در روز یکشنبه، در یک حرکت نادر، گوگل از قبل اعلام کرد که امروز به روز رسانی الگوریتم را انجام خواهد داد. گوگل آن را به روز رسانی اصلی ماه ژوئن 2019 نامید.
آپدیت جدید گوگل در ماه ژوئن 2019 و تاثیر آن در کاهش بازدیدهای سایت
آپدیت جدید گوگل در ماه ژوئن 2019 و تاثیر آن در کاهش بازدیدهای سایت
با توجه به آپدیت های گوگل این به روز رسانی در حال حاضر انجام شده است.
در اینجا این به روز رسانی گوگل را می بینیم. در ساعت 1:02 بعد از ظهر، گوگل در توییتر خود نوشت: “در ژوئن 2019 بروز رسانی اصلی در حال اجرا و لایو است و در مراکز داده های مختلف ما در روزهای آینده اجرا می شود.”
For those asking, the June 2019 Core Update has not gone live yet. This thread will be updated when that process has begun.
— Google SearchLiaison (@searchliaison)
۱۳ خرداد ۱۳۹۸
آنالیتیکس وب و گزارش تحلیل عملکرد وب و گزارش عملکرد سرچ کنسول را در هفته آینده چک کنید ، و ببینید تحت تاثیر آپدیت الگوریتم قرار گرفته یا خیر. به طور خلاصه، گوگل توصیه می کند که سایت خود را بهبود بخشید.
گوگل تایید کرده است که آخرین بروزرسانی الگوریتم آن یعنی به روز رسانی اصلی ماه ژوئن 2019 در مراکز داده ها (دیتا سنتر ها) در سراسر جهان آغاز شده است و ممکن است یک یا دو روز طول بکشد تا روند آن تکمیل شود.
پیش از این در یکشنبه، گوگل به صاحبان وبسایت ها و مدیران وبسایت هشدار داد که یک بروزرسانی قریب الوقوع که در تاریخ 3 ژوئن رخ می دهد منتشر خواهد شد، که به طور رسمی به نام Core Update در ماه ژوئن 2019 معرفی شده است.
گوگل نشان داد که این الگوریتم اصلی وسیعی است که ممکن است تغییرات قابل توجهی در نحوه نمایش نتایج جستجو ایجاد کند. الگوریتم های وسیع در نظر گرفته شده اند که نتایج جستجو را با ایجاد بهبود در موقعیت های جستجو بر اساس عوامل کیفیت، بهبود بخشند.
اعلام رسمی در مورد رونمایی از آپدیت اصلی ژوئن 2019 با استفاده از توییتر رسمی گوگل SearchLiaison صورت گرفته است. و توییت منتشر شده به این شکل بوده است: “آپدبت اصلی ژوئن 2019 در حال حاضر لایو است و به دیتا سنتر های مختلف ما در روز های آینده منتشر می شود.”
برای اولین بار، گوگل پیش از نسخه به روز رسانی الگوریتم خود، آن را اعلام کرده است. براساس این اعلامیه در روز یکشنبه، به روز رسانی جدید در تاریخ دوشنبه، ژوئن 3 به اجرا در خواهد آمد.
این پیش اعلامیه از طریق توییتر رسمی گوگل به نام SearchLiaison اعلام شده است: “فردا، ما به روز رسانی الگوریتم اصلی را منتشر خواهیم کرد، همانطور که ما چند بار در سال این کار را انجام می دهیم. این به روز رسانی اصلی ژوئن 2019 نامیده می شود. راهنمایی ما در مورد این به روز رسانی ها همانطور که پیش از این پوشش داده ایم، باقی می ماند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این توییت از لینک ما دیدن کنید. ”
آخرین باری که گوگل به روز رسانی الگوریتم Broad Core را آغاز کرد، در ماه مارس بود. پس از اینکه وبسایت ها شروع به بحث در مورد به روز رسانی ماه مارس کردند و برخی حتی آن را به روز رسانی فلوریدا 2 نامیدند، گوگل رسما اعلام کرد که به روز رسانی الگوریتم به روز رسانی گسترده بود و نام رسمی آن به روز رسانی اصلی مارس 2019 خواهد بود.( March 2019 Core Update)
چرا گوگل یک پیش اعلامیه ناگهانی منتشر کرد؟
مدیران وب و وب مستر ها که تمام تاریخچه های به روز رسانی الگوریتم Google را می دانند، ممکن است آخرین پیش اعلام را کمی سورپرایز کننده بدانند. با این حال، از زمانی که دنی سالیوان به عنوان چهره رسمی گوگل شناخته شده است گوگل تلاش کرده است تا به روز رسانی های خود را شفاف جلوه دهد.
با تجربه قبلی در صنعت جستجوگرها به عنوان یک وبلاگ نویس و بنیانگذار موتور جستجوگر، دنی احساس سردرگمی ای را که پس از هر بروزرسانی رخ می دهد می داند. حتی اگر جان مولر و پیشینیانش مت کاتز در کمک به مردم از طریق جلسات hangout های وب مستر اقدام به فعال شدن کردند، دنی شخص دیگری است که در مکالمات رسانه های اجتماعی افسانه های گوگل را هدایت می کند.
به روز رسانی الگوریتم Broad Core چیست؟
گوگل تغییرات ظریفی را هر روز در الگوریتم اصلی خود ایجاد می کند و تایید می کند که این تغییرات جزئی حداقل یک تا دو بار در روز اتفاق می افتد. وب مسترها در شناسایی تغییرات برای رفع اختلالات کمتر، با شکست مواجه شدند. در سال 2018 گوگل بیش از 630 نسخه اصلی به بازار عرضه کرده است.
به روز رسانی های الگوریتم گسترده اصلی اصلا شبیه به به روز رسانی های روزانه نیستند. به روز رسانی الگوریتم های گسترده core، همانند آنچه که گوگل در 3 ژوئن راه اندازی می کند، تأثیر گسترده ای بر روی موتور های جستجوگر دارد.
به روز رسانی گسترده Core تنها چند بار در هر سال منتشر می شود، اما مدیران وب و وب مستر ها پس از هر بارگذاری به دلیل ترس از دست دادن رتبه بندی سایت خود، دست به دعا می شوند. آخرین بار که Google به روزرسانی Broad Core Update را راه اندازی کرد، تعدادی از وب سایت های سلامت، بهداشت و پزشکی، و وب سایت های مالی رتبه بندی خود را از دست دادند. ما یک تحلیل دقیق از این را انجام دادیم و در عین حال یافتیم که باید از دستورالعمل های EAT به عنوان یک عامل مهم پیروی کنید.
هدف کلی انتشار آپدیت اصلی Broad Core به فلسفه گوگل مربوط می شود : بالاترین کیفیت و نتایج مرتبط ترین جستجو ها برای کاربران خود.
ما شما یک گزارش عمیق در مورد تأثیر Core Update مارس 2019 را پیگیری می کنیم، و به محض این که از وب سایت هایی که تاثیرات مثبت و منفی داشته اند اطلاع یافتیم، آن ها را منتشر می کنیم.
منبع