• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اطلاعات روادید دبی و امارات

سفری دیگر

Registered User
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2014
نوشته‌ها
739
لایک‌ها
3
سن
44
محل سکونت
تهران
ویزای دبی و امارات
چگونگی اخذ ویزای امارات برای ایرانیان – نحوه دریافت روادید امارات
uae-flag.jpg

ویزای توریستی امارات
dubai-tourist.jpg

بر خلاف سایر کشورهای دنیا، صدور ویزای توریستی امارات توسط اداره مهاجرت و وزارت کار انجام می‌شود و سفارت امارات متحده عربی روادید توریستی صادر نمی‌کند. درخواست ویزای توریستی امارات متحده عربی دردسری ندارد و توسط کارگزاران زیادی انجام می‌گیرد. به دلیل دخالت‌ نداشتن سفارت، مصاحبه‌ای هم انجام نمی‌گیرد و حضور متقاضی ضرورتی ندارد.

برای ورود به هر کدام از شهرهای امارات، باید ویزای امارات متحده عربی را داشته باشید. مدت اعتبار ویزای توریستی، می‌تواند به دو صورت 14 روزه و 1 ماهه باشد؛ ویزایی که برای سفرهای چند روزه‌ی گردشی صادر می‌شود، عموماً 14 روزه است.
ویزای توریستی در دو حالت عادی و فوری صادر می‌شود؛ صدور ویزای عادی بین 3 تا 10 روز طول می‌کشد و صدور ویزای اضطراری بیشتر از دو روز زمان نمی‌برد. گاهی -بنا بر شرایط خاص- امکان صدور ویزای فوق اضطراری هم وجود دارد که تنها چند ساعت وقت نیاز دارد.
هزینه‌ی صدور این ویزاها متغیر است؛ ویزای عادی حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد و قیمت ویزاهای فوری و فوق اضطراری باید توسط شرکت صادرکننده تعیین شوند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای امارات

مدارک لازم برای درخواست روادید امارات :
1. تصویر صفحه‌ی مشخصات گذرنامه
2. تصویر عکس رنگی متقاضی
توجه : ماندن در امارات حتی یک روز بیشتر از مدت اعتبار ویزا به هر دلیلی، خلاف قوانین امارات متحده عربی است و علاوه بر دریافت جریمه‌ی نقدی برای هر روز اقامت بیشتر، دچار دردسرهای قانونی دیگری نیز خواهید شد.

تحصیل در امارات متحده عربی
uae-university.jpg

تحصیل در امارات
تحصیل کردن در امارات برای بسیاری از افراد قابل توجه و با اهمیت است چرا که دانشگاه های کشور امارات پلی برای ادامه ی تحصیل در کشورهای انگلستان ، آمریکا و کانادا است.
تحصیلات در کشور امارات مستلزم پرداخت هزینه است، نسبت به کشورهای خاورمیانه گران ترین کشور برای ادامه ی تحصیل می باشد. ولی نکته ی حائز اهمیت در این کشور زبان تدریس است که دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
فارغ التحصیلان تمام سیستم های تحصیلی باید دوازدهمین پایه در مقطع متوسطه را با نمره ی مناسب گذرانده باشند و در صورتی که در پایه های پایین تر مشغول به تحصیل اند و هنوز گواهینامه پایان مقطع متوسطه را کسب نکرده اند می توانند با شرکت در آزمون GED شرکت و در صورت موفقیت مدرک معادل مقطع متوسطه را دریافت و برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند.
تحصیل در مقطع لیسانس کشور امارات :
بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور، امارات را انتخاب می کنند چرا که هدفشان اقامت کشورهایی همچون انگلستان ، آمریکا و کانادا است.مدت دوره ی لیسانس در کشور امارات ۳ تا ۴ سال می باشد.
هر فرد متقاضی برای ورود به دوره ی لیسانس باید مدرک آیلتس با نمره ی ۶-۵٫۵ را دارا باشد.
از دیگر مدارک لازم برای ورود به دوره ی لیسانس ، ریز نمرات پیش دانشگاهی ، ریز نمرات دیپلم و نامه ی استطاعت مالی می باشد.دانشجویان در مقطع لیسانس بعد از دوسال درس خواندن می توانند واحد های سپری شده خود را در کشورهای آمریکا ، کانادا و انگلستان تطبیق زده و در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند.

