برگزیده های پرشین تولز

كلوپ هواداران بروسيا دورتموند

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
و اینکه کلی از هوادارای منچستر یونایتد منجمله خود من به شدت دوست داریم کلوپ سرمربی یونایتد بشه.
 

rhdan

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,353
لایک‌ها
2,716
محل سکونت
اصفهان
فیلسوف دیوانه، یورگن کلوپ، از نگاهی دیگر


یورگن نوربرت کلوپ، ملقب به کلوپو، که به خاطر موهایش و عینکی که برچشم می زند لقب هری پاتر فوتبال آلمان را یدک می کشد، این روزها به عنوان محبوب ترین مربی باشگاهی در جهان شناخته می شود.
فیلسوف دیوانه که اهل اشتوتگارت است، تمام دوران بازی را در ماینتس، تیمی نه چندان به یادماندنی از راین لند، گذراند. او در ابتدا مهاجم بود و سپس مدافع شد. ماینتس همیشه در دسته های پایین تر فوتبال آلمان روزگار می گذراند. اما اوضاع از زمانی عوض شد که کلوپ پس از بازنشستگی در سال 2001 مربی تیم شد. او پس از این که تیم را چند بار به آستانه صعود رساند آنها را در سال 2004 برای اولین بار به بوندس لیگا 1 آورد و سه فصل نگاهشان داشت.

در ماینتس زمانی که او باشگاه را در سال 2004 به لیگ یک آورد یک سفر پیش فصل غیرمعمولی ترتیب داد. کلوپو در اینباره می گوید:

"ما تیم را به دریاچه ای در سوئد بردیم که هیچ وسیله الکترونیکی در آن نبود. سفری 5 روزه و بدون غذا بود. بازیکنان خودشان باید غذا تامین می کردند. مربیان دیگر می گفتند فکر نمی کنی بهتر بود که بازیکنانت تمرین فوتبال می کردند؟ نه، من می خواستم تیم این را حس کند که آنها در هر چیزی دوام می آورند. کمک مربی من فکر می کرد که من احمقم. او می پرسید که می توانیم آنجا تمرین کنیم؟ گفتم نه. می توانیم آنجا بدویم؟ نه، اما می توانیم شنا کنیم و ماهی بگیریم.

"اگر زمانی یکی از آن بازیکنان را دوباره ببینم، از نیروهای ویژه ما، آنها به من می گویند که در کل آن زمان چه اتفاقی افتاده است. هر شب در آن چادرهای لعنتی، روی ریشه درخت ها دراز می کشیدیم، کسی این را فراموش نمی کند. ما باید جزیره دیگری کشف می کردیم. اول باید آتش روشن می کردیم و آب جوش می آوردیم. تمام مدت باران می بارید. فقط 5 ساعت باران نبارید. چطور می توانستند در سوئد زندگی کنند؟ خورشید را که می دیدید پشه ها را هم حس می کردید، اما اتفاقی درخشان بود. شبیه شجاع دل ها بودیم. شما می توانید حالا یک چاقو در بدن من فرو کنید، مشکلی پیش نمی آید. تیم ما تیم فوق العاده ای بود. پس از این اتفاقات ما شبیه شجاع دل ها شدیم، به بوندس لیگا صعود کردیم و با کسب عنوان یازدهم به کار خود پایان دادیم."

کلوپ که ابتدا به خاطر تحلیل های کارشناسانه اش در شبکه ZDF نام خود را بر سر زبانها انداخت، با کسب نتایج فراتر از حد انتظار با ماینتس، به عنوان گزینه ی سرمربیگری تیم های مطرح بوندس لیگایی خود را معرفی کرد.

