• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

کلوب طرفداران تراکتورسازی تبریز

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
قابل توجه اقای شفق / از ماست که برماست!

کارت هواداری / برای چه و برای که ؟

سال گذشته باشگاه تراکتور سازی در ازای دریافت مبلغ هزارتومان و یک سری مدارک اقدام به توزیع کارت هواداری نمود و اعتبار ان نیز برای 5 سال اعلام گردید.بر روی کارت هواداری نوشته شده :"دارنده این کارت حق استفاده رایگان از تمام مسابقات تیم فوتبال تراکتور سازی را در استادیوم های شهر تبریز دارد" . اما اکنون این کارت های هواداری فراموش شده و چند روز قبل نیز که در حضور حاج اقا غفوری به این مطلب اشاره ای داشتم ایشان این کارت ها را باطل شده خوانده و اعلام کردند که ورود رایگان به ورزشگاهها با این کارت ها مقدور نمیباشد. زمینی هم که اعتبار پنج ساله انرا مورد سوال قرار دادم پاسخ عجیب و جالبی شنیدم. " ان کارت و تماشای رایگان بازی برای لیگ دسته اول بود و در لیگ برتر کاربردی ندارد!). به هر حال تفاوت سن و سال و شرم و حیا مانع ان شد که بپرسم اقای غفوری عزیز مگر باشگاه برای پنج سال ماندگاری در لیگ دسته اول برنامه ریزی کرده بود ؟؟؟

انتقاد از باشگاه / توهین فاطمی به هواداران تراکتور سازی

متاسفانه شخصی که مدیر روابط عمومی باشگاه معرفی شده و البته در انتساب ایشان به این مسولیت شک داریم بعد بازی تراکتور و استقلال در مصاحبه با خبرگذاری فارس مطالبی موهن بیان کرده و موجب دلخوری فراوان هواداران گشته و اصلا معلوم نیست که فردی از جانب باشگاه چطور به خود اجازه میدهد اینطور ناشیانه به شعور هواداران عظیم و با فرهنگ تراکتور سازی توهین کند.

عین جمله ایشان چنین میباشد : "...تراكتورسازي بعد از 8 سال به ليگ برتر صعود كرده و هنوز هواداران اين تيم همپا با مناسبات ليگ برتر نشده اند...."

متاسفانه ایشان اطلاعات درستی از تیم تراکتور سازی و هواداران عاشق ان نداشته و فراموش کرده اند زمانی را که تراکتور در سطح اول فوتبال ایران اقایی میکرد و ان موقع خبری از تیم های بی ریشه و بی هویت استیل اذین و پاس همدان و صبای قم و پیکان قزوین و مس کرمان و.....نبود.

تماشاگران تبریزی همواره در اخلاق و فرهنگ زبانزد بوده و همواره جو ورزشگاههای تبریز به گفته اکثریت مربیان لیگی مطلوب تر از سایر ورزشگاهها بوده است و مدعای ان انجام بازی های ملی و دربی بزرگ پایتخت در ورزشگاه هفتاد هزار نفری تبریز میباشد. اقای فاطمی باید بداند سال گذشته ودر حساس ترین شراطی لیگ یک بازی های تراکتور سازی در ورزشگاهی برگزار گردید که فاصله هواداران و زمین چمن چندین متر بیشتر فاصله نداشت و البته فنس های کم ارتفاع و غیر مستحکم ان نیز هرگز مشکلی برای بازی های این تیم ایجاد نکرد حتی زمانیکه در همین ورزشگاه با سه گل از تیم کرمانشاه شکست خوردیم.

شاید اگر اقای فاطمی نگاه عمیقی به حاشیه بازی روز گذشته داشته باشند متوجه قضیه گردند که پرتاب بطری ها صرفا یک تفریح و شوخی میان هواداران بوده و اوج ان نیز بین نیمه و در میان هواداران تراکتور بوده است و هرگز و در هیچ لحظه ای بازی بطری و یا هیچ شیئی به داخل زمین سبز بازی پرتاب نشده و مشکلی برای داور و کمک های وی نیز ایجاد نگردید.شاید بتوان دوری بسیار زیاد و عجیب سکو های ورزشگاه از زمین بازی و حاشیه امن زمین چمن را یکی از انگیزه های چنین تفریحی دانست.

از مسولان باشگاه تراکتور سازی درخواست میگردد که در سریع ترین زمیان ممکن نسبت به سخان نامبرده واکنش مناسب نشان داده و کمترین توقع هواداران عذر خواهیوی و جبران سخنان میباشد.
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
استقلال در تبریز تحقیر شد!

در فوتبال ایران معمول است که تیمهای سرخابی پایتخت به هنگام بازی در شهرستان ها اکثریت ورزشگاه را حامی خود بینند و البته فقط در انزلی و ابادان شرایط اندکی متفاوت میباشد. اما نچه که روز گذشته در تبریز مشاهده گردید برای استقلالی ها غیر قابل باور و عجیب بود و این تیم برای اولین بار شاید و در یک بازی بزرگ و پر تماشاگر احساس غریبی و تنهایی عجیبی میکرد بی اعتنایی به این تیم و ستاره های نامی ان هرگز به این اندازه نبوده است.در ورزشگاهی که حدود پنج هزاز نفر برای استقلالی ها در نظر گرفته شده بود تا شروع بازی فقط هزار نفر برای تشویق این تیم جمع شده بودند که البته در اواخر بازی به صد نفر کاهش یافته بود. سکو های خالی اختصاص بافته به استقلالی ها در مقایسه با جمعیت عظیم هشتاد هزاز نفری حامی تراکتور سازی بزرگترین تحقیر برای ابی های پایتخت بود.

در مورد حضور هشتاد هزار نفری هواداران تراکتور در این بازی لازم است یاد اوری شود که هزاران نفر که موفق به ورود به ورزشگاه نشده بودند برای دیدن بازی از تلویزیون به خانه های خود بازگشتند و ورودی های جاده استادیوم نیز از ساعت هشت عصر و به علت تکمیل شدن کامل ظرفیت استادیوم بسته شده بود و اگر ورزشگاه گنجایش 150 هزار هوادار را نیز داشت تراکتور باز بیش از این هوادار برای تماشای بازی داشت.

سخنان موهن و نادرست ناظر بازی

متاسفانه گویا اراده ای جدی برای محرومیت تراکتور در فدراسیون فوتبال وجود دارد و گویا پایتخت نشینان از این همه علاقمندی به تراکتور سازی و ظهور رقیب جدی برای سرخابی های پایتخت دچار عصبانیت شده و با ادعا های مکرر دروغین سعی در محروم کردن این هواداران مشتاق دارند.

بخشی از سخنان شرم اور یداله ******* در ذیل اورده میشود و به جد از باشگاه خواسته میشود در برابر اجحاف در حق تیم سکوت نکند. حتی اگر تخلف و محرومیتی هم در نظر گرفته شود اقایان اجازه ندارند به تراکتور و هواداران ان توهین نمایند.

" ....يداله سليماني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا " تراکتورسازي حدود 8 سال از سطح اول ليگ دور بوده و معتقدم هواداران اين تيم براي حضور در ورزشگاه نياز به فرهنگ سازي دارند.
ناظر بازي استقلال و تراکتور گفت: هواداران منتسب به تراکتورسازي در طول بازي دائما در حال پرتاب سنگ بودند و اين حرکت آنها مي توانست اتفاقات بسيار تلخي را به وجود آورد...."


ادعای دروغین !!! / تصویر گویای حقیقت است
showimage.aspx.jpg

توضیح: این عکس از سایت استقلال تهران اخذ شده است.

