iran-seo-team
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 5 می 2014
- نوشتهها
- 2
- لایکها
- 3
- سن
- 40
در پاییز گذشته گوگل تغییرات گسترده ای را در الگوریتم جستجو خود ایجاد کرد و نام آن را الگوریتم "Hummingbird (مرغ مگس خوار) " گذاشت. در مقایسه با تغییرات قبلی و اجرای الگوریتم پاندا و پنگوئن که در سال های گذشته اجرا شد این الگوریتم حدود 90 درصد از گزاره های جستجو را تحت تاثیر قرار می دهد در حالی که الگوریتم های پاندا و پنگوئن تنها 2 درصد از گزاره های جستجو را بررسی می کرد. انگیزه اصلی از طرح الگوریتم Hummingbird (مرغ مگس خوار) تمرکز بیشتر بر روی متن و محتوای گزاره های جستجو است .
الگوریتم جدید گوگل تک تک کلمات را در گزاره های جستجو مورد توجه قرار می دهد به عنوان مثال در قدیم زمانی که کاربری "هتل های شیکاگو" را جستجو می کرد گوگل به جستجو نزدیک ترین تطابق با کلمات "هتل ها" ، "در" و "شیکاگو" در میان سایت های مختلف می پرداخت. ولی امروزه کاربران ترجیح می دهند در گوگل به جای استفاده از کلمات کلیدی برای پیدا کردن سایت مورد نظر خود از جملات استفاده کنند؛ مانند " بهترین هتل در شهر شیکاگو چیست؟"
در این موارد گوگل می خواهد بداند منظور دقیق کاربران از این جمله چیست؟ آیا آنها به دنبال یک هتل لوکس در شهر شیکاگو هستند و یا می خواهند نزدیکترین هتل به مکان خود را پیدا کنند؟ الگوریتم Hummingbird (مرغ مگس خوار) سعی می کند هدف اصلی کاربران را تشخیص داده و نتیجه مورد نظر آنها نمایش دهد.
بر همین اساس کارشناسان سئو و بهینه سازی باید ترفندهایی را در سایت خود اجرا کنند تا سایت آنها برای این به روز رسانی آماده شود.
جستجو برای کلمات کلیدی را فراموش کرده و نیاز مخاطبان را مورد توجه قرار دهید.
با توجه به الگوریتم جدید گوگل، روشن است که بررسی کلمات کلیدی مانند میزان جستجو ماهانه کلمات و یا رقابت بر سر کلمات مختلف به شیوه سنتی دیگر نمی تواند راه حل مناسبی برای بهینه سازی وب سایت ها باشد. گوگل دیگر به این موضوع توجه ندارد که صفحات وب سایت شما برای چه کلمات کلیدی بهینه سازی شده است بلکه بیشتر به این موضوع اهمیت می دهد که وب سایت شما به سوالات کاربران در هنگام جستجو پاسخ می دهد یا خیر؟
پس به جای صرف ساعت ها وقت برای پیدا کردن بهترین ترکیب از کلمات کلیدی و جذب کاربر از موتورهای جستجو، تلاش کنید سوالاتی را که ممکن است کاربران در مورد فعالیت های کاری شما داشته باشند را جمع آوری کنید. پس از آن مطمئن شوید که محتوا و متن های وب سایت شما به این سوالات پاسخ خواهد داد.
سوالات کاربران را در محتوای خود قرار دهید.
برای قرار دادن سوالات کاربران در محتوای سایت خود باید به چند نکته توجه داشت:
· به جز در مواردی که محتوای سایت شما ضعیف است و ممکن است توسط الگوریتم پاندا دچار مشکل شوند، نیازی نیست که دوباره همه متن های سایت خود را بررسی و آنها را مجددا بازنویسی کنید. کافی بخش های جدیدی را به آنها اضافه کنید. فراموش نکنید که متن هایی را که از نظر سئو ارزشی بالایی دارند را خراب نکنید.
· نیازی نیست که برای هر سوال یک صفحه جداگانه در نظر بگیرید. در شیوه سئو قبلی هر صفحه را به یک کلمه کلیدی اختصاص می دادیم ولی در این روش نیاز به این کار نیست. یک صفحه متنی می تواند به چند سوال پاسخ دهد، البته تا زمانی که این متن ها برای موتورهای جستجو قابل فهم باشند.
سعی کنید بیشترین اطلاعات ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهید. بسیاری از مدیران سئو بر روی استفاده کارت های اطلاعاتی جدید گوگل(کارت هایی که به صورت مستقیم به سوالات جستجو شده پاسخ می دهد و در سمت راست صفحه نمایش داده می شود) حساب ویژه ای باز کرده اند تا بتوانند ترافیک بیشتری را برای سایت خود ایجاد کنند. از آن جا که این کارت های اطلاعاتی فعلا تنها بر روی مرورگر کروم قرار دارد می توان انتظار داشت که به زودی مرورگرهای بیشتر خود را به این سیستم جدید گوگل مجهز کنند.