کلوپو دو پیشنهاد از بایرن و هامبورگ دریافت کرد. او که یکی از دو گزینه ی هوینس برای تصاحب سرمربیگری بایرن بود. بعد از انتخاب کلینزمن از سوی مدیران ارشد بایرن مونیخ به عنوان سرمربی بایرن تصمیم گرفت هدایت هامبورگ را بر عهده بگیرد، اما به دلیل نپوشیدن کت و شلوار در جلسه ای که برای مذاکره با مدیران هامبورگ تدارک دیده شده، بود توسط بندر نشینان دیپورت شد تا در نهایت بعد از مدتی با پیشنهاد بروسیا دورتموند مواجه شده و فیلسوف دیوانه سر از وست فالن و سرمربیگری دورتموند در بیاورد.

یکی از نخستین کارهای او پس از ورود به وست فالن، سامان دهی به خط دفاعی تیم بود که باعث شده بود آنها در سال گذشته در بوندس لیگا سیزدهم شوند و بدترین رتبه تاریخ دورتموند را کسب کنند.

کریستین وورنس و روبرت کوواچ دو بازیکن کهنه کار از این تیم جدا شدند. وورنس با پیراهن طلایی دورتموند با فوتبال وداع کرد و کواچ نیز از وستفالن جدا شد، تا نون سوبوتیچ، ستاره جوان ماینتس و متس هوملس، دیگر پدیده جوان، به دورتموند بیایند.

کلوپ در گفتگویی گفت: "جاهایی هست که باید در آنها به روش خاصی فوتبال بازی کنید. نمی توانید از این راضی باشید که عقب بنشینید و توپ را بی هدف به جلو بفرستید. دورتموند یکی از آن جاهاست. ما می خواهیم فوتبالی بازی کنیم که مردم به یادشان بماند."

او یک بار دیگر هم گفته بود: "بردن یک بازی با نمایشی ضعیف همیشه بهتر از باخت با بازی عالی نیست. چون پیروزی حس کاذب و اشتباهی از موفقیت به انسان می دهد."

وقتی کلوپ اولین حقوقش را از باشگاه گرفت، فکر کرد مسئول پرداخت اشتباه کرده، چون مبلغی که گرفته بود کمتر از دستمزدش در ماینس بود! اما آن دوران دیگر گذشته. کسی چه کار دارد کلوپ ژولیده و آشفته است. او روزگار خوب را به باشگاهی بزرگ نظیر دورتموند برگردانده است.

کلوپ با بودجه سالیانه ۴۰ میلیون پوند تیمی با ستاره های جوان ساخت که در 5 سال اخیر در حضور بایرن مونیخ توانست دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی در بوندسلیگا یک قهرمانی در جام حذفی یک قهرمانی در سوپر کاپ و یک نایب قهرمانی در اروپا بدست بیاورد.

او در این مورد می گوید: "پول مهم نیست، پول امکان موفقیت را افزایش می دهد، اما نمی تواند تضمین کننده موفقیت باشد. آنها می دانند که ما نمی توانیم به بازیکنان مان پول خیلی زیادی بپردازیم و این شیوه ما نیست. نمی توانیم به مانند رئال مادرید و بارسلونا به بازیکنان خود پول بپردازیم. باید با جدیت کار کنیم. ما به قدر کافی شجاعت داشتیم تا بتوانیم تصمیمات ویژه بگیریم. به عنوان مثال مدافعان ۱۸، ۱۹ ساله مثل هوملس و سوبوتیچ را به بوندس لیگا آوردیم و من فکر نمی کنم، تجربه تنها مهم ترین چیز باشد. شما باید شجاع باشید و کار خود را با جوانان آغاز کنید و ما این کار را انجام دادیم."

دیوانگی کلوپ به نوعی مرتبط با نبوغش است. نبوغ یک سرمربی بزرگ که در حال تحول فوتبال در آلمان است و بروسیا دورتموند را به اوج قله های موفقیت آلمان و اروپا بازگردانده است. کافی است که یک روز را در تجهیزات دورتموند سپری کرده و نحوه مربیگری کلوپ دراین باشگاه و برخوردهایش با بازیکنانش را ببینید. او فراتر از یک سرمربی است.

کلوپ در توصیف نحوه کار کردن تیمهایش گفته: "تیم های من جوری بازی نمی کنند که حس شود که شطرنج بازی می کنند."

