• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

آموزش گام به گام سئو(بخش دوم)

negahemodern

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 فوریه 2015
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
آموزش سئو(بخش دوم)
SEO-lab.jpg
بهینه سازی موتور جستجو SEO چیست?

ساده بودن ، بهنیه سازی موتورهای جستجو فرایندی از ارتقا ی وب سایت به صورتی است که بیشتر د معرض دید نتایج موتورهای جستجو قرار گیرند هر چه وب سایت بیشتر در معرض دید نتایج جستجو قرار گیرد بازدید کنندگان بیشتری ان را پیدا کرده و به ان سر میزنند.برای بهبودی های انجام گرفته بر نتایج موتوهای جستجو اول از همه باید هدف موتورهای جستجو را درک کنیم

به طور کلی ، موتورهای جستجو سعی میکنند که محتویات موجود در اینترنت را پیدا و درک کنندو سپس نتایج معتبر و مرتبطی را بر اساس عبارتی که کاربر آن را جستجو کرده است ارایه دهد . ابتدا میخواهیم در مورد مرتبط بودن صحبت کنیم برا ینمونه وقتی کاربر عبارتی همچون هتل کالیفرنیا را جستجو میکند ، موتورهای جستجو لیستی از نتایج مرتبط با مبحث هتل کالیفرنیا را به شما نشان میدهند .موتورهای جستجو تمامی صفحات وب که بازدید میشوند را تحلیل کرده و مرتبط ترین صفحات به هتل کالیفرنیا را انتخاب میکند .آنها اینکار را با عوامل مختلفی ارزیابی میکنند. ازجمله چگونگی نوشتار محتوا ، پیاده سازی آن در کدها و همچنین لینک کردن وبسایتهای دیگر موجود در اینترنت به شما و تمامی انها در یک الگوریتم الویت بندی شده بسیار بزرگ و پیچیده قرار میگیرند و در نهایت در کسری از ثانیه موتور جستجو میتواند صفحات وب را بر اساس ارتباطش با عبارت مورد جستجوی شما در این نمونه هتل کالیفرنیا رتبه بندی کند.درک این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است چون موتورهای جستجو به شکل دقیقی محتویات در مورد هتل کالیفرنیا را با محتویات مرتبط با عبارتهای دیگر همچون هتل کالیفرنیا یا عبارتی مثل beach getaway تفکیک کند .

موتورهای جستجو میتوانند درکی معنایی و موضوعی از واژه ها و مفاهیم داشته باشند . بگذارید مثال دیگری بزنیم:

dog crates خانه سگ . موتورهای جستجو میدانند صفحاتی که خانه سگ میفروشند ارتباط خیلی زیادی به کوئری جستجو دارند ولی همچنین میدانند که وب سایتهایی در مورد تجهیزات حیوانات خانگی نیز ارتباط خوبی با ان دارد.همچنین میدانند وب ساتی که غذا یا اسباب بازی حیوانات را معرفی میکند نیز به این کوئری جستجو ارتباط دارد، ولی ارتباطش کمتر است. عامل دیگری که به رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر دارد اعتبار است. به عبارت دیگر ، در شبکه جهانی ارتباطات که هر کسی که میتواند پستی در مورد چیزی بگذارد آیا وب سایت شما یک ماکان مطمئن در اینترنت است که موتورهای جستجو بخواهند ان را به کاربران نشان دهند؟

یکی از راه های متداول که موتورهای جستجو اعتبار یک صفحه یا ادمین را تعیین میکنند با استفاده از ارزیابی وب سایتهای دیگر از شما میباشد و این کار توسط لینکهایی که به شما اشاره میکند سنجیده میشود.شما میتوانید به عنوان رای در اینترنت نگاه کنید. وقتی که وب سایتی لینک شما را قرار میدهد به این معناست که من به محتویات سایت شما اطمینان دارم و برای همین آن را در سایت قرار میدهم و افراد را به ترقیب به بازدید از سایتتان میکنم . این راه اعتماد است و موتورهای جستجو از ان برای ارزیابی و مرتب سازی تمامی داده های موجود در صفحات اینترنت میتوانند استفاده کنند.

ولی باید پیش از هر چیزی بدانید که این مسابقه ی محبوبیت نیست که در ان تلاش برای دریافت رای بیشتر در اینترنت کنید.موتورهای جستجوی نگهبانهایی برای پیشگیری از اینگونه تقلبها دارند و آنها برای ارتقای کیفی یک لینک تاکید میکنند. از نقطه نظر موتورهای جستجو لینکها در رای دادن به سایت شما و تعیین اعتبار سایت شما تاثیر بیشتری دارند . بنابراین این میتواند سیستم را به عنوان یک دموکراسی در نظر بگیرید که در آن برخی از رای ها ارزششان از رای های دیگر بیشتر است .

حال که درکی از اهمیت مرتبط و معتبر بودن سایت برای موتورهای جستجو بدست آورید میتوانید این عوامل را بهتر درک و ارتقا دهید به این صورت بهتر از پیش در معرض دید نتیج موتورهای جستجو قرار گرفته و بازدیدکننده گان بیشتر و در نتیجه سئو بهتری خواهید داشت
 
بالا