058_L600.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
طرح جايگزيني كاميون هاي فرسوده از هفته آينده آغاز مي شود
تهران - رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت : مرحله اول از طرح جايگزيني خودروهاي سنگين فرسوده از هفته آينده آغاز مي شود .
به گزارش ايرنا،'محمد رويانيان ' روز چهارشنبه در حاشيه نشست خبري خود افزود : در اين طرح 9 هزار كاميون فرسوده نوسازي خواهند شد.
وي همچنين در مورد ذخيره سوخت باقيمانده در كارت هاي دارندگان خودرو گفت: سمهيه هاي باقيمانده در كارت ها همانند گذشته و با قيمت يك هزار ريال عرضه خواهد شد.
رويانيان در مورد قطع يارانه سوخت خودروها با آغاز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها تصريح كرد : در اين رابطه هيچ تصميمي گرفته نشده و بزودي در اين مورد اطلاع رساني خواهد شد.
وي در مورد راه اندازي دفاتر پيشخوان دولت نيز گفت : از اين پس راه اندازي هر گونه دفتري به غير از دفاتر پيشخوان ممنوع بوده و دريافت مجوز از طريق استانداريها ممكن خواهد بود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
محرابیان : جنجال "هوو" سیاسی است / دولت نرخ سود بانکی را کاهش دهد رئیس پلیس راهور در حالی امروز از محکوم شدن واردکنندگان کامیونهای هوو به پرداخت غرامت خبر داد که وزیر صنایع و معادن گفت: این نوع خودروی سنگین مشکلی ندارد و جنجال اخیر درباره آن سیاسی است. به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در نیمه دوم سال، گفت: این وزارتخانه برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها با بسترهای ایجاد شده در زمینه های مدیریت هزینه تولید ، افزایش بهره وری و مدیریت قیمت کالاها و خدمات آمادگی کامل دارد.
وزیر صنایع و معادن در عین حال خبر داد: در پی پیشنهاد این وزارتخانه به ستاد تحول اقتصادی برای اختصاص 4500 میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت، این ستاد این پیشنهاد را مصوب کرده و قرار است در طول یکسال اول اجرای برنامه به بخش صنعت اختصاص یابد.
وی حمایتهای وزارت صنایع از تولیدکنندگان داخل را در دو قالب کوتاه مدت و میان و بلند مدت اعلام کرد و افزود: در روش حمایت کوتاه مدت خط اعتباری هزینه های انرژی با سود صفر و کارمزد 3 درصد در نظر گرفته شده است.
محرابیان سود بازرگانی ویژه، جوایز صادراتی ، مدیریت واردات ، ساماندهی توزیع کالاها و در نهایت کمک مالی بلاعوض به برخی واحدها به عنوان دیگر حمایتهای کوتاه مدت دولت اشاره کرد.
وزیر صنایع و معادن حمایتهای میان و بلند مدت را در قالب 9 طرح اعلام کرد که بازسازی و تکملیل صنایع کوچک، متوسط و بزرگ از آن جمله است که تسهیلاتی برای مدیریت هزینه انرژی به این واحدها اختصاص می یابد.
به گفته وی، فرمول کلی محاسبه این تسهلات برای واحدهای کوچک براساس ضرب تعداد پرسنل در یک میلیون تومان به اضافه دو برابر هزینه های انرژی قبل از اجرای طرح به‌دست می آید که سقف آن برای هر واحد 150 میلیون تومان است.
محرابیان اعطای تسهیلات به صنایع بزرگ را بر مبنای ارایه طرحهای معقول واحدها برای رسیدن به جایگاه رقابتی اعلام کرد.
افزایش قیمتها را اعلام می کنیم
وزیر صنایع تاکید کرد که ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم به ویژه در سیمان و فولاد و هر تغییر قیمتی را دقیقا اعلام می کنیم. محرابیان تصریح کرد: افزایش قیمت تمام شده در زمان هدفمندی یارانه ها مدیریت می شود، ضمن اینکه اگر محصولی با افزایش قیمت در این زمان مواجه شود، آن را به مردم اعلام می کنیم.