زبان تدریس :
تمامی رشته های تحصیلی در کشور امارات به زبان انگلیسی ارائه می شود و این کشور یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع لیسانس تمامی دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.
متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی را دارا نمی باشند می توانند وارد کشور امارات شده و در کالج های زبان این کشور ثبت نام کنند.

• حق کار در مقطع لیسانس :
دانشجویان مقطع کارشناسی کشور امارات مانند سایر کشورهای دیگر حق کار دارند که در این مقطع ۱۰ ساعت در هفته است که میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۱۰ تا ۱۲ دلار به ازای هر ساعت می باشد که این حق کار می تواند کمکی برای برای هزینه های سنگین کشور امارات باشد.
پیدا کردن کار دانشجویی پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان انگلیسی ، تجربه ی کاری ، ویژگی های شخصی فرد ، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.

• هزینه های زندگی و تحصیل :
با توجه به متفاوت بودن دانشگاه های کشور امارات ، هزینه های مختلفی می توان تخمین زد که حدودا برای هر ترم مبلغی بالغ بر ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می باشد.هزینه های زندگی در کشور امارات برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ، رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن هادر زمان تحصیل و در مقطع لیسانس در کشور امارات می باشد.
تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور امارات :
مقطع فوق لیسانس در کشور امارات در یک دوره ۲ ساله ارائه می شود و علاقه مندانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را در مقطع فوق لیسانس دارند می توانند از طریق موسسه آریانا پارس اقدام نمایند.
فازغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور امارات پس از تمام تحصیل خود مجوز حضور یک ساله ای در این کشور را دارا خواهند بود تا قادر باشند تا با یافتن شغلی مناسب ، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار کشور امارات نمایند.
دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در کشور امارات اجازه دارند همراه داشته باشند که این همراه شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد.
• زبان تدریس :
تمامی رشته های تحصیلی در کشور امارات به زبان انگلیسی و عربی ارائه می شود. هر فرد متقاضی برای ورود به دوره فوق لیسانس باید مدرک IELTS با نمره ی ۶-۶٫۵ را دارا باشد. متقاضیانی که مدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی را دارا نمی باشند ، می توانند پس از ورود به کشور امارات در کالج های زبان انگلیسی این کشور ثبت نام کرده و دوره های مخصوص را سپری کنند.
این دوره ها معمولا به مدت ۳ ماهه می باشد و با احتساب هزینه ی زندگی مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان را می توان در نظر گرفت.
• حق کار :
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور امارات ، در هفته ۲۰ ساعت اجازه کار دارند. میانگین حقوق این متقاضیان بین ۱۰ تا ۱۲ دلار است که با این مقدار ساعت کار تعیین شده دانشجویان مقطع فوق لیسانس می توانند بشتر هزینه های تحصیل خود را تقبل کنند.
پیدا کردن کار دانشجویی در کشور امارات پارامترهای مختلفی دارد ولیکن تجربه ی ارزشمند وکلای موسسه مهاجرتی آریانا پارس مبین این مطلب است که فقط به دلیل ویژگی های شخصی متفاوت فرد همچون عدم وفق پذیری با محیط ، سطح ضعیف برقراری ارتباط و یا عوامل مشابه ممکن است پروسه ی کاریابی فرد به طول بیانجامد.
• هزینه های تحصیل و زندگی :
دانشگاه های کشور امارات به چند دسته تقسیم می شوند .به همین علت قیمت های متفاوتی برای دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور وجود دارد.در طول سال حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار می باشد.هزینه های زندگی در کشور امارات برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ، رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آنها در زمان تحصیل و در مقطع فوق لیسانس در کشور امارات می باشد.

