• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

مقالات و اخبار مرتبط با فیلم و سینما

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شمقدري: سينماي سياسي را بايد به دور از التهابات جناحي احيا كنيم


خبرگزاري فارس: جواد شمقدري در مراسم توديع و معارفه مديرعامل مركز جديد گسترش سينماي مستند و تجربي با بيان اين كه سينماي سياسي يك حلقه‌ي مفقوده در سينما دانست و اظهار داشت: اين موضوع بايد دستمايه كار قرار گيرد و البته نبايد در اين عرصه دچار التهابات جناحي شويم.
A0763297.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مراسم توديع محمد آفريده و معارفه شفيع آقامحمديان به عنوان مديران قديم و جديد مركز گسترش سينماي مستند و تجربي عصر ديروز با حضور جمعي از مديران سينمايي و سينماگران و اصحاب رسانه در سالن حقيقت مركز گسترش برگزار شد.
براساس اين گزارش، «جواد شمقدري» در شروع اين مراسم با عنوان اين كه به رسم سنت الهي هر آمدني رفتني هم دارد و امروز براي بدرقه «محمدآفريده» جمع شده‌ايم، اظهار داشت: حقيقتا وقتي آقاي آفريده به مركز گسترش سينماي مستند و تجربي آمدند اين مركز را و به خصوص حوزه مستند را به خوبي اداره كردند و توسعه دادند كه اين جاي تقدير دارد.
وي خاطر نشان كرد: سينماي تجربي از روزي كه آغاز شد محل اميد سينماگران جوان بود و از همان ابتدا خدمات ارزنده‌اي را از اين مركز شاهد بوديم چرا كه راهي بود براي ورود به چرخه سينماي حرفه‌اي و از همان ابتدا خدمات ارزنده‌اي را از اين مركز شاهد هستيم.
معاونت سينمايي در ادامه با تشريح دلايل انتصاب «شفيع آقا‌محمديان» به عنوان مديرعامل جديد مركز گسترش سينماي مستند و تجربي گفت: ايشان در فرانسه تحصيل كرده‌اند و در حوزه‌ مستند و شبكه قرآن مسئوليت داشته‌اند و تركيب اين دو با هم حاصل مناسبي را براي دوره‌ مديريت ايشان خواهد داشت و اميدواريم براساس تجربه‌ مديران قبلي راه خودشان را روشن كنند و مسير را ادامه دهند.
معاون سينمايي فرهنگ و ارشاد اسلامي توجه به فيلم‌هاي اول فيلمسازان را يكي از رويكرد‌هاي اساسي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برشمرد و افزود: ديگر اين مركز از ساخت فيلم دوم كارگردانان حمايت نخواهد كرد. چرا كه با فيلم اول فيلمساز يك فرصت طلايي را به‌دست آورده و بايد از آن استفاده و خود را به سينماي حرفه‌اي معرفي كند و به جاي بهادادن به فيلم دوم بايد روي سينماي مستند و كوتاه داستاني سرمايه‌گذاري كنيم.
جواد شمقدري در ادامه اين مراسم و با عنوان اين نكته كه براي اولين در سال 66 بحث داوري فيلم‌هاي اول در جشنواره مطرح شد كه اين موضوع نيز همچون بسياري از موضوعات سينما به فراموشي سپرده شده است، با اعلام شيوه‌هاي جديد كاري مركز گفت: ما از امروز به بعد ديگر تعبيري به نام «فيلم دوم» در سينماي ايران نخواهيم داشت و به جاي آن بر روي حوزه مستند و كوتاه سرمايه‌گذاري خواهيم كرد،چرا كه فكر مي‌كنيم با ساخت فيلم اول كافي است تا يك فيلمساز وارد دنياي سينماي حرفه‌اي شود و به همين دليل، از اين پس فقط بر روي فيلم‌هاي اول متمركز مي‌شويم.
وي با اشاره به اين نكته كه يكي از اشكالات اساسي سينماي ايران عدم وجود شخصيت‌هاي واقعي و برگرفته از جامعه ايراني است خاطرنشان كرد: سينماي مستند را بايد به وسعت ايران گسترش داد،در حوزه‌ي سينماي ايران اين مشكل را داريم كه شخصيت‌ها خيلي واقعي و برگرفته از فرهنگ ايراني نيستند و بايد به سينماي مستند و كوتاه برگرديم و شخصيت‌هايمان را غناء دهيم.اكا امروزه مي‌بينيم كه در يكي از همين فيلم‌هاي پرمخاطب كه اخيرا اكران شده است تصويري بسيار غيرواقعي و توام با سهل‌انگاري از شخصيت‌ جامعه ارائه مي‌شود كه اين موضوع قطعا به سينماي ايران لطمه وارد خواهد كرد.
معاونت سينمايي با عنوان اين مطلب كه اعتلا، عزت و استقلال سه اصل مهم در اين حوزه كاري مديريت جديد سينمايي است تاكيد كرد:بايد به دنبال الگوي ايراني پيشرفت و عدالت باشيم. متاسفانه امروز گرفتار عرفان‌هان دروغين و كاذب شده‌ايم كه نبايد در دام آنها بيافتيم و با اصلاح اين امور معنويت را در بستر زندگي پيدا كنيم.
جواد شمقدري همچنين با تاكيد ويژه بر نگاه متفاوت‌تر به جوانان و زنان به عنوان دو مخاطب جدي سينماي افزود: امروز شاهد هستيم كه اين دو بيش از سايرين در معرض تهاجم فرهنگي هستند. ضمن اين‌كه بايد توجه داشته باشيم براي بها دادن به اينها به سمت سوژه‌هاي دختر و پسري گرايش پيدا نكنيم. ما جامعه‌اي جواني داريم و بايد به جوانان مسير درست زندگي را نشان دهيم. ضمن اين‌ كه در فيلم‌هاي‌مان زن واقعي ايراني را به تصوير بكشيم.
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخشي مهم از سخنان خود با بيان اين كه سينماي سياسي يك حلقه‌ مفقوده در سينما دانست و اظهار داشت: اين موضوع بايد دستمايه‌ كار قرار گيرد و نياز داريم به اين ژانر دست پيدا كنيم، البته نبايد در اين عرصه دچار التهابات جناحي شويم و بايد با رويكرد آبشخور فرهنگي ساخت فيلم‌هاي موثر سياسي در دستور كار قرار گيرد.
وي در خاتمه با بيان اين كه سينماي تجربي بايد گفتمان انقلاب را به‌طور واقعي به شكل درست عرضه كند و در قالب فيلمنامه و فيلم به اين مهم بپردازيم و راه‌هاي ارائه‌ بيان و مفاهيم را پيدا كنيم تاكيد كرد: اولويت اين حوزه را با نيروهاي باتجربه و كارآمد دانست و نه جوانان تازه از گرد راه رسيده.
به گزارش خبرنگار فارس، در اين مراسم پس از آن كه محمد آفريده و شفيع آقامحمديان حكم‌هاي خود را از دستان شمقدري دريافت كردند، هر كدام دقايقي را به سخنراني پرداختند.
«محمد آفريده» پس از دريافت لوح تقدير و هدايايي از سوي معاونت سينمايي و كاركنان اين مركز در سخناني اظهار داشت: اگر آبرويي كسب شده مرهون لطف دوستان و خداست. فرصت‌هايي كه خدا مي‌دهد اگر بتوانيم بهره‌برداري كنيم نعمت است و خوشحالم امروز با دلي آرام و قلبي مطمئن اين مسووليت را بر زمين مي‌گذارم و در مسووليتي ديگر ادامه خواهم داد.
وي افزود: بيش از هرچيز از جوانان اين مرز‌وبوم تشكر مي‌كنم. همواره سعي كردم به جوانان اعتماد كنم و توصيه مي‌كنم همواره به اين نسل اعتماد شود كه در نتيجه آباداني در سينما و همه‌ي حوزه‌ها را به همراه خواهد داشت.
«شفيع آقا‌محمديان» نيز پس از دريافت حكم مديريت خود از دستان معاونت سينمايي مهم‌ترين دغدغه‌اش را در اين حوزه عرضه‌ي آثار توليد شده دانست و گفت: به‌دنبال اين بودم كه اين همه فيلمي كه ساخته مي‌شود چكار كنيم و خوشبختانه ديشب از آقاي شمقدري شنيدم كه مديران شبكه‌ تلويزيون و رييس سازمان صدا‌وسيما وارد مذاكره شده‌اند تا اين توليدات نمايش داشته باشد. ضمن اين‌كه توجه ويژه‌اي هم به بخش بازرگاني اين آثار خواهد شد.
وي افزود: تغييرات جدي در چارت اين مركز اتفاق نخواهد افتاد و به دنبال بالا‌بردن توليدات هستيم و اميدواريم سليقه‌ها را به‌هم نزديك كنيم.
به گزارش فارس، جواد شمقدري، سيدعليرضا سجاد‌پور، بهمن حبشي، مهدي مسعودشاهي، ابراهيم داروغه‌زاده، مهدي حقيقي، هوشنگ توكلي، محسن علي‌اكبري، فريد فرخنده كيش، سيداحد ميكائيل‌زاده، مرتضي رزاق‌كريمي، جمال شورجه،اميد شريف‌موسوي و حميدرضا ديبايي از جمله هنرمندان و مديران سينمايي حاضر در اين مراسم بودند.

====================================

موتمن: اگر اكران «صداها» معقولانه‌تر بود، گليم خود را از آب بيرون مي‌كشيد


خبرگزاري فارس: «فرزاد موتمن» گفت: اگر «صداها» نمايش معقولانه‌تري داشت، مي‌توانست گليم خود را از آب بيرون بكشد.
A0756685.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست بررسي فيلم سينمايي «صداها» با حضور «محمد هاشمي»(مجري)، «فرزاد مؤتمن»(كارگردان)، سعيد عقيقي(نويسنده و منتقد) ، رويا نونهالي(بازيگر) و علي واجد سميعي (تهيه كنندگان) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
بنابراين گزارش، در ابتدا مجري از «واجد سميعي» در مورد اكران فرهنگي «صداها» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: ما مدتي به دنبال اكران اين فيلم بوديم كه به ما اكران فرهنگي پيشنهاد شد و ما موافق نكرديم چون به نظر من همه فيلم‌ها به نوعي فرهنگي هستند. سپس شرايط اكران را گفتند و ما به‌ناچار پذيرفتيم، اما عملاً اين اتفاق نيفتاد و سينما از مصوبه شوراي نمايش تبعيت نكرد. اكران اين فيلم به صورت تك‌سانس شروع شد و ما اعتراض كرديم... اين در حالي بود كه اعضاي شوراي صنفي سفري به فرانسه داشتند و رفته‌ بودند تا مشكل سينماي فرانسه را حل كنند. با ارشاد هم كه صحبت كرديم، آنها كاري نكردند و وعده دادند در آينده وضع بهتر مي‌شود و كماكان اين فيلم تك سانس نمايش عمومي دارد و اگر نمايش معقولانه‌تري داشت، مي‌توانست گليم خود را از آب بيرون بكشد اما، به هر روي تغيير مديريت به اكران «صداها» لطمه زد.
به گزارش فارس، در ادامه «سعيد عقيقي» در پاسخ به همين سوال، اظهار داشت: به نظر من، اكران فيلم فرهنگي راه حل مناسبي نيست چرا كه در اين صورت فيلم‌هاي ما به دو دسته تقسيم مي‌شوند؛ فيلم‌هاي فرهنگي و فيلم‌هاي بي‌فرهنگ كه اين تقسيم بندي اصولاً غلط است!
وي ادامه داد: «صداها» اگر اكران طبيعي داشت، فيلمي پرفروش مي‌شد اما حيف كه مسئولان نگذاشتند اين فيلم كاملاً در معرض ديد عموم قرار بگيرد.
بنا براين گزارش، در ادامه مجري از «موتمن» در مورد فيلمنامه مستقل و اكران فرهنگي سوال كرد كه وي در پاسخ،گفت: اصولاً تعريف ما با استانداردهاي بين‌المللي همخواني ندارد. سينماي مستقل در ابتدا به گرايشي از فيلمسازي گفته مي‌شد كه از هاليوود آمد و به زبان ديگر فيلم‌هايي بود كه با سرمايه گذاري پراكنده و با بودجه محدود ساخته شد و لحن متفاوتي هم داشت كه بعدها اين روند، به خود شكل تكاملي گرفت.
وي در ادامه اظهار داشت: «صداها» هم فيلمي مستقل است. اول قرار نبود مستقل باشد. ما با فارابي صحبت كرديم و قرار بود در هزينه مشاركت كنند اما درست در شروع فيلمبرداري، مدير وقت فارابي گفت اين فيلم تلخ است و ما مشاركت نمي‌كنيم. در ادامه «واجد سميعي» و «حكمت» خود كار را به دست گرفتند.
در ادامه مجري از «رويا نونهالي» در مورد ويژگي‌هاي نقش «رويا» سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: فكر مي‌كنم وقتي بازيگري براي يك فيلم انتخاب مي‌شود و اگر با كارگرداني كه تا به حال با آن كار نكرده بتواند كار كند، آن تجربه جديد بسيار شيرين است و من هم روي تمام نقش‌هايي كه تا به حال ايفا كرده‌ام، حساسيت خاص خود را دارم اما وقتي فيلمنامه را خواندم، پذيرفتم و هر كسي هم به جاي من بود، اين نقش را مي‌پذيرفت و از اين كه با «فرزاد مؤتمن» كار كردم، خيلي خوشحالم، چرا كه «صداها» تجربه‌اي متفاوت براي من بود.
به گزارش فارس، در ادامه مجري از «مؤتمن» در مورد نگراني در مورد ساخت اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: در مجموع فيلم‌هايي كه من تا به امروز ساخته‌ام، به دو بخش تقسيم مي‌شود، يكي فيلم‌هايي كه من خود فيلمنامه آنها را نوشتم و كارگرداني كردم و دسته دوم فيلم‌هايي كه فيلمنامه‌اش را «سعيد عقيقي» نوشت و من كارگرداني كردم.
وي در ادامه افزود: فيلمنامه‌هاي «سعيد عقيقي» خيلي از جنس من است و من را به وجد مي‌آورد، به طور مثال آنچه در روايت مي‌آورد، متدهاي آشنايي هستند و او آنها را بيشتر آشنازدايي مي‌كند و به يك مدل مدرن در مي‌آورد كه تا به حال شبيه‌اش را نديده‌ام. قصه هم كلاسيك است اما شكل تعريف كردن آن فرق مي‌كند و ساختار خاص خود را هم طلب مي‌كند.
كارگردان «شب‌هاي روشن»، تصريح كرد: قصه كليشه‌اي است اما كليشه‌ها را مي‌شكند و در فرم اين قضيه حفظ مي‌شود. ما همكاري مشترك را از «هفت پرده» آغاز كرديم و بعد به «شب‌هاي روشن» كه فيلم كلاسيك‌تري بود، آشكارا روايت عاشقانه را خطي با داستان داسايوفسكي ساختيم و فيلم از مسير ادبيات ايران است و سينماي ما چند سالي است از اين مسير تهي است.
كارگردان «هفت پرده» در ادامه، افزود: در «صداها» چيزي كه برايم جذاب بود، اين بود كه قصه جنايي است اما از حادثه‌اي جنايي حادثه‌اي دور مي‌شويم از روايت معكوس به اتمسفر اثر مي‌رسيم و قصه عمق پيدا مي‌كند و لايه هاي اثر بيشتر مي‌شود.
در ادامه مجري از «عقيقي» در مورد نگارش فيلمنامه سوال كرد كه وي در پاسخ،اظهار داشت: من سعي كردم مسئله را خيلي راحت بيان كنم و فرم تازه‌تري را از داستاني كهنه‌ ارائه دهم كه شما عزيزان بارها ديده‌ايدريال اما فيلم از انتها آغاز مي‌شود و در نگاه نخست تماشاگر مي‌خواهد بداند اين آدم‌ها كه هستند و چه كسي قاتل است. فيلم بر خلاف ذهن تماشاچي حركت مي‌كند و سينماي ايران بايد اين تجربه‌ها را هم پشت سر بگذارد.
وي در ادامه افزود: فيلم سه بخش دارد. بخش «حميد»(آتيلا پسياني)، «رضا»(رضا كيانيان)و «رويا» (رويا نونهالي) و ما بيشتر «رويا» را مي‌بينيم. «رويا» هسته مركزي است و عاشقانه‌اي شكل مي‌گيرد كه منجر به قتل مي‌شود. كار سختي بود و دامنه تغيير در لوكيشن محدود كم بود اما خروجي كار را پسنديدم.
در ادامه مجري از «واجد سميعي» در مورد استفاده از تك لوكيشن و ريسك اين كار سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: نحوه روايت فيلم نامتعارف است. ما هم تشخيص داديم اما دوست داشتيم فيلمي كار شود كه به علايق و سلايق ما نزديك باشد و قبول دارم ضريب ريسك بالا بود و ما دوست داشتم مشاركت دولتي داشته باشيم كه نشد اما براي حفظ سابقه كاري خود فيلم را به دست گرفتيم.
وي ادامه داد: فيلم در اسقبال عمومي در تك سانس هم تا به حال موفق بوده اما اكران فرهنگي آن دچار صاعقه شد.
در ادامه «مؤتمن» گفت: «صداها» راجع مسئوليت يا عدم مسئوليت و راجع به ماهيت صدا است. ما اگر خطي مي‌رفتيم، چيزي در چنته نداشتيم. در طول فيلم سكانس‌ها تار است و كمي به روشني مي‌رويم و صحنه آخر روشن است كه با زنگ تلفن همه چيز تار مي‌شود. در فيلم از موسيقي زيادي استفاده كرديم كه بيشتر افكت و صوت است اما در تدوين حذف شد، چون موزيك بر خلاف ذهن و باور ما حركت مي‌كند و در سكانس آخر، موسيقي به ملودي تبديل مي‌شود. آنجا كه «رضا» بيانيه خود را مي‌خواند و در مورد اتمسفر اطراف خود توضيح مي‌دهد و با زنگ موبايل به استقبال مرگ مي‌رود و پايان فيلم بين تراژدي و هپي‌اند قرار مي‌گيرد.
در ادامه مجري از «موتمن» در خواست كرد صحبت‌هاي پاياني خود را بگوييد كه وي اظهار داشت: «صداها» خيلي ساده است و من وحشتناك اين فيلم را دوست دارم جزو بهترين كارهايي است كه تا به حال انجام دادم و آرام‌ترين لحظات را در پشت صحنه داشتم.
در پايان «واجد سميعي» گفت: من از اين كه ريسك كردم و اين فيلم را ساختم، خوشحالم و از نتيجه كار هم راضي‌ام. در ساخته بعدي‌ام هم، يك فيلم فرهنگي‌تر مي‌سازم تا در نيم‌سانس اكران شود!