هوو مشکلی ندارد
وی در پاسخ به مشکلات ایمنی کامیونهای هوو گفت: هوو مشکلی ندارد و خبر آن سیاسی شده، این در حالی است که واردات تمامی خودروهای بی کیفیت از جمله خودروهای چینی به کشور ممنوع است. در همین حال، هوو به خودی خود مشکلی ندارد بلکه استفاده از تریلر غیر استاندارد موجب بروز حادثه شده است.
وزیر صنایع و معادن اعلام کرد که تمامی هوو داران ملزم به معاینه فنی ترمزهای خود و استفاده از برچسبهای استاندارد شده اند و پلیس از تردد تمامی کامیونهای کشنده که تریلر غیر استاندارد دارند، جلوگیری خواهد کرد.
محرابیان گفت: هوو چون ارزان است دارندگان آن تریلر ارزان به آن نصب می کنند در صورتی که کامیون داران کشنده های گران قیمت ترجیح می دهند تریلر گران و استاندارد استفاده کنند.
وی در ادامه با تاکید بر مدیریت منابع بانکی، تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاریهای انجام شده در سالهای گذشته بانکها نتوانسته اند رشد کافی داشته باشند و منابع مورد نیاز تولید و صنعت را در اختیار این بخش قرار دهند.
به عقیده وزیر صنایع و معادن، نیاز صنایع به نقدینگی بسیار بیشتر از تزریق فعلی است و بانکها باید منابع مورد نیازصنایع را تامین کنند؛ هرچند صنایع نیز باید با استفاده از ابزارهای مختلف مالی و پولی اتکای خود به تسهیلات بانکی را کم کنند.
وی بر کاهش سود بانکی تاکید کرد و افزود: با توجه به تک رقمی شدن تورم سود بانکی نیز باید کمتر شود.
محرابیان درباره سرنوشت تولید تندر 90 با بیان اینکه برای ادامه تولید این نوع خودرو سه شرط وجود دارد، اظهارداشت: شرط اول تولید این خودرو توسط هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو است، ضمن اینکه براساس شرط دیگر تولید این خودرو باید شتاب گیرد و واسطه‌ها نیز حذف شوند. البته این سه شرط در حال محقق شدن است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اماندهی مینی بوسها و وانت بارها به شهرداریها واگذار شد دبیر شورایعالی ترافیک کشور با اشاره به اینکه تا کنون مینی بوسها و وانت بارهای کشور متولی مشخصی نداشته اند گفت: بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ وزیر کشور ساماندهی و نظارت بر مینی بوسها و وانت بارها به شهرداریها واگذار شد. به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر شفیعی صبح شنبه در مراسم افتتاح سامانه های شناسایی و ساماندهی ناوگان مینی بوسرانی و ناوگان حمل و نقل درون شهری و حومه با بیان اینکه قانون تبصره 13 از برنامه بودجه سال 1384 و 1385 مدیریت مصرف سوخت را تا پنج سال بر عهده دولت قرار داده است گفت: توسعه جایگاههای CNG، طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی، طرح سهمیه بندی سوخت و صدور کارت سوخت همراه با صرفه جویی 30 میلیون لیتر بنزین در روز از مهمترین برنامه های اجرا شده در مدیریت حمل و نقل کشور است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون جابجایی بار در کشور بدون مدیریت انجام شده افزود: تا امروز موتورسیکلتها، وانت بارها و کامیونها بدون نظارت شهرداریها اقدام به حمل و نقل می کردند که با تصویب مجلس نظارت بر حمل و نقل بار در کشور بر عهده شهرداریها قرار گرفت.
شفیعی اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 700 هزار وانت بار در کشور وجود دارد که سالیانه 15 میلیون لیتر از بنزین کشور را مصرف می کنند در حالیکه تعداد زیادی از این وانت بارها هیچ گونه فعالیتی نداشته و تنها از کارت سوختشان استفاده می شود.
وی افزود: در 6 ماهه گذشته با تعامل اتحادیه های حمل و نقل شهری تاکسیرانی و وزارت کشور تمامی وانت بارها شناسایی شده و مقرر شد رانندگان وانت بارها در شهرهای بالای 100 هزار نفر به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و در شهرهای زیر 100 هزار نفر به دفتر مدیریت حمل و نقل بار و مسافر که به تازگی زیر نظر شهرداریها ایجاد شده است مراجعه کنند.