ویزای کاری امارات
emirate-flight.jpg

كسب اقامت دبی به روش های مختلفی امكان پذير است كه البته محدود بوده و هر چند وقت يكبار بايد تمديد شود:

از طريق استخدام در يك موسسه يا شركت بعنوان كارمند:
در اين روش از اقامت، متقاضي مي بايست ابتدا توسط يك موسسه يا شركتي در امارات دعوت به استخدام گردد و كارفرماي شما بايد حمايت مالي از شما را به عهده بگيرد.
سپس براي ارائه مدارك به آن شركت و ثبت آن در سازمان وزارت كار كشور امارات اقدام نمايد. اين مدارك عبارتند از : مدرك نشان دهنده صلاحيت هاي علمي و شغلي شما كه به تاييد وزارت امور خارجه كشور رسيده باشد و يك گواهي پزشكي پس از اخذ موافقت سازمان وزارت كار و سازمان مهاجرت كشور امارات، فرد متقاضي مي تواند اخذ ويزاي دو ماهه كاري اقدام نمايد. پس از ورود به كشور امارات متحده عربي با ويزاي دو ماهه كاري بايد از وزارت بهداشت اين كشور كارت بهداشت دريافت كنيد و آزمايشات پزشكي انجام دهيد. در نهايت جهت اخذ كارت كارمندی و ويزای اقامت دو ساله (در قوانين سال 2011 اين مدت از سه سال به دو سال كاهش يافته است) خود در اداره مهاجرت اقدام نمايد.
بدين معنا كه ويزاي اقامت كارمند هر دوسال يكبار با يكسري آزمايشات پزشكي و موافقت كارفرما قابل تمديد مي باشد.
در حال حاضر متقاضيان ويزاي اقامت كارمندي با پاسپورت ايراني، تنها با مدرك تحصيلي بالاي فوق ليسانس از اين امكان بهره مند مي شوند. لازم به ذكر است كه با داشتن وابستگان (همسر و فرزندان) روال كار طولاني است.

شـریک تجاری يک شركت
شركتي كه شـما را به عنوان سـهامدار مي پذيرد (‌شريک‌) ابتدا در دادگاه دبی يک وكالت نامه تام‌الاختيار از شما دريافت مي‌نمايد تا شما ادعایی براي مالكيت سهام اين شركت نداشته باشيد. به هر حال چنانچه اين شركت در آينده دچار هر نوع مشكلي گردد، شما نيز دچار مشكلات متعددي خواهيد شد.
در اين روش شما مي‌بايست هر 3 سال مبلغي را به مديرعامل شركت پرداخت كنيد. البته معمولاً مديرعامل شركت بخشي از هزينه‌هاي اجاره آب و برق و تلفن را به صورت نامحسوس از شما دريافت مي‌كند.
كليه امور شما در اين روش توسط كفيل شما مديريت مي‌شود. توجه داشته باشيد چنانچه بعداً بخواهيد تغيير اقامت دهيد بايد يك رضايت نامه از كفيل خود با عنوان No objection letter داشته باشيد.