اعتراض هواداران تراکتور سازی به اجحاف در حق تیم

سمه تعالی

با نهایت تاسف و تاثر، متاسفانه اخیراً اخباری بدور از حقیقت و کذب محض در میان قشری از جامعه که خود را اصحاب صداقت و عدالت می شمارند، شایع شده است که دل هر انسان واقع بین و عدالت خواه را بدرد می اورد.
بنابه اعلام کمیته انضباطی در هفته چهام رقابت های لیگ برتر فوتبال و در دیدار بین تیم¬های تراکتورسازی تبریز و راه¬آهن شهر ری، به دليل فحاشي تماشاگران تیم میزبان نسبت به تيم راه‌آهن و داور به برگزاری یک مسابقه خانگی بدون تماشاگر محکوم می¬گردد. این در صورتی است که به جز ناظر بازی هیچ یک از از مقامات رسمي حاضر در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز از جمله داور، ناظر داوري و نماينده فدراسيون هيچ گزارشي در مورد تخلف تماشاگران ارايه نكرده‌اند. بازیکنان و مسئولین راه¬آهن هم هيچ گله‌اي از وضعيت تماشاگران ندارند و طبق فیلم موجود بازی که از شبکه استانی نیز برای صدها هزار نفر بطور مستقیم پخش شده است، آنچه از جو ورزشگاه ديده شده هيچ تخلف مستحق محروميتي به چشم نمي‌آيد. و ضمناً در هفته دوم طي اولين ميزباني خود در ليگ نهم مقابل ذوب‌آهن، از سوي سازمان ليگ به عنوان بهترين هواداران از لحاظ اخلاقي انتخاب شده اند.
سپس در هفته ششم و در بازی تیم تراکتور سازی مقابل استقلال تهران تماشاگران با غیرت و با فرهنگ آذربایجانی مورد سوء نظر برخی افراد که بر مسند عدالت تکیه زده¬اند قرار می گیرند. آقای ******* ناظر بازی مذکور اعلام می دارد که هواداران منتسب به تراکتورسازي در طول بازي دائما در حال پرتاب سنگ بوده اند و اين حرکت آنها مي توانست اتفاقات بسيار تلخي را به وجود آورد. وی همچنین می گوید هواداران تراکتورسازي با سنگ پردازي به سمت هواداران استقلال تهران، هواداران اين تيم را مجبور به ترک ورزشگاه کردند. او ادامه می دهد : ورزشگاه يادگار در شرايط بسيار بدي قرار دارد زيرا اين ورزشگاه شرايط استاندارد ندارد.
این اتهامات در صورتی به تماشاگران فهیم تبریزی زده می شود که در طول بازی دها بار دوربین ها تماشاگران را به تصویر کشیده اند و آنها جز تشویق تیم محبوب خود و خواندن شعر کار دیگری انجام نداده اند. و هیچ سنگ پرت شده ای در بین سکوها و یا اطراف زمین دیده نمی شود.

از تصاویر تهیه شده واضح است که پرتاب بطری های آب از طرف تماشاگران منتسب به استقلال انجام گرفته است و خالی شدن جایگاه اختصاص یافته برای آنان در اواخر بازی به دلیل توهین و فحاشی اندکی از آنها به مرم آذربایجانی بوده است که تماشاگران با شعور و فهیم خود را از دار و دسته آنان جدا کرده اند.

به نظر میرسد ناظر بازی مذکور بدلیل عدم رضایت شخصی از پرشدن هفتاد هزار نفری ورزشگاه یادگار امام تبریز و داشتن سوء نیت، قصد مخدوش کردن چهره هواداران تبریزی و این تیم با ریشه را دارد. که البته گفتارهای ایشان از طرف سایر مسئولین بشدت تکذیب گردیده است.
بنا به گفته های فوق ما جمعی از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخواست رسیدگی به اتهامات مذکور را داریم و در صورت عدم اثبات هر یک از موارد، خواستار برخورد قانونی و شدید را با مخدوش کنندگان چهره تماشاگران و سلب مسئولیت ایشان را داریم. یقیناً خداوند متعال نیز از ایراد تهمت به جمعیت هزاران نفری روزه¬دار در این ماه مبارک ناخرسند می¬گردد و عاملان را در هر دو جهان جزا خواهد داد.
 
Last edited by a moderator:

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
حضور پر رنگ هواداران تراکتور سازی / فرصت یا تهدید؟

حضور پررنگ تماشاگران در بازهاي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز و پرداخت آن از سوي رسانه ها، اين سووال را در نزد كارشناسان و متخصصان اين عرصه دامن زده كه آيا اين رويداد بي‌نظير بايد به عنوان فرصت تلقي شود يا تهديد؟
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، حضور پررنگ و بي‌نظير تماشاگران علاقمند در بازي‌هاي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز در شرايطي از سوي بخش‌هاي ورزشي رسانه‌هاي پايتخت كشورمان به آن پرداخته مي‌شود كه امروزه در عرصه بين المللي ، تعداد تماشاگران به عنوان يكي از شاخصه‌هاي اصلي ارزيابي سطح فوتبال باشگاه‌ها و ميزان مقبوليت تيم‌ها ، محسوب مي‌شود.

از سوي ديگر در عرصه باشگاه داري فوتبال كشورمان نيز كه با معضل اساسي نبود يا كمبود تماشاگر روبروست در بيشتر بازي‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور كه به عنوان بالاترين سطح اين رشته ورزشي مطرح است، حضور بي‌سابقه تماشاگران يك تيم شهرستاني مي‌تواند به بستري براي ايجاد انگيزه رواني در بين طرفداران ديگر تيم‌هاي شهرستاني حاضر در ليگ برتر جهت حضور در ميادين ورزشي تبديل شود.

اما به نظر مي‌رسد كه حضور بالاي ‪ ۶۰‬هزار نفري تماشاگران تيم فوتبال تراكتورسازي در بازي‌هاي اين تيم محبوب شهرستاني از سوي علاقه مندان و دست اندركاران اين عرصه نه تنها به عنوان فرصتي براي ترويج فرهنگ جذب تماشاگر به ورزشگاه‌ها تلقي نمي‌شود ، بلكه اين عده با سياه نمايي در خصوص شادي و خوشحالي تماشاگران جوان اين تيم ، سعي در فراهم كردن زمينه هاي محروم ساختن آنان از اين مجال را مي‌كنند.

اين در حالي است كه به عقيده كارشناسان امر ، افزايش شمار تماشاگران تيم هاي فوتبال كشورمان علاوه بر ايجاد فرصت تخليه انرژي بخش عظيمي از قشر جوان جامعه اسلامي مان ، امكان خودگرداني باشگاه‌هاي فوتبال از محل فروش بليط را نيز ميسر مي‌سازد.

زوران اسميلسكي، سرمربي فصل قبل تيم فوتبال پتروشيمي ، در يكي از مصاحبه هاي خود با خبرنگار ورزشي ايرنا ، ضمن ابراز تعجب از شمار چشمگير تماشاگران فوتبال در تبريز از اين وضعيت به عنوان سرمايه اصلي تيم‌هاي فوتبال تبريزي ياد كرده بود.

وي كه تجربيات زيادي از حضور در بازهاي پرتماشاگر تيم‌هاي فوتبال اروپايي در چنته داشت، اظهار داشت: مسابقه فوتبال بدون تماشاگر را تنها مي‌توان در حد يك تمرين پذيرفت.

كم لطفي رسانه‌هاي ورزشي به حضور ‪ ۸۰‬هزار نفري تماشاگران تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز و تلاش آنان در وارونه جلوه دادن اين پديده ميمون در شرايطي صورت مي‌گيرد كه ورزشي نويسان آنها از نكات مثبت اين امر چشم پوشي كرده و تنها به برجسته‌سازي نقاط منفي آن بسنده مي‌كنند.

اين در حالي است كه مطبوعات ورزشي و بخش‌هاي وررزشي رسانه‌هاي كشورمان بايد با رعايت اخلاق حرفه‌اي روزنامه نگاري براي تقويت ورزش شهرستان ها تلاش كرده و از دامن زدن به تنش‌هاي ورزرشي كه نتيجه‌اي جز تضعيف حوزه ورزش و هدر رفتن سرمايه‌گذاري هاي انجام شده در آن ندارد، خودداري كنند.

در اين بين هر چند بروز خطا و اشتباه از سوي درصدي از ‪ ۸۰‬هزار تماشاگر حاضر در بازهاي تيم فوتبال تراكتورسازي امري بديهي است ، اما نوشتن آن به پاي همه تماشاگران به دور از انصاف و به نوعي نامهرباني در حق فوتبال شهرستان‌ها است.

از سوي ديگر ، برخوردهاي جانبدارانه مطبوعات ورزشي تهران نسبت به تيم فوتبال تراكتورسازي و هوادارانش و اقدام آنها در سياه نمايي محبوبيت اين تيم، اين ظن را در بين تيم‌هاي فوتبال شهرستاني ايجاد كرده كه تيم‌هاي پايتخت، تحمل پذيرش تيم‌هايي با تماشاگران بيشتر از خود را در ليگ برتر را ندارند.

نكته جالب توجه ديگر در هجمه برخي از مطبوعات ورزشي به تماشاگران تراكتورسازي، تناقض آن با اقدام سازمان ليگ برتر در معرفي تماشاگران اين تيم به عنوان تماشاگران اخلاق در هفته دوم ليگ برتر در بازي مقابل ذوب آهن است.

از هفته چهارم ليگ برتر، نامهرباني‌ها نسبت به تماشاگران علاقه مند و فوتبال دوست تيم تراكتورسازي از سوي مطبوعات ورزشي آغاز شده و در همان زمان، زمزمه‌هايي مبني بر حاشيه‌سازي براي اين تيم به منظور توقف روند پيروزي‌هاي آن به گوش رسيد.

اين در شرايطي است كه تاكنون سرمربي تمامي تيم‌هاي رقيب تراكتورسازي پس از انجام بازي مقابل اين تيم محبوب شهرستاني در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي از تماشاگران به عنوان بهترين و برنده اصلي بازي ياد كرده و همت آنان در تشويق يكپارچه و ‪ ۹۰‬دقيقه‌اي تيمشان ، حتي در مواقع عقب بودن آن از تيم رقيب ، را ستوده اند.

