• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

آموزش تصویری 3Ds Max به زبان پارسی

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
درود به همه دوستان و تبریک سال نو
من به تازگی آموزش نرم افزار Autodesk 3Ds max از سطح ابتدای شروع کردم، خیلی خوشحال میشم دوستان این آموزش ها رو ببینند و واسه بهبود کیفیت اون ها راهنماییم کنن. :general406:
با سپاس!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
اولین آموزش:

در آغاز کار با interface یا صفحه اولی که هربار یه نرم افزاری رو باز کنیم، میبینیمش آشنا میشیم. همون شکل ها و دکمه هایی و لیست و... که بعضی نرم افزارها خیلی خوشگل و آسون یه آدم عاقل و حرفه ای طراحیش کرده و در بعضی نرم افزارها هم فقط بستنش که صفحه پر شه!

خوشبختانه Max خیلی ساله داره به پیش می تازد و از آماتور در طراحی این نرم افزار قدرتمند خبری نیست. interface یا همون شکل و شمایل رو هم میشه به صورتی که میخوایم عوض کنیم تا حسابی برامون راحت به این کار هم میگن Customize User Interface!

توو این ویدئو فقط یاد میگیریم چی به چیه! اسم ها رو به انگلیسی میگم تا جاهای دیگه هم بدردمون بخوره، سعی کنین انگلیسیتون رو قوی کنین این طوری خیلی کارتون آسون میشه.



YouTube
http://www.aparat.com/v/wMFzu

بعد از دیدن این ویدئو باید بدونید که:
- Caption Bar
- Application Menu
- Main Menu
- Main Toolbar
- Viewports Layouts
- Viewports
- command Panel
- Animation Controls
- Viewports Control
چی هستند و کجا هستند!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
دومین آموزش:

در این ویدئو آموزش ساخت اشکال ساده و تغییر این اشکال رو داریم

به این حجم ها میگن primitivies یا ابتدایی، با همین شکل های سادی کلی مدل پیچیده و باحال میشه ساخت، مدل سازی توو مکس با همین ساده ها شروع میشه و پله پله پیچیده میشه
لازمه این مدل ها رو بشناسیم تا بتونیم وقتی خواستیم یه مدل سخت رو بسازیم استارت کار رو که خیلی مهمه مثل آب خوردن بزنیم و بیوفتیم توو غلتک مدل سازی
حتما رسمشون کنین و با پارامتراشون بازی کنین.


در پایان این درس باید بتونیم:
علاوه با آشنایی با اشکال مختلف Standard Primitives اونا رو بکشیم و پارامترهاشون رو تغییر بدیم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش سوم:


توو این ویدئو نحوه چرخش، زوم و پن کردن در نماهای دید ۳Ds Max رو یاد می گیریم.

اینکه یاد بگیریم چه طوری تو viewportهامون بگردیم و یه چرخی وسط objectها بزنیم بسیار در سرعت کار ما تاثیر داره، حتما باید با موس و کیبورد این کار رو انجام بدیم و قلقش دستمون بیاد، با چندبار تمرین کردن روون میشه کار.
تمرین عملی، نه چشمی یا فکری! مکس را اجرا کنید و امتحان فرمایید!



YouTube


در پایان این ویدئو باید:

بتونیم زوم، چرخش و پن کردن رو با موس و کیبورد انجام بدیم و کلیدهای ترکیبی بزرگ کردن viewport رو به خاطر بسپاریم!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش چهارم:
توو این ویدئو با روش های تغییر viewportها به همدیگر و shortcut یا کلیدهای میانبر اونا آشنا میشیم.

تغییر نماهای دید در مدل سازی بسیار مهمه! خیلی وقتا لازم میشه یه جسم رو از نمای روبرو بکشیم و بلافاصله بخوایم ببینیم از نماهای بالا چه شکلی شده. در 99% موارد خود من یه نما رو بزرگ میکنم و تمام صفحه باهاش کار میکنم، اگه بخوام هی اون نما رو کوچیک کنم و برگردم توو 4 نمای اصلی وقت زیادی گرفته میشه. با چندتا shortcut ساده میتونم خیلی راحت نمای دیدی که هستم رو به نمایی که لازم دارم تغییر بدم.