جلسات تمرینی پسران طلایی، همیشه با شوی (نمایش) کلوپ آغاز می شود. شاید اگر از بیرون به ماجرا نگاه کنید، شناسایی کلوپ کمی سخت باشد؛ چون همیشه شلوارک می پوشد و با همان لباسهایی که بازیکنانش برتن می کنند، سرجلسه تمرینی حاضر می شود ولی کلاه او و رفتارهایش است که او را از سایرین متمایز می کند. در ۵ دقیقه ابتدایی جلسات تمرینی دورتموند، همه منتظر شوخی های سرمربی تیم هستند؛ حتی ممکن است این شو، پرت کردن توپ به سمت بازیکنان تیم و یا دنبال یک توپ جمع کن دویدن، باشد.

ولی روتین همین است. یک روز نیست که تمرینات دورتموند بدون شوخی و خنده سرمربی تیم شروع نشود. به جز در روز بعد از مسابقات تیم که او دقایق ابتدایی جلسات تمرینی را به مرور اخبار رسانه ها در مورد زمین چمن و مسائل مرتبط با بازی می گذراند.

bvb_klopp_ball_628.jpg


کلوپ همیشه تمرینات تیمش را با در دست داشتن یک یا دو توپ زیر بغلش هدایت می کند و زمانی که این توپ ها در آغوش او نیستند، مشخص است که او برای صحبت با یکی دو تا از فوتبالیست هایش به طور خاص و یا ارائه درس های ویژه ای مشغول شده است. او برای صحبت بازیکنانش، دست هایش را روی شانه های آنها قرار می دهد. خودِ کلوپو در صحبت هایی می گوید: "من روزانه بیش از ۱۰۰ تصمیم می گیرم!"

همیشه این کلوپ است که قبل از آغاز جلسات تمرینی تیمش، صحبت ابتدایی را انجام می دهد و درصورت لزوم بازیکنانش را به دو تیم تقسیم می کند و تمرینات تیم را از کنار یکی از دو دروازه تماشا می کند. او همیشه از یک گوشه به تماشای عملکرد شاگردانش می ایستد و در صورت نیاز با چهره ای مملو از انرژی اشتباهات بازیکنانش را یادآوری می کند و در طول جلسات تمرینی بازیکنانش را از شدت خنده روی زمین می اندازد.

بار سنگین تمرینات با توپ، همیشه بر دوش زلیکو بوواچ، دستیار دوم اوست. فلسفه کلوپ فقط در دو جمله که در وب سایت دورتموند بازتاب یافته خلاصه می شود: "تیم من فوتبال را مثل شطرنج بازی نمی کند. من روزانه بیش از ۱۰۰ تصمیم می گیرم و به همین خاطر همیشه به آنچه بازیکنانم حس می کنند، فکر نمی کنم. چون وقتش را ندارم."

در عین حال آزادی و قاطعیت هم از کلیدهای موفقیت اقتدار این سرمربی است. فیلسوف دیوانه درباره ی خود و چگونگی برخورد با بازیکنانش و همچنین سبک کاریش می گوید: "من واقعاً یک آدم معمولی هستم. گاهی اوقات دوست آنها هستم و گاهی اوقات آموزگارشان. آنچه را که باید انجام بدهیم به آنها می گویم. خیلی مشکل نیست که شما در یک لحظه یک رفیق و در لحظه دیگر در نقش یک معلم ظاهر شوید. بزرگ ترین مهارت من، قضاوت صحیح است.

"زندگی را درک می کنم، فوتبال بخشی از زندگی است. من به آنها می گویم که چطور می توانند آنچه را اتفاق می افتد، دریابند. بازیکنان من جوان هستند و به مانند ابرستاره ها رفتار می کنند، آنها نیاز دارند که راه صحیح را پیدا کنند و وظیفه من این است که آن راه را به آنها نشان دهم. تنها راه دستیابی به رویا، این است که شجاع باشی. این همان چیزی است که ما برایش تلاش می کنیم. اگر در این بازی ببازیم هم هیچ مشکلی نخواهد بود، چون این اتفاق ممکن است هر زمانی رخ دهد. تنها چیزی که برای من مهم است این است که تیمم خوب در جریان بازی قرار بگیرد و بازیکنانم باید بهترین بازی ممکن را به نمایش بگذارند. همین!