* در حاشيه:
- «منيژه حكمت» يكي از تهيه‌كنندگان فيلم به دليل عمل جراحي دخترش «پگاه آهنگراني» نتوانست در نشست حاضر باشد.
- مراسم رأس ساعت 22 با اهداي جوايز به مدعوين به اتمام رسيد.

================================================

«جاي خالي آقا يا خانم ب» در ارسباران نقد مي‌شود


خبرگزاري فارس: باشگاه فيلم تهران وابسته به فرهنگسراي ارسباران در يكصد وبيست و پنجمين نشست هفتگي خود، فيلم «جاي خالي آقا يا خانم ب» را پس از نمايش، نقد و بررسي مي‌كند.
A0763315.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، باشگاه فيلم تهران وابسته به فرهنگسراي ارسباران در يكصد وبيست و پنجمين نشست هفتگي خود، فيلم «جاي خالي آقا يا خانم ب» را پس از نمايش، نقد و بررسي مي‌كند.
اين برنامه با حضور «فيما امامي»، «رضا دريانوش»(كارگردانان) و «علي علايي» (منتقد) روز يكشنبه 17 آبان ماه از ساعت 18 درآمفي تئاتر فرهنگسراي ارسباران برگزار مي‌شود.
علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به آدرس: خيابان شريعتي، خيابان جلفا، فرهنگسراي ارسباران مراجعه و يا با شماره تلفن:20-2287281 تماس حاصل فرمايند.

========================================================

اسپيلبرگ از «اي دي ال» جايزه مي‌گيرد


خبرگزاري فارس: مراسم سالانه ADL جايزه امسال خود را به «استيون اسپيلبرگ» مي‌دهد.
A0753275.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اين مراسم از سوي مركز آمريكايي «دموكراتيك لجسي» برپا مي‌شود و بيشتر حال و هوايي اجتماعي دارد تا سينمايي.
جايزه اسپيلبرگ طي مراسم خاصي در 9 دسامبر، توسط «آبراهام فوكسمن» دبير اين مراسم به وي اهدا مي‌شود.
اين جايزه هر سال به يكي از چهره‌هاي مطرح دنياي سينما و فرهنگ اهدا مي‌شود.
مسئولان اين مراسم اسپيلبرگ را به دليل تلاش‌هاي وي براي موضوع حقوق بشر در آمريكا و ديگر نقاط جهان انتخاب كرده‌اند و اين بار اين برچسب را به او چسبانده‌اند.

=========================================================
با تقديم لوح تقدير و دسته‌گل؛
كارمندان مركز گسترش از «محمدآفريده» تجليل كردند


خبرگزاري فارس: كارمندان مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در مراسم توديع و معارفه مديرعامل اين مركز با تقديم لوح تقدير و دسته‌گل از مديريت چهار سال «محمدآفريده» تجليل كردند.

A0763300.jpg



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در بخشي از لوح تقدير كارمندان مركز گسترش سينماي مستند و تجربي خطاب به «محمدآفريده» آمده است: همراهي هشت ساله‌ حضرتعالي در حريم، هنر خاصه سينماي هدايتگر و نجيب «مستند»، حكايتي ژرف از حرمت دوستي‌ها و عشق نزد عموم مسئولان، دست‌اندركاران، ارباب جرايد و هنرآموختگان فرهيخته‌ اين عرصه‌ پرگهر داشت تا در جمع عظيم و پرشور فيلمسازان جوان خلقا و با تجربه كه‌آينده‌اي تابناك ايران اسلامي را هدف گرفته‌اند. دلدادگي و آزادگي معنا يابد و پاييز خداحافظي، چون فرجام آغازي ديگر ترسيم گردد.
در بخش ديگري از اين لوح تقدير آمده است: پايان امروز، آغاز فردايي است كه به يمن وجود شما و همراهي همه‌ همراهان همدل، تثبيت گشت تا سينماي شريف ايران، بر تارك هنر و معرفت قرار گيرد.
در خاتمه متن مندرج اين لوح تقدير مي‌خوانيم:جناب آقاي آفريده، با بيان گرم‌ترين درودها، توفيق روزافزون جنابعالي را از درگاه خداوند متعال مسئلت مي‌نماييم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
/سينماي اسپانيا/
جنگ‌ ژاپن و اسپانيا در فيلم تاريخي «زانشين» تصوير مي‌شود


خبرگزاري فارس: شركت فيلمسازي اسپانيايي «كانزامن» يك فيلم تاريخي را با حال و هواي اكشن درباره جنگ‌ ژاپن و اسپانيا توليد مي‌كند. اين فيلم با نام «زانشين» جلوي دوربين مي‌رود.

A0707875.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، قصه اين فيلم در قرن شانزدهم ميلادي اتفاق مي‌افتد و يك اثر ماجراجويانه به حساب مي‌آيد. خط اصلي قصه فيلم درباره نبردهاي سخت دو كشور ژاپن و اسپانيا است.
«ماركو آگوئيلار» فيلمساز دورگه ايتاليايي و اسپانيايي كارگرداني اين دارم تاريخي را به عهده دارد. فيلمنامه فيلم را «ريكاردو لاماس» نوشته است. كليد فيلمبرداري «زانشين» اوايل سال جاري ميلادي زده مي‌شود. سازندگان فيلم هنوز لوكيشن‌هاي آن را معرفي نكرده‌اند و معلوم نيست آيا آنها اين لوكيشن‌ها را انتخاب كرده‌اند يا خير. قصه فيلم درباره سفرهاي دوجوان ماجراجوي اسپانيايي است كه به دليل مشكلاتي كه برايشان به وجود مي‌آيد به كشور ژاپن تبعيد مي‌شوند.
آنها از اين سفر تبعيدي استقبال مي‌كنند تا در داخل اسپانيا محاكمه و محكوم نشوند. اما وجود مشكلات متعدد مانع از آن نمي شود تا اين دو در يك جنگ ناخواسته شركت نكنند. آنها مجبور به يك نبرد سخت براي حفظ جان خود مي‌شوند. در عين حال آنها تلاش دارند جان يك شاهزاده خانم شجاع ژاپني را هم نجات دهند.
يكي از تهيه‌كنندگان فيلم مي‌گويد: هدف ما اين است كه درام تاريخي خود را به سبك فيلم «ايندياناجونز» ساخته استيون اسپيلبرگ بسازيم. اين اثر سرشار از اكشن و ماجراجويي خواهد بود ولي در همان حال يك قصه جذاب و سرگرم كننده هم داريم كه پابه پاي اين اكشن حركت مي‌كند.
شركت فيلمسازي كانزامن سابقه خوبي در توليد درام‌هاي اكشن و ماجراجويانه تاريخي دارد. يكي از كارهاي جديدتر اين شركت همكاري مشترك آن در توليد «قلمرو بهشت» افسانه قرن دوازدهمي «ريدلي اسكات» ‌است.
اين فيلم در اسپانيا با استقبال خوب تماشاگران رو به رو شد و 14 ميليون دلار فروش كرد. اين رقم فروش در كشور اسپانيا، به معني يك فروش خوب است. رسانه‌هاي گروهي اسپانيا مي‌نويسند شركت كانزامن توانايي و ظرفيت بازاريابي خوبي در داخل كشور دارد و محصولات آن در آمريكا و آمريكاي جنوبي هم با استقبال رو به رو مي شوند.
به همين دليل، تحليل‌گران اقتصادي سينما براي درام تاريخي «زانشين» پيش‌بيني فروش و موفقيت بالايي مي‌كنند. گفته مي‌شود شركت كانزامن براي توليد «زانشين» در جست‌وجوي يك شريك سرمايه‌گذار ژاپني است.

=========================================================
«همبازي» از گزينه‌هاي اكران نوروز 89 است


خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم سينمايي «همبازي» ساخته «غلامرضا رمضاني» گفت: اين فيلم با مضمون كودك و نوجوان از گزينه‌هاي اكران نوروز 89 است.
A0713599.jpg


مهدي كريمي تهيه‌كننده سينما در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم «همبازي» كه به كارگرداني غلامرضا رمضاني و تهيه‌كنندگي وي ساخته شده، گفت: اين فيلم پروانه نمايش دارد اما بعضي اشكالات فني در كپي نهايي اين فيلم وجود دارد كه مترصد تكميل اين كپي و پايان كار از نظر فني هستيم تا براي اكران اين فيلم تصميم‌گيري شود.
وي افزود: با توجه به فضاي فيلم كه مناسب كودكان است، احتمال زيادي وجود دارد كه اين فيلم در نوروز سال 89 اكران شود.
در فيلم سينمايي «همبازي» براي اولين بار حميد فرخ‌نژاد و نيكي كريمي با يكديگر همبازي شده‌اند و پارسوا پورقبادي، خسرو احمدي، رضا فياضي، خاطره حاتمي، شيوا خسرومهر و جواد عزتي ديگر بازيگران اين فيلم سينمايي هستند كه در جشنواره فيلم كودك مورد استقبال قرار گرفت.
«همبازي» داستان امين پسري 4 ساله و تنها فرزند يك خانواده سه نفري است كه براي داشتن همبازي در خانه از پدر و مادرش مي‌خواهد كه با آوردن نوزاد به جمع خانواده او را از تنهايي بيرون بياورد اما پدر و مادر به علت مشكلات مالي نمي‌پذيرند. امين با اصرارهاي فراوان آنها را بر سر دوراهي قرار مي‌دهد كه بين آوردن نوزاد يا داشتن يك كره الاغ، يكي را انتخاب كند تا او در خانه همبازي داشته باشد!
عواملي كه با اين پروژه همكاري دارند عبارتند از:
غلامرضا رمضاني (نويسنده فيلمنامه و كارگردان)- ساعد نيك ذات(فيلمبردار) - عباس بلوندي (طراح صحنه و لباس)- مهرداد ميركياني (طراح گريم) - يدالله نجفي (صدابردار) - مهدي مهابادي (مدير توليد)- صالح غربي‌جوان (دستيار اول كارگردان و برنامه ريز) - فهيمه كرمي (منشي صحنه)- سعيد خادمي (دستيار فيلمبردار) - بهزاد جعفري (مدير صحنه)- منصورميرشكاري (دستيار كارگردان) - اميرحسين سعيدي و ساناز سرمدي (مجريان گريم) - مجتبي زنديه (مدير تداركات) - جلال حميدي (عكاس) - علي صمدپور(آهنگساز) - كاوه ايماني (تدوين) و مهدي كريمي (تهيه كننده).
فيلم سينمايي «همبازي» محصول مشترك بنياد سينمايي فارابي و شركت وراهنر است.

==========================================================

«ترديد» در انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اكران مي‌شود


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «ترديد» ساخته واروژ كريم مسيحي روز چهارشنبه در انجمن روزنامه نگاران مسلمان اكران مي‌شود.
A0561806.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، فيلم سينمايي «ترديد» ساخته واروژ كريم مسيحي روز چهارشنبه مورخ 13/8/88راس ساعت 5 بعد از ظهر در انجمن روزنامه نگاران مسلمان اكران مي‌شود.
بنا بر اين گزارش، پدر سياوش در يك حادثه مرده و عموي او ثروت خانواده را در دست گرفته است. سياوش به دختر عمه خود مهتاب علاقه دارد. او كه هنوز از خبر درگذشت پدرش حيران است، خبري عجيب‌تر مي‌شنود؛ مادرش قصد دارد با عمويش ازدواج كند. سياوش متوجه مي‌شود مرگ پدر طبيعي نبوده و او را به قتل رسانده‌اند.
اين فيلم چهارشنبه اين هفته در مجتمع فرهنگي هنري سيدالشهدا واقع در ميدان هفت‌تير اكران خواهد شد.

==============================================

ساداتيان: چيزي مبني بر تغيير در «به رنگ ارغوان» به ما نگفته‌اند


خبرگزاري فارس: سيدجمال ساداتيان گفت: پوسترهاي تبليغاتي «به رنگ ارغوان» تست زده مي‌شوند تا فيدبك‌هاي مخاطب را نسبت به آنها دريافت كنيم.
A0763394.jpg


«سيدجمال ساداتيان» در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس درباره مواد تبليغاتي فيلم گفت: در زمينه طراحي پوستر‌هاي فيلم، تست‌هايي توسط «سيدمحمدحسين ساداتيان» زده شده، تا در نهايت با فيدبك‌هايي كه از مخاطب مي‌گيريم، از بين آنها دست به انتخاب پوستر بزنيم.
وي درباره تغييرات احتمالي در نسخه اين فيلم براي نمايش عمومي، گفت: چيزي مبني بر تغيير در فيلم، به ما گفته نشده و ظاهرا قرار نيست تغييري داشته باشد.
براساس اين گزارش، فيلم سينمايي «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا با نظر جواد شمقدري معاون امور سينمايي امكان حضور در جشنواره فيلم فجر و اكران عمومي را به دست آورد.
«به رنگ ارغوان» قرار است اولين نمايش خود را در جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر داشته باشد ضمن اين كه براي اكران نوروز 89 آماده مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اولين هم‌كاري سينمايي در فيلم تازه مهدي برقعي؛
سحر قريشي و سياوش خيرابي با «لج و ‌لجبازي» به اكران زمستاني مي‌آيند


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «لج و ‌لجبازي» ساخته سيدمهدي برقعي براي اكران زمستان آماده نمايش شد.

A0764024.jpg



«منوچهر زبردست» تهيه‌كننده اين فيلم به خبرنگار سينمايي فارس گفت: فيلم آخرين مراحل لابراتوار را طي مي‌كند و به‌زودي آماده نمايش مي‌شود.
وي افزود: قصد ما اين است كه فيلم را به اكران عمومي آذر و دي ماه برسانيم و در غير اين صورت در جشنواره شركت كنيم، چون اين فيلم اثري موفق در جذب مخاطب خواهد بود.
براساس اين گزارش، امير جعفري، نيما شاهرخ‌شاهي، سارا خوئيني‌ها، سحر زكريا از بازيگران اين فيلم هستند.
سياوش خيرابي و سحر قريشي بازيگران سريال پرمخاطب «دلنوازان» نيز در اولين فعاليت سينمايي خود، قبل از حضور در اين سريال در اين فيلم ايفاي نقش كرده‌اند.
فيلمنامه را حميد گرشاسبي براساس طرحي از رامبد جوان نوشته است.
اين فيلم داستان زوجي جوان به نام پونه و فرهاد است كه پس از 15 سال زندگي مشترك حدود سه سال است از يكديگر جدا شده اند. آشنايي پونه با يك مرد جوان انگيزه اي مي شود تا فرهاد رقيب عشقي خود را از ميدان به در كند.
عوامل اين فيلم عبارتند از مدير فيلمبرداري: حسين ناظريان، مدير صدابرداري: شهرام متولي باشي، طراح صحنه و لباس: افسانه صمدزاده، طراح چهره پردازي: مهديه اعرابي، صداگذار: آرش قاسمي، آهنگساز: سعيد اسدي، دستيار كارگردان و برنامه ريز: حجت ذيجودي، منشي صحنه: بهشته ناصري، جانشين توليد: علي رضايي.
مهدي برقعي فيلم سينمايي سفر به شرق و فيلم‌هاي تلويزيوني او شبيه گل داودي بود، وقتي سفر كرديم و خاطره را در كارنامه دارد.

33_880812_L600.jpg


36_880812_L600.jpg


35_880812_L600.jpg


34_880812_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هدايت «ناسپاس» را براي جشنواره فيلم فجر كليد مي‌زند؛
الناز شاكردوست و ايفاي نقش «آنائل» در «ناسپاس»


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «ناسپاس» به كارگرداني «حسن هدايت» و تهيه كنندگي «سيد محسن جاهد» نيمه آبان ماه در شهرك سينمايي دفاع مقدس آغاز خواهد شد و با تدوين همزمان «حسن ايوبي» براي نمايش در جشنواره فيلم فجر آماده خواهد شد.