YouTube
در پایان این ویدئو باید:
بتونیم نماهای دید رو به همدیگه تغییر بدیم و shortcutهای تبدیل نماها به همدیگرو یاد گرفته باشیم!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش پنجم:
در این ویدئو با حالت های مختلف نماهای دید و نحوه تغییر اونا آشنا میشیم، حالت های مختلف دید هم میتونن جالب باشن و هم مفید و بسیار کاربردی. یه نکته هست هر چی نمای دید خوشگلتر بشه فشاری که روی سیستم ما میاره بیشتره چون باید چیزای زیادی رو محاسبه کنه تا ظاهر دید رو اون طوری به ما نشون بده، پس عملا حالت های دید جذاب جز قشنگی کاربردی ندارند میشه واسه چند لحظه عوضش کرد و دید ظاهر کار چه طوری میشه اما واسه استفاده مداوم به شخصه اصلا پیشنهاد نمیکنم.

چنتا از این حالت ها خیلی مهم و کاربردی در مدلسازی هستند، و باید یاد بگیریمشون و مثل تغییر نماهای دید به همدیگه اینا رو هم به همدیگه با سرعت تغییر بدیم.

YouTube



در پایان این ویدئو باید:
بتونیم سه حالت مهم نماهای دید رو به هم تغییر بدیم و shortcutهای این کار رو به خاطر بسپریم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش ششم:

در این ویدئو با نحوه جابجا کردن، چرخاندن و تغییر مقیاس آشنا میشیم.

عملا حرف های من رو ویدئو اضافه است! یه بار امتحان بشه آموزش تمومه! بسیار آسان و پر استفاده هستند. shortcutهای این سه دستور باید حتما یاد گرفته شود!



YouTube




در پایان این ویدئو باید:
با نحوه Move, Rotate و Scale در سه حالت آشنا شده و shortcutهای اونا رو به یاد سپرده باشیم!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش هفتم:
در این ویدئو با ساخت geometryهای بیشتر و پارامترای اونا آشنا میشیم. شناخت احجام آماده مکس به کارمون در مدلسازی سرعت میده، حداقل یک بار تمام این موارد رو بکشید و پارامتراشون رو تغییر بدید تا توو ذهنتون بمونه
چون ما همین objectهای ساده رو میسازیم و بعد پله پله تغییرشون میدیم و به مدلی که میخوایم تبدیلشون میکنیم.


YouTube


http://www.aparat.com/v/RnThU


در پایان این ویدئو باید با ساخت انواع موارد زیر آشنا شده باشیم:

- Standard Primitives
- Extended Primitives
- Doors
- Windows
- AEC Extended
- Stairs
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش هشتم:

در این ویدئو با نحوه انتخاب objectها روش های مختلف این کار و کم و زیاد کردنشون آشنا میشیم. با shapes هم آشنا میشیم که مثل geometry هستند یعنی باید آشنا باشیم باهاشون!

این از اون درس کشک هاست فقط گفته میشه تا گفته شده باشه!



YouTube
در پایان این ویدئو باید:

نحوه انتخاب objectها با انواع مختلف Marquee Selection و کم و زیاد کردن اون ها رو همراه با shortcutشون که Q می باشد رو یاد گرفته باشیم. و انواع shapesها به غیر از line و section و nurbs curves رو شناخته باشیم.
 

Paraziiit

Registered User
تاریخ عضویت
29 فوریه 2012
نوشته‌ها
561
لایک‌ها
115
محل سکونت
هرجا که نت باشه
با تشکر از شما دوست عزیز ولی یک پیشنهاد بهتره بجای آپلود تو یوتیوب و آپارات اون هارو تو یک آپلودسنتر آپلود کنید که دوستان راحت تر دانلود کنند .
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش نهم:

توو این ویدئو با نحوه تایین کردن واحدهای اندازه گیری آشنا میشیم. unitها برای آسونی کار ما درست شدن و میتونیم به وسیله اونا تا حدودی کار رو دقیق انجام بدیم خیلی مهمه unitها رو قبل از شروع پروژه مشخص کنیم تا بعدا دچار مشکل نشیم معمولا یه بار که اونو تنظیم کنیم به همون حالت باقی میمونه.