نكته قابل تامل ديگر در اين ارتباط،گزارش ناظران بازي از ديدار تيم تراكتورسازي با تيم‌هاي راه آهن و استقلال است كه با كم لطفي و به دليل نداشتن شناخت كافي از فضاي بازي ، پرتاب بطري پلاستيكي را سنگ و تشويق به زبان آذري را فحش قلمداد كرده و ناخواسته گزارشي به زيان تيم تراكتورسازي به فدراسيون ارايه كرده اند.

در شرايطي كه ناظران بازي بايد با تحليل نقاط ضعف و قوت فضا و نحوه برگزاري ديدارهاي تيم ها، زمينه توسعه ورزش فوتبال در نقاط مختلف كشورمان را فراهم كنند، ناظر بازي تراكتور و استقلال با جانبداري و تعيين تكليف براي تصميم سازان، ابراز اميدواري كرده كه برخلاف گزارش ناظر بازي تراكتورسازي با راه آهن كه محروميتي براي تراكتورسازي در پي نداشت، اين بار تيم محبوب تبريزي با محروميت مواجه شود.

حال اين سووال در ذهن تماشاگران و علاقه مندان تيم فوتبال تراكتورسازي پيش مي‌آيد كه مطبوعات ورزشي از پيش گرفتن چنين رويه‌اي در قبال آنان، چه هدفي را دنبال مي‌كنند؟
امروز در حالي كه اغلب كشورها براي بهره مندي از فوايد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و حتي سياسي بازي‌هاي فوتبال به دنبال جذب تماشاگر با شگردهاي تبليغاتي و رسانه‌اي گوناگون هستند، متاسفانه در كشورمان به دليل برخي نگرش‌هاي سو گيرانه و بعضا تمركز گرايانه شاهد شكل‌گيري رويه‌اي برخلاف اين جريان نهادينه شده هستيم.

براساس آمار منتشر شده در پايگاه اطلاع رساني كاپس (پايگاه اينترنتي تخصصي ثبت و تحليل آماري فوتبال جهان و ايران)، پس از گذشت شش هفته از برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور، متوسط حضور تماشاگر در بازي‌هاي خانگي تيم تراكتورسازي تبريز بيش از ‪ ۵۶‬هزار نفر بوده اين رقم بالاتر از تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال به ميزان ‪ ۵۵‬و ‪ ۳۵‬هزار نفر است.

بر پايه گزارش اين پايگاه اينترنتي تخصصي فوتبال ، تاكنون بيش از ‪۶۰۰‬ هزار نفر از مجموع ‪ ۱۰۲‬بازي انجام شده تا پايان هفته ششم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور ديدن كرده‌اند كه از اين رقم ‪ ۱۸۰‬هزار نفر سهم تراكتورسازي بوده است.

سر انجام اينكه، فعالان رسانه‌اي و مطبوعات ورزشي كشورمان بايد در اين نكته تامل كنند كه نامهرباني در بررسي عملكرد تيم فوتبال تراكتورسازي و تضعيف اين تيم محبوب شهرستاني ، نتيجه‌اي جز هدر رفت سرمايه‌گذاري هاي مادي، معنوي و فرهنگي انجام شده براي طيف گسترده‌اي از مخاطبان ورزش فوتبال در منطقه شمال غرب كشور در وهله نخست و سراسر كشور در مرحله بعدي به دنبال نخواهد داشت.

ورزشي نويسان و دست اندركاران ورزش پرمخاطب فوتبال كشور نبايد فراموش كنند كه در سال‌هاي نه چندان دور ، تراكتورسازي ، ماشين‌سازي و ديگر تيم هاي فوتبال تبريزي ، محملي براي پرورش بزرگان فوتبال كشورمان بوده و هنوز نيز باقري ها، دايي‌ها و ... از سرمايه‌هاي بي‌بديل اين رشته ورزشي در سطح ايران اسلامي مان ، محسوب مي‌شوند.

اميد كه علاقه مندان ورزش فوتبال در سراسر ايران عزيز ، نگاهي فراگير به اين رشته ورزشي داشته و به جاي تلاش براي واگرايي انرژي‌ها و استعدادهاي شكوفا نشده در اين عرصه براي هم افزايي و تشكيل تيم ملي فوتبال قدرتمند برخاسته از دل باشگاه‌هاي فوتبال نقاط مختلف كشورمان، بكوشند.
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
تراکتور سازی پر تماشاگر ترین تیم ایران

براساس آمار منتشر شده در پايگاه اطلاع رساني كاپس (پايگاه اينترنتي تخصصي ثبت و تحليل آماري فوتبال جهان و ايران)، پس از گذشت شش هفته از برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور، متوسط حضور تماشاگر در بازي‌هاي خانگي تيم تراكتورسازي تبريز بيش از ‪ ۵۶‬هزار نفر بوده اين رقم بالاتر از تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال به ميزان ‪ ۵۵‬و ‪ ۳۵‬هزار نفر است.

بر پايه گزارش اين پايگاه اينترنتي تخصصي فوتبال ، تاكنون بيش از ‪۶۰۰‬ هزار نفر از مجموع ‪ ۱۰۲‬بازي انجام شده تا پايان هفته ششم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور ديدن كرده‌اند كه از اين رقم ‪ ۱۸۰‬هزار نفر سهم تراكتورسازي بوده است.

به عبارت ساده تر 30% کل تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران را تماشاگران تراکتور سازی تشکیل داده اند که در لیگ 18 تیمی رقمی در خور و شگفت انگیز است که باید مورد تقدیر و احترام همگان و بخصوص فدراسیون فوتبال باشد.

فرهنگ سازی یا فرهنگ کشی!؟ کدامیک؟؛ تراکتورسازی در نوک پیکان حملات مدعیان فرهنگ سازی در ورزشگاهها
داستان سقوط تیم تراکتورسازی به لیگ دسته اول، گیر افتادن در باتلاق گریز ناپذیر آن لیگ، چشم انتظاری بیشتر از 30 میلیون نفر انسان عاشق و خون دل خوردن ها و در گلو خفه شدن احساسات انسانهایی پرشمار، صعود تیم به لیگ برتر و حالا حضور در آن، همه و همه حکایتی طولانی است که از سر این تیم مردمی و پرطرفدار می گذرد. انگار که روح و جسم این تیم همواره باید با وقوع حوادث و اتفاقات مختلف عجین باشد و تراکتور محبوب میلیونها تورک آذربایجانی و ایرانی در چنبره حواشی و هیاهوهای متعدد اسیر باشد و خیلی ها حضور تراکتور بدون حاشیه در لیگ برتر را نمی پسندند.
8 سال بود که تمامی ملت آذربایجان و حتی بیشتر مردم ایران منتظر حضور سرخ جامگان تبریزی که لقب «ارتش سرخ آذربایجان» را با خود یدک می کشند در لیگ برتر بودند. تیم بعد از حضوری آکنده با انواع تلخی ها و ناکامی ها در لیگ دسته اول، با غلبه بر مشکلات فرارو به لیگ برتر صعود نمود اما گویی منوال بر این بوده است که با پایان داستان تلخکامی های تیم در جهنم لیگ دسته اول، اینبار قصه دیگری در لیگ برتر استارت بخورد. داستان، داستان و داستان تا بینهایت! انگاری که این داستانها هرگز سر به پایان نخواهند گذاشت.
اولین بازی خانگی تیم تراکتورسازی در لیگ برتر در مقابل نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به انجام رسید و هزاران نفر انسان عاشق که سالها منتظر حضور تیم محبوب خود در لیگ برتر بودند با حضوری پرازدحام ورزشگاه را به تسخیر خود درآوردند. استقبال این همه هوادار از یک بازی فوتبال نوید روزهای خوب، داغ و مهیجی را برای لیگ برتر ایران می داد. بعد از سالها برای اولین بار بود که بغیر از بازیهای استقلال و پرسپولیس، در گوشه دیگری از این سرزمین پرگهر یک ورزشگاه فوتبال حضور انبوهی از هواداران را به روی خود می دید که نه طرفدار استقلال و پرسپولیس بلکه صرفاً شیفته تیم محبوب شهر و منطقه خود بودند این اولین گام برای بهم خوردن تعادل هواداران فوتبال بین تهران و سایر شهرستانها بود. حضور گرم هوادران در این بازی به حدی بود که مسئولان و کادر فنی تیم ذوب آهن به صراحت اعلام نمودند که هر تیمی در مقابل اینهمه هوادار به مشکل برخواهد خورد و از کسب 1 امتیاز در تبریز کاملاً اظهار رضایت نمودند. در این بازی که با نتیجه مساوی صفر بر صفر خاتمه یافت تماشاگران تراکتورسازی به عنوان هوادران نمونه از نظر اخلاقی انتخاب شده و مورد تقدیر واقع گردیدند اما انگار این انتخاب به مذاق برخی ها خوش نیامد و درست در دومین بازی خانگی در مقابل راه آهن بود که گزارش ناظر بازی معادله را بهم زد وی در گزارش خود هواداران تراکتورسازی را به رفتارهای شدیداً پرخاشگرانه، تخریبی، پرتاب سنگ و ... بر علیه تیم حریف متهم نموده و اعلام نمود که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد مسائل زیادی را در آینده در شهر تبریز می توانیم شاهد باشیم البته با توجه به منطبق نبودن گزارش ناظر فدراسیون و ناظر داوری بازی و ارائه سایر مدارک و مستندات مستدل توسط باشگاه تراکتورسازی، بعد از تحمل استرس ها و فشارهای فراوان توسط هواداران تراکتورسازی، محرومیت هواداران این تیم از حضور در بازی مقابل استقلال منتفی گردید اما این گزارش سبب به راه انداخته شدن جو روانی و تبلیغاتی شدیدی بر علیه تیم تراکتورسازی شد و مصدومیت فرهاد مجیدی در بازی با استقلال، گزارش یداله ******* ناظر مسابقه و سایر عوامل دست بدست هم داد تا هجمه های براه انداخته شده بر علیه تراکتور به حد نهایت خود رسیده و هوادارانی که در مقابل ذوب آهن به عنوان نمونه انتخاب شده بودند از عرش به فرش کشیده شده و حتی روند اظهار نظرهای مختلف سمت و سوی تخریب فرهنگ و هویت ملت شریف آذربایجان را نیز در پیش گرفت. در این رابطه نکاتی قابل ذکر است که راقم این سطور در ادامه به آنها خواهد پرداخت:
1