"هیچ شکی هم دراین نیست. وقتی که حمله می کنیم، همه با هم جلو می رویم و وقتی دفاع می کنیم نیز همین طور. از این بابت مشکل بزرگی ندارم. این برنامه قابل اجرایی برای تمام بازیهاست."

آقای کاریزمای فوتبال جهان، در خصوص پیشنهادات تکراری باشگاههای مختلف برای جذب او نیز گفته: "نیازی نیست کسی نگران باشد. من و باشگاهم همدیگر را دوست داریم و در حال انجام کارهای جدیدِ زیادی در اینجا هستیم، برنامه ما بلندمدت است. من از اینجا تکان نمی خورم، نه به مربیگری در بارسلونا و نه هیچ تیم دیگری جز دورتموند فکر نکرده و نخواهم کرد. همه ما عاشق دورتموندیم و وابسته به این باشگاه."

کلوپو که فصل قبل یکی از کاندیدهای اصلی سرمربیگری رئال بود در در گفتگو با نشریه بیلد گفت: "شاید هواداران رئال بار دیگر یک مربی آلمانی می خواهند. با این وجود، من در حال حاضر برای حضور در رئال وقت ندارم."

کلوپ که پیشنهادهای وسوسه انگیز و دستمزدهای نجومی بزرگان جهان را بارها رد کرده در مورد اهداف خود در دورتموند چنین می گوید: "هنوز هیچ چیز مشخص نیست. زمان همه چیز را روشن می*کند. اما آنچه قطعی است، ظهور یک بورسیادورتموند جدید است. قصد دارم برای آینده با استفاده از نفرات گذشته و احتمالا بازیکنانی که به خدمت می گیریم، تیمی جدید بسازم."

با به حقیقت پیوستنِ رویای کلوپو در وست فالن، حال شاید باید منتظر رقم خوردن سرنوشتِ اسطوره ای جدید در باشگاهی پر آوازه و افتخار نظیر دورتموند باشیم.
بقلم:مهدی قاسمی
tarafdari.com
کلوپ شگفت انگیزه
به شخصه دوست دارم کلوپ 20 سال دیگه هم سرمربی دورتموند بمونه
وقتی از این تیم به اون تیم میرن یه جورایی خرد میشن.
:D
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
بازی لورکوزن و دورتموند هم از هفته سی و دوم از ساعت 21 آغاز شده که فعلا تا دقیقه 30
بازی 1-1 مساوی دنبال میشه
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
هوملس: هرگز به ترک باشگاهم فکر نمی کنم
a5f19a4b-9b2f-3821-ae54-49147dcb1504.jpg


در حالی که روز گذشته برخی از نشریات اسپانیایی از احتمال پیوستن متس هوملس به بارسلونا در تابستان پیش رو خبر دادند، مدافع ملی پوش دورتموند بار دیگر جدایی از وستفالن را رد کرد.
به گزارش کانون هواداران دورتموند در ایران و به نقل از Bild، متس هوملس مدافع ملی پوش بروسیا دورتموند به اصلی ترین هدف باشگاه بارسلونا برای نقل و انتقالات تابستانی مبدل شده، ولی گویا این ستاره 25 ساله قصد جدایی از جمع طلایی پوشان را ندارد.

هوملس با رد شایعه منتشر شده روز گذشته در برخی از نشریات اسپانیایی از جمله AS گفت: "من قبلا هم گفته ام. یک قهرمانی با دورتموند را به کسب چندین قهرمانی در تیم دیگری ترجیح می دهم. من هشت عنوان قهرمانی با دورتموند به دست نیاورده ام که بگویم به روزهای پایانی دوران بازیگری ام رسیده ام و می توانم تجربه ای جدید داشته باشم، اکنون هم اتفاق خاصی رخ نداده و پیش از این نیز این شایعات در خصوص من وجود داشت."