A0736055.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، «ناسپاس» كه مضموني مذهبي تاريخي دارد در زمان حضرت موسي مي‌گذرد. عاميل و آشل، دو پسرعمو هستند كه خواهان ازدواج با آنائل هستند اما وقوع يك رخدادغير منتظره آرامش و آسايش قبايل و طوايف قوم يهود را بر هم مي‌زند.
كشف حقيقت و جلوگيري از بحران بيشتر دغدغه اصلي خانواده‌هاي عاميل و آشل است كه با هدايت حضرت موسي (ع) موقعيت ماجرا؛ روايت ديگري به خود مي‌گيرد.
در اين فيلم سينمايي بازيگراني چون پوريا پورسرخ، نيما شاهرخ شاهي، محمد علي ساربان، مجيد عبدالعظمي، مجيد واشقاني، خسرو دستگير، بابك والي،‌ زويا خليل آذر، علي فرود، آويشن بيكايي، مونا بيگي، سيروس صابر و لاله كريمي ايفاي نقش مي‌كنند.
ساير عوامل اين فيلم سينمايي عبارتند از: نويسندگان: حسين اكبر زاده و اصغر هاشمي، مدير فيلمبرداري: سيد محسن جاهد، مدير توليد:بهمن گودرزي، صدابرداري:محمد شاهوردي، طراح صحنه و لباس:حسن هدايت، طراح گريم: محسن بابايي، تدوين: حسن ايوبي،‌ صداگذاري و ميكس:محمود موسوي‌نژاد، فيلمبردار:حسن سليمان ميگوني،‌ طراح جلوه هاي بصري:امير رضا معتمدي، برنامه‌ريز:عليرضا سلمان نصر، دستيار كارگردان: ولي اويسي، منشي صحنه: آزاده زارعي، مدير تداركات:يدالله زبر دست، دستيار اول فيلمبردار:جلال عالي فكر، عكاس:ليلا خوش كنار، دستيار تهيه و هماهنگي:علي احساني، خياط:داود كيا، مدير روابط عمومي :محسن سليماني فاخر، تهيه كننده: سيد محسن جاهد،
محصول: شبكه جهاني سحر با مشاركت بخش خصوصي.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«علاء‌الدين» و «روياهاي لندني» سرانجام اكران شدند


خبرگزاري فارس: دو فيلم «علاء‌الدين» و «روياهاي لندني» سرانجام روانه پرده سينماهاي هند شدند.
A0716862.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، با آنكه اعلام شده بود هفته گذشته دو فيلم «علاء‌الدين» و «روياهاي لندني» روانه پرده سينماهاي هند مي‌شوند، اين اتفاق با يك هفته تأخير رخ داد.
تهيه و توزيع كنندگان دو فيلم جديد سينماي هند، استقبال تماشاگران از فيلم‌هاي هفته قبل سينمايي را دليل اصلي عدم اكران عمومي محصولات خود اعلام كردند.
تهيه‌‌كنندگان فيلم‌هاي جديد سينمايي هند، از ديدن اين استقبال به اين نتيجه رسيدند كه شرايط براي اكران عمومي فيلم‌هايشان مناسب نيست.
به اين ترتيب و خلاف صحبت‌هاي قبلي، هيچ يك از دو فيلم «علاء‌الدين» و «روياهاي لندني» در روز جمعه روانه پرده سينماهاي هند نشدند اما نمايش عمومي آنها از اين هفته آغاز شد.
عدم اكران عمومي اين فيلم‌هاي جديد، فضا را براي فروش و موفقيت بيشتر سه فيلمي باز كرد كه هفته قبل به روي پرده سينماهاي اين كشور آسيايي رفته بودند.
هفته قبل و همزمان با جشن ديوالي - جشن سال نو هندي‌ها - سه فيلم جديد در هند به روي پرده سينماها رفت و استقبال تماشاگران از دو تاي اين فيلم‌ها خيلي خوب بوده است.
«آبي» و «بهترين آرزوها» در گيشه نمايش سينماها با فروش خوبي روبه‌رو شدند، ولي «من و خانم كانا» نتوانست تماشاگران را جذب خود كند.
استقبال خوب تماشاگران از دو فيلم «آبي» و «بهترين آرزوها» باعث شد تا سالن‌هاي نمايش دهنده اين فيلم‌ها شاهد حضور جمع زيادي از ببينندگان باشد.
به اين ترتيب، مي‌توان اميدوار بود كه فيلم‌هاي «آبي» و «بهترين آرزوها» در جدول اين هفته گيشه نمايش سينماهاي هند، وضعيت بهتري داشته باشند.
«علاء‌الدين» يك درام اكشن است كه قصه كلاسيك علاء‌الدين را با روايتي امروزي به تصوير كشيده و آميتاب باچان، سانجي دات و ريتش دشموك نقش‌هاي اصلي اين فيلم را بازي كرده‌اند.
از سه ماه قبل تا به حال چند بار زمان نمايش عمومي اين فيلم تغيير كرده و اكران آن به عقب افتاده است.
«روياهاي لندني» هم پس از «تحت تعقيب» و «من و خانم كانا»، سومين فيلم سلمان‌خان است كه طي چند هفته اخير روانه پرده سينماها مي‌شود.
در اين فيلم، او و آجي ديوگان نقش دو دوست دوران كودكي را دارند كه از دهكده كوچك خود در هند، راهي يك شهر صنعتي در انگلستان مي‌شوند. آنها در اين محل تبديل به هنرمنداني موفق مي‌شوند.

===========================================

با وجود اعلام شروع فيلمبرداري در پاييز 2010؛
كريستوفر نولان درباره پروژه «بتمن» صحبت نمي‌كند


خبرگزاري فارس: كريستوفر نولان اعلام كرده فعلا قصد صحبت كردن درباره پروژه جديد «بتمن» را ندارد.

A0469000.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اين فيلم كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است، اوايل پائيز سال آينده جلوي دوربين مي‌رود.
نولان موافقت خود براي كارگرداني قسمت جديد فيلم را اعلام كرده، ولي گفته عجله‌اي براي شروع كار ساخت آن ندارد.
نولان چهار سال قبل اولين قسمت سري دوم مجموعه فيلم «بتمن» را با بازي «كريستين بل» كارگرداني كرد.
اين فيلم به نوعي احيا دوباره اين مجموعه فيلم بود.
نولان سال قبل دومين قسمت اين فيلم را با عنوان شواليه تاريكي روانه پرده سينماها كرد. فيلم با فروش 570 ميليون دلاري، لقب پرفروش‌ترين اثر هنري سال را گرفت.
عدم انتخاب «شواليه تاريكي» به عنوان يكي از نامزدهاي اصلي دريافت اسكار بهترين فيلم سال، باعث اعتراضات زيادي شد.
منتقدان سينمايي هم كه همگي بيشترين امتيازها را به اين فيلم دادند، عقيده داشتند اثر سياه نولان، شايستگي حضور در رقابت‌هاي اصلي اسكار را داشته است.
مجموعه فيلم بتمن اولين بار در سال 1989 و به كارگرداني «تيم برتن» ساخته شد و سه قسمت بعدي آن در فاصله سال‌هاي 1989 تا 1997 توليد شد.
پس از آن و به دليل عدم استقبال تماشاگران از قسمت چهارم فيلم، كمپاني برادران وارنر توليد قسمت‌هاي بعدي آن را متوقف كرد اما كريستوفر نولان با كارگرداني قسمت جديد اين مجموعه فيلم، حال و هواي تازه‌اي به آن داد.
كاراكتر زن گربه‌اي، قرار است نقش مهمي در سومين قسمت سري جديد اين فيلم ابر قهرمانانه و كميك استريپي داشته باشد.
«شارليز ترون» بازيگر اسكار گرفته سينما اولين گزينه‌اي است كه براي بازي در اين نقش مطرح است. «ماريون كوتيلار» بازيگر فرانسوي رقيب ترون براي اين نقش است. بحث درباره كاراكتر زن گربه‌اي بازيگر اين نقش در شرايطي مطرح شده كه «كريستوفر نولان» كارگردان دو قسمت قبلي فيلم‌، هنوز كار نگارش فيلمنامه قسمت جديد را شروع نكرده است. به اين ترتيب، هنوز معلوم نيست كه آيا كاراكتر زن گربه‌اي به ماجراهاي قسمت سوم برمي‌گردد يا خير؟
كمپاني «برادران وارنر» كه تهيه كننده اين مجموعه فيلم است، خبر حضور زن گربه‌اي در قصه قسمت جديد فيلم را تائيد و يا تكذيب نكرده است.
اين فيلمساز هم اكنون درام علمي - تخيلي «آغاز» را با بازي «لئوناردو دي‌كاپريو» آماده نمايش دارد.

=================================================

تشكيل تيم فوتبال به ياد زنده ياد«پيمان ابدي»


خبرگزاري فارس: تيم فوتبال «پيمان ابدي» به همت اعضاي گروه اكشن پيمان ابدي تشكيل مي‌‌شود.
A0670170.jpg


«عليرضا قره‌خاني» سرپرست گروه اكشن پيمان ابدي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: قصد دارم تيم فوتبال «پيمان ابدي» را تشكيل بدهم و تمامي اعضاي گروه را به عضويت آن دربياورم.
وي در ادامه اظهار داشت: پيمان ابدي و بنده عضو باشگاه فرهنگي ورزشي هنرمندان نوين با مدير عاملي محمدرضا عيوضي بوديم و امشب قرار است با آقاي عيوضي در رابطه با چگونگي تشكيل تيم فوتبال صحبت كنم.
قره‌خاني درخصوص آخرين كار خود ادامه داد: اخير كار گروه اكشن پيمان ابدي در سريال «هوش سياه» به پايان رسيد و صحنه‌هاي اكشن مربوط به كار تصويربرداري شد همچنين در اين مجموعه علاوه بر انجام كارهاي اكشن، از قسمت 8 تا 13 نقش داوود را بازي كردم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هیچ‌کس نمی‌خواهد روی مریلین مونرو دفن شود

6smg64wol77zwntlweie.jpg

اگر مریلین مونرو زنده بود، هم‌اینک هشتاد و سه سال داشت

اگرچه مریلین مونرو در هنگام حیات به عنوان تسخیرکننده‌ی قلب مردان شناخته می‌‌شد اما ظاهرا فریبندگی وی تنها در همان زمان مؤثر بوده است. در یک حراجی هیچ‌کس حاضر نشد پولی برای خرید قبری دهد که بر روی قبر مونرو بنا شده است.

یک حراج در آمریکا که برای فروش قبری ترتیب داده شده بود که بر روی قبر مریلین مونرو، ‌ستاره‌ی جذاب سینمای دهه ۱۹۵۰ قرار گرفته است، بدون هیچ گونه نتیجه‌ی موفقت‌آمیزی به پایان رسید. هیچ خریداری تمایلی به پرداخت قیمت اولیه‌ی تعیین‌شده برای خرید این قبر از خود نشان نداد. قیمت قبر را ۳۴۰ هزار یورو تعیین کرده‌اند.



پیش از این نیز یک بار دیگر حراجی به همین منظور در ماه اوت سال جاری میلادی برگزار شده بود که آن نیز پس از انصراف خریدار ژاپنی از اعتبار افتاد. در آن زمان این خریدار اعلام آمادگی کرده بود که مبلغ چهار و نیم میلیون دلار جهت تصاحب این قبر بپردازد.



مریلین مونرو در یکی از آرامگاه‌های نامدار شهر لس‌آنجلس به خاک سپرده شده است و هم‌اینک کسی که در قبر بالای وی دفن شده بازرگانی به نام "ریچارد پانچر" است که ۲۳ سال پیش درگذشت. بیوه‌ی این بازرگان دلیل به حراج گذاشتن قبر همسرش را، پرداخت آخرین قسط خانه‌اش در بورلی هیلز اعلام کرده است.



این خانم به روزنامه‌ی "لس‌آنجلس تایمز" گفته است، همسرش پیش از مرگ وصیت کرده بود وی را با صورت بر روی زمین در قبر بگذارند و به او گفته بود، چنانچه این کار را انجام ندهد، روحش او را تا آخر عمر دنبال خواهد کرد. بیوه‌ی این بازرگان آمریکایی تصمیم دارد پس از فروش قبر همسرش وی را در آرامگاه خانوادگی دفن کند.



چندی پیش هیو هفنر، مؤسس مجله‌ی "پلی بوی"، قبر مجاور مریلین مونرو را با پرداخت مبلغ ۷۵ هزار دلار خرید. هفنر در هنگام اعلام این خبر گفته بود: «من به طور ناگهانی خبردار شدم جایی در کنار مریلین مونرو خالی شده است و برای همین هم به سرعت آن را خریدم. کیست که دوست نداشته باشد تا ابد در کنار مریلین مونرو جای گیرد؟»
دویچه وله
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
33
محل سکونت
Tehran
یه سری بزنیم به Boxoffice !

جایی که الان قسمت ششم اره فاجعه بار فروخته ! این فیلم تا الان که دو هفته از زمان اکرانش میگذره تنها 23 میلیون دلار فروخته که پایین ترین رقم بین فیلمهای این سری هست. یعنی حتی فروشش از قسمت اول هم کمتر بوده !

اما مستند مایکل جکسون بنام This Is It خیلی عالی کار کرده و در پایان هفته اول اکرانش حدود 39 میلیون دلار فروش کرده. فروش خارجی این فیلم هم بسیار خوب بوده ! (69 میلیون دلار)

تنها فیلم 100 میلیون داری حاضر در جدول انیمیشن Cloudy With a Chance of Meatballs هست که 119 میلیون فروش کرده در آمریکا.

کد:
http://movies.yahoo.com/mv/boxoffice/daily/
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پس از چهارسال؛
«هديه تهراني» با «هفت دقيقه تا پاييز» به جشنواره فيلم فجر مي‌آيد


خبرگزاري فارس: «هديه تهراني» با بازي در فيلم سينمايي «هفت دقيقه تا پاييز» امسال در جشنواره فيلم فجر،حضور خواهد داشت.


سيد جمال ساداتيان تهيه‌كننده سينما در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: فيلم «هفت دقيقه تا پاييز» به كارگرداني عليرضا اميني كه در بشرا فيلم و به تهيه‌كنندگي من ساخته مي‌شود وارد مراحل آغاز فيلم‌برداري شده و از پايان اين ماه فيلمبرداري اين فيلم شروع خواهد شد.
وي افزود: هديه تهراني، حامد بهداد و محسن تنابنده بازيگران اصلي اين فيلم هستند و ساير بازيگران اين فيلم نيز پس از انتخاب معرفي خواهند شد.
ساداتيان در ادامه تصريح كرد: اين فيلم فيلم‌برداري كوتاهي خواهد داشت و تلاش ما اين است كه آن را براي نمايش در جشنواره فيلم فجر امسال آماده كنيم.
ساداتيان امسال «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا را نيز در جشنواره دارد.
«چهارشنبه سوري» آخرين حضور هديه تهراني در سينما بود و اينك پس از چهار سال او با «هفت دقيقه تا پاييز» به سينما باز مي‌گردد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«ازمابهتران» 25 آبان با «رضا عطاران» كليد مي‌خورد


خبرگزاري فارس:«مهرداد فريد» از آغاز فيلمبرداري جديد‌ترين فيلم سينمايي خود 25 آبان با حضور «رضا عطاران» خبر داد.
A0718754.jpg


«مهرداد فريد» در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت:در حال در آخرين مراحل پيش توليد كار قرار داريم و مشغول تست چهره‌پردازي و فيلمنامه‌خواني به همراه بازيگران كار هستيم تا بتوانيم 25 آبان «از ما بهتران» را كليد بزنيم.
وي افزود: 90درصد از فيلمبرداري كار در تهران مي‌گذرد و 25 آبان، فيلم را در خيابان‌هاي تهران و پلان‌هاي عمومي شهر با بازي «رضا عطاران» آغاز خواهيم كرد.
كارگردان «ازما بهتران» خاطرنشان كرد: 10 درصد باقيمانده كار قرار در جنوب و در كنار ساحل خليج فارس فيلمبرداري شود كه متأسفانه معماري خاصي كه مناسب قصه فيلم باشد، خيلي سخت پيدا مي‌شود.
به گزارش خبرنگار فارس،تاكنون حضور رضا عطاران، الناز شاكردوست، غلامحسين لطفي و فريبا متخصص به عنوان بازيگر در جديدترين پروژه سينمايي «مهرداد فريد» قطعي شده است و به تازگي مرتضي اصلان‌زاده به عنوان صدابردار و محمدرضا قومي به عنوان طراح چهره‌پردازي به عوامل «ازما بهتران» اضافه شده‌اند.
داستان اين فيلم درباره احسان، روزنامه‌نگاري نيمه روشنفكر است كه تاكنون هر چه نوشته، مورد توجه مردم واقع نشده است تا اين ‌كه سلسله گزارش‌هايي را مي‌نويسد كه كاملا عامه‌پسند و درباره رمالي است. انتشار اين گزارش‌ها اگرچه نام احسان را به عنوان روزنامه‌نگاري موفق سر زبان مي‌اندازد، اما او را دچار دردسرهاي عجيب مي‌كند و ...
عوامل توليد فيلم «از ما بهتران» عبارتند از:
نويسنده، تهيه كننده و كارگردان: مهرداد فريد، دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: علي تهراني، جانشين مديرتوليد: علي اصلاني، مدير فيلمبرداري: بايرام فضلي، تدوين: پيمان خاكسار،صدا بردار:مرتضي اصلان زاده،طراح گريم:محمد رضا قومي، طراح صحنه و لباس: سارا سميعي.