- وقتی صحبت از فرهنگ سازی در ورزشگاه ها می کنیم و اگر رفتارهای هواداران تیمها در برخی از ورزشگاه ها را مورد انتقاد قرار می دهیم باید قضاوتمان در مورد همه تیمها و همه ورزشگاهها یکسان بوده باشد یعنی با مقایسه رفتارهای هواداران در ورزشگاههای مختلف می توانیم در این مورد به درستی به داوری بنشینیم. با مقایسه رفتار هواداران در ورزشگاههای مختلف به سادگی می توان به این نتیجه دست یافت که ما در سطح کشور هیچ ورزشگاهی که حاوی استانداردهای قابل قبول از نظر فرهنگ هواداری را داشته باشد نداریم که هیچ، بلکه نمونه های پرشماری از جنجال ها، التهابات و تنش ها در ورزشگاههای فوتبال را داریم که بخشی از آن نشأت گرفته از هیجاناتی است که جزو طبیعت بازی فوتبال می باشد. برای مثال مشهورترین و بزرگترین ورزشگاه فوتبال در کشور استادیوم آزادی می باشد در این استادیوم مسائلی روی می دهد که گاهاً بازگویی آن شرم را بر چهره انسان می نشاند. شعارها و فحاشی های ناموسی، حمله هواداران به همدیگر، استفاده از الفاظ خیلی رکیک در طی مسابقه بر علیه هواداران حریف و داور بازی، استفاده از بمب ها و نارنجک های خیلی خطرناک، شکستن صندلی های ورزشگاه، تخریب و بعضاً آتش زدن اتوبوس ها، کتک زدن داور بازی، کتک کاری کاری کادر فنی، بازیکنان و سایر مسئولان دو تیم با همدیگر، کتک زدن خبرنگاران، ایجاد اغتشاش و آشوب در ورزشگاه، قلدربازی هواداران و سایر مسئولین تیمها و دهها شاهد زنده دیگر حکایت از وضعیت اسفبار این ورزشگاه داشته و سایر ورزشگاهها نیز حال و روز خوشتری از این ورزشگاه ملی کشور ندارند برای مثال کور شدن چشم سرباز وظیفه ای در اصفهان در بازی تیمهای سپاهان و پرسپولیس نمونه عینی دیگری است که وضعیت ملتهب ورزشگاههای کشور را به تصویر می کشد. از این حوادث و اتفاقات در سایر شهرهای کشور نیز صدها مورد می توان مثال زد حال با دیدن اینهمه جنجال، آشوب و بلوا در ورزشگاههای کشور آیا رواست که پرتاب شدن جسمی به طرف بازیکن حریف را که معلوم نیست از طرف چه کسی و با چه انگیزه ای پرتاب شده است در بوق و کرنا نموده و زمین و زمان را بهم بدوزیم که وا اسفا و وا مصیبتا که در تبریز فلان و بهمان شد؟ آیا در ورزشگاههای کشور که ید طولایی در براه انداخته شدن جنجال و آشوب دارند فرهنگ سازی باید از شهر تبریز شروع گردد؟ آیا دیواری کوتاهتر از تبریز وجود ندارد؟ مسوولان کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال و ناظران آن که ادعای فرهنگ سازی در ورزشگاههای کشور را دارند و در شهر تبریز مو را از ماست بیرون می کشند و با استعانت از علم غیب خود همه مواردی را که هزاران نفر در ورزشگاه و از پشت صفحه تلویزیون ندیده اند را می بینند، آیا این چشم بصیرت اینها در بازی تیمهای شاهین بوشهر و تراکتورسازی ناکار شده بود که توهین هزاران نفر در ورزشگاه و بیرون از ورزشگاه به ساحت ملت آذربایجان را ندیدند؟ آیا ندیدند که بوشهری ها حتی در مسیر انتقال بازیکنان به هتل نیز آنها را از الطاف بیکران خود بی نصیب نگذاشته و با پرتاب سنگ و فحاشی های نژاد پرستانه بی شمار به هویت ملت آذربایجان شدیدترین توهین ها را نمودند؟ آیا فیفا در مورد ممانعت از این گونه رفتارهای نژادپرستانه و مذبوحانه به فدراسیون های زیر مجموعه خود توصیه اکید ننموده و در آیین نامه های خود نیز مکرراً تأکید ننموده که شدیداً با این رفتارها برخورد می نماید؟ پس چه شده است که چنین ناجوانمردانه هوادران فوتبال در آذربایجان را آماج حملات مختلف قرار می دهیم و برای کوبیدن آنها از انجام هیچ اقدامی فروگذاری نمی کنیم؟
2- در روزهای اخیر اظهار نظرهای مختلفی از طرف مسئولان کمیته انظباطی، ناظرین بازی ها و سایرین مطرح شده که در بیشتر موارد از چارچوب مستطیل سبز فوتبال بیرون رفته و شعور و فرهنگ جامعه آذربایجان را نشانه رفته است. یکی می گوید که هواداران تراکتورسازی به علت صعود تازه این تیم به لیگ برتر هنوز با مناسبات این لیگ هماهنگ نشده اند، دیگری می گوید که هواداران فوتبال در آذربایجان نیاز به فرهنگ سازی دارند، یکی دیگر ادعای خنده دار دیگری نموده و می گوید که وضعیت ورزشگاههای فوتبال در تبریز به اندازه ای خطرناک است که پلیس گاهاً از تیر هوایی برای کنترل تماشاگران استفاده می نماید با شنیدن این ادعا انسان از تعجب شاخ در می آورد گویی که تبریز میدان جنگ بوده و ما خبر نداشتیم! و آن دیگری با گرفتن ژستی روشنفکرانه و قیافه ای حق به جانب توهین دیگری را نثار ملت آذربایجان می نماید از این آقایان باید پرسید که معیار شما برای ورزشگاه خوب کدام ورزشگاه کشور و مردم کدام شهر می باشند؟ تهران که جنجال ها و اغتشاشات هواداران فوتبال در آن شهره خاص و عام می باشد؟ یا اصفهان که رفتارهای وقیحانه هواداران فوتبال در آن اینقدر جاافتاده است که دیگر سرزدن هر نوع رفتاری در هواداران تعجب هیچ کسی را بر نمی انگیزد؟ مشهد، اهواز، شیراز، کدامیک؟ پس چه شده است که شمشیر تیز انتقادات را بر سر هواداران فوتبال آذربایجان قرار داده ایم؟
آقایان با انداختن نگاه عاقل اندر سفیه در یک ملت و اظهار نظرهایی که حاکی از نگاههای حقارت بار به آن می باشد نمی توان فضای ورزشگاهها را ایمن و سالم نمود. ای کاش مسئولان کمیته انظباطی، ناظران بازی و داوری و ... اول پس زمینه ذهنی منفی خود نسبت به مردم آذربایجان را اصلاح نموده و بعد در مورد رفتار هواداران فوتبال به قضاوت بنشینند پرواضح است که با ذهنیت مسمومی که نسبت به ملت شریف آذربایجان در ایران وجود دارد هر نوع رفتار خوب و شایسته ای هم از هواداران فوتبال آذربایجان دیده شود به بد تعبیر شده و این عینک بدبینی و غبار گرفته سبب بد دیده شدن هر نوع رفتار و عملکرد این ملت خواهد شد. برغم ادعای برخی ها ما به جرأت اعلام می نماییم که هواداران فوتبال آذربایجان در مقایسه با سایر شهرها نه فقط فهیم ترین و باشعورترین هواداران کشور، بلکه فرهنگ پذیرترین هواداران نیز می باشند و این هواداران فوتبال آذربایجان نیستند که باید خود را با مناسبات لیگ برتر منطبق نمایند بلکه این لیگ برتر است که باید مناسبات و مراودات خود را با جامعه فوتبال آذربایجان هماهنگ نماید.
