اسپم SEO صفحات نتایج موتور جستجو را با نتایجی پر میکند که کم و یا هیچ ارزشی برای جستجو کننده ندارند. اگر کاری کنید که موتور جستجو احساس کند قصد اسپم کردن آن را دارید، آنگاه رتبه جستجوی شما جریمه خواهد شد. حتی ممکن است از رتبه بندیهای جستجو کلا حذف شوید.
در SEO چند مورد اسپم کاملا واضح وجود دارد، که معمولا تحت عنوان ” SEO کلاه سیاه“ طبقه بندی میشوند. البته موارد دیگری نیز وجود دارد اما به این واضحی نیستند. در واقع در ناحیه خاکستری یا مبهم قرار میگیرند، به این معنا که، یک فعالیت میتواند اسپم باشد یا نباشد و این به نحوه مدیریت آن توسط شما بستگی دارد.
برای دشو ارتر شدن تشخیص اسپم بودن، موتورهای جستجو به طور مرتب تعریف خود را از اسپم تغییر میدهند. در نتیجه چیزی که امروز به خوبی کار میکند و پذیرفته شده است، ممکن است فردا به عنوان اسپم طبقه بندی شود. و اگر شما متوجه نشوید که چنین تغییری صورت گرفته و یا به وقوع خواهد پیوست، ممکن است یک روز به طور اتفاقی به رتبه سایت خود نگاه کنید و ببینید رتبه اول را در نخستین صفحه دارید اما فردای همان روز در همان رتبه بندی به صفحه دهم نتایج پرت شدهاید.
فقط موتورهای جستجو میدانند ترکیب اسپم ها از یک روز تا روز دیگر چه خواهد بود. و این کار داشتن فهرست اسپمرها را برای کسانی که فعالیت SEO خود را در شرایط مرزی اسپم شدن انجام میدهند، مشکل میسازد. مطمئنا شما میتوانید بر الگوریتمهای موتور جستجو در طراحی سایت نظارت داشته باشید و سعی کنید در مقابل تغییرات ایجاد شده مقاومت کنید . اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که این تغییرات بر عملکرد شما تاثیر گذار نباشد.
اجزاء اسپم SEO
خوب، اگر تعریف کردن اسپم کار خیلی سختی است، از کجا بدانیم که کاری که انجام میدهیم درست است یا خیر؟
سوال خوبی است و جواب آن این است: شما هیچ وقت متوجه این موضوع نخواهید شد، اما چند راهنمایی وجود دارد که پیروی از آنها میتواند به شما کمک کند تا در دسته اسپم ها قرار نگیرید. طراحی خوب وب بهترین وسیله دفاعی شما است. اگر تجارت جستجوی خود را طبق راهنمایی که موتورهای جستجو برای شما فراهم کردهاند انجام دهید، دیگر لازم نیست نگران قرار گرفتن در میان اسپمرها باشید.
در SEO چند مورد اسپم کاملا واضح وجود دارد، که معمولا تحت عنوان ” SEO کلاه سیاه“ طبقه بندی میشوند. البته موارد دیگری نیز وجود دارد اما به این واضحی نیستند. در واقع در ناحیه خاکستری یا مبهم قرار میگیرند، به این معنا که، یک فعالیت میتواند اسپم باشد یا نباشد و این به نحوه مدیریت آن توسط شما بستگی دارد.
برای دشو ارتر شدن تشخیص اسپم بودن، موتورهای جستجو به طور مرتب تعریف خود را از اسپم تغییر میدهند. در نتیجه چیزی که امروز به خوبی کار میکند و پذیرفته شده است، ممکن است فردا به عنوان اسپم طبقه بندی شود. و اگر شما متوجه نشوید که چنین تغییری صورت گرفته و یا به وقوع خواهد پیوست، ممکن است یک روز به طور اتفاقی به رتبه سایت خود نگاه کنید و ببینید رتبه اول را در نخستین صفحه دارید اما فردای همان روز در همان رتبه بندی به صفحه دهم نتایج پرت شدهاید.