شفیعی گفت: متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک خودرو و کارت شناسایی به شهرداری ها مراجعه کرده و با تکمیل فرم های اطلاعات شخصی و دریافت کد رهگیری نام خود و شماره وانت بار را در سامانه اطلاعاتی ثبت کنند.
دبیر شورای عالی ترافیک کشور یکی از ویژگیهای این طرح را کنترل حمل و نقل بار در کشور عنوان کرد و افزود: تا یک ماه آینده تمام ناوگان حمل و نقل بار شهری شناسایی و ساماندهی می شوند و اقدام بعدی سازمان نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری است.
وی در ادامه از افتتاح شناسایی و ساماندهی ناوگان مینی بوس رانی درون شهری خبر داد و افزود: از 80 هزار مینی بوس فعال در کشور تنها 10 هزار مینی بوس زیر نظر شهرداریها فعالیت می کردند که با ایجاد این سامانه تمامی مینی بوسها تحت نظارت شهرداریها قرار می گیرد.
شفیعی با بیان اینکه میانگین عمر مینی بوسهای کشور 14 سال است گفت: پس از اتمام طرح ساماندهی مینی بوس های کشور طرح نوسازی مینی بوس ها، تعریف مسافر، صدور تعرفه های قیمتی در دستور کار سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور قرار گرفت.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
علت تصادفات«هُوو»ها اززبان مديرعامل معاينه فني تهران:
چرا تصادفات خونين براي كاميونهايي با تريلرهاي غيرمجاز تكرارنمي‌شود
وزارت راه مسوول معاينه فني كاميونهاست

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: مهمترين مشکل «هُوو» نقص در سيستم ترمز آنهاست.
مهندس وحيد نوروزي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: متاسفانه اکثر «هُوو»هاي وارداتي بدون سيستم ترمز ABS وارد شده‌اند.
وي تصريح كرد: امروزه سيستم‌هاي ترمز زيادي در بازار خودروهاي سنگين دنيا وجود دارد كه از جمله سيستم EVB) Exhaust Valve Brake) که متاسفانه برخي سازندگان چيني يا از آن استفاده نکرده و يا از مدل‌هاي ارزان و کم اطمينان آنها استفاده مي‌کنند.
وي افزود: اين خودرو در سراشيبي مشكلاتي را به لحاظ ايستايي دارد و باعث مي‌شود تا ترمز از كار بيافتد. همچنين ظرفيت باد ترمز اين کاميون با چند ترمز پياپي كاهش يافته و كارايي ترمز ازبين مي‌رود و متاسفانه سيستم ترمز اين خودرو در سرازيري‌ها با بار 22 تن به بالا خصوصا در مناطق گرمسير و در تابستان عملا کارايي خود را از دست مي‌دهد و راننده بايد تنها با دنده کشنده را کنترل کند.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به اين كه «هُوو» نيز يکي از کاميون‌هايي است که به اين سيستم مجهز نبوده است، افزود: اين سيستم به نوعي کمک ترمزي محسوب مي‌شود که توانايي ترمز موتور را افزايش داده و زماني که کار چنداني از ترمز چرخ ها بر نمي‌آيد، باعث مي‌شود تا کاميون حتي با بار سنگين نيز متوقف شود.
وي با تاكيد بر اين كه کاميون «هُوو» با 40 تن بار و 7 محور، پذيرش نيروهاي جانبي وارده از سوي يدك را ندارد و به اين لحاظ داراي مشكلات فراواني است، افزود: در برخي از كشورهاي شرقي از اين کاميون تنها به عنوان كاميون با ظرفيت‌هاي پايين‌تر استفاده مي‌شود.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران در پاسخ به سوالي در خصوص اين كه گفته مي‌شود که دليل اصلي تصادفات «هُوو» استفاده از تريلرهاي غيراستاندارد است، به ايسنا گفت: هر چند بحث تريلرهاي غيراستاندارد موضوعي است که بايد حتما مورد توجه مسوولان قرار گيرد اما بايد اين سوال را پرسيد که چرا تصادفات مذکور براي ساير کاميون‌هايي که از تريلرهاي غيرمجاز استفاده مي‌کنند، نيفتاده است؟ اين خود نشان دهنده عدم توانايي «هُوو» براي کنترل شرايط بحراني به خصوص در سراشيبي‌هاست.