حضرات ظاهراً فراموش نموده اند که فوتبال در شهر تبریز و آذربایجان دهها سال سابقه تاریخی دارد تیم تراکتورسازی علیرغم رکود سالهای اخیر سالها به عنوان بهترین تیم شهرستانی مطرح بوده است و از همین تیم و سایر تیمهای شهر تبریز دهها نفر به جامعه فوتبال ایران معرفی شده که سالها در میادین بین المللی برای فوتبال ایران آبروداری نموده اند. ما افرادی مثل مرحوم حسین صدقیانی را به فوتبال ایران تحویل داده ایم که اولین لژیونر فوتبال ایران بوده است زمانی که یک تبریزی (مرحوم صدقیانی) در باشگاه فنر باغچه ترکیه بازی می کرد هنور چلتوپ و الک دولک، بازی های میدانی ورزش ایران بود و هنوز بسیاری از شهرهای ایران توپ فوتبال را ندیده بودند. حالا ادعای خنده دار «ندید بدید» بودن بودن مردم شهر تبریز و آذربایجان و ذوق زده شدن آنها از حضور در لیگ برتر مشخص نیست که از کدام برنامه ریزی غرض ورزانه، جهت دار و هدفدار نشأت گرفته و از کدام محافل برمی خیزد؟ حضرات لطفاً فراموش ننمایند که شهر تبریز نه فقط در زمینه فوتبال بلکه در بیشتر زمینه ها پیشاهنگ ورود به دنیای مدرن بوده و بی جهت نیست که نام شهر اولین ها را بخود اختصاص داده است. بجاست که مسئولان فدراسیون فوتبال که داعیه فرهنگ سازی در ورزشگاههای کشور را دارند بجای فرهنگ سازی فرهنگ کشی ننمایند.
3- ادعا شده است که به علت قرار داشتن ورزشگاه یادگار در بین کوه هواداران به راحتی به سنگ دسترسی داشته اند و مسیر ورزشگاه نیز پر از سنگ و کلوخه بوده است از این حضرات که اینقدر نابخردانه اظهار نظر می نمایند باید پرسید که تقصیر هواداری که در ماه مبارک رمضان در ساعت 9 شب با کیلومترها کوه پیمایی خود را به ورزشگاه می رساند چیست که ورزشگاهی با صرف اینهمه از سرمایه بیت المال در برهوت تأسیس یافته است؟ مگر قصور مکانیابی و جانمایی فوق العاده اشتباه ورزشگاه در بیابان و در بین کوه و دره بعهده هواداران فوتبال می باشد؟ پرواضح است که هوادار فوتبال علاقمند به حضور در محلی می باشد که امکان دسترسی برای وی به سهل ترین شیوه ممکن میسر باشد. آقایان فراموش نموده اند که ما ورزشگاه باغشمال را با دهها سال سابقه تأسیس داریم و با وجود اینکه سکوهای تماشاگران آن به زمین بازی به مراتب نزدیکتر از جایگاه تماشاگران استادیوم یادگار می باشد ولی هیچ وقت شاهد اتفاقات سؤال برانگیز نبوده ایم. در فصل قبل بازی های تیم تراکتورسازی در ورزشگاه اختصاصی باشگاه برگزار می شد که جایگاه تماشاگران آن تقریباً چسبیده به زمین بازی می باشد و حساسیت برخی از بازیهای برگزار شونده در آن نیز به مراتب بیشتر از بازیهای ورزشگاه یادگار بود زیرا به دلیل تأثیر نتیجه بازیها در صعود یا عدم صعود تیم به لیگ برتر، همه بازیها حکم مرگ و زندگی را داشت پس چرا در این ورزشگاه همین هواداران که چند برابر بیشتر از ظرفیت ورزشگاه را اشغال می نمودند هیچ سنگی پرتاب ننمودند؟ هوادار عوض شده است یا شرایط بر علیه بر تیم تراکتورسازی تغییر یافته است؟
4- ایجاد فرهنگ مطلوب در ورزشگاهها آماده سازی بسترها و زمینه های خاص خود را می طلبد و در طی یک برنامه ریزی راهبردی که روی به سوی آینده دارد و با اتخاذ تدایبر و تاکتیکهای مناسب میسر خواهد شد. فرهنگ مناسب هواداری یک شبه و از آسمان نازل نمی شود ما باید در وهله اول شرایط برگزاری با کیفیت مسابقات را فراهم کنیم و بعد از عدم امنیت ورزشگاهها گله نماییم. از هواداران حضور یابنده در استادیوم یادگار که محلی بدون حایل های امنیتی لازم بوده و از استانداردهای ایمنی کاملاً بدور است چه انتظاری می توان داشت؟ ما خودمان چه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده ایم که اینقدر هوادار فوتبال را می کوبیم؟ در ورزشگاهی قرار گرفته در وسط برهوت و عاری از تمامی معیارهای برگزاری یک مسابقه سالم فوتبال قریب به صد هزار نفر حضور یافته اند ما برای آنهمه هوادار چه کرده ایم که اکنون اینقدر طلبکارانه با آنها برخورد می نماییم؟
مطمئناً اگر استادیوم یادگار در تهران بود با آن روحیه تهاجمی، افراطی و پرخاشگرانه ای که از تماشاگران تهرانی سراغ داریم نه فقط جسمی به طرف بازیکن حریف پرتاب میشد بلکه ممکن بود شاهد رخدادهای فاجعه بارتر و دهشتناکتری نیز باشیم.
5- نکته خیلی مهمی که باید به آن توجه شود این است که همه تیمها بیشتر نه از نظر عدم وجود ایمنی در ورزشگاه یادگار بلکه از حضور پرازدحام هواداران در آن به وحشت افتاده اند و اظهار نظرهای متعدد نشان می دهد که این تیمها به دلیل ترس از حضور در مقابل اینهمه هوادار انواع دلیل تراشی ها را بعمل می آورند و چون می دانند که هواداران تیم تراکتورسازی نقطه اتکای این تیم می باشند تلاش می نمایند که با انداختن سنگ های درشت در مسیر حرکت این تیم و با آماده نمودن زمینه های محرومیت هوادارانش، آنها را مأیوس نموده و از از ازدحام هواداران جلوگیری بعمل آورند غافل از اینکه تراکتور در قلب 30 میلیون تورک آذربایجانی جای دارد و نه فقط در تبریز بلکه در تهران و همه شهرهای دیگر هواداران این تیم ورزشگاه را به تسخیر خود در خواهند آورد. ما از این ببعد باید این واقعیت را بپذیریم که قطب جدیدی در فوتبال ایران با پشتوانه ای متکی به بیشتر از 30 میلیون هوادار شیفته و متعصب به منصه ظهور رسیده است و دیگر تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس انتظار اینکه در همه شهرها نه میهمان بلکه در جایگاه میزبان و صاحبخانه قرار گیرند را نداشته باشند لااقل در تبریز این قاعده غیر منطقی که در هر جای کشور همه باید طرفدار استقلال و پرسپولیس باشند بهم خورده و هواداران این تیمها در تبریز هرگز بیشتر از 2-1 درصد کل هواداران نخواهد بود. برخی ادعا می نمایند که در بازی استقلال و تراکتورسازی حدود 7 هزار نفر سهمیه در نظر گرفته شده برای هواداران استقلال به آنها داده نشده بود غافل از اینکه کل هواداران استقلال در شهر تبریز شاید به 1000 نفر هم نرسد که آنهم مطمئناً رفته رفته کمتر خواهد شد و افرادی هم که به هواداری از استقلال به ورزشگاه آمده بودند بیشتر از شهرهای کردنشین اطراف بودند.
6- مسئولان توجه نمایند که با اقدامات قهر آمیزی مانند محروم نمودن تماشاگران ورزشگاههای ما تهویه و سالم نخواهد شد زیرا چنین تصمیماتی فقط عصبانیت هواداران را بر انگیخته و آنان را ترغیب به تکرار اعمال غلط خود می نماید. سالم سازی ورزشگاه انجام اقداماتی مناسب در یک پروسه طولانی را می طلبد. تا زمانی که ورزشگاهها از استانداردهای لازم بدور هستند و آسیب شناسی مناسبی از رفتار هواداران صورت نگرفته است و عملکرد ما نه در جهت جذب هوادار بلکه در جهت دفع وی باشد هوادار نیز مثل خود ما قهرآمیز برخورد نموده و روش مناسبی را برای تخلیه احساسات و هیجانات و احیاناً عصبانیت خود برنخواهد گزید.
نویسنده: آرتان
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
برای اولین بار در شهر اولین ها / بلیط های الکترونیکی