===============================================
نمايش فيلم‌هاي كوتاه «رومن پولانسكي» در جشنواره فيلم كوتاه تهران


خبرگزاري فارس: سه فيلم كوتاه از «رومن پولانسكي» فيلمساز مشهور جهان در جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران نمايش داده مي‌شود.
A0439220.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، اين آثار در بخش جداگانه‌اي با عنوان «مرور فيلم‌هاي مدرسه ملي فيلم، تلويزيون و تئاتر لودز و مدرسه آندره وايدا» در سينما فلسطين نمايش داده مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، فيلم‌هاي «يك قتل»، «دو مرد با يك كمد» و «چراغ» از پولانسكي در اين بخش پيش‌بيني شده است.
بر اساس اين گزارش، 21 عنوان فيلم از آثار منتخب مدرسه ملي فيلم، تلويزيون و تئاتر لودز و مدرسه آندره وايدا براي اين بخش مرور در نظر گرفته شده است.
در كنار رومن پولانسكي، آندره وايدا فيلمساز مشهور لهستاني نيز با فيلم كوتاه «زماني كه خواب هستي» در همين بخش نمايش داده مي‌شود.
اين فيلم‌ها هم‌زمان با جشنواره فيلم كوتاه تهران كه از 20 تا 25 آبان‌ماه در سينما فلسطين و خانه هنرمندان تهران برگزار مي‌شود، به نمايش در مي‌آيد.

=================================================
پطروسيان: بازيگر حرفه‌اي با بازي در فيلم كوتاه، تازه مي‌شود


خبرگزاري فارس: ماهايا پطروسيان با بيان اين كه مهم‌ترين دليل حضور بازيگران حرفه‌اي در فيلم‌هاي كوتاه، علاقه به تجربه‌هاي جديد است، گفت: در فيلم كوتاه مي‌توان نقش‌هاي جديد را تجربه كرد و بازيگر حرفه‌اي با ايفاي نقش در فيلم كوتاه تازه مي‌شود و از نو ساخته خواهد شد.
A0354682.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران، ماهايا پطروسيان بازيگر سينما كه چند سالي است در عرصه ساخت و بازي در فيلم كوتاه نيز فعاليت دارد، ضمن بيان مطلب فوق افزود: هر فيلمسازي، يك سري از مسائل را به عنوان كار مطلوب در ذهن دارد و براي رسيدن به آن تلاش مي‌كند. در اين راستا نياز به اين دارد كه از وسايل كافي استفاده كند و يا از عوامل حرفه‌اي براي كارش كمك بگيرد. زماني كه بودجه كافي نباشد، بخش مهمي از اين مسائل محقق نمي‌شود.
وي افزود: زماني كه فيلم بودجه كافي نداشته باشد و از كيفيت خوبي برخوردار نباشد، در پخش هم دچار مشكل مي‌شود و فاقد آن كيفيت لازم براي اكران در جشنواره‌هاي مختلف خواهد بود.
اين بازيگر يكي از راه‌هاي كمك به نمايش فيلم كوتاه را نمايش آن از تلويزيون دانست و گفت: تلويزيون مي‌تواند برنامه‌هاي ويژه‌اي را به اين موضوع اختصاص دهد تا از اين طريق، مردم با فيلم كوتاه بيشتر آشنايي پيدا كنند.
وي ادامه داد: مدتي بود كه صحبت از نمايش فيلم كوتاه در برخي از سالن‌هاي سينما بود كه مشخص نشد اين برنامه چرا نيمه‌كاره رها شد و به سرانجام نرسيد. نمايش اين فيلم‌ها به صورت مستمر و فراگير در سينماهاي مختلف كشور مي‌تواند كمك بزرگي به فيلم كوتاه باشد.
پطروسيان با ناكامل دانستن چرخه توليد و عرضه فيلم كوتاه بيان داشت: متاسفانه با توجه به مشكلاتي كه براي نمايش فيلم كوتاه وجود دارد، چرخه توليد و عرضه فيلم كوتاه دچار نقصان بزرگي است و رفع مشكل نمايش فيلم كوتاه مي‌تواند به تكميل اين چرخه كمك كند.
اين بازيگر سينما در خصوص علاقه‌اش به ساخت فيلم كوتاه اضافه كرد: توضيح در اين مورد بسيار مفصل است؛ اما اگر بخواهم مانند فيلم كوتاه در اين مورد هم، كوتاه توضيح دهم مهمترين دليلم اين بود كه مي‌خواستم كاري بر اساس فكر و سليقه خود بسازم.
ماهايا پطروسيان با مقايسه فيلمسازي و بازيگري گفت: اگر اين دو را مقايسه كنيم، در بازيگري بيشتر بايد تابع سليقه و ايده فيلمساز يعني كارگردان و تهيه‌كننده بود و آن‌قدر نمي‌توان بر اساس سليقه خود عمل كرد اما ساخت فيلم كوتاه برايم اين شرايط را فراهم كرده است و از همين رو به ادامه اين كار علي‌رغم مشكلاتش علاقه‌مندم.
وي به عنوان يكي از نخستين بازيگران حرفه‌اي كه بازي در فيلم كوتاه را تجربه كرده است، در مورد حضورش در فيلم كوتاه اظهار داشت: سال 1387 در فيلم كوتاهي از شهرام شاه‌حسيني حضور داشتم و در آن زمان اين امر،‌ يك اتفاق نادر در فيلم كوتاه كشورمان بود اما خوشبختانه اين روزها بازيگران حرفه‌اي، بيشتر از گذشته به سوي فيلم كوتاه آمده‌اند.
پطروسيان در ادامه افزود: مهم‌ترين دليل حضور بازيگران حرفه‌اي در فيلم‌هاي كوتاه، علاقه به تجربه‌هاي جديد و انجام كارهاي متفاوت است. چون متاسفانه در كارهاي بلند و حرفه‌اي، نقش‌ها بسيار يك‌شكل و خسته‌كننده شده است و در فيلم كوتاه مي‌توان نقش‌هاي جديد را تجربه كرد و بازيگر حرفه‌اي با ايفاي نقش در فيلم كوتاه تازه مي‌شود و از نو ساخته خواهد شد.
وي كار با كارگردانان جوان را يكي ديگر از انگيزه‌ها در اين زمينه دانست و گفت: بازيگران حرفه‌اي در اين فيلم با جوان‌هاي خلاق و با استعداد كار مي‌كنند؛ كساني كه آينده‌سازان فيلمسازي كشور هستند و اين بسيار به خلاقيت بازيگر كمك مي‌كند.
اين كارگردان فيلم كوتا،ه جشنواره فيلم كوتاه تهران را مهم‌ترين جشنواره فيلم كوتاه حال حاضر ايران دانست و تصريح كرد: براي همه كساني كه فيلم كوتاه مي‌سازند، جشنواره فيلم كوتاه مهم‌ترين جشنوراه است.
وي ادامه داد: اين جشنواره فرصتي است براي اينكه فيلمسازان كوتاه از نقاط مختلف، همديگر را ببينند و در عين حال با فيلمسازان ديگر كشورها و فيلم‌هاي‌شان آشنا شوند. خصوصا در چند سال اخير، اين جشنواره از حيث بين‌المللي نيز وجهه بسيار خوبي پيدا كرده است و در ديگر كشورها به خوبي شناخته شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
زمان اكران فيلم "محاكمه در خيابان"

ايلنا: اكران بيست‌وهفتمين اثر بلند سينمائي مسعود کيميايي با عنوان «محاکمه‌درخيابان» از صبح چهارشنبه 20 آبان در 20 سالن سينما در تهران و30 سالن در شهرستان‌ها آغاز مي‌شود.

«محاكمه‌درخيابان» در تهران در گروه سينمايي استقلال توسط موسسه سينمايي فيلميران پخش و بنابر گفته كارشناسان و منتقدان نقطه‌عطفي در اكران 88 رقم خواهد زد.

«محاكمه‌درخيابان» توسط تورج‌منصوري فيلمبرداري شده و سياه و سفيد به نمايش درخواهدآمد. محمدرضا فروتن، نيكي كريمي، حامد بهداد، پولاد كيميايي، حميد‌رضا افشار، شبنم درويش، شقايق فراهاني، نگار فروزنده، محمد مؤيد، اكبر معززي و علي‌اصغر طبسي از بازيگران اين فيلم هستند.

همچنین در 22‌آبان، براي اولين بار مراسم فرش‌قرمز براي افتتاح«محاكمه‌درخيابان» در سينما‌ ناهيد واقع در خيابان17 شهريور، دروازه دولاب برپا خواهد شد. در اين برنامه که با حضور جمعي از هنرمندان و ستارگان سينما و موسيقي ايران برگزار مي‌شود، ابتدا کارگردان عوامل و ستاره‌هاي فيلم «محاکمه در خيابان» با عبور از فرش قرمز با علاقه‌مندان و مهمانان مراسم ديدار خواهند کرد. در بخش‌ ديگري از برنامه در غرفه‌ها و مکان‌هاي از پيش تعيين شده در محوطه محل برگزاري برنامه و سالن نمايش امکان گفت‌وگو و عکس گرفتن با عوامل فيلم فراهم شده است .سه ترانه از سه فيلم «حکم»،«رئيس» و «محاکمه در خيابان» با صداي رضا يزداني در اين مراسم اجرا خواهد‌شد.

مراسم فرش‌قرمز«محاكمه‌درخيابان» به همت سايت سينماي ما و با همکاري کارگاه آزاد فيلم، موسسه فيلميران و موسسه سينما شهر برگزار مي‌شود.

محاكمه در خيابان ماجراي پسر جواني است كه در روز عروسي‌اش از دوستی مي‌شنود كه عروس قبل از او روابطي با مردي متاهل داشته است. جوان 3 ساعت وقت دارد تا در شهر پر از اتومبيل ساعات عصر را بگردد تا در اين تهران بزرگ مرد را پيدا كند تا مطمئن شود... فيلم در همين 3 ساعت مي‌گذرد. جوان يك اتومبيل گل زده قرض گرفته دارد، يك كت و شلوار دامادي و يك چاقو...كار به كجا خواهد رسيد؟»

مسعود كيميایي فیلم محاكمه در ‌خيابان را دوست دارد و معتقد است كه فيلم سایه هایی از سینمای گذشته اثر را نمایش می دهد.

فيلم سينمايي «محاكمه در خيابان» از چهارشنبه در سینماهای استقلال، آزادی، فرهنگ، اریکه ایرانیان، پردیس ملت، ایران، عصرجدید، پردیس زندگی، سپیده، گلریز، موزه سینما، شاهد، نیاوران، مرکزی، بلوار، پارس، جی، کانون قدس، پردیس تماشا و ... اكران مي‌شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تماشاگران هندي به ديدار چهار بازيگر باليوود مي‌روند


خبرگزاري فارس: تماشاگران سينما در كشور هند خود را آماده مي‌كنند تا در يك فاصله زماني كوتاه، شاهد رقابت فيلم‌هاي چهار بازيگر بزرگ سينماي باليوود باشند.
A0748522.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اين رقابت‌ها با فيلمي از «عامرخان» شروع شده و با نمايش كارهاي جديد «هريتيك روشن»، «سلمان خان» و «شاهرخ‌خان» ادامه پيدا مي‌كند.
رسانه‌هاي گروهي هند از اين دور رقابت‌ها با عنوان برخورد تايتان‌ها اسم مي‌برند و مي‌گويند بازيگران سرشناس سينماي هند رقابت سختي با يكديگر خواهند داشت.
اين رقابت‌ها با فيلم «سه احمق» در روز 26 دسامبر شروع مي‌شود. اين فيلم حال و هوايي كمدي دارد و «كارينا كاپور» در آن با عامرخان همبازي است.
فيلم قبلي عامرخان «گاجيني» در هفته پاياني سال گذشته ميلادي اكران عمومي شد و با فروش بسيار بالاي خود، لقب موفق‌ترين فيلم سينمايي سال 2008 هند را از آن خود كرد.
براي «سه احمق» هم فروش مشابهي پيش‌بيني مي‌شود.
«بادبادك» كه شانزدهم ژانويه اكران عمومي مي‌شود، كار جديد هريتيك روشن است.
اين فيلم اجتماعي و جوان پسند، ‌اولين فيلم روشن در يك سال و نيم اخير است كه به روي پرده سينماها مي‌رود.
فيلم قبلي او «جودا و اكبر» اوايل تابستان سال قبل به نمايش عمومي درآمد و از سوي بسياري از مراسم‌هاي هنري هند جايزه بهترين فيلم سال را گرفت. روشن هم براي اين فيلم، جايزه بهترين بازيگر مرد سال سينماي هند را دريافت كرد.
«سلمان خان» فيلم جديد خود «وير» را 29 ژانويه در هند اكران عمومي مي‌كند. اين فيلم هم مثل كارهاي قبلي خان، حال و هوايي اكشن و ماجراجويانه دارد.
اين بازيگر طي چند هفته اخير فيلم‌هاي «تحت تعقيب» و «من و خانم كانا» را روي پرده سينماها داشته و در بين چهار بازيگر مطرح سينماي هند، تنها كسي است كه در يك فاصله كوتاه زماني، چند فيلم سينمايي را روي پرده سينماهاي هند داشته است.
پايان بخش رقابت تايتان‌هاي سينماي هند، شاهرخ است كه از سوي رسانه‌هاي گروهي هند لقب خان بزرگ و اول باليوود را گرفته است.
«نام من خان است» درام خانوادگي و جوان پسند اين بازيگر، روز 13 فوريه در هند و 40 كشور جهان اكران عمومي مي‌شود.
فيلم را «كارن جوهر» تهيه كننده و كارگردان جوان و موفق هندي ساخته است و خان براي ششمين بار در آن با «كاجول» همبازي شده است.
تحليل‌گران اقتصادي سينماي هند براي هر چهار فيلم پيش‌بيني يك فروش بالا مي‌كنند. سؤالي كه ‌آنها مطرح مي‌كنند اين است كه كداميك از آنها در گيشه نمايش، موفق‌تر از بقيه خواهد بود.

====================================================
كامبوزيا پرتوي: زبان سينما و ادبيات در ايران متفاوت است


خبرگزاري فارس: خبرگزاري فارس: مراسم رونمايي كتاب «چهار چهارشنبه و يك كلاه‌گيس» عصر شنبه در خانه هنرمندان ايران با حضور جواد طوسي، كامبوزيا پرتوي، مهدي يزداني‌خرم و بهاره رهنما برگزار شد.
A0448527.jpg