وي تصريح كرد: عيب ديگر «هُوو» مجموعه سيستم باد آن و خصوصا پمپ باد است که در سراشيبي‌ها و بالاخص زماني كه ترمز پشت سر هم استفاده شود بلافاصله باد کم مي‌کند و پمپ باد هم کارايي لازم را ندارد. در اين ميان اکثر رانندگان اقدام به دستکاري سيستم باد کشنده‌هاي خود کرده‌اند که باز به جهت کيفيت پايين شلنگ‌هاي باد و عدم تحمل فشار بالا شاهد نشتي آنها خواهيم بود و اين يعني رفتن به استقبال تصادف‌هاي مهيب!
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به اين كه «هُوو» كشنده سنگين بياباني با بارهاي زمخت و نامتجانس نيست، افزود: اين خودرو با اين شرايط خاصي كه دارد به درد دوندگي بيشتر و بارگيري کامل قطعا نمي‌خورد و در بهترين حالت مي‌تواند به عنوان تريلر کفي کانتينر ‌بر كار كند كه با توجه به وزن کمتر بار در نهايت مناسب رانندگاني خواهد بود که به رانندگي به عنوان يک شغل ثابت و هميشگي نگاه مي‌کنند و مي‌خواهند که کاميونشان در وضعيت مناسبي نگهداري شود.
وي در خصوص معاينه فني خودروهاي هوو نيز گفت: برخي مصوبات فعلي مسووليت معاينه فني خودروهاي سنگين برون‌شهري را از ستادهاي معاينه فني شهرداري‌ها سلب كرده‌اند و به وزارت راه محول كرده‌اند.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
افتتاح سامانه شناسايي ميني‌بوس‌ها و وانت بارهاي فرسوده؛
شفيعي خبر داد:
پرداخت يارانه تنها به ميني‌بوس‌ها و وانت بارهاي شناسايي شده با اجراي هدفمندي يارانه‌ها

دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور در جريان افتتاح دو سامانه شناسايي و ساماندهي ميني‌بوس‌ها و وانت بارهاي سراسر كشور، گفت: ثبت نام در اين طرح به نفع دارندگان اين خودروها خواهد بود، چرا كه پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، بر اساس گزارشات شهرداري‌ها به اين خودروها يارانه پرداخت مي‌شود.
به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد مجتبي شفيعي امروز در مراسم افتتاح سامانه‌هاي شناسايي و ساماندهي ناوگان ميني‌بوسراني درونشهري و حومه و ناوگان حمل و نقل بار و كالاي شهري و حومه (وانت بارها)، با اشاره به سابقه اقدامات دولت نهم و دهم در ساماندهي و نوسازي ناوگان تاكسيراني، ميني بوسراني، اتوبوس و مسافربرهاي شخصي در چند سال اخير، افزود: در كنار اين اقدامات اجراي طرح مديريت مصرف سوخت باعث شد تا در حال حاضر 30 ميليون ليتر كاهش مصرف روزانه سوخت را شاهد باشيم. ‌
آشفته بازار و بي‌مديريتي بنگاه‌هاي خرد در بخش جا به جايي بار و كالاي درون شهري
از عملكرد ناوگان وانت بارها هيچ اطلاعات و پالايش مشخصي در دست نيست
وي با بيان اين كه قانون توسعه حمل و نقل عمومي در چند سال اخير غالبا در بخش جا به جايي مسافر رشد داشته است، يادآور شد: متاسفانه توجه زيادي در بخش جا به جايي بار و كالاي درون شهري صورت نگرفته است و شرايط آشفته و بدون مديريتي را توسط بنگاه‌هاي خرد بدون دخالت شهرداري‌ها شاهد هستيم.
دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور با تاكيد بر اين كه بيشتر حجم جا به جايي بار و كالا در حال حاضر توسط وانت‌بارها صورت مي‌گيرد، اضافه كرد: حدود يك ميليون و 700 هزار دستگاه وانت بار در كل كشور فعال است كه از يارانه‌هاي دولتي بهره مي‌برند و روزانه بالغ بر 15 ميليون ليتر مصرف سوخت روزانه دارند، اما متاسفانه از عملكرد اين ناوگان هيچ اطلاعات و پالايش مشخصي در دست نيست.
