1.اول موتور رندرتون رو روی V-ray بزارید ( البته تو موتور های دیگه هم می تونید با این روش بسازید فقط باید از modifire استفاده کنید )
بعد یک v-ray mtl انتخاب کنید و مثل عکس برای diffuse نویز رو انتخاب می کنیم. علتش هم این هستش که از حالت خامی در بیاد شما می تونید از fall of یا .... دیگه هم استفاده کنید. حالا بر میگرده به خودتون اونش
![](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.niloblog.com%2Ffiles%2Fimages%2Fmk5veqc3mvip9245gjd6.jpg&hash=f2e7ba0248d113e8358d0454ead49f8d)
2.حالا مثل عکس زیر color 1 رو مثل شکل زیر یا یک رنگی که فکر می کنید بهتر هستش برای چمن قرار بدید.
![](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.niloblog.com%2Ffiles%2Fimages%2Fecb1w1jk3iagp58wk9kl.jpg&hash=f6180705da493e4c32a226ccbd3295c2)
3.مثل عکس زیر clolor 2 رو هم همین کار رو بکنید.
![](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.niloblog.com%2Ffiles%2Fimages%2Fc0n6qdlrre81xb4clbfe.jpg&hash=a5833ac4dd2ba9167b4128076942593c)
4.مثل شکل زیر برای displace که مقدارش رو هم روی 30 گزاشتیم cellular رو انتخاب می کنیم.
![](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.niloblog.com%2Ffiles%2Fimages%2Fqsbyzx1wvs95wpuscifw.jpg&hash=d81479e864f3c46cc5449e7520ee27de)
5.حالا مثل شکل زیر تنظیمات رو انجام میدیم.شما می تونید با بازی کردن با متغییرهای Size و Spread اون نتیجه ای که می خواهید رو بگیرید. مثلا چمن پر پشت تر باشه یا کچل تر. و یا با tileing تعداد چمن ها رو بیشتر کنید . البته size رو هم که کوچیکتر کنید خوب تعداد چمنتون بیشتر میشه.
![](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.niloblog.com%2Ffiles%2Fimages%2F7a5u32ur12av19ubrk3.jpg&hash=258dd2903a0d1fc1f5435934c815e032)
6.حالا از همین displace خودمون کپی میگیرم و روی Bump میریم و paste می کنیمو عددش رو روی 5 میزاریم. شما دوست داشتید بیشتر بزارید. شاید نتیجه بهتر بشه.
![](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.niloblog.com%2Ffiles%2Fimages%2Fomipxcrpbckjdm03f9j4.jpg&hash=ce72b9e3e3ba84d650d3ab233e30e883)
خوب کارمون تموم شد
منبع:آموزش ساخت چمن بدون تکسچر یا پلاگین به زبان پارسی