• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

استفاده از URL مناسب برای بهبود وضعیت سئو

itgate

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 فوریه 2012
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
پس از طراحی وب سایت آدرس وب سایت شما به موتورهای جستجو و مخاطبین اجازه می دهد تا آنها بدانند که صفحات وب سایت شما در چه زمینه ای می باشد. و برعکس اگر به آدرس وب سایت تان توجهی نکنید، ممکن است هیچ اعتبار و ارزشی از نظر سئو در موتور جستجو و یا از نظر بازدیدکنندگان وب سایت تان نداشته باشید. URLهایی با طراحی بد حتی ممکن است موتورهای جستجو را به اشتباه انداخته و آنها فکر کنند که وب سایت شما Spammy می باشد.

استفاده از چند کلمه کلیدی مهم در URL
در طراحی وب سایت تزریق کلمه کلیدی به URL ها می تواند به بازدیدکنندگان کمک کند تا ببینند صفحاتی که در آن قرار دارند واقعاً در مورد چیست. به طور مثال آیا ترجیح می دهند به جای آدرس example.com/blog/219058 آدرس example.com/blog/cute-puppies را مشاهده کنند؟ افراد آدرس URL شما را در نتایج موتور جستجو مشاهده می کنند. هنگامی که در بالای مرورگرشان آدرس وب سایت شما را می بینند، ممکن است آن را برای خود در bookmark و یا ایمیل خود ذخیره نمایند.
به موتورهای جستجو یک نشانهء دیگر در مورد زمینهء مطالب موجود در صفحات خود می دهید و آنچه نمایش داده می شود احتمالاً در رتبه بندی تاثیر خواهد داشت. URL های بدون کلمات کلیدی صدمه ای به شما نخواهد زد، اما یگ گزینه را از دست خواهند داد. رقیب شما که در طراحی وب سایت از کلمات کلیدی مرتبط در URL خود استفاده کرده ممکن است رتبهء بالاتری در آن کلمه کلیدی نسبت به شما پیدا کند.

Matt cutts از گوگل می گوید: "حتی اگر سه، چهار و یا پنج کلمه کلیدی در آدرس خود استفاده کنید، این امر امری طبیعی است. اما اگر در طراحی وب سایت از این تعداد بیشتر شود کمی کار خراب خواهد شد. در حال حاضر الگوریتم گوگل به طور معمول به وزن واژه ها اعتبار خاص و بیشتری نمی دهد"

استفاده کمتر از 115 کاراکتر در URL
- تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که افراد در لیست موتور های جستجو بر روی آدرس های کوتاه تر دو برابر بیشتر کلیک می کنند. آدرس های کوتاه تر برای به اشتراک گذاری در سایت های اجتماعی مانند تویتر نیز آسانتر می باشد.
- URL های طولانی ظاهراً شبیه Spam می باشد. هر چه آدرس ها طولانی تر باشد وزن رتبه بندی به هر یک از کلمات در URL کمتر و کمتر می شود و ارزش هر یک از کلمات خاص نیز پایین تر خواهد آمد. به صورت دستی می توانید تعداد کاراکترهای آدرس وب سایت خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که بیش از حد طولانی نیست. وب سایت AboutUs Site Report می تواند به صورت اتوماتیک این کار را انجام دهد و URL های بیش از 115 کاراکتر در طراحی وب سایت را شناسایی می نماید.
بیش از چند پارامتر در URL خود استفاده نکنید
AboutUs Site Report
در طراحی وب سایت در یک آدرس اینترنتی یک علامت سوال ؟ و یا یک ‍‍‍‍& در واقع یک پارامتر محسوب می شود. این یک مثال ساده از یک URL مناسب می باشد (نوعی که می توانید از track your marketing in Google Analytics استفاده نمایید) IANA — Example domains