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس اين مراسم كه قرار بود ساعت 6 بعدازظهر روز شنبه برگزار شود، به دليل برخي تغييرات در سالن خانه هنرمندان ساعت 4 عصر البته با تأخير 45 دقيقه‌اي آغاز شد.
در اين مراسم،‌ نيلوفر لاري‌پور شاعر با بيان سخناني در زمينه اين كتاب مراسم را آغاز كرد و در ابتداي اين رونمايي، مهدي يزداني‌خرم ويراستار كتاب «چهار چهارشنبه و يك كلاه‌گيس»، پديده رايج در سينماي امروز را روي‌آوردن بازيگران سينما به مسائل ادبي دانست و افزود: متأسفانه در بين برخي از بازيگران به اشتباه ديده مي‌شود كه براي ايجاد يك نوع روشنفكري در كار خود به ادبيات و يا ديگر هنرها روي آورده و از اعتبار سينمايي خود در جذب منابع بهره مي‌برند اما كتاب بهاره رهنما سعي داشت كه به بيان داستان بپردازد، من در طول كار نيز شاهد تغييرات مكرر اين مجموعه بوده‌ام و بعضي از داستان‌هاي اين كتاب در طول كار تغيير مي‌كرد. به نظر من سؤاستفاده از شهرت در اين اثر، به‌ هيچ‌وجه وجود نداشت.
در ادامه اين مراسم، كامبوزيا پرتوي فيلمنامه‌نويس و كارگردان سينما، فيلمنامه‌نويسي و كارگرداني در ايران را دو مقوله جدا دانست و اظهار داشت: طي سال‌هاي اخير سعي داشتم كه با استفاده از شغلم، حرفم را به زبان بياورم. به نظرم كتاب يعني انديشيدن اما زماني كه كتاب در سينما تبديل به سرمايه مي‌شود، ارزش انديشه از آن سلب مي‌‌شود.
وي ادامه داد: در سينما ما شاهد معدود آثار اقتباسي هستيم كه بدون اين كه تبديل به سرمايه در سينما شوند، با بارور بودن يك انديشه به يك اثر تبديل مي‌شود.
پرتوي در ادامه تأكيد كرد: حاكم بودن شرايط اينچنيني در سينما، سبب بي‌سوادي سينما مي‌شود و زبان سينما و ادبيات ما را از يكديگر جدا مي‌كند.
وي در ادامه افزود: متأسفانه در ايران زماني كه كارگردانان اقدام به ساخت يك اثر ادبي مي‌كنند، زبان و انديشه اثر ادبي را تبديل به انديشه و زبان خود مي‌كنند و به اين ترتيب، تأثير ادبي اثر را از بين مي‌برند و به همين دليل، ما شاهد تعداد اندكي آثار سينمايي هستيم كه انديشه ادبي خود را حفظ كردند. اين در حالي است كه در خارج از ايران ادبيات و سينما از يكديگر جدا نيستند و تأثير متقابلي را بر روي يكديگر ايجاد مي‌كنند.
در ادامه اين مراسم، بهاره رهنما نويسنده كتاب «چهار چهارشنبه و يك كلاه‌گيس» اين مجموعه داستاني را حاصل سال‌ها نگارش دانست و افزود: نگارش اين مجموعه طي چند ماه صورت نگرفت بلكه داستان‌هاي موجود در اين مجموعه حاصل 20 سال فعاليتم است كه به صورت پراكنده نگارش شده بود البته بعضي از داستان‌هاي اين كتاب در مجلات و روزنامه‌هاي مختلف به چاپ رسيده بود اما حال به صورت يك مجموعه واحد در قالب يك كتاب به چاپ رسيده است.
رهنما در ادامه تأكيد كرد: در نگارش و چاپ اين كتاب به هيچ‌وجه سعي نداشتم از اعتبار سينمايي خود براي فروش اثرم استفاده كنم بلكه طي سالهاي فعاليتم همواره بر روي مقوله نگارش تأكيد داشتم و چه بسا گاهي نگارش براي من اهميتي، بيش از سينما داشته است.
وي بازيگري در ايران را فارغ از انديشه دانست و اظهار كرد: بازيگري در ايران انديشه نمي‌آورد و ما به هيچ‌وجه انديشه ادبيات را در سينما پيدا نمي‌كنيم اما در ادبيات به دليل فرديت موضوع، انديشه حاكم است.
رهنما در ادامه اين مجموعه داستاني را فارغ از هرگونه سوگيري‌هاي فمنيستي دانست و افزود: در نگارش اين مجموعه سعي داشتم تنها به اتفاقات اطرافم خارج از بيان ديدگاه نگاه كنم.
جواد طوسي منتقد سينما نيز كتاب مذكور را يك نوع ديدگاه واقع‌بينانه به زمان معاصر دانست و بيان كرد:‌ نويسنده اين كتاب با يك ذهن ماليخوليايي كه نه تأكيد بر رئاليسم اجتماعي و سورئال دارد تنها با ايجاد تناقض و پارادوكس كه برگرفته از جامعه عجيب پيرامون ما است سعي در نگارش اين مجموعه داشته است.
طوسي در ادامه تأكيد داشت: عدم پيوند عميق بين سينما و ادبيات در ايران هميشه وجود داشته و تنها در تعداد آثار معدود و خاص ما شاهد پيوند اين دو مقوله هستيم.
وي ادامه داد: داستان‌هاي موجود در اين كتاب بسيار كوتاه هستند و قابليت تبديل شدن به يك فيلم را ندارند اما اين داستان‌ها را مي‌توان سكانس‌هاي مختلف يك فيلم دانست.
در انتهاي اين مراسم، بهاره رهنما خبر از انتشار مجموعه داستاني «امضاء عاشق» و رمان «هوا هوايي شدن» را داد.

============================================================

برگزيدگان سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد معرفي شدند


خبرگزاري فارس: خبرگزاري فارس: سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد و هفتمين جشنواره دانش‌آموزان فيلمساز امشب طي مراسمي در تالار وحدت با معرفي آثار برگزيده به كار خود پايان داد.



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين مراسم كه با حضور سيدرمضان محسن‌پور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و جواد شمقدري معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، بيانيه هيئت داوران در بخش‌هاي مختلف قرائت و نتايج آن به شرح زير اعلام شد:
در گروه فيلم‌هاي بلند داستاني جايزه تنديس زرين جشنواره به فيلم «پنالتي» ساخته «انسيه شاه‌حسيني» از ايران، تنديس سيمين به «قورباغه و وزغ‌ها» از فنلاند، ديپلم افتخار به «زماني براي دوست داشتن» ساخته «ابراهيم فروزش» از ايران و جايزه ويژه هيئت داوران به «هاپت» از كشور آلمان اهدا شد.
در بخش فيلم‌هاي كوتاه داستاني، تنديس زرين به «آواي شامگاهي» از آلمان، تنديس سيمين به «ماهي‌گيري» از انگليس، ديپلم افتخار به «آنتوان منزوي» از سوئد و جايزه ويژه هيئت داوران نيز به «آلزايمر» ساخته «اميرحسين ترابي» از ايران تعلق گرفت.
به گزارش فارس، در گروه فيلم‌هاي مستند آموزشي فيلم «اسماعيلي كه آمد» كاري از «فرشاد احمدي‌دستگردي» از ايران موفق به دريافت تنديس زرين شد و تنديس سيمين به فيلم «من HIV مثبت هستم» ساخته «كيوان فهيمي» از ايران و جايزه ويژه هيئت داوران به «جور ديگر ديدن» اثر «رضا مجلسي» از ايران اهدا شد.
جايزه تنديس زرين جشنواره در بخش فيلم‌هاي مستند به «پيتر پير» از روسيه، تنديس سيمين به «اتاق صعود» كاري از «رضا فرهمند» از ايران، ديپلم افتخار به «هشدار حيوانات/ آلودگي هوا» از آلمان و جايزه ويژه هيئت داوران به «تات و تارد» از سوئد تعلق گرفت.
در گروه دانش‌آموزان فيلمساز، جايزه تنديس زرين در بخش انيميشن به «مگر اينكه ما» از انگليس، ديپلم افتخار در بخش داستاني به «زهرا» اثر «سميرا رحيمي» از ايران، ديپلم افتخار در بخش مستند به «مليله كاري» فيلمي از «داريوش محمدي» از ايران، ديپلم افتخار در بخش انيميشن به «پسر مامان» از انگليس و لوح تقدير به فيلم‌هاي «بار ديگر» از «حميد پيرزادي» و «جزيره» اثر «پارسا رحمتي» از ايران اهدا شد.
در گروه فرهنگيان فيلمساز نيز تنديس زرين جشنواره به «سرزمين سرد» از «شهريار پورسيديان» و ديپلم افتخار به فيلم «ذغال» اثر «محمدحسين پاكباز» تعلق گرفت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مركز گسترش سينماي مستند از توليد مستندهاي آموزشي حمايت مي‌كند


خبرگزاري فارس: معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي تلاش مي‌كنيم بخش مهمي از توليدات فيلم‌هاي مستند را به حوزه فيلم‌هاي مستند آموزشي اختصاص بدهيم.



به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، جواد شمقدري در مراسم اختتاميه سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد، گفت: به دليل اين كه دو مستند آموزشي ساختم، در اين رابطه صحبت مي‌كنم. اولين ويژگي فيلم آموزشي اين است كه فرصتي براي تبادل آموزش فراهم مي‌كند. فيلم آموزشي مي‌تواند محلي در مسير عدالت در حوزه فراگيري علم و دانش باشد.
وي در ادامه اظهار داشت:‌ به دليل اين كه ملتي هستيم كه دو بار در تمدن‌سازي دنيا شركت داشتيم و در آستانه سومين تمدن‌سازي هستيم، فيلم آموزشي مي‌تواند در اين زمينه كار كند.
شمقدري با اشاره به جمله معروف «علم بهتر است يا ثروت»، بيان داشت: فيلم آموزشي و هنر مي‌تواند تعريف زيبايي از علم و دانش ارائه بدهد. علوم مي‌توانند جهت‌گيري‌هاي مختلفي داشته باشند و فيلم آموزشي مي‌تواند جهت‌گيري علوم را ترسيم كند.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه تصريح كرد: علمي كه در اسلام بارها بر آن تاكيد شده، علوم متعالي است و اگر روا باشد بايد براي به دست آوردن آن به چين هم رفت و آن را به دست آورد.
وي اضافه كرد: تربيت نيرو و آدم نكته آخر و مهم‌ترين رسالت فيلم آموزشي است. ما با فيلم آموزشي، مخاطبان خود را در مقابل تصوير قرار مي‌دهيم و اجازه مي‌دهيم از طريق ديدن به معارفي دست پيدا كنند. در فرهنگ اسلامي، رويكرد مشاهده و ديدن، آغاز شناختي بزرگ است. در قرآن به مشاهده به زمين و آسمان سفارش شده است و اين مشاهده مقدمه‌اي براي رسيدن به حقيقتي فراتر از عالم محسوسات است.
شمقدري تصريح كرد: فيلمسازي كه فيلم آموزشي مي‌سازد، بايد مواظب باشد كه ذهن مخاطب در برابر تصوير، تسليم نشود. در واقع نبايد ذهن مخاطب تنبل شود و قدرت حلاجي گرفتن از او گرفته شود. همچان كه در قرآن، سفارش به ديدن براي شروع به‌كارگيري از ذهن شده است؛ البته اين امر در حوزه كتاب و تئاتر وجود ندارد و درخصوص سينما صادق است. بايد مواظب مشكلاتي كه در اين زمينه وجد دارد، باشيم كه البته براي اين مشكلات، راه حل‌هايي هم وجود دارد.
وي در ادامه پيشنهاد كرد: فيلم آموزشي بايد ساختاري متفاوت نسبت به فيلم‌هاي داستاني و مستند داشته باشد؛ البته اين امر به موضوع فيلم و تبحر فيلمساز برمي‌گردد. نمونه آن در زمينه آموزش زبان انگليسي از طريق فيلم‌ است. بايد در حوزه‌هاي ديگر هم، قالب‌هاي جديد ارائه شود.
به گزارش فارس، جواد شمقدري در ادامه افزود: فيلم آموزشي نبايد به عنوان ابزار كمك آموزشي ديده شود و بايد نقش اصلي در آموزش را معلم و مربي ايفا كند. نفس گرم معلم و شاگرد عامل اصلي آموزش است. در قرآن هم توصيه‌هاي زيادي در اين زمينه شده است. در چنين شرايطي فيلم آموزشي مي‌تواند موفق باشد.
وي در پايان وعده داد: در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي تلاش مي‌كنيم بخش مهمي از توليدات فيلم‌هاي مستند را به حوزه فيلم‌هاي مستند آموزشي اختصاص بدهيم. وزارت آموزش و پرورش هم اگر سوژه‌اي در اين زمينه دارد، مي‌توانيم استفاده كنيم و سعي مي‌كنيم اين حوزه را توسعه بدهيم.

=========================================================تبعيت كوركورانه از سينماگران سرشناس كيفيت آثار را پايين آورده است


خبرگزاري فارس: در بخشي از بيانيه هيأت داوران سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد خطاب به برخي از فيلمسازان آمده است: اصرار برخي از فيلمسازان در تبعيت كوركورانه از تجارب و دستاوردهاي فني سينماگران سرشناس و برجسته، باعث نزول آثار آنان در سطح يك اثر تقليدي غيرهنرمندانه شده است.
A0761551.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، متن اين بيانيه به اين شرح است:
سي‌ و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد در شرايطي به كار خود پايان مي‌دهد كه متأسفانه همچنان در گوشه و كنار اين كره خاكي، خيل كثيري از هم‌نوعان ما در آتش فقر، جهل و بي‌عدالتي مي‌سوزند.
به راستي در روزگاري كه مي‌بينيم برخلاف آنچه انتظار مي‌رفت، دسترسي انسان به فناوري‌هاي پيشرفته، زندگي توأم با سعادت و بهروزي را براي وي به ارمغان آورد، هر روز نظاره‌گر مصائب جديدتري براي او هستيم، چگونه مي‌توان اندوه خود را ابراز ننمود و مهر سكوت بر لب زد؟!
و وااسفا كه انسان به همان اندازه كه به اعماق ريزترين ذرات عالم تا عظيم‌ترين كهكشان‌ها راه مي‌يابد، از خود و نيازهاي معنوي خود دور و دورتر مي‌شود؟!
و اگر چنين نيست، پس اين همه معضلات و فجايع همچون جنگ و خونريزي و فريب در جاي جاي دنيا كنوني چرا؟!
لذا اگر با ما در اين زمينه هم رأي باشيد كه صرف برخورداري از پيشرفته‌ترين تجهيزات و فناوري‌‌هاي محيرالعقول، الزاماً متضمن‌ برپايي جامعه ايده‌آل بشري نخواهد بود. بدون ترديد با ما در اين نظرگاه نيز هم‌عقيده خواهيد بود كه تدبير كار را بايد در امر ديگري جست‌وجو كرد. تحول بخشيدن به انسان در سه وجه زيستي، رواني و اجتماعي (Bio- psycho- social).
و از آنجا كه اين فرايند محقق نمي‌شود مگر از طريق ارتقا بخشيدن به سطح آگاهي و معرفت وي، سخت‌ بر اين باور هستيم كه بدون اين مهم، انتظار كمترين دگرگوني و تحولي در جامعه بشري خيالي خام بيش نخواهد بود.
علي‌هذا، ضروري است تا اين دغدغه خود را با صدايي رسا فرياد زنيم. آگاهي، آگاهي و باز هم آگاهي!
و مگر نه رشد به منزله اعتلا بخشيدن به انسان و جامعه بشري از طريق ارتقاي سطح دانش و آگاهي او است؟!
از اين رو، هيأت‌هاي داوري جشنواره رشد مفتخرند تا ضمن ارج نهادن به فيلمسازاني كه تمامي سعي و مجاهدت خويش را در اين مسير به كار گرفته‌اند، با بسترسازي مناسب، ديگر فيلمسازان را نيز براي ورود به اين عرصه خطير، ترغيب و تشويق نمايند.
با چنين رويكردي، پنج هيأت داوري جشنواره متشكل از بخش‌هاي مستند، دانش‌آموزي، انيميشن، داستاني كوتاه و فيلم‌هاي بلند، به طرح نقطه‌نظرات و ديدگاه‌هاي خود نسبت به مجموعه آثار ارائه شده به جشنواره مي‌پردازند:
اگر چه پاره‌اي از فيلم‌هاي شركت‌كننده در جشنواره، سينمايي بالنده و رو به رشد را در آينده نويد مي‌دهند، اما وجود برخي ضعف‌ها، موجبات چند نگراني عمده را فراهم نموده است.
نخست اين كه برخي از فيلم‌ها با پيامي انساني آغاز مي‌شوند اما مـتأسفانه بدون پرداخت دراماتيك منسجم به انتها مي‌رسند كه اين كاستي، كليت ساختار فيلم را بر شالوده‌‌اي سست و فاقد جذابيت بنا نهاده است. نگراني ديگر، فاصله گرفتن برخي فيلمسازان از تعمق در نيازها و دغدغه‌هاي كنوني جامعه بشري است كه به گمان ما ريشه‌اش را مي‌بايست در اين بحران اجتماعي يافت كه مشكلات و روزمرگي‌هاي زندگي، مجال انديشيدن را از آنان سلب نموده است.
از ديگر سو، اصرار برخي ديگر از فيلمسازان در تبعيت كوركورانه از تجارب و دستاوردهاي فني سينماگران سرشناس و برجسته، باعث نزول آثار آنان در سطح يك اثر تقليدي غير هنرمندانه شده است. از اين رو، ما صميمانه به اين فيلمسازان پرتلاش توصيه مي‌كنيم كه ضمن تعمق بخشيدن به محتواي آثار خود، با پرهيز از هرگونه ترفندهاي تكنيكي كه شائبه تقليد از ديگران در آن‌ها مشهود باشد و با اتكا به خلاقيت و نوآوري خود مانع از مخدوش شدن بداعت اثر خود شوند.
در خاتمه، شايسته است يادآور شويم كه به رغم كاستي‌هاي فوق، حضور تعداد قابل توجهي از آثار شاخص با توانمندي‌هاي هنري و تكنيكي، با تصاوير چشم‌‌نواز و پيام‌هاي مؤثر و جان‌مايه گرفته از نگاه‌هاي بديع، موجب دلگرمي و اميدواري است.
به اميد آينده‌اي هرچه شكوفاتر.
هيئت داوران سي‌ و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد
شنبه 16 آبان 1388 تهران

===============================================
جشنواره سي‌ونهم فيلم رشد با 150 هزار نفر ساعت كار برگزار شد


