• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اشتباهات رایج در سئو

Saeb-K

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2013
نوشته‌ها
246
لایک‌ها
56
محل سکونت
Arak
سئوسازی وب سایت ها فرایندی دقیق و نیازمند صبر و تحمل بسیار میباشد اما متاسفانه در این پروسه اشتباهاتی اتفاق میوفتند که باعث میشود نه تنها نتیجه ی فعالیت شما به تعویق بیوفتد بلکه باعث میشود کارشما نتیجه ی مثبتی نیز به همراه نداشته باشد در این مقاله سئو چند مورد از این اشتباهات رایج را به شما متذکر میشویم.


۱. کلمات کلیدی Meta Keywords
یکی از رایج ترین اشتباهات مدیران وب سایت ها در تعداد و نوع کلمات کلیدی میباشد.بسیاری از مدیران بر این باورند که تعداد زیاد و متنوع بودن کلمات کلیدی میتواند برای انها بازدید به همراه داشته باشد.
بزارید همین اول کمی خیالتان را راحت کنیم که گوگل اعلام کرده دیگر این متاتگ در رده بندی و پیج رنک برای انها الگوریتم به حساب نمی اید اما نکته ی بسیاری کوچکی در این حرف گوگل وجود دارد انهم این میباشد که انها اعلام نکرده اند که در نمایش سایت ها تاثیر ندارد پس در کلمات کلیدی باید هنوز دقت کرد.
کلمات کلیدی حداکثر ۱۰ مورد باید باشند و باید کلمه باشند نه جمله یعنی کلمات ۲ بخشی یا بیشتر هر کدام یک کلمه به حساب میایند اگر تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشند گوگل انها را مورد بررسی قرار نمیدهد و توجهی به انها ندارد.
نکته ی بعدی در مورد کلمات کلیدی این میباشد که اولین کلمه ی کلیدی برای هر سایت نام سایت میباشد در صورتی که این کار را انجام ندهید ممکن است سایت های دیگری در جستوجو نام سایت شما در اول قرار بگیرند و شما در مقام ها بعدی.
کلمات کلیدی باید به سایت شما مرتبط باشند تشکیل شده از کلماتی که برای شما مهم میباشند و در سایت شما بسیار تکرار شده اند.


۲. توضیحات Meta Description
در بخش متاتگ ها این متاتگ دارای بیشترین اهمیت میباشند که متاسفانه بیشترین اشتباه هم در این بخش میباشد. این متاتگ همان طور که در نام ان اشاره شده است باید توضیح باشد که بسیاری به اشتباه در ان کلمه قرار میدهند مانند کلمات کلیدی که باید به این نکته توجه داشت همچنین حداکثر طول متن قرار گرفته شده توسط شما باید ۱۲۰ کاراکتر باشد زیرا بیشتر از این مقدار در گوگل به نمایش در نمیاید.


۳. با هر سایتی تبادل لینک کنیم
یکی دیگر از رایج ترین ایرادات این است که بسیاری فکر میکنند که با هر سایتی باید تبادل لینک کرد و فقط عمل تبادل لینک به دنبال ان پیج رنک میباشد.
۲ باور اشتباه که در تبادل لینک وجود دارد این میباشد که اگر تبادل لینک کنیم پیج رنک ما افزایش میباید که این بسیار اشتباه میباشد.تبادل لینک حتی میتواند باعث کاهش پیج رنک هم بشود.
تبادل لینک تنها باید با سایتی باشد که حتما با سایت شما در موضوع مرتبط باشد و همچنین پیج رنک برابر شما و یا بیشتر داشته باشد.


۴. چون ما پیج رنک بالا داریم نیازی به سئو نداریم
این باور اشتباه میباشد که اگر پیج رنک سایتی بالا میباشد سایت بهینه سازی شده است. خیر این طور نمیباشد هستند سایت هایی که با پیج رنک بالا دارای سئو ضعیف نیز باشند و داشتن پیج رنک بالا لازمه ی ان سئو سازی نمیباشد سایت در حالت عادی میتواند به پیج رنک برسد اما نمیتواند به پیج رنک حقیقی برسد زیرا با سئوسازی سایت شما به بهترین شکل ممکن برای موتورهای جستوجوگر اماده میشود و در این صورت شما به جایگاه حقیقی خود میرسید و سایت شما به موقعیتی ثابت میرسد.


۵. رنک الکسای من بالا است پس سئو سایت من قوی میباشد
الکسا کوچک ترین ربطی به سئوسازی سایت شما ندارد. حتی اگر شما در جهان رتبه ی اول جهان باشه دلیل نمی شود که شما بهترین سئو را داشته باشد سایت شما شاید بهترین سئو جهان را داشته باشد اما نمیتوانید بگویید بهترین جهان هستید.


۶. دستور Allow در Robots.txt
یکی دیگه از اشتباهاتی که حتی خیلی از سایت های بزرگ در ایران اون رو انجام میدند ، استفاده از دستور allow میباشد.
ببینید شما در robots.txt فقط میتونید دسترسی به یک یا چند پوشه رو محدود کنید ، نمیتونید به بوت ها بگید این مسیر ها آزاد هستند.
پس حتی اگه از allow بدین گونه استفاده کنیم اشتباست. / :allow


7. سایت ما پر از تصویر است بازدید کننده ها از سایت ما لذت میرند پس مورد تایید گوگل هستیم
این مشکل خیلی رایج میباشد زیرا بسیاری فکر میکنند سایت زیبا یعنی بازدید کننده بیشتر و بازدید کننده را برابر سئو میدانند
سئو یعنی لود سریع سایت همان طور که شعار گوگل هست:
Website Should Be Fast
لود سریع یعنی تصویر کمتر CSS بیشتر مخصوصا CSS3 که بسیار گوگل بر ان تاکید دارد.


۸. سئو نرم افزار است
اشتباه رایج میان بعضی وب مسترها این است که سئو یعنی نرم افزار این باور کاملا اشتباه میباشد سئو یعنی دانش و خلاقیت.
 

nitiX

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2009
نوشته‌ها
345
لایک‌ها
134
درود

مطلب مفیدی برای ورود به مبحث سئو بود

در مورد شماره 2 : Meta Description

در واقع این متا ، در موقعیت لینک های شما در نتایج موتور های جستجو تاثیری ندارد , ( اینکه سایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر شود یا صفحه 100 , این متا تاثیرگذار نیست )
کاربرد این متا این هست که کسی که در حال مشاهده نتایح گوگل هست با دیدن توضوح مختصر زیر لینک سایت شما , تحریک بشه و روی لینک کلیک کنه و وارد سایت شما بشه.
این توضیحات مختصر , همون Meta Description هستند که بهترین حالت آن تعداد 145 تا 155 کاراکتر داشته باشه ( گوگل 151 کاراکتر را نمایش میده ، موتور سرچ های دیگه , تعدادی متفاوت ... )

همونطور که دوستمون اشاره کردند , این متا , شامل جمله ی با معنی میشه که بیننده را برای کلیک روی لینک تحریک کنه ؛ و نه کلماتی با ویرگول بینشون !
 
بالا