هوملس افزود: "به شخصه می‌خواهم در زندگی‌ فوتبالی ام کاری خاص کرده باشم و از حضور در دورتموند بسیار راضی ام، به همین دلیل هرگز به ترک باشگاهم فکر نمی کنم."

گفتنی است با جدایی پویول از بارسلونا در پایان فصل، این تیم قصد داشت متس هوملس را به عنوان جانشین کاپیتان خود در قلب خط دفاعی کاتالان ها جذب کند
tarafdari.com
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
خب دقایقی پیش با شکستی که شالکه در خانه مقابل گلادباخ داشت
نایب قهرمانی دورتموند هم قطعی شد در این فصل
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
از هفته 33 بوندس لیگا
دورتموند در اخرین بازی این فصل خودش در سیگنال ایدونا پارک از ساعت 18 به مصاف هوفنهایم رفته که نیمه اول
3-1 به سود دورتموند به پایان رسید
گلها
گروتسکروتز
میختاریان
پیشچک
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
ساکرنت رده بندي 10 تيم برتر باشگاهي فوتبال جهان را ر منتشر کرد:

** فهرست 10 تيم برتر فوتبال جهان

1- رئال مادريد - اسپانيا

2- آتلتيکو مادريد – اسپانيا

3- بايرن‌ مونيخ – آلمان

4- ليورپول – انگليس

5- چلسي – انگليس

6- بوروسيادورتموند – آلمان:general601:

7- منچسترسيتي –انگليس

8- بنفيکا – پرتغال

9- پاري‌سن‌ژرمن – فرانسه

10- يوونتوس – ايتاليا
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
نتیجه نهایی
3-2 به سود دورتموند
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
lewandowski_danke_2_bvbnachrichtenbild_regular.jpg

هواداران دورتموند، روبرت لواندوفسکی را پیش از بازی دیروز دورتموند که آخرین بازی اوا در ورزشگاه خانگی دورتموند بود تشویق کردند.
قبل از بازی هم از این بازیکن لهستانی بخاطر زحماتش تقدیر شد. لواندوفسکی فصل بعد در بایرن مونیخ بازی خواهد کرد.

دانلود
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
بروسیا دورتموند 3 - 2 هوفنهایم؛ شش دقیقه طوفانی زنبورهای وستفالن
399213_herol.jpg

بروسیا دورتموند در چهارچوب هفته ماقبل پایانی بوندس لیگا، عصر شنبه راس ساعت 18 به وقت ایران، در ورزشگاه خانگی خود (وستفالن) و با قضاوت توبیاس وایس، پذیرای تیم هوفنهایم بود.
ترکیب دورتموند: وایدنفلر، پیژک، سوکراتیس، هوملز، اشملزر، جوجیچ، شاهین، مختاریان، رویـس، گروس‌کروتز، لواندوفسکی

هوفنهایم بازی را بسیار خوب شروع کرد و در پنجمین دقیقه مسابقه روی عملکرد فاجعه وارد سوکراتیس، روبرتو فرمینیو از گوشه محوطه جریمه دروازه وایدنفلر را باز کرد.

بروسیا دورتموند رده دومی، در سه دقیقه بازگشت خوبی به بازی داشت و در دقایق 29 و 31 دوبار دروازه حریف را باز کردند.

گروسکروتز در دقیقه 29 بازی موفق شد توپ را به گوشه دروازه تیم هوفنهایم بفرستد تا نخستین گلش را با پیراهن دورتموند در بوندسلیگا به ثمر برساند.

دو دقیقه بعد روی پاس مارکو رویــس جایی که دفاع هوفنهایم عقب مانده بود، هنریک مختاریان موفق شد گل دوم دورتموند را به ثمر برساند و شاگردان کلوپ بازی باخته را با پیروزی عوض کنند.