YouTube



در پایان این ویدئو باید بتونیم:

unit ها رو در مکس تغییر بدیم و هیچ وقت یادمون نره همیشه این کار رو اول پروژه انجام بدیم!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش دهم:

در این ویدئو با grid یا صفحه مشبک یا صفحه مختصات مکس آشنا میشیم، بعضی وقت ها objectهایی هستند که نمیتونیم اندازه دقیق بهشون بدیم و حدودی یه اندازه کلی براش میزاریم مثل قوری مکس، فرض کنین لبه بالایی سر قوری رو میخواین با قطر 1 بسازین، چطوری میشه بر حسب کرد قطر بدنه حسابش کرد؟ یه راه آسون وجود داره اونم اینکه بدونیم فاصله خط های grid از هم چقدرند و بر اساس اونا اندازه سر قوری رو در بیاریم.ما میتونیم فاصله خطوط grid رو از هم به مقدار دلخواه مشخص کنیم، فقط اینو یادمون باشه تایین این فاصله دائم ثابت نمیمونه و هردفعه که مکس رو باز میکنیم برمیگرده به حالت اولش، اگه لازمش داشتیم باید تغییرش بدیم هر بار...

با دوتا فلش کوچیک spinner آشنا میشیم و راحتی استفاده اونا رو یاد میگیریم. رایت کلیک کردن روشون من یکی رو که خیلی تنبل کرده و ناخودآگاه تووی نرم افزارهای دیگه هرجا فلش میبینم این کار رو تکرار میکنم ...




در پایان این ویدئو باید:

با grid آشنا شده باشیم و نحوه تغییر فاصله خطوطش رو از هم یاد گرفته باشیم و همچنین با نحوه استفاده از spinnerها مسلط شده باشیم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
با تشکر از شما دوست عزیز ولی یک پیشنهاد بهتره بجای آپلود تو یوتیوب و آپارات اون هارو تو یک آپلودسنتر آپلود کنید که دوستان راحت تر دانلود کنند .

اکثر download managerها اتومات ویدئوها رو دانلود میکنن، یوتیوب امکانات و آزادی عمل بیشتری داره اما فیلتره واسه همین آپارات هم آپلود میکنم که حداقل باز بشه، خود آپارات هم لینک دانلود رو میذاره واسه هر ویدئو احتیاجی به download manager هم نیست. در هر صورت ممنون از پیشنهادتون شما تنها کسی هستید که اینجا نظر دادین بقیه دوستان که غایب هستند، اگه نظر همه آپلودسنتر باشه این کار رو انجام میدم
 

Paraziiit

Registered User
تاریخ عضویت
29 فوریه 2012
نوشته‌ها
561
لایک‌ها
115
محل سکونت
هرجا که نت باشه
اکثر download managerها اتومات ویدئوها رو دانلود میکنن، یوتیوب امکانات و آزادی عمل بیشتری داره اما فیلتره واسه همین آپارات هم آپلود میکنم که حداقل باز بشه، خود آپارات هم لینک دانلود رو میذاره واسه هر ویدئو احتیاجی به download manager هم نیست. در هر صورت ممنون از پیشنهادتون شما تنها کسی هستید که اینجا نظر دادین بقیه دوستان که غایب هستند، اگه نظر همه آپلودسنتر باشه این کار رو انجام میدم

خواهش می کنم . دوست عزیز بنده هم می دونم میشه به صورت اتومات دانلود کرد ولی یوتیوب بخاطر فیلترینگ یکم دردسر داره واسه دوستان دیگه بعضی ها ممکنه ندونند و نتونن دانبود کنن .

بازم خسته نباشید .
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش یازدهم:

توو این ویدئو با Auto Grid یا صفحه مشبک/مختصاتی که به صورت موقت و اتومات مکس برامون میسازه آشنا میشیم، فایده Auto Grid اینه که میشه بلافاصله روی سطح ها (که بعدا یاد میگیرم اسمشون Polygon میشه) objectهای مختلف رو به راحتی رسم کنیم.


YouTube






در پایان این ویدئو باید:

با Auto Grid آشنا شده و طرز استفاده اون رو یادگرفته باشیم!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
خواهش می کنم . دوست عزیز بنده هم می دونم میشه به صورت اتومات دانلود کرد ولی یوتیوب بخاطر فیلترینگ یکم دردسر داره واسه دوستان دیگه بعضی ها ممکنه ندونند و نتونن دانبود کنن .