تشكيل سازمان مديريت بار و كالا در شهرهاي بالاي يكصد هزار نفر جمعيت
وي ادامه داد: بر اساس طرح جديد در شهرهاي بالاي يكصد هزار نفر جمعيت، سازمان مديريت بار و كالا با حكم وزير كشور تشكيل مي‌شود كه اساسنامه آن‌ها تهيه شده و در چند روز آينده ابلاغ خواهد شد. همچنين در شهرهاي كمتر از يكصد هزار نفر تا 30 هزار نفر نيز در زير مجموعه شهرداري‌ها، سازمان مديريت بار و كالا شكل مي‌گيرد و در شهرهاي كمتر از 30 هزار نفر نيز سازمان مجزاي بار و كالا تشكيل خواهد شد.
شفيعي تاكيد كرد: كليه متقاضيان بايد به شهرداري‌هاي شهر خود مراجعه كرده و يك برگ فرم اطلاعات خود و خودرو را پر كرده و مدارك لازم را ارائه و كد رهگيري دريافت كنند و مراحل پس از آن بر عهده شهرداري‌ها خواهد بود.
به گزارش ايسنا، وي در ادامه تصريح كرد كه در حال حاضر بسياري از وانت‌بارها فعال نيستند و يا مالكان آن‌ها از خودرو براي مسايل شخصي استفاده مي‌كنند و به اين ترتيب نيازي به يارانه‌هاي دولتي ندارند، به همين دليل تفكيك اين گروه‌ها از خودروهاي فعال لازم است تا تعداد وناوگان واقعي و فعال را شناسايي كنيم.
مهلت شناسايي ناوگان وانت بارها تا يك ماه آينده
دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور يادآور شد: حداكثر زمان لازم براي شناسايي ناوگان وانت بارها تا يك ماه آينده خواهد بود و افراد مي‌توانند براي اطلاع از جزييات بيشتر به سايت www.navganbar.ir مراجعه كنند، اما رانندگان وانت بارها نيازي به ثبت‌نام در سايت ندارند و با مراجعه به شهرداري‌هاي شهر خود و پر كردن فرم مربوطه، ثبت‌نام صورت مي‌گيرد.
به گزارش ايسنا، وي در ادامه در توضيح آغاز به كار سامانه شناسايي و ساماندهي ميني بوس‌هاي فعال نيز خاطر نشان كرد: در حال حاضر 80 هزار ميني بوس فعال در كل كشور فعال هستند كه 40 هزار دستگاه از اين تعداد در بخش‌هاي درونشهري فعال هستند، اما آن چه تاكنون تحت نظارت شهرداري‌ها بوده است، حدود 10 هزار دستگاه ميني بوس بوده است، به اين ترتيب سه برابر آن تحت نظارت نيستند.
بخش عمده‌اي از ناوگان ميني بوسراني فرسوده است
با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، حمايت‌ها و يارانه‌هاي دولتي تنها بر اساس گزارش شهرداري‌ها به ارگان‌هاي دولتي اختصاص مي‌يابد
ميني‌بوس داران با مراجعه به شهرداري‌ها، فرم مربوطه را دريافت و اطلاعات را ارائه كنند
شفيعي با اشاره به اين كه عمر ناوگان ميني بوسراني بين 13 تا 14 سال است و بخش عمده‌اي از آن‌ها فرسوده هستند، عنوان كرد: قطعا ثبت‌نام در اين طرح به نفع خود ميني‌بوس داران خواهد بود، چرا كه پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، حمايت‌ها و يارانه‌هاي دولتي تنها بر اساس گزارش شهرداري‌ها به ارگان‌هاي دولتي و بر اساس عملكرد آن‌ها ارائه مي‌شود.
وي تصريح كرد: در مورد ميني‌بوس‌ها نيز رانندگان مي‌توانند با مراجعه به شهرداري‌ها، فرم مربوطه را دريافت كرده و اطلاعات لازم را ارائه كنند.
دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور بيان كرد: افراد مي‌توانند با مراجعه به سايت www.minibusnavgan.ir مراجعه كنند.
انتهاي پيام
 
بالا