دقیقه 34 مسابقه، ضربه آزاد مارکو رویــس از سمت چپ به لوکاس پیژک رسید و او کار هوفنهایم را یکسره کرد.

زنبورهای وستفالن شش دقیقه رویایی را با زدن سه گل به هوفنهایم پشت سرگذاشتند تا نیمه اول را 3-1 به رختکن روند.

نیمه دوم در حالی که بازی آرام دنبال می‌شد، نیکلاس سولـه که از دفاع به حمله آمده بود موفق شد گل زیبایی را وارد دروازه وایدنفلر کند.

در ادامه نیمه دوم، مارکو رویـس از بازی خارج شد و آئوبه میانگ به جای او وارد زمین مسابقه شد. رویــس از سوی هواداران مورد تشویق شدید هنگام خروج از زمین قرار گرفت.

هوفنهایم این فرصت را داشت تا در دقایق پایانی حساب کار را 3-3 کند، امّا ضربه سالیحوویچ راهی به دروازه وایدنفلر پیدا نکرد.

در وقت های اضافه بازی نیز لواندوفسکی از زمین مسابقه خارج شد و در حالی که این آخرین بازی او در وستفالن بود، مورد تشویق شدید هواداران قرار گرفت.

در نهایت با احتساب 3 دقیقه وقت اضافه، این دورتموند بود که با نتیجه 3-2 حریف را شکست داد و با 68 امتیاز منتظر آخرین دیدار فصل خود در بوندسلیگا شد.

14.png


15.png

tarafdari.com
 

Miracles

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2010
نوشته‌ها
446
لایک‌ها
805
تصویری از آخرین لحظات رومانتیک حضور لواندفسکی در رختکن دورتموند
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
من که عکسی نمیبینم!؟:general609:
اگه صحفه عکس ف-ی-ل-ت-ر-ه عکس رو ذخیره کن بعد راحت همینجا آپ کن حله;)
تصویری از آخرین لحظات رومانتیک حضور لواندفسکی در رختکن دورتموند
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
روبرت لواندوفسكى؛ پايان چهار سال افتخار با دورتموند
487945999-borussia-dortmund-adopted-robert-lewandowski-prior-to.jpg

در ابتداي سال جاري سرانجام تمامي شايعات به حقيقت تبديل شد و روبرت لواندوفسكي بايرن مونيخ رقيب اصلي دورتموند را به عنوان تيم آتي خود انتخاب نمود. با اين وجود باشگاه دورتموند مي بايست افتخار كند كه چنين مهاجمي را براي چهار سال در اختيار داشته است.
با رسمي شدن حضور روبرت لواندوفسكي در تيم بايرن مونيخ براي فصل آينده، شنبه گذشته آخرين حضور روبرت لواندوفسكي در استاديوم سيگنال ايدونا پارك به حساب مي آمد و او با تماشاگران دورتموندي وداع كرد و آنها نيز در مراسمي باشكوه از مهاجم تيم خود به خاطر چهار سال درخشش قدرداني نمودند. روبرت لواندوفسكي بي ترديد يكي از تاثيرگذارترين بازيكنان چند فصل اخير دورتموند پرطرفدارترين تيم آلماني به حساب مي آيد كه در موفقيت هاي اخير اين تيم نقش مهمي را داشته است. در اين يادداشت به عملكرد اين مهاجم لهستاني در چهار سال حضورش در دورتموند خواهيم پرداخت.

فصل 2010/11

در اين فصل روبرت لواندوفسكي براي اولين بار براي دورتموند به ميدان رفت و يورگن كلوپ سرمربي دورتموند بيشتر از او به عنوان يك بازيكن جانشين استفاده مي كرد و دليل نيمكت نشيني او بي ترديد عملكرد درخشان لوكاس باريوس در خط حمله دورتموند بود كه از پايه گذاران قهرماني دورتموند در آن فصل به حساب مي آمد.

