اگر از آمارگیرهای حرفه ای مثل گوگل انالیتیکس استفاده کنی ، میتونی یک کمپین تعریف کنی و آمار کاربرهایی که از طریق اون لینک های وارد میشن رو به طور کامل داشته باشی.
این هم یک مثال
http://www.website.com/?utm_source=telegram&utm_medium=none&utm_campaign=my_telegam_channel
توضیح در مورد لینک بالا:
اول از همه اون لینکی هست که میخواهی به اشتراک بزاری ، هر لینکی میتونه باشه
دومی utm_source ، این مورد سورس بازدیدکننده هارو تعیین میکنی ، تو مثال ما چون کاربرها از تلگرام وارد میشن سورس رو هم میزاریم تلگرام
بعدی utm_medium : این مورد برای این هست که تعیین کنیم که ترافیک ورودی مون از چه نوعی هست ، مثلا شما اگر لینک سایت تون رو بخواهد تو یک سیستم کلیکی بزارید باید این مورد رو بزارید روی CPC یا مثلا اگر لینک تو بنر باشه باید بزارید نوع banner ، برای تلگرام به خاطر اینکه ترافیک ورودی مستقیم هست ، مقدار none رو قرار دادم .
در آخر utm_campaign : که نام کمپین ماست ، این دیگه توضیح خاضی نداره !
گزینه utm_term و utm_content i هم دلخواه هست ، می تونید مقدارشون بزاری
این هم برای ساخت لینک کمپین ، تمامی موارد بالا رو کامل توضیح داده ، خیلی راحت میتونید کمپین رو ایجاد کنید.
https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en