طراحی وب سایت تجارت الکترونیک تنها به خلق چند صفحه برای جذب بازدید کنندگان و مشتری خلاصه نمیشود. البته اهمیت آن غیرقابل انکار است اما نحوه ی برخورد وب سایت با بازدید کنندگان نیز بسیار مهم است.
شما برای تجارت خود نیازمند ابزار مناسب هستید و درعین حال باید شیوه صحیح استفاده از این ابزار را بدانید تا بتوانید فروش خود و وفاداری و عضویت کاربران را تضمین کنید. بدین ترتیب خریداران به خرید از شما ادامه داده که این امر موجب رشد و توسعه ی تجارت شما میشود.
برخی از ویژگی های تجارت الکترونیک که باید بدانید.
بسیار عالی میشود اگر وب سایت تجارت الکترونیک شما جذاب، با کاربران دوستانه و نویگیشنی ساده داشته باشد اما درصورت نادیده گرفتن موارد زیر احتمالا با کاهش فروش مواجه خواهید شد.
کاهش زمان بارگذاری.
بد نیست گاهی اوقات سایت خود را Page Speed یا سایر ابزارهای مشابه چک کنید. اگر بارگذاری صفحات وب سایت از متوسط سه ثانیه بیشتر شود نه تنها خطر از دست دادن مشتریان شما را تهدید میکند بلکه با تنزل رتبه در نتایج موتور جستجو نیز مواجه خواهید بود.
بخش FAQ.
صفحات FAQ بهترین ابزار برای صرفه جویی در زمان بوده و کمک میکنند تا بدون نیاز به ارتباط انفرادی با تک تک آنها پاسخگوی سوالها و دلواپسی های مشتریان باشید. این صفحات میتوانند موارد بیشتر مانند مشخصات محصول، شرایط استرداد محصول، روشهای پرداخت و غیره را شامل شوند. این صفحات یک روش عالی برای حمایت از مشتری محسوب میشوند.
بهینه سازی سایت برای موبایل.
اگر وب سایت شما برای دستگاههای موبایل بهینه سازی نشود بدین معنی است که شما ریسک از دست دادن شمار بسیاری از مشتریان بالقوه یا بعبارت دیگر "کسانی از طریق موبایل خرید میکنند" را پذیرفته اید. اطمینان حاصل کنید طراحی وب سایت شما واکنشگر است.
صفحه .customer review
حتما در وب سایت خود صفحه ی customer review را بگنجانید. این صفحه به خریداران کمک میکند تا آسانتر نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و همچنین نظرات دیگران را نیز ببینند. علاوه براین صاحبان وب سایت نیز اطلاعات مفیدی بدست می آورند اما باید توجه داشته باشید که برخی از کاربران تنها زمانی که با مشکل مواجه میشوند نظر خود را بیان میکنند. اما در هر صورت مشتری باید همیشه امکان بیان نظرات خود را داشته باشد.
ساده کردن checkout.
اجازه ندهید پروسه ی طاقت فرسای checkout مشتریان شما را از تجربه ی یک خرید لذت بخش محروم کند. این پروسه را برای کاربران ساده، آسان و امن کنید.
سعی کنید برای مشتریان خود تجربه ی یک تجارت الکترونیک عالی را رقم بزنید. اگر از لحاظ بودجه و سرمایه در مضیقه نیستید ارزش آنرا دارد که دریک انجین غیرآماده ودستی که بخش اعظم کارهای دشوار را انجام میدهد سرمایه گذاری کنید.
نکات پایانی.
در آخربرای خلق یک تجربه ی بینظیر درخرید آنلاین به چند نکته اشاره میشود که باید بخاطر بسپارید:
عکس ها.
در خریدهای اینترنتی خریداران امکان لمس محصول یا تست سایز آنرا ندارند. در اینگونه خریدها همه چیز از طریق عکس به خریدار منتقل میشود. بنابراین عکس کالاهای موجود باید واضح، گویا و از همه مهم تر جذاب باشند. عکس ها باید چشم اندازهای مختلف و نحوه ی استفاده از محصول را نشان دهند.
تجربه کاربری.
به کاربران خود چیزی فراتر از تصاویر ارائه دهید. بعنوان مثال اگر در سایت خود تجهیزات میفروشید باید مشخصات و ویژگی های آنرا ذکر کرده و یک یا چند محصول مرتبط را نیز معرفی کنید. بعبارت دیگر برای خرید یا تصمیم گیری بهتر اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
نمایش محصولات مرتبط.
هنگامیکه یک مشتری محصول مورد علاقه اش را انتخاب کرد میتوانید بخود و مشتری لطف کرده و محصولات بیشتری از قبیل سایر مدلها، رنگ ها و سایزها مختلف و یا حتی لوازم فرعی را معرفی کنید.
محصولات مرتبط باید در پنجره های جداگانه باز شوند. به اینترتیب آنها مجبور نیستند برای جستجو از سایت خارج شوند.
نویگیشن ساده.
خریدهای اینترنتی اصول مشخصی دارند، برای این منظور ابتدا باید کالای مد نظررا بیابید. اگر قصد دارید به کالا یا محصولی اطلاعاتی اضافه کنید دسترسی به این اطلاعات نباید بیشتر از یک کلیک شود.
اگر سیستم نویگیشن شما مشتریان را به بن بست هدایت کند شکست تجارت شما حتمی خواهد بود. با فرض اینکه کاربران از اصول خرید پیروی کنند نویگیشن سایت باید ساده، دقیق و شفاف عمل کند.