سرمايه گذاري و ثبت يك موسسه يا شركت
در اين روش شما مي‌توانيد به عنوان مديرعامل و سرمايه‌گذار، شركتي را ثبت نموده و براي خود و خانواده ويزاي اقامت اخذ نماييد(البته اقامت پدر و مادر 1 ساله و قابل تمديد است). در صورتي عدم انجام اين روش به صورت حرفه‌اي و صحيح و با رعايت اصول، هر سال هزينه‌هاي زيادي به فرد تحميل خواهد شد.
دارائي، شهرداري، جوازات و... مبالغي را ساليانه از شما دريافت مي‌كنند. متقاضي در اين نوع از سرمايه گذاري مي بايست در ابتدا موسسه يا شركتي را به ثبت رسانده، كارت بازرگاني، كارت سازمان مهاجرت خود را دريافت نموده و سپس بعد از اخذ قبولي از سازمان مهاجرت كشور امارات ويزاي اقامت سه ساله خود را دريافت نمايد. هزينه ثبت يك موسسه يا شركت بستگي به نوع فعاليت، اسم شركت، تعداد شركاء، نامه سرمايه اوليه شركت و اجاره بهاي محل آن بعنوان دفتر كار دارد. به عنوان مثال:
هزينه ثبت شركت تجاري معمولي با سرمايه اوليه سيصد هزار درهم (حداكثر 2 شريك): 83 هزار درهم با كفيل و ارائه محل (فقط جهت ثبت)هزينه ثبت شركت تجارت عامه با سرمايه اوليه سه ميليون درهم (حداكثر 12 شريك): 127 هزار درهم با كفيل و ارائه محل (فقط جهت ثبت)هزينه ثبت شركت تجارت عامه با سرمايه اوليه يك ميليون درهم (حداكثر 6 شريك): 107 هزار درهم با كفيل و ارائه محل (فقط جهت ثبت )لازم بذكر است كه متقاضيان ثبت موسسه يا شركت بصورت هر سال هزينه هايي جهت تمديد جواز كسب، اجاره دفتر و غيره را خواهد داشت. هزينه تمديد لايسنس و حقوق كفيل ساليانه پرداخت مي گردد. تأسيس و اجاره دفتر كار جهت گشايش اعتبار و حساب بانكي به عهده مشتري مي‌باشد.
مدت زمان ويزاي اقامت متفاضيان سرمايه گذاري در كل كشور امارات سه ساله مي باشد كه هر سه سال با انجام يك سري آزمايشات پزشكي و تمديد كليه مدارك اداري شركت يا موسسه، و پرداخت هزينه هاي آنها قابل تمديد مي باشد. فرد سرمايه گذار مي بايست به ياد داشته باشد، تمديد ويزاي اقامت به دفعات و براي سالهاي طولاني دليل بر گرفتن پاسپورت اماراتي نخواهد شد و در صورت از دست دادن شغل و شركت خود در امارات ويزاي شخص غير قابل تمديد مي باشد.
لطفاً توجه داشته باشيد كه مطالب ذكر شده در بالا براي متقاضيان با پاسپورت غير ايراني بوده و در حال حاضر متقاضيان مقيم كشور ايران و دارنده پاسپورت ايراني نياز به اخذ موافقت از دولت امارات براي ثبت شركت و اخذ اقامت در يكي از شهرهاي ابوظبي، دبي، شارجه، عجمان و غيره مي باشند. پس از اخذ موافقت دولت امارات مي تواند به روشهاي ذكر شده در فوق اقدام نمايند.
از مزاياي ثبت شركت، توانايي اخذ ويزاهاي توريستي ديگر كشورها بصورت كاملاً راحت، داشتن يك شغل،شركت و حساب بانكي در كشور امارات و گشايش ال سي در كشوري ديگر، اخذ تسهيلات بانكي از بانكهاي معتبر خارجي و غيره مي باشد.
در اين شرايط فرد متقاضي نياز به داشتن مدارك علمي و تحصيلات، مدرك زبان و سوابق شغلي، مديريتي يا كارمندي ندارد و حداقل سن، 21 سال مي باشد.
ايراني‌ها صرفا مي توانند پس از ثبت شركت در دبي اقامت بگيرند براي ثبت شركت لازم است شما يك شريك تبعه امارات داشته باشيد كه البته اين شريك صوري است و شريك شما تنها مبلغي حدود 8 تا 12 هزار درهم در سال از شما بابت ثبت اسمش در اساسنامه شركت مي‌گيرد و اداره شركت به عهده متقاضي است.
در مقابل هر 000/70 درهم سرمايه شركت يك نفر مي‌تواند از طرف شركت به عنوان شريك شركت اقامت بگيرد. اگر شما حداقل سپرده كه همان 000/300 درهم است را ثبت كنيد با توجه به آنكه 51% سهام شركت متعلق به شريك بومي شما است 000/147 درهم سهم شما است كه با آن 2 نفر مي توانند اقامت بگيرند.

