• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اطلاعيه مهم شرکت سوني در مورد رايانه‌هاي قابل‌حمل سري CW2 و F11

mehrantp

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2005
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
اواسط تيرماه 1389 شرکت سوني از بروز مشکل در برخي مدلهاي سري CW2 و F11 که پس از ژانويه 2010 عرضه شده‌اند، خبرداد. عملکرد بد سيستم داخلي تنظيم‌کننده دما در اين مدلها باعث داغ شدن بيش از حد دستگاه مي‌شود به صورتي که احتمال ايجاد تغيير شکل صفحه‌کليد و بدنه خارجي آن وجود دارد.سوني در فراخوان خود از دارندگان اين دستگاهها خواسته است که براي حل اين مشکل يک بستة نرم‌افزاري اصلاحي را اجراکنند.

شرکت سوني در اطلاعيه خود اعلام کرد که تا کنون 535 هزار دستگاه از اين دو مدل توليد کرده است و علت اين فراخوان، اشکال در عملکرد سيستم داخلي تنظيم‌کننده دمای اين دو مدل است که در صورت داغ شدن بيش از حد، ممکن است به تغيير شکل صفحه‌کليد و بدنه خارجي دستگاه منجر شود.

سوني به دليل به کارگرفتن استانداردهاي کيفي بالاتر از حد معمول بازار و همچنين حساسيت بسيار بالا نسبت به حسن شهرت خود، بر اساس دريافت تنها 39 مورد گزارش داغي بيش از حد که منجر به دفرمه شدن بدنه دستگاه شده است (يعني 7 مورد در هر يکصدهزار دستگاه)، تصميم به فراخوان کاربران اين دستگاهها گرفت. تا کنون تعداد 259 هزار دستگاه از اين مدلها در آمريکا، 103 هزار دستگاه در اروپا، 120 هزار دستگاه در آسيا و 52 هزار دستگاه در ژاپن به فروش رسيده است.

شرکت سوني در اين فراخوان به کاربران دستگاه‌هاي سريCW2 و F11 توصيه کرده‌ است که از بسته نرم‌افزاري اصلاحي شرکت سوني براي جلوگيري از آسيب‌هاي احتمالي ناشي از توليد حرارت زياد استفاده کنند.

بعد از صدور اين اطلاعيه، شايعاتي مبني بر فراخوان سوني براي تعويض مدلهاي اين دو سري، در بازار ايران شکل گرفت که منشاء اين شايعات بيشتر رقباي سوني در بازار بودند. در حالي که سوني در فراخوان خود باصراحت اعلام کرده است، کاربران تنها با اجراي يک برنامه نرم‌افزاري کوچک و ساده اصلاحي مي‌توانند اشکال گزارش شده را رفع کنند.

طبق اطلاعيه سوني دارندگان اين دستگاهها مي‌توانند با بارگذاري و اجراي بسته اصلاحي –که از طريق لينک زير قابل دسترسي است- مشکل دستگاه خود را رفع نمايند.

http://esupport.sony.com/US/perl/support-info.pl?info_id=611

همچنين دارندگان اين دستگاهها براي اطلاع از چگونگي شناسايي مدل دستگاه خود مي‌توانند از لينک زير استفاده کنند.

http://esupport.sony.com/US/perl/support-info.pl?info_id=265

شرکت نقش به عنوان يکي از ارائه‌دهندگان اصلي گارانتي و خدمات پس از فروش محصولات رايانه‌اي سوني در ايران، آمادگي خود را براي پذيرش اين سري دستگاهها و نصب بستة اصلاحي براي رفع اشکال گزارش شده اعلام کرده است. تمام دارندگان دستگاههاي سوني سري CW2 و F11 (صرف‌نظر از اين که گارانتي نقش را داشته باشند يا نه) مي‌توانند براي نصب بستة نرم‌افزاري اصلاحي يا دريافت راهنمايي جهت نصب آن با بخش خدمات پس از فروش شرکت نقش با شماره تلفن 88644222-021 تماس بگيريد.

لازم به يادآوري است که اين خدمات به صورت کاملاً رايگان انجام خواهد شد.​
 
بالا