منبع: طراحی وب سایت
طراحی فروشگاه اینترنتی
شما برای تجارت خود نیازمند ابزار مناسب هستید و درعین حال باید شیوه صحیح استفاده از این ابزار را بدانید تا بتوانید فروش خود و وفاداری و عضویت کاربران را تضمین کنید. بدین ترتیب خریداران به خرید از شما ادامه داده که این امر موجب رشد و توسعه ی تجارت شما میشود.
برخی از ویژگی های تجارت الکترونیک که باید بدانید.
بسیار عالی میشود اگر وب سایت تجارت الکترونیک شما جذاب، با کاربران دوستانه و نویگیشنی ساده داشته باشد اما درصورت نادیده گرفتن موارد زیر احتمالا با کاهش فروش مواجه خواهید شد.
کاهش زمان بارگذاری.
بد نیست گاهی اوقات سایت خود را Page Speed یا سایر ابزارهای مشابه چک کنید. اگر بارگذاری صفحات وب سایت از متوسط سه ثانیه بیشتر شود نه تنها خطر از دست دادن مشتریان شما را تهدید میکند بلکه با تنزل رتبه در نتایج موتور جستجو نیز مواجه خواهید بود.
بخش FAQ.
صفحات FAQ بهترین ابزار برای صرفه جویی در زمان بوده و کمک میکنند تا بدون نیاز به ارتباط انفرادی با تک تک آنها پاسخگوی سوالها و دلواپسی های مشتریان باشید. این صفحات میتوانند موارد بیشتر مانند مشخصات محصول، شرایط استرداد محصول، روشهای پرداخت و غیره را شامل شوند. این صفحات یک روش عالی برای حمایت از مشتری محسوب میشوند.
بهینه سازی سایت برای موبایل.
اگر وب سایت شما برای دستگاههای موبایل بهینه سازی نشود بدین معنی است که شما ریسک از دست دادن شمار بسیاری از مشتریان بالقوه یا بعبارت دیگر "کسانی از طریق موبایل خرید میکنند" را پذیرفته اید. اطمینان حاصل کنید طراحی وب سایت شما واکنشگر است.
صفحه .customer review
حتما در وب سایت خود صفحه ی customer review را بگنجانید. این صفحه به خریداران کمک میکند تا آسانتر نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و همچنین نظرات دیگران را نیز ببینند. علاوه براین صاحبان وب سایت نیز اطلاعات مفیدی بدست می آورند اما باید توجه داشته باشید که برخی از کاربران تنها زمانی که با مشکل مواجه میشوند نظر خود را بیان میکنند. اما در هر صورت مشتری باید همیشه امکان بیان نظرات خود را داشته باشد.
ساده کردن checkout.
اجازه ندهید پروسه ی طاقت فرسای checkout مشتریان شما را از تجربه ی یک خرید لذت بخش محروم کند. این پروسه را برای کاربران ساده، آسان و امن کنید.
سعی کنید برای مشتریان خود تجربه ی یک تجارت الکترونیک عالی را رقم بزنید. اگر از لحاظ بودجه و سرمایه در مضیقه نیستید ارزش آنرا دارد که دریک انجین غیرآماده ودستی که بخش اعظم کارهای دشوار را انجام میدهد سرمایه گذاری کنید.
نکات پایانی.
در آخربرای خلق یک تجربه ی بینظیر درخرید آنلاین به چند نکته اشاره میشود که باید بخاطر بسپارید:
عکس ها.
در خریدهای اینترنتی خریداران امکان لمس محصول یا تست سایز آنرا ندارند. در اینگونه خریدها همه چیز از طریق عکس به خریدار منتقل میشود. بنابراین عکس کالاهای موجود باید واضح، گویا و از همه مهم تر جذاب باشند. عکس ها باید چشم اندازهای مختلف و نحوه ی استفاده از محصول را نشان دهند.
تجربه کاربری.
به کاربران خود چیزی فراتر از تصاویر ارائه دهید. بعنوان مثال اگر در سایت خود تجهیزات میفروشید باید مشخصات و ویژگی های آنرا ذکر کرده و یک یا چند محصول مرتبط را نیز معرفی کنید. بعبارت دیگر برای خرید یا تصمیم گیری بهتر اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
نمایش محصولات مرتبط.
هنگامیکه یک مشتری محصول مورد علاقه اش را انتخاب کرد میتوانید بخود و مشتری لطف کرده و محصولات بیشتری از قبیل سایر مدلها، رنگ ها و سایزها مختلف و یا حتی لوازم فرعی را معرفی کنید.
محصولات مرتبط باید در پنجره های جداگانه باز شوند. به اینترتیب آنها مجبور نیستند برای جستجو از سایت خارج شوند.
نویگیشن ساده.
خریدهای اینترنتی اصول مشخصی دارند، برای این منظور ابتدا باید کالای مد نظررا بیابید. اگر قصد دارید به کالا یا محصولی اطلاعاتی اضافه کنید دسترسی به این اطلاعات نباید بیشتر از یک کلیک شود.
اگر سیستم نویگیشن شما مشتریان را به بن بست هدایت کند شکست تجارت شما حتمی خواهد بود. با فرض اینکه کاربران از اصول خرید پیروی کنند نویگیشن سایت باید ساده، دقیق و شفاف عمل کند.
منبع: طراحی وب سایت
طراحی فروشگاه اینترنتی