خبرگزاري فارس: دبير سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد گفت: برنامه‌ريزي و اجراي جشنواره سي‌ونهم در قالب 20 كميته مشتمل بر 150 همكار و 150 هزار نفر ساعت كار انجام شد.
A0761551.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، حميدرضا كفاش دبير سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد در مراسم اختتاميه اين جشنواره گفت: خداي متعال را سپاس كه برگ زرين ديگري را در صحيفه افتخارات آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي با برگزاري سي‌و‌نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم رشد بنا نهاد.
وي افزود: اولين جشنواره سينمايي كشورمان هر روز به مرز كمال و پختگي، چهلمين دوره برگزاري، نزديك‌تر مي‌شود. امروز همگان با رويت دستاوردها و آثار ماندگار جشنواره بين‌المللي فيلم رشد به وضوح ديده و شنيده‌اند كه اين جشنواره به عنوان اصلي‌ترين پيوند فيلم و عرصه آموزش يك حركت و فعاليت تجملاتي و زينتي براي مدرسه و آموزش و پرورش نيست، بلكه زمينه‌ساز يكي از ضروري‌ترين رسانه‌هاي آموزشي براي ماست.
كفاش بيان داشت: تعليم و تربيت، پرورش روح و جان، تعميق انديشه‌ورزي و نوآوري، ايجاد خداباوري و ترسيم و درك زيبايي‌هاي محيط پيرامون و يادآوري انسانيت، شرافت و فضيلت‌هاي انساني از مهم‌ترين كليد واژه‌هاي زندگاني است، آيا بدون استفاده از رسانه‌هاي تصويري و فيلم آموزشي مي‌توان اين اهداف و آرمان‌ها را محقق ساخت؟
حضور خلاق و سازنده معلمان و دانش‌آموزان فيلمساز نيز كه صرفاً مصرف‌كننده نبوده و به آفرينش‌هاي ماندگار در عرصه فيلم آموزشي اهتمام نموده‌اند نيز گواه اين مدعاست.
دبير سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد درخصوص نكات برجسته جشنواره اضافه كرد: با ارسال بيش از 15 هزار فراخوان به زبان‌هاي مختلف براي فيلمسازان و هنرمندان سراسر جهان و بنگاه‌هاي توليدكننده فيلم آموزشي و استفاده از ظرفيت تمامي پايگاه‌هاي اطلاعاتي مرتبط جشنواره 39 در فرودين ماه 88 كليد خورد. برنامه‌ريزي و اجراي جشنواره 39 در قالب 20 كميته بالغ بر 150 همكار و 150 هزار نفر ساعت كار انجام شد.
وي اظهار داشت: 1215 فيلم توسط هيئت انتخاب با صرف وقت 2800 نفر ساعت دقيقاً مشاهده و 261 فيلم به مرحله مسابقه و جنبي راه يافت همچنين در طول هفته برگزاري 261 فيلم در 12 سالن سينمايي و 2 سالن دانشگاهي در قريب به 500 سانس به نمايش درآمد كه قريب به 100 هزار نفر دانش‌آموز (از 650 مدرسه) كارشناس، دانشجو، معلم و اوليا و مربيان از آن ديدن كردند.
كفاش ادامه داد: به منظور بهره‌برداري علمي و هنري از جشنواره، علاوه بر نمايش فيلم، 9 ميزگرد تخصصي تلويزيوني و 5 نشست علمي پيرامون فيلم آموزشي و تربيتي با حضور گسترده مسئولان، برنامه‌ريزان هنرمندان و كارشناسان مرتبط، فرهنگيان و دانش‌آموزان فيلمساز برگزار شد كه علاوه بر ضبط تلويزيوني برنامه‌ها قريب به 2 هزار نفر در آن حضور فعال داشتند.
وي در ادامه گفت: برنامه و ابعاد مختلف جشنواره 39، مجموعاً بيش از 500 دقيقه از شبكه‌هاي مختلف سيماي جمهوري اسلامي ايران (داخل و خارج از كشور) و بيش از 500 دقيقه از شبكه‌هاي مختلف صداي جمهوري اسلامي ايران پخش شد. واحد سيار راديو ايران (گروه دانش) در سينما فلسطين در طول هفته برگزاري با پخش مستقيم برنامه (45 دقيقه در هر روز) مستقر شد همچنين برگزاري نشست خبري با حضور بيش از 73 نفر خبرنگاران داخلي و خارجي و درج بيش از 1000 قطعه خبر و 21 مقاله و 74 مصاحبه در بيش از 50 خبرگزاري، روزنامه، هفته‌نامه و مجلات درج شد.
دبير سي‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد افزود: پيام‌ها و نماهنگ‌هاي تبليغاتي جشنواره با حمايت ويژه رياست محترم سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي و دستور رياست محترم صداوسيما به صورت رايگان در شبكه‌هاي مختلف صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران و 750 دقيقه در تلويزيون‌هاي شهري تهران پخش گرديد همچنين در اين جشنواره 25 وزارتخانه، نهاد و سازمان مشاركت معنوي و مادي كرده و چندين مورد از آن‌ها با تشكيل هيأت داوري ويژه، فيلم‌هايي را انتخاب و درخواست تقدير كردند.
وي در پايان درخصوص اولين‌هاي جشنواره سي‌ونهم اظهار داشت: باز توليد 500 دقيقه از فيلم‌هاي موجود در آرشيو جشنواره براي ارسال به مناطق آموزش و پرورش كشور در راستاي تحقق سياست بسته آموزشي، آماده‌سازي و توليد پنج كتاب علمي پيرامون فيلم آموزشي و تربيتي، راه‌اندازي سايت تخصصي ويژه جشنواره سي‌ونهم، بخش ويژه مروري بر آثار دو فيلم‌ساز كشور محمدرضا وطن‌دوست و جعفر نورمحمدي، اعلام فراخوان چهلمين دوره جشنواره در كتاب جشنواره سي‌ونهم با نگاه ويژه به تاريخ و تمدن اسلامي و خليج فارس، اختصاص 42 سانس ويژه با 19 موضوع علمي ويژه كارشناسان و متخصصان تعليم و تربيت، استفاده بهينه از جوانان فيلمساز در بخش‌هاي مختلف جشنواره با تشكيل كميته و اتاق فكر جوانان، تهيه نرم‌افزار ويژه از مجموعه برنامه‌هاي جشنواره از آغاز تا انتها براي تقديم به فيلمسازان شركت‌كننده در جشنواره، كارشناسان و دست‌اندركاران عرصه تعليم و تربيت و تشكيل كميته علمي مستمر براي جشنواره به منظور برنامه‌ريزي‌هاي آتي با حضور اساتيد و هنرمندان برجسته كشور از اولين‌هاي جشنواره سي‌ونهم فيلم رشد بود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هيچ‌كس حاضر نشد قبر بالاي سر «مونرو» را بخرد


خبرگزاري فارس: برنامه حراج قبري كه در قسمت مردگان هاليوودي و بالاي قبر مريلين مونرو بازيگر آمريكايي قرار دارد، بدون خريدار و پيشنهاد خاصي به پايان رسيد.
A0546944.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، تلاش براي حراج يك قبر در بالاي آرامگاه مريلين مونرو از ماه‌ها پيش آغاز شده بود.
اما رسانه‌هاي آمريكا گزارش داده‌اند كه برنامه حراجي بدون هيچ پيشنهاد خاصي به پايان رسيده است.
هيچ كس حاضر نشده براي خريد قبري در بالاي قبر مونرو مبلغ در نظر گرفته شده را كه 500 هزار دلار بوده پرداخت كند.
پيش از اين در ماه آگوست نيز يك جلسه براي حراج اين قبر برگزار شده بود كه با شكست همراه بود.
در دور نخست اين حراجي يك ژاپني پيشنهاد 4.6 ميليون دلاري خود را براي خريد اين قبر پس گرفته بود.
مرگ مونرو به سال 1962 برمي‌گردد و اصرار بر حراج قبر بالاي قبر اين بازيگر آمريكايي را يك زن بيوه كه به صورت ارث از همسرش به او رسيده، از چند ماه پيش، مطرح و دنبال كرده است.
شوهر اين زن بيوه اين قبر را از جو ديماگيو، شوهر مريلين مونرو گرفته است.
شوهر مونرو بعد از جدايي از همسرش دوست نداشت كه دنياي پس از مرگ را در كنار او باشد و به همين دليل اين قبر را به شوهر اين زن بيوه داد!
قطعه‌اي كه «مونرو» در آن دفن است، به قطعه مردگان سينماي هاليوود شهره است.

====================================================

دنياي تصوير - 184
خبرگزاري فارس: شماره 184 ماهنامه سينمايي «دنياي تصوير» منتشر شد.


در شماره اين ماه «دنياي تصوير» مطالب متنوعي مانند: دونيرو عليه دي كاپريو، هنر سير و سفر در سينما، هري پاتر نبودن برام خيلي عجيبه
(گفت‌وگو با دانيل ردكليف)، 100 فيلم پرفروش تاريخ سينماي جهان، سايه روشن‌هاي صحنه (گفت‌وگو با ليلا حاتمي)، اين همه نقش عجب بر صفحه‌ي پرگار داشت! ‌(70 نقش ماندگار سينماي بعد از انقلاب ايران)، تبليغات سينمايي- سينماي تبليغاتي (گوبلز و سينما)، در خانه اگر كس است، يك حرف بس است (بازخواني بحران روابط زن و مرد ايراني در 4 فيلم سينماي ايران) را در خود دارد.
همچنين معرفي و بررسي فيلم‌هاي روز سينماي جهان مانند يتيم، جنگجوي خياباني: افسانه‌ي چون - لي، سرنوشت نهايي 4، اراذل بي‌آبرو و بيگانه‌ها در اتاق زير شيرواني، هالووين 2، 12 دور، فتح ووداستاك، پانيو، همسر مسافر زمان، سرباز جو: خيزش كبرا، حقيقت زشت، منطقه‌ي 9 با سرعت به طرف ويچ مانتين، آدم‌هاي بامزه، جولي و جوليا ،آخرين خانه در سمت چپ، جي فورس، نيم وجبي‌ها و ... در اين شماره از مجله «دنياي تصوير»به چشم مي‌خورد.
دنياي تصوير با قيمت 2500 تومان منتشر شده است.

====================================================

جشنواره فيلم فجر، امسال دو نيمه‌اي برگزار نمي‌شود


خبرگزاري فارس: جشنواره فيلم فجر، امسال دو نيمه‌اي برگزار نمي‌شود و طبق روال اسبق، نمايش فيلم‌هاي ايراني و خارجي در آن به صورت يكپارچه در طول 10 روز صورت خواهد گرفت.
A0623892.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، امسال برگزار كنندگان جشنواره فجر تصميم گرفتند اين جشنواره را مانند روال قديمي برگزاري اين جشنواره آن را در يك قسمت برگزار كنند.
بنا بر اين گزارش، در يكي دو سال گذشته و در زمان برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم فجر شاهد اين بوديم كه جشنواره در دو قسمت بين‌المللي و داخلي برگزار شد كه بخش بين‌المللي در نيمه اول جشنواره و بخش داخلي در نيمه دوم جشنواره پذيراي علاقمندان به سينما شد.
مهم‌ترين دليل اين عنوان از طرف دبير وقت جشنواره فيلم فجر، تفكيك‌ بهتر ميان آثار سينمايي ايراني و خارجي و عدم تداخل جشنواره فيلم فجر با جشنواره فيلم برلين بود، ضمن آن كه ارزيابي مسئولان جشنواره در يكي دو سال پيش اين بوده كه نيمه دوم جشنواره فيلم فجر با شروع جشنواره برلين هم‌زمان مي‌شود و با روال اسبق، فرصتي براي حضور ميهمانان معتبر به تهران پيش نمي‌آمد...
بنا بر اين گزارش، دو نيمه‌اي شدن جشنواره در سال‌هاي گذشته انتقاداتي را (به ويژه از سوي مديران فعلي سينمايي) به همراه داشت چرا كه اينان معتقد بودند جشنواره فيلم فجر، در راستاي جشن‌هاي دهه انقلاب بايد ارزيابي شود و دو نيمه‌اي شدن آن از رونق برپايي جشنواره و استقبال عمومي در ده روز جشنواره مي‌كاهد.
در سال جاري با توجه به تغيير زمان جشنواره و برگزاري آن در فاصله 5 تا 15 بهمن‌ماه با هدف تكريم اربعين و ايام پاياني ماه صفر، دبير امسال جشنواره فيلم فجر تصميم گرفت جشنواره در بازگشت به روال سال‌هاي قبل (از نظر شيوه برگزاري) به صورت يكپارچه برگزار شود و آن طور كه دست‌اندركاران جشنواره تأييد كرده‌اند در برنامه‌ريزي جديد، فيلم‌هاي خارجي طي روال اسبق، در طول 10 روز برپايي جشنواره در برنامه گنجانده خواهد شد اما در پايان، جشنواره دو اختتاميه بين‌المللي و ملي خواهد داشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سعيد شهرام موسيقي «سايه وحشت» را در آمريكا ساخت


خبرگزاري فارس: سعيد شهرام ساخت موسيقي فيلم سينمايي «سايه وحشت» را به پايان رساند.
A0678445.jpg


سعيد شهرام در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس درباره آخرين فعاليت‌هايش گفت: ساخت موسيقي فيلم «سايه وحشت» به پايان رسيده و اين فيلم در حال حاضر در مرحله ميكس نهايي است.
وي تصريح كرد: موسيقي «سايه وحشت» به طور كامل در شهر سياتل آمريكا اجرا و ضبط شده است.
شهرام همچنين افزود: با پايان گرفتن تدوين فيلم «سفر مرگ» به كارگرداني حسن آقا كريمي، موسيقي اين فيلم هم به شكل نهايي درآمده و به زودي ضبط موسيقي اين فيلم را آغاز خواهيم كرد.

==============================================

خرازي‌ها: بايد با ساخت فيلم، با فيلم آمريكايي‌ها درباره 13 آبان مقابله كرد


خبرگزاري فارس: يك منتقد با اشاره به پروژه جديد آمريكايي‌ها براي ساخت فيلم در مورد واقعه 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي، گفت: اين حركت، قابل پيش‌بيني بود و ما بايد با ساخت فيلم، با توجه به امكانات، تا زمان هست وارد عمل شويم، به مقابله به مثل با آمريكايي‌ها بپردازيم.
A0535904.jpg


"شهرام خرازي‌ها " منتقد سينما در واكنش به انتشار خبر پيش توليد فيلمي بر مبناي تسخيرلانه جاسوسي به خبرنگار سينمايي فارس گفت: كليد خوردن چنين پروژه‌اي در سيستم فيلمسازي هاليوود كه سال‌ها است تاريخ بين الملل رابه نفع آمريكاي جهانخوار تحريف مي‌كند، قابل پيش بيني بود. از همين حالا مشخص است كه در اين فيلم هم به سبك و سياق فيلم منحط بدون دخترم هرگز (برايان گيلبرت - 1991) شاهد تصاوير دهشتباري از ايران انقلابي درسال 1979خواهيم بود. قاعدتا آدم بدهاي فيلم ايراني‌هاي خشن و بارفتاري بدوي هستند و شخصيت‌هاي سمپاتيك آن آمريكايي‌هاي زيبارو و مظلومي‌اند كه در چنگ مشتي وحشي اسيرشده‌اند! خوشبختانه روزنگار واقعه انقلابي تسخيرلانه جاسوسي درتاريخ معاصر ثبت است و شمار زيادي از كساني كه آن دوره را بياد دارند، نسل ميانسال جامعه امروز هستند.حافظه تاريخي اين نسل آنقدر شفاف باقي مانده كه متوجه تحريف‌هاي ازقبل قابل پيش‌بيني چنين پروژه‌هاي مزورانه‌اي شود.
اين عضو انجمن نويسندگان و منتقدان سينماي ايران معتقد است كه در برخورد با چنين پروژه‌هايي همانگونه كه دكتر احمدي‌نژاد - رييس جمهور منتخب - در نوزدهم مهرماه سالجاري در همايش جنگ رواني و رسانه فرمودند بايد به مقابله به مثل پرداخت، لذا با توجه به امكانات سيما و سينماي ايران تا زمان هست بايد وارد عمل شد و فعلا ساخت يك فيلم سينمايي و در ادوار بعدي توليد يك سريال تلويزيوني براساس واقعه افتخار آفرين تسخير سفارت آمريكا را در دستور كار سناريست‌ها و فيلمسازان متبحر و امتحان پس داده قرار داد تا با پخش جهاني فيلم و به روي آنتن فرستادن مجموعه، توطئه هاليوود رادر نطفه خفه كنند.
خرازي‌ها در پايان ابراز اميدواري كرد كه: خوشبختانه جناب شمقدري - معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي - بيش از يك دهه پيش با ساخت فيلم "توفان شن " درمورد واقعه طبس و به عنوان پاسخي به فيلم موهن نيروي دلتا (مناخم گولان - 1986) تجربه مشابهي دراين زمينه را پشت سر گذاشته‌اند و بر اهميت موضوع و ضرورت پاسخ‌دهي واقفند.

