برگزیده های پرشین تولز

آیفون ۵ ای ؛ گوشی ارزان و کوچک اپل

nimaa70

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2016
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
2
سن
32
10208361183_754c4bae85_k.jpg


آیفون ۵ ای، گوشی ارزان و کوچک اپل، هم اکنون موضوع داغ برخی از سایت های خبری است.
این مدل رده پایین اپل که راجع به آن خبر هایی شنیدیم احتمالا تا حدودی کوچکتر از مدل های قبلی خواهد بود.
بنا به گزارش جدیدی که از سایت خبری چینی cnBeta شنیده می شود، این گوشی ۴ اینچی، آیفون ۵ ای (iPhone 5e) نامیده می شود در صورتی که قبلا هم خبرهایی راجع به این شنیده می شد که این گوشی آیفون ۶ سی (۶c) نامگذاری خواهد شد. بنا به گزارشی از MacRumors گفته می شود که در واقع این گوشی مدلی است که مجددا آیفون ۵ اس پیاده سازی شده و مونتاژ شده و فقط اندازه ی آن تاحدود زیادی تغییر کرده است.

شایعاتی وجود داشت مبنی بر این موضوع که اپل تا چند ماه آینده یک گوشی کوچکتر ۴ اینچی منتشر می کند. آیفون ۶ اس دارای صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی است. صفحه نمایش آیفون ۶ اس پلاس هم ۵.۵ اینچی است. صفحه نمایش کوچکتر به اپل این امکان را می دهد که گوشی های خود را با قیمت کمتری به فروش برساند. این موضوع حتی می تواند به فروش بهتر محصولات اپل در بازارهای نوظهوری که مردم نمی توانند گوشی های بالا رده و گران قیمت اپل را بخرند، هم کمک کند. cnBeta می گوید با منابعی در فاکسکان، سازندگان چینی آیفون صحبت کرده و گفته اند که آیفون ۵ ای خیلی شبیه به آیفون ۵ اس به نظر می رسد ولی سبک تر و باریکتر خواهد بود.

این گزارش از جزئیات دیگری هم خبر می دهد که راجع به رنگ رز گلد و “دیگر گزینه های رنگ موجود” از جمله طلایی، خاکستری و نقره ای است. به این معنی که می توان انتظار داشت که آیفون ۵ ای به جای بدنه ی پلاستیکی مانند آیفون ۵ سی (iPhone 5c)، بدنه ای فلزی داشته باشد.

cnBeta ادعا می کند که عرضه ی آیفون ۵ ای اوایل سال ۲۰۱۶ و حوالی ماه فوریه یا مارس خواهد بود و قیمت آن هم حدودا ۵۰۰ دلار است (آیفون ۶ اس از حدود ۶۴۹ دلار شروع می شود.)

از نقطه نظر مشخصات باید گفت که این گوشی تراشه ی A8 را اجرا می کند و این همان تراشه ای است که در آیفون ۶ هم به کار گرفته شده است. همچنین مانند همین مدل دارای رم ۱ گیگابایتی خواهد بود.

این مشخصاتی که ذکر شد، خیلی قدرتمند و یا جدید نیستند ولی به خوبی از پس کارهایی که باید انجام دهند بر می آیند. با این حال این گزارش این موضوع را مشخص نکرده است که آیا این گوشی ۵ ای می تواند قابلیت های اخیر آیفون ۶ اس مانند تری دی تاچ (۳D Touch) و لایو فوتو (Live Photos) را اجرا کند یا خیر.

این گوشی آیفون ۵ ای از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می برد که در آیفون ۵ اس هم به کار رفته است. cnBeta ادعا می کند که اپل، آیفون ۵ ای را در هر دو گزینه ی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی می فروشد. حافظه ی ۱۶ گیگابایتی برای خیلی از افراد کافی نیست، اما برای مدل آیفون ۵ ای با قیمتی ارزان مناسب به نظر می رسد.

ما احتمالا در این مدل شاهد قابلیت تماس از طریق ال تی ای (نوعی استاندارد مخابراتی و شبکه انتقال اطلاعات بی سیم) باشیم به این معنی که به جای برقراری تماس از طریق سیگنال های شبکه ای سلولی و سنتی این کار از طریق اتصالات دیتا صورت می گیرد که معمولا به روش ال تی ای، تماس راحتتر صورت می گیرد.

cnBeta در زمینه ی صحت شایعات اصولا سابقه ی خوبی دارد اما تا زمانی که اپل به صورت رسمی چیزی را اعلام نکرده، نمی توانیم مطمئن هم باشیم. باید تا شروع فوریه منتظر بمانیم تا به صحت این مطالب پی ببریم.
منبع: تکرا
 
بالا