اختصاصی / تحویل 24 ساعته بلیط الکترونیکی مسابقات فوتبال

بنا به اطلاع سایت هواداران تراکتور سازی تماشای بازی اینده این تیم در ورزشگاه یادگار امام و برابر فولاد خوزستان صرفا با ارائه کارت الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود.

برای این منظور بلیط هایی 1000 تومانی برای تک بازی تهیه شده و در اختیار هواداران گذاشته خواهد شد و با ارائه ان در محل ورودی ورزشگاه تماشاگر شماره راهرو ورودی و صندلی خود را اخذ خواهد نمود و در محل تعیین شده مستقر خواهد گردید. بدین ترتیب بازی بعدی تراکتور سازی از نظم بیشتر و جالبی برخوردار خواهد شد.

اما کارت های اعتباری اندکی متفاوت است و شخص با شارژ کردن کارت میتواند به دفعات از ان استفاده کرده و حتی در پارکینگ و یا بوفه های ورزشگاه نیز هزینه ها را توسط کارت بلیط اعتباری پرداخت نماید.

همچنین بعد انجام سه بازی و ازمایش سیستم و رفع ایرادات و معایب احتمالی قیمت محل های تماشای بازی در استادیوم تغییر کرده و متناسب با بهبود کیفیت و دید افزایش خواهد یافت و صاحبان کارت بهسه دسته طلایی و نقره ای و برنزی تقسیم بندی خواهند گردید



برای دریافت کارت بلیط :

مدارک ثبت نام : ارائه اصل کارت ملی و رونوشت ان (پشت و رو) به همراه یک قطعه عکس 4*3 رنگی

محل ثبت نام : تبریز - نصف راه - جنب مهدیه - دفتر سرپرستی صندوق قرض الحسنه جوانان خیر

شهرستان ها :شعبه چهارده معصوم مرند - شعبه اهر - شعبه اذرشهر - شعبه عطایی ارومیه (خیابان عطایی)

مجری،صاحب امتیاز و بهره بردار : سامانه بلیط الکترونیکی (سبا)
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
مقاومت- تراكتورسازى /نيمكت هاى جوان به هم رسيدند


شايد بتوان گفت كه مقاومتى ها كه حالا انتظارها را در شيراز از خود به مراتب بالاتر از شروع فصل و آغاز بازى ها مى دانند، در بازى فردا شب خود به سد سختى برخورد كرده اند، تيمى كه تا به امروز نشان داده است كه با هيچ تيمى شوخى نداشته و مفت باز نيست.مقاومتى ها در بازى آخر خود در ليگ در كرج و مقابل سايپا به تساوى خوب يك بر يك دست يافتند تا همچنان يكى از تيم هاى بدون شكست ليگ نهم باشند. شاگردان مهابادى خوب مى دانند كه حريف سختى را مقابل خود دارند حريفى كه باعث مى شود تا جدال جان سخت ها ديدنى تر از هميشه باشد. تراكتورسازان تبريز در بازى با استقلال و در پيش چشم ۸۰ هزار تماشاگر مقابل استقلال شكست يك بر صفر را باتساوى يك بر يك عوض كردند تا ثابت كنند قادر به انجام هر كارى در فوتبال هستند. براى تراكتورسازان در بازى فردا يكبار ديگر محمد نصرتى مى تواند براى تيمش به ميدان برود و اين مسأله به لحاظ روحى به نفع تراكتورسازان است. تيمى كه خوب فوتبال بازى مى كند و از خيل عظيم تماشاگر هم برخوردار است. تيمى كه چنين به نظر مى رسد براى انجام كارهاى بزرگ پاى به عرصه ليگ گذاشته است

منبع ؟ ابرار ورزشی

خبر سایت هواداران تایید شد

هفته گذشته و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر محرومیت قطعی هواداران تراکتور سازی به دلیل اتفاقات بازی برابر استقلال تهران برای اولین بار سایت هواداران تراکتور سازی اعلام کرد که با توجه به بررسی شرایط و تلاش های صورت گرفته در راستای ارائه واقعیات محرومیتی برای تراکتور سازی در نظر گرفته نخواهد شد.

امروز ایرنا به نقل از باشگاه تراکتور سازی اعلام کرده که محرومیتی برای تراکتور سازی در نظر گرفته نشده ولی به دلیل مشکلات ورزشگاه یادگار امام این تیم باید بازی های خود را تا اطلاع ثانوی در ورزشگاه اختصاصی انجام دهد.

اما به نظر میرسد با توجه به تلاش های صورت گرفته برای اماده سازی ورزشگاه هفتاد هزار نفری و نیز تدارک برای اجرای طرح بلیط الکرونیکی و استقبال فراوان از بازی های تراکتور سازی ورزشگاه یادگار امام همچنان میزبان سرخ های تبریز باشد.
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
مقاومت 2 - تراكتور 2

تراكتور، هنوز تراكتور نشده
هفته هفتم ليگ نهم تراكتورسازي مهمان تيم مقاومت شيراز در ورزشگاه حافظيه شيراز بود. اين ديدار كه ابتدا با گل هاي ابراهيمي و خيرخواه 2 - صفر جلو افتاد اما بعد از آن فشار حملات تيم مقاومت نتيجه نيمه اول را 2-1 رقم زد. با شروع نيمه دوم تراكتور باز هم به لاك دفاعي فرو رفت و فشار حملات مقاومت چنان شد كه محمد نصرتي كاپيتان تراكتور با زدن گل خودي آب سردي روي سر هواداران نگران تراكتور ريخت. تراكتور بعد از خوردن گل به خودي با سراسيمگي بازي را ادامه داد تا با نداشتن تمركز نتواند سه امتياز بازي را از آن خود كند. تراكتورسازي با اينكه از خانه حريف يك امتياز بدست آورد اما اين امتياز از نظر هواداران چندان با ارزش نيست. زيرا تيمي كه نتواند سه امتياز بازي 2- 0 برده خود حفظ كند براي هواداران خود نگران كننده خواهد بود. به نظر ميرسد تعويض جاسم كرار يكي از اشتباهات تراكتور در اين بازي بوده باشد. اين بازيكن كه با زدن 2 گل در اولين بازي خود مغرور از بازي خود در شرايط سخت بازي با استقلال اردوي تراكتور را ترك كرده بود و به بهانه هاي مالي از تمرينات سرباز ميزد معلوم بود كه در اين بازي نمايش خيره كننده اي نخواهد داشت و به نظر ميرسيد كادر فني بهتر بود اين بازيكن را با تنبيه انضباظي روبرو ميكردند تا روحيه تيمي در تراكتور حفظ شود. اما نكته مهمتر در اين بازي عدم تمركز تراكتورسازان بعد از خوردن گل تساوي بود و اين نشان دهنده نرسيدن تيم به مرز آمادگي است. فراز كمالوند مربي باهوش و جوان تراكتور قول داده بود كه چهره واقعي تراكتور را از هفته ششم به بعد ببينند اما حالا اين سوال در ذهن هواداران نقش بسته كه آيا اين تيم لايق يدك كشيدن نام بزرگ تراكتور و همراهي 100 هزار هوادار هست يا نه؟
از حاشيه هاي بازي هم ميتوان به بازي پر برخورد دو تيم و حضور مقامات عالي رتبه استان آذربايجان شرقي در ورزشگاه حافظيه شيراز و همچنين تشويق هاي بي امان هواداران تراكتور در حافظيه كه در نيمه اول عرصه را بر مقاومت تنگ كرده بودند. به طوري كه هواداران مقاومت چيزي براي گفتن نداشتند و نشان دادن تراكتور را در هيج شهري تنها نخواهند گذاشت. از نكات جالب ديگر استفاده از لوگوي استيل آذين به جاي لوگوي تراكتور در پخش بازي توسط صداوسيماي شيراز بود. البته جا دارد از صداو سيماي استان آذربايجان شرقي به خاطر پوشش تصويري بازي هاي خارج از خانه تراكتور تشكر كرد.
 

ALMANPARAST

Registered User
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
2
محل سکونت
همه جا فقط آلمان
همون بهتر که نصرتی تو تیم نباشه.آخه یک بازیکن دیگه تا چه حد باید خنگ باشه که اینطوری گل به خودی بزنه.حالا کاپیتانم هست دیگه بدتر.2 امتیاز مفت از چنگمون پرید.به خدا تو این چندسال هیچ تیمی نتونسته بود در یک نیمه به اینطوری 2-0 اونم تو شیراز جلوی فجر جلو بیفته.حیف شد.حیف.....
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
من نتونستم نیمه دوم رو ببینم
اما نباید اینجوری برخورد کرد
نصرتی بازیکن با تجربه ای هست و از روی قصد که این کار رو انجام نداده
 

ALMANPARAST

Registered User
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
2
محل سکونت
همه جا فقط آلمان
من نتونستم نیمه دوم رو ببینم
اما نباید اینجوری برخورد کرد
نصرتی بازیکن با تجربه ای هست و از روی قصد که این کار رو انجام نداده
همین چون با تجربه هست میگم.خیلی ناشیانه و ابتدایی بود گلی که زد.در حد آی کیو قورباغه!!!!
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
همین چون با تجربه هست میگم.خیلی ناشیانه و ابتدایی بود گلی که زد.در حد آی کیو قورباغه!!!!

