• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

آیا سئو مرده است

alireza rezai

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آپریل 2016
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
1
سن
35
سئو سایت مرده
seo-is-dead.jpg


بعضی وقت های صدا های به گوش میخورد که بهینه سازی سایت شاید دیگر مثل گذشته نباشد و گوگل بسیار هوشمند تر شده است و میتوان گفت راهی برای رشد سریع تر سایت وجود ندارد بزارید با چند سئوال به شما بگوییم سخت در اشتباه هستید در مقابل این سئوال بارها شنیده اید که این سایت فقط دو ماه راه اندازی شده است و صفحه اول است نه محتوا دارد نه بازدید کننده داشته است و نه برند شده چرا صفحه اول است جواب سئو سایت به صورت کامل حرفه ای است درست است خیلی وقت های سایت ها رتبه میگیرند که رقبای آنها سال هاست که فعالیت میکنند پس چطور میتوان این دو را کنار همدیگر گذاشت و به یک جواب قطعی رسید آیا شما به سئو احتیاج دارید.

۱-گوگل هوشمند تر است یا انسان
همان طور که گوگل روز به روز هوشمند تر میشوند و نمیتوان به سادگی فاکتور های اصولی آن را فهمید و گوگل همیشه سعی کرده است مرموز باشد و دروغ گویی خوبی نبوده است انسان ها هم روز به روز به فاکتور های بهتر و جدید تری پی میبرند و رتبه میگیرند شاید یک زمان قرار دادن لینک سایت خود در نظرات سایت های دیگر به صورت فالو بسیار موثر بود امروزه اگر تاثیر نداشته باشد تاثیر آن کمتر شده است و روند بهینه سازی سایت تغییر کرده است و سایت به روش های جدید تری لینک بیلدینگ انجام میدهند یکی از همین روش ها شبکه های اجتماعی هستند که لینک های فالو میدهند و معتبر هم هستند پس اینکه فکر کنید بک لینک تاثیر ندارد شاید بسیار مسخره باشد چرا سایتی مثل گوگل با ده میلیون بک لینک با یک سایت تازه تاسیس اگر از برند آنها صرف نظر کنیم یکی است پس میتوان گفت گوگل هوشیار تر شده است و به دام انداختن آن سخت تر است و سایت های که به روش های گذشته عمل میکنند میگویند دوره سئو و بهینه سازی سایت تمام شده است در صورتی که تا موتورهای جستجو هستند بهینه سازی سایت است چرا که بهینه سازی اصولی باعث حس رقابت میشود پس باید نگاه کرد در این ده ساله اخیر چقدر این علم تغییر کرده است اگر به من است که میگویم مهم تر شده چرا هر کسی نمیتوان لینک مفید بسازد همین بسیار سخت بودن میتواند باعث منحصر به فرد بودن شود.

۲-سئو زمان بر است
کسی که مطلب در سایت قرار میدهد نباید توقع داشته باشد اگر تمام فاکتور ها را در نظر گرفت پست اول آن باید در صفحه اول گوگل قرار بگیرد همین مسئله باعث میشود خیلی ها دل سرد شوند اما باور کنید خود من بعد از ده مطلب در صفحه اول قرار گرفتم پس نمیتوان انتظار معجزه یک شبه داشت چون الگوریتم به مرور به سایت با کیفیت و مطابق با اصولی خوشبین میشوند و در ابتدا اصلا شما در سند باکس هستید حال سئوال اینجاست ما همه موارد را رعایت میکنیم دو سال هم است فعالیت میکنیم چرا رتبه نداریم جواب بسیار ساده است این علم چون تجربی است هر کس فکر میکند همه آن را میداند و قدرت یک متخصص بستگی به هوشمندی آن دارد شاید شما فقط تگ های عنوان را بهینه کرده اید توقع زیادی دارید یا فقط محتوا تولید کرده اید که ایندکس بیشتری داشته باشد پس یادتان باشد اول اطلاعات خود را به روز کنید اگر نمیتوانید آنالیز کنید بزرگترین قدرت یک وب مستر آنالیز سایت های موفق است که این به طور کلی جزو تکنیک های دنیای مجازی و مختص این علم نیست و در مرحله بعد باید صبور باشید اگر فکر میکنید با ده روز فعالیت رتبه کلمات خاص میگیرید اشتباه میکنید باید یک بازه زمانی را بگذرانید تا به قدرت این عملیات پی ببرید ما با خیلی از مشتری ها که حرف میزنیم تعجب میکنند و میگویند مگر میشود ما چند سال فعالیت کردیم رتبه نگرفتی شما با دو ماه و نیم سایت را به صفحه اول رساندید پس آهسته و پیوسته حرکت کنید.