متن و محتوای بیشتر
ایجاد متن و محتوا و منتشر کردن آن در زمان های یکسان یکی از روش هایی بود که بیشتر مدیران سئو بر آنها تاکید داشتند. اما با الگوریتم Hummingbird (مرغ مگس خوار) این نکته امری حیاتی برای بهینه سازی وب سایت محسوب می شود. هر چه قدر شما محتوا و متن های بیشتری را در سایت قرار دهید بدان معنا است که به سوالات بیشتری پاسخ داده اید و در رتبه های بهتری در لیست گوگل قرار می گیرید. برای این که محتوای سایت شما بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد، بر روی پاسخگویی به سوالات کاربران تمرکز کنید.
منبع: www.iranseoteam.com
الگوریتم جدید گوگل تک تک کلمات را در گزاره های جستجو مورد توجه قرار می دهد به عنوان مثال در قدیم زمانی که کاربری "هتل های شیکاگو" را جستجو می کرد گوگل به جستجو نزدیک ترین تطابق با کلمات "هتل ها" ، "در" و "شیکاگو" در میان سایت های مختلف می پرداخت. ولی امروزه کاربران ترجیح می دهند در گوگل به جای استفاده از کلمات کلیدی برای پیدا کردن سایت مورد نظر خود از جملات استفاده کنند؛ مانند " بهترین هتل در شهر شیکاگو چیست؟"
در این موارد گوگل می خواهد بداند منظور دقیق کاربران از این جمله چیست؟ آیا آنها به دنبال یک هتل لوکس در شهر شیکاگو هستند و یا می خواهند نزدیکترین هتل به مکان خود را پیدا کنند؟ الگوریتم Hummingbird (مرغ مگس خوار) سعی می کند هدف اصلی کاربران را تشخیص داده و نتیجه مورد نظر آنها نمایش دهد.
بر همین اساس کارشناسان سئو و بهینه سازی باید ترفندهایی را در سایت خود اجرا کنند تا سایت آنها برای این به روز رسانی آماده شود.
جستجو برای کلمات کلیدی را فراموش کرده و نیاز مخاطبان را مورد توجه قرار دهید.
با توجه به الگوریتم جدید گوگل، روشن است که بررسی کلمات کلیدی مانند میزان جستجو ماهانه کلمات و یا رقابت بر سر کلمات مختلف به شیوه سنتی دیگر نمی تواند راه حل مناسبی برای بهینه سازی وب سایت ها باشد. گوگل دیگر به این موضوع توجه ندارد که صفحات وب سایت شما برای چه کلمات کلیدی بهینه سازی شده است بلکه بیشتر به این موضوع اهمیت می دهد که وب سایت شما به سوالات کاربران در هنگام جستجو پاسخ می دهد یا خیر؟
پس به جای صرف ساعت ها وقت برای پیدا کردن بهترین ترکیب از کلمات کلیدی و جذب کاربر از موتورهای جستجو، تلاش کنید سوالاتی را که ممکن است کاربران در مورد فعالیت های کاری شما داشته باشند را جمع آوری کنید. پس از آن مطمئن شوید که محتوا و متن های وب سایت شما به این سوالات پاسخ خواهد داد.
سوالات کاربران را در محتوای خود قرار دهید.
برای قرار دادن سوالات کاربران در محتوای سایت خود باید به چند نکته توجه داشت:
· به جز در مواردی که محتوای سایت شما ضعیف است و ممکن است توسط الگوریتم پاندا دچار مشکل شوند، نیازی نیست که دوباره همه متن های سایت خود را بررسی و آنها را مجددا بازنویسی کنید. کافی بخش های جدیدی را به آنها اضافه کنید. فراموش نکنید که متن هایی را که از نظر سئو ارزشی بالایی دارند را خراب نکنید.
· نیازی نیست که برای هر سوال یک صفحه جداگانه در نظر بگیرید. در شیوه سئو قبلی هر صفحه را به یک کلمه کلیدی اختصاص می دادیم ولی در این روش نیاز به این کار نیست. یک صفحه متنی می تواند به چند سوال پاسخ دهد، البته تا زمانی که این متن ها برای موتورهای جستجو قابل فهم باشند.
سعی کنید بیشترین اطلاعات ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهید. بسیاری از مدیران سئو بر روی استفاده کارت های اطلاعاتی جدید گوگل(کارت هایی که به صورت مستقیم به سوالات جستجو شده پاسخ می دهد و در سمت راست صفحه نمایش داده می شود) حساب ویژه ای باز کرده اند تا بتوانند ترافیک بیشتری را برای سایت خود ایجاد کنند. از آن جا که این کارت های اطلاعاتی فعلا تنها بر روی مرورگر کروم قرار دارد می توان انتظار داشت که به زودی مرورگرهای بیشتر خود را به این سیستم جدید گوگل مجهز کنند.
متن و محتوای بیشتر
ایجاد متن و محتوا و منتشر کردن آن در زمان های یکسان یکی از روش هایی بود که بیشتر مدیران سئو بر آنها تاکید داشتند. اما با الگوریتم Hummingbird (مرغ مگس خوار) این نکته امری حیاتی برای بهینه سازی وب سایت محسوب می شود. هر چه قدر شما محتوا و متن های بیشتری را در سایت قرار دهید بدان معنا است که به سوالات بیشتری پاسخ داده اید و در رتبه های بهتری در لیست گوگل قرار می گیرید. برای این که محتوای سایت شما بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد، بر روی پاسخگویی به سوالات کاربران تمرکز کنید.
منبع: www.iranseoteam.com