بازم خسته نباشید .

بله متاسفانه یوتیوب خوب فیلتره، اما آپارات هنوز پابرجاست و لینک دانلود رو هم روی خودش داره، اما چشم یکم این ویدئوها جمع و جور شن و به حد یه مجموعه کوچیک برسن باهم یه جا آپلودشون میکنم.
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش دوازدهم:

این دفعه با Align یا تراز کردن آشنا میشیم، دستور ساده و پرکاربردی که نمیدونم چرا خیلیا ازش میترسن و فکر میکنن پیچیدست! سخترین قسمت این ویدئو شصت بار پشت سر هم تکرار کردن Pivot Point و ماکسیمم مینیمومه! هی زبونه آدم گره میخوره!
با Align میشه به راحتی objectها رو با همدیگه خیلی دقیق و سریع (بر اساس موقعیت، زاویه دوران و مقیاس) تطابق بدیم.
Pivot Point یا نقطه ثقل جسم با مرکز جسم فرق داره، مرکز جسم همیشه مرکز میمونه و به شکل جسم بستگی داره اما Pivot Point یه نقطه دلخواهه که قابل تنظیمه و بعدا یاد میگیریم چه جوری به مکانی که میخوایم انتقالش بدیم، پیدا کردن Pivot Point هم خیلی راحته: محل برخورد بردار/خط های Transform Gizmo یا همون فلش های رنگی که قبلا باهاشون آشنا شدیم.





در پایان این ویدئو باید:
اسم Pivot Point رو به خاطر سپرده باشیم و با Align آشنا شده و روش استفاده و Shortcut اون رو یاد گرفته باشیم!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش سیزدهم:
در این ویدئو با Clone یا همون کپی کردن خودمون آشنا میشیم، Clone سه حالت داره.
حالت اول که اسمشم هست copy یه نمونه دیگه از جسمی که باهاش clone انجام دادیم رو میسازه اما به صورت کاملا مجزا و مستقل
دو حالت دیگه اسمشون هست instance و reference. تقریبا شبیه هم هستند و وقتی از جسمی با این دو حالت کپی میگیریم انگار یه کپی دقیقا شبیه اولی درست کردیم که با تغییر هر کدوم از اونا اون یکی هم تغییر میکنه با یه اختلاف جزئی که به زبون خودمونی میشه: instance یعنی کپی برابر اصل اما reference یعنی کپی تابلو بنجول!
با Zoom Extend (یا نزدیک شدن به اندازه کافی!) هم آشنا میشیم که سریع ما رو به جسم یا اجسامی که میخوایم نزدیک میکنه و از کلنجار رفتن با اسکرول موس یا Viewporytها نجاتمون میده! shortcutاشم بسیار ساده از حرف اول Zoom یعنی Z می باشد!



YouTube








در پایان این ویدئو باید:
با سه حالت Clone آشنا شده باشیم و روش این کار رو بدونیم و همچنین shortcut بسیار ساده Zoom-extend رو به خاطر سپرده باشیم!
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش چهاردهم:
این بار Array یا چیدمان تمیز و مرتب آشنا میشیم.
array برای کپی کردن در تعداد زیاد و فاصله های منظم کمک خیلی خوبی میتونه باشه، بر خلاف ظاهرش که شاید بار اول پیچیده به نظر بیاد خیلی سادست. با Make Unique که دستوری برای تبدیل instance (اجسام شبیه به هم) به copy (اجسام مستقل) هم آشنا میشیم.


YouTube



در پایان این ویدئو باید:
با Array آشنا شده و روش استفاده اون رو یاد گرفته باشیم و همچنین بتونیم اجسام وابسته به هم (instance) رو به مستقل (copy) تبدیل کنیم
 

hexadesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 مارس 2014
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
28
آموزش پانزدهم:
توو این ویدئو با فیلتر کردن انتخاب objectها آشنا میشیم، اینو یادمون بمونه که بعد از selection filter اون رو به حالت اول یا همون All (انتخاب تمام آبجکت ها) در بیاریم تا مشکلی در انتخاب نداشته باشیم و گردنه max نندازیم که خرابه!


YouTube
در پایان این ویدئو باید نحوه دسته محدود یا فیلتر کردن انتخاب ها رو یادگرفته باشیم
 
بالا