Nazanin.Rah
Registered User
- تاریخ عضویت
- 28 مارس 2015
- نوشتهها
- 604
- لایکها
- 13
- سن
- 39
تئاتر خیمه شب بازی میراث فرهنگی سیسیل ایتالیا
هنر عروسک گردانی از سالیان سال پیش معمول بوده، اما دقیقا کسی نمی داند که عروسک ها از چه زمانی و ازکجا و چگونه بوجود آمده اند. خیمه شب بازی یا شب بازی، شبها و در خیمهای که دو طرفش دو چراغ روشن بود، نمایش داده میشد. صحنه صندوقی بود به درازای سه ربع و بلندی نیم ذرع. یک طرف صندوق به طرف تماشاچیان باز بود و سه طرف دیگرش اتاقی را نشان میداد. صندوق در خیمه بود و نمایشگردان پشت صندوق مخفی میشد و عروسکها را با نخ یا بالهای نازک تکان میداد.
تئاتر خیمهشببازی معروف به اپرا د پاپی اوایل قرن نوزده در سیسیل کشور ایتالیا ظهور کرد و موفقیت بزرگی میان طبقهی کارگر این جزیره به دست آورد. عروسکگردانان، داستانهایی را از ادبیات سلحشورانهی قرون وسطی و منابع دیگری از جمله اشعار ایتالیایی دوره رنسانس، زندگی قدیسان و قصههای راهزنان بدنام، روایت میکردند. بیشتر گفتگوهای عروسکگردانان بداهه بود. دو مکتب عمده خیمهشببازی سیسیل در پالرمو و کاتانیا، از نظر شکل و اندازه عروسکها، فنون اجرایی و تنوع دکور پشت صحنه متمایز هستند.
هنر عروسک گردانی از سالیان سال پیش معمول بوده، اما دقیقا کسی نمی داند که عروسک ها از چه زمانی و ازکجا و چگونه بوجود آمده اند. خیمه شب بازی یا شب بازی، شبها و در خیمهای که دو طرفش دو چراغ روشن بود، نمایش داده میشد. صحنه صندوقی بود به درازای سه ربع و بلندی نیم ذرع. یک طرف صندوق به طرف تماشاچیان باز بود و سه طرف دیگرش اتاقی را نشان میداد. صندوق در خیمه بود و نمایشگردان پشت صندوق مخفی میشد و عروسکها را با نخ یا بالهای نازک تکان میداد.
تئاتر خیمهشببازی معروف به اپرا د پاپی اوایل قرن نوزده در سیسیل کشور ایتالیا ظهور کرد و موفقیت بزرگی میان طبقهی کارگر این جزیره به دست آورد. عروسکگردانان، داستانهایی را از ادبیات سلحشورانهی قرون وسطی و منابع دیگری از جمله اشعار ایتالیایی دوره رنسانس، زندگی قدیسان و قصههای راهزنان بدنام، روایت میکردند. بیشتر گفتگوهای عروسکگردانان بداهه بود. دو مکتب عمده خیمهشببازی سیسیل در پالرمو و کاتانیا، از نظر شکل و اندازه عروسکها، فنون اجرایی و تنوع دکور پشت صحنه متمایز هستند.