روبرت لواندوفسكي در اين فصل 19 بار يه صورت بازيكن جانشين به ميدان رفت و در 9 بازي نيز در تركيب اصلي تيم قرار گرفت و در اين ديدارها موفق به ثمر رساندن 8 گل و ارسال 3 پاس منجر به گل شد كه عملكرد بدي براي يك بازيكن تازه وارد و نيمكت نشين به حساب نمي آيد. درخشش روبرت لواندوفسكي در حقيقت با انتقال باريوس از دورتموند آغاز شد.

فصل 2011/12

در اين فصل روبرت لواندوفسكي به تركيب اصلي دورتموند راه پيدا كرد و به يكي از بازيكنان اصلي يورگن كلوپ تبديل شد. او در همه 34 بازي فصل از ابتدا در تركيب اصلي تيم قرار گرفت و موفق به ثمر رساندن 22 گل و ارسال 10 پاس منجر به گل شد، به خصوص گل هاي او به بايرن مونيخ در دو بازي رفت و برگشت، نقش بسيار تعيين كننده اي در قهرماني دورتموند داشت. در جام حذفي آلمان نيز روبرت لواندوفسكي بسيار موفق بود و در6 بازي موفق به ثمر رساندن 7 گل شد، كه 3 گل از اين گل ها را او در فينال اين رقابت ها و در مقابل بايرن مونيخ به ثمر رساند كه باعث قهرماني دورتموند در اين رقابت ها گرديد. در عرصه اروپايي اما هنوز روبرت لواندوفسكي در اين فصل در عرصه رقابت هاي اروپايي حرفي براي گفتن نداشت.

فصل 2012/13

اين فصل در حقيقت فصلي بود كه او خود را به عنوان ستاره اي در دنياي فوتبال مطرح ساخت. او در اين فصل در 31 بازي بوندسليگا 24 گل به ثمر رساند و 7 مرتبه نيز موفق به ارسال پاس منجر به گل شد. علاوه بر اين او در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا نيز خوش درخشيد و در 13 ديدار از اين رقابت ها موفق به زدن 10 گل شد و به خصوص چهار گل او در بازي نيمه نهايي مقابل رئال مادريد در استاديوم سيگنال ايدونا پارك، براي سال ها در ذهن هواداران دورتموند و دوست داران فوتبال آلمان باقي خواهد ماند. گل هاي روبرت لواندوفسكي دورتموند را به فينال ليگ قهرمانان رساند، اما درفينال اين تيم نتوانست همانند بوندسليگا بايرن مونيخ را از پيش رو بردارد و به نايب قهرماني رضايت داد.

فصل 2013/14

اين فصل در حقيقت آخرين فصل حضور روبرت لواندوفسكي در دورتموند بود . با وجود فشارهاي زيادي كه بر او به دليل علني شدن انتقالش به بايرن مونيخ، تحمل مي كرد ، وي توانست در 32 بازي 18 گل به ثمر رساند و موفق به ارسال 11 پاس منجر به گل نيز براي هم تيمي هاي خود شد. در ليگ قهرمانان نيز او خوش درخشيد و در 9 بازي از اين رقابت ها 6 گل به ثمر رساند و 4 پاس گل نيز ارسال نمود.

اما اين فصل هنوز به اتمام نرسيده است و در فينال جام حذفي آلمان دورتموند مقابل بايرن مونيخ صف آرايي خواهد كرد. در اين ديدار او مي تواند با گل زني به تيم آينده خود، علاوه بر بي نظيرتر كردن آمار خود، يك قهرماني ديگر براي هواداران دورتموند به ارمغان بياورد و خود را نيز در تاريخ اين باشگاه جاودانه سازد.