فقط موتورهای جستجو میدانند ترکیب اسپم ها از یک روز تا روز دیگر چه خواهد بود. و این کار داشتن فهرست اسپمرها را برای کسانی که فعالیت SEO خود را در شرایط مرزی اسپم شدن انجام میدهند، مشکل میسازد. مطمئنا شما میتوانید بر الگوریتمهای موتور جستجو در طراحی سایت نظارت داشته باشید و سعی کنید در مقابل تغییرات ایجاد شده مقاومت کنید . اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که این تغییرات بر عملکرد شما تاثیر گذار نباشد.
اجزاء اسپم SEO
خوب، اگر تعریف کردن اسپم کار خیلی سختی است، از کجا بدانیم که کاری که انجام میدهیم درست است یا خیر؟
سوال خوبی است و جواب آن این است: شما هیچ وقت متوجه این موضوع نخواهید شد، اما چند راهنمایی وجود دارد که پیروی از آنها میتواند به شما کمک کند تا در دسته اسپم ها قرار نگیرید. طراحی خوب وب بهترین وسیله دفاعی شما است. اگر تجارت جستجوی خود را طبق راهنمایی که موتورهای جستجو برای شما فراهم کردهاند انجام دهید، دیگر لازم نیست نگران قرار گرفتن در میان اسپمرها باشید.
- به هیچ کاری که به اشتباه انجام شدن آن شک دارید، دست نزنید. هر چند که به نظر توصیهی سادهای است، اما وقتی خوب به آن فکر کنید ، اگر روی وب سایت خود کاری انجام میدهید که باید بابت انجام آن نگران باشید، سبب ممنوعیت شما از قرارگیری در نتایج جستجو خواهد شد، پس مسلما نباید آن کار را انجام دهید. این موضوع شامل استراتژیهایی مثل استفاده از متون مخفی در صفحات وب، استفاده از صفحات درگاه و یا صفحات پنهان و ساخت ساختار غلط برای لینکها، میشود. حتی اگر ندانید که این استراتژیها به وسیله موتور جستجو ممنوع شدهاند، وقتی که به جنبه فریبندگی استراتژی توجه کنید ، خودتان قادر به تشخیص خواهید بود که این استراتژیای نیست که باید استفاده شود.
- وب سایت خود را طوری نسازید تا شبیه چیزی که نیست به نظر بیاید. خیلی راحت میتوان "اسپین" روی هر چیز قرار داد تا خیلی جذابتر از آنچه واقعا هست به نظر آید. مردم همیشه در جایی که محصولات و سرویسها مهم باشند این کار را انجام میدهند. اما استفاده از چنین استراتژیای در وب سایت ممکن است سبب تحریم سایت شما شود. ایجاد ساختارهای غلط لینک از مواردی است که میتواند سایت را محبوبتر از آن چه واقعا هست نشان دهد.
- درموردانجام یک فعالیت اگرکوچکترین شکی در پذیرفته بودنش داشتید، آن را انجام ندهید. ممکن است برخی از افرادی که کارهای غیرا خلاقی در زمینه SEO انجام میدهند به شما بگویند، که اگر از چند تکنیک مشخص از تکنیکهای اسپم استفاده کنید ، تا زمانی که آنها را به درستی استفاده کنید ، مشکلی پیش نخواهد آمد. اما این غلط است. اسپم به هر حال اسپم است. فرقی نمیکند که چه طور از آن استفاده کنید ، خزنده جستجوگر باز هم آن را به عنوان اسپم خواهد دید، و شما باز هم باید منتظر پیامدهای آن باشید. اگر چنین مشاور SEO غیرا خلاقی دارید مطمئن باشید که او پول شما را خواهد گرفت و شما را در وضعیت بدی برای خزنده رها خواهد کرد.