===============================================

باكيده: دغدغه من برپايي جشنواره فيلم كوتاه است نه ماندن يا رفتن


خبرگزاري فارس: مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران گفت: در حال حاضر،‌ دغدغه من برپايي جشنواره فيلم كوتاه است نه ماندن يا رفتن.
A0766589.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «ناصر باكيده» در بخشي از نشست خبري صبح امروز جشنواره فيلم كوتاه تهران، درخصوص ماندن يا نمادن در انجمن سينماي جوانان ايران، بيان داشت: دغدغه ما در انجمن سينماي جوان، برگزاري مطلوب اين جشنواره است، لذا اين امر دغدغه اصلي من و همكارانم در اين مجموعه است و به هيچ حاشيه‌اي فكر نمي‌كنيم ضمن اين كه من راضي‌ام به رضاي خدا.
به گزارش فارس، در گفت‌وگوي ماه گذشته «جواد شمقدري» با فارس، روي اين نكته تأكيد شده بود كه با توجه به نزديك بودن زمان برپايي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، تصميمي در خصوص رفتن «ناصر باكيده» از انجمن سينماي جوانان ايران اتخاذ نشده است.
در هفته‌هاي گذشته صحبت از جانشيني «هوشنگ توكلي» به جاي «ناصر باكيده» در چند رسانه مطرح شده بود كه هيچ‌گاه تأييد نشد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
باكيده: 92 فيلم از 40 كشور در جشنواره بيست‌وششم با هم رقابت مي‌كنند


خبرگزاري فارس: دبير بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با بيان اين كه بيش از 4 هزار عنوان فيلم به دبيرخانه جشنواره رسيده، گفت: 92 عنوان فيلم در بخش بين‌ا‌لملل از 40 كشور جهان به رقابت مي‌پردازند.
A0761059.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، نشست خبري بيست‌وششمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران به منظور تشريح اهداف، سياست‌ها و برنامه‌هاي جشنواره صبح امروز 17 آبان با حضور ناصر ناكيده مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران و دبير جشنواره و يزدان عشيري مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان و جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران در سالن كنفرانس انجمن برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، در آغاز اين نشست يزدان عشيري با اشاره به برگزاري جشنواره گفت: جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران به عنوان بزرگ‌ترين جشنواره سينمايي بعد از جشنواره فيلم فجر در كشور است كه به دليل گستردگي، تنوع، فراگيري و تاثيرگذاري از اهميت خاصي برخوردار است.
وي ادامه داد: اين رويداد سينمايي بزرگ‌ترين و جدي‌ترين اتفاق سالانه حوزه سينمايي كوتاه ايران و آسياست كه به دليل ابعاد جريان‌سازي و تاثيرات جهت‌بخش و حضور گسترده فيلمسازان به بستر مهندسي سينماي جوان و فيلم كوتاه در كشور تبديل شده و ميعادگاه بزرگ فيلمسازان و جشن بزرگ سالانه سينماگران جوان كشور به شمار مي‌آيد.
مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران با اشاره به زمان و مكان‌هاي برگزاري جشنواره خاطرنشان ساخت: جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 20 تا 25 آبان‌ در تهران و به صورت هم‌زمان در 12 استان كشور با مركزيت شهرهاي اروميه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبريز، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، ساري، مهاباد، ياسوج و يزد برگزار مي‌شود.
وي در ادامه بيان داشت: جشنواره فيلم كوتاه تهران در دو عرصه ملي و بين‌المللي برگزار مي‌شود كه هر بخش زير مجموعه‌‌هاي مختلفي مانند مسابقه، آيين مهر، چشم‌انداز سرزمين زيباي ما، چراغ راه در بخش سينماي ملي و مسابقه بين‌الملل، مسابقه آسيا، جلوه‌گاه شرق در جست‌وجوي حقيقت و ملل مسلمان را در برمي‌گيرد.
عشيري با اشاره به استقبال خانواده فيلم كوتاه كشور و جهان از اين رويداد بين‌المللي يادآور شد: بيش از 4 هزار عنوان فيلم براي دبيرخانه جشنواره رسيده كه در نوع خود بي‌نظير است و گواه آن است كه اين جشنواره علاوه بر جايگاه و اعتبار ملي، از اعتبار و مشروعيت قابل توجهي در مقياس بين‌المللي برخوردار است.
به گزارش فارس، ناصر باكيده مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران و دبير جشنواره در اين نشست گفت: جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران در پويانمايي و بالندگي سينماي كوتاه كشور و در پرورش و تربيت فيلمسازان و سينماگران جوان نقشي به‌سزا داشته و دارد و همواره مسير رو به رشد و اعتلايي را طي كرده است.
وي افزود: اين رويداد سينمايي در سال‌هاي اخير، علاوه بر ابعاد ملي، در بعد بين‌المللي به خصوص در حوزه كشورهاي جهان اسلام و كشورهاي اكو از جايگاه ممتازي برخوردار شده و كشورهاي جهان اسلام به همين سبب و دلايل مختلف ايران را به عنوان پايتخت معنوي و فرهنگي سينماي كوتاه مي‌شناسند.
دبير جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران با بيان اينكه اين جشنواره در جهت كمك به بنيان‌هاي فرهنگي كشور و بهترين بستر براي شناسايي ظرفيت‌هاي فرهنگي سينماي كوتاه ايران و جهان در حركت است، خاطرنشان ساخت: امكان‌يابي براي عرصه و معرفي توليدات فاخر و ارزشمند كه معرف تاريخ، فرهنگ و دستاوردهاي انقلاب اسلامي، بسترسازي براي بازشناخت ظرفيت‌هاي سينماي بومي با توجه به خرده فرهنگ‌هاي هويت محلي و بومي و فرصت‌سازي براي شناسايي توانمندي‌هاي سينماي كوتاه كشور و ساير كشور از جمله اهداف اين جشنواره قلمداد مي‌شود.
به گفته وي، كشف استعدادهاي برتر و نخبگان جوان سينما، ارتقاي انگيزه‌هاي جوانان فيلمساز با رويكرد هويت و اميد و ارزيابي تطبيقي توليدات يك ساله سينماي كوتاه ايران و جهان از جمله دستاوردهاي جشنواره تهران است.
باكيده با اشاره به استقبال حدود 2500 فيلم از 103 كشور جهان اظهار داشت: اين جشنواره در بزنگاه بيست و ششم خويش، اكنون به نقطه عطفي در تاريخ فعاليت‌هاي سينمايي به ويژه سينماي كوتاه ايران تبديل شده و فرصتي را فراهم آورده است تا در آينه آن، گوشه‌هايي از عظمت، خلاقيت، ايمان و جسارت فيلمسازان جوان اين مرز و بوم در منظر افكار عمومي قرار گيرد.
وي تصريح كرد: بايد اذعان كنيم كه جشنواره فيلم كوتاه تهران به تنهايي پاسخگوي حجم و گستره نياز بالاي خانواده سينماي جوان و فيلمسازان جوان كشور نيست. با توجه به فقدان امكان نمايش و عدم پخش آن‌ها در سالن‌هاي عمومي، قطعا جشنواره تنها مي‌تواند گوشه‌هايي از انتظارات را تامين كند اما كوشيديم تا در اين گستره هم در حد امكان عادلانه نگاه شود.
به گفته وي، چتر حمايتي انجمن سينماي جوانان ايران و جشنواره با نگاهي عادلانه و برابر، براي همه ظرفيت‌ها و فيلمسازان كشور تعريف شده است.
دبير جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران عنوان كرد: 92 عنوان فيلم در بخش بين‌ا‌لملل از 40 كشور جهان به رقابت مي‌پردازند كه اين آثار از كشورهاي برزيل، استراليا، بلاروس، ايتاليا، آمريكا، يونان، فرانسه، روسيه، انگليس، كانادا، نيوزيلند، مجارستان، پرتغال، فنلاند، سوئيس، قرقيزستان، كره جنوبي، سوئد، لهستان، اندونزي، ونزوئلا، آلمان، بلغارستان، نروژ، سنگاپور، اسپانيا، اسلووني، ارمنستان، ايرلند، افغانستان، پاكستان، تونس، هند، ژاپن، آرژانتين، تركيه و ايران انتخاب شده‌اند.
وي با اشاره به حضور ميهمانان و داوراني از كشورهاي مختلف اضافه كرد: هم‌زمان با برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران، نشست كميته مركزي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان با حضور ميهماناني از لبنان، سودان، پاكستان، افغانستان و تونس برپا مي‌شود و علاوه بر اين نشست، دو سند همكاري ميان ايران و افغانستان مبني بر تاسيس دفتر سينماي جوان ايراني و افغاني و ايران و قطر در خصوص توسعه همكاري‌هاي جشنواره فيلم تهران و جشنواره مستند شبكه الجزيره منعقد مي‌شود.
باكيده اضافه كرد: در كنار اين ميهمانان، چهره‌هايي چون لساد جموسي از كشور تونس، خانم والري ليناروي از بلژيك، موبالا موبالاديودونه از كشور فرانسه، علي ضاهر از لبنان، مهين ضياء از پاكستان، زهير زيدا ابراهيم ساتي، پير يوس پرينت، ماريا پومير، فيكري بن اظوارا اسماعيل، دنيل كريستين كاسپاريس، مايكل ساونز، عباس ارناووط و سيمون مگي در جشنواره حضور دارند.
دبير جشنواره فيلم كوتاه تهران با بيان اين كه آثار بخش بين‌الملل با دو تيم داوري مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند، گفت: داوراني از كشور تونس، بلژيك، فرانسه، افغانستان و ايران آثار سينماي بين‌الملل را داوري مي‌كنند و در كنار اين هيأت، يك تيم داوري متشكل از علي‌ الضاهر از لبنان، مهين ضياء از پاكستان و نماينده موسسه فرهنگي اكو آثار كشورهاي اسلامي و اكو را داوري خواهند كرد.
يزدان عشيري مدير روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران در ادامه اين نشست با اشاره به اسامي داوران سينماي ملي گفت: يك هيات هفت نفره متشكل از محمدرضا اصلاني، مهرداد اسكويي، عبدالله علي‌مرداد، احمدرضا گرشاسبي، محمدرضا عرب، محمود گبرلو و مهناز مظاهري آثار بخش سينماي ملي را داوري مي‌كنند.
وي با اشاره به گروه‌هاي داوري جنبي جشنواره از داوران آثار سينماي ملي توسط دانشجويان، تماشاگران، انجمن فيلم كوتاه، انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، مجله تخصصي فيلم كوتاه و معاونت پژوهشي صنايع دستي و هنرهاي سنتي خبر داد و اضافه كرد: بخش مرور، يكي از بخش‌هاي مهم جشنواره هم در سينماي ملي و هم در سينماي بين‌الملل است و در اين بخش برنامه‌هاي متعدد و متنوع و غني در نظر گرفته شده است.
مدير روابط عمومي جشنواره فيلم كوتاه تهران يادآور شد: در بخش سينماي ملي، آثار يك فيلمساز محمدرضا عرب، آثار يك فيلمبردار مهدي جعفري، فيلم‌هاي دفاتر سينماي جوان استان‌هاي ساحلي خليج فارس، سينماي مقاومت و بزرگداشت شادروان اميدالله داد و در بخش سينماي بين‌الملل نيز 13 فيلم از آمريكاي لاتين شامل 13 فيلم از كشورهاي اروگوئه، برزيل، مكزيك، كوبا، آرژانتين و ونزوئلا، 11 فيلم كوتاه از يونان، 30 انيميشن منتخب جهان و 21 فيلم از آثار مدرسه فيلم تلويزيون و تئاتر لودز و مدرسه آندره وايدا به نمايش درمي‌آيد همچنين نمايش فيلم‌هايي از رومن پولانسكي و آندره وايدا كه براي اهالي سينما جذاب است، در اين جشنواره نمايش داده مي‌شود.
عشيري با بيان اينكه جشنواره فيلم كوتاه تهران با دو رويكرد نمايش فيلم‌هاي شاخص ايران و جهان و بخش‌هاي پژوهشي، آموزشي و تحليلي به اجرا در مي‌آيد، خاطرنشان ساخت: علاوه بر نمايش فيلم‌هايي در قالب‌هاي مختلف، برنامه‌هاي مختلفي در زمينه نقد و بررسي، كارگاه‌هاي فرهنگي و آموزشي، انتشارات و كارگاه‌هاي تخصصي نيز در طول روزهاي جشنواره پيش‌بيني شده است.
وي ادامه داد: برپايي جلسات نقد و بررسي با حضور فيلمسازان و منتقدان، نشست بررسي ظرفيت‌هاي فيلم كوتاه در جهان امروز با مشاركت انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، برپايي پنج كارگاه آموزشي و تخصصي با عنوان نگاه با حضور و همراهي چهره‌هايي چون علي‌اصغر فهيمي‌فر، مجيد ميرفخرايي، آرش خوشخو، حميدرضا ابك و كلهرنيا از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين بخش است.
مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان همچنين خبر داد: هم‌زمان با جشنواره فيلم كوتاه تهران برخي از انتشارات اين انجمن نيز رونمايي مي‌شود كه در اين زمينه مي‌توان به چهار جلد از سري كتب آموزشي جديد دفاتر سينماي جوان در زمينه فيلمنامه‌نويسي و عكاسي، مباني هنرهاي تجسمي و كتاب‌هايي چون «در گلستانه» كه توسط آرش رمضانيان گردآوري شده و كتاب شاخص ديگر از سري كتاب‌هاي ارائه شده جهت اقتباس از ادبيات كهن با عنوان هميشه بهار به كوشش مهدي فرودگاهي اشاره كرد.
عشيري گفت: در مجموع 362 عنوان فيلم در دو بخش مسابقه ملي و بين‌الملل شامل 270 فيلم در بخش سينماي ملي و 92 فيلم در بخش مسابقه بين‌الملل با يكديگر رقابت مي‌كنند و 75 عنوان فيلم منتخب آثار شاخص ايران و جهان در بخش‌هاي مرور به نمايش درمي‌آيد.
به گزارش فارس، ناصر باكيده در ادامه نشست بيان داشت: عدم اكران فيلم‌هاي كوتاه، مشكل اصلي اين حوزه است و تنها محل اكران فيلم‌هاي كوتاه، در جشنواره‌‌هاست. برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران و جشنواره‌هاي منطقه‌‌اي انجمن سينماي جوان در اين زمينه، اهميت زيادي دارد.
باكيده ادامه داد: 16 ميهمان خارجي از 11 كشور مختلف در اين جشنواره حضور دارند و اين حضور مي‌تواند موثر باشد.
دبير جشنواره بيست‌وششم فيلم كوتاه تهران در ادامه اظهار داشت: جايي كه مي‌تواند از فيلم كوتاه حمايت كند، تلويزيون است و همواره در اين زمينه بي‌مهري شده است. درخواست ما از صدا و سيما اين است كه توجه جدي‌تري به اين حوزه داشته باشند.
وي درخصوص اختصاص سالن‌هاي نمايش فيلم كوتاه، افزود: در اين حوزه، اختصاص سالن‌هاي نمايش فيلم‌‌ كوتاه نقش موثري دارد ولي من معتقدم اين امر بايد توسط توليد‌كنندگان و پخش‌كنندگان انجام شود. در حال حاضر فيلم‌هاي كوتاه در مجتمع‌هاي فرهنگي و مكان‌هاي مختلف نمايش داده مي‌شود ولي مشكل ما نداشتن يك سالن سينما در تهران است. اميدواريم صدا و سيما و موسسه رسانه‌هاي تصويري، فيلم كوتاه را به خانواده‌ها بياورند.

16_880817_L600.jpg


17_880817_L600.jpg


18_880817_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در فرهنگسراي ارسباران؛
اكران خصوصي «ماه‌وش» هفته آينده برگزار مي‌شود


خبرگزاري فارس: نخستين نمايش خصوصي فيلم سينمايي «ماه‌وش» ساخته محمد درمنش روز يكشنبه 24 آبان در سالن فرهنگسراي ارسباران به نمايش در مي‌آيد.

A0766613.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس، اولين نمايش خصوصي فيلم سينمائي «ماه‌وش» براي خبرنگاران ، منتقدان و اصحاب رسانه در جمع اعضاي باشگاه خبرنگاران تهران وابسته به فرهنگسراي ارسباران در ساعت 18 روز يكشنبه 24 آبان در سالن فرهنگسرا تدارك ديده شده است.
بنا بر اين گزارش، خبرنگاران، منتقدان و اصحاب رسانه كه علاقمند به ديدن فيلم و يا حضور در جلسه هستند، مي‌توانند با هماهنگي مؤسسه آيت فيلم حضور بهم رسانند.
عوامل پروژه و بازيگران پروژه نيز تماما جهت ديدن فيلم و شركت در جلسه پرسش و پاسخ فيلم حضور خواهند داشت.
همچنين فيلم سينمائي «ماه وش» از 27 آبان در گروه آزاد سينمائي به طور همزمان در تهران و شهرستان‌ها به نمايش درخواهد آمد.
«ماه‌وش» در مؤسسه آيت فيلم تهيه شده و مؤسسه فيلميران پخش آن را به عهده دارد.
در گام نخست 20 سينما در تهران و شهرستان‌ها اكران فيلم را آغاز مي‌كنند و الحاق احتمالي سينماهاي ديگر بستگي به استقبال مخاطب از فيلم خواهد داشت.
نمايش فيلم تاكنون در سينماهاي آزادي، فرهنگ، پرديس ملت، زندگي، مركزي، تهران و 10 شهر بزرگ كشور هماهنگ شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
«ايستگاه بهشت» به شبكه نمايش خانگي آمد


خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «ايستگاه بهشت» به كارگرداني نادر مقدس درهفتمين مرحله از توزيع آثار سينمايي از سوي مؤسسه رسانه‌هاي تصويري وارد شبكه نمايش خانگي كشور شد.
A0274713.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مؤسسه رسانه‌هاي تصويري، اين فيلم كه محصول سال 1385 است، داستان سروش نوازنده نابينايي را روايت مي‌كند كه دلباخته پرستارش مي‌شود و همه تلاشش را مي‌كند تا بينايي‌اش را به دست آورد و اين تازه آغاز يك ماجراي عاشقانه است و...
در اين فيلم كه در ژانر معناگرا توليد شده، بازيگراني چون شهاب حسيني، فرهاد اصلاني، سپيده خداوردي، مهدي ميامي، پوراندخت مهيمن و...به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
از ديگر عوامل توليد «ايستگاه بهشت» مي‌توان به نويسنده: نادر مقدس و افسانه منادي، مدير فيلمبرداري: غلامرضا آزادي، آهنگساز: كارن همايونفر و تهيه‌كننده:نادر مقدس اشاره كرد.
همچنين در اين مرحله، فيلم «بي بي بلوسبرگ» محصول كشور آلمان كه براي گروه سني كودك و نوجوان تهيه شده، به شبكه ويدئويي راه يافت.
در خلاصه داستان اين فيلم به كارگرداني هرمين هونت گبورت آمده است: پس از آن كه بي بي بلوسبرگ جان دو كودك را با جادويي ابتدايي نجات مي‌دهد، مادرش باربارا كه جادوگري كهنه كار است به داشتن چنين دختري افتخار مي‌كند اما ...