۳-طرز دید اشتباه:
من در انجمن وقتی یک بررسی میکنم حرف های میشنوم که واقعا باعث تعجبه بعضی وقت های طرز دید اشتباه نسبت به سئو سایت میتواند هم شما را گمراه کند هم بیننده را یکی میگوید همه چیز بک لینک است و با خرید بک لینک رتبه اول برای شماست یکی میگوید روزی ده مطلب تولید کن تا سایت شما ایندکس بیشتری پیدا کند تا رتبه بگیری یکی میگه خطا های قالبتو بگیر و تگ های عنوانتو بهینه کن تمومه من کردم جواب گرفتم بعضی هام که واقعا خیلی جالب هستند میگویند بهینه سازی فایده ای نداره ما کردیم نشد خوب اما واقعا این موارد به تنهایی نمیتواند تمام این علم باشد تازه اگر درست انجام شود مشکل اینجاست همین موارد هم درست انجام نمیشود اگر بخواهیم یک نتیجه کلی بگیریم بهینه سازی سایت رابطه مستقیم به مشرف بودن شما در بهینه کردن را دارد سعی کنید با سایت های معتبر دید بهتری نسبت به این علم داشته باشید روی محتوا با کیفیت تمرکز کنید و خیلی جالب بدانید در بین این حرف یک مسئله بسیار مهم جا میماند بازدید کننده ها دنبال چی هستند و چه چیزی را جستجو میکنند شما در ابتدای راه اگر میخواهید موفقیت دراز مدت داشته باشید باید کلمات کلیدی را خوب بشناسید و روی عنوان های بلند نه زیاد البته تمرکز کنید پس با توجه به مطالب بالا هنوز بسیار سایت ها که خودم بررسی میکند با چند ماه فعالیت در کلمات قوی رتبه می آورند و میدانند دارند چی کار میکنند.
 

mazyar123

Registered User
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2010
نوشته‌ها
1,148
لایک‌ها
898
تشکر از مطلب شما
به هر حال ما باید این نکته رو در نظر بگیریم که برخی المان ها در سئو شالوده و اساس بهینه سازی رو تشکیل می دهند همچنین برخی نقص ها نیز به همین ترتیب تاثیر منفی می گذارند در یک رقابت داور نیاز داره با انلیز معیاری برخی از بازیگران رو برنده اعلام کنه در الگریتم هم همینطور هست یک کلمه کلیدی رو در نظر بگیرید بیش از یک ملیون داده ساز برای کسب رتبه اول تا دهم رقابت می کنند ! هوش گوگلی چگونه باید بهترین ها رو انتخاب کنه؟ طبیعه برخی سیگنال ها رو برجسته می کنه و بشکل لایه ای و تطبیقی تک تک داده ها رو بررسی غربال و رتبه بندی می کنه چالش اصلی در شناخت این المان های غربال گری هست برخی معتقدن بک لینک شرط اوله برخی می گن محتوا و بعضیا المان های فنی و عده ای همش رو با هم!
درست می گن البته به غیر از اخری! یک المان سر تر از بقیه هستش ! در حال حاضر اکثر ظروف داده استاندارد های لازم رو رعایت می کنند بنابراین تشخیص برای الگریتم مشکلتر شده برای تشخیص بهتر هوش مصنوعی از "پارامتر برتر" استفاده می کنه این اصطلاح اولین برای یادگیری در هوش مصنوعی نوظهور استفاده شد و بعد ها گوگل اون رو توسعه داد پارامتر برتر به نظر من در حال حاضر محتوا هست در یک رقابت نزدیک برنده محتوا ساز و بازی ساز و چرخ کننده محتوا هست کسی که قابلیت دستکاری محتوا چهره پردازی محتوا و عمیق کردن ان را دارد قابلیت ورود به بازی بزرگان رو پیدا می کنه یادمون باشه بهینه سازی یعنی برجسته کردن برای دیده شدن در دنیای پر از همهمه داده شما یک خیابون شلوغ رو در نظر بگیرید همه کم بیش یه جور لباس پوشیدن ناگهان یه فردی بسیار برجسته میشه چرا ؟ چون متفاوت پوشیده رنگ و با رنگ پس بیشتر دیده میشه استاندارد های سئو هم همینطوره رنگ هاش اضافه می شه تا به تکامل برسه
 
بالا