اخذ اقامت با خريد منازل مسكونی
با اين نوع اقامت اجازه كار در دبي را نخواهيد داشت. هشدار چنانچه تصميم به اخذ اقامت داريد، احتمال بروز بعضي مشكلات وجود دارد، لذا به نكات زير توجه كنيد: مجموعه‌هاي بدون مجوز اغلب در طول مدت اخذ اقامت (2 ماهه اول‌) به روش‌هاي مختلف،شما را شارژ مي‌كنند. مدرك تحصيلي شما بايد به تأييد سفارت دبي در ايران برسد. مدارك خود را كامل كنيد، زيرا چندين دفعه رفت و آمد هزينه‌هاي زيادي (بليط و هتل‌) را به شما تحميل خواهد نمود. اگر در صحت مدارك خود شك داريد با ويزاي 2 ماهه وارد امارات شويد تا مجبور به بازگشت براي تكميل مدارك نشويد. اصل گذرنامه خود را به هيچ مجموعه‌اي تحويل ندهيد. مدارك قانوني مجموعه اي را كه اقدام به اخذ اقامت براي شما مي نمايند را جهت روئيت بخواهيد. به اين نكته توجه دشته باشيد كساني كه با هزينه پايين به شما پشنهاد اخذ اقامت مي‌كنند، اغلب اقدام به تأسيس شركتهاي سوري و كوتاه مدت مي‌كنند (6 ماهه) و شما را به عنوان كارمند و يا شريك اين شركت وارد امارات مي‌كنند. تأسيس اين نوع شركتها به علت كوتاه بودن مدت عقدالاجار (اجاره نامه) و نداشتن محل قانوني خطرات خيلي زيادي را متوجه شما خواهد نمود زيرا شما نمي دانيد شريك چه كساني خواهيد بود و اگر هم بدانيد از سلامت كامل آنها نمي توانيد آگاه شويد. ما به شما توصيه مي كنيم براي اخذ اقامت از كفالت دولت امارات استفاده نماييد.

با خرید ملک در دبی نمیتوان اقامت دائم گرفت
برخلاف آنچه تلویزیون های ماهواره ای درباره شرایط اقامت در دبی تبلیغ می کنند، اخبار رسمی حکایت از آن دارد که اتباع بیگانه با خرید ملک نمی توانند اقامت دائم در کشور امارات دریافت کنند.
مدتی است برخی بنگاه های معاملات مسکن دبی در تبلیغات ماهواره ای اعلام می کنند اتباع بیگانه با خرید ملک در دبی می توانند اقامت دائم در این جزیره حاشیه خلیج فارس را دریافت کنند. موضوع اقامت برای خارجی ها در جزیره ای که این روزها انواع تجارت در آن به اوج خود رسیده است سوژه جالب و قابل تاملی است تا خارجی ها (که متاسفانه برخی ایرانی ها هم جزو آنها هستند) تشویق شوند به خاطر آن اقدام به خرید یک دستگاه آپارتمان در دبی کنند.
گفته می شود یکی از دلایلی که باعث شده خرید ملک توسط خارجی ها در دبی رونق بگیرد صدور اقامت دائم برای آنها است، اما موضوع صدور پروانه اقامت برای اتباع بیگانه به شرط خرید املاک و مستغلات صحت ندارد.
مدیر اداره تابعیت و اقامت دبی در این زمینه گفته است: برای آن دسته از اتباع بیگانه که اقدام به خرید آپارتمان و مستغلات در این کشور نمایند، پروانه اقامت صادر نمی شود.
به گزارش ایرنا، سرلشگر محمد احمد المری تاکید کرد: بر اساس قانون امارات، صدور چنین پروانه ای نیاز به کسب موافقت دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت کشور و اداره کل تابعیت دارد که تنها در اختیار تعدادی از افراد واجد شرایط قرار داده می شود.
بنابراین و بر اساس گفته این مقام کشور امارات ،تبلیغات بنگاه های معاملات ملکی دبی درباره صدور مجوز اقامت به شرط خرید ملک صحت ندارد.
قانون اقامت اتباع بیگانه که اجرای آن از سال های قبل آغاز شده پروانه اقامت در این کشور را در دو نوع به همراه کار و بدون کار تعریف کرده و تصریحی در خصوص دریافت اقامت در برابر خرید ملک و مستغلات ندارد.


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای امارات با ما تماس بگیرید. 80 10 85 88 - 021
 
بالا