19_8511150541_L600.jpg


15_8511150541_L600.jpg


16_8511150541_L600.jpg
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هانكه: كيارستمي كارگردان محبوب من است


خبرگزاري فارس: ميشائيل هانكه، عباس كيارستمي را به عنوان محبوب‌ترين كارگردان خود معرفي كرد.
A0705962.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، هانكه كه در گفت‌وگويي با تايمز آنلاين، برترين‌هاي سينما در قرن بيست و يكم را از نگاه خود معرفي كرده، در اين مصاحبه گفته است: در مورد محبوب‌ترين فيلمسازم بايد بگويم عباس كيارستمي محبوب‌ترين فيلمسازم در دهه گذشته است. او با آثارش به حدي از سادگي مي‌رسد كه دستيابي به آن سخت است.
اين مصاحبه به بهانه انتخاب فيلم قبلي هانكه «پنهان» به عنوان بهترين فيلم نخستين دهه از قرن بيست و يكم با رأي منتقدان مجله تايمز آنلاين انجام گرفت و هانكه در مورد انتخاب فيلم خود «پنهان» براي اين مقام گفت: اين عالي است كه شماره يك باشد و من از اين بابت بسيار خوشحالم. پنهان فيلم آساني نبود اما موفقيت زيادي داشت. تماشاگران معمولا به اندازه‌اي كه تهيه كنندگان آثار تجاري فكر مي‌كنند احمق نيستند و اين فيلم مورد توجه مردم بود. اميدوارم با فيلم‌هايم بتوانم زماني را كه در آن هستيم به خوبي نشان دهيم.
فيلم «پنهان» كه بهترين فيلم دهه اخير سينماي جهان انتخاب شده است، در سال 2005 در جشنواره كن موفق به دريافت جوايز بهترين كارگرداني، بهترين فيلم معنوي و جايزه‌ فيپرشي شد. اين فيلم هم‌چنين در جوايز فيلم اروپا توانست جايزه‌ بهترين كارگرداني و جايزه‌ فيپرشي را كسب كند و در جوايز فيلم لومير فرانسه نيز جايزه‌ بهترين فيلم‌نامه را به‌دست آورد.
«ميشائيل هانكه» خالق آثار معروفي چون «زمانه گرگ»، «معلم پيانو»، «كد مجهول»، «بازي‌هاي خنده‌دار» و «قاره هفتم» است كه امسال با فيلم «روبان سفيد» نماينده سينماي آلمان در هشتادودومين دوره جوايز اسكار خواهد بود. اين فيلم در جشنواره سن‌سباستين جايزه بزرگ فدراسيون بين‌المللي منتقدان فيلم را براي بهترين فيلم سال 2009 جهان كسب كرد.

===========================================

فيلمبرداري «عروس غريبه» در نطنز ادامه دارد


خبرگزاري فارس: فيلمبرداري فيلم سينمايي «عروس غريبه» به كارگرداني محمد سليماني و به تهيه كنندگي مهدي كريمي در نطنز همچنان ادامه دارد.
A0747236.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، 40 درصد از فيلمبرداري فيلم سينمايي «عروس غريبه» به كارگرداني «محمد سليماني» در نطنز انجام شد و امروز حميرا رياضي ، شاه علي سرخاني، ترلانه پروانه و ايليا قهرماني جلوي دوربين رفتند.
«عروس غريبه» به صورت ديجيتال فيلمبرداري مي‌شود و محمدعلي سيگارودي مديريت فيلمبرداري فيلم را برعهده دارد.
طبق برنامه‌ريزي انجام شده 25 روز از فيلمبرداري در اطراف نطنز و شهرستان نطنز انجام خواهد شد و 5 روز از فيلمبرداري در تهران انجام مي‌شود.
فيلم «عروس غريبه» داستان ناهيد مادري نااميد از درمان كودك رواني‌اش توسط همسر روانپزشك است. او به يك دعا نويس رجوع مي‌كند.كودك تسخير شده درمان مي‌شود پس از آن در مي بابيم كه كودك و دعانويس تمهيدي بوده از سوي همسر او براي درمان بيماري رواني ناهيد كه داراي دو شخصيت است.
تعدادي از عواملي كه در اين فيلم همكاري دارند، عبارتنداز:
نويسنده و كارگردان: محمد سليماني/ تهيه كننده: مهدي كريمي/ مدير فيلمبرداري: محمد علي سيگارودي/ صدابردار: مجيد هاشم پور/ طراح گريم: اكبر محمدصالحي/ طراح صحنه و لباس: شهرام قديري/ مدير توليد: مهدي مهابادي/ دستيار اول كارگردان :عليرضا صالحي/ دستيار دوم كارگردان: اشكان سپهر/منشي صحنه: مرضيه آذري/ عكاس: محمد حسن ناحي/ بازيگران: حميرا رياضي، شاه علي سرخاني، مژگان غلامي، ترلان پروانه، ايليا قهرماني.
«عروس غريبه» اولين تجربه محمد سليماني در مقام كارگرداني است.
او پيش از اين فيلمنامه‌هاي فرش باد، ملودي ايراني، مو طلايي و هزار توي جنگ را به رشته تحرير درآورده است.
«عروس غريبه» محصول شركت وراهنر است

============================================

فرامرز قريبيان از «ترن» و «امير قويدل» گفت


خبرگزاري فارس: در پي درگذشت «امير قويدل»، «فرامرز قريبيان»‌ كه در دو فيلم «ترن» و «بندرمه آلود» اين سينماگر دو جايزه بازيگري را از جشنواره فيلم فجر گرفته است، از هم‌كاري با اين فيلمساز سخن گفت.
A0766233.jpg


«فرامرز قريبيان» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس ضمن اظهار تاسف از درگذشت امير قويدل گفت: او يكي از بهترين كارگردانان كارهاي پليسي و فردي بسيار مرتب و منظم در كارش بود و فوت او يكي از كارگردانان خوب سينما را از ما گرفت.
قريبيان كه در فيلم‌هاي «ترن» و «بندر مه‌آلود» به كارگرداني مرحوم قويدل بازي كرده است، در مورد «ترن» گفت: فيلمبرداري «ترن» كار بسيار مشكلي بود. راه‌آهني كه به شمال كشور مي‌رود، تك‌ خطه است و تنها در ايستگاه‌ها دو خطه مي‌شود تا قطارها از كنار هم بگذرند و به راه خود ادامه دهند. اين موضوع كار ما را زمان فيلمبرداري «ترن» بسيار سخت مي‌كرد و هر دفعه، پس از گرفتن يك يا دو پلان صبر مي‌كرديم تا قطاري عبور كند و دوباره كار را ادامه مي‌داديم. اين شرايط با سردي فراوان هوا همراه بود اما «ترن» فيلم خوبي شد و آن را در ميان آثارم بسيار دوست دارم.
«قريبيان» در ادامه در مورد اين فيلم گفت: به ياد مي‌آورم اولين باري كه فيلم را در جشنواره فيلم فجر ديدم، از جلوه‌هاي ويژه ضعيف فيلم يكه خوردم و امير قويدل به همراه «هادي مشكات» تهيه‌كننده فيلم را پيدا كردم و از آنها خواستم با فيلمبرداري مجدد صحنه‌هاي جلوه‌هاي ويژه فيلم را درست كنند. قويدل هم به اين موضوع اصرار زيادي كرد اما اين اتفاق نيفتاد و من و قويدل هر دو ناراحت بوديم كه فيلمي به اين خوبي دچار چنين مشكلي شده. اين خاطره جالبي از «ترن» براي من است كه خاطره شيريني نيست.
قريبيان در ادامه تصريح كرد: به ياد مي‌آورم حتي زمان فيلمبرداري «ترن»، براي مسلط شدن به نقش، شخصا هدايت قطار را ياد گرفته بودم و راهبر ترن با اعتمادي كه به من پيدا كرده بود، سر صحنه حاضر نمي‌شد و اين از خاطرات شيرين من از فيلم «ترن» است كه در آن با مرحوم «خسرو شكيبايي» هم‌بازي بودم كه او هم خيلي زود از ميان ما رفت...
«قريبيان» براي هر دو فيلم «ترن» و «بندر مه آلود» در سال‌هاي 66 و 72، به ترتيب برنده جايزه لوح زرين و سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر شده است.

================================================
فيلم «بيست» برنده تنديس نقره‌اي جشنواره دمشق شد


خبرگزاري فارس: فيلم «بيست» به تهيه‌كنندگي پوران درخشنده تنديس نقره‌اي بهترين فيلم جشنواره دمشق را گرفت.
A0495530.jpg


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، اين فيلم به تهيه‌كنندگي پوران درخشنده و كارگرداني عبدالرضا كاهاني است كه با حضور در جشنواره فيلم دمشق، جايزه بهترين فيلم را از آن خود كرد.
داوران جشنواره دمشق با تجليل از بازيگران كه بسيار طبيعي در فضايي واقعي به ايفاي نقش مي‌پردازند، «بيست» را فيلمي متفاوت از سينماي ايران دانستند.
بنابراين گزارش، اين فيلم و ديگر برگزيدگان هفدهمين جشنواره فيلم دمشق امروز در بخش نمايش‌هاي ويژه ساعت 18:30 در سالن اصلي جشنواره به نمايش در مي‌آيد.
فيلم «بيست» تا كنون جايزه ويژه هيئت داوران چهل و چهارمين جشنواره فيلم كارلووي واري و جايزه بهترين بازيگر مرد را از جشنواره فيلم‌هاي هنري باتومي گرجستان و جايزه بهترين بازيگر نقش مكمل زن و مرد و ديپلم افتخار بهترين كارگرداني را در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر دريافت كرده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فیلمی ناشناخته با شرکت چارلی چاپلین کشف شد

charlie_20chaplin.jpg

فرهنگ > سینما - یک فیلم هفت دقیقه ای با حضور چارلی چاپلین فقط به قیمت سه پوند در یک حراجی در انگلیس فروخته شده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر:

روزنامه اینترنتی روسی ایزوستیا نوشتفمورال پارک اهل شهر هنهم انگلیس یک جعبه گچی فیلم را فقط به این خاطر که از ظاهر ان خوشش امده بود در حراجی ایبی خریداری کرد و وقتی داخل ان فیلمی از چارلی چاپلین را کشف کرد بسیار متعجب شد.

یک کارشناس که به درخواست مورال پارک این فیلم را مشاهده کرده ان را یک فیلم تبلیغاتی در مورد جنگ جهانی می داند که چاپلین در سال هزار و نهصد و چهارده برای شرکت اسانی تهیه کرده است. در این فیلم چاپلین که نقش قهرمان فیلم را بازی می کند سعی دارد برای شرکت در جنگ از امریکا برود اما موفق نمی شود و به همین دلیل روشهای مختلفی ازجمله پرواز با ابر و بالون را ازمایش می کند.

به گفته کارشناس مشخص نیست شخص چاپلین در این فیلم بازی کرده یا برخی از صحنه های فیلمهای دیگر بدون اطلاع وی برای تهیه ان مونتاژ شده اند.
دیوید رابینسون نویسنده بیوگرافی چاپلین ارزش این فیلم را چهل هزار پوند تخمین زده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اجراي نمايشنامه‌اي بر اساس رمان تنسي ويليامز در فرانسه


خبرگزاري فارس: نمايش «چهارخانه قديمي» نوشته تنسي ويليامز نويسنده آمريكايي در فرانسه روي صحنه مي‌رود.
A0766688.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اجراي اين نمايش از روز جمعه در شهر استراسبورگ فرانسه آغاز شد.
تئاتر ملي استراسبورگ روز جمعه پذيراي گروه "ووستر " بود كه نمايش "چهارخانه قديمي " را به روي صحنه برد.
اين نمايش در ماه نوامبر در پاريس روي صحنه مي‌رود.
اليزابت لوكنت اين نمايش يك ساعت و 40 دقيقه اي را كارگرداني مي‌كند.
در اين نمايش نويسنده‌اي جوان كه ماشين تحريرش را كنار گذاشته و ديگر نمي‌نويسد، به باشگاه‌هاي مردانه سال‌هاي دهه 30 رفت و آمد مي‌كند.
رماني كه اين نمايشنامه از آن اقتباس شده در دهه 70 نوشته شد.
در اين نمايشنامه شخصيت هاي آثار قبلي ويليامز به چشم مي خورند. تهيه كنندگان اين نمايش مركز فرهنگي پومپيدو و فستيوال پاييز هستند.
اين نمايش به زبان انگليسي اجرا مي‌شود.
250 تماشاگر علاقه‌مند در سالن نمايش استراسبورگ به ديدن اين نمايش رفتند كه با زيرنويس فرانسوي ناخوانا مشكلاتي براي تماشاگران به وجود آورد.
اين نمايش تا روز 14 نوامبر در استراسبورگ روي صحنه مي‌رود.
پس از آن از 19 تا 23 نوامبر در پاريس در مركز فرهنگي پومپيدو به نمايش در مي‌آيد.

======================================================
«سه روز ابدي» ويژه هنرمندان و مطبوعات اجرا مي‌شود


خبرگزاري فارس: نمايش «سه روز ابدي» سه‌شنبه 19 آبان‌ماه ويژه هنرمندان و اهالي رسانه اجرا مي‌شود.
A0766944.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، نمايش«سه روز ابدي» نوشته محمد ابراهيميان به كارگرداني رهام مخدومي سه‌شنبه 19 آبان‌ماه ويژه هنرمندان و اهالي رسانه اجرا مي‌شود. در اين اثر كه در خانه نمايش روي صحنه است.
همچنين پس از اجراي سه‌شنبه، جلسه پرسش و پاسخ نمايش به همت انجمن منتقدان و نويسندگان خانه تئاتر برگزار مي‌شود.
کرامت رودساز، عصمت رضاپور، سام کبودوند، شبنم خزلي، الهام شعباني ،مهري آل آقا ،مهدي زمين پرداز بازيگران اين نمايش هستند. محمد اسکندري، فرانک ميري، مريم بخشي و شيدا خليق به عنوان صدا پيشگان با اين گروه همکاري مي‌کنند همچنين وحيد لاري طراحي صحنه و طراحي لباس ،کسري اختري و گيتا بهادري دستياران کارگردان اين نمايش هستند.
اين نمايش، داستان خانواده‌اي است كه در جريان موشكباران تهران در جنگ تحميلي به حرم امام رضا(ع) پناه مي‌برند و....
نمايش «سه روز ابديـپيش از اين در ششمين جشنواره تئاتر رضوي روي صحنه رفت و در بخش كارگرداني، بازيگري مرد، بازيگري زن و نمايشنامه نويسي و... جوايزي را از آن خود كرد.
نمايشگاه عكس‌هاي اين نمايش نيز از روز پنجشنبه 7 آبان تا 26 آبان ماه در كافه ترياي اداره تئاتر داير شده و تا آخرين روز اجراي اين اثر در معرض ديد تماشاگران قرار مي‌گيرد.
«سه روز ابدي» كه تا 26 آبان ماه به اجراي خود ادامه مي‌دهد، ساعت 18:30 به صحنه مي‌رود.

============================================

در حين اجراي نمايش «هاملت با سالاد فصل»؛
«بهروز بقايي» دچار عارضه مغزي شد


خبرگزاري فارس:«بهروز بقايي» هنرمند صاحب نام تئاتر، سينما و تلويزيون عصر روز گذشته به دليل عارضه مغزي در بيمارستان بستري شد.

A0141542.jpg



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت ايران تئاتر، وي روز گذشته 17 آبان ماه ساعاتي قبل از آغاز اجراي نمايش«هاملت با سالاد فصل» از سوي پزشك معالجش ملزم به بستري در بيمارستان شد‌ ولي به دليل اجراي نمايش، از اين اقدام خودداري كرد كه در راه تالار سنگلج دچار عارضه مغزي ‌شد.
اين در حالي است كه با بروز اين اتفاق «هادي مرزبان» كارگردان‌ نمايش، خود با در دست داشتن متن به ايفاي نقش به جاي بقايي پرداخت.
«بهروز بقايي» هم اكنون در بخش مراقبت‌هاي ويژه(I.C.U) بيمارستان جم بستري است و خوشبختانه به گفته پزشك معالج وي خطر ناشي از اين عارضه تا حدودي رفع شده است.
«هادي مرزبان» قرار است خود به جاي اين هنرمند تا روز جمعه كه آخرين اجراي اين نمايش خواهد بود، به ايفاي نقش بپردازد.
 
بالا