من گل رو ندیدم
چون از شبکه های استانی هم پخش میشد کسی نبود ضبط کنه
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
ورود بطری به استاديوم ممنوع

رئيس هيأت فوتبال آذربايجان شرقی:

وارد کردن بطری های آب توسط تماشاگران به استاديوم يادگار امام تبريز ممنوع شد.
جواد ششگلاني افزود: از بازي بعد تيم فوتبال تراکتورسازي در تبريز، ديگر تماشاگران به دليل پرتاب بطري به يکديگر ، نمي توانند بطري پلاستيکي آب را وارد ورزشگاه کنند. وي افزود : به دليل رفاه تماشاگران بوفه اي در داخل استاديوم گذاشته بوديم که بيشتر تماشاگران از آن مکان آب خريداري مي کردند و بعضی ها بطری پر را به يکديگر پرتاب مي کردند.
او ادامه داد: از بازی بعد بوفه را خارج از محدوده ورزشگاه مي گذاريم و از ورود بطری ها را به استاديوم به صورت جدی جلوگيری خواهيم کرد.
بازی بعدی تیم تراکتورسازی مقابل فولاد خوزستان جمعه 3 شهریور ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام خواهد بود.
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
درخواست از صدا و سیما برای پخش زنده بازی تراکتور و فولاد

طی هفته های گذشته تراکتور سازی خود را به عنوان پر تماشاگر ترین تیم لیگ برتر معرفی کرده و حضور هواداران پر تعداد این تیم حتی در بازی های خارج از خانه نشانه محبوبیت این تیم در اقصی نقاط کشو بوده و اکنون بر همه مسلم شده است که تراکتور سازی صرفا محبوب و متعلق به تبریز نیست. اکنون قطب جدیدی در فوتبال کشور بوجود امده و **** دو قطبی سرخابی پایتخت را به چالش کشیده است و به عبارتی لیگ برتر گمشده خود را بازیافته و دوست و دشمن حضور تراکتور در لیگ برتر را غنیمت و موهبتی میدانند که در سکوت و رکود سرد حاکم بر فوتبال ایران که ناشی از عدم صعود تیم ملی به جام جهانی میباشد شور و حال و حرارتی بخشیده و موجبات آشتی هواداران با ورزشگاه گردیده است.حضوری که قطعا منافع مادی زیادی را نصیب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواهد کرد.

شاید پخش زنده بازی های این تیم محبوب کمترین کاری باشد که میتوان جهت تشکر از این خدمت بزرگ تراکتور سازی و هواداران ان به فوتبال ایران داشت.لذا هواداران تراکتور سازی بیصبرانه و مشتاقانه منتظر روز جمعه و پخش سراسری بازی این تیم برابر فولاد خوزستان میباشند. اگر تنها پر هوادار بودن تراکتور سازی و فولاد خوزستان را در نظر بگیریم دیگر دلیلی برای پخش بازی تیمهای کم هواداری مانند استیل اذین سوگلی صدا و سیما نخواهد بود.در حالیکه این تنها دلیل نیست. شاید از بعد ملی نیز نمایش حضور انبوه هواداران تراکتور در ورزشگاه موجب افزایش انگیزه حضور در هواداران سایر تیمها گردیده و منافع زیادی در باب فنی و اقتصادی برای فوتبال کشور خواهد داشت.

لذا امیدواریم برنامه فوتبال برتر با بررسی شرایط حاکم توجه کافی به پخش زنده بازی های تراکتور سازی داشته باشد و شاید این هفته که بازی تراکتور همزمانی با سوگلی های سرخابی ندارد بهترین فرصت باشد.

خاطر نشان میشود در پی مطرح شدن چنین مطلبی در سایت هواداران تراکتور سازی در هفته های گذشته و به گفته پیمان یوسفی مجری برنامه فوتبال برتر تماس های زیادی از طرف هواداران تراکتور سازی با این برنامه مبنی بر پخش زنده بازی های تراکتور صورت گرفته و نامبرده نیز وعده داده که در فرصت مناسب حتما اقدام خواهد شد.حال هواداران منتظر روز جمعه هستند تا شاهد وفای به قول برنامه یاد شده باشند.
 
Last edited:

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
شریفی جمعه در یادگار امام تبریز!

از باشگاه خبر میرسد که رئیس کمیته انضباطی روز جمعه برای تماشای بازی تراکتورسازی و فولاد خوزستان به ورزشگاه یادگار امام خواهد آمد!

به اين دليل از هواداران عزیزی که برای تشویق تيم به استادیوم خواهند رفت انتظار می رود که در ورزشگاه افرادی را که می خواهند تیم را به حاشیه بکشانند با توصیه های دلسوزانه خود نسبت به عواقب اين امر آگاه كنند و نگذارند سوژه به دست آقای شریفی بيفتد.



صندلی برای دارندگان بلیط الکترونیکی !

خبر بعدی اینکه هوادارانی که بلیط الکترونیکی خریداری کرده اند می توانند بر روی صندلی های نصب شده در ورزشگاه که حدود 25 هزار صندلی نصب شده بنشینند و هوادارانی که بلیط 1000 تومانی خریداری کرده باشند باید روی بتن بنشینند.

در ضمن از فردا صبح بلیط بازی تراکتور سازی و فولاد خوزستان از کیوسک های مطبوعاتی معتبر شهر فروخته خواهد شد.

اختصاصی سایت هواداران/ شریفی روز جمعه در یادگار امام

اقای شریفی رئیس کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه وارد تبریز شده و ساعت پنج بعد ظهر با حضور در سیمای تبریز به سوالات مجریان پاسخ خواهند داد. این برنامه بعدا از سیمای تبریز پخش خواهد شد.
همچنین اقای شریفی روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام تبریز حضور یافته و بازی تیمهای تراکتور سازی و فولاد را از نزدیک تماشا خواهند کرد.
حضور وی تبریز در نتیجه گزارش های ضد و نقیض ناظران بازی بوده و وی قصد دارد با حضور خود در تبریز واقعیات را به عینه مشاهده نماید.
لازم است هوادارن تراکتور سازی با هوشیاری کامل فرهنگ بالای تماشاگران تبریزی را به ایشان نشان داده و بهانه را از دست مغرضان سلب نمایند.
حضور پر شور و تشویق بی امان تیم فارغ از نتیجه بازی و عدم توهین به داور بدون توجه به نوع قضاوت وی وظیفه هواداران حاضر در ورزشگاه بوده و نوع رفتار هواداران قطعا در تصمیمات کمیته انضباطی تاثیر گذار خواهد بود.

اختصاصی / صندلی برای دارندگان بلیط الکترونیکی !

هوادارانی که بلیط الکترونیکی خریداری کرده اند روز جمعه می توانند از صندلی های نصب شده در ورزشگاه که حدود 25 هزار میباشد استفاده نمایند.البته بنا به اطلاع حاصله روز جمعه بلیط های الکترونیکی تک بازی نیز به قیمت هزار تومان در ورزشگاه فروخته خواهد شد.

همچنین از فردا صبح بلیط بازی تراکتور سازی و فولاد خوزستان از کیوسک های مطبوعاتی معتبر شهر فروخته خواهد شد و این بلیط ها نیز روز بازی در محل ورزشگاه قابل خرید خواهد بود.
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
خبر فوری

طی تماسی که با هئیت فوتبال استان داشتیم بلیط دیدار تیمهای تراکتورسازی و فولاد خوزستان فقط در باغشمال فروخته می شود.


پيش بازي ؛تراكتورسازي - فولاد ؛ لوكا رودرروي تيم 12 نفره

قرمزهاي تبريز و خوزستان هردو بايد در پله هايي بالاتر از اين قرار مي گرفته اند. آنها در بازي فردا بي توجه به وضعيت حريف به زمين خواهند آمد و طرفداران تراكتور بي توجه به شرايط بحراني سرمربي فولاد!