مثال یک آدرس بد با تعداد پارامترهای زیاد نیز به این صورت می باشد:
IANA — Example domains وجود تعداد زیادی از نشانه های پارامتری باعث می شود که ربات های موتور جستجو دچار یک چرخه ای شده و صفحات مشابه را بارها و بارها نشان دهند. در نهایت صفحات مهم و شاخص وب سایت شما در موتور جستجو ایندکس نخواهد شد.
استفاده از URL مناسب برای بهبود وضعیت سئو استفاده از خط فاصله (-) به جای (ـ) یا underscores در آدرس ها
موتور جستجو (ـ) را به عنوان یک کاراکتر می بیند. این بدان معنی است که کلمات کلیدی در آدرس شما مانند یک کلمه کلیدی طولانی دیده می شود و شما هیچ نفعی از سئو وب سایت تان نخواهید برد. در عین حال خط فاصله مانند فضایی برای جداسازی واژه ها در موتور جستجو محسوب می شود.
خط فاصله در طراحی وب سایت برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو) مناسب تر بوده زیرا که به موتور جستجو اجازه می دهد که صفحهء وب سایت شما با عبارات کلیدی مرتبط دیگر نیز تفسیر شود. اما گفته شده که لینک سایت ویکیپدیا دارای underscores می باشد و در نتایج موتور جستجو نیز مشکل نداشته و به نظر رتبه بندی مناسبی دارد!
همچنین همانطور که لینک های زیادی در اینترنت مشاهده شده، هنگامی که آدرس سایت ها underline شده باشد این underscores ها برای افراد قابل مشاهده نخواهد بود. بنابراین خط فاصله، رابطه دوستانه تری با مخاطبین در لینکهای اینترنتی داشته و شما نیز باید آدرس وب سایت خود را قابل استفاده تر ایجاد کنید.
لینک هایی مانند: example.com/adorable-kitten-pics بهتر از example.com/adorable_kitten_pics می باشد.
محتوای مهم در URL های وب سایت در کمتر از 3 پوشه فرعی
پوشه فرعی پوشه ای است در URL که بین دو اسلش (/) قابل مشاهده می باشد. به طور مثال: IANA — Example domains بین دو اسلش Articles نام پوشه فرعی و name-of-page نام مقاله ای در این پوشه فرعی مقالات می باشد. هنگامی که موتور جستجو به پوشه های فرعی میرسند تصور می کنند که محتوای موجود در پوشه از نام دامنه اصلی جدا می باشد. مانند (example.com) از درجه اهمیت کمتری برخوردار می باشد.

بنابراین در طراحی وب سایت بهتر است تمامی محتوای مهم و شاخص خود را در آدرس وب سایت تان سازماندهی کرده و در هر آدرسی بیش از دو پوشهء فرعی وجود نداشته باشد. روش دیگر برای بررسی URL تان به این صورت است که اطمینان حاصل فرمایید که بیش از سه اسلش (/) بعد از نام دامنه اصلی اتان وجود نداشته باشد.
مثال: IANA — Example domains
استفاده از پوشه های فرعی به شما اجازه می دهد که از "content drilldown" در گوگل آنالیز استفاده کرده و به راحتی داده ها و اطلاعات ارائه شده در پوشه های مربوط به هر صفحه تجزیه و تحلیل خواهد شد.

عدم استفاده بیش از حد از زیر دامنه ها
زیر دامنه یا دایرکتوری چیزی است که قبل از نام دامنه در URL به کار می رود. به طور مثال: http://blog.example.com از نظر تکنیکی www نیز در واقع یک زیر دامنه محسوب می شود. استفاده بیش از حد زیر دامنه ها می تواند موجب مشکلاتی برای بهینه سازی موتور جستجو شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالهء زیر دامنه های چندتایی- اشتباهات کلاسیک سئو را در این آدرس بخوانید: Multiple Subdomains: Classic SEO Mistake - AboutUs Wiki Page

چگونگی تغییر آدرس URL
در حالت مطلوب هنگام طراحی وب سایت باید ساختار آدرس URL شما Search-friendly باشد و در این صورت بدون نیاز به انجام هیچ کار اضافه دیگری برای شما کار خواهد کرد!
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,979
لایک‌ها
30,427
محل سکونت
کرج
لینک های اینجا no-follow هست , هیچ کدام از لینک هایی کردید فایده نخواهد داشت ... :دی
 

...Rahim...

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
1,539
لایک‌ها
686
محل سکونت
Tehran
گیر ندید بابا :D
بزارید کارشو بکنه :rolleyes:
 

hosseinsees

Registered User
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2011
نوشته‌ها
2,496
لایک‌ها
798
nofollow نیست که لینکا .

اتفافقا همه لینکا dofollow هستن .

حتی یه مدت امضاهارو nofollow کردن ولی بازم dofollow شدن .

یه نگاه به سروس صفحه بندازین . هیچ لینک nofollow ای وجود نداره .
 
بالا