برگزیده های پرشین تولز

آموزش تصویری فارسی مدلینگ عروسک پارچه ای

iman1989

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 دسامبر 2012
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
2
با سلام خدمت همه دوستان، اگه یادتون باشه چند وقت پیش آموزشی در مورد مفاهیم مدلسازی داشتیم و در اون روش ها و ابزارهای متداول رو معرفی کردیم، حالا در این آموزش میخوایم از ابزارهای گفته شده در عمل استفاده کنیم و مدل ساده ای رو بسازیم. برای این منظور من در نظر گرفتم عروسک پارچه ای استویی گریفین یعنی روبرت را کامل بسازم، فکر می کنم برای شروع مدل ساده و خوبی باشه در عین حال مباحث زیادی رو میتونه در بر بگیره. این آموزش رو احتمالا در سه قسمت تکمیل خواهیم کرد. در قسمت اول به مدل سازی عروسک پارچه می پردازیم و محیطی که میخوایم توی اون قرار بگیره. در قسمت دوم متریال های مورد نیاز رو آماده می کنیم و به مدلمون میدیم و نور پردازی رو شروع می کنیم و نهایتا در قسمت سوم به جزئیات کار میپردازیم، صحنه مون رو برای یک کامپوزیشن خوب آماده می کنیم و کار رو رندر میگیریم.
در این سری ما از موتور رندر سایکلز (Cycles) در بلندر استفاده خواهیم کرد که با وجود خروجی های خوبی که میگیره، کار کردن باهاش بسیار ساده و لذت بخش هست.





در این قسمت بیشتر با ابزارهای انتخاب اجزاء مختلف polygonها یعنی Faceها ، Edgeها و Vertexها کار می کنیم و به حالت دادن مدلمون می پردازیم، برای این کار از Proportional Editing بهره می بریم که سرعت کار رو افزایش میده و با تکنیک های مختلفی مثل استفاده از Mirror و Subdivisionها کار رو جلو می بریم.

دانلود ویدئوی آموزش
 
بالا