mrali1234
Registered User
- تاریخ عضویت
- 15 سپتامبر 2012
- نوشتهها
- 2,200
- لایکها
- 796
آمارهای 3 ماهه نخست امسال تمامی شرکتها منتشر شده و زمان خوبی است که به بررسی مهمترین بخش آن یعنی «اسمارتفون» بپردازیم
طبق گزارش منتشر شده از سوی سایت آنالیز آماری IDC، فروش اسمارتفونها در سهماهه اول سال 2014 حدود 28 درصد رشد را نسبت به سال قبل (سالبهسال) نشان میدهد. در این سهماهه شرکتهای دنیا توانستند 281.5 میلیون اسمارتفون به فروش برسانند که این آمار در سال قبل به 218.8 میلیون عدد رسیده بود.
بازار فروش کلی گوشیهای موبایل به رقم 448.6 میلیون عدد میرسد که شامل اسمارتفونها و غیر اسمارتفونهاست و در مجموع تقریبا همان آمار فروش سال قبل را نشان میدهد؛ پس بهتر است به شرکتها توصیه کنیم که غیر از اسمارتفون، نوع دیگری از گوشیها را نسازند!
اسمارتفونها 63 درصد از کل آمار فروش گوشیهای موبایل را به چنگ درآوردهاند که این آمار یک سال قبل حدود 51 درصد بود.
اما برندگان و بازندگان رقابت اسمارتفونها چه کسانی هستند؟
شرکت سامسونگ: این شرکت در سهماهه نخست توانست 85 میلیون اسمارتفون به فروش برساند که 22 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان میدهد. اما میزان رشد بازار اسمارتفون ها 28 درصد بوده که اندکی از سهم سامسونگ را از این بازار میکاهد و از 32 درصد به 30 درصد میرساند. این کمپانی با این حال همچنان رتبه نخست بازار است و این تغییرات کوچک تأثیری در قدرقدرتی آن ندارد.
شرکت اپل: اپل با فروش 43.7 میلیون عدد اسمارتفون، 17 درصد بیشتر از سهماهه اول سال 2013 فروش داشته اما با این رقم مقداری از سهم را در بازار از دست داد و از 17.1 درصد به 15.5 درصد رسید. اپل توانسته نصف سامسونگ در این سهماهه اسمارتفون بفروشد.
شرکت هواوی: فروش این شرکت در بازار اسمارتفون از 9.3 میلیون عدد به 13.7 میلیون رسیده است. این رقم بالایی در پیشرفت فروش است، اما همچنان با 5 درصد از سهم بازار، در رتبه سوم قرار میگیرد.
شرکت لنوو: لنوو نیز میزان فروش خود را چون هواوی به شکل قابل قبولی افزایش داده است. این شرکت موفق شده میزان فروشش را از 7.9 به 12.9 میلیون عدد برساند. اما کماکان لنوو در بازارهای غرب موفقیتی چون بازارهای آسیا نداشته است و تنها توانسته حدود 4.6 درصد از بازار را به دست بیاورد.
شرکت LG: رشد فروش اسمارتفون در LG نسبت به لنوو و هواوی کمتر بوده و از 10.3 به 12.3 میلیون عدد رسیده است. درست است که این شرکت مقداری از سهم فروش را در بازار از دست داده، اما با تصاحب 4.4 درصد از بازار در رقابتی تنگاتنگ با لنوو قرار دارد.
شرکتهای دیگر: دیگر شرکتهای دنیا که شامل HTC، موتورولا، Oppo، سونی، نوکیا و... میشود، 47 درصد بقیه بازار را بر عهده دارند که حدود 215 میلیون عدد اسمارتفون میشود. (میزان جزءبهجزء فروش و سهم این شرکتها از بازار در گزارش IDC عنوان نشده است.)
در مجموع به نظر میآید که شرکتها همگی سهماههای موفق را حداقل از لحاظ تعداد فروش بیشتر تجربه کردهاند و در رقابتی نفسگیر برای تبدیل انواع بیشتری گوشی غیراسمارتفونی به اسمارتفونی افتادهاند.
در ضمن واضح است که اغلب این شرکتها به واسطه معرفی محصولات پر سر و صدایی چون LG G3 یا آیفون 6 یا Ascend P7 و... در سهماهه بعد و بعدی رشد قابلتوجهی را در فروش اسمارتفون تجربه خواهند کرد.
منبعIDC