جمعه سوم مهر 88، ورزشگاه يادگار امام، ساعت 15

تراكتورسازي: حسن رودباريان، محمد نصرتي، عليرضا ميرشفيعيان، مصطفي اكرامي، مجتبي ترشيز، مهدي كياني، مهرداد پولادي، محمدباقر زعفراني، امير محبي، جاسم كرار، عرفان اولروم
سرمربي: فراز كمالوند
فولاد: حسين آشنا، ايوب والي، جلال كاملي مفرد، جابا مجيري، كريم شاهرودي، سعيد رمضاني، سيامك سرلك، جواد شيرزاد، پيام حاجي نجف، حجت زادمحمود، لفطه حميدي
سرمربي: لوكا بوناچيچ
نگاه كلي: لوكا و فولاد امسال بسيار ضعيف تر از حد انتظار ظاهر شده اند و فردا در شرايطي به ميدان مي روند كه اگر نتوانند با نمايشي خوب زمين را ترك كنند احتمالا با مربي نه چندان خوش اخلاق خود وداع خواهند كرد.اين درحالي است كه بازي در تبريز و در برابر هواداران تراكتورسازي از سختي زيادي همراه است و اگر در اين مورد شك داريد مي توانيد از صمد مرفاوي و استقلالي ها آمار بگيريد! تراكتورسازان كه در رده دهم جدول جاي دارند با توجه به اينكه پيروزي هفته پيش خود را برابر مقاومت با گل به خودي در دقايق پاياني با تساوي عوض كردند ، براي برد گرسنه ترند و اميد زيادي به اين بازي بستند تا با پيروزي در آن بتوانند به وضعيت خود سر و سامان دهند• اين دو تيم قبل از آغاز فصل در اردوي تركيه به ميدان رفتند كه تراكتور آن مسابقه را به سود خود تمام كرد. البته آن روزها عمرا كسي پيش بيني مي كرد كه اوضاع دوتيم با اغاز فصل تا اين حد متفاوت بشود...

گزارشی مختصر از برنامه تلاش

اختصاصی / با توجه به اهمیت حضور اقای دکتر شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در برنامه تلاش شبکه سهند مختصری از نکات مهم این برنامه که پنجشنبه عصر پخش گردید به اطلاع شما میرسد.

برنامه ي تلاش با حضور آقايان شريفي رييس كميته ي انضباطي ٬ شفق مدير عامل باشگاه تراكتور و فخاری مدير كل تربيت بدني استان برگزار گرديد.در اين برنامه مطالب جالبي مطرح شد كه به اختصار به مهمترين آنها مي پردازيم.

دكتر فخاری با بيان اين نكته كه محروميت تماشاگران تراكتور با تعهدي كه وي به مسئولان فدراسيون داده برطرف شده است به نوعي تلاشهاي ساير عزيزان از جمله تماشاگران اين تيم را در اين راستا ناديده گرفت.
بحث جريمه ي سنگين تيم تراكتورسازي يكي از موارد مهم مطروحه در اين برنامه بود كه طبق گفته ي آقاي شريفي اين موضوع برطرف شده است.همچنين آقاي شريفي با بيان اين مطلب كه :"من مخلص همه ي جوانان تبريزي هستم و تا من هستم نمي گذارم آنها محروم شوند." خط بطلاني بر غرض ورزيهاي برخي ناظران بي انصاف كشيد.
در بخشي از برنامه نيز تصاوير جالبي از حضور پرشور و حماسي مردم آذربايجان در بازي با استقلال پخش شد.
همچنين در ادامه با كريم باقري بازيكن تبريزي تيم پرسپوليس ارتباط تلفني برقرار شد و پس از آنكه كريم ورود آقاي شريفي به شهر خود را خيرمقدم گفت آقاي شريفي به تعريف و تمجيد از اين تبريزي با غيرت پرداخت و او را از نظر اخلاقي ٬ ظاهري و فني اسوه اي كامل ناميد.
آقاي شفق هم با تمجيد از طرفداران تراكتور آنها را بي نظير دانسته به نجابت كادر فني و نيز تماشاگران تبريزي اشاره كرد كه با وجود اشتباهات فراوان و تاثيرگذار داوري هيچ گونه جنجال و بي ادبي از خود بروز نداده اند.
آقاي شريفي در آخربا بيان اين مطلب كه داوراني كه چندين بار به ضرر تيمي سوت بزنند از داوري بركنار خواهند شد به نوعي خواست به دغدغه ي تيمها خصوصا تيم تراكتور در مورد ناداوريها پاسخ دهد.
و اما مهمترين مطلبي كه در اين برنامه بيان شد از زبان مجري برنامه آقاي ديني بود كه گفت:"طبق قولهايي كه داده شده بازي فردا علاوه بر شبكه سهند از شبكه سه سيما نيز پخش خواهد گرديد."
 
Last edited by a moderator:

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
تبریک
1-0 بردیم
گل رو ابراهیمی دقیقه 56 زد
نیمه دوم رو نصفشو ندیدم
باز هم صحنه گل رو از دست دادم
دقایق آخر هم به نظر من یه پنالتی برای تراکتور گرفته نشد
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,464
لایک‌ها
561
سن
35
محل سکونت
Tehran
فوری / عدم پخش بازی تراکتور سازی از شبکه سوم

نتيجه نهايي تراكتورسازي 1 - فولاد خوزستان 0

متاسفانه با خبر شدیم علی رغم وعده داده شده و تلاش ها و هماهنگی های صورت گرفته در شبکه سهند تبریز ،شبکه سوم از پخش بازی تراکتور سازی و فولاد اجتناب کرده و این بازی فقط از سیمای تبریز پخش زنده خواهد بود.

قطعا این رفتار تبعیض امیز و غیر منطقی شبکه سوم با نارضایتی هواداران پر تعداد تراکتور سازی و انسانهای اگاه و منصف موجه خواهد شد.



حمایت از اسطوره فوتبال اذربایجان

سایت فدراسیون فوتبال آسیا به منظور انتخاب بازیکن قرن قاره کهن نظرسنجی را ترتیبب داده است در میان بازیکن های مورد نظر نام علی دایی بازیکن اسطوره ای فوتبال ایران به چشم می خورد همچنین در این لیست نام هاو هایدونگ از چین ، ماجد عبدالله از عربستان ، سامی الجابر از عربستان ،حسین سعید از عراق ،پیایونگ پو اون از تایلند ،چا بوم *** از کره جنوبی
ماکسیم شاتسکیخ از ازبکستان ، کازایوشی میورا از ژاپن و پاک دو ایک از کره ی شمالی و گزینه ی دیگران هم به چشم می خورند .
برای حمایت از اسطوره ی فوتبال ایران و آذربایجان به سایت www.the-afc.com مراجعه کنید
در سمت چپ سایت نظرسنجی با این عنوان دیده می شود
Who do you think is the best Asian striker of all time?
روی گزینه ی Ali Daei (Iran) کلیک کرده و کلید vote را فشار دهید
پس از انجام این کار نتایج نمایش داده می شوند

برد در ايستگاه هشتم

تراكتور 1 - فولاد خوزستان 0
تراكتورسازي تبريز در هفته هشتم رقابتهاي ليگ نهم در حضور 70000 هوادار عاشق خود در ورزشگاه يادگار امام تبريز توانست با گل دقيقه 55 محمد ابراهيمي دروازه فولاد را به زيبايي باز كند و 3 امتياز شيرين خانگي را از آن خود كند. بعد از گل تراكتور، فولادي ها شروع به طرح ريزي حملات كردند اما مدافعان هوشيار تراكتورسازي به خوبي آنها را دفع كردند. بعد از زدن گل، تراكتورسازي علاوه بر حفظ نتيجه با ضد حملات نيش دار خود چندين بار دروازه فولاد را تهديد كردند و حتي فرهاد خيرخواه موقعيت بسيار عالي گل را از دست داد. فولادي ها هم در اواخر بازي يكبار به تير دروازه تراكتور كوبيدند اما تلاش آنها ثمري نداشت.در صحنه اي مشكوك هم بازيكن تراكتورسازي در محوطه جريمه فولاد با شارژ دفاع فولاد سرنگون شد كه تورج حق وردي داور بازي اعتقادي به پنالتي نداشت و بايستي كارشناسان داوري در اين مورد نظر دهند. در دقيقه آخر وقتهاي تلف شده در صحنه اي كه بازيكن تراكتورسازي توپ را تا بيرون زمين مشايعت كرد اما فولادي ها به كرنر اعتقاد داشتند كه اين صحنه منجر به اعتراض شديد نيكمت فولاد انجاميد كه يكي از ذخيره هاي فولاد از زمين اخراج شد. تراكتور با اين برد فعلا به رده پنجم جدول صعود كرد.
در كنار بازي خوب بازيكنان تراكتور بازي خوب و زيباي محمد ابراهيمي بيشتر به چشم ميخورد و ميتوان او را بهترين بازيكن ميدان لقب داد. محمد ابراهيمي مهاجم سابق تيم پيام مخابرات شيراز بود كه در هنگام خريد او برخي منتقدان به كادر فني ايراد ميگرفتند اما گذشت زمان نشان داد ابراهيمي با 4 گل زده يكي از بهترين خريدهاي تراكتورسازي بوده است.
تراكتورسازي جمعه آينده دهم مهر در انزلي مهمان ملوان خواهد بود.
 
Last edited by a moderator:

ALMANPARAST

Registered User
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
236
لایک‌ها
2
محل سکونت
همه جا فقط آلمان
آفرین به بچه ها.خوب بازی کردن.شبکه3 هم که حال ما رو داره به هم میزنه با این فوتبال پخش کردنش.تازه استیل آذین هم قرار بود از شبکه3 پخش بشه که نشد.یعنی بازی های همزمان رو کمی از این و کمی از اون یکی پخش کنه
 
بالا