آمار روبرت لواندوفسكي در دورتموند به روايت اعداد

130 بازي بوندسليگا: 72 گل و 31 پاس گل

28 بازي در ليگ قهرمانان اروپا: 17 گل و 8 پاس گل

16 بازي در جام حذفي آلمان: 10 گل و 4 پاس گل



موفقيت هاي روبرت لواندوفسكي با دورتموند

2 مرتبه قهرماني در بوندسليگا

1 مرتبه قهرماني در جام حذفي (بدون احتساب فينال جام حذفي سال 2014)

1 مرتبه كسب عنوان برترين گل زن بوندسليگا (بدون احتساب آمار فصل 2013/14)

1 مرتبه انتخاب به عنوان بهترين مهاجم سال

2 مرتبه كسب رده دومي در برترين گل زنان بوندسليگا

3 مرتبه شركت در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا

1 مرتبه شركت در رقابت هاي ليگ اروپا

1 مرتبه حضور در فينال ليگ قهرمانان اروپا

1 مرتبه برنده سوپر ليگ آلمان

2 مرتبه كسب نايب قهرماني در بوندسليگا
tarafdari.com
 

al2

Registered User
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2011
نوشته‌ها
4,119
لایک‌ها
3,254
محل سکونت
کرمان
مصاحبه مفصلِ آدریان راموس: وقتی کلوپ با من تماس گرفت، لحظه فوق العاده ای بود
adrian_ramos_3.jpg


آدریان راموس، گلزن کلمبیایی هرتابرلین، در 175 بازی که برای هرتا به میدان رفته، 65 گل به ثمر رسانده و 40 پاس نیز گل داده است، وی در گفتگوی اختصاص با نشریه بیلد ناگفته ها را به زبان آورد.
به گزارش کانون هواداران دورتموند در ایران؛ راموس که در این فصل 16 گل برای پایتخت نشینان وارد دروازه حریفان کرده، در تابستان پیش رو به جمع مردان یورگن کلوپ خواهد پیوست و با توجه به اینکه در هفته آخر بوندس لیگا، او در مقابل تیم آینده اش قرار خواهد گرفت، نشریه بیلد مصاحبه با این مهاجم 28 ساله را جذاب دانسته است:

دخترت، در مورد این تغییر تیم چه نظری دارد؟

باید از خودش بپرسید. همانطور که قبلا گفته شده، این یک باشگاه بزرگ خواهد بود که من به زودی در آن بازی خواهم کرد، به همین دلیل امیدوارم که او همیشه با من در ورزشگاه همراه باشد.

شما در حال حاضر آپارتمانی در دورتموند دارید؟
هنوز نه، چون لوازمی هست که هنوز بسته بندی و جمع آوری نکرده ام.

نظرت در مورد بازی هفته بعد و رقابت با لوا چیست؟
من دوست دارم با یک عملکرد خوب و با گل خداحافظی کنم، ما بازی را دو بر یک خواهیم برد. برای لوا هم آرزوی موفقیت میکنم.

شما خود را جانشین اصلی لواندوفسکی می دانید؟
همیشه فشار روی بازیکن وجود دارد، چه برسد اگر مساله جانشینی یک بازیکن بزرگ مانند لواندوفسکی باشد، من فقط باید کارم را انجام دهم و برای موفقیت باشگاه نهایت تلاشم را کرده و در این موفقیت سهیم باشم، اینکه من جانشین او در دورتموند خواهم بود یا نه، نظر مربی است.

آیا به شخصه دوست داری در دورتموند گاهی اوقات تغییر پست بدهی؟ با چه بازیکنی دوست داری این کار را صورت بدهی؟
من این کار را به ندرت انجام می دهم، اما خوشحال خواهم شد که جایم را با مارکو رویس گاهی اوقات تغییر دهم، او بازیکن بزرگی است.

اولین دیدارت با بورگن کلوپ چگونه بود؟
در ماه دسامبر که دورتموند برای اولین بار با من تماس گرفت، کلوپ برای من یک فرد آشنا نبود، از لحاظ دیدار از نزدیک می گویم، اما وقتی با من تماس گرفت لحظه فوق العاده ای بود.

در حال حاضر شما عملکرد مناسبی دارید، به نظر شما بازی در لیگ قهرمانان یک رویاست؟
بله طبیعتا هر بازیکنی آرزو دارد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند، دورتموند نیز یک باشگاه بزرگ و مدعی در این جام است که برای هر بازیکن حرفه ای جذاب خواهد بود.

 
بالا